Karma. Wat is het nou eigenlijk? En hoe werkt het precies?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Karma. Wat is het nou eigenlijk? En hoe werkt het precies?

Bericht door hopper »

Sorry, Petra. Maar ik heb niet de intentie om de wereld te verbeteren. Niet omdat de wereld mij niet kan schelen, maar omdat het enige wat ik veranderen kan ik zelf ben. Ik kan geen knopje omdraaien bij mensen met waanideeën over Karma. Karma is al helemaal geen idee, maar gewoon behorend tot de kosmische orde. Dat mensen er ideeën over hébben is mij niet te verwijten. Er is onwetendheid en wetendheid. Meer is er echt niet.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Karma. Wat is het nou eigenlijk? En hoe werkt het precies?

Bericht door Petra »

hopper schreef: 19 okt 2020, 14:52 Sorry, Petra. Maar ik heb niet de intentie om de wereld te verbeteren. Niet omdat de wereld mij niet kan schelen, maar omdat het enige wat ik veranderen kan ik zelf ben. Ik kan geen knopje omdraaien bij mensen met waanideeën over Karma. Karma is al helemaal geen idee, maar gewoon behorend tot de kosmische orde. Dat mensen er ideeën over hébben is mij niet te verwijten. Er is onwetendheid en wetendheid. Meer is er echt niet.
Dat begrijp ik Hopper.
God is ook geen idee maar gewoon... dé Schepper van Zijn gewone kosmische orde.
Iemand die dat zelf onderzocht heeft; die gelooft niet.. die weet!

P.S.
Er zijn nogal wat "wetenden" op deze aardkloot. Dat wát ze denken te weten verschilt enorm.
Daar kan ik prima mee leven als ze allemaal maar idd van de knoppen van anderen kunnen afblijven. :flower1:
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Karma. Wat is het nou eigenlijk? En hoe werkt het precies?

Bericht door hopper »

Petra schreef: 20 okt 2020, 04:01
hopper schreef: 19 okt 2020, 14:52 Sorry, Petra. Maar ik heb niet de intentie om de wereld te verbeteren. Niet omdat de wereld mij niet kan schelen, maar omdat het enige wat ik veranderen kan ik zelf ben. Ik kan geen knopje omdraaien bij mensen met waanideeën over Karma. Karma is al helemaal geen idee, maar gewoon behorend tot de kosmische orde. Dat mensen er ideeën over hébben is mij niet te verwijten. Er is onwetendheid en wetendheid. Meer is er echt niet.
Dat begrijp ik Hopper.
God is ook geen idee maar gewoon... dé Schepper van Zijn gewone kosmische orde.
Iemand die dat zelf onderzocht heeft; die gelooft niet.. die weet!

P.S.
Er zijn nogal wat "wetenden" op deze aardkloot. Dat wát ze denken te weten verschilt enorm.
Daar kan ik prima mee leven als ze allemaal maar idd van de knoppen van anderen kunnen afblijven. :flower1:
Ja, we zijn het eens. Van de knoppen van anderen afblijven, iedereen zijn eigen Karma.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Karma. Wat is het nou eigenlijk? En hoe werkt het precies?

Bericht door Messenger »

hopper schreef: 20 okt 2020, 10:04Van de knoppen van anderen afblijven, iedereen zijn eigen Karma.
Ik heb geen karma.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Karma. Wat is het nou eigenlijk? En hoe werkt het precies?

Bericht door hopper »

Messenger schreef: 20 okt 2020, 10:16
hopper schreef: 20 okt 2020, 10:04Van de knoppen van anderen afblijven, iedereen zijn eigen Karma.
Ik heb geen karma.
Ja, dat kan. Er zijn mensen die meesterschap hebben verworven over Karma. Je bent meester geworden over je eigen gedachten en weet exact hoe oorzaak en gevolg werken. Immers, acties volgen op gedachten en iedere actie zet een specifieke oorzaak in de toekomst neer.

Het kan niet anders of je hebt jezelf ooit in de absolute nietsheid weten te manouvreren (zelflediging), daar is oorzaak en gevolg ten einde.
Immers, alleen 'zelven' staan onder invloed van Karma.