Donderpreek Vaticaanstad euthanasie

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Wesley
Berichten: 250
Lid geworden op: 24 jul 2020, 14:59
Man/Vrouw: M

Re: Donderpreek Vaticaanstad euthanasie

Bericht door Wesley »

Petra schreef: 26 sep 2020, 01:57
Wesley schreef: 25 sep 2020, 16:50
Messenger schreef: 24 sep 2020, 13:46
Wesley schreef: 25 sep 2020, 16:50 De god waarin jij gelooft, is hij ook een voorstander van euthanasie?
Die God heeft geen voorkeur, maar lijden doet die God geen genoegen.
De god waarin jij gelooft, waar jijzelf onderdeel van meent te zijn. Die god ken ik niet.
We praten langs elkaar heen over een andere god.

Ik ken de God van Abraham, Isaac en Mozes.
Ik ken de God die dit zegt:
-Jesaja 45:5 Ik ben de HEERE, en niemand anders, buiten Mij is er geen God.
Psalm 100:3 Weet dat de HEERE God is; Híj heeft ons gemaakt – en niet wij – Zijn volk en de schapen van Zijn weide.
Hi Wesley.
De afspraak is dat God met een hoofdletter wordt geschreven.
Ik heb je bericht gemeld omdat ik daar graag duidelijkheid over krijg, ik ben zelf namelijk op de vingers getikt omdat ik de hoofdletter vergat.
Jouw bericht lezende ben je het niet eens vergeten maar doe je het bewust.
Mocht het zo zijn dat we alleen de God zoals we die zelf (er)kennen met hoofdletter hoeven te schrijven maar die waar anderen in geloven niet; dan hoor ik dat graag.

P.S. Aangezien mij voorkeur uitgaat naar dé Godin 🥰; ook die gaarne met de zo felbegeerde hoofdletter.
ik heb het inderdaad bewust gedaan uit eerbied voor degene die ons heeft geschapen. ik wist niet van de forumregel. is de afspraak van dit forum om alle goden met een hoofdletter te schrijven? als dat het geval is dan pas ik me graag aan aan de huisregels van dit forum.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Donderpreek Vaticaanstad euthanasie

Bericht door Petra »

Als het afspraken of cultuurverschillen in geloofsland of forumland betreft kan ik er geen knoop aan vasttouwen, maar als het gaat om pure taalkundigheid weet ik er wel weg mee. (Aangezien ik ook corrector ben geweest voor boeken).
In schrijfland is Jan Renkema (Schrijfwijzer) oppergod. Hij was tevens de supervisor van de Nieuwe Bijbelvertaling. Ik zal 'm eens naslaan.
Laatst gewijzigd door Petra op 28 sep 2020, 01:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Donderpreek Vaticaanstad euthanasie

Bericht door Petra »

Wesley schreef: 27 sep 2020, 22:13
ik heb het inderdaad bewust gedaan uit eerbied voor degene die ons heeft geschapen. ik wist niet van de forumregel. is de afspraak van dit forum om alle goden met een hoofdletter te schrijven? als dat het geval is dan pas ik me graag aan aan de huisregels van dit forum.
Naar ik begrijp heeft Messenger het over de ene God die ons geschapen heeft.
Het is dezelfde God als jouw God. Maar dan anders ingevuld. Evenals alle geloofsstromingen verschillende invullingen hebben.
Taalkundig juist; dan schrijf je alle goden die je bij naam noemt met een hoofdletter. (Omdat namen nou eenmaal met een hoofdletter worden geschreven).
Dan heb je het dus over de god God. :)
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas