ET, engelen/demonen of aardse tech?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
peda
Berichten: 20604
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech?

Bericht door peda »

Mart schreef: 21 nov 2019, 12:55
peda schreef: 21 nov 2019, 12:11 Voor mij is Unidentified, unidentified.
Uiteraard. Het probleem is echter, dat we weten dat ze bestaan, dat we bewijs hebben van de capaciteiten van dit fenomeen en dat de menselijke tech al die decennia deze capaciteiten niet had (en aannemelijkerwijs nog steeds niet heeft). Daarbij weten we eveneens dat er een vrijwel oneindig aantal planeten bestaan, op onze buurplaneet Mars reeds organische moleculen zijn gevonden en er maar zeer weinig wetenschappers zijn die beweren dat de relatief jonge aarde de enige planeet is die leven zal hebben voortgebracht.

Is er een werkbaar alternatief voor de buitenaardse hypothese?
Hallo Mart,

Ik ben daarin consequent. Zoals ik wonderen niet toeschrijf aan het Handelen van God, maar aan "' het is nog niet opgelost "', zo hanteer ik hetzelfde criterium bij de UFO. Het is tot het moment van empirisch geleverd bewijs geen buiten -aards fenomeen, maar "' het is nog niet opgelost "'. Natuurlijk verander ik mijn visie onmiddellijk bij het vertonen van zo'n voertuig. Dit laatste komt niet voor omdat de complottheorie gebaseerd is op de bewuste niet- openbaarmaking, het bewust niet tonen van zo'n voertuig, door een aardse elite. Die redenering komt op mij sterk over als een cirkel-redenering, in de trant van God zegt Zelve dat God bestaat. In het verlengde de complotdenker zegt zelve dat er een complot bestaat. Het is niet te bevestigen, noch te weerleggen. Volg de innerlijke overtuiging, maar die overtuiging brengen als overtuiging en niet als hard-weten. Overigens zou het mij heel wat waard zijn, als er inderdaad feitelijk toetsbaar een voertuig uit een ander zonnen stelsel op aarde zou worden getoond, aan belangstelling ontbreekt het bij mij niet.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9134
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech?

Bericht door Mart »

peda schreef: 21 nov 2019, 13:25 Ik ben daarin consequent. Zoals ik wonderen niet toeschrijf aan het Handelen van God, maar aan "' het is nog niet opgelost "', zo hanteer ik hetzelfde criterium bij de UFO. Het is tot het moment van empirisch geleverd bewijs geen buiten -aards fenomeen, maar "' het is nog niet opgelost "'. Natuurlijk verander ik mijn visie onmiddellijk bij het vertonen van zo'n voertuig. Dit laatste komt niet voor omdat de complottheorie gebaseerd is op de bewuste niet- openbaarmaking, het bewust niet tonen van zo'n voertuig, door een aardse elite.
Dat was decennia lang de theorie, maar recentelijk is nou precies door het Amerikaanse ministerie van defensie toegegeven dat men decennia lang inderdaad het verschijnsel in het geheim heeft onderzocht en zijn er officieel beelden vrijgegeven (zowel radarbeelden, infraroodbeelden en camerabeelden), waarbij eveneens de professionele getuigen redelijk vrij over hun ervaringen mogen spreken, hetgeen nu wereldwijd bekend is en op alle nieuwszenders is getoond (inclusief door de NOS en hier op het Spaanse journaal), waardoor de bewijslast is omgekeerd, zoals de bekende fysicus Michio Kaku onlangs stelde (klik). Ik ben ook agnostisch op dat gebied, maar UFOs (of UAFs zoals ze heten) bestaan en alles wijst vooralsnog op een technologisch fenomeen, al weten we niet wat het is.

Aangezien we nu bevestigd bewijs hebben van de capaciteiten van dit fenomeen, terwijl de menselijke tech al die decennia deze capaciteiten niet had (en aannemelijkerwijs nog steeds niet heeft) en we eveneens weten dat er een vrijwel oneindig aantal planeten bestaan, op onze buurplaneet Mars reeds organische moleculen zijn gevonden en er maar zeer weinig wetenschappers zijn die beweren dat de relatief jonge aarde de enige planeet is die leven zal hebben voortgebracht, is m'n vraag daarom: is er een werkbaar alternatief voor de buitenaardse hypothese?
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
peda
Berichten: 20604
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech?

Bericht door peda »

.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9134
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech?

Bericht door Mart »

peda schreef: 21 nov 2019, 17:51.
Dit vat onze kennis omtrent het fenomeen bondig samen.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech?

Bericht door Zolderworm »

Mart schreef: 21 nov 2019, 17:26
peda schreef: 21 nov 2019, 13:25 Ik ben daarin consequent. Zoals ik wonderen niet toeschrijf aan het Handelen van God, maar aan "' het is nog niet opgelost "', zo hanteer ik hetzelfde criterium bij de UFO. Het is tot het moment van empirisch geleverd bewijs geen buiten -aards fenomeen, maar "' het is nog niet opgelost "'. Natuurlijk verander ik mijn visie onmiddellijk bij het vertonen van zo'n voertuig. Dit laatste komt niet voor omdat de complottheorie gebaseerd is op de bewuste niet- openbaarmaking, het bewust niet tonen van zo'n voertuig, door een aardse elite.
Dat was decennia lang de theorie, maar recentelijk is nou precies door het Amerikaanse ministerie van defensie toegegeven dat men decennia lang inderdaad het verschijnsel in het geheim heeft onderzocht en zijn er officieel beelden vrijgegeven (zowel radarbeelden, infraroodbeelden en camerabeelden), waarbij eveneens de professionele getuigen redelijk vrij over hun ervaringen mogen spreken, hetgeen nu wereldwijd bekend is en op alle nieuwszenders is getoond (inclusief door de NOS en hier op het Spaanse journaal), waardoor de bewijslast is omgekeerd, zoals de bekende fysicus Michio Kaku onlangs stelde (klik). Ik ben ook agnostisch op dat gebied, maar UFOs (of UAFs zoals ze heten) bestaan en alles wijst vooralsnog op een technologisch fenomeen, al weten we niet wat het is.

Aangezien we nu bevestigd bewijs hebben van de capaciteiten van dit fenomeen, terwijl de menselijke tech al die decennia deze capaciteiten niet had (en aannemelijkerwijs nog steeds niet heeft) en we eveneens weten dat er een vrijwel oneindig aantal planeten bestaan, op onze buurplaneet Mars reeds organische moleculen zijn gevonden en er maar zeer weinig wetenschappers zijn die beweren dat de relatief jonge aarde de enige planeet is die leven zal hebben voortgebracht, is m'n vraag daarom: is er een werkbaar alternatief voor de buitenaardse hypothese?
Ja, de spooklichthypothese van Hans van Kampen. John Keel en Jacques Vallee denken ook in die richting.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9134
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech?

Bericht door Mart »

Zolderworm schreef: 21 nov 2019, 23:26
Mart schreef: 21 nov 2019, 17:26
peda schreef: 21 nov 2019, 13:25 Ik ben daarin consequent. Zoals ik wonderen niet toeschrijf aan het Handelen van God, maar aan "' het is nog niet opgelost "', zo hanteer ik hetzelfde criterium bij de UFO. Het is tot het moment van empirisch geleverd bewijs geen buiten -aards fenomeen, maar "' het is nog niet opgelost "'. Natuurlijk verander ik mijn visie onmiddellijk bij het vertonen van zo'n voertuig. Dit laatste komt niet voor omdat de complottheorie gebaseerd is op de bewuste niet- openbaarmaking, het bewust niet tonen van zo'n voertuig, door een aardse elite.
Dat was decennia lang de theorie, maar recentelijk is nou precies door het Amerikaanse ministerie van defensie toegegeven dat men decennia lang inderdaad het verschijnsel in het geheim heeft onderzocht en zijn er officieel beelden vrijgegeven (zowel radarbeelden, infraroodbeelden en camerabeelden), waarbij eveneens de professionele getuigen redelijk vrij over hun ervaringen mogen spreken, hetgeen nu wereldwijd bekend is en op alle nieuwszenders is getoond (inclusief door de NOS en hier op het Spaanse journaal), waardoor de bewijslast is omgekeerd, zoals de bekende fysicus Michio Kaku onlangs stelde (klik). Ik ben ook agnostisch op dat gebied, maar UFOs (of UAFs zoals ze heten) bestaan en alles wijst vooralsnog op een technologisch fenomeen, al weten we niet wat het is.

Aangezien we nu bevestigd bewijs hebben van de capaciteiten van dit fenomeen, terwijl de menselijke tech al die decennia deze capaciteiten niet had (en aannemelijkerwijs nog steeds niet heeft) en we eveneens weten dat er een vrijwel oneindig aantal planeten bestaan, op onze buurplaneet Mars reeds organische moleculen zijn gevonden en er maar zeer weinig wetenschappers zijn die beweren dat de relatief jonge aarde de enige planeet is die leven zal hebben voortgebracht, is m'n vraag daarom: is er een werkbaar alternatief voor de buitenaardse hypothese?
Ja, de spooklichthypothese van Hans van Kampen. John Keel en Jacques Vallee denken ook in die richting.
Het betreft vaste materie; anders kan de radar het niet waarnemen.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech?

Bericht door Zolderworm »

Mart schreef: 21 nov 2019, 23:32
Zolderworm schreef: 21 nov 2019, 23:26
Mart schreef: 21 nov 2019, 17:26
peda schreef: 21 nov 2019, 13:25 Ik ben daarin consequent. Zoals ik wonderen niet toeschrijf aan het Handelen van God, maar aan "' het is nog niet opgelost "', zo hanteer ik hetzelfde criterium bij de UFO. Het is tot het moment van empirisch geleverd bewijs geen buiten -aards fenomeen, maar "' het is nog niet opgelost "'. Natuurlijk verander ik mijn visie onmiddellijk bij het vertonen van zo'n voertuig. Dit laatste komt niet voor omdat de complottheorie gebaseerd is op de bewuste niet- openbaarmaking, het bewust niet tonen van zo'n voertuig, door een aardse elite.
Dat was decennia lang de theorie, maar recentelijk is nou precies door het Amerikaanse ministerie van defensie toegegeven dat men decennia lang inderdaad het verschijnsel in het geheim heeft onderzocht en zijn er officieel beelden vrijgegeven (zowel radarbeelden, infraroodbeelden en camerabeelden), waarbij eveneens de professionele getuigen redelijk vrij over hun ervaringen mogen spreken, hetgeen nu wereldwijd bekend is en op alle nieuwszenders is getoond (inclusief door de NOS en hier op het Spaanse journaal), waardoor de bewijslast is omgekeerd, zoals de bekende fysicus Michio Kaku onlangs stelde (klik). Ik ben ook agnostisch op dat gebied, maar UFOs (of UAFs zoals ze heten) bestaan en alles wijst vooralsnog op een technologisch fenomeen, al weten we niet wat het is.

Aangezien we nu bevestigd bewijs hebben van de capaciteiten van dit fenomeen, terwijl de menselijke tech al die decennia deze capaciteiten niet had (en aannemelijkerwijs nog steeds niet heeft) en we eveneens weten dat er een vrijwel oneindig aantal planeten bestaan, op onze buurplaneet Mars reeds organische moleculen zijn gevonden en er maar zeer weinig wetenschappers zijn die beweren dat de relatief jonge aarde de enige planeet is die leven zal hebben voortgebracht, is m'n vraag daarom: is er een werkbaar alternatief voor de buitenaardse hypothese?
Ja, de spooklichthypothese van Hans van Kampen. John Keel en Jacques Vallee denken ook in die richting.
Het betreft vaste materie; anders kan de radar het niet waarnemen.
Het zou materialisatie kunnen zijn. Maar goed, ik weet het natuurlijk ook niet. Misschien komen beide verschijnselen wel voor. Het is wel zo dat sommige mensen na een UFO-waarneming thuis klopgeestverschijnselen kregen. Alien Abductions lijken in ieder geval sterk op uittredingen. Het zou kunnen gaan om mythe-scheppende entiteiten. Je ziet ook dat sommige UFO's in meerder deellichten uiteen vallen, die elk een andere kant opgaan. Hoe kan dat als het om een materieel object gaat?

Een andere aanhanger van de spooklicht-hypothese schreef: "In een wereld waarin religie en de dood een hoofdrol speelden, werden dwaallichten in vroeger dagen over het algemeen beschouwd als de ziel van overleden mensen, in het bijzonder van hen die niet gedoopt waren. En aangezien dat toen vrijwel alleen jonge kinderen overkwam, werden deze lichten beschouwd als zielen van ongedoopte kinderen. Maar ook wel werden ze geassocieerd met feeën en nimfen, zoals we hebben gezien in de sage van de juffer van de spinboom.
Het dwaallicht verschijnt lang niet altijd in de vorm van een klein dwalend lichtje. Ook worden grotere lichtmanifestaties gemeld, zoals bollen licht van enkele tientallen centimeters groot of andere vormen. In alle gevallen is het licht zelf het levende wezen. De lichtbol is zijn waarneembare lichaam.
Dwaallichten worden tot op de dag van vandaag gezien. Het gaat dan veelal om vuurbollen, die auto's volgen of lichten die zonderlinge bewegingen maken in de nachtelijke hemel.
In de nacht van 25 op 26 december 1976 beleefde de Veluwe een ware uitbraak van dergelijke lichtverschijnselen. Op 27 december kwam 'De Telegraaf' op de voorpagina met een bericht onder de kop “Groot alarm door 'Vliegende schotels'”. Volgens de krant hadden tientallen mensen, onder wie politie- en militair personeel, ten minste twee vreemde ruimteobjecten gezien nabij de vliegbasis Deelen. Achteraf bleek dat ze geen ruimte-objecten hebben waargenomen, en al helemaal geen vliegende schotels, maar wonderlijke rode en witte lichten, die zwijgend in grote cirkels rondvlogen. Eerder op 25 december, omstreeks half zes 's morgens, werden twee gezinnen in hun auto's op de A28 tussen Amersfoort en Zwolle hinderlijk door een stelsel van drie knipperlichten gevolgd, dat soms vreemde sprongen maakte. Een dochter hield er een fobie voor vuurtorens aan over.
Omdat ik die kerst een lange zwerftocht maakte over de Veluwe, kon ook ik niet aan het fenomeen ontkomen. Tot mijn stomme verbazing werd ik op 25 december 's avonds te Elspeet geconfronteerd met een licht dat zich met grote snelheid onder het wolkendek door voortbewoog, waarbij het soms plotselinge, bijna rechthoekige bochten nam.
Dergelijke ervaringen kunnen soms nawerken in zonderlinge geestestoestanden, waarin je je buiten de werkelijkheid geplaatst voelt, de omgevingskleuren met meer intensiteit dan gebruikelijk waarneemt en waarin je een soort gevoel van tijdloosheid krijgt. Ook worden waarnemers na afloop wel eens geconfronteerd met klopgeesten en hebben soms ontmoetingen met mensen die er alleen al door hun buitenissige kleding een beetje vreemd uitzien, of met mannen met onnatuurlijk gekleurde ogen die zwarte pakken dragen en tamelijk onvriendelijk kunnen zijn.
Dwaallichten kunnen zich verdichten tot allerlei objecten of wezens. Het voornaamste doel daarbij schijnt te zijn een mythe te scheppen, die nooit bewezen kan worden, zoals de manifestatie van buitenaardse voertuigen en wezens, of verschijningen van Bigfoot en andere mythische schepsels, die niet werkelijk bestaan."
Laatst gewijzigd door Zolderworm op 21 nov 2019, 23:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Only dead fish go with the flow
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech

Bericht door Fundamenteel »

Zolderworm schreef: 21 nov 2019, 23:40 Het zou materialisatie kunnen zijn. Maar goed, ik weet het natuurlijk ook niet. Misschien komen beide verschijnselen wel voor. Het is wel zo dat sommige mensen na een UFO-waarneming thuis klopgeestverschijnselen kregen.
Of een toename in synchroniciteit ervaren. Ik was eens in interactie met iets, gaf dat vrij spel, liet het ongegeneerd en onbevreesd mijn wereld binnen, en toen dacht ik Pandora’s doos geopend te hebben. Meer dan een jaar werd ik “belaagd”. En ik zag toen de dag erna en ufo pal boven mijn hoofd, nog geen 50m van me af. Het was ruitvormig maar dan 3D en eigenlijk vrij primitief. Toen ik er de aandacht naar trok “hey zie daar”, verdween het achter gebouwen. Ik zag het niet alleen. Zo hier, mijn outing, believe it or not.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech

Bericht door Zolderworm »

Fundamenteel schreef: 21 nov 2019, 23:48
Zolderworm schreef: 21 nov 2019, 23:40 Het zou materialisatie kunnen zijn. Maar goed, ik weet het natuurlijk ook niet. Misschien komen beide verschijnselen wel voor. Het is wel zo dat sommige mensen na een UFO-waarneming thuis klopgeestverschijnselen kregen.
Of een toename in synchroniciteit ervaren. Ik was eens in interactie met iets, gaf dat vrij spel, liet het ongegeneerd en onbevreesd mijn wereld binnen, en toen dacht ik Pandora’s doos geopend te hebben. Meer dan een jaar werd ik “belaagd”. En ik zag toen de dag erna en ufo pal boven mijn hoofd, nog geen 50m van me af. Het was ruitvormig maar dan 3D en eigenlijk vrij primitief. Toen ik er de aandacht naar trok “hey zie daar”, verdween het achter gebouwen. Ik zag het niet alleen. Zo hier, mijn outing, believe it or not.
Ik geloof je voor honderd procent. Misschien wel dezelfde ervaringen als John Keel had.
Only dead fish go with the flow
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech

Bericht door Fundamenteel »

Zolderworm schreef: 21 nov 2019, 23:51 Ik geloof je voor honderd procent. Misschien wel dezelfde ervaringen als John Keel had.
En dat was de korte versie. Er is toen echt veel gebeurd, dakloos geweest en al.
Ik heb John Keel moeten googelen, lijkt me inderdaad sterk daarop. De link naar demonen is zo gek nog niet. De nacht voor ik die ufo zag, waren er 3 lichtbollen aanwezig in de kamer. Maar deze deden niets. Deze waren goedaardig denk ik, want iets duister verstopte zich in de hoek van de kamer. De angst verdrong me dat te erkennen, maar het werd steeds duidelijker waardoor ik uiteindelijk bang (in mijn nakie) ben gaan lopen. De nieuwsgierigheid lokt me soms het intensiteitsveld weer tot dat punt te verhogen, maar waar beland ik dan? De angst ervoor houdt me toch voorzichtig.

Het begon met seksrituelen, alles ging goed, tot ik bevestiging wou of het echt of een mindfart was. Het legde het er vingerdik op dat het echt was. Maar de ufo’s die ik als kind zag waren niet zo primitief als deze. Die waren schijfvormig en ik keek er instinctief naar, alsof ik wist dat het er was voor ik ze zag.

Ignorance is bliss, rationaliteit beter gezegd.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9134
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech?

Bericht door Mart »

Zolderworm schreef: 21 nov 2019, 23:40 Het zou materialisatie kunnen zijn. Maar goed, ik weet het natuurlijk ook niet. Misschien komen beide verschijnselen wel voor.
De Franse regering zegt in het GEPAN rapport dat de buitenaardse hypothese de aannemelijkste is. Natuurlijk ook gezien het gegeven er waarschijnlijk vele andere planeten bestaan die leven hebben voortgebracht, nu zelfs op onze buurplaneet organische moleculen zijn gevonden. Het is geen grote stap te stellen dat er miljoenen of miljarden jaren oudere beschavingen bestaan die de tech van onze relatief jonge aarde ver vooruit zijn.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Bonjour
Moderator
Berichten: 7675
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech?

Bericht door Bonjour »

Mart schreef: 22 nov 2019, 00:15 Het is geen grote stap te stellen dat er miljoenen of miljarden jaren oudere beschavingen bestaan die de tech van onze relatief jonge aarde ver vooruit zijn.
Bij het gebruik van miljarden wil ik een kanttekening plaatsen. Er zijn een aantal supernova explosies nodig om tot een juiste mix van atomen te komen. Ik durf niet te zeggen of miljarden jaren geleden al de juiste mix voorhanden was.
Op zich maakt dat verder weinig uit. Een beschaving die ons een miljoen jaar voorligt, heeft ook al een giga voorsprong.

Het is natuurlijk wel de vraag hoeveel beschavingen hun planeet met een klimaatverandering al onbewoonbaar heeft gemaakt.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech?

Bericht door Petra »

Messenger schreef: 21 nov 2019, 10:15 'Men' heeft het verborgen gehouden doordat grote paniek ontstond in een hoorspel in 1938 https://nl.wikipedia.org/wiki/The_War_o ... (hoorspel)

Daarvan heeft men geleerd en paniek wil men voorkomen, omdat dat de samenleving op Aarde kan bedreigen en gezag kan ondermijnen.
In 1938 was de mens niet veel gewend nog en tegenwoordig hebben de meeste mensen wel science fiction gelezen of gezien.

Al het onbekende is beangstigend, zeker als de mogelijkheid bestaat dat het je kan bedreigen of vernietigen, en als het vanuit de ruimte komt.
Dat geldt voor buitenaards leven en evenzeer voor kometen die kunnen inslaan op Aarde.

En dan is er ook nog de menselijke ervaring van het koloniseren van nieuw ontdekte beschavingen.
Omdat de mens het koloniseren heeft toegepast, wordt ervan uitgegaan dat buitenaards leven de Aarde ook wil koloniseren en uitbuiten. Ook is men angstig voor het dienen als voedsel.
Het kan echter zijn dat de aliens niet uit zijn op kolonisatie of om het even welke interventie dan ook. Zij kunnen de vrije wil van de Aardbewoners respecteren. Of dit nu inhoudt dat de mens de Aarde vernietigt of dat de mens zelf de juiste beslissingen neemt om dat tij te keren.
I know... maar hé, het is nu geen 1938 meer. :)
Ja het onbekende is beangstigend, en idd helemaal omdat de eventuele gevaren meestal gemeten worden met de eigen maat.
Maar het gros der mensen, wetenschappers (die ik spreek/lees) denkt wel dat het redelijk aannemelijk is dat er meer levende wezens zijn dan wij op ons aardklootje.
Of dat nu in ons heelal, meerdere heelallen, meerdere dimensies etc. is

Messenger schreef: 21 nov 2019, 10:15 In dat geval zijn ze enkel waarnemers en dringen zij zich niet op met communicatieve interventie. Ze willen dan niet in beeld komen.
Die kant gingen mijn gedachten ook op.
Iedereen heeft het maar over 'ze' houden het geheim. En dan gaat het altijd over de US/'onze' kant. Maar daar zijn nogal wat partijen voor nodig hè. (Al is de leugen nog zo snel... )
Dus als die aliens gekend willen worden ... lijkt mij dat niet al te ingewikkeld.
Bij het grote publiek dan hè! Een beetje bij mij of wiedanook voor je neus hangen zie ik het nut niet van in. Alleen maar last eerlijk gezegd.
Het is mij een te groot verdienmodel geworden. Dat staat me tegen. En die Aliens laten dat blijkbaar gebeuren, dus zo'n hoge pet heb ik dan van hun goeie bedoelingen ook niet op.
Mijn conclusie is wel dat móchten 'ze' er zijn en de technologie hebben om bij ons binnen te vliegen dat ze dat zelf blijkbaar graag in het geniep doen. Dat zegt mij al genoeg!

Overigens de beste verklaring die ik kan bedenken voor het grote geheimhouden van 'onze' kant.. is dat onze regeringen het allemaal ook niet zo goed weten en snappen. En dat ze dat dus niet durven te zeggen. 'Er gebeurt van alles, we meten en hebben waarnemingen, maar we hebben geen flauw idee wie of wat en waarom het gaande is".
Vertel dát maar 's als wereldleiders aan het vollek. :roll:
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse te

Bericht door Fundamenteel »

Petra schreef: 22 nov 2019, 01:26 Overigens de beste verklaring die ik kan bedenken voor het grote geheimhouden van 'onze' kant.. is dat onze regeringen het allemaal ook niet zo goed weten en snappen. En dat ze dat dus niet durven te zeggen. 'Er gebeurt van alles, we meten en hebben waarnemingen, maar we hebben geen flauw idee wie of wat en waarom het gaande is".
Vertel dát maar 's als wereldleiders aan het vollek. :roll:
Ze hebben dat dit jaar gedaan. Amerikaanse officials zeiden dat ze regelmatig benaderd worden door ufo’s waarvan ze de oorsprong niet kennen. Mexico deed dat al in de 20e eeuw. Onze voorouders hadden er interactie mee. Volgens mij is de mens een pad op gegaan waardoor ze afstand namen. We zijn in slaap gewiegd en in een alter reality geplaatst door de nwo elite. Duizenden jaren geleden al.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
peda
Berichten: 20604
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech?

Bericht door peda »

Het blijft maar gissen en speculeren. Waarom komen eventuele buiten-aardsen reeds 10 tallen jaren, soms met een hele armada tegelijk, deze kant op. Waarom presenteren zij zich niet op plaatsen waar zij door miljoenen toeschouwers kunnen worden waargenomen. Omdat je de beweegreden van de vermeende ruimtevaarders niet kent, kan iedereen daar eigen oplossingen voor bedenken. Maar volledig onlogisch vind ik het wel. Je af en toe vertonen aan de radar waarneming ( ondanks de Stealth techniek ) maar verder volledig afzien van elke vorm van concretisering. Maar opnieuw gezegd, bij een niet op juistheid te onderzoeken complot zijn er dikke boeken te schrijven met talloze creatieve vondsten aangaande het speculatieve hoe en wat. Ik houd mij bij "' meten is weten "' en laat de talloze speculaties maar wat deze zijn, namelijk speculaties. Als ik een buiten-aardse zou zijn met enorme technische mogelijkheden, zou ik radio en tv kanalen op aarde afluisteren en bekijken, dat is heel wat simpeler om een indruk te krijgen wat zich hier afspeelt als het maken van enorme reizen en vervolgens snel wegwezen. Maar wie ben ik.
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6613
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech?

Bericht door Peter79 »

Jouw reactie maakt nu een interessante vergelijking mogelijk. Buitenaardsen, of het nu goden zijn of extraterrestrials, laten zich liever niet aan mensen zien. Kruisbestuiving tussen beide disciplines (ufo-onderzoek en theologie) leidt wellicht nog tot interessante theorieën. Net als dat het ufo-onderzoek nu al behulpzaam is als het gaat om het herkennen van intelligentie dat door ID-aanhangers dankbaar wordt gebruikt.
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech?

Bericht door Fundamenteel »

peda schreef: 22 nov 2019, 10:00 Het blijft maar gissen en speculeren. Waarom komen eventuele buiten-aardsen reeds 10 tallen jaren, soms met een hele armada tegelijk, deze kant op. Waarom presenteren zij zich niet op plaatsen waar zij door miljoenen toeschouwers kunnen worden waargenomen. Omdat je de beweegreden van de vermeende ruimtevaarders niet kent, kan iedereen daar eigen oplossingen voor bedenken. Maar volledig onlogisch vind ik het wel. Je af en toe vertonen aan de radar waarneming ( ondanks de Stealth techniek ) maar verder volledig afzien van elke vorm van concretisering. Maar opnieuw gezegd, bij een niet op juistheid te onderzoeken complot zijn er dikke boeken te schrijven met talloze creatieve vondsten aangaande het speculatieve hoe en wat. Ik houd mij bij "' meten is weten "' en laat de talloze speculaties maar wat deze zijn, namelijk speculaties. Als ik een buiten-aardse zou zijn met enorme technische mogelijkheden, zou ik radio en tv kanalen op aarde afluisteren en bekijken, dat is heel wat simpeler om een indruk te krijgen wat zich hier afspeelt als het maken van enorme reizen en vervolgens snel wegwezen. Maar wie ben ik.
Zouden wij ons als mensen moeien met een samenleving die elkaar vermoorden? Zie het als democratie naar het oosten brengen, wat bracht dat? Dood en verderf.
Als je de Belgian Triangle nog niet kent, hak eens in op dat verhaal. Of de Phoenix lights.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech

Bericht door Zolderworm »

Fundamenteel schreef: 22 nov 2019, 00:05
Zolderworm schreef: 21 nov 2019, 23:51 Ik geloof je voor honderd procent. Misschien wel dezelfde ervaringen als John Keel had.
En dat was de korte versie. Er is toen echt veel gebeurd, dakloos geweest en al.
Ik heb John Keel moeten googelen, lijkt me inderdaad sterk daarop. De link naar demonen is zo gek nog niet. De nacht voor ik die ufo zag, waren er 3 lichtbollen aanwezig in de kamer. Maar deze deden niets. Deze waren goedaardig denk ik, want iets duister verstopte zich in de hoek van de kamer. De angst verdrong me dat te erkennen, maar het werd steeds duidelijker waardoor ik uiteindelijk bang (in mijn nakie) ben gaan lopen. De nieuwsgierigheid lokt me soms het intensiteitsveld weer tot dat punt te verhogen, maar waar beland ik dan? De angst ervoor houdt me toch voorzichtig.

Het begon met seksrituelen, alles ging goed, tot ik bevestiging wou of het echt of een mindfart was. Het legde het er vingerdik op dat het echt was. Maar de ufo’s die ik als kind zag waren niet zo primitief als deze. Die waren schijfvormig en ik keek er instinctief naar, alsof ik wist dat het er was voor ik ze zag.

Ignorance is bliss, rationaliteit beter gezegd.
Ik zou zeker het boek "UFO's, operatie paard van Troje" van John Keel eens lezen. Nog steeds voor een paar euro tweedehands te koop. De dingen die jij vertelt, worden daar ook in beschreven. Ik denk niet zozeer dat het om demonen gaat, maar om astrale entiteiten. Demonen zijn er ook, maar die zijn van een andere orde. In ieder geval bezit jij er een sterke gevoeligheid voor. Ik moet ook zeggen dat ik erg nieuwsgierig ben wat dat betreft en ook naar ontmoetingen verlang. Die geven het leven een soort extra dimensie en maken het extra interessant. Maar aan de andere kant wil ik dit ook op afstand houden, zoals ik mijn uittredingen uit het lichaam niet meer wil. Ook dat was zeer boeiend, maar werd beangstigend toen ik werd aangevallen.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech?

Bericht door Zolderworm »

Mart schreef: 22 nov 2019, 00:15
Zolderworm schreef: 21 nov 2019, 23:40 Het zou materialisatie kunnen zijn. Maar goed, ik weet het natuurlijk ook niet. Misschien komen beide verschijnselen wel voor.
De Franse regering zegt in het GEPAN rapport dat de buitenaardse hypothese de aannemelijkste is. Natuurlijk ook gezien het gegeven er waarschijnlijk vele andere planeten bestaan die leven hebben voortgebracht, nu zelfs op onze buurplaneet organische moleculen zijn gevonden. Het is geen grote stap te stellen dat er miljoenen of miljarden jaren oudere beschavingen bestaan die de tech van onze relatief jonge aarde ver vooruit zijn.
Dat weet je niet. Wellicht lopen ook zij op een bepaald moment tegen problemen op als massale uitsterving van soorten, uitputting van grondstoffen, klimaatverandering enzovoort, waardoor zij ten onder gaan voordat hun techniek echt tot grote hoogte kan stijgen. Maar het is ook de vraag hoe zij dan de enorme afstanden hebben overbrugd. In ieder geval lijken de meeste beschrijvingen van aliens verrassend veel op varianten van de menselijke soort, zoals bijvoorbeeld de greys. Maar het zou wel heel toevallig zijn als aliens ook maar enigszins op mensen lijken.
Welke hypothese het aannemelijkst is natuurlijk een kwestie van persoonlijke smaak. Maar zoals gezegd zouden ook beide varianten tegelijkertijd kunnen bestaan, de Van-Kampen-hypothese en de buitenaards-bezoek-hypothese. Dat lijkt mij het meest waarschijnlijk.
Laatst gewijzigd door Zolderworm op 22 nov 2019, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech?

Bericht door Zolderworm »

Petra schreef: 22 nov 2019, 01:26
Messenger schreef: 21 nov 2019, 10:15 'Men' heeft het verborgen gehouden doordat grote paniek ontstond in een hoorspel in 1938 https://nl.wikipedia.org/wiki/The_War_o ... (hoorspel)

Daarvan heeft men geleerd en paniek wil men voorkomen, omdat dat de samenleving op Aarde kan bedreigen en gezag kan ondermijnen.
In 1938 was de mens niet veel gewend nog en tegenwoordig hebben de meeste mensen wel science fiction gelezen of gezien.

Al het onbekende is beangstigend, zeker als de mogelijkheid bestaat dat het je kan bedreigen of vernietigen, en als het vanuit de ruimte komt.
Dat geldt voor buitenaards leven en evenzeer voor kometen die kunnen inslaan op Aarde.

En dan is er ook nog de menselijke ervaring van het koloniseren van nieuw ontdekte beschavingen.
Omdat de mens het koloniseren heeft toegepast, wordt ervan uitgegaan dat buitenaards leven de Aarde ook wil koloniseren en uitbuiten. Ook is men angstig voor het dienen als voedsel.
Het kan echter zijn dat de aliens niet uit zijn op kolonisatie of om het even welke interventie dan ook. Zij kunnen de vrije wil van de Aardbewoners respecteren. Of dit nu inhoudt dat de mens de Aarde vernietigt of dat de mens zelf de juiste beslissingen neemt om dat tij te keren.
I know... maar hé, het is nu geen 1938 meer. :)
Ja het onbekende is beangstigend, en idd helemaal omdat de eventuele gevaren meestal gemeten worden met de eigen maat.
Maar het gros der mensen, wetenschappers (die ik spreek/lees) denkt wel dat het redelijk aannemelijk is dat er meer levende wezens zijn dan wij op ons aardklootje.
Of dat nu in ons heelal, meerdere heelallen, meerdere dimensies etc. is

Messenger schreef: 21 nov 2019, 10:15 In dat geval zijn ze enkel waarnemers en dringen zij zich niet op met communicatieve interventie. Ze willen dan niet in beeld komen.
Die kant gingen mijn gedachten ook op.
Iedereen heeft het maar over 'ze' houden het geheim. En dan gaat het altijd over de US/'onze' kant. Maar daar zijn nogal wat partijen voor nodig hè. (Al is de leugen nog zo snel... )
Dus als die aliens gekend willen worden ... lijkt mij dat niet al te ingewikkeld.
Bij het grote publiek dan hè! Een beetje bij mij of wiedanook voor je neus hangen zie ik het nut niet van in. Alleen maar last eerlijk gezegd.
Het is mij een te groot verdienmodel geworden. Dat staat me tegen. En die Aliens laten dat blijkbaar gebeuren, dus zo'n hoge pet heb ik dan van hun goeie bedoelingen ook niet op.
Mijn conclusie is wel dat móchten 'ze' er zijn en de technologie hebben om bij ons binnen te vliegen dat ze dat zelf blijkbaar graag in het geniep doen. Dat zegt mij al genoeg!

Overigens de beste verklaring die ik kan bedenken voor het grote geheimhouden van 'onze' kant.. is dat onze regeringen het allemaal ook niet zo goed weten en snappen. En dat ze dat dus niet durven te zeggen. 'Er gebeurt van alles, we meten en hebben waarnemingen, maar we hebben geen flauw idee wie of wat en waarom het gaande is".
Vertel dát maar 's als wereldleiders aan het vollek. :roll:
Dat er met name in de VS sprake was (of nog is) van een zekere geheimhouding is een gegeven feit. Zo moesten piloten die waarnemingen hebben gedaan daarover zwijgen, radaropnamen verdwenen en rapporten ook. Waarschijnlijk wou men niet toegeven dat er iets is waar men geen antwoord op heeft. Er is echter nu een kentering gaande wat de geheimhouding betreft.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech?

Bericht door Zolderworm »

Fundamenteel schreef: 22 nov 2019, 10:09
peda schreef: 22 nov 2019, 10:00 Het blijft maar gissen en speculeren. Waarom komen eventuele buiten-aardsen reeds 10 tallen jaren, soms met een hele armada tegelijk, deze kant op. Waarom presenteren zij zich niet op plaatsen waar zij door miljoenen toeschouwers kunnen worden waargenomen. Omdat je de beweegreden van de vermeende ruimtevaarders niet kent, kan iedereen daar eigen oplossingen voor bedenken. Maar volledig onlogisch vind ik het wel. Je af en toe vertonen aan de radar waarneming ( ondanks de Stealth techniek ) maar verder volledig afzien van elke vorm van concretisering. Maar opnieuw gezegd, bij een niet op juistheid te onderzoeken complot zijn er dikke boeken te schrijven met talloze creatieve vondsten aangaande het speculatieve hoe en wat. Ik houd mij bij "' meten is weten "' en laat de talloze speculaties maar wat deze zijn, namelijk speculaties. Als ik een buiten-aardse zou zijn met enorme technische mogelijkheden, zou ik radio en tv kanalen op aarde afluisteren en bekijken, dat is heel wat simpeler om een indruk te krijgen wat zich hier afspeelt als het maken van enorme reizen en vervolgens snel wegwezen. Maar wie ben ik.
Zouden wij ons als mensen moeien met een samenleving die elkaar vermoorden? Zie het als democratie naar het oosten brengen, wat bracht dat? Dood en verderf.
Als je de Belgian Triangle nog niet kent, hak eens in op dat verhaal. Of de Phoenix lights.
De de Phoenix lights waren inderdaad flares. Dat is inmiddels aangetoond. Ze verdwenen een voor een achter een bergrug en het leek daarom erop dat ze een voor een uitdoofden. Maar de Belgian Triangle is inderdaad een raadsel.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech?

Bericht door Zolderworm »

peda schreef: 22 nov 2019, 10:00 Het blijft maar gissen en speculeren. Waarom komen eventuele buiten-aardsen reeds 10 tallen jaren, soms met een hele armada tegelijk, deze kant op. Waarom presenteren zij zich niet op plaatsen waar zij door miljoenen toeschouwers kunnen worden waargenomen. Omdat je de beweegreden van de vermeende ruimtevaarders niet kent, kan iedereen daar eigen oplossingen voor bedenken. Maar volledig onlogisch vind ik het wel. Je af en toe vertonen aan de radar waarneming ( ondanks de Stealth techniek ) maar verder volledig afzien van elke vorm van concretisering. Maar opnieuw gezegd, bij een niet op juistheid te onderzoeken complot zijn er dikke boeken te schrijven met talloze creatieve vondsten aangaande het speculatieve hoe en wat. Ik houd mij bij "' meten is weten "' en laat de talloze speculaties maar wat deze zijn, namelijk speculaties. Als ik een buiten-aardse zou zijn met enorme technische mogelijkheden, zou ik radio en tv kanalen op aarde afluisteren en bekijken, dat is heel wat simpeler om een indruk te krijgen wat zich hier afspeelt als het maken van enorme reizen en vervolgens snel wegwezen. Maar wie ben ik.
Onderzoek van onder meer John Keel wijst er toch wel op dat de Van-Kampen-hypothese klopt. Maar daarnaast zouden andere verschijnselen om buitenaards leven kunnen gaan. Het een sluit het ander niet uit.
Only dead fish go with the flow
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech?

Bericht door Fundamenteel »

Zolderworm schreef: 22 nov 2019, 13:06 De de Phoenix lights waren inderdaad flares. Dat is inmiddels aangetoond. Ze verdwenen een voor een achter een bergrug en het leek daarom erop dat ze een voor een uitdoofden. Maar de Belgian Triangle is inderdaad een raadsel.
Maar neen gij, Phoenix lights waren geen flares! In Contact kwam dat aan bod. Dat was het cover up verhaal. Die gouverneur heeft dat zelfs belachelijk gemaakt, maar is dan later toch uit de kast gekomen en heeft bekend.
https://www.youtube.com/watch?v=v1Fh0g5wJ7A

Gedenk dat deze man een ex piloot is he.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech?

Bericht door Zolderworm »

Fundamenteel schreef: 22 nov 2019, 18:28
Zolderworm schreef: 22 nov 2019, 13:06 De de Phoenix lights waren inderdaad flares. Dat is inmiddels aangetoond. Ze verdwenen een voor een achter een bergrug en het leek daarom erop dat ze een voor een uitdoofden. Maar de Belgian Triangle is inderdaad een raadsel.
Maar neen gij, Phoenix lights waren geen flares! In Contact kwam dat aan bod. Dat was het cover up verhaal. Die gouverneur heeft dat zelfs belachelijk gemaakt, maar is dan later toch uit de kast gekomen en heeft bekend.
https://www.youtube.com/watch?v=v1Fh0g5wJ7A

Gedenk dat deze man een ex piloot is he.
Ik weet helaas de titel niet meer van die documentaire waarin glashard werd aangetoond dat de Phoenix lights flares waren. In ieder geval werd een foto bij licht genomen gelegd over de filmopnamen, en je ziet dan dat ze precies achter een bergrug wegzakken als ze verdwijnen. Dat was ook de plek waar de flares werden gedropt.
Overigens werd in de tijd aldaar een V-vormige UFO van gigantische afmetingen waargenomen, die wel met zekerheid een UFO was. Die is door verschillende mensen gezien en was honderden meters breed.
Laatst gewijzigd door Zolderworm op 22 nov 2019, 18:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Only dead fish go with the flow
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: ET, engelen/demonen of aardse tech

Bericht door Fundamenteel »

Zolderworm schreef: 22 nov 2019, 12:48 Ik zou zeker het boek "UFO's, operatie paard van Troje" van John Keel eens lezen. Nog steeds voor een paar euro tweedehands te koop. De dingen die jij vertelt, worden daar ook in beschreven. Ik denk niet zozeer dat het om demonen gaat, maar om astrale entiteiten. Demonen zijn er ook, maar die zijn van een andere orde. In ieder geval bezit jij er een sterke gevoeligheid voor. Ik moet ook zeggen dat ik erg nieuwsgierig ben wat dat betreft en ook naar ontmoetingen verlang. Die geven het leven een soort extra dimensie en maken het extra interessant. Maar aan de andere kant wil ik dit ook op afstand houden, zoals ik mijn uittredingen uit het lichaam niet meer wil. Ook dat was zeer boeiend, maar werd beangstigend toen ik werd aangevallen.
Ik ga dat zeker lezen, zo'n boek geef ik zeker de kans. Want het topic boeit me wel zeer.
Demonen is een groot woord, maar als ze ons tegen elkaar opzetten, is dat wat met demonen bedoeld wordt. De engelen (goede) zijn veel subtieler en komen er niet zo abrupt uit. Misschien vergis ik me hierin, maar what's in a name? Mensen benoemen datgene ze niet kunnen verklaren.

Je moet er wel mee oppassen, ze lokken je met magische gevoelens, maar eens binnen gaan de poppen aan het dansen.
Remote view kan ik zelf niet, maar ik ken wel iemand die dat heel goed kan. Enfin, ik hield me er nooit mee bezig. Langs een andere kant, denk ik er veel aan om nog eens alles open te smijten en enkele antwoorden eruit halen die ik wil. De antwoorden van toen stonden mij niet aan, maar het was wat het was zonder dat ze rond de pot draaiden. Ook lang overwogen zoiets in een boek te schrijven, maar ga het toch maar mee in het graf nemen denk ik. Kwestie van nabestaanden niet in het belachelijke te trekken.

Tegen die aanvallen kan je je beschermen, maar waar leren we zoiets he? Het is niet dat wij nog in contact worden gebracht met onze spiritualiteit, eerder maken ze ons onmachtig door afleidingen en frequenties die zelfs ons DNA alteren. Die frequenties zijn massaal aanwezig in popmuziek en ik denk dat die telefoonmasten er ook parten in spelen. Maar daar heb ik zero bewijs van. Just a hunch.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten