De ontologische status van Het Liefdevolle Licht dat ervaren wordt tijdens een Bijnadoodservaring

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: De ontologische status van Het Liefdevolle Licht dat ervaren wordt tijdens een Bijnadoodservaring

Bericht door Messenger »

Het tweede filmpje is een zelfde als van de Vlaamse Steven Laureys, neuroloog en klinisch professor.

Het eerste en derde filmpje van Bijna Dood Ervaarders zijn zeer interessant, omdat zij een transformatie doormaakten en bij terugkeer in de fysieke wereld - vaak tot hun teleurstelling - in een onveranderde wereld kwamen. Ook het onbegrip van naasten leidt soms tot relatiebreuk en afstand.
En ze beschrijven een onvoorwaardelijke en eindeloze liefde die niet van deze wereld is. Angst voor de dood is niet meer aan de orde.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
MaartenV
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 nov 2019, 09:56
Man/Vrouw: M

Re: De ontologische status van Het Liefdevolle Licht dat ervaren wordt tijdens een Bijnadoodservaring

Bericht door MaartenV »

Zolderworm schreef: 19 dec 2019, 11:05
Bij mijn uittredingen (die ik vroeger had, maar nu niet meer) dwaalde ik rond in mijn eigen huis en daarbuiten. Maar ik ging nooit ver weg. Maar er waren ook portals, zoals een raam, met aan de andere kant voor mij onbekende werelden. Ik ging dan als het ware door het glas naar zo'n wereld. Maar dat gebeurde niet echt vaak. Meestal was het een soort ronddwalen in de eigen omgeving. Ik kan dan ook niet de sensationele verhalen vertellen die de meest andere uittreders wel beschrijven. Ik nam ook bepaalde beslissingen niet, die je bij het gewoon wakker zijn wel zou nemen, bijvoorbeeld om eens lekker in de wereld te gaan rondkijken. Maar dat zie je ook bij aardgebonden geesten. Die blijven vaak alleen maar in het huis waarin ze gestorven zijn. Ik denk dat dat net zoiets is.
Ik heb ook een cursus sjamanisme gedaan. Maar daar had ik, vreemd genoeg, totaal geen talent voor.
Ik vind dit zeer interessant. Ik heb je een PB gestuurd, Zolderworm. Met vragen over jouw uittredingservaringen. Je ziet maar of je ze beantwoordt. :)
MaartenV
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 nov 2019, 09:56
Man/Vrouw: M

Re: De ontologische status van Het Liefdevolle Licht dat ervaren wordt tijdens een Bijnadoodservaring

Bericht door MaartenV »

Namaste schreef: 19 dec 2019, 09:13 Steven Laureys:
https://www.youtube.com/watch?v=0fs3GIQhtiU
Ik heb dit interview met Steven Laureys aandachtig bekeken: zeer interessant. Dank voor de post. Ik vraag me af waar ik de datum van publicatie van de video op Youtube kan vinden. Ik kijk uit naar zijn boek over BDE's.
Gebruikersavatar
Namaste
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 dec 2019, 20:53
Man/Vrouw: M
Contacteer:

Re: De ontologische status van Het Liefdevolle Licht dat ervaren wordt tijdens een Bijnadoodservaring

Bericht door Namaste »

MaartenV schreef: 21 dec 2019, 15:35 Ik vind dit zeer interessant. Ik heb je een PB gestuurd, Zolderworm. Met vragen over jouw uittredingservaringen. Je ziet maar of je ze beantwoordt. :)
Dit filmpje staat sinds vanavond op youtube:
Michel Dutordoir - Uittredingen
https://www.youtube.com/watch?v=lSDFrtSgosE
het licht in mij groet het licht in jou
Gebruikersavatar
Namaste
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 dec 2019, 20:53
Man/Vrouw: M
Contacteer:

Re: De ontologische status van Het Liefdevolle Licht dat ervaren wordt tijdens een Bijnadoodservaring

Bericht door Namaste »

Messenger schreef: 21 dec 2019, 12:30
Het tweede filmpje is een zelfde als van de Vlaamse Steven Laureys, neuroloog en klinisch professor.

Het eerste en derde filmpje van Bijna Dood Ervaarders zijn zeer interessant, omdat zij een transformatie doormaakten en bij terugkeer in de fysieke wereld - vaak tot hun teleurstelling - in een onveranderde wereld kwamen. Ook het onbegrip van naasten leidt soms tot relatiebreuk en afstand.
En ze beschrijven een onvoorwaardelijke en eindeloze liefde die niet van deze wereld is. Angst voor de dood is niet meer aan de orde.
Hierbij het filmpje dat boven ontbrak:
https://youtu.be/MOttjAkIFXs
het licht in mij groet het licht in jou
MaartenV
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 nov 2019, 09:56
Man/Vrouw: M

Re: De ontologische status van Het Liefdevolle Licht dat ervaren wordt tijdens een Bijnadoodservaring

Bericht door MaartenV »

De links zijn interessant Namasté. Bedankt!
Gebruikersavatar
Namaste
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 dec 2019, 20:53
Man/Vrouw: M
Contacteer:

Re: De ontologische status van Het Liefdevolle Licht dat ervaren wordt tijdens een Bijnadoodservaring

Bericht door Namaste »

Namaste schreef: 19 dec 2019, 09:13

Ik heb dit interview met Steven Laureys aandachtig bekeken: zeer interessant. Dank voor de post. Ik vraag me af waar ik de datum van publicatie van de video op Youtube kan vinden. Ik kijk uit naar zijn boek over BDE's.
De publicatiedatum is 29 oktober 2019
het licht in mij groet het licht in jou
Gebruikersavatar
Namaste
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 dec 2019, 20:53
Man/Vrouw: M
Contacteer:

Re: De ontologische status van Het Liefdevolle Licht dat ervaren wordt tijdens een Bijnadoodservaring

Bericht door Namaste »

Hierbij nog een link naar de website waar de filmpjes die ik hierboven postte met nog wat meer info te vinden zijn: https://ponto3.org/
het licht in mij groet het licht in jou
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: De ontologische status van Het Liefdevolle Licht dat ervaren wordt tijdens een Bijnadoodservaring

Bericht door Zolderworm »

MaartenV schreef: 21 dec 2019, 15:35
Zolderworm schreef: 19 dec 2019, 11:05
Bij mijn uittredingen (die ik vroeger had, maar nu niet meer) dwaalde ik rond in mijn eigen huis en daarbuiten. Maar ik ging nooit ver weg. Maar er waren ook portals, zoals een raam, met aan de andere kant voor mij onbekende werelden. Ik ging dan als het ware door het glas naar zo'n wereld. Maar dat gebeurde niet echt vaak. Meestal was het een soort ronddwalen in de eigen omgeving. Ik kan dan ook niet de sensationele verhalen vertellen die de meest andere uittreders wel beschrijven. Ik nam ook bepaalde beslissingen niet, die je bij het gewoon wakker zijn wel zou nemen, bijvoorbeeld om eens lekker in de wereld te gaan rondkijken. Maar dat zie je ook bij aardgebonden geesten. Die blijven vaak alleen maar in het huis waarin ze gestorven zijn. Ik denk dat dat net zoiets is.
Ik heb ook een cursus sjamanisme gedaan. Maar daar had ik, vreemd genoeg, totaal geen talent voor.
Ik vind dit zeer interessant. Ik heb je een PB gestuurd, Zolderworm. Met vragen over jouw uittredingservaringen. Je ziet maar of je ze beantwoordt. :)
Ik heb het gezien. Ik zal kijken of ik van de week een moment heb om die vragen te beantwoorden. Maar ik denk pas vrijdag.
Only dead fish go with the flow
MaartenV
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 nov 2019, 09:56
Man/Vrouw: M

Re: De ontologische status van Het Liefdevolle Licht dat ervaren wordt tijdens een Bijnadoodservaring

Bericht door MaartenV »

Zolderworm schreef: 23 dec 2019, 09:18
MaartenV schreef: 21 dec 2019, 15:35
Zolderworm schreef: 19 dec 2019, 11:05
Bij mijn uittredingen (die ik vroeger had, maar nu niet meer) dwaalde ik rond in mijn eigen huis en daarbuiten. Maar ik ging nooit ver weg. Maar er waren ook portals, zoals een raam, met aan de andere kant voor mij onbekende werelden. Ik ging dan als het ware door het glas naar zo'n wereld. Maar dat gebeurde niet echt vaak. Meestal was het een soort ronddwalen in de eigen omgeving. Ik kan dan ook niet de sensationele verhalen vertellen die de meest andere uittreders wel beschrijven. Ik nam ook bepaalde beslissingen niet, die je bij het gewoon wakker zijn wel zou nemen, bijvoorbeeld om eens lekker in de wereld te gaan rondkijken. Maar dat zie je ook bij aardgebonden geesten. Die blijven vaak alleen maar in het huis waarin ze gestorven zijn. Ik denk dat dat net zoiets is.
Ik heb ook een cursus sjamanisme gedaan. Maar daar had ik, vreemd genoeg, totaal geen talent voor.
Ik vind dit zeer interessant. Ik heb je een PB gestuurd, Zolderworm. Met vragen over jouw uittredingservaringen. Je ziet maar of je ze beantwoordt. :)
Ik heb het gezien. Ik zal kijken of ik van de week een moment heb om die vragen te beantwoorden. Maar ik denk pas vrijdag.
Ok, bedankt, dat zou fijn zijn.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: De ontologische status van Het Liefdevolle Licht dat ervaren wordt tijdens een Bijnadoodservaring

Bericht door Messenger »

Een goede vriend had eens last van slaapverlamming. Wel wakker maar niet in staat zich te bewegen. Hij trad uit, keek op zichzelf neer en ging na een poosje weer terug in het lichaam. Vervolgens ervoer hij een enorme innerlijke rust en vrede.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De ontologische status van Het Liefdevolle Licht dat ervaren wordt tijdens een Bijnadoodservaring

Bericht door callista »

Messenger schreef: 29 dec 2019, 13:25 Een goede vriend had eens last van slaapverlamming. Wel wakker maar niet in staat zich te bewegen.

Hij trad uit, keek op zichzelf neer en ging na een poosje weer terug in het lichaam.
Vervolgens ervoer hij een enorme innerlijke rust en vrede.
Een slaapverlamming is heel angstig.
Je kunt je niet bewegen en ook niet praten en denkt inderdaad klaarwakker te zijn.
Ik heb het een keer meegemaakt dat op zo'n moment een man mij probeerde te wurgen in bed en ik niets kon beginnen..ik stikte bijna en schreeuwde wel, maar zonder dat de klanken uit mijn keel kwamen

Maar eigenlijk meerdere keren in een andere setting...o.a. dat alles in de kamer ondersteboven stond....ook heel angstig..

Dat laatste wat jij noemt...ervoer ik niet bij mijn weten...
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: De ontologische status van Het Liefdevolle Licht dat ervaren wordt tijdens een Bijnadoodservaring

Bericht door hopper »

Zolderworm schreef: 27 nov 2019, 12:21 Het bestaat volgens mij. Ik heb het één keer tijdens een uittreding ervaren. Het is een soort volledig begrip. Omdat wij allen één zijn is dit de ware staat van het universum, dat feitelijk zuiver bewustzijn is. Althans dat is mijn overtuiging. Maar ik ga nu de blaadjes in de tuin opruimen.
Zinloos. Over een paar maanden ligt er weer nieuw blad om op te ruimen.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: De ontologische status van Het Liefdevolle Licht dat ervaren wordt tijdens een Bijnadoodservaring

Bericht door hopper »

Messenger schreef: 29 dec 2019, 13:25 Een goede vriend had eens last van slaapverlamming. Wel wakker maar niet in staat zich te bewegen. Hij trad uit, keek op zichzelf neer en ging na een poosje weer terug in het lichaam. Vervolgens ervoer hij een enorme innerlijke rust en vrede.
Dat kan niks anders zijn dan bewustzijn. Het is trouwens ook bewustzijn wat op zichzelf neer keek.
Plaats reactie