Winterzonnewende 2019

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Namaste
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 dec 2019, 20:53
Man/Vrouw: M

Winterzonnewende 2019

Bericht door Namaste »

Vandaag is de kortste dag van 2019 op het Noordelijk halfrond

Een sjamanistisch zonnewende gebed:

In het hart van elke persoon op deze aarde brandt de vonk van lichtgevende goedheid; in geen enkel hart is er totale duisternis. Mogen wij die deze winterzonnewende hebben gevierd, door ons leven en onze dienst, door onze gebeden en liefde, van elkaar het licht en de liefde oproepen die in elk hart verborgen is.

―Edward Hays, uit Gebeden voor een planetaire pelgrim
het licht in mij groet het licht in jou
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Winterzonnewende 2019

Bericht door HJW »

Namaste schreef: 22 dec 2019, 11:31 Vandaag is de kortste dag van 2019 op het Noordelijk halfrond

Een sjamanistisch zonnewende gebed:

In het hart van elke persoon op deze aarde brandt de vonk van lichtgevende goedheid; in geen enkel hart is er totale duisternis. Mogen wij die deze winterzonnewende hebben gevierd, door ons leven en onze dienst, door onze gebeden en liefde, van elkaar het licht en de liefde oproepen die in elk hart verborgen is.

―Edward Hays, uit Gebeden voor een planetaire pelgrim
Prachtig gebed !!
Ik zou willen dat ik daar weer wat meer op gericht was, maar al die aardse afleidingen en verplichtingen......
Ik weet het, het mag geen excuus zijn.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Winterzonnewende 2019

Bericht door callista »

Ja...ipv het kerstfeest kun je ook de zonnewende vieren.
Op weg naar het Licht of licht.
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Winterzonnewende 2019

Bericht door Snelheid »

Wij vieren elke dag winterzonnewende dus als de zon weer op komt en het licht wordt in de zomer heet dat zomerzonnewende.toch altijd mooi elke dat het Licht weer te begroeten.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10106
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Winterzonnewende 2019

Bericht door Messenger »

Mooi gebed!
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Winterzonnewende 2019

Bericht door Mart »

Namaste schreef: 22 dec 2019, 11:31 Vandaag is de kortste dag van 2019 op het Noordelijk halfrond

Een sjamanistisch zonnewende gebed:

In het hart van elke persoon op deze aarde brandt de vonk van lichtgevende goedheid; in geen enkel hart is er totale duisternis. Mogen wij die deze winterzonnewende hebben gevierd, door ons leven en onze dienst, door onze gebeden en liefde, van elkaar het licht en de liefde oproepen die in elk hart verborgen is.

―Edward Hays, uit Gebeden voor een planetaire pelgrim
Mooie woorden. Het zijn de oudste ironieën die nog steeds de meest bevredigende zijn: zelfs in een tijd van oorlogen, of als tienduizenden onschuldige medemensen wereldwijd dagelijks in armoede sterven en de wereld op z'n einde loopt, zal men eloquent in de naam van vrede, liefde en goedheid blijven spreken.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)