Profeten

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Marco44
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jul 2019, 08:49
Man/Vrouw: M

Profeten

Bericht door Marco44 »

k kwam laatst een stukje tegen over profeet Gomer Lagraviere .
Helaas moeilijk in contact te komen met hem.
Vraag is, zijn er nog mensen die echt contact hebben met God zoals profeten ?
Kennen jullie er 1 waar je mee in contact kunt komen ?
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Profeten

Bericht door callista »

Marco44 schreef: 21 jul 2019, 16:13 k kwam laatst een stukje tegen over profeet Gomer Lagraviere .
Helaas moeilijk in contact te komen met hem.
Vraag is, zijn er nog mensen die echt contact hebben met God zoals profeten ?
Kennen jullie er 1 waar je mee in contact kunt komen ?
Nou...ik geloof er eerlijk gezegd niet zoveel van.
Maar dat is mijn perceptie

Waarom wil je met een profeet en specifiek met deze in contact komen?
Ben je gelovig?

http://www.real-life.nl/lifeletter/2010/gomer.html
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Profeten

Bericht door coby »

Marco44 schreef: 21 jul 2019, 16:13 k kwam laatst een stukje tegen over profeet Gomer Lagraviere .
Helaas moeilijk in contact te komen met hem.
Vraag is, zijn er nog mensen die echt contact hebben met God zoals profeten ?
Kennen jullie er 1 waar je mee in contact kunt komen ?
Oh ik ken z'n broer. Die zat bij m'n ex op de Bijbelschool. Rinke van der Meer geeft altijd persoonlijke profetieen op commando. Hij stuurde me een keer een brief met een profetie, omdat ik niet kon komen en m'n ma had 'm gevraagd.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Profeten

Bericht door coby »

.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Profeten

Bericht door Zolderworm »

Marco44 schreef: 21 jul 2019, 16:13 k kwam laatst een stukje tegen over profeet Gomer Lagraviere .
Helaas moeilijk in contact te komen met hem.
Vraag is, zijn er nog mensen die echt contact hebben met God zoals profeten ?
Kennen jullie er 1 waar je mee in contact kunt komen ?
Mensen die contact hebben met God? Nou, daar geloof ik echt niet in. Die bestaan volgens mij niet. Afgezien van de vraag of die God, waar jij het over hebt, wel echt bestaat.
Je kunt natuurlijk als zelfbenoemde profeet zelf nooit echt vaststellen of je werkelijk contact hebt met God, of gewoon met het onbewuste dat zich voordoet als God (zoals het geval is bij schizofrenie-patiënten). Of met een af andere occulte entiteit die zich voordoett als God. Noem maar op. De mogelijkheden zijn legio. Je hebt geen objectief referentie-punt.
Je kunt wel roepen: "ik heb contact met God". En jezelf dus heel belangrijk maken. Sommige mensen hebben daar vast en zeker behoefte aan. Nou, ik vertrouw ze niet. Ik zie het toch meer als een soort zelf-opgeblazenheid en belangrijk-doenerij.
Maar goed, dat is mijn mening.
Only dead fish go with the flow
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Profeten

Bericht door coby »

Ik had toen dwanggedachten de hele dag in dag uit. Om gek van te worden. Noemen ze nu ocd of zo. Ik kreeg die brief van Rinke. Hele leuke vent. Geen kapsones. Woord van Jezus. Ik ben niet gevoelig voor aanklachten en leugens van de duivel. Ik verklaar je vrij in Mijn Liefde.
Bam weg was het. Nooit meer terug gekomen.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Profeten

Bericht door coby »

Hij zei ook: maak af waar je mee bezig bent en ik wilde toen kappen met die rotstudie, waar ik nu een hoop lol van heb.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Profeten

Bericht door callista »

coby schreef: 21 jul 2019, 17:32 Hij zei ook: maak af waar je mee bezig bent en ik wilde toen kappen met die rotstudie, waar ik nu een hoop lol van heb.
Dat was dan wel weer een goed advies ;)
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Profeten

Bericht door Zolderworm »

coby schreef: 21 jul 2019, 17:30 Ik had toen dwanggedachten de hele dag in dag uit. Om gek van te worden. Noemen ze nu ocd of zo. Ik kreeg die brief van Rinke. Hele leuke vent. Geen kapsones. Woord van Jezus. Ik ben niet gevoelig voor aanklachten en leugens van de duivel. Ik verklaar je vrij in Mijn Liefde.
Bam weg was het. Nooit meer terug gekomen.
Wie is Rinke? Nou ja, als je erin gelooft, kan het als therapie werken. Alles waar je in gelooft kan werken.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Profeten

Bericht door callista »

Marco44 schreef: 21 jul 2019, 16:13 k kwam laatst een stukje tegen over profeet Gomer Lagraviere .
Helaas moeilijk in contact te komen met hem.
Vraag is, zijn er nog mensen die echt contact hebben met God zoals profeten ?
Kennen jullie er 1 waar je mee in contact kunt komen ?
Nog even.....
Misschien kun je je even voorstellen in het voorsteltopic?
Gebruikersavatar
Trajecto
Site Admin
Berichten: 15540
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:07
Man/Vrouw: M
Locatie: midden van het land

Re: Profeten

Bericht door Trajecto »

Marco44 schreef: 21 jul 2019, 16:13 k kwam laatst een stukje tegen over profeet Gomer Lagraviere .
Helaas moeilijk in contact te komen met hem.
Vraag is, zijn er nog mensen die echt contact hebben met God zoals profeten ?
Kennen jullie er 1 waar je mee in contact kunt komen ?
Deze webpagina gaat over Gomer Lagraviere:
http://www.real-life.nl/lifeletter/2010/gomer.html

Zo te zien een pagina die is opgesteld in 2010.
Vermoedelijk ken je de site al, maar zo niet dan kun je hem via de link bezoeken.
Er staan zelfs contactgegevens op die webpagina.
Nulla aetas ad discendum sera
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Profeten

Bericht door coby »

Zolderworm schreef: 21 jul 2019, 17:58
coby schreef: 21 jul 2019, 17:30 Ik had toen dwanggedachten de hele dag in dag uit. Om gek van te worden. Noemen ze nu ocd of zo. Ik kreeg die brief van Rinke. Hele leuke vent. Geen kapsones. Woord van Jezus. Ik ben niet gevoelig voor aanklachten en leugens van de duivel. Ik verklaar je vrij in Mijn Liefde.
Bam weg was het. Nooit meer terug gekomen.
Wie is Rinke? Nou ja, als je erin gelooft, kan het als therapie werken. Alles waar je in gelooft kan werken.
Een volslagen onbekende waar we via via mee in contact kwamen. Daar heb je vaak meer aan dan iemand die door allen aangeprezen wordt als profeet van God. Heel veel gewone gelovigen kunnen een profetie doorgeven.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Profeten

Bericht door callista »

Trajecto schreef: 21 jul 2019, 18:05
Marco44 schreef: 21 jul 2019, 16:13 k kwam laatst een stukje tegen over profeet Gomer Lagraviere .
Helaas moeilijk in contact te komen met hem.
Vraag is, zijn er nog mensen die echt contact hebben met God zoals profeten ?
Kennen jullie er 1 waar je mee in contact kunt komen ?
Deze webpagina gaat over Gomer Lagraviere:
http://www.real-life.nl/lifeletter/2010/gomer.html

Zo te zien een pagina die is opgesteld in 2010.
Vermoedelijk ken je de site al, maar zo niet dan kun je hem via de link bezoeken.
Er staan zelfs contactgegevens op die webpagina.
Ja..die had ik ook al genoemd.
Die site is opgericht door David Sörensen..
Laatst gewijzigd door callista op 21 jul 2019, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Trajecto
Site Admin
Berichten: 15540
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:07
Man/Vrouw: M
Locatie: midden van het land

Re: Profeten

Bericht door Trajecto »

callista schreef:Ja..die had ik ook al genoemd.
Die site is opgericht door David Sörenson..
O, ja dan heb ik even niet opgelet. :oops:

Het voorsteltopic is hier: viewtopic.php?f=111&t=53
(Dit voor het geval Marco44 zich wil voorstellen.)
Nulla aetas ad discendum sera
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Profeten

Bericht door callista »

Nou ja...voorstellen is altijd goed...maar ja...
Ik hoop wel dat Marco ook serieus in gesprek wil gaan ...mede n.a.v. de reacties...en het hoe en het waarom...
We wachten af.......
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Profeten

Bericht door Zolderworm »

callista schreef: 21 jul 2019, 18:16 Nou ja...voorstellen is altijd goed...maar ja...
Ik hoop wel dat Marco ook serieus in gesprek wil gaan ...mede n.a.v. de reacties...en het hoe en het waarom...
We wachten af.......
De laatste nieuwkomers zijn hier altijd voor één specifiek doel. Maar aangezien hij dit in levensbeschouwing plaatst is hij wel verplicht om op de commentaren in te gaan.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Profeten

Bericht door Piebe Paulusma »

Zolderworm schreef: 21 jul 2019, 17:26 Je kunt wel roepen: "ik heb contact met God". En jezelf dus heel belangrijk maken.
Eens! En een profeet die in dienst staat van de ego, heeft absoluut geen contact met God!
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Profeten

Bericht door Zolderworm »

Piebe Paulusma schreef: 21 jul 2019, 20:00
Zolderworm schreef: 21 jul 2019, 17:26 Je kunt wel roepen: "ik heb contact met God". En jezelf dus heel belangrijk maken.
Eens! En een profeet die in dienst staat van de ego, heeft absoluut geen contact met God!
Nou ja, persoonlijk geloof ik niet in contact met God, want wie contact heeft met God zal ogenblikkelijk verbranden, zo sterk is God. Daarom is er, volgens mij, een bemiddelaar nodig en dat is Jezus Christus. Je kunt uiteindelijk wel contact met God krijgen, als je het ego beëindigd hebt. Of feitelijk: het ego overstegen bent. Zover zijn wij nog lang niet. Zo ook niet de zogenaamde profeten. Althans dat denk ik.
Als je als ego-gecentreerd mens contact met God nastreeft, dan beland je, volgens mij, vrijwel altijd in de astrale sfeer, waarin je allerlei entiteiten ontmoet, die zich als God voordoen, maar het niet zijn. Dat is het gevaar van het occultisme.
Only dead fish go with the flow
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Profeten

Bericht door coby »

Zolderworm schreef: 21 jul 2019, 20:44
Piebe Paulusma schreef: 21 jul 2019, 20:00
Zolderworm schreef: 21 jul 2019, 17:26 Je kunt wel roepen: "ik heb contact met God". En jezelf dus heel belangrijk maken.
Eens! En een profeet die in dienst staat van de ego, heeft absoluut geen contact met God!
Nou ja, persoonlijk geloof ik niet in contact met God, want wie contact heeft met God zal ogenblikkelijk verbranden, zo sterk is God. Daarom is er, volgens mij, een bemiddelaar nodig en dat is Jezus Christus. Je kunt uiteindelijk wel contact met God krijgen, als je het ego beëindigd hebt. Of feitelijk: het ego overstegen bent. Zover zijn wij nog lang niet. Zo ook niet de zogenaamde profeten. Althans dat denk ik.
Als je als ego-gecentreerd mens contact met God nastreeft, dan beland je, volgens mij, vrijwel altijd in de astrale sfeer, waarin je allerlei entiteiten ontmoet, die zich als God voordoen, maar het niet zijn. Dat is het gevaar van het occultisme.
Ja dat denk ik ook. Ze gaan ook vaak de mist in. Je hebt ook van die profetieensites. Die zeggen dan: dit jaar krijg je een mega baan en succes en veel geld en een doorbraak of er komt weer opwekking dit jaar. Daar heb je niet eens een entiteit voor nodig. Klets gewoon wat mensen willen horen of wat je zelf graag wilt.
Marco44
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jul 2019, 08:49
Man/Vrouw: M

Re: Profeten

Bericht door Marco44 »

Die Gomer heb ik al 3x geschreven, 2x via email en 1x via zijn facebook pagina .
Helaas niet bereikbaar .

Heb me kort voorgesteld op de pagina voor de geen die dit zo interessant vinden .
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Profeten

Bericht door callista »

Marco44 schreef: 21 jul 2019, 22:21 Die Gomer heb ik al 3x geschreven, 2x via email en 1x via zijn facebook pagina .
Helaas niet bereikbaar .
Nou dan weet je wel hoe laat het is....
Heb me kort voorgesteld op de pagina voor de geen die dit zo interessant vinden .
Heeft niets met interessant zijn te maken....maar gewoon met nieuwsgierigheid waarom jij dit zo interessant schijnt te vinden of zo noodzakelijk
Dat is de vraag.

Misschien zijn er hier ook mensen die je een antwoord kunnen geven...
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Profeten

Bericht door Gaitema »

Marco44 schreef: 21 jul 2019, 22:21 Die Gomer heb ik al 3x geschreven, 2x via email en 1x via zijn facebook pagina .
Helaas niet bereikbaar .

Heb me kort voorgesteld op de pagina voor de geen die dit zo interessant vinden .
Maakt niet uit. Jezus geneest jou en heeft jou vergeven. Iets anders gaat hij jou niet zeggen. Zoals je inmiddels weet. Kijk maar hoe je het beste met Hem in contact komt. Hij wil persoonlijk met jou een relatie, niet via bemiddelaars.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Profeten

Bericht door Gaitema »

Marco44 schreef: 21 jul 2019, 16:13 k kwam laatst een stukje tegen over profeet Gomer Lagraviere .
Helaas moeilijk in contact te komen met hem.
Vraag is, zijn er nog mensen die echt contact hebben met God zoals profeten ?
Kennen jullie er 1 waar je mee in contact kunt komen ?
We kennen elkaar nu een beetje. Ik zeg: laat deze zoektocht toch rusten. Jezus is in jou aan het werk. Geestelijke liederen luisteren konden ook helpen. Bij mijn vrouw en ook bij mij begint God vaak door liederen heen te spreken. Ik had vanmorgen in de kerk een aantal gehoord die jou ook wel kon bemoedigen, maar heb ze jou niet door gegeven. Ik denk dat je het beste zelf kan zoeken. Jezus helpt jou daarbij. Je moet Hem erin vertrouwen. Je hebt geen anderen nodig.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
peda
Berichten: 20570
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Profeten

Bericht door peda »

Gaitema schreef: 21 jul 2019, 23:07
Marco44 schreef: 21 jul 2019, 16:13 k kwam laatst een stukje tegen over profeet Gomer Lagraviere .
Helaas moeilijk in contact te komen met hem.
Vraag is, zijn er nog mensen die echt contact hebben met God zoals profeten ?
Kennen jullie er 1 waar je mee in contact kunt komen ?
We kennen elkaar nu een beetje. Ik zeg: laat deze zoektocht toch rusten. Jezus is in jou aan het werk. Geestelijke liederen luisteren konden ook helpen. Bij mijn vrouw en ook bij mij begint God vaak door liederen heen te spreken. Ik had vanmorgen in de kerk een aantal gehoord die jou ook wel kon bemoedigen, maar heb ze jou niet door gegeven. Ik denk dat je het beste zelf kan zoeken. Jezus helpt jou daarbij. Je moet Hem erin vertrouwen. Je hebt geen anderen nodig.
Ik heb ook altijd begrepen dat protestanten het contact met God zelf moeten onderhouden. De Roomsen hebben het simpeler, daar kun je je wenden tot de gewijde priester, de beroepsgelovige en die lost het voor je op. Een profeet zie ik vergelijkbaar met de gewijde priester, het "' Godkanaal "'. Er zullen zeker mensen zijn die van mening zijn dat zij een buitengewoon intensieve verbinding hebben met God, maar te toetsen is zulks niet. Bergen verzetten als bewijs voor de intensieve verbinding, komt nooit voor, het blijft dus geloven dat wat een ander vertelt, ook klopt met de feitelijkheid.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Profeten

Bericht door Gaitema »

peda schreef: 22 jul 2019, 13:09
Gaitema schreef: 21 jul 2019, 23:07
Marco44 schreef: 21 jul 2019, 16:13 k kwam laatst een stukje tegen over profeet Gomer Lagraviere .
Helaas moeilijk in contact te komen met hem.
Vraag is, zijn er nog mensen die echt contact hebben met God zoals profeten ?
Kennen jullie er 1 waar je mee in contact kunt komen ?
We kennen elkaar nu een beetje. Ik zeg: laat deze zoektocht toch rusten. Jezus is in jou aan het werk. Geestelijke liederen luisteren konden ook helpen. Bij mijn vrouw en ook bij mij begint God vaak door liederen heen te spreken. Ik had vanmorgen in de kerk een aantal gehoord die jou ook wel kon bemoedigen, maar heb ze jou niet door gegeven. Ik denk dat je het beste zelf kan zoeken. Jezus helpt jou daarbij. Je moet Hem erin vertrouwen. Je hebt geen anderen nodig.
Ik heb ook altijd begrepen dat protestanten het contact met God zelf moeten onderhouden. De Roomsen hebben het simpeler, daar kun je je wenden tot de gewijde priester, de beroepsgelovige en die lost het voor je op. Een profeet zie ik vergelijkbaar met de gewijde priester, het "' Godkanaal "'. Er zullen zeker mensen zijn die van mening zijn dat zij een buitengewoon intensieve verbinding hebben met God, maar te toetsen is zulks niet. Bergen verzetten als bewijs voor de intensieve verbinding, komt nooit voor, het blijft dus geloven dat wat een ander vertelt, ook klopt met de feitelijkheid.
Met profetie is het geen te toetsen is, het geen dat uitkomt. Of dat zaken over je verteld wordt, dat de persoon met de gave van profetie in kwestie niet van jou kan weten.
Het je wenden tot een beroepsgelovige, lijkt me niet goed, als je het daar enkel van verwacht. Hoe kunnen dan jouw gebeden verhoord worden? Hoe kan je dan doen wat God van je vraagt? Dan heb je persoonlijk contact met God nodig.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.