Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Christiaan
Berichten: 1774
Lid geworden op: 19 mei 2016, 23:44
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Christiaan »

Peter79 schreef: 24 apr 2019, 22:33
Christiaan schreef: 24 apr 2019, 21:53 Heb je het nu over Kenneth Miller? Waarom zou hij het niet objectief en genuanceerd kunnen beoordelen? Hij is bioloog en zowaar gelovig ook. Wie zou het dan wel kunnen? Over hoor en wederhoor gesproken; die is er geweest en een rechter (objectief en genuanceerd) heeft een oordeel geveld. En de argumenten en bewijzen spreken voor zich.
Rechters hebben een moeilijke taak en daar heb ik waardering voor. Maar meestal hebben ze geen beta-achtergrond, zodat ze minder op inhoud koersen en meer op deskundigenoordelen. Voor rechters maakt het uit of iemand gerenommeerd is of niet, als de kwestie hen boven de pet gaat. ID was speelbal in een politieke kwestie en de rechter moest daar een knoop doorhakken.
Onderwijs was de speelbal in een religieuze kwestie.
Peter79 schreef: Met hoor en wederhoor bedoel ik dat Miller niet boven de materie lijkt te staan, gezien de beschuldiging van Behe dat Miller hem verkeerd weergeeft. Hij lijkt eerder een opponent te zijn tegen ID. Ik vind het niet overtuigend van Bonjour om ID te laten uitleggen door iemand die daar onvoldoende afstand toe heeft. Het is overtuigender om iemand die ID aanhangt het te laten uitleggen. Ik vind dat ID op zijn eigen merites moet worden beoordeeld en niet op basis van verdachtmakingen dat men zo God weer de wetenschap wil insmokkelen.
Tja, als je het niet eens bent met ID dan lijk je er al snel “niet boven te staan”. Dat vind ik nogal een gemakkelijke beschuldiging. Michael Behe heeft alle kans in de rechtszaal gehad. De vraag is ook of een aanhanger van ID “er boven staat”. Als je interesse hebt, kijk eens de volledige film. Ik vond het een interessant verhaal over de rechtszaak. Er is meer info te vinden op internet en volgens mij is het vonnis van de rechter ook volledig openbaar.

Maar goed, ik heb niet voor niets dit topic geopend. Maar we zijn al bijna een week verder en ik heb nog niks gezien. Ik blijf hoopvol wachten.
Peter79 schreef: Het is prima als het voor jullie uitgemaakte zaak is. Maar bij deductief redeneren zal een ID'er nooit met bewijs kunnen komen, want dan is God het axioma, het beginpunt van de redenering en alles staat en valt met wel of niet geloven in God.

ID hangt nauw samen met ET. Als de hypothese verworpen moet worden dat toeval en natuurlijke selectie het leven verklaren, welke alternatieven zijn er dan? Wat moet je dan toevoegen aan ET om een alles omvattende theorie te krijgen? Daarom is het belangrijkste bewijs voor ID vooralsnog het uitblijven van bewijs dat toeval en natuurlijke selectie een voldoende verklaring geven.
Als dat vooralsnog het belangrijkste bewijs is, dan is het heel mager. De ‘God of the gaps’ is al vele malen weerlegd.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Mart »

Peter79 schreef: 24 apr 2019, 20:25Volgens mij is ID een concept dat door inductie tot stand is gekomen. ET is niet compleet zonder doelgerichtheid. Daarvoor werd het begrip irreducible complexity gebruikt. In feite heeft de toevalsbepaalde ontwikkeling wat sturing nodig. Sturing en doelgerichtheid wijzen op intelligentie volgens ID'ers.
Dat is inderdaad het sprookje waarop de complete ID suggestie rust. Die hele godsdienstige hypothese kan eenvoudig in één klap van de tafel worden geveegd, maar aangezien ID nergens op wetenschappelijk bewijs rust, terwijl daarentegen natuurlijke selectie, aanpassing & mutatie een heel natuurlijk, goed onderbouwd en grotendeels aangetoond alternatief voor het on-onderbouwde sprookje van doelgerichtheid vormt, wordt het argument van doelgerichte complexiteit vervolgens door ID-ers gewoon telkens weer uit de kast getrokken alsof het nergens weerlegd is. Ergelijk.

Ook op logisch niveau kan de godsdienstige suggestie niet rechtop blijven staan en kan moeiteloos worden onthuld als een logische denkfout gebaseerd op godsdienstige apologetiek met een wetenschappelijk smaakje. Driemaal is reeds aangehaald dat de stelling dat doelgerichte complexiteit een ontwerper vereist, reeds op logische gronden faalt, omdat het uitgaat van de valse analogie van een gelijkenis tussen de complexiteit van een door mensen gemaakt horloge & de complexiteit van het universum, welke beiden zouden moeten betekenen dat er een ontwerper aan ten grondslag ligt. Deze gedachtengang functioneert niet, aangezien de conclusie niet kan worden getrokken dat indien twee factoren een kwaliteit delen (complexiteit), ze eveneens de andere kwaliteiten delen (ontwerpers). Logica laat deze conclusie niet toe en legio absurde zaken zouden onder dezelfde valse analogie aan het licht komen, zoals ''het horloge is complex'' + ''het horloge is uitgevonden in de zestiende eeuw'' <=> ''het universum is complex'' + ''het universum is uitgevonden in de zestiende eeuw'', etc.

Ook driemaal is aangehaald dat de stelling daarnaast correlatie verwart met causaliteit (cum hoc) door ervan uit te gaan dat complexiteit slechts kan worden veroorzaakt door een ontwerper; het herkent een relatie tussen complexiteit en een ontwerper, waarna het de onlogische conclusie trekt dat het ene het andere noodzakelijkerwijs impliceert.

Eveneens is driemaal aangehaald dat de stelling verder een inherente smeekbede voor een speciale exceptie bevat door om een uitzondering op de notabene zelf-geïntroduceerde regel te vragen om de relatie tussen complexiteit en ontwerper niet van toepassing te laten zijn op de complexiteit van de ontwerper, aangezien dezelfde logica een oneindige lijn aan complexe ontwerpers en nog complexere ontwerpers van de ontwerpers oplevert, waarmee de godsdienstige suggestie terugvalt in z'n eigen paradox en moet toegeven dat ID zich buiten de logica om beweegt.
Driemaal is eveneens onderbouwd dat de stelling meteen al van z'n fundament valt op verschillende praktische & logische gronden, terwijl - als vermeld - natuurlijke selectie, aanpassing & mutatie een heel natuurlijk, goed onderbouwd en grotendeels weteschappelijk aangetoond alternatief voor het on-onderbouwde sprookje van doelgerichte complexiteit vormt.

Het antwoord van de ID-er bestaat niet uit weerlegging & bewijsvoering, maar uit het telkens blijven herhalen dat het doelgerichte complexiteit betreft (waarbij de muizenval-vergelijking slechts wordt vervangen door een horloge-vergelijking, die vervolgens weer wordt vervangen door een robot-vergelijking, maar de strekking is telkens dezelfde), uiteraard gepaard gaande met krachttermen als 'nonsense', 'onzin, etc., waarna dezelfde discussie weer van voren af aan begint. Dit wordt nog eens helder onderstreept door de links naar Christelijke sites die door bijv. Inktvlam steeds worden gegeven, zoals Evolution News (klik), terwijl de rest van z'n bronnen zowel filogenetische voortschreiding alswel evolutie gewoon als feit beschouwen (en dat de boom van Darwin is veranderd in een web/struik). Het irritante is dat het daardoor voor mensen die er geen kaas van hebben gegeten, lijkt alsof het een evenwichtig ping-pong spelletje is met gelijkwaardige argumenten.
Het lijkt eerder dat die gedachte uit de theologie komt en dat men via deductie op ID komt. Maar dan veronderstel je dus eerst een ontwerper met bepaalde eigenschappen, terwijl je daar in feite niets van weet.
Uiteraard. Het is niet de wetenschap die zo'n duidelijk theologisch gemotiveerde conclusie trekt.
Laatst gewijzigd door Mart op 25 apr 2019, 00:17, 6 keer totaal gewijzigd.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6611
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Peter79 »

Het bevestigt mij wel in de gedachte dat je echt het besef moet hebben op een doodlopend spoor te zitten totdat je open kunt luisteren naar andere gedachten.

Zelf vind ik de kwestie ID wel interessant, maar meer om de argumenten die de revue passeren en de inhoud dan dat er steeds de druk op ligt om tot uitsluitsel te komen. Dat uitsluitsel komt er toch niet, gezien de volstrekt verschillende wijzen van kijken op wat ID is en dat daarbij niet doorslaggevend is wat de ID'er zelf aanvoert wat hij aanhangt.
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Mart »

Peter79 schreef: 24 apr 2019, 23:24 Zelf vind ik de kwestie ID wel interessant, maar meer om de argumenten die de revue passeren en de inhoud dan dat er steeds de druk op ligt om tot uitsluitsel te komen. Dat uitsluitsel komt er toch niet, gezien de volstrekt verschillende wijzen van kijken op wat ID is en dat daarbij niet doorslaggevend is wat de ID'er zelf aanvoert wat hij aanhangt.
Er is reeds uitsluitsel: de Evolutie Theorie betreft wetenschap die door verificatie & falsificatie heen is gegaan, waarbij veel zaken reeds zijn bewezen, andere zaken zo goed als bewezen zijn en er eveneens nog vragen openstaan, terwijl ID daarentegen niets anders is dan theologische apologie zonder enig bewijs. Interessant? Ja, maar daar koop ik niets voor. Wetenschap wordt op universiteiten onderwezen; ID uiteraard niet. Redenen zijn ten overvloede gegeven.

Zijn je overigens nog inhoudelijke argumenten bekend betreffende deze posting die in het voordeel van de ID zouden kunnen spreken, of betreft het meer het onbevooroordeeld benadrukken van persoonlijke interesse? (wat natuurlijk ook gewoon prima is :) ).
Het bevestigt mij wel in de gedachte dat je echt het besef moet hebben op een doodlopend spoor te zitten totdat je open kunt luisteren naar andere gedachten.
De ID-er zou er enerzijds goed aan doen naar de wetenschap te luisteren, maar de wetenschap heeft er m.i. anderzijds geen enkele wetenschappelijke baat bij om bij een ID-er te rade te gaan. Ook in dit topic komt dat weer helder naar voren.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Bonjour »

Peter79 schreef: 24 apr 2019, 23:24 Het bevestigt mij wel in de gedachte dat je echt het besef moet hebben op een doodlopend spoor te zitten totdat je open kunt luisteren naar andere gedachten.
Ah een drogreden.
Als je niet gelooft, kan je de Bijbel niet lezen.
Als je niet ET afkeurt, sta je niet open voor ID.
Onzin.
Ik ben altijd nieuwsgierig naar wetenschappelijk onderzoek. Kom maar op.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6611
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Peter79 »

Bonjour schreef: 25 apr 2019, 04:55
Peter79 schreef: 24 apr 2019, 23:24 Het bevestigt mij wel in de gedachte dat je echt het besef moet hebben op een doodlopend spoor te zitten totdat je open kunt luisteren naar andere gedachten.
Ah een drogreden.
Als je niet gelooft, kan je de Bijbel niet lezen.
Als je niet ET afkeurt, sta je niet open voor ID.
Onzin.
Ik ben altijd nieuwsgierig naar wetenschappelijk onderzoek. Kom maar op.
Toch wijs je de enige manier waarop ID m.i. interessant kan zijn, direct af met verwijzing naar Kenneth Miller. Ik vind dat te zwart wit. Wat Miller zegt, is mainstream en dat kennen we wel. Maar is er over ID dan echt niets interessants te melden? Dan haak ik af.
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Bonjour »

Peter79 schreef: 25 apr 2019, 06:50 Toch wijs je de enige manier waarop ID m.i. interessant kan zijn, direct af met verwijzing naar Kenneth Miller.
Nee, ik wees je erop dat ID niet door inductie gevormd is, maar ontstaan is vanuit creationisme. En op het moment dat creationisme op scholen verboden werd.
Kenneth Miller geeft niet zijn eigen mening. Hij vertelt alleen maar wat onderzoek over dat leerboek aantoont. Als jij thuis de juiste versies van dat boek zou hebben, kan je deelfde conclusie trekken en als je bekend zou zijn met de wetten in de VS kan je het ook koppelen aan de et van 1987.
Peter79 schreef: 25 apr 2019, 06:50 Maar is er over ID dan echt niets interessants te melden? Dan haak ik af.
Ik weet er niets interessants over te vertellen. Inktvlam is de expert, maar die praat alleen anti-evolutie.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2850
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Eliyahu »

Bonjour schreef: 21 apr 2019, 20:32
coby schreef: 21 apr 2019, 20:30 Wat mij overtuigde was dat soft tissue.
Je kan niet bewijzen dat het onmogelijk is dat er geen natuurlijk proces is die dat soft tissue in stand kan houden.
Bs"d

We WETEN, uit ervaring en experimenten, dat soft tissue niet lang goed blijft onder de grond, en zeker geen hondermiljoen jaar of meer.

Soft tissue is de doodsteek voor de evolutionistische tijdslijn.

http://tiny.cc/dino-man
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2850
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Eliyahu »

Zolderworm schreef: 23 apr 2019, 22:47 Mijn inziens is de ervaring van de tijd een illusie. Daarom is er ook nooit een design geweest. Een design veronderstelt een begin. En dat is er niet, indien er alleen maar eeuwigheid is.
Bs"d

De wetenschap is het er nu wel over eens dat er een begin is geweest. Ze noemen dat de big bang.

http://tiny.cc/3-miracles
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2850
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Eliyahu »

Mart schreef: 24 apr 2019, 23:41
Peter79 schreef: 24 apr 2019, 23:24 Zelf vind ik de kwestie ID wel interessant, maar meer om de argumenten die de revue passeren en de inhoud dan dat er steeds de druk op ligt om tot uitsluitsel te komen. Dat uitsluitsel komt er toch niet, gezien de volstrekt verschillende wijzen van kijken op wat ID is en dat daarbij niet doorslaggevend is wat de ID'er zelf aanvoert wat hij aanhangt.
Er is reeds uitsluitsel: de Evolutie Theorie betreft wetenschap die door verificatie & falsificatie heen is gegaan, waarbij veel zaken reeds zijn bewezen, andere zaken zo goed als bewezen zijn en er eveneens nog vragen openstaan, terwijl ID daarentegen niets anders is dan theologische apologie zonder enig bewijs.
Bs"d

Dat is natuurlijk onzin. Alleen al het fossielenverslag heeft de ET volledig onderuitgehaald:

http://tinyurl.com/fossielNL
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2850
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Eliyahu »

Bs"d

OK jongens; het debat is over. De evolutionisten hebben verloren, en God heeft gewonnen.

http://tiny.cc/God-wint
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
peda
Berichten: 20470
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door peda »

Peter79 schreef: 25 apr 2019, 06:50
Bonjour schreef: 25 apr 2019, 04:55
Peter79 schreef: 24 apr 2019, 23:24 Het bevestigt mij wel in de gedachte dat je echt het besef moet hebben op een doodlopend spoor te zitten totdat je open kunt luisteren naar andere gedachten.
Ah een drogreden.
Als je niet gelooft, kan je de Bijbel niet lezen.
Als je niet ET afkeurt, sta je niet open voor ID.
Onzin.
Ik ben altijd nieuwsgierig naar wetenschappelijk onderzoek. Kom maar op.
Toch wijs je de enige manier waarop ID m.i. interessant kan zijn, direct af met verwijzing naar Kenneth Miller. Ik vind dat te zwart wit. Wat Miller zegt, is mainstream en dat kennen we wel. Maar is er over ID dan echt niets interessants te melden? Dan haak ik af.
Wat ik goed vind aan I D is de poging tot falsificatie. Het houdt de E T bij de les, hoewel dat sowieso gebeurt door de vele mondiaal werkende wetenschappers. Maar alertheid is nooit genoeg. Maar het doorstoten naar het credo van "'God Moet de Designer zijn"' , dat vind ik theologie. De theologie route kan ook niet anders, omdat de positie "'God bestaat"' zich onttrekt aan bewijs. De natuur bestaat wel, dat is het sterke van E T, hoewel daar nog flink wat moet worden onderzocht alvorens het boek te sluiten.
Laatst gewijzigd door peda op 25 apr 2019, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
peda
Berichten: 20470
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door peda »

Eliyahu schreef: 25 apr 2019, 08:28 Bs"d

OK jongens; het debat is over. De evolutionisten hebben verloren, en God heeft gewonnen.

http://tiny.cc/God-wint
Als God bestaat, heeft hij geen kleine mens nodig om zijn bestaan via een debat te bewijzen. Gewoon de Verborgenheid voor iedereen op de wereld opheffen en acte de presence leveren. Het hullen in Volledige Verborgenheid is het probleem en niet de E T.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door callista »

Cees Dekker was eerst een aanhanger van ID.
Heeft dat toen verworpen en hield het daarna op TE..theïstische evolutie.
Hoe zijn standpunt nu is weet ik niet...

Ik heb daar nooit iets van begrepen...vanuit zijn positie...en ik ben de enige niet...
Kennelijk moest God een plaats krijgen en er tussen gewurmd worden......hoe dan ook...
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2850
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Eliyahu »

peda schreef: 25 apr 2019, 09:24
Eliyahu schreef: 25 apr 2019, 08:28 Bs"d

OK jongens; het debat is over. De evolutionisten hebben verloren, en God heeft gewonnen.

http://tiny.cc/God-wint
Als God bestaat, heeft hij geen kleine mens nodig om zijn bestaan via een debat te bewijzen. Gewoon de Verborgenheid voor iedereen op de wereld opheffen en acte de presence leveren. Het hullen in Volledige Verborgenheid is het probleem en niet de E T.
De acte de presence is al vaak genoeg geleverd, maar nu op een dusdanige manier dat er niet meer omheen gekletst kan worden.

Althans, door wetenschappers.

De leken, niet gehinderd door enige kennis van zaken, zullen er natuurlijk omheen blijven kletsen.

http://tiny.cc/God-wint
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Bonjour »

Eliyahu schreef: 25 apr 2019, 08:28 Bs"d

OK jongens; het debat is over. De evolutionisten hebben verloren, en God heeft gewonnen.

http://tiny.cc/God-wint
De onderwerp gaat er niet over om de ET af te keuren, maar om ID te bewijzen.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2850
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Eliyahu »

Bonjour schreef: 25 apr 2019, 10:26
Eliyahu schreef: 25 apr 2019, 08:28 Bs"d

OK jongens; het debat is over. De evolutionisten hebben verloren, en God heeft gewonnen.

http://tiny.cc/God-wint
De onderwerp gaat er niet over om de ET af te keuren, maar om ID te bewijzen.
Bs"d

En dat is met de volgende link absoluut en onweerlegbaar bewezen:

http://tiny.cc/God-wint
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
peda
Berichten: 20470
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door peda »

Eliyahu schreef: 25 apr 2019, 10:18
peda schreef: 25 apr 2019, 09:24
Eliyahu schreef: 25 apr 2019, 08:28 Bs"d

OK jongens; het debat is over. De evolutionisten hebben verloren, en God heeft gewonnen.

http://tiny.cc/God-wint
Als God bestaat, heeft hij geen kleine mens nodig om zijn bestaan via een debat te bewijzen. Gewoon de Verborgenheid voor iedereen op de wereld opheffen en acte de presence leveren. Het hullen in Volledige Verborgenheid is het probleem en niet de E T.
De acte de presence is al vaak genoeg geleverd, maar nu op een dusdanige manier dat er niet meer omheen gekletst kan worden.

Althans, door wetenschappers.

De leken, niet gehinderd door enige kennis van zaken, zullen er natuurlijk omheen blijven kletsen.

http://tiny.cc/God-wint
De leken zijn dan vermoedelijk diegenen die jouw Verborgen God niet volgen. Een God Die duizenden jaren geleden, in de toen der tijd sterk "' magisch "' denkende cultuur, Zich wel vertoonde maar zulks achterwege laat nu er werkelijk getoetst kan worden op magie of niet-magie, geeft sterk te denken. Maar goed, de leken begrijpen er niets van, zij zien ook niet dat in de wereld dagelijks nog steeds grote Wonderen plaatsvinden.
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Vertrokken user 5 »

Eliyahu schreef: 25 apr 2019, 10:18
peda schreef: 25 apr 2019, 09:24
Eliyahu schreef: 25 apr 2019, 08:28 Bs"d

OK jongens; het debat is over. De evolutionisten hebben verloren, en God heeft gewonnen.

http://tiny.cc/God-wint
Als God bestaat, heeft hij geen kleine mens nodig om zijn bestaan via een debat te bewijzen. Gewoon de Verborgenheid voor iedereen op de wereld opheffen en acte de presence leveren. Het hullen in Volledige Verborgenheid is het probleem en niet de E T.
De acte de presence is al vaak genoeg geleverd, maar nu op een dusdanige manier dat er niet meer omheen gekletst kan worden.

Althans, door wetenschappers.

De leken, niet gehinderd door enige kennis van zaken, zullen er natuurlijk omheen blijven kletsen.

http://tiny.cc/God-wint
Interessant samenvattend artikel. Dawkins zegt dus wat betreft die codes in het door mij aangehaalde stuk interview exact hetzelfde. En dan hoeft men nog niet per se van God uit te gaan, maar dus wel van intelligent ontwerp.
Laatst gewijzigd door Vertrokken user 5 op 25 apr 2019, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door callista »

Mooi weergegeven peda... :D
De spijker op zijn kop.
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2850
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Eliyahu »

Anja schreef: 25 apr 2019, 10:32 Interessant samenvattend artikel. Dawkins zegt dus wat betreft die codes in het door mij aangehaalde stuk interview exact hetzelfde. En dan hoeft men nog niet per se van God uit te gaan, maar dus wel van intelligent ontwerp.
Bs"d

ID is nou gewoon een vaststaand feit.

Waar kan dat door jou aangehaalde interview gevonden worden?

http://tiny.cc/evo-dead
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
peda
Berichten: 20470
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door peda »

Anja,

Zelf sluit ik een vorm van theistische evolutie ( = geen I D ) aan het eind van de rit niet uit. Maar daarvoor is het nu veel te vroeg om dit in te brengen. De wetenschap is nog volop in de race om E T op natuurlijke wijze te verklaren. Ik ga niet reeds de recensie schrijven terwijl de film nog niet halverwege is.
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2850
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Eliyahu »

peda schreef: 25 apr 2019, 10:39 Anja,

Zelf sluit ik een vorm van theistische evolutie ( = geen I D ) aan het eind van de rit niet uit. Maar daarvoor is het nu veel te vroeg om dit in te brengen. De wetenschap is nog volop in de race om E T op natuurlijke wijze te verklaren. Ik ga niet reeds de recensie schrijven terwijl de film nog niet halverwege is.
Bs"d

Het fossielenverslag laat helder en duidelijk zien dat er nooit evolutie geweest is.

Waarom er dan toch in blijven geloven??

http://tinyurl.com/fossielNL
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door callista »

Man dat alles heb je al 100 keer gezegd en is meerdere malen weerlegd ...op verschillende fora.....en steeds haal je dat weer uit de mottenballen.
Kom eens onder die steen vandaan.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Zolderworm »

Peter79 schreef: 25 apr 2019, 06:50
Bonjour schreef: 25 apr 2019, 04:55
Peter79 schreef: 24 apr 2019, 23:24 Het bevestigt mij wel in de gedachte dat je echt het besef moet hebben op een doodlopend spoor te zitten totdat je open kunt luisteren naar andere gedachten.
Ah een drogreden.
Als je niet gelooft, kan je de Bijbel niet lezen.
Als je niet ET afkeurt, sta je niet open voor ID.
Onzin.
Ik ben altijd nieuwsgierig naar wetenschappelijk onderzoek. Kom maar op.
Toch wijs je de enige manier waarop ID m.i. interessant kan zijn, direct af met verwijzing naar Kenneth Miller. Ik vind dat te zwart wit. Wat Miller zegt, is mainstream en dat kennen we wel. Maar is er over ID dan echt niets interessants te melden? Dan haak ik af.
Nee, helaas niets interessants te melden. Alleen maar dat het een gedachte is van sommige mensen, omdat ze ervan uitgaan dat, omdat hun pantoffels ooit door iemand zijn ontworpen, ook de dieren en de planten ooit ontworpen moeten zijn. Zo heeft ooit iemand zich bezig gehouden met het Schotse-ruitjes-patroon op pantoffels, en heeft iemand anders zich ooit bezig gehouden met het streepjespatroon op het lichaam van de zebra. En omdat het gehoor van het dier zo goed werkt, moet dat wel God zijn geweest. Immers het zebraïsche gehoor is even ingewikkeld als een horloge.
Oeps, daar moeten nog wat streepjes bij op de rug van de zebra. Anders is het niet mooi.
Kinderlijke gedachte, volgens mij.

Voorbeeld van ID: https://cdn.webshopapp.com/shops/12671/ ... evoerd.jpg
Laatst gewijzigd door Zolderworm op 25 apr 2019, 11:02, 3 keer totaal gewijzigd.
Only dead fish go with the flow