Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Bastiaan73 »

hopper schreef: 22 nov 2020, 17:53
callista schreef: 22 nov 2020, 17:34
Voorbehoedsmiddelen zijn zeker ook verboden in zijn ogen..
Voor het zingen de kerk uit gaan mag altijd. God ziet alles. Maar als je in de kerk bent dan ziet hij dat en als je uit de kerk bent dan ziet hij dat ook.

...
Tja, en bepaalde materie verandert vóór, tijdens en na het zingen in de kerk, enigszins van vorm.
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door callista »

:lol:
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door EdVaessen »

peda schreef: 22 nov 2020, 18:02 Iedereen op dit forum is een mix van voor de ander leuke en minder leuke eigenschappen en eigenaardigheden.
Bij mij is het zelfs zo dat sommige deelnemers mijn bijdragen ongelezen weg scrollen, dan geniet Gaitema meer belangstelling. Vandaar !!
Stop er af en toe eens een mop in!
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door EdVaessen »

callista schreef: 22 nov 2020, 18:01 Doet me een beetje---een heel klein beetje----- aan de Amish denken.....al gaat die vergelijking niet helemaal op natuurlijk
https://visie.eo.nl/artikel/2019/10/wie ... loven-zij/
Niks mis met de Amish wat betreft hun omgang met de natuur. Minimale ecologische voetafdruk!
Maar hun baard vind ik belachelijk! Die van de mannen dan. Zeker als je die naast de mijne houdt!
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door peda »

EdVaessen schreef: 22 nov 2020, 18:07
peda schreef: 22 nov 2020, 18:02 Iedereen op dit forum is een mix van voor de ander leuke en minder leuke eigenschappen en eigenaardigheden.
Bij mij is het zelfs zo dat sommige deelnemers mijn bijdragen ongelezen weg scrollen, dan geniet Gaitema meer belangstelling. Vandaar !!
Stop er af en toe eens een mop in!
Dat doe ik regelmatig, maar mijn humor slaat hier niet aan.
Ook dat behoort tot : C'est la vie.
Ten diepste blijf je gewoon solist.
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Bastiaan73 »

EdVaessen schreef: 22 nov 2020, 18:08
callista schreef: 22 nov 2020, 18:01 Doet me een beetje---een heel klein beetje----- aan de Amish denken.....al gaat die vergelijking niet helemaal op natuurlijk
https://visie.eo.nl/artikel/2019/10/wie ... loven-zij/
Niks mis met de Amish wat betreft hun omgang met de natuur. Minimale ecologische voetafdruk!
Maar hun baard vind ik belachelijk! Die van de mannen dan. Zeker als je die naast de mijne houdt!
Sorry, kon het niet laten...

"Weird" Al Yankovic - Amish Paradise
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door callista »

EdVaessen schreef: 22 nov 2020, 18:08
callista schreef: 22 nov 2020, 18:01 Doet me een beetje---een heel klein beetje----- aan de Amish denken.....al gaat die vergelijking niet helemaal op natuurlijk
https://visie.eo.nl/artikel/2019/10/wie ... loven-zij/
Niks mis met de Amish wat betreft hun omgang met de natuur.
Minimale ecologische voetafdruk!
Helemaal mee eens!..
Maar hun baard vind ik belachelijk! Die van de mannen dan. Zeker als je die naast de mijne houdt!
:lol: tjemineetje heb jij ook al een baard? ;)
Maar je hebt gelijk...die baard ziet er niet uit...afschuwelijk.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Messenger »

Gaitema schreef: 22 nov 2020, 16:22
Messenger schreef: 22 nov 2020, 15:43
Gaitema schreef: 22 nov 2020, 13:44 volgens jou oordeelt God niet en daarin vind jij veel wreedheden ook niet verwerpelijk.
Dat God niet oordeelt klopt.
Dat ik veel wreedheden niet verwerpelijk vind, klopt niet. Als persoon, bewust van mijn rol in deze wereld, oordeel ik wel degelijk en verwerp ik wreedheden.
Dat blijft ik raar en tegenstrijdig vinden. Ik geloof in een God die mij wil vormen naar Zijn beeld. Die mijn denken vernieuwd met Zijn denken. Mij wel accepteerd zoals ik ben, maar niet laat zoals ik ben.
Jouw moraal komt meer overeen met hoe mijn God omschreven wordt, dan hoe jouw God omschreven wordt.
De God van mijn geloof ziet de perfectie in mij en is trots. Dit geldt voor elk levend wezen.
Hoe de vrije wil wordt gebruikt is niet van belang voor die God, omdat die God weet dat ook de ultieme uitkomst perfect is. Die uitkomst heeft reeds plaatsgehad in het NU, dat God kan overzien.
Gaitema schreef: Voorbeeld
Jij vindt dat homo's hun rechten ontnemen slecht is. Mijn God ook, jouw God niet.
Nee de God waar jij in gelooft, ziet volgens de bijbel homoseksuelen als een gruwel Gods en roept de lezer zelfs op homoseksuelen ter dood te brengen. Zoals ik eerder zei ziet de God waar ik in geloof de homoseksueel als perfect.
Gaitema schreef: Jij vindt dat je kinderen niet mag verkrachten. Mijn God ook. Jouw God niet.
Jij vindt dat stelen slecht is. Mijn God ook. Jouw God niet.
De God waar jij in gelooft roept op om oorlogsbuit te maken, kinderen en vrouwen als slaven mee te voeren.
De God waar ik in geloof verlangt niets van de mens en oordeelt niet. Die God heeft geen voorkeur, nogmaals omdat God volmaakt is en de ultieme uitkomst eveneens volmaakt is.

Jij lijkt te geloven in een sinterklaas die zich actief bemoeit met het leven van een mens en een groot sinterklaasboek bijhoudt met alle 'zonden'.

Ik geloof wat dat betreft in een sinterklaas die zich niet bemoeit met het leven van een mens, maar die mens wel de vrije keuze laat en die mens voorziet van scheppingsinstrumenten om die vrije keuze te laten manifesteren.
Zolang die instrumenten niet op de juiste manier gebruikt worden zijn ze soms gevaarlijk en krijgen we andere uitkomsten die we achteraf niet wilden.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door callista »

Bastiaan73 schreef: 22 nov 2020, 18:13
EdVaessen schreef: 22 nov 2020, 18:08
callista schreef: 22 nov 2020, 18:01 Doet me een beetje---een heel klein beetje----- aan de Amish denken.....al gaat die vergelijking niet helemaal op natuurlijk
https://visie.eo.nl/artikel/2019/10/wie ... loven-zij/
Niks mis met de Amish wat betreft hun omgang met de natuur. Minimale ecologische voetafdruk!
Maar hun baard vind ik belachelijk! Die van de mannen dan. Zeker als je die naast de mijne houdt!
Sorry, kon het niet laten...

"Weird" Al Yankovic - Amish Paradise
Boef die je er bent.... :lol:
Geweldig.... :thumb1: :flower1:
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door EdVaessen »

callista schreef: 22 nov 2020, 18:13 :lol: tjemineetje heb jij ook al een baard? ;)
Maar je hebt gelijk...die baard ziet er niet uit...afschuwelijk.
Iedere keer als ik die baard van ze zie krijg ik de bijna onbedwingbare neiging om ze te gaan melken.
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Bastiaan73 »

EdVaessen schreef: 22 nov 2020, 18:08
callista schreef: 22 nov 2020, 18:01 Doet me een beetje---een heel klein beetje----- aan de Amish denken.....al gaat die vergelijking niet helemaal op natuurlijk
https://visie.eo.nl/artikel/2019/10/wie ... loven-zij/
Niks mis met de Amish wat betreft hun omgang met de natuur. Minimale ecologische voetafdruk!
Maar hun baard vind ik belachelijk! Die van de mannen dan. Zeker als je die naast de mijne houdt!
Dus de baarden van de vrouwen vind je niet belachelijk?
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door EdVaessen »

Bastiaan73 schreef: 22 nov 2020, 18:13 Sorry, kon het niet laten...

"Weird" Al Yankovic - Amish Paradise
Schitterend!
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door EdVaessen »

Bastiaan73 schreef: 22 nov 2020, 18:20 Dus de baarden van de vrouwen vind je niet belachelijk?
Je moet niet van die moeilijke vragen stellen. Het knakt mijn esprit!
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door peda »

Voordat het dreigde te escaleren even omschakelen op het ludieke in de mens.
Kan ook pagina's aan inbreng opleveren, maar wel met een voor bijna ieder goede stemming.
De kracht van positief denken, zo herinner ik mij uit mijn jeugdjaren. Gratis verkrijgbaar.
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Bastiaan73 »

EdVaessen schreef: 22 nov 2020, 18:22
Bastiaan73 schreef: 22 nov 2020, 18:20 Dus de baarden van de vrouwen vind je niet belachelijk?
Je moet niet van die moeilijke vragen stellen. Het knakt mijn esprit!
Sorry!
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door EdVaessen »

Bastiaan73 schreef: 22 nov 2020, 18:24
EdVaessen schreef: 22 nov 2020, 18:22
Bastiaan73 schreef: 22 nov 2020, 18:20 Dus de baarden van de vrouwen vind je niet belachelijk?
Je moet niet van die moeilijke vragen stellen. Het knakt mijn esprit!
Sorry!
Goed. Voor deze keer dan.
Maar laat het niet weer gebeuren...
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door callista »

peda schreef: 22 nov 2020, 18:22
De kracht van positief denken, zo herinner ik mij uit mijn jeugdjaren. Gratis verkrijgbaar.
Dat boek heb ik gekocht toen ik ongeveer 16 jaar was.....
Maar in ieder geval is er vandaag weer genoeg te doen op het forum! :thumb1:
En dat is ook wat waard.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Zolderworm »

Gaitema schreef: 22 nov 2020, 14:16
Zolderworm schreef: 22 nov 2020, 14:09
Gaitema schreef: 22 nov 2020, 13:14
Zolderworm schreef: 22 nov 2020, 12:14
Gaitema schreef: 22 nov 2020, 08:20

Ik heb in het boek wat ik vaak geciteerd heb gelezen dat Jezus die vrouw liet zien, dat wij al ten eerste al bestonden voor we hier op aarde kwamen. Dat we voor dit bestaan op aarde zelf gekozen hebben en dat ieder mens die door abortus wordt weg gehaald daar wel ter dege van bewust is en vol verdriet vanwege afwijzing door zijn of haar ouders terug komt bij God. DAAROM BEN IK TEGEN MOORD! Dus houd die zielige verhalen voor je. Wij doen daar niet aan mee en dat is ons goedrecht!
Ons betichten van mishandeling is zwaar gestoord!
Ja, ik snap wel dat dat jouw geloof is. Maar nu kun je zien tot welke excessen geloof kan leiden. Gehandicapte kinderen, terwijl dat niet had hoeven te zijn, als de ouders hun gezonde verstand hadden gebruikt in plaats van dat ze zijn uitgegaan van een (vermoedelijk ooit zelf-verzonnen) geloof. Zo is bijvoorbeeld het oudste evangelieverhaal (Marcus) VEERTIG jaar na de dood van Jezus geschreven. Hoe kon Marcus toen nog weten wat Jezus allemaal gezegd en gedaan heeft? Dat kan natuurlijk niet. Marcus heeft het zelf verzonnen en zijn held, Jezus, toegedicht.
Jullie hebben zelf verzonnen dat abortus geen moord is. Dat is gewoon de waarheid. Heeft zelfs eigenlijk niks met ons geloof te maken.
Wij hebben erover nagedacht en zijn tot de conclusie gekomen dat de foetus nog geen echt bewustzijn ontwkkeld heeft, zodanig dat je kunt spreken van moord.
Ik betwijfel dat. Je hebt het denk ik klakkeloos in geloof aangenomen. Het is het gevolg van westerse propaganda waarin het denken van de westerse mens wordt voor gekauwd.
Onzin. Ik ga ervan uit dat een foetus nog niet bewustzijn ontwikkeld heeft om dit bewust te ervaren, en dat was het.
Only dead fish go with the flow
Atheist2
Berichten: 1151
Lid geworden op: 13 okt 2019, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Atheist2 »

peda schreef: 22 nov 2020, 17:31 Gaitema,

Compliment, je staat met jouw inbreng alom meer in de belangstelling op dit forum als o.m. mijn persoon.
Geniet van deze belangstelling en wind je niet op; laat dat over aan anderen. :flower1:
Houd eens op met slijmen zeg.. Gaitema heeft aan aandacht niet te klagen, maar het is wel negatieve aandacht. Nou shampoo. Daar is het om te doen op een forum. En windt je niet op zeggen tegen Gaitema. Ik heb het idee dat hij sneller uit zijn slof schiet dan strijkers.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Messenger »

EdVaessen schreef: 22 nov 2020, 17:00
callista schreef: 22 nov 2020, 16:49 Misschien heeft God de vaccinaties wel gestuurd.
Daar is nog dat heel aardige verhaal van de man die in de hemel zijn beklag bij God deed omdat die zijn leven niet had gered, waar hij toch zo op God had gerekend.
Waarop een wat korzelige God hem vertelde dat hij liefst drie maal redding had gestuurd, echter werd die niet geaccepteerd omdat de betweter zijn heel eigen idee had over wat de hulp van God nou precies mocht zijn.
Volgens mij was dat verhaal van een man in drijfzand?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Gaitema »

Zolderworm schreef: 22 nov 2020, 18:33
Gaitema schreef: 22 nov 2020, 14:16
Zolderworm schreef: 22 nov 2020, 14:09
Gaitema schreef: 22 nov 2020, 13:14
Zolderworm schreef: 22 nov 2020, 12:14
Ja, ik snap wel dat dat jouw geloof is. Maar nu kun je zien tot welke excessen geloof kan leiden. Gehandicapte kinderen, terwijl dat niet had hoeven te zijn, als de ouders hun gezonde verstand hadden gebruikt in plaats van dat ze zijn uitgegaan van een (vermoedelijk ooit zelf-verzonnen) geloof. Zo is bijvoorbeeld het oudste evangelieverhaal (Marcus) VEERTIG jaar na de dood van Jezus geschreven. Hoe kon Marcus toen nog weten wat Jezus allemaal gezegd en gedaan heeft? Dat kan natuurlijk niet. Marcus heeft het zelf verzonnen en zijn held, Jezus, toegedicht.
Jullie hebben zelf verzonnen dat abortus geen moord is. Dat is gewoon de waarheid. Heeft zelfs eigenlijk niks met ons geloof te maken.
Wij hebben erover nagedacht en zijn tot de conclusie gekomen dat de foetus nog geen echt bewustzijn ontwkkeld heeft, zodanig dat je kunt spreken van moord.
Ik betwijfel dat. Je hebt het denk ik klakkeloos in geloof aangenomen. Het is het gevolg van westerse propaganda waarin het denken van de westerse mens wordt voor gekauwd.
Onzin. Ik ga ervan uit dat een foetus nog niet bewustzijn ontwikkeld heeft om dit bewust te ervaren, en dat was het.
En daarom hebben jullie bedacht dat hij nog minder dan een mens is en geen recht heeft op een menswaardig bestaan, uit liefde opgevoed door zijn ouders. Ik heb in mijn familie wel iemand die abortus heeft laten doen, omdat de baby mogelijk een aandoening zou krijgen waar ze al een kind van hebben. Ze waren boos op de artsen omdat ze geen helderheid hebben gegeven over de kans dat dit bij een zwangerschap zou komen. Dan hadden ze niet voor zwangerschap gekozen. Ze begraafden hun kindje. Gaven het een graf en rauwen om hun verlies.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Mullog
Berichten: 3785
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Mullog »

Gaitema schreef: 22 nov 2020, 19:53 <knip...knip>
Ze waren boos op de artsen omdat ze geen helderheid hebben gegeven over de kans dat dit bij een zwangerschap zou komen.
<knip...knip>
Natuurlijk, laten we vooral boos zijn op artsen die geen zekerheid kunnen geven.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Gaitema »

Messenger schreef: 22 nov 2020, 18:14
Gaitema schreef: 22 nov 2020, 16:22
Messenger schreef: 22 nov 2020, 15:43
Gaitema schreef: 22 nov 2020, 13:44 volgens jou oordeelt God niet en daarin vind jij veel wreedheden ook niet verwerpelijk.
Dat God niet oordeelt klopt.
Dat ik veel wreedheden niet verwerpelijk vind, klopt niet. Als persoon, bewust van mijn rol in deze wereld, oordeel ik wel degelijk en verwerp ik wreedheden.
Dat blijft ik raar en tegenstrijdig vinden. Ik geloof in een God die mij wil vormen naar Zijn beeld. Die mijn denken vernieuwd met Zijn denken. Mij wel accepteerd zoals ik ben, maar niet laat zoals ik ben.
Jouw moraal komt meer overeen met hoe mijn God omschreven wordt, dan hoe jouw God omschreven wordt.
De God van mijn geloof ziet de perfectie in mij en is trots. Dit geldt voor elk levend wezen.
Hoe de vrije wil wordt gebruikt is niet van belang voor die God, omdat die God weet dat ook de ultieme uitkomst perfect is. Die uitkomst heeft reeds plaatsgehad in het NU, dat God kan overzien.
Kain sloeg Abel dood. O wat was God trots op Kain!

Gaitema schreef: Voorbeeld
Jij vindt dat homo's hun rechten ontnemen slecht is. Mijn God ook, jouw God niet.
Nee de God waar jij in gelooft, ziet volgens de bijbel homoseksuelen als een gruwel Gods en roept de lezer zelfs op homoseksuelen ter dood te brengen. Zoals ik eerder zei ziet de God waar ik in geloof de homoseksueel als perfect.
Dan geloof ik dus in weer een andere God.
Gaitema schreef: Jij vindt dat je kinderen niet mag verkrachten. Mijn God ook. Jouw God niet.
Jij vindt dat stelen slecht is. Mijn God ook. Jouw God niet.
De God waar jij in gelooft roept op om oorlogsbuit te maken, kinderen en vrouwen als slaven mee te voeren.
De God waar ik in geloof verlangt niets van de mens en oordeelt niet. Die God heeft geen voorkeur, nogmaals omdat God volmaakt is en de ultieme uitkomst eveneens volmaakt is.
De God waar ik in geloof heeft overal een reden voor. We baden een tijd voor een vrouw in onze vorige gemeente die een half jaar lang vreemd ging en uit de kerk is gezet na de echtscheiding. God sprak tot mijn vrouw over haar en zei: "met goddelozen en mensen die dit soort dingen doen heb Ik geen omgang."
Dat is de God waarin ik geloof.
Jij lijkt te geloven in een sinterklaas die zich actief bemoeit met het leven van een mens en een groot sinterklaasboek bijhoudt met alle 'zonden'.
Jouw God is een zacht gekookt ei die over zich heen laat lopen en Zijn schepping in zijn eigen sop laat gaar koken. Geen hand uitsteekt om de mensen in nood te helpen. Waarom openbaart Hij zich eigenlijk aan jou? Hij is toch totaal onverschillig?
Heb jij soms Zijn aandacht verdient?
Ik geloof wat dat betreft in een sinterklaas die zich niet bemoeit met het leven van een mens, maar die mens wel de vrije keuze laat en die mens voorziet van scheppingsinstrumenten om die vrije keuze te laten manifesteren.
Zolang die instrumenten niet op de juiste manier gebruikt worden zijn ze soms gevaarlijk en krijgen we andere uitkomsten die we achteraf niet wilden.
In die Nonchalante God wil ik niet eens geloven.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Gaitema »

Mullog schreef: 22 nov 2020, 20:00
Gaitema schreef: 22 nov 2020, 19:53 <knip...knip>
Ze waren boos op de artsen omdat ze geen helderheid hebben gegeven over de kans dat dit bij een zwangerschap zou komen.
<knip...knip>
Natuurlijk, laten we vooral boos zijn op artsen die geen zekerheid kunnen geven.
Heb jij jouw kind ter abortes afgestaan, omdat jou niet duidelijk is gemaakt van te voren dat de handicap van jouw eerste kind dat je moeilijk aan kan, ook bij de tweede kind kan komen? Dit betreft atheïsten in mijn familie. Ik ben er respectvol mee omgegaan en luisterde naar haar emoties en verwerking van het verlies, met begrip voor haar beleving en zienswijzen. Ik heb de moeder toen aan de lijn gehad. Jouw reactie is echt bot en harteloos. Zou je haar dan ook uitlachen aan de telefoon, als zij jouw familie is?
Laatst gewijzigd door Gaitema op 22 nov 2020, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door peda »

Gaitema,

Oei, oei, oei.