Uittredingen

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Uittredingen

Bericht door Zolderworm »

Atheist2 schreef: 15 okt 2020, 22:00
Zolderworm schreef: 15 okt 2020, 21:11 Door hallucinerende drugs treed je niet uit in je eigen huis en zie je niet je eigen lichaam liggen. Door hallucinerende drugs krijg je hallucinaties. Dat is totaal iets anders dan rustig in je huis en daarbuiten rondzwerven, met heldere gedachten, en je lichaam vanaf een afstandje op het bed zien liggen.
Als je heftige koorts hebt kan je ook jezelf in bed zien liggen. Dat zegt dus vrij weinig. Bij bepaalde drugs kun je ook helder denken, zegt dus ook niks. En dat jij het een serieus neemt en het andere hallucinerend is voor jou. Ik vind het subjectief.
Ik heb nog nooit gehoord van iemand die heftige koorts had, die zichzelf in bed zag liggen. Je verzint maar wat.
Bij bepaalde drugs heb je hallucinaties, maar je treedt niet uit je lichaam, zwerft niet door je huis rond en daarbuiten en ziet jezelf niet op bed liggen. Onderbouw je mening eens in plaats van zomaar wat te roepen.
Jij beweert dat Hopper onzin zit te kletsen en dat hij geen bijzondere ervaringen heeft. Dat is best wel onbeleefd om iemand zo in de hoek te zetten.
Het gaat mij om hoe hij zich hier en op FT presenteerde. Dat is de enige manier om over iemand te oordelen als je iemand niet kent. En Hopper doet mij niet verlicht of buiten goed en kwaad staande aan. Hij zegt wel veel, maar mensen kunnen over dingen praten. Ze moeten het uitstralen.
Nee, jij beweert dat de ervaringen die hij beschrijft onzin zijn en dat hij liegt. Dat is onbeleefd.
Dat mijn moeder dit niet deed, weet ik gewoon. Dat is geen mening. Dat jouw vrouw (of man) nooit op het dak klimt, dat weet je gewoon. Het is geen mening.
Bovendien heb ik direct na de ervaring de hele ervaring in mijn dagboek beschreven. Ik wist toen precies hoe het zat met die kleren.
Nogmaals, dit is van horen zeggen voor mij. En ik geloof niet in "van horen zeggen". Waarom zou ik jouw "van horen zeggen" wel serieus nemen en dat van anderen niet?
Als jij zegt dat je vorig jaar op vakantie bent geweest, dan heb ik het ook van horen zeggen. Waarom zou ik dat serieus nemen? Waarom zou ik überhaupt iets serieus nemen van jou? Ik heb het allemaal alleen maar van horen zeggen.
Ja, tegenover Hopper ben je dus niet beleefd.
Dat hoeft ook niet. Als Hopper iemand veroordeeld voor narcisme dan is die persoon narcistisch. Toen ik hem narcistisch vond en het uitschreef schreef hij "narcist ziet narcist". Oftewel, wat je zegt ben jezelf... En dat bedoelde ik met je kan met hem geen woorden wisselen.
Jij en Messenger hebben hem hier ook weleens op aangesproken in andere topics. Maar nu hij het deels met je eens bent neem je het voor hem op? Beetje vreemd.
We hebben het over zijn ervaringen van Leegte. Je zegt dat hij daarover liegt.
Dus ben je een dogmaticus. Ik zou zeggen: gewoon gesprek niet mogelijk. Dat ben ik wel met Hopper eens.
Nooit gehoord van ironie? Echt, je neemt alles veel te serieus.
Dus het is niet serieus dat je beweert dat Leegte niet bestaat.
Nee, jij weet niet wat het wetenschappelijk begrip slaapverlamming inhoudt.
Kerel, jij snapt er geen hout van. Als mensen tijdens hun slaap verlamt zijn in de spieren dan is het normaal. Maar als ze wakker worden terwijl hun lichaam nog verlamt is is dat een probleem en dat probleem noemt men slaapverlamming. Dat de spieren verlamt zijn tijdens de slaap weet een kind. Anders zou iedereen gaan slaapwandelen.
Ja, dat is precies wat ik de hele tijd zeg. Maar de boodschap kwam blijkbaar niet over. Niet goed gelezen zeker?

Ik citeerde: "Slaapverlamming wordt in de medische wereld ook wel slaapparalyse genoemd en het is een parasomnie. Iedereen heeft er 's nachts last van, het is namelijk een normale lichaamsfunctie omdat je hersenenen motorische activiteit voorkomen. Zo kom je niet je bed uit en bezeer je jezelf niet als je in de REM-slaap komt. Het wordt alleen een probleem als je je ervan bewust bent dat je je niet kunt bewegen.
(http://www.slaapklachten.nl/slaapverlamming)"
Stop nou maar met je websites en verdiep je eens in de wetenschap.
Lachwekkend zeg, de websites zijn juist wetenschap.
Jazeker, een website van Beter Bed is wetenschap.
Een uittreding uit je lichaam, waarbij je rondzwierf in je huis en je eigen lichaam vanaf een afstandje hebt zien liggen, heb je nooit gehad. Dat is wel duidelijk.
Ik neem het alleen niet zo serieus en zie het als iets in de hersenen. Verdiep je eens in de wetenschap rond de hersenen. In plaats van niet bewezen hypotheses te opperen als "astrale werelden, astrale lichamen, astrale wezens".
Ik wacht nog steeds op jouw verklaring hoe de hersenen deze ervaring voortbrengen. Je weet het zelf niet eens.
Uiteraard is dat mogelijk. Er is daar nog geen onderzoek naar verricht.
Ik weet van wetenschappers die BDE'ers uitnodigen om in een wetenschappelijke omgeving hun uittredingen te bewijzen. Niemand heeft daar nog op gereageerd.
BDE'ers hebben geen uittreding, die ze kunnen herhalen. Zij hebben een Bijna Dood Ervaring gehad. Lees je eens in.
"Misschien, meneer de BDE'er kunt u weer even bijna dood gaan, zodat u uw uitreding kunt bewijzen." :lol:
Heb je bovenstaand bericht wel gelezen? Er staat toch duidelijk: Iedereen heeft er 's nachts last van, het is namelijk een normale lichaamsfunctie omdat je hersenen een motorische activiteit voorkomen. Dus, als jij het niet zou hebben, zou je elke nacht in je slaap van de trap af donderen. Ik snap echt niet wat daar zo moeilijk aan is.
Wat is er nou zo moeilijk aan om in de links die ik aangaf het woord "stoornis" te lezen? Staat er toch overduidelijk.
Alleen als je je ervan bewust bent, is er sprake van een stoornis.
Kerel, hoe oud denk je dat ik ben? Zes? Niemand heeft er last van. Je hebt er alleen last van als je hersenen wakker worden terwijl je lichaam dat nog niet is. DAT noemt men slaapverlamming. En dat zorgt voor allerlei enge gevoelens en dingen waar je over droomde die in jouw "werkelijk" komen.
Ook het feit dat je lichaam in een verlammingsstaat gaat, ook al ben je je daar niet van bewust, noemt men slaapparalyse.

"Slaapverlamming wordt in de medische wereld ook wel slaapparalyse genoemd en het is een parasomnie. Iedereen heeft er 's nachts last van, het is namelijk een normale lichaamsfunctie omdat je hersenenen motorische activiteit voorkomen." (http://www.slaapklachten.nl/slaapverlamming)
Alle links die ik gaf geven aan dat slaapverlamming een probleem is.
Ja, de eerste tachtig internetsites gaan over het probleem.
https://narcolepsie.nl/wat-is-narcoleps ... sgQAvD_BwE

https://www.gezondheidsnet.nl/slapen/sl ... s-je-slaap

https://www.slaapinfo.nl/soorten-slaaps ... erlamming/

Dat dit allemaal lijkt op wat BDE'ers ervaren als ze uittreden is erg jammer voor je. Je hebt een stoornis gehad in plaats van een gave. Jammer joh.
Je haalt BDE en uittredingen door elkaar, wat duidelijk maakt dat je je er niet in verdiept hebt. Hoe kun je er dan een oordeel over vellen?
Bij slaapverlamming ervaar je hallucinaties. Bij een uittreding ervaar je geen hallucinaties, maar treed je uit uit je lichaam. Je ziet gewoon je huis en de naaste omgeving en soms je eigen lichaam op bed liggen. Dat is totaal iets anders dan hallucinaties hebben. Lees eens wat boeken over uittredingen in plaats van meteen maar wat te roepen.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Uittredingen

Bericht door Piebe Paulusma »

Denk dat Atheist2 hier een terecht punt heeft.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Atheist2
Berichten: 1151
Lid geworden op: 13 okt 2019, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Uittredingen

Bericht door Atheist2 »

Zolderworm schreef: 16 okt 2020, 14:51 Ik heb nog nooit gehoord van iemand die heftige koorts had, die zichzelf in bed zag liggen. Je verzint maar wat.
Bij bepaalde drugs heb je hallucinaties, maar je treedt niet uit je lichaam, zwerft niet door je huis rond en daarbuiten en ziet jezelf niet op bed liggen. Onderbouw je mening eens in plaats van zomaar wat te roepen.
Sorry hoor, maar ik verzin niks. Een familielid van mij had ooit zware koorts en zag zichzelf uit zichzelf treden en naar het plafond zweven. Hij zag zichzelf liggen. Ik heb ooit een programma gezien van iemand die ontvoerd werd in een ver land en zwaar gemarteld werd. Hij voelde zichzelf uit zich treden en zag zijn lichaam liggen.
Dit is een van de eerste zaken die optreden bij een bijna dood ervaring. Dat je dit niet weet is schokkend. Vooral als je doet alsof je er zoveel van weet.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bijna-doodervaring

https://nl.wikipedia.org/wiki/Uittredin ... ychologie)

Nee, jij beweert dat de ervaringen die hij beschrijft onzin zijn en dat hij liegt. Dat is onbeleefd.
Ten eerste: waarheid is onbeleefd. Kan onbeleefd zijn.
Ten tweede: Hopper doet alsof hij voorbij goed en kwaad is en dat soort zweverigheid meer. En dat betwijfel ik ten zeerste. Dat mag. Of dat onbeleefd is maakt dan niks uit. Hij beledigt ook vaak mensen, zoals atheisten die hij gelovigen noemt. Hij gelooft niet, hij weet... Arrogantie ten top.
Als jij zegt dat je vorig jaar op vakantie bent geweest, dan heb ik het ook van horen zeggen. Waarom zou ik dat serieus nemen? Waarom zou ik überhaupt iets serieus nemen van jou? Ik heb het allemaal alleen maar van horen zeggen.
Ik ben al zeven jaar niet meer op vakantie geweest. Dus als ik zou zeggen van wel, dan hoef je dat niet serieus te nemen.

We hebben het over zijn ervaringen van Leegte. Je zegt dat hij daarover liegt.
Klopt ja. Hij zegt veel. Maar of hij daadwerkelijk het gevoel van leegte heeft ervaren, ik betwijfel dat. En twijfel is de eerste stap naar kennis.

Zijn zeggen strookt gewoon niet met hoe hij zich op fora gedraagt.

Dus het is niet serieus dat je beweert dat Leegte niet bestaat.
In de koelkast bestaat leegte zeer zeker. Voor de rest weet ik het niet.
Ja, dat is precies wat ik de hele tijd zeg. Maar de boodschap kwam blijkbaar niet over. Niet goed gelezen zeker?
Je hoeft mij niet te verwijten niet goed te lezen. Ik kan niet veel, maar lezen zeker wel. Jij doet alsof iedereen aan slaapverlamming lijdt, en dat is gewoon niet zo. Je spieren worden verlamt tijdens de slaap zodat je niet doet wat je droomt. Dat is geen stoornis. Wakker worden terwijl je spieren nog verlamd zijn is wel een stoornis. En dat noemt men slaapverlamming en is zeer vervelend vooral als je niet weet hebt van die stoornis.

Ik heb het een aantal keer meegemaakt. In het begin wist ik niet wat het was en was het een horror film. Ik dacht dat er een aanwezigheid was in mijn kamer die steeds dichterbij kwam. De laatste keer wist ik wat het was, bleef rustig en het ging weg.
Jazeker, een website van Beter Bed is wetenschap.
Zij hebben het van een wetenschappelijke site. En ik ook.

Ik wacht nog steeds op jouw verklaring hoe de hersenen deze ervaring voortbrengen. Je weet het zelf niet eens.
En ik wacht op hoe astrale werelden zijn ontstaan en waarom ze er zijn. En waarom dat logischer is dan "voortbrengsel van onze hersenen".
Ik heb vroeger gedroomd over mijn oma die al overleden was. Mensen die zweven beweren misschien dat dit in een astrale wereld was, ik zie het als droom. Vliegen door de lucht in jouw straat of huis is ook een droom. Ik zie het verschil niet tussen astrale werelden en droomwerelden.

BDE'ers hebben geen uittreding, die ze kunnen herhalen. Zij hebben een Bijna Dood Ervaring gehad. Lees je eens in.
"Misschien, meneer de BDE'er kunt u weer even bijna dood gaan, zodat u uw uitreding kunt bewijzen." :lol:
BDE'ers, BLE'ers. Potato, potata.
Alleen als je je ervan bewust bent, is er sprake van een stoornis.
Neen, als je hersenen wakker zijn en je lichaam niet. Dat is de stoornis. En dat noemt men slaapverlamming.
"Slaapverlamming wordt in de medische wereld ook wel slaapparalyse genoemd en het is een parasomnie. Iedereen heeft er 's nachts last van, het is namelijk een normale lichaamsfunctie omdat je hersenenen motorische activiteit voorkomen." (http://www.slaapklachten.nl/slaapverlamming)

parasomnie is dat je lichaam iets raars doet tijdens de slaap. Dus niet iedereen heeft er last van, anders zou het niet raar zijn.
Wat is parasomnie?

Parasomnie is een verzamelnaam van klachten en verschijnselen van ongewenst gedrag tijdens uw slaap. U doet iets onverwacht waardoor het lijkt alsof u wakker bent, zoals tandenknarsen, praten in de slaap, bedplassen of slaapwandelen. Heeft u hier last van? Dan kunt u terecht op de Slaappoli van Tergooi. Sommige mensen die deze klachten hebben, zijn zich hier niet van bewust. Hierdoor kunnen gevaarlijke situaties ontstaan. Dan is het vaak aan uw partner of iemand uit uw directe omgeving om u te wijzen op dit ongewone gedrag.

Daarnaast kunnen bewegingen of ongewoon gedrag tijdens de slaap kan leiden tot een slechte kwaliteit van de slaap, waardoor overdag vermoeidheidsklachten ontstaan.
Ja, de eerste tachtig internetsites gaan over het probleem.
O dus ik moet 81 sites bekijken en als 1tje zegt dat het normaal is dan is het normaal?
Je haalt BDE en uittredingen door elkaar, wat duidelijk maakt dat je je er niet in verdiept hebt. Hoe kun je er dan een oordeel over vellen?
Bij slaapverlamming ervaar je hallucinaties. Bij een uittreding ervaar je geen hallucinaties, maar treed je uit uit je lichaam. Je ziet gewoon je huis en de naaste omgeving en soms je eigen lichaam op bed liggen. Dat is totaal iets anders dan hallucinaties hebben. Lees eens wat boeken over uittredingen in plaats van meteen maar wat te roepen.
Uittreden is al een hallucinatie. Je hersenen geven iets anders aan dan de werkelijkheid. Dat de hersenen complexe zaken kunnen en je voor de gek kunnen houden is niet nieuw lijkt me.

https://www.newscientist.nl/nieuws/derd ... n-illusie/

Tevens moet je eens ophouden met "lees er eens wat boeken over" "je hebt er geen onderzoek naar gedaan" etc.. Vroeger geloofde ik ook in uittredingen, in een astraal lichaam, in een astrale wereld. Dit paste bij mijn theosofisch geloof. Maar nu ik wat meer gelezen heb over hersenen en hoe die zaken kunnen vervormen zie ik geen reden meer om te geloven dat dit werkelijk bestaat. En als het wel werkelijk bestaat dan is er vrij makkelijk een wetenschappelijk onderzoek naar te houden. Gewoon mensen die beweren te kunnen uittreden in een kamer laten zijn, uittreden en naar de straat zweven en daarna beschrijven wat men gezien heeft. Met stiekem wat rare borden met rare teksten. Als de uittredende die teksten kan vertellen dan is BLE iets dat werkelijk bestaat. Als de uittredende dit niet gezien heeft dan is het uittreden gewoon een hallucinatie/droom.
Net zoals de dokters die bij hartoperaties boven een kast een papier met tekst hebben gelegd. Als mensen dan beweren uitgetreden te zijn maar ze hebben geen papiertje gezien dan was het gewoon een hallucinatie opgewekt door een levensgevaarlijke situatie.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Uittredingen

Bericht door Piebe Paulusma »

Klopt er is nog nooit bewijs geleverd dat mensen kunnen uittreden. Daarom voelen dat soort zweverige types zich ook meteen op hun pik getrapt als hen gevraagd wordt de kaarten te tonen.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Uittredingen

Bericht door hopper »

https://nl.wikipedia.org/wiki/Uittredin ... ychologie)

Eerst maar eens kijken wat wiki er over te melden heeft, dat is vaak de kortste slag.

De term uittreding, ook wel astrale projectie genoemd, wordt gebruikt als term voor een paranormaal verschijnsel waarbij het zogenaamde astraallichaam of ook wel ziel genoemd, uit het lichaam zou treden. De ziel zou het lichaam verlaten en bewust door verschillende aardse en astrale dimensies 'reizen'. Het uittreedproces gaat gepaard met diverse fysieke en astrale sensaties als het horen van suizingen en knallen, een tintelend en 'los' gevoel in het lichaam of erotische prikkeling van de chakra's.
Het 'los' gevoel ken ik. Het menselijk bewustzijn (het subject) is in de dagdagelijkse routine werkzaam via het lichaam en daarmee de zintuigen. Dat is dus géén los gevoel. Het 'los' gevoel kennen wil zeggen dat de mens in kwestie geleerd heeft dat hij niet zijn lichaam is. Los en vast kunnen uitwisselbaar zijn.

Sensaties vinden altijd plaats aan de object-kant van de mens. Dat is dus juist niet het bewustzijn, maar de vorm. Waarmee ik met vorm dan weer niet het lichaam bedoel. Het kan als een erotische prikkeling worden opgevat omdat de energie welke bij fysieke seks vrijkomt ook een equivalent in de chakra's kent. Orgasme krijgt een andere betekenis als men het 'ik ben mijn lichaam' verlaten heeft.

Uittredingen zijn in zekere zin verwant aan lucide dromen, aangezien beide fenomenen gepaard gaan met een sterk bewustzijnsgevoel. Uittredingen behoren echter tot het domein van de niet altijd serieus genomen parapsychologie, terwijl de lucide droom een door de wetenschap aanvaard fenomeen is.
Lijkt me uitermate logisch. In een lucide droom ben je net zo helder aanwezig als in waakbewustzijn. Dus dat zal bij uittreden niet anders zijn, anders zou je niet eens weten dat je aan het uittreden bent.

Parapsychologie neem ik trouwens ook niet serieus. Met sterrenwichelaars en toekomstvoorspellers hou ik me niet bezig.
Atheist2
Berichten: 1151
Lid geworden op: 13 okt 2019, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Uittredingen

Bericht door Atheist2 »

Piebe Paulusma schreef: 17 okt 2020, 17:35 Klopt er is nog nooit bewijs geleverd dat mensen kunnen uittreden. Daarom voelen dat soort zweverige types zich ook meteen op hun pik getrapt als hen gevraagd wordt de kaarten te tonen.
Dat mensen met een BDE dit niet kunnen snap ik nog wel. Het gebeurt onverwachts, er gaat van alles door je heen. Dat je dan niet kijkt naar de kast waar een kaartje ligt met een woord erop is te begrijpen. MAAR mensen die aan BLE doen en dit kunnen opwekken zouden toch makkelijk mee moeten kunnen doen aan wetenschappelijke tests? In een controleerbare kamer, geen mensen in de kamer met kennis van zaken, en dan naar buiten in je astrale lichaam en borden lezen met woorden erop. Die woorden op papier zetten, en aan de wetenschapper geven. Dan heb je bewezen dat je in een ander lichaam buiten hebt gelopen.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Uittredingen

Bericht door hopper »

https://www.victorzammit.com/book/dutch ... dutch.html
De buitenlichamelijke ervaring of BLE komt voor wanneer het onzichtbare dubbellichaam van een persoon welke ook het astrale of etherische lichaam wordt genoemd in staat is om in vol bewustzijn uit het fysieke lichaam te treden. Daarom word het ook wel ‘astrale projectie’ genoemd. De meeste mensen hebben geen enkele controle over hun BLE, het gebeurd gewoon. Iemand die dit ervaart hoeft niet ziek te zijn of bijna dood. Ze weten dat de reden dat ze terugkeren naar hun fysieke lichaam is omdat ze nog steeds verbonden zijn met dit lichaam met een zilveren koord. Wanneer het zilveren koord onomkeerbaar scheurt, kan het dubbellichaam verder leven in de volgende dimensie.
Dit maakt me wat wijzer. Het is gewoon het dubbellichaam wat het fysieke lichaam verlaat. Het dubbellichaam is idd onzichtbaar, voor jezelf althans. Het dubbellichaam is in waaktoestand herkenbaar aan zijn chakra's. Vanaf de chakra's kun je de energie door je dubbellichaam laten 'stromen'. Hoe doe je dat? Met dat wat je 'aandacht' kunt noemen.
Het Tibetaanse Dodenboek beschrijft een dubbellichaam, de zogenaamde ‘Bardo Body’, welke uit het fysieke lichaam stijgt.
Volgens het boeddhisme (althans sommige boeddhisten.) is de Bardo Body het lichaam tussen twee levens in. In de boeddhistische opvattingen hangt het er van af hoe men heeft geleefd wat er na de dood met de Bardo Body gebeurd. Van angstaanjagende hallucinaties tot een sluimer tot aan de wedergeboorte. Enfin, het dubbellichaam bestaat aantoonbaar voor hen die het 'ik ben mijn lichaam' hebben verlaten. Anderen zullen het als onzin afdoen, maar dat is uiteraard onwetendheid. Zij hebben het dubbellichaam domweg nooit ervaren omdat ze denken dat ze hun fysieke lichaam zijn.
Socrates, Pliny en Plotonius beschreven buitenlichamelijke ervaringen

• Plotonius schreef over het feit dat hij vaak uit zijn lichaam werd getild.
Van Socrates is bekend dat hij het fysieke lichaam als een gevangenis beschouwde.
Atheist2
Berichten: 1151
Lid geworden op: 13 okt 2019, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Uittredingen

Bericht door Atheist2 »

hopper schreef: 17 okt 2020, 21:00 https://www.victorzammit.com/book/dutch ... dutch.html


. Anderen zullen het als onzin afdoen, maar dat is uiteraard onwetendheid. Zij hebben het dubbellichaam domweg nooit ervaren omdat ze denken dat ze hun fysieke lichaam zijn.
Sorry hoor maar moet het weer op die manier? alles wat mensen anders ervaren is volgens jou onwetendheid.
En sinds wanneer moet je je bewust zijn van iets om het te ervaren? Bij echt bestaande materiële lichamen is dit namelijk niet het geval. Eeuwenlang heeft geen weet gehad van het telefoonbotje. Maar als men het stootte deed het zeer. Of het stuitje. Of welk lichaamsdeel dan ook.

Socrates, Pliny en Plotonius beschreven buitenlichamelijke ervaringen

• Plotonius schreef over het feit dat hij vaak uit zijn lichaam werd getild.

Dit heeft te maken met de hersenen. Wist Plotonius veel? Nu kan de wetenschap onderzoek doen via elektroden aan de hersenen.

Dat jij het hebt over chakra's en dergelijke laat al zien dat ik jou niet meer serieus hoef te nemen. Ook wat betreft bewustzijn en zo. Er is geen enkel bewijs voor.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Uittredingen

Bericht door Piebe Paulusma »

Atheist2 schreef: 17 okt 2020, 19:59
Piebe Paulusma schreef: 17 okt 2020, 17:35 Klopt er is nog nooit bewijs geleverd dat mensen kunnen uittreden. Daarom voelen dat soort zweverige types zich ook meteen op hun pik getrapt als hen gevraagd wordt de kaarten te tonen.
Dat mensen met een BDE dit niet kunnen snap ik nog wel. Het gebeurt onverwachts, er gaat van alles door je heen. Dat je dan niet kijkt naar de kast waar een kaartje ligt met een woord erop is te begrijpen.
Inderdaad, maar ik zeg altijd: bijna dood is hetzelfde als bijna nat. En wat zegt iemands ervaring over nat gaan zolang die droog is?
Atheist2 schreef: 17 okt 2020, 19:59MAAR mensen die aan BLE doen en dit kunnen opwekken zouden toch makkelijk mee moeten kunnen doen aan wetenschappelijke tests? In een controleerbare kamer, geen mensen in de kamer met kennis van zaken, en dan naar buiten in je astrale lichaam en borden lezen met woorden erop. Die woorden op papier zetten, en aan de wetenschapper geven. Dan heb je bewezen dat je in een ander lichaam buiten hebt gelopen.
Dit soort mensen gelooft heilig in diens eigen speciale gave en heeft vaak een groepje aanhangers dat dat ook doet. Hun eigen ego neemt een loopje met hen en dat werkt aanstekelijk. Zo bleef babyfluisteraar Derek Ogilvie zelfs naar zijn ontmaskering volhouden dat hij echt berichten en beelden doorkrijgt. Maar hij was wel zo sympathiek om zich bloot te stellen aan zo'n test, dat zie ik Zolderworm en Hopper nog niet doen.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Uittredingen

Bericht door Zolderworm »

Piebe Paulusma schreef: 17 okt 2020, 22:24
Atheist2 schreef: 17 okt 2020, 19:59
Piebe Paulusma schreef: 17 okt 2020, 17:35 Klopt er is nog nooit bewijs geleverd dat mensen kunnen uittreden. Daarom voelen dat soort zweverige types zich ook meteen op hun pik getrapt als hen gevraagd wordt de kaarten te tonen.
Dat mensen met een BDE dit niet kunnen snap ik nog wel. Het gebeurt onverwachts, er gaat van alles door je heen. Dat je dan niet kijkt naar de kast waar een kaartje ligt met een woord erop is te begrijpen.
Inderdaad, maar ik zeg altijd: bijna dood is hetzelfde als bijna nat. En wat zegt iemands ervaring over nat gaan zolang die droog is?
Atheist2 schreef: 17 okt 2020, 19:59MAAR mensen die aan BLE doen en dit kunnen opwekken zouden toch makkelijk mee moeten kunnen doen aan wetenschappelijke tests? In een controleerbare kamer, geen mensen in de kamer met kennis van zaken, en dan naar buiten in je astrale lichaam en borden lezen met woorden erop. Die woorden op papier zetten, en aan de wetenschapper geven. Dan heb je bewezen dat je in een ander lichaam buiten hebt gelopen.
Dit soort mensen gelooft heilig in diens eigen speciale gave en heeft vaak een groepje aanhangers dat dat ook doet. Hun eigen ego neemt een loopje met hen en dat werkt aanstekelijk. Zo bleef babyfluisteraar Derek Ogilvie zelfs naar zijn ontmaskering volhouden dat hij echt berichten en beelden doorkrijgt. Maar hij was wel zo sympathiek om zich bloot te stellen aan zo'n test, dat zie ik Zolderworm en Hopper nog niet doen.
Noem eens wat uittreders uit het lichaam die een groep aanhangers hebben. Ik hoor het graag. En Derek Ogilvie had nooit uittredingen. Lees er eens wat over in plaats van alleen maar wat te snuffelen op het internet en zomaar wat te roepen.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Uittredingen

Bericht door Petra »

Ik had Susan Blackmore al eens gelinkt. Ik quote het hier nog een keertje omdat het in dit topic thuishoort.
viewtopic.php?p=262247#p262247
Petra schreef: 12 dec 2019, 01:57 Susan Blackmore is een wetenschapster die ik nogal hoog heb zitten. Zij heeft zelf een OBE gehad. Daardoor werd het voor haar een levenslange zoektocht om dit te onderzoeken en wetenschappelijk te bewijzen.

Inmiddels is het door haar wetenschappelijk verklaard.

Hier een link over OBE (out of body experience) van haar eigen website: https://www.susanblackmore.uk/out-of-body-experiences/

En een YT van haar: Susan Blackmore QED 2016 - The New Science of Out-of-Body Experiences: https://youtu.be/Ls3aSTY7Wlc
Susan Blackmore is visiting Professor in psychology at the University of Plymouth. She has spoken extensively on the subject of memetics but at QED 2016 Susan portrayed a compelling history of how Out-of -Body experiences have been perceived over time through her own story.

P.S.
Ik heb laatst een docu gezien over de laatste wetenschappelijke inzichten op slaapgebied.
Parasomnie (waarbij men lijfelijk met de droom meebeweegt) is een van de eerste signalen voor het (decennia later) ontstaan van Parkinson.
(Dit is uiteraard weer wat anders dan OBE).
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Uittredingen

Bericht door hopper »

Zolderworm schreef: 18 okt 2020, 00:36
Noem eens wat uittreders uit het lichaam die een groep aanhangers hebben. Ik hoor het graag. En Derek Ogilvie had nooit uittredingen. Lees er eens wat over in plaats van alleen maar wat te snuffelen op het internet en zomaar wat te roepen.
Ik begrijp werkelijk niet waarom je met onwetenden in gesprek gaat. Onwetenden hebben als kenmerk dat ze zelf niet beseffen dat ze onwetend zijn. Dus is het logisch dat ze er maar wat op los kakelen. Iemand overtuigen van uittredingen lijkt me ook niet erg zinvol. Iedereen ziet maar wat voor geloof men hanteert. De kwestie onderzoeken (wat treedt er eigenlijk uit?) lijkt me interessanter.
Atheist2
Berichten: 1151
Lid geworden op: 13 okt 2019, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Uittredingen

Bericht door Atheist2 »

Zolderworm schreef: 18 okt 2020, 00:36 Noem eens wat uittreders uit het lichaam die een groep aanhangers hebben. Ik hoor het graag. En Derek Ogilvie had nooit uittredingen. Lees er eens wat over in plaats van alleen maar wat te snuffelen op het internet en zomaar wat te roepen.
Ga je weer op die tour? Denk je werkelijk dat de mensen die iets over uittreden schrijven geen volgelingen hebben? Niet in de zin van een facebook groep of een letterlijke groep maar wel mensen die maar al te bereid zijn geld uit te geven aan boeken? En daar gaat het om, ze krijgen daardoor eer van hun werk.
Niet te autistisch graag.

hopper schreef: 18 okt 2020, 09:51 Ik begrijp werkelijk niet waarom je met onwetenden in gesprek gaat. Onwetenden hebben als kenmerk dat ze zelf niet beseffen dat ze onwetend zijn. Dus is het logisch dat ze er maar wat op los kakelen. Iemand overtuigen van uittredingen lijkt me ook niet erg zinvol. Iedereen ziet maar wat voor geloof men hanteert. De kwestie onderzoeken (wat treedt er eigenlijk uit?) lijkt me interessanter.
Ik hoop oprecht dat ze mensen als jij eens weren van dit forum. Zoveel "ik weet het, anderen zijn onwetend" heb ik zelden gezien of gelezen. Ben je in het echt ook zo? Dan heb ik medelijden met iedereen die met jou om moet gaan. Je lijkt Johan Cruijff wel. Maar die kon nog echt wat, in plaats van te pretenderen. "goede wijn behoeft geen krans", daar al eens van gehoord?

En ja, ik heb ook ervaring gehad met uittredingen. Dus niet doen alsof ik onwetend ben, of dat je alleen maar ervaring moet hebben om wetend te zijn. Je hebt ook nog zoiets als interpretatie. Zolderworm interpreteert zijn ervaring als waarheid/werkelijkheid, ik interpreteer mijn ervaring als iets hersenlijks. Hoe en wat weet ik niet. Alleen arrogante mensen beweren iets echt te weten zonder twijfel aan hun gelijk.
Kan ook zijn dat die arrogante mensen zichzelf overschreeuwen door te doen alsof ze het echt weten. Voer voor psychologen.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Uittredingen

Bericht door Bonjour »

[modbreak Bonjour] Geen persoonlijke aanvallen! Hou het netjes. Dit topic kan gemakkelijk ontsporen. Ik zie al een paar teksten die over de streep gaan, maar gelukkig wordt er niet heftig op gereageerd. Doe voorzichtig en lees tussen typen en verzenden je bericht nog eens
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Uittredingen

Bericht door Piebe Paulusma »

Zolderworm schreef: 18 okt 2020, 00:36
Noem eens wat uittreders uit het lichaam die een groep aanhangers hebben. Ik hoor het graag. En Derek Ogilvie had nooit uittredingen. Lees er eens wat over in plaats van alleen maar wat te snuffelen op het internet en zomaar wat te roepen.
Wat een geneuzel niet vreemd dat je nota bene toegeeft dat je slaapt als je uittreedt. Ik zou zeggen: word wakker.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Uittredingen

Bericht door Zolderworm »

Piebe Paulusma schreef: 19 okt 2020, 20:40
Zolderworm schreef: 18 okt 2020, 00:36
Noem eens wat uittreders uit het lichaam die een groep aanhangers hebben. Ik hoor het graag. En Derek Ogilvie had nooit uittredingen. Lees er eens wat over in plaats van alleen maar wat te snuffelen op het internet en zomaar wat te roepen.
Wat een geneuzel niet vreemd dat je nota bene toegeeft dat je slaapt als je uittreedt. Ik zou zeggen: word wakker.
Met jou ga ik sowieso niet meer in gesprek over dit onderwerp. Jij hebt er echt geen kaas van gegeten.
Laatst gewijzigd door Zolderworm op 20 okt 2020, 12:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Uittredingen

Bericht door Zolderworm »

Atheist2 schreef: 18 okt 2020, 17:13
Zolderworm schreef: 18 okt 2020, 00:36 Noem eens wat uittreders uit het lichaam die een groep aanhangers hebben. Ik hoor het graag. En Derek Ogilvie had nooit uittredingen. Lees er eens wat over in plaats van alleen maar wat te snuffelen op het internet en zomaar wat te roepen.
Ga je weer op die tour? Denk je werkelijk dat de mensen die iets over uittreden schrijven geen volgelingen hebben? Niet in de zin van een facebook groep of een letterlijke groep maar wel mensen die maar al te bereid zijn geld uit te geven aan boeken? En daar gaat het om, ze krijgen daardoor eer van hun werk.
Niet te autistisch graag.

hopper schreef: 18 okt 2020, 09:51 Ik begrijp werkelijk niet waarom je met onwetenden in gesprek gaat. Onwetenden hebben als kenmerk dat ze zelf niet beseffen dat ze onwetend zijn. Dus is het logisch dat ze er maar wat op los kakelen. Iemand overtuigen van uittredingen lijkt me ook niet erg zinvol. Iedereen ziet maar wat voor geloof men hanteert. De kwestie onderzoeken (wat treedt er eigenlijk uit?) lijkt me interessanter.
Ik hoop oprecht dat ze mensen als jij eens weren van dit forum. Zoveel "ik weet het, anderen zijn onwetend" heb ik zelden gezien of gelezen. Ben je in het echt ook zo? Dan heb ik medelijden met iedereen die met jou om moet gaan. Je lijkt Johan Cruijff wel. Maar die kon nog echt wat, in plaats van te pretenderen. "goede wijn behoeft geen krans", daar al eens van gehoord?

En ja, ik heb ook ervaring gehad met uittredingen. Dus niet doen alsof ik onwetend ben, of dat je alleen maar ervaring moet hebben om wetend te zijn. Je hebt ook nog zoiets als interpretatie. Zolderworm interpreteert zijn ervaring als waarheid/werkelijkheid, ik interpreteer mijn ervaring als iets hersenlijks. Hoe en wat weet ik niet. Alleen arrogante mensen beweren iets echt te weten zonder twijfel aan hun gelijk.
Kan ook zijn dat die arrogante mensen zichzelf overschreeuwen door te doen alsof ze het echt weten. Voer voor psychologen.
Als je gaat beweren dat mensen die een bijna dood ervaring hebben gehad, deze ervaring maar eens in een laboratorium moeten overdoen, zodat ze getest kunnen worden, dan blijkt dat je je er niet echt diepgravend in verdiept hebt.
En als je zegt dat mensen die boeken hebben geschreven over hun uittredingen, aanhangers hebben, omdat deze zogenaamde aanhangers geld betalen, als ze die boeken kopen. Ik weer het niet hoor.
Laatst gewijzigd door Zolderworm op 20 okt 2020, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Uittredingen

Bericht door Zolderworm »

Petra schreef: 18 okt 2020, 01:05 Ik had Susan Blackmore al eens gelinkt. Ik quote het hier nog een keertje omdat het in dit topic thuishoort.
viewtopic.php?p=262247#p262247
Petra schreef: 12 dec 2019, 01:57 Susan Blackmore is een wetenschapster die ik nogal hoog heb zitten. Zij heeft zelf een OBE gehad. Daardoor werd het voor haar een levenslange zoektocht om dit te onderzoeken en wetenschappelijk te bewijzen.

Inmiddels is het door haar wetenschappelijk verklaard.

Hier een link over OBE (out of body experience) van haar eigen website: https://www.susanblackmore.uk/out-of-body-experiences/

En een YT van haar: Susan Blackmore QED 2016 - The New Science of Out-of-Body Experiences: https://youtu.be/Ls3aSTY7Wlc
Susan Blackmore is visiting Professor in psychology at the University of Plymouth. She has spoken extensively on the subject of memetics but at QED 2016 Susan portrayed a compelling history of how Out-of -Body experiences have been perceived over time through her own story.

P.S.
Ik heb laatst een docu gezien over de laatste wetenschappelijke inzichten op slaapgebied.
Parasomnie (waarbij men lijfelijk met de droom meebeweegt) is een van de eerste signalen voor het (decennia later) ontstaan van Parkinson.
(Dit is uiteraard weer wat anders dan OBE).
Ja het boek van Susan Blackmore over uittredingen, Seeing myself, waarbij ze betoogt dat het niet werkelijk uittredingen zijn, ligt hier nog steeds klaar. Ik ben er nog niet aan toegekomen. Maar ik denk dat het heel interessant is.
Laatst gewijzigd door Zolderworm op 20 okt 2020, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Uittredingen

Bericht door Zolderworm »

Piebe Paulusma schreef: 17 okt 2020, 17:35 Klopt er is nog nooit bewijs geleverd dat mensen kunnen uittreden. Daarom voelen dat soort zweverige types zich ook meteen op hun pik getrapt als hen gevraagd wordt de kaarten te tonen.
Ik denk dat het voor jou echt een ramp is dat de ordinaire café's gesloten zijn en dat je daar niet meer ruzie kunt zoeken.
Only dead fish go with the flow
Atheist2
Berichten: 1151
Lid geworden op: 13 okt 2019, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Uittredingen

Bericht door Atheist2 »

Zolderworm schreef: 20 okt 2020, 12:06 Als je gaat beweren dat mensen die een bijna dood ervaring hebben gehad, deze ervaring maar eens in een laboratorium moeten overdoen, zodat ze getest kunnen worden, dan blijkt dat je je er niet echt diepgravend in verdiept hebt.
En als je zegt dat mensen die boeken hebben geschreven over hun uittredingen, aanhangers hebben, omdat deze zogenaamde aanhangers geld betalen, als ze die boeken kopen. Ik weer het niet hoor.
Dat beweer ik niet. Ik beweer dat mensen die beweren dat ze het zelf kunnen bewerkstelligen maar eens in een lab moeten bewijzen dat ze het kunnen. En dan door kritische onderzoekers, niet door mensen die al in BLE geloven.

Tevens hebben die mensen die boeken schrijven bepaalde aanhangers die hun boeken kopen. Hetzelfde geld voor christelijke schrijvers die een bepaald groep mensen achter zich hebben. Wetenschappelijke schrijvers die hun aanhang moeten behagen. Zo vreemd lijkt me dit niet.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Uittredingen

Bericht door Zolderworm »

Atheist2 schreef: 20 okt 2020, 14:43
Zolderworm schreef: 20 okt 2020, 12:06 Als je gaat beweren dat mensen die een bijna dood ervaring hebben gehad, deze ervaring maar eens in een laboratorium moeten overdoen, zodat ze getest kunnen worden, dan blijkt dat je je er niet echt diepgravend in verdiept hebt.
En als je zegt dat mensen die boeken hebben geschreven over hun uittredingen, aanhangers hebben, omdat deze zogenaamde aanhangers geld betalen, als ze die boeken kopen. Ik weer het niet hoor.
Dat beweer ik niet. Ik beweer dat mensen die beweren dat ze het zelf kunnen bewerkstelligen maar eens in een lab moeten bewijzen dat ze het kunnen. En dan door kritische onderzoekers, niet door mensen die al in BLE geloven.

Tevens hebben die mensen die boeken schrijven bepaalde aanhangers die hun boeken kopen. Hetzelfde geld voor christelijke schrijvers die een bepaald groep mensen achter zich hebben. Wetenschappelijke schrijvers die hun aanhang moeten behagen. Zo vreemd lijkt me dit niet.
Dus als ik een boek van iemand koop, dan ben ik meteen een aanhanger. Mensen als Robert Monroe en Gijsbert van der Zeeuw hadden helemaal geen aanhangers. Dat is onzin.
Only dead fish go with the flow
Atheist2
Berichten: 1151
Lid geworden op: 13 okt 2019, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Uittredingen

Bericht door Atheist2 »

Zolderworm schreef: 20 okt 2020, 16:30 Dus als ik een boek van iemand koop, dan ben ik meteen een aanhanger. Mensen als Robert Monroe en Gijsbert van der Zeeuw hadden helemaal geen aanhangers. Dat is onzin.
Jouw "dus" klopt niet. Ga eens lezen man, in plaats van mensen woorden in de mond te leggen en daar op te reageren..

En als ik lees wie Robert Monroe en Gijsbert waren dan moet ik wel lachen bij jouw statement. Monroe was een zakenman, die zal heus wel ingezien hebben dat boeken over BDE/BLE goed verkochten. En dan niet de wetenschappelijke kant van BDE of BLE, maar de spirituele kant.

https://www.youtube.com/watch?v=USzStdJJPCk

Gijsbert had lezingen over zijn "gave". Mensen volgden hem, dus had hij aanhangers. Die hem geloofden omdat hij BLE's had. Als hij wetenschappelijk zou zijn zou hij die aanhangers niet gehad hebben.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Uittredingen

Bericht door Zolderworm »

Atheist2 schreef: 20 okt 2020, 16:46
Zolderworm schreef: 20 okt 2020, 16:30 Dus als ik een boek van iemand koop, dan ben ik meteen een aanhanger. Mensen als Robert Monroe en Gijsbert van der Zeeuw hadden helemaal geen aanhangers. Dat is onzin.
Jouw "dus" klopt niet. Ga eens lezen man, in plaats van mensen woorden in de mond te leggen en daar op te reageren..

En als ik lees wie Robert Monroe en Gijsbert waren dan moet ik wel lachen bij jouw statement. Monroe was een zakenman, die zal heus wel ingezien hebben dat boeken over BDE/BLE goed verkochten. En dan niet de wetenschappelijke kant van BDE of BLE, maar de spirituele kant.

https://www.youtube.com/watch?v=USzStdJJPCk

Gijsbert had lezingen over zijn "gave". Mensen volgden hem, dus had hij aanhangers. Die hem geloofden omdat hij BLE's had. Als hij wetenschappelijk zou zijn zou hij die aanhangers niet gehad hebben.
Monroe had helemaal geen zogenaamde spirituele kerk.
Hij gaf cursussen over het realiseren van astrale reizen en had daartoe een eigen instituut opgezet. Daar kunnen mensen hun bewustzijn verkennen. Maar dat is iets anders dan een kerk of leer. Hij had geen esoterische leer, die mensen konden volgen als zijnde volgelingen. Hij had geen kerk of esoterische groep volgelingen.
Heb jij wel eens een boek van hem gelezen? Nee dus. Over BDE had hij het ook nooit. Dus je hebt je er weer niet echt in verdiept.
Als mensen inzien dat sommige van hun boeken goed verkopen, maakt dat hun.lezers dan tot aanhangers?
Volgens Pieber krijgen deze mensen steeds meer aanhangers of grote groepen aanhangers of zoiets. Het slaat nergens op.

Mensen gingen naar de lezingen van Gijsbert van der Zeeuw. Dus hij had aanhangers. Sorry maar ik lig in een deuk. Het slaat nergens op. Gijsbert van der Zeeuw had helemaal geen eigen religie of spirituele leer of wat dan ook. Hij heeft alleen maar drie boeken geschreven over zijn uittredingservaringen. En daar gaf hij lezingen over. En sommige mensen vonden dat interessant en bezochten die lezingen.
Ik heb ook jaren lang lezingen gegeven over mijn uittredingen. Maar een aanhanger heb ik nog nooit gezien. Ik zou ze ook niet willen.
Laatst gewijzigd door Zolderworm op 20 okt 2020, 17:12, 10 keer totaal gewijzigd.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Uittredingen

Bericht door Piebe Paulusma »

Zolderworm schreef: 20 okt 2020, 12:16
Piebe Paulusma schreef: 17 okt 2020, 17:35 Klopt er is nog nooit bewijs geleverd dat mensen kunnen uittreden. Daarom voelen dat soort zweverige types zich ook meteen op hun pik getrapt als hen gevraagd wordt de kaarten te tonen.
Ik denk dat het voor jou echt een ramp is dat de ordinaire café's gesloten zijn en dat je daar niet meer ruzie kunt zoeken.
Om ruzie te krijgen heb ik geen café's nodig, maar er naar zoeken? Nee.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Uittredingen

Bericht door Zolderworm »

Piebe Paulusma schreef: 20 okt 2020, 16:56
Zolderworm schreef: 20 okt 2020, 12:16
Piebe Paulusma schreef: 17 okt 2020, 17:35 Klopt er is nog nooit bewijs geleverd dat mensen kunnen uittreden. Daarom voelen dat soort zweverige types zich ook meteen op hun pik getrapt als hen gevraagd wordt de kaarten te tonen.
Ik denk dat het voor jou echt een ramp is dat de ordinaire café's gesloten zijn en dat je daar niet meer ruzie kunt zoeken.
Om ruzie te krijgen heb ik geen café's nodig, maar er naar zoeken? Nee.
Nou zeggen dat dit soort zweverige types meteen op hun pik getrapt zijn, sprekend over Hopper en mij, lijkt me toch duidelijk een gevalletje van ruzie zoeken.
Only dead fish go with the flow