Toekomstvisie

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7605
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Toekomstvisie

Bericht door Petra »

Waar gaat het heen met de wereld?

Zal de mensheid voortbestaan?
Wordt de mensheid vervangen door robots?
Of allemaal hybride AI-mens achtigen?
Wordt de wetenschap steeds belangrijker of zal spiritualiteit toenemen?

Gaan we de ruimte in en andere planeten bewonen?
Komt er contact met buitenaarde levensvormen?

Of gaan we het allemaal niet meer meemaken en tenonder aan de atoombom of hongersnood of klimaat of epidemieën of...

Kortom .... wat is jullie toekomstvisie over de wereld en de mensheid?
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
HJW
Berichten: 5970
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Toekomstvisie

Bericht door HJW »

Ik denk dat AI een steeds grotere rol zal gaan spelen en dat menselijke arbeid steeds minder zal worden. Wat zal er met de arbeidersklasse gebeuren als die niet meer nodig zijn en robotten het overgrote merendeel kunnen doen ?
Ik denk dat de mensheid gedecimeerd gaat worden door ziektes, omdat de natuur de parasiet zal kortwieken.
Ik hoop dat spiritualiteit steeds belangrijker zal worden, mede omdat de wetenschap ook zeer kwalijke kanten heeft.

De ruimte zal voor de komende decennia nog onbewoonbaar zijn, de afstanden zijn domweg te grot, tenzij er uiteraard een nu nog onbekende kromming is.
Zolang we ons op dit bewustzijnsniveau vinden, zal de oplossing er niet komen en voorzie ik een stevige achteruitgang.
Laatst zei ik al tegen mijn vrouw: ik ben blij dat ik hier over honderd jaar niet meer leef.

Overigens is het voor de planeet beter als de mensheid zou uitsterven. Het is by far de meest wrede bewoner op deze planeet.
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3587
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Toekomstvisie

Bericht door dingo »

De manier waarop wij de aarde uitwonen is niet houdbaar dus of we worden duurzamer in ons doen en laten of we worden steeds vaker bedreigd door ziektes en natuurrampen. Denk aan het formaat zwarte dood in de middeleeuwen waarbij plus minus een kwart van de bevolking om kwam en door verlies van kennis men honderden jaren terugzakte in technologische ontwikkelingen.

De ICT inclusief AI zal nog wel verder ontwikkelen maar het zal ook een nog grotere tweedeling tot gevolg hebben voor de have's en de have's not. Ook hier ga je meemaken wat in de VS al gebeurd is namelijk dat de middenklasse weggevaagd wordt en je twee fulltime banen nodig hebt om je zorgkosten en woonlasten te betalen.
Spreuken 26:4
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7605
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Toekomstvisie

Bericht door Petra »

Rooskleurig klinkt het allemaal niet.

Ik ben ook wat minder optimistisch dan vroegahhhh... vraag me af of dat de tijdsgeest is of de leeftijd. :roll: :lol:
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3587
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Toekomstvisie

Bericht door dingo »

Petra schreef: 28 jul 2020, 05:02 Rooskleurig klinkt het allemaal niet.

Ik ben ook wat minder optimistisch dan vroegahhhh... vraag me af of dat de tijdsgeest is of de leeftijd. :roll: :lol:
Ik ben zelf nog wel optimistisch genoeg om te denken dat het duurzamer omgaan met mens en milieu meer en meer komt. Doen we dat niet dan zijn er binnen afzienbare tijd domweg niet genoeg resources meer om zoveel mensen op dit stipje in het heelal in leven te houden. Gelukkig zien heel veel mensen dat in.
Spreuken 26:4
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Toekomstvisie

Bericht door Gaitema »

Geloof je ook ik de wederkomst van Christus Dingo?
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Toekomstvisie

Bericht door Gaitema »

Petra schreef: 27 jul 2020, 04:32 Waar gaat het heen met de wereld?

Zal de mensheid voortbestaan?
Wordt de mensheid vervangen door robots?
Of allemaal hybride AI-mens achtigen?
Wordt de wetenschap steeds belangrijker of zal spiritualiteit toenemen?

Gaan we de ruimte in en andere planeten bewonen?
Komt er contact met buitenaarde levensvormen?

Of gaan we het allemaal niet meer meemaken en tenonder aan de atoombom of hongersnood of klimaat of epidemieën of...

Kortom .... wat is jullie toekomstvisie over de wereld en de mensheid?
Ik geloof dat we de wederkomst van Christus gaan meemaken en het verloren gaan van deze wereld. Voor het redden van de aarde zijn we te laat. Satan heeft te veel macht gekregen. Door voortdurend hebzucht, egoïsme en heerszucht bij de mensen te brengen zal hij de aarde verwoesten.

Het Licht in deze wereld is gedaald tot een dramatisch dieptepunt. Wat we de verlichting noemen, is in werkelijkheid onze ondergang geworden.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Toekomstvisie

Bericht door hopper »

Ik weet één ding heel erg zeker over de toekomst en dat is dat we er niks van af weten.
Voor de Christus in mij maakt dat allemaal niks uit, die is wel bij de tijd maar niet in de tijd!
Atheist2
Berichten: 1151
Lid geworden op: 13 okt 2019, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Toekomstvisie

Bericht door Atheist2 »

Gaitema schreef: 28 jul 2020, 09:09 Ik geloof dat we de wederkomst van Christus gaan meemaken en het verloren gaan van deze wereld. Voor het redden van de aarde zijn we te laat. Satan heeft te veel macht gekregen. Door voortdurend hebzucht, egoïsme en heerszucht bij de mensen te brengen zal hij de aarde verwoesten.

Het Licht in deze wereld is gedaald tot een dramatisch dieptepunt. Wat we de verlichting noemen, is in werkelijkheid onze ondergang geworden.
Heb je je antidepressiva pilletje al genomen :clown:

Het gaat juist steeds beter in de Wereld. Alleen maar door mensne als Trump gaat het slechter met het klimaat. Maar je kan beter nu leven dan 100 of 500 jaar geleden.
En satan bestaat niet, behalve in de hoofden van mensen die erin willen geloven. Een soort egoisme zou je dat kunnen noemen. Alles maar ophangen aan een denkbeeldig figuur om een wereldbeeld in stand te houden.

En de verlichting is wel degelijk iets goeds. De standpunt van vrouwen, homo's en lesbo's die vrijheid krijgen, genderneutrale mensen die vrijheid krijgen, einde van de slavernij (niet helemaal, in delen van de Wereld is slavernij nog steeds bezig helaas), racisme dat bestreden kan worden. Allemaal dankzij de verlichting.
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3587
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Toekomstvisie

Bericht door dingo »

Gaitema schreef: 28 jul 2020, 08:59 Geloof je ook ik de wederkomst van Christus Dingo?
Ja daar geloof ik ook in maar ik weet ook dat we met geen mogelijkheid zijn terugkomst kunnen voorspellen. Ik denk dat tijdens de pest in de middeleeuwen men ook alle reden had om te denken dat de wederkomst aanstaande was. Vandaar dat ik er vanuit ga dat we het niet kunnen voorspellen.
Spreuken 26:4
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Toekomstvisie

Bericht door Gaitema »

dingo schreef: 28 jul 2020, 13:23
Gaitema schreef: 28 jul 2020, 08:59 Geloof je ook ik de wederkomst van Christus Dingo?
Ja daar geloof ik ook in maar ik weet ook dat we met geen mogelijkheid zijn terugkomst kunnen voorspellen. Ik denk dat tijdens de pest in de middeleeuwen men ook alle reden had om te denken dat de wederkomst aanstaande was. Vandaar dat ik er vanuit ga dat we het niet kunnen voorspellen.
Dat ben ik met je eens. Het echte vuurwerk gaat ook nog komen.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Toekomstvisie

Bericht door Gaitema »

Atheist2 schreef: 28 jul 2020, 12:21
Gaitema schreef: 28 jul 2020, 09:09 Ik geloof dat we de wederkomst van Christus gaan meemaken en het verloren gaan van deze wereld. Voor het redden van de aarde zijn we te laat. Satan heeft te veel macht gekregen. Door voortdurend hebzucht, egoïsme en heerszucht bij de mensen te brengen zal hij de aarde verwoesten.

Het Licht in deze wereld is gedaald tot een dramatisch dieptepunt. Wat we de verlichting noemen, is in werkelijkheid onze ondergang geworden.
Heb je je antidepressiva pilletje al genomen :clown:

Het gaat juist steeds beter in de Wereld. Alleen maar door mensne als Trump gaat het slechter met het klimaat. Maar je kan beter nu leven dan 100 of 500 jaar geleden.
En satan bestaat niet, behalve in de hoofden van mensen die erin willen geloven. Een soort egoisme zou je dat kunnen noemen. Alles maar ophangen aan een denkbeeldig figuur om een wereldbeeld in stand te houden.

En de verlichting is wel degelijk iets goeds. De standpunt van vrouwen, homo's en lesbo's die vrijheid krijgen, genderneutrale mensen die vrijheid krijgen, einde van de slavernij (niet helemaal, in delen van de Wereld is slavernij nog steeds bezig helaas), racisme dat bestreden kan worden. Allemaal dankzij de verlichting.
de verlichting bracht ook vrijzinnigheid
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Toekomstvisie

Bericht door hopper »

Gaitema schreef: 28 jul 2020, 13:53
de verlichting bracht ook vrijzinnigheid
Klopt. Vrijzinnigheid is een tolerante houding waarbij vrijheid van mening en zingeving centraal staan.
Daarom leven we nu ook in een seculiere samenleving waar religie is verdrongen van de eerste plaats.
En kijk eens! Het is nog een verbetering ook......
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Toekomstvisie

Bericht door Gaitema »

hopper schreef: 28 jul 2020, 14:29
Gaitema schreef: 28 jul 2020, 13:53
de verlichting bracht ook vrijzinnigheid
Klopt. Vrijzinnigheid is een tolerante houding waarbij vrijheid van mening en zingeving centraal staan.
Daarom leven we nu ook in een seculiere samenleving waar religie is verdrongen van de eerste plaats.
En kijk eens! Het is nog een verbetering ook......
O ja? Daarom wordt het verschil tussen arm en rijk groter?
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Toekomstvisie

Bericht door Gaitema »

In deze maatschappij zien mensen minder naar elkaar om. Neemt het individualisme toe. Eenzaamheid toe. Verhard de samenleving. Werd er vors bezuinigd op de zorg. Worden ouderen in verzorgingshuizen verwaarloost. Neemt het aantal vrijwilligers in het vrijwilligerswerk af. Neemt de afkeer tegen asielzoekers toe. Neemt rassisme toe. Worden ethische grenzen verlegd. Neemt het fatsoen af. Alles draait steeds meer om economisch gewin en consumentisme. De onderkant van de samenleving met laag opgeleidenen, wajongers, ouderen etc komen steeds meer in de knel.
Daarbij: vroeger kon je met één gemiddeld inkomen als één verdiener in een gezin een huis kopen. Nu lukt het amper met een tweede inkomen erbij. Sociale huurwoningen kom je ook moeilijker in.
Ik vind onder Rutte zeker de samenleving hard achter uit hollen. Volgens mij was de beste tijd de jaren 70.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Toekomstvisie

Bericht door hopper »

Gaitema schreef: 28 jul 2020, 14:40
hopper schreef: 28 jul 2020, 14:29
Gaitema schreef: 28 jul 2020, 13:53
de verlichting bracht ook vrijzinnigheid
Klopt. Vrijzinnigheid is een tolerante houding waarbij vrijheid van mening en zingeving centraal staan.
Daarom leven we nu ook in een seculiere samenleving waar religie is verdrongen van de eerste plaats.
En kijk eens! Het is nog een verbetering ook......
O ja? Daarom wordt het verschil tussen arm en rijk groter?
Wat je nu schrijft is regelrechte onzin. Nog geen 100 jaar terug leefde men in NL in échte armoede. Afhankelijk (met de pet in de hand) van de kerk of andere 'weldoeners'.

Daarvoor in de plaats zijn uitkeringen gekomen die de ergste nood ledigen. Of anders zijn er voedselbanken of zoals nu: coronasteun.

Dankzij het verdwijnen van de macht van dominee en pastoor kunnen mensen zich nu ook écht spiritueel ontwikkelen.
Ik ben zelf het beste bewijs. Al weer meer dan 40 jaar terug gaf ik de RKK de middelvinger en heb me in vrijheid spiritueel ontwikkeld.
Geen angst meer voor hel of hemel. Geen veroordeling meer van mijn geaardheid of overtuiging: vrijheid!

We (de generatie 60/70) hebben het Nederlandse volk bevrijd van de macht van de kerk.
Mijn kinderen hebben geen flauw idee van wat een pastoor of dominee is.
En ze mogen zijn wat ze willen zijn. Veel vrijer en vooral rijker kun je het niet krijgen.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Toekomstvisie

Bericht door hopper »

Gaitema schreef: 28 jul 2020, 15:10 In deze maatschappij zien mensen minder naar elkaar om. Neemt het individualisme toe. Eenzaamheid toe. Verhard de samenleving. Werd er vors bezuinigd op de zorg. Worden ouderen in verzorgingshuizen verwaarloost. Neemt het aantal vrijwilligers in het vrijwilligerswerk af. Neemt de afkeer tegen asielzoekers toe. Neemt rassisme toe. Worden ethische grenzen verlegd. Neemt het fatsoen af. Alles draait steeds meer om economisch gewin en consumentisme. De onderkant van de samenleving met laag opgeleidenen, wajongers, ouderen etc komen steeds meer in de knel.
Daarbij: vroeger kon je met één gemiddeld inkomen als één verdiener in een gezin een huis kopen. Nu lukt het amper met een tweede inkomen erbij. Sociale huurwoningen kom je ook moeilijker in.
Ik vind onder Rutte zeker de samenleving hard achter uit hollen. Volgens mij was de beste tijd de jaren 70.
Afkeer van asielzoekers neemt alleen toe bij extreemrechts. Bij mij niet. Ik ben de woorden van Jezus indachtig:

Want Ik ben hongerig geweest, en gij hebt Mij te eten gegeven; Ik ben dorstig geweest, en gij hebt Mij te drinken gegeven; Ik was een vreemdeling, en gij hebt Mij geherbergd.
Ik was naakt, en gij hebt Mij gekleed; Ik ben krank geweest, en gij hebt Mij bezocht; Ik was in de gevangenis, en gij zijt tot Mij gekomen.
Dan zullen de rechtvaardigen Hem antwoorden, zeggende: Heere! wanneer hebben wij U hongerig gezien, en gespijzigd, of dorstig, en te drinken gegeven?
En wanneer hebben wij U een vreemdeling gezien, en geherbergd, of naakt en gekleed?
En wanneer hebben wij U krank gezien, of in de gevangenis, en zijn tot U gekomen?
En de Koning zal antwoorden en tot hen zeggen: Voorwaar zeg Ik u: Voor zoveel gij dit een van deze Mijn minste broeders gedaan hebt, zo hebt gij dat Mij gedaan.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Toekomstvisie

Bericht door Gaitema »

hopper schreef: 28 jul 2020, 17:25
Gaitema schreef: 28 jul 2020, 15:10 In deze maatschappij zien mensen minder naar elkaar om. Neemt het individualisme toe. Eenzaamheid toe. Verhard de samenleving. Werd er vors bezuinigd op de zorg. Worden ouderen in verzorgingshuizen verwaarloost. Neemt het aantal vrijwilligers in het vrijwilligerswerk af. Neemt de afkeer tegen asielzoekers toe. Neemt rassisme toe. Worden ethische grenzen verlegd. Neemt het fatsoen af. Alles draait steeds meer om economisch gewin en consumentisme. De onderkant van de samenleving met laag opgeleidenen, wajongers, ouderen etc komen steeds meer in de knel.
Daarbij: vroeger kon je met één gemiddeld inkomen als één verdiener in een gezin een huis kopen. Nu lukt het amper met een tweede inkomen erbij. Sociale huurwoningen kom je ook moeilijker in.
Ik vind onder Rutte zeker de samenleving hard achter uit hollen. Volgens mij was de beste tijd de jaren 70.
Afkeer van asielzoekers neemt alleen toe bij extreemrechts. Bij mij niet. Ik ben de woorden van Jezus indachtig:

Want Ik ben hongerig geweest, en gij hebt Mij te eten gegeven; Ik ben dorstig geweest, en gij hebt Mij te drinken gegeven; Ik was een vreemdeling, en gij hebt Mij geherbergd.
Ik was naakt, en gij hebt Mij gekleed; Ik ben krank geweest, en gij hebt Mij bezocht; Ik was in de gevangenis, en gij zijt tot Mij gekomen.
Dan zullen de rechtvaardigen Hem antwoorden, zeggende: Heere! wanneer hebben wij U hongerig gezien, en gespijzigd, of dorstig, en te drinken gegeven?
En wanneer hebben wij U een vreemdeling gezien, en geherbergd, of naakt en gekleed?
En wanneer hebben wij U krank gezien, of in de gevangenis, en zijn tot U gekomen?
En de Koning zal antwoorden en tot hen zeggen: Voorwaar zeg Ik u: Voor zoveel gij dit een van deze Mijn minste broeders gedaan hebt, zo hebt gij dat Mij gedaan.
ik ook, maar het is algemeen in Nederland dat het toe neemt, sinds Pim Fortuyn. Ook bijvoorbeeld op de bijbelbeld sterk, tot grote ergenis.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Toekomstvisie

Bericht door hopper »

Gaitema schreef: 28 jul 2020, 17:28
ik ook, maar het is algemeen in Nederland dat het toe neemt, sinds Pim Fortuyn. Ook bijvoorbeeld op de bijbelbeld sterk, tot grote ergenis.
Fortuyn heeft de boel aardig weten op te naaien in dat half jaartje dat hij politiek actief was.
Kun je na gaan hoe gevoelig mensen zijn voor volksmenners.....
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Toekomstvisie

Bericht door Gaitema »

hopper schreef: 28 jul 2020, 17:33
Gaitema schreef: 28 jul 2020, 17:28
ik ook, maar het is algemeen in Nederland dat het toe neemt, sinds Pim Fortuyn. Ook bijvoorbeeld op de bijbelbeld sterk, tot grote ergenis.
Fortuyn heeft de boel aardig weten op te naaien in dat half jaartje dat hij politiek actief was.
Kun je na gaan hoe gevoelig mensen zijn voor volksmenners.....
Klopt, en het is één van de dingen die horen bij een verhardende maatschappij
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
HJW
Berichten: 5970
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Toekomstvisie

Bericht door HJW »

Gaitema schreef: 28 jul 2020, 15:10 In deze maatschappij zien mensen minder naar elkaar om. Neemt het individualisme toe. Eenzaamheid toe. Verhard de samenleving. Werd er vors bezuinigd op de zorg. Worden ouderen in verzorgingshuizen verwaarloost. Neemt het aantal vrijwilligers in het vrijwilligerswerk af. Neemt de afkeer tegen asielzoekers toe. Neemt rassisme toe. Worden ethische grenzen verlegd. Neemt het fatsoen af. Alles draait steeds meer om economisch gewin en consumentisme. De onderkant van de samenleving met laag opgeleidenen, wajongers, ouderen etc komen steeds meer in de knel.
Het is mij dan ook een raadsel dat jij Trump waardeert.
Alles wat je hier noemt, maakt hij zich schuldig aan.

Bij hem draait alles om economisch gewin, wordt er bezuinig op de zorg, gaat de belastingverlaging naar de rijken, verhardt de samenleving, neemt de afkeer tegen asielzoekers toe, neemt het fatsoen werkelijk een duikvlucht.
En toch maar verdedigen dat veel christenen op hem stemmen.
Ook jij hebt veel positieve woorden over hem. Voor mij echt onvoorstelbaar.
HJW
Berichten: 5970
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Toekomstvisie

Bericht door HJW »

Gaitema schreef: 28 jul 2020, 15:10 Volgens mij was de beste tijd de jaren 70.
De tijd van de vrije sexualiteit, experimenteren met drugs, heel hard schoppen tegen kerk en religie.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Toekomstvisie

Bericht door callista »

HJW schreef: 28 jul 2020, 17:44
Gaitema schreef: 28 jul 2020, 15:10 In deze maatschappij zien mensen minder naar elkaar om. Neemt het individualisme toe. Eenzaamheid toe. Verhard de samenleving. Werd er vors bezuinigd op de zorg. Worden ouderen in verzorgingshuizen verwaarloost. Neemt het aantal vrijwilligers in het vrijwilligerswerk af. Neemt de afkeer tegen asielzoekers toe. Neemt rassisme toe. Worden ethische grenzen verlegd. Neemt het fatsoen af. Alles draait steeds meer om economisch gewin en consumentisme. De onderkant van de samenleving met laag opgeleidenen, wajongers, ouderen etc komen steeds meer in de knel.
Het is mij dan ook een raadsel dat jij Trump waardeert.
Alles wat je hier noemt, maakt hij zich schuldig aan.

Bij hem draait alles om economisch gewin, wordt er bezuinig op de zorg, gaat de belastingverlaging naar de rijken, verhardt de samenleving, neemt de afkeer tegen asielzoekers toe, neemt het fatsoen werkelijk een duikvlucht.
En toch maar verdedigen dat veel christenen op hem stemmen.
Ook jij hebt veel positieve woorden over hem. Voor mij echt onvoorstelbaar.
Ik vermoed dat o.a. het tegen abortus en euthanasie zijn een grote rol speelt in het geheel.....en ook het indammen van vluchtelingen vermoed ik...
Trump speelt in op de evangelische christenen.
HJW
Berichten: 5970
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Toekomstvisie

Bericht door HJW »

callista schreef: 28 jul 2020, 17:51
Ik vermoed dat o.a. het tegen abortus en euthanasie zijn een grote rol speelt in het geheel.....en ook het indammen van vluchtelingen vermoed ik...
Trump speelt in op de evangelische christenen.
En het handhaven van de machtspositie van de blanke man. Weg met al die enge zwarten, hispanics, feministen....brrrrr, allemaal enge mensen.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Toekomstvisie

Bericht door Gaitema »

callista schreef: 28 jul 2020, 17:51
HJW schreef: 28 jul 2020, 17:44
Gaitema schreef: 28 jul 2020, 15:10 In deze maatschappij zien mensen minder naar elkaar om. Neemt het individualisme toe. Eenzaamheid toe. Verhard de samenleving. Werd er vors bezuinigd op de zorg. Worden ouderen in verzorgingshuizen verwaarloost. Neemt het aantal vrijwilligers in het vrijwilligerswerk af. Neemt de afkeer tegen asielzoekers toe. Neemt rassisme toe. Worden ethische grenzen verlegd. Neemt het fatsoen af. Alles draait steeds meer om economisch gewin en consumentisme. De onderkant van de samenleving met laag opgeleidenen, wajongers, ouderen etc komen steeds meer in de knel.
Het is mij dan ook een raadsel dat jij Trump waardeert.
Alles wat je hier noemt, maakt hij zich schuldig aan.

Bij hem draait alles om economisch gewin, wordt er bezuinig op de zorg, gaat de belastingverlaging naar de rijken, verhardt de samenleving, neemt de afkeer tegen asielzoekers toe, neemt het fatsoen werkelijk een duikvlucht.
En toch maar verdedigen dat veel christenen op hem stemmen.
Ook jij hebt veel positieve woorden over hem. Voor mij echt onvoorstelbaar.
Ik vermoed dat o.a. het tegen abortus en euthanasie zijn een grote rol speelt in het geheel.....en ook het indammen van vluchtelingen vermoed ik...
Trump speelt in op de evangelische christenen.
Klopt. Maar dan wel illegale vluchtelingen stromen. Legaal kunnen vluchtelingen altijd gewoon de VS in en geen christen die hen niet wil.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.