Is de strijd gestreden?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9981
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Is de strijd gestreden.

Bericht door Messenger »

Jerommel schreef: 14 mei 2020, 20:17
Atheist2 schreef: 14 mei 2020, 20:07
Jerommel schreef: 14 mei 2020, 19:29 Het ligt er wel aan welke religie.
Ten tweede zijn het echt niet alleen religieuze mensen die niets moeten hebben van homosexualiteit en er zelfs misschien wel van gruwelen.
Ja, dat is nu 'fout', maar er is m.i. weinig aan te doen.
Je hoeft niet van elk topic een "maar hunnie doen het ook" te maken.
Nee, maar iedereen hier weet toch dat Jezus vergeving en naastenliefde onderwees?
Of niet?
Dat betekent niet dat we alles maar goed moeten vinden en aanmoedigen, maar het betekent wel dat we anderen niet vervolgen.
ik weet niet hoe dat in het Orthodxe Judaisme zit, maar Islam, de onderwijzigen van Mohammed, is helaas niet zo tolerant en vergevend.
Maar misshien hebben Mart en Messenger ook al een account op het Ontdek Islam forum waar zij hun strijd strijden.
Kijk naar christelijk Rusland en Afrika. In Uganda bijvoorbeeld krijg je als homo de doodstraf van christelijk bestuur.

Wijzen naar andere religies maakt geen einde aan de smerigheid die het christendom soms kenmerkt.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Is de strijd gestreden.

Bericht door Jerommel »

Messenger schreef: 14 mei 2020, 19:54
Jerommel schreef: 14 mei 2020, 19:29
Messenger schreef: 14 mei 2020, 19:21
Piebe Paulusma schreef: 14 mei 2020, 18:28 De strijd is nog lang niet gestreden. Ik vind het ook vrij kras dat er zo zwaar getild wordt aan uitspraken van sommige christenen over homo's
Stigmatiserende opmerkingen over homo's, door welke religieuze persoon ook, dragen bij aan een klimaat van geweld en vervolging van homo's.
Het ligt er wel aan welke religie.
Ten tweede zijn het echt niet alleen religieuze mensen die niets moeten hebben van homosexualiteit en er zelfs misschien wel van gruwelen.
Ja, dat is nu 'fout', maar er is m.i. weinig aan te doen.
Elke religie die uitsluit, haat en veroordeelt draagt bij aan stigmatisering.
Moet je eens kijken hoe niet religieuzen en / of de media allerlei groepen stigmatiseren.
Je stigmatiseert zelf ook gelovigen.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Is de strijd gestreden.

Bericht door Jerommel »

Messenger schreef: 14 mei 2020, 20:21
Jerommel schreef: 14 mei 2020, 20:17
Atheist2 schreef: 14 mei 2020, 20:07
Jerommel schreef: 14 mei 2020, 19:29 Het ligt er wel aan welke religie.
Ten tweede zijn het echt niet alleen religieuze mensen die niets moeten hebben van homosexualiteit en er zelfs misschien wel van gruwelen.
Ja, dat is nu 'fout', maar er is m.i. weinig aan te doen.
Je hoeft niet van elk topic een "maar hunnie doen het ook" te maken.
Nee, maar iedereen hier weet toch dat Jezus vergeving en naastenliefde onderwees?
Of niet?
Dat betekent niet dat we alles maar goed moeten vinden en aanmoedigen, maar het betekent wel dat we anderen niet vervolgen.
ik weet niet hoe dat in het Orthodxe Judaisme zit, maar Islam, de onderwijzigen van Mohammed, is helaas niet zo tolerant en vergevend.
Maar misshien hebben Mart en Messenger ook al een account op het Ontdek Islam forum waar zij hun strijd strijden.
Kijk naar christelijk Rusland en Afrika. In Uganda bijvoorbeeld krijg je als homo de doodstraf van christelijk bestuur.

Wijzen naar andere religies maakt geen einde aan de smerigheid die het christendom soms kenmerkt.
Jij stigmatiseert dus Christenen.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9981
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Is de strijd gestreden.

Bericht door Messenger »

Jerommel schreef: 14 mei 2020, 20:30 Jij stigmatiseert dus Christenen.
Hoe dan? Uganda heeft een christelijke overheid die de doodstraf oplegt aan homoseksuelen.
Het zegt niet alles over alle christenen, slechts over die christenen die dat prima vinden.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Is de strijd gestreden.

Bericht door Jerommel »

Messenger schreef: 14 mei 2020, 20:34
Jerommel schreef: 14 mei 2020, 20:30 Jij stigmatiseert dus Christenen.
Hoe dan? Uganda heeft een christelijke overheid die de doodstraf oplegt aan homoseksuelen.
En dat vind jij wel Christelijk zeker?
Of grijp je het gretig aan om Christen mee te stigmatiseren?
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Atheist2
Berichten: 1151
Lid geworden op: 13 okt 2019, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Is de strijd gestreden.

Bericht door Atheist2 »

Jerommel schreef: 14 mei 2020, 20:17 Nee, maar iedereen hier weet toch dat Jezus vergeving en naastenliefde onderwees?
Of niet?
Vuile cherrypicker.. Heb je de brieven van Paulus, ook een christen, weleens gelezen. Wat hij vind van homoseksualiteit? Hij plaatst het naast hoerenlopen, stelen, drinken en alles wat god verboden heeft.
Dat betekent niet dat we alles maar goed moeten vinden en aanmoedigen, maar het betekent wel dat we anderen niet vervolgen.
Ook dikke onzin. Openbaring weleens gelezen? Mocht Openbaring ooit waar worden (gelukkig is het een sprookje) dan worden de andersdenkenden door God persoonlijk omgebracht en de heiligen juichen als ze het mogen aanschouwen "eindelijk gerechtigheid!"..


ik weet niet hoe dat in het Orthodxe Judaisme zit, maar Islam, de onderwijzigen van Mohammed, is helaas niet zo tolerant en vergevend.
Maar misshien hebben Mart en Messenger ook al een account op het Ontdek Islam forum waar zij hun strijd strijden.
Ook hier doe je weer aan cherry picken, zoals je zo vaak doet als het religies gaat. De mooie woorden van Jezus citeren, en de slechte woorden van Mohammed.

http://www.risallah.com/archief/artikel ... tikelnr=80

Als je nou gewoon gaat kijken bij de bronnen zelf en ze een objectief onderzoek waardig acht. Misschien dat je dan echte kennis van religies gaat krijgen in plaats van wat antireligieuzen er over schrijven.
Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 4358
Lid geworden op: 10 mar 2013, 14:57
Man/Vrouw: V

Re: Is de strijd gestreden.

Bericht door Storm »

Atheist2 schreef: 14 mei 2020, 20:06
Piebe Paulusma schreef: 14 mei 2020, 18:28 De strijd is nog lang niet gestreden. Ik vind het ook vrij kras dat er zo zwaar getild wordt aan uitspraken van sommige christenen over homo's, terwijl sommige orthodoxe joden het niet eens bij woorden houden en er op insteken. Waarom wordt over dat laatste met geen woord gerept en moet Gaitema bloeden?
Is dit een serieuze vraag? A, Gaitema hoefde niet te bloed. Die is zelf weggegaan omdat hij niet tegen kritiek kan.
B) laat die joden die op homo's insteken hier maar komen. Krijgen ze ook de wind van voren. Nu is dat voor mij een onbekende zaak en een ver van mijn bed show. Zal voor 99% alhier ook wel gelden denk ik. Alleen jij maakt je er druk om, om hypocriete redenen.
Atheist2
Eigenlijk is er al een topic waar Gaitema besproken wordt, liever hier niet meer.
Het gaat ook niet om Joden die homo's neergestoken hebben, zulke incidenten hoe vreselijk ook is niet de insteek. Maar wanneer je veel documentaires en info leest over streng orthodoxe Joden en Moslims dan verschilt het niet met streng orthodoxe christen, ik durf zelfs te beweren dat het nog wel eens erger kan zijn.

En net als jij schrijft lees ik dan vaak; "maar daar weten wij weinig van af". Ik denk dan; "wil je religie bestrijden verdiep je dan ook in deze religies''. @Mart weet er trouwens genoeg vanaf. Ik wil niets bestrijden maar hoop wel dat mensen vrijer worden, ook in de opvoeding van hun kinderen, en in de acceptatie, dus hoop dat allen die ruimte krijgen.
En dat bestrijden; -ik weet niet of dat ook jouw voornaamste doel is- gaat verder dan het christendom. Misschien zou je je ook in andere godsdiensten kunnen verdiepen.
The answer my friend is blowing in the wind, the answer is blowing in the wind.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9981
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Is de strijd gestreden.

Bericht door Messenger »

Jerommel schreef: 14 mei 2020, 20:35
Messenger schreef: 14 mei 2020, 20:34
Jerommel schreef: 14 mei 2020, 20:30 Jij stigmatiseert dus Christenen.
Hoe dan? Uganda heeft een christelijke overheid die de doodstraf oplegt aan homoseksuelen.
En dat vind jij wel Christelijk zeker?
Of grijp je het gretig aan om Christen mee te stigmatiseren?
Je 'vergat' een ander deel van mijn reactie:
Messenger schreef: Het zegt niet alles over alle christenen, slechts over die christenen die dat prima vinden.
Dat kwam je denk ik beter uit om die zin maar even te negeren he?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 4358
Lid geworden op: 10 mar 2013, 14:57
Man/Vrouw: V

Re: Is de strijd gestreden.

Bericht door Storm »

Atheist2 schreef: 14 mei 2020, 20:37
Jerommel schreef: 14 mei 2020, 20:17 Nee, maar iedereen hier weet toch dat Jezus vergeving en naastenliefde onderwees?
Of niet?
Vuile cherrypicker.. Heb je de brieven van Paulus, ook een christen, weleens gelezen. Wat hij vind van homoseksualiteit? Hij plaatst het naast hoerenlopen, stelen, drinken en alles wat god verboden heeft.
Dat betekent niet dat we alles maar goed moeten vinden en aanmoedigen, maar het betekent wel dat we anderen niet vervolgen.
Ook dikke onzin. Openbaring weleens gelezen? Mocht Openbaring ooit waar worden (gelukkig is het een sprookje) dan worden de andersdenkenden door God persoonlijk omgebracht en de heiligen juichen als ze het mogen aanschouwen "eindelijk gerechtigheid!"..


ik weet niet hoe dat in het Orthodxe Judaisme zit, maar Islam, de onderwijzigen van Mohammed, is helaas niet zo tolerant en vergevend.
Maar misshien hebben Mart en Messenger ook al een account op het Ontdek Islam forum waar zij hun strijd strijden.
Ook hier doe je weer aan cherry picken, zoals je zo vaak doet als het religies gaat. De mooie woorden van Jezus citeren, en de slechte woorden van Mohammed.

http://www.risallah.com/archief/artikel ... tikelnr=80

Als je nou gewoon gaat kijken bij de bronnen zelf en ze een objectief onderzoek waardig acht. Misschien dat je dan echte kennis van religies gaat krijgen in plaats van wat antireligieuzen er over schrijven.
Ik ben dit topic begonnen maar als er gescholden gaat worden vraag ik de mods om het te verwijderen. We zijn allemaal cherry pickers. In alle godsdiensten komen mooi en mindere mooie citaten voor.
Laatst gewijzigd door Storm op 14 mei 2020, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
The answer my friend is blowing in the wind, the answer is blowing in the wind.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Is de strijd gestreden?

Bericht door callista »

Eigenlijk was dat al te voorspellen.
Er was al een voorzet gegeven.
Ik begrijp ook niet helemaal waarom dit topic geopend is...
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9981
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Is de strijd gestreden.

Bericht door Messenger »

Atheist2 schreef: 14 mei 2020, 20:37 Als je nou gewoon gaat kijken bij de bronnen zelf en ze een objectief onderzoek waardig acht. Misschien dat je dan echte kennis van religies gaat krijgen in plaats van wat antireligieuzen er over schrijven.
Bronnen? Bronnen zeg je? Dat is wel zo'n ontzettend vies woord voor Jerommel. En bovendien bij voorbaat FAKE.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Is de strijd gestreden?

Bericht door HJW »

Storm schreef: 14 mei 2020, 18:15

Duidelijk! Maar realistisch is ook om te kijken naar godsdiensten die minstens dezelfde of nog strengere regels hebben.
De strijd is helaas nog lang niet gestreden. Homofobie steekt eerder vaker de kop op dan dat het verdwijnt.
Ik vind elk geweld tegen lhbti'ers onacceptabel en dan maakt het mij niet uit uit welke hoek het komt.

Zou er ooit een tijd komen dat we het er gewoon niet over hoeven te hebben en dat alle oordelen over deze medemensen achter ons liggen......
In 72 landen is homosexualiteit strafbaar.
Gelukkig is er in steeds meer landen het homohuwelijk, zodat mensen oprecht en vrij kunnen genieten van hun liefde.

Het is te treurig voor woorden.
Juist voor deze groepen is het belangrijk dat er geen stigmatiserende geluiden worden geproduceerd. Het kweekt een vijandige omgeving, zoals Messenger terecht opmerkt.
Veel van de discriminatie komt helaas uit religieuze hoek, en dan met name de orthodoxie.
Of het nu jodendom, christendom of islam is, het maakt me niet uit.

De strijd is nog lang niet gestreden. Helaas.....
En dat is geen strijd tegen religies, het is de strijd VOOR gelijke rechten van de lhbti'ers onder ons.

Dus Storm, je hebt helemaal gelijk. Laten we elke vorm bekijken, uit welke hoek dan ook.
Laatst gewijzigd door HJW op 14 mei 2020, 20:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Is de strijd gestreden.

Bericht door Jerommel »

Atheist2 schreef: 14 mei 2020, 20:37
Jerommel schreef: 14 mei 2020, 20:17 Nee, maar iedereen hier weet toch dat Jezus vergeving en naastenliefde onderwees?
Of niet?
Vuile cherrypicker..
Triggered? :w
Heb je de brieven van Paulus, ook een christen, weleens gelezen. Wat hij vind van homoseksualiteit? Hij plaatst het naast hoerenlopen, stelen, drinken en alles wat god verboden heeft.
Juist, mensen doen alles wat God verboden heeft.
Betekent dat dat Christenen mensen moeten vervolgen?
Je weet toch wel beter?
Gedrag afkeuren is toch nie het zelfde als vervolgen?
Dat hedendaagse snowflakes zich overal door aangevallen voelen is evengoed een feit.
Dat betekent niet dat we alles maar goed moeten vinden en aanmoedigen, maar het betekent wel dat we anderen niet vervolgen.
Ook dikke onzin. Openbaring weleens gelezen? Mocht Openbaring ooit waar worden (gelukkig is het een sprookje) dan worden de andersdenkenden door God persoonlijk omgebracht en de heiligen juichen als ze het mogen aanschouwen "eindelijk gerechtigheid!"..
Dude, je bent wijzer dan dit.
Het oordeel is aan God, niet aan de mens.
Je weet dit.


ik weet niet hoe dat in het Orthodxe Judaisme zit, maar Islam, de onderwijzigen van Mohammed, is helaas niet zo tolerant en vergevend.
Maar misshien hebben Mart en Messenger ook al een account op het Ontdek Islam forum waar zij hun strijd strijden.
Ook hier doe je weer aan cherry picken, zoals je zo vaak doet als het religies gaat. De mooie woorden van Jezus citeren, en de slechte woorden van Mohammed.

http://www.risallah.com/archief/artikel ... tikelnr=80
Weleens van abrogatie gehoord?
Kennelijk niet..
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Is de strijd gestreden.

Bericht door Jerommel »

Messenger schreef: 14 mei 2020, 20:43
Atheist2 schreef: 14 mei 2020, 20:37 Als je nou gewoon gaat kijken bij de bronnen zelf en ze een objectief onderzoek waardig acht. Misschien dat je dan echte kennis van religies gaat krijgen in plaats van wat antireligieuzen er over schrijven.
Bronnen? Bronnen zeg je? Dat is wel zo'n ontzettend vies woord voor Jerommel. En bovendien bij voorbaat FAKE.
Tja, als je geen argumenten meer hebt, dan doe je dit..
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9981
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Is de strijd gestreden.

Bericht door Messenger »

Jerommel schreef: 14 mei 2020, 20:48
Messenger schreef: 14 mei 2020, 20:43
Atheist2 schreef: 14 mei 2020, 20:37 Als je nou gewoon gaat kijken bij de bronnen zelf en ze een objectief onderzoek waardig acht. Misschien dat je dan echte kennis van religies gaat krijgen in plaats van wat antireligieuzen er over schrijven.
Bronnen? Bronnen zeg je? Dat is wel zo'n ontzettend vies woord voor Jerommel. En bovendien bij voorbaat FAKE.
Tja, als je geen argumenten meer hebt, dan doe je dit..
Je kreeg gewoon een koekje van eigen deeg. 8-)
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Is de strijd gestreden.

Bericht door Piebe Paulusma »

Messenger schreef: 14 mei 2020, 19:21
Piebe Paulusma schreef: 14 mei 2020, 18:28 De strijd is nog lang niet gestreden. Ik vind het ook vrij kras dat er zo zwaar getild wordt aan uitspraken van sommige christenen over homo's
Stigmatiserende opmerkingen over homo's, door welke religieuze persoon ook, dragen bij aan een klimaat van geweld en vervolging van homo's.
Dit is ook gebeurd met Joodse mensen die leidde tot de holocaust (waar tegelijk ook homo's werden vermoord in dezelfde vernietigingskampen).

Als jij het vrij kras vindt dat er zo zwaar aan uitspraken wordt getild, heb je kennelijk geen inzicht in hoe dergelijke uitspraken kunnen resulteren in vervolging van gestigmatiseerde bevolkingsgroepen.

Pim Fortuyn werd ook gestigmatiseerd door 'fatsoenlijke' politici en is uiteindelijk vermoord door Volkert.
Moeilijk hé, begrijpend lezen. Ik vind het kras dat er zwaarder getild wordt aan woorden dan aan moord. Komt het misschien omdat je niks over orthodoxe joden durft te zeggen? Bang om voor antisemiet uitgemaakt te worden?
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 4358
Lid geworden op: 10 mar 2013, 14:57
Man/Vrouw: V

Re: Is de strijd gestreden?

Bericht door Storm »

HJW schreef: 14 mei 2020, 20:45
Storm schreef: 14 mei 2020, 18:15

Duidelijk! Maar realistisch is ook om te kijken naar godsdiensten die minstens dezelfde of nog strengere regels hebben.
De strijd is helaas nog lang niet gestreden. Homofobie steekt eerder vaker de kop op dan dat het verdwijnt.
Ik vind elk geweld tegen lhbti'ers onacceptabel en dan maakt het mij niet uit uit welke hoek het komt.

Zou er ooit een tijd komen dat we het er gewoon niet over hoeven te hebben en dat alle oordelen over deze medemensen achter ons liggen......
In 72 landen is homosexualiteit strafbaar.
Gelukkig is er in steeds meer landen het homohuwelijk, zodat mensen oprecht en vrij kunnen genieten van hun liefde.

Het is te treurig voor woorden.
Juist voor deze groepen is het belangrijk dat er geen stigmatiserende geluiden worden geproduceerd. Het kweekt een vijandige omgeving, zoals Messenger terecht opmerkt.
Veel van de discriminatie komt helaas uit religieuze hoek, en dan met name de orthodoxie.


Of het nu jodendom, christendom of islam is, het maakt me niet uit.

De strijd is nog lang niet gestreden. Helaas.....
En dat is geen strijd tegen religies, het is de strijd VOOR gelijke rechten van de lhbti'ers onder ons.

Dus Storm, je hebt helemaal gelijk. Laten we elke vorm bekijken, uit welke hoek dan ook.
@HJW,
Jij begrijp wat ik bedoel. :thumb1:
The answer my friend is blowing in the wind, the answer is blowing in the wind.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Is de strijd gestreden.

Bericht door Piebe Paulusma »

Messenger schreef: 14 mei 2020, 20:40
Jerommel schreef: 14 mei 2020, 20:35
Messenger schreef: 14 mei 2020, 20:34
Jerommel schreef: 14 mei 2020, 20:30 Jij stigmatiseert dus Christenen.
Hoe dan? Uganda heeft een christelijke overheid die de doodstraf oplegt aan homoseksuelen.
En dat vind jij wel Christelijk zeker?
Of grijp je het gretig aan om Christen mee te stigmatiseren?
Je 'vergat' een ander deel van mijn reactie:
Messenger schreef: Het zegt niet alles over alle christenen, slechts over die christenen die dat prima vinden.
Dat kwam je denk ik beter uit om die zin maar even te negeren he?
Nu begrijp ik ook waarom jij een deel van mijn reactie negeerde! :naughty:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: Is de strijd gestreden?

Bericht door pyro »

Storm schreef: 14 mei 2020, 18:15 [...]
Wees realistisch[/i] Mart 's onderschrift.
Duidelijk! Maar realistisch is ook om te kijken naar godsdiensten die minstens dezelfde of nog strengere regels hebben.
[...]
Wat voor laadje trek je nu open, Storm?
Je mag verwachten dat onze atheïstische vrienden meestal een negatieve kijk hebben op religie(s), behoudens goedwillende, maar doorgaans nogal naïeve idealisten. Maar als we echt gaan nadenken... nou ja, dan weet je het wel :|

Strijd om normen en waarden, vanuit levensbeschouwelijke contra religieuze achtergronden, is gedoemd te ontsporen. Wees realistisch zou ik zeggen.
Laatst gewijzigd door pyro op 14 mei 2020, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Is de strijd gestreden?

Bericht door HJW »

Storm schreef: 14 mei 2020, 20:56 @HJW,
Jij begrijp wat ik bedoel. :thumb1:
Je tekst is ook kristalhelder.
Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 4358
Lid geworden op: 10 mar 2013, 14:57
Man/Vrouw: V

Re: Is de strijd gestreden?

Bericht door Storm »

callista schreef: 14 mei 2020, 20:42 Eigenlijk was dat al te voorspellen.
Er was al een voorzet gegeven.
Ik begrijp ook niet helemaal waarom dit topic geopend is...
Dit topic ben ik gestart op jouw advies je wilde toch niet dat ik die vraag stelde in het feedback topic?
The answer my friend is blowing in the wind, the answer is blowing in the wind.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9981
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Is de strijd gestreden.

Bericht door Messenger »

Piebe Paulusma schreef: 14 mei 2020, 20:52
Messenger schreef: 14 mei 2020, 19:21
Piebe Paulusma schreef: 14 mei 2020, 18:28 De strijd is nog lang niet gestreden. Ik vind het ook vrij kras dat er zo zwaar getild wordt aan uitspraken van sommige christenen over homo's
Stigmatiserende opmerkingen over homo's, door welke religieuze persoon ook, dragen bij aan een klimaat van geweld en vervolging van homo's.
Dit is ook gebeurd met Joodse mensen die leidde tot de holocaust (waar tegelijk ook homo's werden vermoord in dezelfde vernietigingskampen).

Als jij het vrij kras vindt dat er zo zwaar aan uitspraken wordt getild, heb je kennelijk geen inzicht in hoe dergelijke uitspraken kunnen resulteren in vervolging van gestigmatiseerde bevolkingsgroepen.

Pim Fortuyn werd ook gestigmatiseerd door 'fatsoenlijke' politici en is uiteindelijk vermoord door Volkert.
Moeilijk hé, begrijpend lezen. Ik vind het kras dat er zwaarder getild wordt aan woorden dan aan moord. Komt het misschien omdat je niks over orthodoxe joden durft te zeggen? Bang om voor antisemiet uitgemaakt te worden?
Het zijn woorden die kunnen leiden naar moord.
Orthodoxe joden zijn nu niet het punt van discussie, evenmin over moslims.
Bliksemafleiden is leuk, maar ik richt me op het punt waar de bliksem werkelijk is ingeslagen.
Piebe Paulusma schreef: 14 mei 2020, 20:56 Nu begrijp ik ook waarom jij een deel van mijn reactie negeerde! :naughty:
Omdat het bliksemafleiding was. "Ja maar zij dan? Zij doen dit toch ook??" alsof je dan vrijgesproken kan worden.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 4358
Lid geworden op: 10 mar 2013, 14:57
Man/Vrouw: V

Re: Is de strijd gestreden?

Bericht door Storm »

Mensen ik volg het advies van Pyro op.
Laatst gewijzigd door Storm op 14 mei 2020, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
The answer my friend is blowing in the wind, the answer is blowing in the wind.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Is de strijd gestreden.

Bericht door Jerommel »

Messenger schreef: 14 mei 2020, 20:40
Jerommel schreef: 14 mei 2020, 20:35
Messenger schreef: 14 mei 2020, 20:34
Jerommel schreef: 14 mei 2020, 20:30 Jij stigmatiseert dus Christenen.
Hoe dan? Uganda heeft een christelijke overheid die de doodstraf oplegt aan homoseksuelen.
En dat vind jij wel Christelijk zeker?
Of grijp je het gretig aan om Christen mee te stigmatiseren?
Je 'vergat' een ander deel van mijn reactie:
Messenger schreef: Het zegt niet alles over alle christenen, slechts over die christenen die dat prima vinden.
Dat kwam je denk ik beter uit om die zin maar even te negeren he?
Nee, ik vind niet altijd alles de moeite waard om op te reageren.
Het spijt me zeer.
Jij negeert nu mijn vragen overigens.
Maar ik ben van mening dat je genoeg weet van de leringen in het NT aangaande hoe wij ons dienen te gedragen tegenover anderen, om te kunnen bepalen wat wel of niet Christelijk is, zeker in geval van vervolging en moord.
Als ik in een T shirt met Jezus aan het kruis op de voorkant en "Johannes 3:16" op de achterkant 'ongelovigen' ga lopen neerknallen, ben ik dan een Christen of niet?
Volg ik dan de weg van Jezus of niet?
Laatst gewijzigd door Jerommel op 14 mei 2020, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Is de strijd gestreden?

Bericht door callista »

Storm schreef: 14 mei 2020, 21:00
callista schreef: 14 mei 2020, 20:42 Eigenlijk was dat al te voorspellen.
Er was al een voorzet gegeven.
Ik begrijp ook niet helemaal waarom dit topic geopend is...
Dit topic ben ik gestart op jouw advies je wilde toch niet dat ik die vraag stelde in het feedback topic?
Hohoho...het hoorde daar inderdaad niet thuis.....
Ik snapte er niets van......van die plotselinge uitbarsting richting Mart.....er klonk ook nogal wat agressie in of irritatie beter gezegd misschien........tenminste zo voelde dat...
Maar het waren jouw woorden en ook jouw beslissing om er elders een topic over te openen..
Trouwens dat zei je zelf dat het daar niet thuishoorde.....dat waren jouw woorden..
Laatst gewijzigd door callista op 14 mei 2020, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.