Voorbij het oordeel

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
peda
Berichten: 20604
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Voorbij het oordeel

Bericht door peda »

Messenger schreef: 08 aug 2020, 14:44
Met karma heeft het niet te maken. Mensen kiezen niet (altijd) bewust voor een "slecht" leven, het is de ziel van de mens (in het hoger bewuste Goddelijk niveau) die zoveel mogelijk verlangt te ervaren. Met ons dagelijks bewustzijn is dat niet te bevatten.

De ziel creëert het DNA, bepaalt de geboorteplaats en het startpunt.


Het dna wordt geleverd door de specifieke inbreng van zowel de vader als de moeder. Of dit nu in vitro gebeurt of onder normale omstandigheden. De ziel kan dus hoogstens instappen in een bevruchte eicel met een reeds bestaande blauwdruk aan dna. Zelf de dna maar eigen wens samenstellen buiten vader en moeder om is voor de ziel gewoon onmogelijk.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10092
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Voorbij het oordeel

Bericht door Messenger »

peda schreef: 08 aug 2020, 15:11
Messenger schreef: 08 aug 2020, 14:44
Met karma heeft het niet te maken. Mensen kiezen niet (altijd) bewust voor een "slecht" leven, het is de ziel van de mens (in het hoger bewuste Goddelijk niveau) die zoveel mogelijk verlangt te ervaren. Met ons dagelijks bewustzijn is dat niet te bevatten.

De ziel creëert het DNA, bepaalt de geboorteplaats en het startpunt.


Het dna wordt geleverd door de specifieke inbreng van zowel de vader als de moeder. Of dit nu in vitro gebeurt of onder normale omstandigheden. De ziel kan dus hoogstens instappen in een bevruchte eicel met een reeds bestaande blauwdruk aan dna. Zelf de dna maar eigen wens samenstellen buiten vader en moeder om is voor de ziel gewoon onmogelijk.
Het DNA kan op delen worden aangepast. Niet alles is erfelijk van de ouders.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
peda
Berichten: 20604
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Voorbij het oordeel

Bericht door peda »

Messenger schreef: 08 aug 2020, 15:20
peda schreef: 08 aug 2020, 15:11
Messenger schreef: 08 aug 2020, 14:44
Met karma heeft het niet te maken. Mensen kiezen niet (altijd) bewust voor een "slecht" leven, het is de ziel van de mens (in het hoger bewuste Goddelijk niveau) die zoveel mogelijk verlangt te ervaren. Met ons dagelijks bewustzijn is dat niet te bevatten.

De ziel creëert het DNA, bepaalt de geboorteplaats en het startpunt.


Het dna wordt geleverd door de specifieke inbreng van zowel de vader als de moeder. Of dit nu in vitro gebeurt of onder normale omstandigheden. De ziel kan dus hoogstens instappen in een bevruchte eicel met een reeds bestaande blauwdruk aan dna. Zelf de dna maar eigen wens samenstellen buiten vader en moeder om is voor de ziel gewoon onmogelijk.
Het DNA kan op delen worden aangepast. Niet alles is erfelijk van de ouders.
Dat lijkt op ID waarbij de Designer het dna op niet waarneembare wijze verandert op vooraf bedoelde wijze.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Voorbij het oordeel

Bericht door Petra »

peda schreef: 08 aug 2020, 13:44 In hoeverre is de dna blauwdruk niet reeds bepalend voor het leven. Intelligentie, empathie en andere aangeboren eigenschappen. Je kunt bij reincarnatie natuurlijk opmerken dat je een blauwdruk kiest die bij jouw karma past, maar dan zijn de mogelijkheden om het wezenlijk anders te doen in een volgend leven ook beperkt. Waarom zouden zovele mensen dan kiezen voor een "'slecht"' leven wanneer een "" goed "" leven ook tot de keuze mogelijkheden zou behoren. Niet iedereen volgt de opvatting van Hopper, dat een "" armtierig "" leven ook niet meer is als een "" vorm illusie "". Deepak Cheepra die zo ongeveer hetzelfde verkondigt als Hopper, is met zijn boeken en lezingen zeer rijk geworden. Makkelijk praten in mijn ogen wanneer de "' vorm illusie "" een dik banksaldo betreft. Dan is het voor de bootvluchteling wel wat lastiger om zijn ellendig leven met "' vorm-illusie "" in te vullen.
Ja zo zie ik het ook.
Ik leef in de wereld en in deze wereld zijn nou eenmaal ook nare, gemene, slechte, gekke, etc etc mensen die andere mensen kwaad doen.
Daar kan ik voor weglopen, of mijn kop in het zand steken, het een illusie vinden, het aan God overlaten, de mogelijkheden zijn eindeloos. Maar de keuzes die mensen daarin maken zijn niet eindeloos. Die zijn afhankelijk van hun blauwdruk en omgeving.
Al heb je in aanleg een IQ van 140, als je nooit naar school kan heb je er niks aan.
Je kan de prachtigste mens zijn met de meest hoogstaande eigenschappen maar als je in een oorlog terechtkomt of bedreigd wordt of omkomt van de honger of roep maar.. treedt je overlevingsinstinct in werking, dan heb je niet zoveel aan bidden of mediteren of illusie gedachten.
IMO heb je ook er niet zoveel aan als andere mensen dan voor je gaan bidden of kaarsjes aansteken of weetikwat. Waar je wel wat aan hebt zijn degenen die opspringen en handelen; bootvluchtelingen oppikken, voedselhulp sturen etc.
Maar goed gezien de druk van de blauwdruk... hoe idioot ik Trump ook vind... ook hij kan denk ik niet anders doen dan ie doet.
Dus een oordeler oordeelt, een wreker wreekt, een leugenaar liegt, een bedrieger bedriegt, een schrijver schrijft, een narcist narcist, een bidder bidt, een moordenaar moordt, een hebberd moet hebben, een vergever vergeeft, een bangerd is bang. etc etc. Mensen kunnen leren en wijzer worden en verschillende eigenschappen onderdrukken of toepassen, maar ook dat kan maar zover als hun blauwdruk toestaat.
Omdat je niet buiten jezelf kan omdenken en handelen.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas