Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door Jerommel »

peda schreef: 13 apr 2020, 12:30
Jerommel schreef: 13 apr 2020, 11:54 Als de legers genoeg hebben van het "elite tuig" dat hen en burgers voor hun oorlogen de dood in jagen, dan is er een kans op verandering.
Daar moet dan wel een goed, strategisch plan achter zitten.
Op dat goede plan van aanpak zit ik te wachten. Een goed plan van aanpak, universeel gedragen, is uiteraard van dominante betekenis. Maar dat breed geaccepteerde plan is er nog niet eens en naar mijn visie komt dat plan er ook niet. Praten, praten en nog eens praten '' De Praters dronken een glas, deden een kleine plas en vervolgens bleef alles zoals het reeds duizenden jaren was "'. Schiet dus totaal niet op.
Kennelijk is er wel een plan, dat in 1999 (de dood van JFK Jr.) is opgezet en dus jaren in voorbereiding is geweest.
Kennelijk is Donald J. Trump daar bij betrokken, en werd hij presidentskandidaat.
Hij won.
Het plan werd naar buiten gebracht voor het publiek via 4Chan onder de naam Q, en dat is vooralsnog de enige vorm van publieke verkondiging.
Inmiddels volgen miljoenen mensen van over de hele wereld deze ontwikkelingen, en de hints die via die weg gegeven worden.
(Natuurlijk hints, want je kan je plan tegen de gevestigde globalistische orde niet weggeven en dan verwachten dat het lukt).
Snel gaat het niet.
Deels omdat de gewone mensen tijd nodig hebben om bewust te worden van de dikwijls gruwelijke misdaden van het "elite tuig".
Critical mass is nog niet bereikt.
Er gebeuren wel al heel wat dingen in stilte. "silent war".
Zie hier de reden waarom de gevestigde orde en hun media zo anti-Trump is.
Dank zij die media zijn mensen buiten de USA ook overwegend anti-Trump.
Dank zij die zelfde media was iedereen pro-Obama.
Obama, de puppet van het "elite tuig".

Wat Q (ook wel Q anon als in anoniem) doet is hints geven en suggesties om zaken te onderzoeken, zodat de handel en wandel van het "elite tuig" door mensen, het "digital army", publiciteit krijgen, aangezien de gevestigde orde media dat niet doet.
Als bewijs dat dit geen nonsense is heeft Q al vele bewijsstukjes gegeven die aantonen dat Q nauw met POTUS samenwerken.
Naar eigen zeggen is Q minder dan 10 mensen waarvan 7 militair zijn (van het leger dus, Generaals waarschijnlijk)

Aangezien de 'deep state', de 'swamp', de 'Marxist globalists' in de voorgaande tijden in USA voornamelijk in de Democratic Party hun plek hebben gevonden (maar zeker niet alleen daar, ook in de Republican Party) kan de D party nog steeds niet accepteren dat 'de heks' verloor in 2016.
En ook de media en Hollywood niet.
Ja, ook Hollywood is hier belangrijk, omdat Hollywood ook een propagandamachine is.

Hier een introductie video uit mei 2018, m.b.t. het Q fenomeen.
Maak er van wat je wilt:

Q Anon for Beginners
Laatst gewijzigd door Jerommel op 13 apr 2020, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
peda
Berichten: 20458
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door peda »

Mart schreef: 13 apr 2020, 13:21
peda schreef: 13 apr 2020, 12:57
Mart schreef: 13 apr 2020, 12:31 De strijd tegen de overheersing van de machtige en rijke minderheid is geen eenmalige strijd. We hebben ons van de welgestelde Franse adel en geestelijkheid ontdaan, we hebben in Zuid Afrika de appartheid en het blanke voorrecht uit de wereld gewerkt, we hebben het ijzeren gordijn van het Soviet communisme naar beneden getrokken, we hebben Hitler en z'n nazis weggekregen, en wat is er nog over van de ooit zo machtige Romeinen? Of van het wereldrijk van de Spanjaarden waar de zon nooit onderging? En van het gruwelijke bewind van de Engelse Bloody Mary? En van de Engelsen in India? Het is een strijd die gevoerd wordt met vallen en opstaan. We krijgen ze er wel onder. En vervolgens nogmaals en daarna weer,... Ik ben niet bang voor de enorme macht van een paar slechte lieden, maar maak me voornamelijk zorgen om het zwijgen en het gebrek aan daadkracht van de goede mensen.
Jij gelooft in een mensheid die het doet zonder elite, ik wacht tot ik het zie. De oude persoonlijke grootgrondbezitters zijn verdwenen, maar de grond is vervolgens in eigendom overgegaan naar een nieuwe elite. Handel en transport waren in oude tijden in de handen van zeer welgestelden, tegenwoordig nog steeds. Banken, industrie en internet diensten zijn eveneens in handen van nieuwe kapitaalbezitters. Oude namen verdwijnen, nieuwe namen komen er voor terug.
Dat is exact wat ik zei: De strijd tegen de overheersing van een machtige en rijke minderheid is geen eenmalige strijd. Het is een strijd die gevoerd wordt met vallen en opstaan. We krijgen ze er wel onder. En vervolgens nogmaals en daarna weer,...
De visionist, de idealist, ik zal ze niet remmen, anders kun je ook de wordende wereld wel bij de prullenbak zetten.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door Petra »

peda schreef: 13 apr 2020, 13:32
Mart schreef: 13 apr 2020, 13:21 Dat is exact wat ik zei: De strijd tegen de overheersing van een machtige en rijke minderheid is geen eenmalige strijd. Het is een strijd die gevoerd wordt met vallen en opstaan. We krijgen ze er wel onder. En vervolgens nogmaals en daarna weer,...
De visionist, de idealist, ik zal ze niet remmen, anders kun je ook de wordende wereld wel bij de prullenbak zetten.
Vallen, opstaan en weer doorgaan. Mijn levensmotto :)
Visionairs, idealisten, realisten etc etc het zijn allemaal belangrijke radertjes in het grote geheel!

Hebben jullie het Manifest al gezien? Geeft de burger weer moed. 8-)
Misschien meer voor het Corona topic, maar ik vond het hier ook wel toepasselijk.


https://www.duurzaam-ondernemen.nl/plei ... -economie/
Pleidooi van 170 wetenschappers in manifest: ‘Coronacrisis is kans voor doorvoeren radicale hervormingen naar groene economie”

Nu de samenleving is ontwricht door het coronavirus is er de mogelijkheid het roer radicaal om te gooien. Duurzamer en eerlijker, wel te verstaan. Daarvoor pleit een groep van 170 wetenschappers.

De groep wetenschappers heeft een manifest opgesteld dat in Trouw is verschenen. Daarin wordt een aantal voorstellen gedaan „voor Nederland na corona.”

De wetenschappers – voornamelijk sociologen en milieuwetenschappers – zeggen dat de coronacrisis deels komt door de huidige, neoliberale economie, omdat die vooral uitgaat van groei. De crisis zou het moment zijn om te stoppen met “generieke groei”, met financiële winst als voornaamste doel.

Uit het Manifest:
We kunnen Nederland radicaal duurzamer en eerlijker maken: vijf voorstellen voor Nederland na Corona

Het feit dat COVID-19 inmiddels grote economische consequenties heeft gekregen is mede het
gevolg van het dominante economische model van de afgelopen dertig jaar. Dit neoliberale
model vereist een steeds maar groeiende circulatie van goederen en mensen, ongeacht de
talloze ecologische problemen en de toenemende ongelijkheid die dit veroorzaakt. Gedurende
de afgelopen weken zijn de zwaktes van deze groeimachine pijnlijk blootgelegd. Zo zijn we
onder meer getuige van grote bedrijven die de hand ophouden op het moment dat de vraag naar
hun goederen en diensten ook maar even wegvalt, precaire banen die verloren gaan en een
toenemende druk op gezondheidssystemen die sowieso al onder grote druk stonden.
Opmerkelijk genoeg bestempelt de overheid nu juist die beroepsgroepen als ‘cruciaal’ die nog
niet zo lang geleden moesten strijden voor erkenning en een beter salaris: de medische zorg,
de ouderenzorg, het openbaar vervoer en het onderwijs.

Een andere zwakte van het huidige systeem is de verbinding tussen het huidige economische
ontwikkelingsmodel, het verlies van belangrijke functies van ecosystemen en biodiversiteit en
de mogelijkheden voor ziektes zoals COVID-19 om zich snel te verspreiden. De dramatische
gevolgen hiervan zouden drastisch kunnen verergeren als we niet overstappen op een ander
vorm van ontwikkeling, voorbij ‘business-as-usual’. De Wereldgezondheidsorganisatie schat
dat er jaarlijks 4,2 miljoen mensen sterven aan luchtvervuiling, en dat de gevolgen van
klimaatverandering tussen 2030 en 2050 naar verwachting een extra 250.000 doden per jaar
zullen veroorzaken. Experts waarschuwen er voor dat in geval van verdere aantasting van
ecosystemen er een verhoogde kans is op nieuwe


1) Vervanging van het huidige ontwikkelingsmodel gericht op generieke groei van het
BNP, door een model dat onderscheid maakt tussen sectoren die mogen groeien en
investeringen nodig hebben (de zogenoemde cruciale publieke sectoren, schone
energie, onderwijs en zorg) en sectoren die radicaal moeten krimpen, gegeven hun
fundamentele gebrek aan duurzaamheid of hun rol in het aanjagen van overmatige
consumptie (zoals bijvoorbeeld de olie-, gas-, mijnbouw-, en reclamesectoren).

2) Ontwikkeling van een economisch beleid gericht op herverdeling, dat voorziet in een
universeel basisinkomen, ingebed in solide sociaal beleid; een forse progressieve
belasting op inkomen, winst en vermogen; kortere werkweken en het delen van banen;
en erkenning van de intrinsieke waarde van zorgverlening en essentiële publieke
diensten zoals onderwijs en gezondheidszorg.

3) Overgang naar een circulaire landbouw, gebaseerd op het behoud van biodiversiteit,
duurzame, veelal lokale voedselproductie, vermindering van vleesproductie en
werkgelegenheid met eerlijke arbeidsvoorwaarden.

4) Vermindering van consumptie en reizen, met een radicale afname van luxueuze en
verspillende vormen, richting noodzakelijke, duurzame en betekenisvolle vormen van
consumptie en reizen.

5) Kwijtschelding van schulden, voornamelijk aan werknemers, zzp-ers en ondernemers
in het MKB, maar ook aan ontwikkelingslanden (uit te voeren door zowel de rijkere
landen als de internationale organisaties zoals IMF en Wereldbank).
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door Jerommel »

Je promoot het plan van het "elite tuig".
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door Petra »

Jerommel schreef: 14 apr 2020, 09:53 Je promoot het plan van het "elite tuig".
Wat staat er in wat je concreet tegenstaat?
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door Jerommel »

Petra schreef: 15 apr 2020, 04:49
Jerommel schreef: 14 apr 2020, 09:53 Je promoot het plan van het "elite tuig".
Wat staat er in wat je concreet tegenstaat?
Daar gaat het niet eens om.

Het is de ironie van iemand die de plannen van de superrijken / supermachtigen als goede richting post in een topic over het aanpakken van de superrijken / supermachtigen.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door Mart »

Ik vermoed dat er niet veel tijd meer is. Als we als waardige mensen wereldwijd op onze knieën worden gedwongen door een kleine minderheid (en velen zullen in enorme problemen komen), vrees ik het ergste voor deze minderheid. Aangezien we ten gunste van de economie stemmen hebben horen opgaan om ouderen en zwakkeren maar op te offeren voor de economie (bijv. onlangs door Jort Kelder: ''We redden nu dikke, rokende 80+ers!''), waar we er allemaal een aantal van kennen en liefhebben, gaat het de verkeerde kant op. Indien we moeten kiezen tussen mensenlevens, offeren we liever de mensenlevens op van de schuldige 0,01% die onder andermans armoede in immense weelde kan leven en die de economische middelen in handen heeft om ons uit het lijden en de vernedering te halen, dan onszelf en onze geliefden.

Vind iets als de Franse revolutie tegen de adel, de Oranje Revolutie tegen de bezettende macht, de Russische revolutie tegen de tsaar, etc., geen onlogisch gevolg als we op deze lijn doorgaan, want als men moet kiezen tussen mensenlevens, dan kiest men voor degenen waar men het meest van houdt. Ik ook. Als het sterven en de immense armoede ginds plaatsvindt en er tienduizenden ginds lijden en sterven, blijkt men het nog af te doen met een ''wat verschrikkelijk!'' Dat zal niet het geval zijn als het onszelf en onze geliefden treft. Persoonlijk prefereer ik een geweldloze situatie, maar vrees dat de tijd snel op begint te raken.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door Jerommel »

Mart schreef: 16 apr 2020, 01:06 Ik vermoed dat er niet veel tijd meer is. Als we als waardige mensen wereldwijd op onze knieën worden gedwongen door een kleine minderheid (en velen zullen in enorme problemen komen), vrees ik het ergste voor deze minderheid.
Ik begrijp die zin niet.
Aangezien we ten gunste van de economie stemmen hebben horen opgaan om ouderen en zwakkeren maar op te offeren voor de economie (bijv. onlangs door Jort Kelder: ''We redden nu dikke, rokende 80+ers!''), waar we er allemaal een aantal van kennen en liefhebben, gaat het de verkeerde kant op. Indien we moeten kiezen tussen mensenlevens, offeren we liever de mensenlevens op van de schuldige 0,01% die onder andermans armoede in immense weelde kan leven en die de economische middelen in handen hebben om ons uit de problemen te halen.

Vind iets als de Franse revolutie tegen de adel, de Oranje Revolutie tegen de bezettende macht, de Russische revolutie tegen de tsaar, etc., geen onlogisch gevolg als we op deze lijn door gaan, want als men moet kiezen tussen mensenlevens, dan kiest men voor degenen waar men het meest van houdt. Ik ook. Als het sterven en de immense armoede ginds plaatsvindt en er tienduizenden ginds lijden en sterven, blijkt men het nog af te doen met een ''wat verschrikkelijk!'' Dat zal niet het geval zijn als het onszelf en onze geliefden treft. Persoonlijk prefereer ik een geweldloze situatie, maar vrees dat de tijd snel op begint te raken.
Overweeg dit eens serieus:
viewtopic.php?p=281042#p281042
De YT video onderaan is inmiddels wel wat oud, maar wel informatief en objectief, maar ik kan wel naar iets recenters zoeken.
Wat mij betreft is dit momenteel de enige kans op verandering, en er is al veel verandering achter de schermen.
Ik volg dit al sinds het begin in eind 2017.
Dit is waarom ik me sindsdien ook weer laat horen over dit soort zaken, waar ik voor die tijd me er maar bij neer had gelegd dat de zaken zullen gaan zoals de 0,001% dat bepaalt.
Dat is voor mij heel dubbel, want ik maak me sindsdien weer regelmatig erg (te) druk en (te) boos over "aardse zaken" voor een publiek dat (in mijn perceptie) maar tergend langzaam begint te ontwaken.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door Mart »

Jerommel schreef: 16 apr 2020, 01:42
Mart schreef: 16 apr 2020, 01:06 Ik vermoed dat er niet veel tijd meer is. Als we als waardige mensen wereldwijd op onze knieën worden gedwongen door een kleine minderheid (en velen zullen in enorme problemen komen), vrees ik het ergste voor deze minderheid.
Ik begrijp die zin niet.
Bittere armoede die voorheen voornamelijk was voorbehouden aan vreemdelingen daarginds, zal binnenkort eveneens velen van ons gaan treffen. De minderheid (de 0,01%) die alle economische middelen in handen heeft, zal het moeten ontgelden indien de meerderheid (de 99,9%) op de knieën wordt gedwongen. Niemand zal aan het lijden en de dood van zichzelf en geliefden de voorkeur geven boven het lijden en de dood van een apathische oppressor.
Overweeg dit eens serieus:...
Overwegen is een luxe waarvoor de tijd op begint te raken. Er moet snel iets veranderen -- hoe dan ook.
Laatst gewijzigd door Mart op 16 apr 2020, 02:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door Jerommel »

Mart schreef: 16 apr 2020, 01:48
Jerommel schreef: 16 apr 2020, 01:42
Mart schreef: 16 apr 2020, 01:06 Ik vermoed dat er niet veel tijd meer is. Als we als waardige mensen wereldwijd op onze knieën worden gedwongen door een kleine minderheid (en velen zullen in enorme problemen komen), vrees ik het ergste voor deze minderheid.
Ik begrijp die zin niet.
De minderheid die alle economische middelen in handen heeft, zal het moeten ontgelden indien de meerderheid en z'n geliefden op de knieën wordt gedwongen.
Okay ,ja met eens.
Maar dan heb je en leger nodig dat niet langer meer voor hen wil werken.
De moeilijkheid is ook dat de elite octopus haar tentakels over de wereld heeft uitgestrekt.
Wat wel opvallend is, is dat momentel 30.000 USA militairen, tijdens de Covid19 toestanden wel te verstaan, in Europa 'oefenen' met NATO legers.
Deze Corona toestanden zijn overigens een natte droom voor de elite octopus.
Kijk vaccin freak Bill "too many people on earth" Gates eens gretig de touwtjes in handen nemen van de WHO.
Overweeg dit eens serieus:...
Overwegen is een luxe waarvoor de tijd op begint te raken. Er moet iets veranderen en snel -- hoe dan ook.
Ik reik het je aan omdat je er wat hoop uit kunt halen eigenlijk.
Er is dus een plan, en het is in werking sinds Orange Man won van Killary.
Waarom denk je dat de elite octopus en hun media nog steeds zijn verkiezingswinst in 2016 niet accepteert?
Waarom denk je dat ze de Kenyaan voor hem op handen droegen?
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door Mart »

Als het eten niet meer binnen handbereik dreigt te zijn en de toekomst hopeloos begint te worden, maakt de oorzaak waarover we van mening verschillen minder uit dan de oplossing waar we het over eens zijn: we weten allen waar de weelde zit. Ik hoop dat we het samen geweldloos kunnen oplossen voordat er een demagoog opstaat, want het is bijna tijd voor de laatste strohalm. En die zullen we grijpen. Laat het dan alsjeblieft een Gandhi zijn en geen Hitler.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door Petra »

Jerommel schreef: 15 apr 2020, 19:53
Petra schreef: 15 apr 2020, 04:49
Jerommel schreef: 14 apr 2020, 09:53 Je promoot het plan van het "elite tuig".
Wat staat er in wat je concreet tegenstaat?
Daar gaat het niet eens om.
Ahh, dat het inhoudelijk wel oke kan zijn gaat het niet om.

Mens eigen is het om in moeilijke tijden reikhalzend op te kijken naar de sterke hand die ons allemaal gaat redden. Vandaar dat leipe autocraten dan aan de macht komen. Zo ook Hitler of ..
Met een grote sprong voorwaarts bv. https://nl.wikipedia.org/wiki/Grote_Sprong_Voorwaarts


N.B
Zie nu dat Mart ook die kant op dacht
Mart schreef: 16 apr 2020, 02:11 Als het eten niet meer binnen handbereik dreigt te zijn en de toekomst hopeloos begint te worden, maakt de oorzaak waarover we van mening verschillen minder uit dan de oplossing waar we het over eens zijn: we weten allen waar de weelde zit. Ik hoop dat we het samen geweldloos kunnen oplossen voordat er een demagoog opstaat, want het is bijna tijd voor de laatste strohalm. En die zullen we grijpen. Laat het dan alsjeblieft een Gandhi zijn en geen Hitler.
Kun jij je nog een beetje staande houden Mart?
Met je IT kennis moet toch wel brood te verdienen zijn thans?

Gek.. moet opeens denken aan het advies in een vliegtuig; zet eerst je eigen zuurstofmasker op, daarna kun je anderen helpen.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
peda
Berichten: 20458
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door peda »

Het zijn overigens niet de allerrijksten die de economie beheersen, maar vooral de "' old-boys-netwerken "', de notabelen in de Raden van Bestuur en Raden van Commissarissen, van de grote Internationals die veelal via inner-circle benoeming ( cooptatie ) op top bestuursniveau de economische touwtjes in handen hebben.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door Jerommel »

Petra schreef: 16 apr 2020, 03:30
Jerommel schreef: 15 apr 2020, 19:53
Petra schreef: 15 apr 2020, 04:49
Jerommel schreef: 14 apr 2020, 09:53 Je promoot het plan van het "elite tuig".
Wat staat er in wat je concreet tegenstaat?
Daar gaat het niet eens om.
Ahh, dat het inhoudelijk wel oke kan zijn gaat het niet om.
[EDIT]
Wacht, ik heb geloof ik te snel geoordeeld. Mijn excuses.
Er staan wel goede punten in.
Er staan evengoed ook een aantal punten in die ik verdacht vind, omdat het typische punten van de globalisten agenda zijn.
Ik ga het even wat aandachtiger lezen en dan kom ik er later nog wel op terug.
Laatst gewijzigd door Jerommel op 16 apr 2020, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door Jerommel »

peda schreef: 16 apr 2020, 10:38 Het zijn overigens niet de allerrijksten die de economie beheersen, maar vooral de "' old-boys-netwerken "', de notabelen in de Raden van Bestuur en Raden van Commissarissen, van de grote Internationals die veelal via inner-circle benoeming ( cooptatie ) op top bestuursniveau de economische touwtjes in handen hebben.
De superrijken en supermachtigen hebben geld en chantage middelen om gehoorzame puppets te creëren die in bestuursfuncties zitten.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door Mart »

Petra schreef: 16 apr 2020, 03:30
Mart schreef: 16 apr 2020, 02:11 Als het eten niet meer binnen handbereik dreigt te zijn en de toekomst hopeloos begint te worden, maakt de oorzaak waarover we van mening verschillen minder uit dan de oplossing waar we het over eens zijn: we weten allen waar de weelde zit. Ik hoop dat we het samen geweldloos kunnen oplossen voordat er een demagoog opstaat, want het is bijna tijd voor de laatste strohalm. En die zullen we grijpen. Laat het dan alsjeblieft een Gandhi zijn en geen Hitler.
Kun jij je nog een beetje staande houden Mart?
Met je IT kennis moet toch wel brood te verdienen zijn thans?

Gek.. moet opeens denken aan het advies in een vliegtuig; zet eerst je eigen zuurstofmasker op, daarna kun je anderen helpen.
Heb voorheen zo'n 10 jaar in de IT gewerkt en er zal ook wel werk in te vinden zijn, maar dan zal ik eerst de tijd moeten nemen m'n kennis up-to-date te brengen. Ben nu zo'n vijf jaar leraar Engels en zou daar graag mee doorgaan. Heb ironisch genoeg ooit ontslag genomen om mensen in Spanje te helpen in de voorgaande crisis. De nieuwe crisis heeft er echter voor gezorgd dat we lessen online moeten geven voor dezelfde prijs en daar is uiteraard nauwelijks animo voor, waardoor zowel de directrice als de leraren niet voldoende verdienen. Helaas heb ik sinds ik in Spanje woon altijd weggegeven aan anderen wat ik zelf niet nodig had, waardoor ik meteen in de schulden kwam. Maak me om mezelf nog geen zorgen, maar wel enorm om degenen die ik altijd bij kon staan. Hen kan ik niet meer helpen en weet niet eens meer waar ze zijn. De laatste maal dat ik daarvan nog iemand tegenkwam, was voor de supermarkt. Hij klaagde dat er vrijwel niemand meer op straat was en hij niet meer wist hoe hij aan z'n eten kon komen. Als je hem wat geeft, zegt hij altijd ''mi arma'', wat in het Spaans ''mijn wapen'' betekent -- een normale leus hier in Sevilla om waardering te uiten. Het stel uit Polen dat bij het station sliep, ben ik ook uit het oog verloren. We mogen niet meer reizen, tenzij we een beroep uitoefenen dat reizen noodzakelijk maakt en mogen ook niet meer naar het station zonder document. Ik vrees het ergste voor hen. Dus wat je zegt over dat zuurstofmasker, klopt helemaal. Als ik dan denk dat vele mensen nu niet slechts in de schulden komen, maar daarna eveneens een groot deel van hun leven daarna iedere Euro moeten omkeren om terug te betalen, dan ziet de toekomst er zeer donker uit.
Petra schreef: 16 apr 2020, 03:30 Mens eigen is het om in moeilijke tijden reikhalzend op te kijken naar de sterke hand die ons allemaal gaat redden. Vandaar dat leipe autocraten dan aan de macht komen. Zo ook Hitler of ...
Met een grote sprong voorwaarts bv. https://nl.wikipedia.org/wiki/Grote_Sprong_Voorwaarts
Kan het niemand kwalijk nemen. Voor velen valt alles te prefereren boven de huidige situatie en de daaropvolgende hopeloosheid die reeds opzichtig ligt te wachten. Niemand wil honger lijden, niemand wil z'n geliefden zien lijden in het zicht van zoveel overbodige weelde in de zakken van een piepkleine apathische minderheid, en niemand wil onschuldig sterven. Ja, ik verwacht dat men weinig anders kan -- armoede, honger, vernedering en lijden hebben geen tijd om af te wachten.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
peda
Berichten: 20458
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door peda »

Jerommel schreef: 16 apr 2020, 10:49
peda schreef: 16 apr 2020, 10:38 Het zijn overigens niet de allerrijksten die de economie beheersen, maar vooral de "' old-boys-netwerken "', de notabelen in de Raden van Bestuur en Raden van Commissarissen, van de grote Internationals die veelal via inner-circle benoeming ( cooptatie ) op top bestuursniveau de economische touwtjes in handen hebben.
De superrijken en supermachtigen hebben geld en chantage middelen om gehoorzame puppets te creëren die in bestuursfuncties zitten.
Er zijn zeker super-rijken die qua capaciteiten niet onderdoen voor de super top figuren uit het bedrijfsleven, maar veelal is dit niet het geval. Veel super rijken hebben hun geld verkregen uit erfenis en niet door eigen prestaties. Pensioenfondsen, participatiemaatschappijen, verzekeringsbedrijven, enz, allen behoren tot de wereld van de superrijken, maar zij zitten niet zelf in de Raden van Bestuur van de bedrijven waarin wordt deelgenomen. Wil je met je geld ook bestuursmacht hebben, dan lukt dat alleen wanneer de eigen participatie in een bedrijf substantieel is. Dat kan bij heel veel ondernemingen inmiddels niet meer gerealiseerd worden. De mondiale beurswaarden zijn zelfs voor de super rijken te groot geworden om te behappen.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door Jerommel »

peda schreef: 16 apr 2020, 11:15
Jerommel schreef: 16 apr 2020, 10:49
peda schreef: 16 apr 2020, 10:38 Het zijn overigens niet de allerrijksten die de economie beheersen, maar vooral de "' old-boys-netwerken "', de notabelen in de Raden van Bestuur en Raden van Commissarissen, van de grote Internationals die veelal via inner-circle benoeming ( cooptatie ) op top bestuursniveau de economische touwtjes in handen hebben.
De superrijken en supermachtigen hebben geld en chantage middelen om gehoorzame puppets te creëren die in bestuursfuncties zitten.
Er zijn zeker super-rijken die qua capaciteiten niet onderdoen voor de super top figuren uit het bedrijfsleven, maar veelal is dit niet het geval. Veel super rijken hebben hun geld verkregen uit erfenis en niet door eigen prestaties. Pensioenfondsen, participatiemaatschappijen, verzekeringsbedrijven, enz, allen behoren tot de wereld van de superrijken, maar zij zitten niet zelf in de Raden van Bestuur van de bedrijven waarin wordt deelgenomen. Wil je met je geld ook bestuursmacht hebben, dan lukt dat alleen wanneer de eigen participatie in een bedrijf substantieel is. Dat kan bij heel veel ondernemingen inmiddels niet meer gerealiseerd worden. De mondiale beurswaarden zijn zelfs voor de super rijken te groot geworden om te behappen.
Je gaat m.i. voorbij aan wat ik zei.
Er is een 'shadow government' achter de schermen die de werkelijke macht heeft.
Het is zelfs dikwijls zo dat als je niet chanteerbaar bent, dat je er niet in komt, want dan hebben ze geen macht over je.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
peda
Berichten: 20458
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door peda »

Jerommel schreef: 16 apr 2020, 11:24
peda schreef: 16 apr 2020, 11:15
Jerommel schreef: 16 apr 2020, 10:49
peda schreef: 16 apr 2020, 10:38 Het zijn overigens niet de allerrijksten die de economie beheersen, maar vooral de "' old-boys-netwerken "', de notabelen in de Raden van Bestuur en Raden van Commissarissen, van de grote Internationals die veelal via inner-circle benoeming ( cooptatie ) op top bestuursniveau de economische touwtjes in handen hebben.
De superrijken en supermachtigen hebben geld en chantage middelen om gehoorzame puppets te creëren die in bestuursfuncties zitten.
Er zijn zeker super-rijken die qua capaciteiten niet onderdoen voor de super top figuren uit het bedrijfsleven, maar veelal is dit niet het geval. Veel super rijken hebben hun geld verkregen uit erfenis en niet door eigen prestaties. Pensioenfondsen, participatiemaatschappijen, verzekeringsbedrijven, enz, allen behoren tot de wereld van de superrijken, maar zij zitten niet zelf in de Raden van Bestuur van de bedrijven waarin wordt deelgenomen. Wil je met je geld ook bestuursmacht hebben, dan lukt dat alleen wanneer de eigen participatie in een bedrijf substantieel is. Dat kan bij heel veel ondernemingen inmiddels niet meer gerealiseerd worden. De mondiale beurswaarden zijn zelfs voor de super rijken te groot geworden om te behappen.
Je gaat m.i. voorbij aan wat ik zei.
Er is een 'shadow government' achter de schermen die de werkelijke macht heeft.
Het is zelfs dikwijls zo dat als je niet chanteerbaar bent, dat je er niet in komt, want dan hebben ze geen macht over je.
Anderen zien deze eigenlijke wereldmacht verbonden met het zionisme, de vrij metselaars enz. . Kortom een duister, volkomen geheim complot dat onverslaanbaar is en zelfs de UFO wereld en de wereldoorlogen volledig in de hand heeft.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door Jerommel »

peda schreef: 16 apr 2020, 11:39
Jerommel schreef: 16 apr 2020, 11:24
peda schreef: 16 apr 2020, 11:15
Jerommel schreef: 16 apr 2020, 10:49
peda schreef: 16 apr 2020, 10:38 Het zijn overigens niet de allerrijksten die de economie beheersen, maar vooral de "' old-boys-netwerken "', de notabelen in de Raden van Bestuur en Raden van Commissarissen, van de grote Internationals die veelal via inner-circle benoeming ( cooptatie ) op top bestuursniveau de economische touwtjes in handen hebben.
De superrijken en supermachtigen hebben geld en chantage middelen om gehoorzame puppets te creëren die in bestuursfuncties zitten.
Er zijn zeker super-rijken die qua capaciteiten niet onderdoen voor de super top figuren uit het bedrijfsleven, maar veelal is dit niet het geval. Veel super rijken hebben hun geld verkregen uit erfenis en niet door eigen prestaties. Pensioenfondsen, participatiemaatschappijen, verzekeringsbedrijven, enz, allen behoren tot de wereld van de superrijken, maar zij zitten niet zelf in de Raden van Bestuur van de bedrijven waarin wordt deelgenomen. Wil je met je geld ook bestuursmacht hebben, dan lukt dat alleen wanneer de eigen participatie in een bedrijf substantieel is. Dat kan bij heel veel ondernemingen inmiddels niet meer gerealiseerd worden. De mondiale beurswaarden zijn zelfs voor de super rijken te groot geworden om te behappen.
Je gaat m.i. voorbij aan wat ik zei.
Er is een 'shadow government' achter de schermen die de werkelijke macht heeft.
Het is zelfs dikwijls zo dat als je niet chanteerbaar bent, dat je er niet in komt, want dan hebben ze geen macht over je.
Anderen zien deze eigenlijke wereldmacht verbonden met het zionisme, de vrij metselaars enz. . Kortom een duister, volkomen geheim complot dat onverslaanbaar is en zelfs de UFO wereld en de wereldoorlogen volledig in de hand heeft.
Het is niet volkomen geheim.
Ze hoeven het ook niet totaal te verbergen omdat het plebs onnozel en ongeinteresseerd is en toch hun media volgt.
Die paar "complotgekkies" worden allemaal over één kam geschoren en voor gek verklaard.
Maarja, als je de allerrijksten wilt aanpakken, dan moet je toch eerst weten waar de schoen wringt.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door Petra »

Mart schreef: 16 apr 2020, 10:58 Heb voorheen zo'n 10 jaar in de IT gewerkt en er zal ook wel werk in te vinden zijn, maar dan zal ik eerst de tijd moeten nemen m'n kennis up-to-date te brengen. Ben nu zo'n vijf jaar leraar Engels en zou daar graag mee doorgaan. Heb ironisch genoeg ooit ontslag genomen om mensen in Spanje te helpen in de voorgaande crisis. De nieuwe crisis heeft er echter voor gezorgd dat we lessen online moeten geven voor dezelfde prijs en daar is uiteraard nauwelijks animo voor, waardoor zowel de directrice als de leraren niet voldoende verdienen. Helaas heb ik sinds ik in Spanje woon altijd weggegeven aan anderen wat ik zelf niet nodig had, waardoor ik meteen in de schulden kwam. Maak me om mezelf nog geen zorgen, maar wel enorm om degenen die ik altijd bij kon staan. Hen kan ik niet meer helpen en weet niet eens meer waar ze zijn. De laatste maal dat ik daarvan nog iemand tegenkwam, was voor de supermarkt. Hij klaagde dat er vrijwel niemand meer op straat was en hij niet meer wist hoe hij aan z'n eten kon komen. Als je hem wat geeft, zegt hij altijd ''mi arma'', wat in het Spaans ''mijn wapen'' betekent -- een normale leus hier in Sevilla om waardering te uiten. Het stel uit Polen dat bij het station sliep, ben ik ook uit het oog verloren. We mogen niet meer reizen, tenzij we een beroep uitoefenen dat reizen noodzakelijk maakt en mogen ook niet meer naar het station zonder document. Ik vrees het ergste voor hen. Dus wat je zegt over dat zuurstofmasker, klopt helemaal. Als ik dan denk dat vele mensen nu niet slechts in de schulden komen, maar daarna eveneens een groot deel van hun leven daarna iedere Euro moeten omkeren om terug te betalen, dan ziet de toekomst er zeer donker uit.
Ja, ik herken dat..zo'n vast kringetje die je probeert te helpen.
Hier ook nog wel 's wat straatventers..bloemen zie ik niet meer. Wel nog schoongemaakt fruit, omdat het verboden is en ze een boete riskeren denk ik dat ze 't echt uit hoge nood doen. Ik vind dat fruit niet frips dus geef altijd maar gewoon wat centjes. Ook foei; we hebben hier een 2 meter afstand regel. Heb ik zo gestaan van sjemig wat moet ik nou.. kan het toch moeilijk vanaf twee meter opgooien ofzo.
En ik mis mijn opa. Die altijd op 't bankje voor mijn huis zat. Kreupel, half misvormd oog waar ie dan mee zat te knipogen naar me. Kon er geen woord mee wisselen, maar zo'n beetje knikkend, wijzend, hummend en gezellige geluidjes makend hadden we toch 'gesprekken'. Hoop toch steeds dat ik 'm weer 's zie.

Enfin, wat brood op de plank betreft. Zag dat NL zich opmaakt voor een 1,5 meter cultuur. Met kleinere klassen en waarbij digitaal les toch de toekomst is. Wat dat betreft kun jij de de hele wereld als werkpotentieel zien, maakt niet uit vanaf waar je les geeft toch.

Mart schreef: 16 apr 2020, 10:58
Petra schreef: 16 apr 2020, 03:30 Mens eigen is het om in moeilijke tijden reikhalzend op te kijken naar de sterke hand die ons allemaal gaat redden. Vandaar dat leipe autocraten dan aan de macht komen. Zo ook Hitler of ...
Met een grote sprong voorwaarts bv. https://nl.wikipedia.org/wiki/Grote_Sprong_Voorwaarts
Kan het niemand kwalijk nemen. Voor velen valt alles te prefereren boven de huidige situatie en de daaropvolgende hopeloosheid die reeds opzichtig ligt te wachten. Niemand wil honger lijden, niemand wil z'n geliefden zien lijden in het zicht van zoveel overbodige weelde in de zakken van een piepkleine apathische minderheid, en niemand wil onschuldig sterven. Ja, ik verwacht dat men weinig anders kan -- armoede, honger, vernedering en lijden hebben geen tijd om af te wachten.
Mwah.. die grote sprong heeft een hoop mensen het leven gekost.
Mensen denken dat alles te prefereren is, maar dat is natuurlijk niet zo. Kat in het nauw hè.
Dus IMO gaarne wat mensen die hun hersenen goed gebruiken met blik op vooruit en geen malle noodsprongen.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door Jerommel »

Onder het tapijt geveegd door de media:

Youtube - IPOT - Connecting A Crisis

This is a re-upload from 2018 as I really wanted to direct people back to this video. Not my finest video making, but the connections in this will be important in explaining to newer people how the subject of human trafficking works.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door Mart »

Petra schreef: 17 apr 2020, 03:07 Mwah.. die grote sprong heeft een hoop mensen het leven gekost. Mensen denken dat alles te prefereren is, maar dat is natuurlijk niet zo. Kat in het nauw hè. Dus IMO gaarne wat mensen die hun hersenen goed gebruiken met blik op vooruit en geen malle noodsprongen.
Het zorgvuldig overwegen van voor- en nadelen is een luxe die wij nog hebben, maar die niet meer aanwezig is als de nood aan de man/vrouw komt. Indien jij en je geliefden het hoofd niet meer boven water kunnen houden, dan grijp je naar de laatste strohalm -- ook al is het een geweldadige revolutie met een onzekere afloop. Deze tijd nadert voor velen met rasse schreden als we het issue niet snel uit de wereld helpen.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door Petra »

Mart schreef: 17 apr 2020, 14:28
Petra schreef: 17 apr 2020, 03:07 Mwah.. die grote sprong heeft een hoop mensen het leven gekost. Mensen denken dat alles te prefereren is, maar dat is natuurlijk niet zo. Kat in het nauw hè. Dus IMO gaarne wat mensen die hun hersenen goed gebruiken met blik op vooruit en geen malle noodsprongen.
Het zorgvuldig overwegen van voor- en nadelen is een luxe die wij nog hebben, maar die niet meer aanwezig is als de nood aan de man/vrouw komt. Indien jij en je geliefden het hoofd niet meer boven water kunnen houden, dan grijp je naar de laatste strohalm -- ook al is het een geweldadige revolutie met een onzekere afloop. Deze tijd nadert voor velen met rasse schreden als we het issue niet snel uit de wereld helpen.
Er is bij ons recent een Amerikaan opgepakt.
Leeraar Engels, geen baan meer, geen huis meer.
Heeft zich gemeld bij het hospitaal en net gedaan of ie corona had om in een quarantaine center te komen.
Had ie tenminste eten en een dak boven z'n hoofd.
Vietnam heeft de Us ambassade gecontact, maar nee. Geen sjoege.
Nu gaan ze hem uitzetten, met een boete.
Een boete ook nog. Te triest. I.p.v. op rooftocht te gaan deed ie dat. Het is nog een fatsoenlijk mens ook, dacht ik toen ik dat las. En daar krijg je dan een boete voor.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door Mart »

Petra schreef: 18 apr 2020, 03:11
Mart schreef: 17 apr 2020, 14:28
Petra schreef: 17 apr 2020, 03:07 Mwah.. die grote sprong heeft een hoop mensen het leven gekost. Mensen denken dat alles te prefereren is, maar dat is natuurlijk niet zo. Kat in het nauw hè. Dus IMO gaarne wat mensen die hun hersenen goed gebruiken met blik op vooruit en geen malle noodsprongen.
Het zorgvuldig overwegen van voor- en nadelen is een luxe die wij nog hebben, maar die niet meer aanwezig is als de nood aan de man/vrouw komt. Indien jij en je geliefden het hoofd niet meer boven water kunnen houden, dan grijp je naar de laatste strohalm -- ook al is het een geweldadige revolutie met een onzekere afloop. Deze tijd nadert voor velen met rasse schreden als we het issue niet snel uit de wereld helpen.
Er is bij ons recent een Amerikaan opgepakt.
Leeraar Engels, geen baan meer, geen huis meer.
Heeft zich gemeld bij het hospitaal en net gedaan of ie corona had om in een quarantaine center te komen.
Had ie tenminste eten en een dak boven z'n hoofd.
Vietnam heeft de Us ambassade gecontact, maar nee. Geen sjoege.
Nu gaan ze hem uitzetten, met een boete.
Een boete ook nog. Te triest. I.p.v. op rooftocht te gaan deed ie dat. Het is nog een fatsoenlijk mens ook, dacht ik toen ik dat las. En daar krijg je dan een boete voor.
Het is allemaal volgens de wet, maar is het nog rechtvaardig? De slachtoffers komen steeds naderbij -- allemaal legitiem; net zoals de enorme belastingsvoordelen voor de allerrijksten onder ons. Samen kunnen we als 99,9% eenvoudig alles bereiken, maar onderling verdeeld vechten we blijkbaar liever om het weinige dat ons nog rest. Hoe kunnen we ons verenigen tegen wettelijk onrecht? Dat is eigenlijk mijn centrale vraag: hoe kunnen we samen strijden tegen onrecht dat velen in naam van vrouwe Justitia wordt aangedaan?
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)