Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
HJW
Berichten: 6002
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door HJW »

Petra schreef: 06 apr 2020, 03:39 Oftewel.. met kleine stapjes vooruit. De toekomst is aan de Jeugd. Wat dat betreft.. zie ik daar mooie initiatieven uit ontstaan.
Ik zie ook dat jeugd veel bij Alibaba koopt (omdat het zo lekker goedkoop is) met als gevolg dat weer 1 persoon daar stinkend rijk van wordt en dus de 0,1% gewoon gehandhaafd blijft.
En een kentering in het denken over de door mij zo verafschuwde maar ooit zo bejubelde neo liberale markteconomie welke enkel tot woekerwinstgraaipolitiek heeft geleid.
Zal die kentering plaatsvinden ?
De mens weet in principe wel hoe het moet, maar doen we het ook ?
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door Gaitema »

Mart schreef: 05 apr 2020, 21:05
Gaitema schreef: 05 apr 2020, 20:40
Mart schreef: 05 apr 2020, 20:36
HJW schreef: 05 apr 2020, 20:28
Mart schreef: 05 apr 2020, 19:35 Het gaat in dit topic niet over het helpen van de armen en de slachtoffers, maar over het aanpakken van de daders.
Dat gaat niet lukken.
Als het niet gaat lukken, zijn we als mensheid verloren. Wij zijn de 99,9%.
Wat ons betreft: Zonder Jezus is dat zo.

Welk geloof had je trouwens? Je was volgens Jerommel Joods?
Ben Joods en heb geen geloof. Ooit was ik religieus. Dat is het verleden.
Oké. Je weet er geloof ik wel veel van. Mijn vrouw is ook Joods van Franse kom af, maar hecht er ook weer geen waarde aan. Ze is reformatorisch opgegroeid. Haar broers moesten naar de kerk, zij met haar zus niet. Op latere leeftijd ging ze zelf op zoek naar welke kerk bij haar past en kwam met mij bij de evangelischen terecht.

Alle oudste dochters ik de familie van de oudste dochters krijgen de doopnaam Hillegonda en kregen er ook een lepeltje bij met Messiaanse joodse symbolen. Die zijn we helaas kwijt geraakt, dus kan mijn vrouw het niet aan onze dochter doorgeven. Maar ze heet wel ook weer Hillegonda, in de doopnaam.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door Jerommel »

Jerommel schreef: 05 apr 2020, 21:41
HJW schreef: 05 apr 2020, 20:28
Mart schreef: 05 apr 2020, 19:35 Het gaat in dit topic niet over het helpen van de armen en de slachtoffers, maar over het aanpakken van de daders.
Dat gaat niet lukken.
Ligt er aan.
Wanneer de legers ook tabak hebben van de superrijken, bijvoorbeeld omdat ze hun immorele oorlogen voeren en hun mensen verliezen, omdat ze de landen waarvoor ze vechten naar de kl0ten zien worden geholpen door de superrijken, dan kan er wel veranderng komen.
Vergeet of onderschat ook niet de 'military intelligence' afdelingen.

En mogelijk is er nu iets op handen, aangezien er 30.000 Amerikaanse militairen nu in Europa zijn voor 'training' met NATO bondgenoten, ondanks Covid19.

Maargoed, we zullen zien, of niet.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door Gaitema »

Dit zegt de bijbel over deze tijd:
https://www.statenvertaling.net/bijbel/2tim/3.html

Een keertje Statenvertaling
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door callista »

Nou, volgens mij sloeg dat allemaal op die tijd en niet op deze tijd eeuwen later...

Let vooral op deze tekst:
7 Vrouwkens, die altijd leren, en nimmermeer tot kennis der waarheid kunnen komen.
8-)
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door Jerommel »

Het slaat m.i. op allebei.
Op toen en op de eindtijden.
Het is alleen niet duidelijk of het nu al de eindtijd is.
De tekenen zijn er wel, maar die zijn ook niet per se uniek voor nu, en als ze dat wel zijn, dan kan er ook weer verandering komen.
En zo gaan we misschien nog decennia voort.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
peda
Berichten: 20598
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door peda »

De mondiale beurzen vertonen op het moment geen enkel signaal dat de rijken zullen worden aangepakt.
Meestal loopt de beurs zo'n 6 maanden voor op dat wat gaat gebeuren. Corona of geen corona, van een stevige negatieve stemming bij de grote en kleine kapitalisten is momenteel althans op de beurzen geen sprake. Van een verbroedering tussen de vele kleinsten tot afzetting van de weinig grootsten, die angst bestaat bij de kapitaalbezitters niet. Het financieel credo is gewoon doorgaan zoals altijd wordt doorgegaan. Vele kleinen zonder financiele macht, veranderen niet de wereld van de weinigen met financiele macht. C'est la vie en dit reeds van oudsher.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9134
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door Mart »

peda schreef: 06 apr 2020, 16:56 De mondiale beurzen vertonen op het moment geen enkel signaal dat de rijken zullen worden aangepakt.
Meestal loopt de beurs zo'n 6 maanden voor op dat wat gaat gebeuren. Corona of geen corona, van een stevige negatieve stemming bij de grote en kleine kapitalisten is momenteel althans op de beurzen geen sprake. Van een verbroedering tussen de vele kleinsten tot afzetting van de weinig grootsten, die angst bestaat bij de kapitaalbezitters niet. Het financieel credo is gewoon doorgaan zoals altijd wordt doorgegaan. Vele kleinen zonder financiele macht, veranderen niet de wereld van de weinigen met financiele macht. C'est la vie en dit reeds van oudsher.
De geschiedenis kent eveneens legio bewegingen, revolutionairen en revoluties die succesvol waren en ons vervolgens soms een klein stapje in de goede richting brachten, zoals het feminisme, de homo-beweging, de acties van Mandela, Gandhi, Martin Luther King, of revoluties zoals de Anjerrevolutie, de Bataafse Revolutie, de Belgische Revolutie, de Fluwelen Revolutie, de Franse Revolutie, etc. Dat er dan vervolgens eens weer nieuwe machtwellustigen zullen opstaan, betekent allesbehalve dat verzet en het knokken voor onze rechten zinloos zijn. Ik ga de onderdrukker niet mijn andere wang toekeren en wachten tot er wellicht een heiland komt of een God het gaat oplossen. We moeten wat doen regen de daders achter de stille uitbuiting, bittere armoede en discrete genocide.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door Jerommel »

Mart schreef: 06 apr 2020, 17:48
peda schreef: 06 apr 2020, 16:56 De mondiale beurzen vertonen op het moment geen enkel signaal dat de rijken zullen worden aangepakt.
Meestal loopt de beurs zo'n 6 maanden voor op dat wat gaat gebeuren. Corona of geen corona, van een stevige negatieve stemming bij de grote en kleine kapitalisten is momenteel althans op de beurzen geen sprake. Van een verbroedering tussen de vele kleinsten tot afzetting van de weinig grootsten, die angst bestaat bij de kapitaalbezitters niet. Het financieel credo is gewoon doorgaan zoals altijd wordt doorgegaan. Vele kleinen zonder financiele macht, veranderen niet de wereld van de weinigen met financiele macht. C'est la vie en dit reeds van oudsher.
De geschiedenis kent eveneens legio bewegingen, revolutionairen en revoluties die succesvol waren en ons vervolgens soms een klein stapje in de goede richting brachten, zoals het feminisme, de homo-beweging, de acties van Mandela, Gandhi, Martin Luther King, of revoluties zoals de Anjerrevolutie, de Bataafse Revolutie, de Belgische Revolutie, de Fluwelen Revolutie, de Franse Revolutie, etc. Dat er dan vervolgens eens weer nieuwe machtwellustigen zullen opstaan, betekent allesbehalve dat verzet en het knokken voor onze rechten zinloos zijn. Ik ga de onderdrukker niet mijn andere wang toekeren en wachten tot er wellicht een heiland komt of een God het gaat oplossen. We moeten wat doen regen de daders achter de stille uitbuiting, bittere armoede en discrete genocide.
De meeste revoluties zijn van boven af (in de menselijke hierarchie) geïnstigeerd.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
peda
Berichten: 20598
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door peda »

Mart schreef: 06 apr 2020, 17:48
peda schreef: 06 apr 2020, 16:56 De mondiale beurzen vertonen op het moment geen enkel signaal dat de rijken zullen worden aangepakt.
Meestal loopt de beurs zo'n 6 maanden voor op dat wat gaat gebeuren. Corona of geen corona, van een stevige negatieve stemming bij de grote en kleine kapitalisten is momenteel althans op de beurzen geen sprake. Van een verbroedering tussen de vele kleinsten tot afzetting van de weinig grootsten, die angst bestaat bij de kapitaalbezitters niet. Het financieel credo is gewoon doorgaan zoals altijd wordt doorgegaan. Vele kleinen zonder financiele macht, veranderen niet de wereld van de weinigen met financiele macht. C'est la vie en dit reeds van oudsher.
De geschiedenis kent eveneens legio bewegingen, revolutionairen en revoluties die succesvol waren en ons vervolgens soms een klein stapje in de goede richting brachten, zoals het feminisme, de homo-beweging, de acties van Mandela, Gandhi, Martin Luther King, of revoluties zoals de Anjerrevolutie, de Bataafse Revolutie, de Belgische Revolutie, de Fluwelen Revolutie, de Franse Revolutie, etc. Dat er dan vervolgens eens weer nieuwe machtwellustigen zullen opstaan, betekent allesbehalve dat verzet en het knokken voor onze rechten zinloos zijn. Ik ga de onderdrukker niet mijn andere wang toekeren en wachten tot er wellicht een heiland komt of een God het gaat oplossen. We moeten wat doen regen de daders achter de stille uitbuiting, bittere armoede en discrete genocide.
Mart, ik kijk naar de thermometer en die geeft niet het signaal dat er wat gaat veranderen. Of het nu het klimaat is of corona, de financiele markten spelen er op in. Maar inspelen op is wel wat anders als een afscheid nemen van. Duizenden jaren geleden waren er ook de weinige bezitters en de velen die niets hadden. Anno 2020 is die situatie niet wezenlijk veranderd. Een persoon kan moeilijkheden ondervinden om bepaalde landsgrenzen te overschrijden, geld verplaatst zich over een groot deel van de wereld in seconden. Geld is overal welkom, wat van mensen niet gezegd kan worden.
HJW
Berichten: 6002
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door HJW »

Mart schreef: 06 apr 2020, 17:48 De geschiedenis kent eveneens legio bewegingen, revolutionairen en revoluties die succesvol waren en ons vervolgens soms een klein stapje in de goede richting brachten, zoals het feminisme, de homo-beweging, de acties van Mandela, Gandhi, Martin Luther King, of revoluties zoals de Anjerrevolutie, de Bataafse Revolutie, de Belgische Revolutie, de Fluwelen Revolutie, de Franse Revolutie, etc. Dat er dan vervolgens eens weer nieuwe machtwellustigen zullen opstaan, betekent allesbehalve dat verzet en het knokken voor onze rechten zinloos zijn. Ik ga de onderdrukker niet mijn andere wang toekeren en wachten tot er wellicht een heiland komt of een God het gaat oplossen. We moeten wat doen regen de daders achter de stille uitbuiting, bittere armoede en discrete genocide.
Ja, het is zinloos. Zoveel pogingen en allemaal mislukt.
Jouw poging gaat ook mislukken.
Verspilde energie.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9134
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door Mart »

HJW schreef: 06 apr 2020, 18:36 Ja, het is zinloos. Zoveel pogingen en allemaal mislukt.
Jouw poging gaat ook mislukken.
Verspilde energie.
Feminisme, de homo-beweging, de acties van Mandela, Gandhi, Martin Luther King, de Fluwelen Revolutie, de Franse Revolutie, etc. Ze hebben allemaal wat voor elkaar gekregen. Dat noem ik niet mislukt. Sterker, we kunnen nu zeggen dat vrouwen in vele landen gelijke rechten hebben gekregen; homoseksuelen steeds meer uit de kast komen in steeds meer landen en degenen die homoseksualiteit verachtelijk vinden steeds meer de kast in gaan; dat India de Engelsen eruit heeft gekregen, etc. Als actie tegen de 0,01% zoveel succes kan opleveren, dan zou me dat erg blij maken. Natuurlijk, je hebt gelijk als je bedoelt dat er daarna waarschijnlijk wel weer nieuwe machtwellustigen zullen opstaan tegen wie we ons teweer moeten stellen, maar dit betekent niet dat verzet en het knokken voor rechten zinloos zijn.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
HJW
Berichten: 6002
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door HJW »

Mart schreef: 06 apr 2020, 19:09
HJW schreef: 06 apr 2020, 18:36 Ja, het is zinloos. Zoveel pogingen en allemaal mislukt.
Jouw poging gaat ook mislukken.
Verspilde energie.
Feminisme, de homo-beweging, de acties van Mandela, Gandhi, Martin Luther King, de Fluwelen Revolutie, de Franse Revolutie, etc. Ze hebben allemaal wat voor elkaar gekregen. Dat noem ik niet mislukt. Sterker, we kunnen nu zeggen dat vrouwen in vele landen gelijke rechten hebben gekregen; homoseksuelen steeds meer uit de kast komen in steeds meer landen en degenen die homoseksualiteit verachtelijk vinden steeds meer de kast in gaan; dat India de Engelsen eruit heeft gekregen, etc. Als actie tegen de 0,01% zoveel succes kan opleveren, dan zou me dat erg blij maken. Natuurlijk, je hebt gelijk als je bedoelt dat er daarna waarschijnlijk wel weer nieuwe machtwellustigen zullen opstaan tegen wie we ons teweer moeten stellen, maar dit betekent niet dat verzet en het knokken voor rechten zinloos zijn.
Het heeft niets gebracht tegen de 0,1%. En dat is toch je doel.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door Jerommel »

HJW schreef: 06 apr 2020, 20:18
Mart schreef: 06 apr 2020, 19:09
HJW schreef: 06 apr 2020, 18:36 Ja, het is zinloos. Zoveel pogingen en allemaal mislukt.
Jouw poging gaat ook mislukken.
Verspilde energie.
Feminisme, de homo-beweging, de acties van Mandela, Gandhi, Martin Luther King, de Fluwelen Revolutie, de Franse Revolutie, etc. Ze hebben allemaal wat voor elkaar gekregen. Dat noem ik niet mislukt. Sterker, we kunnen nu zeggen dat vrouwen in vele landen gelijke rechten hebben gekregen; homoseksuelen steeds meer uit de kast komen in steeds meer landen en degenen die homoseksualiteit verachtelijk vinden steeds meer de kast in gaan; dat India de Engelsen eruit heeft gekregen, etc. Als actie tegen de 0,01% zoveel succes kan opleveren, dan zou me dat erg blij maken. Natuurlijk, je hebt gelijk als je bedoelt dat er daarna waarschijnlijk wel weer nieuwe machtwellustigen zullen opstaan tegen wie we ons teweer moeten stellen, maar dit betekent niet dat verzet en het knokken voor rechten zinloos zijn.
Het heeft niets gebracht tegen de 0,1%. En dat is toch je doel.
Sterker nog, doorgaans zit "de 0,1%" achter de revoluties.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door hopper »

Mart schreef: 06 apr 2020, 17:48 De geschiedenis kent eveneens legio bewegingen, revolutionairen en revoluties die succesvol waren en ons vervolgens soms een klein stapje in de goede richting brachten, zoals het feminisme, de homo-beweging, de acties van Mandela, Gandhi, Martin Luther King, of revoluties zoals de Anjerrevolutie, de Bataafse Revolutie, de Belgische Revolutie, de Fluwelen Revolutie, de Franse Revolutie, etc. Dat er dan vervolgens eens weer nieuwe machtwellustigen zullen opstaan, betekent allesbehalve dat verzet en het knokken voor onze rechten zinloos zijn. Ik ga de onderdrukker niet mijn andere wang toekeren en wachten tot er wellicht een heiland komt of een God het gaat oplossen. We moeten wat doen regen de daders achter de stille uitbuiting, bittere armoede en discrete genocide.
Met dezelfde argumentatie kan ik beweren dat er de laatste 10 jaar legio rechts-populistische bewegingen succesvol zijn met dienst bewijzen aan het kapitaal. Het conservatisme is weer hot olv Trump, Orban, GB/Brexit/Johnson en in ons eigen land PVV en FVD. (E.v.a.)
HJW
Berichten: 6002
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door HJW »

Jerommel schreef: 06 apr 2020, 20:38 Sterker nog, doorgaans zit "de 0,1%" achter de revoluties.
Waar baseer je dat op ?
Kun je dit onderbouwen ?
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9134
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door Mart »

HJW schreef: 06 apr 2020, 20:18
Mart schreef: 06 apr 2020, 19:09
HJW schreef: 06 apr 2020, 18:36 Ja, het is zinloos. Zoveel pogingen en allemaal mislukt.
Jouw poging gaat ook mislukken.
Verspilde energie.
Feminisme, de homo-beweging, de acties van Mandela, Gandhi, Martin Luther King, de Fluwelen Revolutie, de Franse Revolutie, etc. Ze hebben allemaal wat voor elkaar gekregen. Dat noem ik niet mislukt. Sterker, we kunnen nu zeggen dat vrouwen in vele landen gelijke rechten hebben gekregen; homoseksuelen steeds meer uit de kast komen in steeds meer landen en degenen die homoseksualiteit verachtelijk vinden steeds meer de kast in gaan; dat India de Engelsen eruit heeft gekregen, etc. Als actie tegen de 0,01% zoveel succes kan opleveren, dan zou me dat erg blij maken. Natuurlijk, je hebt gelijk als je bedoelt dat er daarna waarschijnlijk wel weer nieuwe machtwellustigen zullen opstaan tegen wie we ons teweer moeten stellen, maar dit betekent niet dat verzet en het knokken voor rechten zinloos zijn.
Het heeft niets gebracht tegen de 0,1%. En dat is toch je doel.
O, bedoel je de 0,1%. Ze streden succesvol tegen ongelijke verdeeldheid. Het handjevol Engelsen werd in India verslagen door een enorme meerderheid omdat men samen streed tegen onrecht (zelfs zonder geweld te gebruiken); de blanken werd de macht ontzegd over de bevolking in Zuid Afrika en hun apartheid werd aan de kant gezet. In Frankrijk werden de macht en de privileges van de adel en geestelijkheid massaal teruggedrongen onder druk van de mensenmassa in de steden en boeren op het platteland. Hun strijd is een inspiratiebron en laat zien dat strijd resultaat kan opleveren als deze gezamelijk wordt gevoerd. Samen zijn we met 99,9% niet kansloos tegen de 0,1%. Ons lot accepterend en verdeeld concurerend om de kleiner wordende kruimeltjes, zijn we echter geen partij.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
HJW
Berichten: 6002
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door HJW »

Mart schreef: 06 apr 2020, 20:45 O, bedoel je de 0,1%.
Ben ik eens een keer on-topic..... :clown:
Ze streden succesvol tegen ongelijke verdeeldheid. Het handjevol Engelsen werd in India verslagen door een enorme meerderheid omdat men samen streed tegen onrecht (zelfs zonder geweld te gebruiken); de blanken werd de macht ontzegd over de bevolking in Zuid Afrika en hun apartheid werd aan de kant gezet. In Frankrijk werden de macht en de privileges van de adel en geestelijkheid massaal teruggedrongen onder druk van de mensenmassa in de steden en boeren op het platteland. Hun strijd is een inspiratiebron en laat zien dat strijd resultaat kan opleveren als deze gezamelijk wordt gevoerd. Samen zijn we met 99,9% niet kansloos tegen de 0,1%. Ons lot accepterend en verdeeld concurerend om de kleiner wordende kruimeltjes, zijn we echter geen partij.
Je noemt allemaal successen op en toch is de ongelijkheid alleen maar verder toegenomen.
Pyrhus overwinningen noemen we dat.
Echt verspilde energie.
Ik snap je frustratie, ik heb die ook.
Maar een oplossing op aards bewustzijnsniveau zie ik niet.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9134
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door Mart »

HJW schreef: 06 apr 2020, 20:51
Mart schreef: 06 apr 2020, 20:45 O, bedoel je de 0,1%.
Ben ik eens een keer on-topic..... :clown:
Ze streden succesvol tegen ongelijke verdeeldheid. Het handjevol Engelsen werd in India verslagen door een enorme meerderheid omdat men samen streed tegen onrecht (zelfs zonder geweld te gebruiken); de blanken werd de macht ontzegd over de bevolking in Zuid Afrika en hun apartheid werd aan de kant gezet. In Frankrijk werden de macht en de privileges van de adel en geestelijkheid massaal teruggedrongen onder druk van de mensenmassa in de steden en boeren op het platteland. Hun strijd is een inspiratiebron en laat zien dat strijd resultaat kan opleveren als deze gezamelijk wordt gevoerd. Samen zijn we met 99,9% niet kansloos tegen de 0,1%. Ons lot accepterend en verdeeld concurerend om de kleiner wordende kruimeltjes, zijn we echter geen partij.
Je noemt allemaal successen op en toch is de ongelijkheid alleen maar verder toegenomen.
Pyrhus overwinningen noemen we dat.
Echt verspilde energie.
Ik snap je frustratie, ik heb die ook.
Maar een oplossing op aards bewustzijnsniveau zie ik niet.
Ja, het gaat inderdaad van de ene gewonnen strijd naar de andere gewonnen strijd, totdat de mens zich wellicht ooit bewust wordt van de telkens terugkerende stupiditeit. Dat klopt. Toch moeten we het monsterlijke niet ongestoord z'n gang laten gaan en bestrijden waar het z'n kop opsteekt.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3593
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door dingo »

Mart schreef: 06 apr 2020, 20:55 Ja, het gaat inderdaad van de ene gewonnen strijd naar de andere gewonnen strijd, totdat de mens zich wellicht ooit bewust wordt van de telkens terugkerende stupiditeit. Dat klopt. Toch moeten we het monsterlijke niet ongestoord z'n gang laten gaan en bestrijden waar het z'n kop opsteekt.
Ik vermoed dat we daar nog een paar honderd miljoen jaar evolutie voor nodig hebben. Gezien het tempo waar we de aarde naar de klote helpen hebben we die niet. Bestrijden lukt alleen als je de steun hebt van iemand(en) die zelf afkomstig is/zijn uit die 0,1%. De huidige mediabazen hebben al de brexit en de verkiezingen in de VS beïnvloedt door hun massale propagandamachinaties zoiets heb je nodig om die 0,1% aan te pakken. Maar als ik kijk naar hoe een president al liegend en bedriegend nog steeds mateloos populair is, heb ik weinig hoop.
Spreuken 26:4
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door Jerommel »

Mart schreef: 06 apr 2020, 20:55
HJW schreef: 06 apr 2020, 20:51
Mart schreef: 06 apr 2020, 20:45 O, bedoel je de 0,1%.
Ben ik eens een keer on-topic..... :clown:
Ze streden succesvol tegen ongelijke verdeeldheid. Het handjevol Engelsen werd in India verslagen door een enorme meerderheid omdat men samen streed tegen onrecht (zelfs zonder geweld te gebruiken); de blanken werd de macht ontzegd over de bevolking in Zuid Afrika en hun apartheid werd aan de kant gezet. In Frankrijk werden de macht en de privileges van de adel en geestelijkheid massaal teruggedrongen onder druk van de mensenmassa in de steden en boeren op het platteland. Hun strijd is een inspiratiebron en laat zien dat strijd resultaat kan opleveren als deze gezamelijk wordt gevoerd. Samen zijn we met 99,9% niet kansloos tegen de 0,1%. Ons lot accepterend en verdeeld concurerend om de kleiner wordende kruimeltjes, zijn we echter geen partij.
Je noemt allemaal successen op en toch is de ongelijkheid alleen maar verder toegenomen.
Pyrhus overwinningen noemen we dat.
Echt verspilde energie.
Ik snap je frustratie, ik heb die ook.
Maar een oplossing op aards bewustzijnsniveau zie ik niet.
Ja, het gaat inderdaad van de ene gewonnen strijd naar de andere gewonnen strijd, totdat de mens zich wellicht ooit bewust wordt van de telkens terugkerende stupiditeit. Dat klopt. Toch moeten we het monsterlijke niet ongestoord z'n gang laten gaan en bestrijden waar het z'n kop opsteekt.
Dan moet de mens eerst de monsterlijkheden weten te herkennen.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door Gaitema »

callista schreef: 06 apr 2020, 15:32 Nou, volgens mij sloeg dat allemaal op die tijd en niet op deze tijd eeuwen later...

Let vooral op deze tekst:
7 Vrouwkens, die altijd leren, en nimmermeer tot kennis der waarheid kunnen komen.
8-)
Vergeet vooral de vers ervoor niet.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door Gaitema »

Jerommel schreef: 06 apr 2020, 15:39 Het slaat m.i. op allebei.
Op toen en op de eindtijden.
Het is alleen niet duidelijk of het nu al de eindtijd is.
De tekenen zijn er wel, maar die zijn ook niet per se uniek voor nu, en als ze dat wel zijn, dan kan er ook weer verandering komen.
En zo gaan we misschien nog decennia voort.
De eindtijd is ruim 2020 jaar bezig. Daarom zal je in heel die tijd dit soort taferelen zien en dat wordt hoe dichter we bij de wederkomst zitten al maar erger. Ik vind het met de secularisatie ook een neergaande spiraal. Ieder bepaald namelijk zijn eigen grenzen, nu kerken daarin geen rol meer spelen en dat maakt het dat de grens steeds verder wordt opgerekt.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door Petra »

Mart schreef: 06 apr 2020, 17:48 De geschiedenis kent eveneens legio bewegingen, revolutionairen en revoluties die succesvol waren en ons vervolgens soms een klein stapje in de goede richting brachten,
De geschiedenis heeft mij ook geleerd dat het niet allemaal over één nacht ijs ging en dat de revolutionaire vooroplopers in de regel niet prettig aan hun eindje kwamen.

Gevestigde systemen werp je niet zo eventjes omver; verandering & vernieuwing roepen nou eenmaal altijd weerstand op bij de gevestigde orde, maar ook bij de massa. Vernieuwing is eng (je weet wat je hebt, niet wat je krijgt) en gaat vaak met chaotische perikelen gepaard.
Het grote plaatje doorheen de hele geschiedenis noem ik altijd een dansje: -doe wat stapjes naar voren en weer een stapje terug- :)

Ook niet te vergeten; we praten hier op een NL site met Nlers.
Die behoren tot de rijken der aarde. Prima verzorgingsstaat met nog hoop op/mogelijkheden tot ...ook wat 'wortels'.

dingo schreef: 06 apr 2020, 21:39 De huidige mediabazen hebben al de brexit en de verkiezingen in de VS beïnvloedt door hun massale propagandamachinaties zoiets heb je nodig om die 0,1% aan te pakken. Maar als ik kijk naar hoe een president al liegend en bedriegend nog steeds mateloos populair is, heb ik weinig hoop.
Idd. :thumb1:
Wie de media in handen heeft, heeft veel macht en wie macht heeft kan anderen de mond snoeren. Dat zag je al in dat leipe filmpje waarin Trump die viroloog buiten spel zet.
Maar sja.. mensen blijken best wel bevattelijk te zijn voor die propagandamachines.

Maar toch maar toch.. zie je steeds meer Jeugd opstaan met de roep om duurzaamheid, klimaatbeheersing etc etc, echt een andere manier van denken. Meer gericht op samenwerking.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door hopper »

dingo schreef: 06 apr 2020, 21:39
Ik vermoed dat we daar nog een paar honderd miljoen jaar evolutie voor nodig hebben. Gezien het tempo waar we de aarde naar de klote helpen hebben we die niet. Bestrijden lukt alleen als je de steun hebt van iemand(en) die zelf afkomstig is/zijn uit die 0,1%. De huidige mediabazen hebben al de brexit en de verkiezingen in de VS beïnvloedt door hun massale propagandamachinaties zoiets heb je nodig om die 0,1% aan te pakken. Maar als ik kijk naar hoe een president al liegend en bedriegend nog steeds mateloos populair is, heb ik weinig hoop.
Mooi samen gevat waarom het beroven van de rijken nooit gaat lukken. Liegen en bedriegen trekt zo veel kiezers dat het een meerderheid is.
Dat doet men zowel ter linkerzijde als ter rechterzijde. De SP beloofde ook om de rijken te beroven. Ja, lekker gemakkelijk als je altijd in de oppositie zit. PvdD belooft de aarde te redden, maar in de praktijk zitten ze in de oppositie en maken onderling ruzie. Enz enz.