CO2 uitstoot.

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7613
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

CO2 uitstoot.

Bericht door Petra »

Ik schrok hiervan.
Bij CO2 uitstoot denk ik aan de vleesindustrie en aan auto's en vliegtuigen. Nooit zo aan wifi gedacht.
Jullie wel?


https://www.oneworld.nl/partner-bericht ... etverkeer/
Bij CO2 uitstoot door verkeer denk je eerder aan vliegtuigen of auto’s dan aan internet. Toch lijkt internetten door de snelle groei het internetgebruik in 2020 verantwoordelijk zijn voor een hogere CO2 uitstoot dan de luchtvaart
Aan de ene kant levert internet een besparing op. Zo wordt bijvoorbeeld een ritje naar de bank vervangen door internetbankieren en een papieren print door e-mail. Maar je staat er waarschijnlijk niet bij stil dat iedere seconde dat je het internet gebruikt een kleine uitstoot CO2 wordt geproduceerd. Zo hebben we met vier biljard internet gebruikers[2] wereldwijd een groot aandeel in de milieu belasting.
Het verbruik door internet, een paar facts op een rij[3]:
Een e-mail van een megabyte (= 1 MB) stoot tijdens zijn totale levenscyclus 20 g CO2 uit. Dat is evenveel als een oude lamp van 60 W die 25 min brandt.
1 jaar lang 20 e-mails per dag en per gebruiker komt overeen met de CO2 die wordt uitgestoten wanneer er 1.000 km met de auto wordt afgelegd.
Een gewone router verbruikt 10 000 watt. Voor een groot datacenter komt dat op bijna 100 miljoen watt.
Surfen op het net vergt voor een doorsnee internetgebruiker jaarlijks ongeveer 365 kWh elektriciteit en 2900 liter water. En dat komt dan weer overeen met de CO2-uitstoot van een auto die 1400 km aflegt.
Wat kan ik zelf doen?
Er zijn kleine en makkelijke dingen die je kunt doen om je digitale voetprint te beperken.....
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Mullog
Berichten: 3842
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: CO2 uitstoot.

Bericht door Mullog »

Petra schreef: 10 aug 2020, 04:40 Ik schrok hiervan.
Bij CO2 uitstoot denk ik aan de vleesindustrie en aan auto's en vliegtuigen. Nooit zo aan wifi gedacht.
Jullie wel?
Dat is nog niks vergeleken wat er vrij komt door het ontdooien van de permafrost. We zitten allang in een onomkeerbaar proces op weg naar ellende.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: CO2 uitstoot.

Bericht door Messenger »

Elke levensvorm eindigt, maar er zal altijd een planeet zijn waar weer andere levensvormen ontstaan.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7667
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: CO2 uitstoot.

Bericht door Bonjour »

Ik denk dat de opwekking van elektriciteit groener moet worden. Helaas hebben vele politici Libanese trekjes. (signalen negeren en uitstellen)

Overigens zijn emails van een MB niet zo gebruikelijk.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7613
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: CO2 uitstoot.

Bericht door Petra »

Mullog schreef: 10 aug 2020, 08:22
Petra schreef: 10 aug 2020, 04:40 Ik schrok hiervan.
Bij CO2 uitstoot denk ik aan de vleesindustrie en aan auto's en vliegtuigen. Nooit zo aan wifi gedacht.
Jullie wel?
Dat is nog niks vergeleken wat er vrij komt door het ontdooien van de permafrost. We zitten allang in een onomkeerbaar proces op weg naar ellende.
Te lang gewacht.
Het euvel is nadenken i.p.v. voordenken, denk ik.
Met uiteraard poen als voornaamste probleem, waardoor landen nogal gericht zijn op de eigen belangen.

https://en.wikipedia.org/wiki/ITER
Het voordeel van globalisme is internationale samenwerking.
Volgens mij is dat de beste manier om flinke stappen te kunnen zetten.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas