Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Corona

Bericht door Mart »

RickyTjin schreef: 30 jan 2021, 00:41 Ik blijf bij mijn standpunt dat Callista haar suggestie over dat complotgeleuter is haar eigen optiek is.
Nee. Indien je niet gewoon met harde data voor je beweringen kunt komen terwijl je tegen de wetenschap in speculeert op basis van subjectiviteit, dan hebben we het wel degelijk over complotgedachten.
Helaas zijn er ook geheime genootschappen
Geheime genootschappen zijn geheim.
Volgens m.i. meng jij je zomaar in de discussie, zonder dat jij mijn voorgaande post met video's goed bekeken hebt.
klopt.
Laatst gewijzigd door Mart op 30 jan 2021, 00:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Atheist2
Berichten: 1151
Lid geworden op: 13 okt 2019, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Corona

Bericht door Atheist2 »

RickyTjin schreef: 30 jan 2021, 00:41 Ik blijf bij mijn standpunt dat Callista haar suggestie over dat complotgeleuter is haar eigen optiek is.
Volgens m.i. meng jij je zomaar in de discussie, zonder dat jij mijn voorgaande post met video's goed bekeken hebt.
Er kunnen wel degelijk complotten gaande zijn, waar vele mensen niet van weten. Helaas zijn er ook geheime genootschappen (link 🔗), die (willen) heersen over de wereld en alles in het diepste geheim (willen) doen.

Lees jij je eigen linkjes wel? Dit gaat erover dat er complottheorieen bestaan over geheime genootschappen. Men nuanceert het in dat linkje alleen maar. Toen ik"historianet" las wist ik al welke kant het opging.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Corona

Bericht door Mart »

RickyTjin schreef: 30 jan 2021, 00:41 Jij gelooft blijkbaar niet in God maar in de wetenschap; het is je eigen keuze.
Maar voor mij als Christen staat JHWH voorop en is de wetenschap een bijzaak.
Ik geloof in hetgeen aantoonbaar niet weggaat als je stopt erin te geloven.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
RickyTjin
Berichten: 169
Lid geworden op: 09 sep 2020, 22:05
Man/Vrouw: M

Re: Corona

Bericht door RickyTjin »

Atheist2 schreef: 30 jan 2021, 00:43 Ik zou niet weten wat men met scheldproza bedoelt. En ik heb het op google opgezocht en "computer says no"...

https://www.youtube.com/watch?v=0n_Ty_72Qds

Een scheldwoordje acht ik niet verboden. Jezelf te gevoelig opstellen en erover huilen is dat wel.
De term proza wordt op Encyclo.nl o.a. omschreven als 'geschreven tekst'. Scheldproza kun je dus beschouwen als 'geschreven scheldende tekst'.
Baruch JHWH El Elyon ברוך יהוה אל עליון
Gezegend zij JHWH, de Allerhoogste God (Gen 14:20-22)
Atheist2
Berichten: 1151
Lid geworden op: 13 okt 2019, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Corona

Bericht door Atheist2 »

RickyTjin schreef: 30 jan 2021, 00:56 De term proza wordt op Encyclo.nl o.a. omschreven als 'geschreven tekst'. Scheldproza kun je dus beschouwen als 'geschreven scheldende tekst'.
scheldproza is geen bekende term volgens de Dikke van Dale.
Een scheldwoordje is geen scheldproza, dat is een scheldwoordje. Niet huilen alsjeblieft.

[modbreak Trajecto] In het forum geldt: Scheldwoorden zijn niet toegestaan.
En geruzie met of zonder gebruik van scheldwoorden is niet de bedoeling.
Gebruikersavatar
RickyTjin
Berichten: 169
Lid geworden op: 09 sep 2020, 22:05
Man/Vrouw: M

Re: Corona

Bericht door RickyTjin »

Atheist2 schreef: 30 jan 2021, 01:14
RickyTjin schreef: 30 jan 2021, 00:56 De term proza wordt op Encyclo.nl o.a. omschreven als 'geschreven tekst'. Scheldproza kun je dus beschouwen als 'geschreven scheldende tekst'.
scheldproza is geen bekende term volgens de Dikke van Dale.
Een scheldwoordje is geen scheldproza, dat is een scheldwoordje. Niet huilen alsjeblieft.
Dan moeten we het maar voorleggen bij Trajecto die de topic Reglement & en enige tips geschreven heeft.
Baruch JHWH El Elyon ברוך יהוה אל עליון
Gezegend zij JHWH, de Allerhoogste God (Gen 14:20-22)
Vertrokken_user_6
Berichten: 587
Lid geworden op: 28 dec 2020, 09:18
Man/Vrouw: M

Re: Corona

Bericht door Vertrokken_user_6 »

Mart schreef: 30 jan 2021, 00:07 Er is de laatste tijd inderdaad wel flink veel complotdenken te vinden hier op het forum. Misschien moet de wetenschap toch een zwaardere rol gaan spelen dan om het even welke persoonlijke complotgedachte die uit de hoge hoed wordt getrokken en vaak regelrecht tegen de wetenschap ingaat. Niet alle claims zijn gelijkwaardig waar het de realiteit betreft.
[modbreak Trajecto]
Tekst uit dit bericht verwijderd.
Er stonden onjuiste zaken in en het is niet verantwoord Dit zo op het forum te laten staan.
Gebruikersavatar
RickyTjin
Berichten: 169
Lid geworden op: 09 sep 2020, 22:05
Man/Vrouw: M

Re: Corona

Bericht door RickyTjin »

Mart schreef: 30 jan 2021, 00:48
RickyTjin schreef: 30 jan 2021, 00:41 Ik blijf bij mijn standpunt dat Callista haar suggestie over dat complotgeleuter is haar eigen optiek is.
Nee. Indien je niet gewoon met harde data voor je beweringen kunt komen terwijl je tegen de wetenschap in speculeert op basis van subjectiviteit, dan hebben we het wel degelijk over complotgedachten.
Ik erken dat ik rekening houd met complotten en ik zo gezien kan worden als een complotdenker, maar die suggestie van Callista over dat complotgeleuter is in deze discussie onzin. Complotgeleuter is niet hetzelfde als complotgedachten. Complotgedachten hoeven niet persé onzin te zijn, want complotten kunnen wel degelijk tot realiteiten behoren. Als er voldoende bewijs is voor complotten die gaande zijn, dan is er geen spraken van complotgeleuter.

Het feit dat Klaus Schwab, de baas en oprichter van het Wereld Economisch Forum (WEF) het boek COVID-19: The Great Reset (PDF 🔗) geschreven heeft, waarin de richtlijnen duidelijk beschreven staan voor de beperkingen die burgers hedendaags wereldwijd zijn opgelegd en dat we volgens Klauw Schwab nooit meer zullen terugkeren naar oude normaal, voorafgaand aan de Coronacrisis, getuigt ervan dat er wel degelijk een complot gaande is tegen burgers en de mensheid op wereldwijd niveau. Helaas vallen complotten vaak niet te bewijzen met hard bewijsmateriaal, omdat complotten ook in het geheim kunnen zijn/worden afgesproken, alsmede in het geheim en achter de schermen (kunnen) worden uitgevoerd.
Mart schreef: 30 jan 2021, 00:48
RickyTjin schreef: 30 jan 2021, 00:41 Volgens m.i. meng jij je zomaar in de discussie, zonder dat jij mijn voorgaande post met video's goed bekeken hebt.
klopt.
Doordat jij je zomaar in de discussie mengt, zonder mijn voorgaande post met video's goed bekeken te hebben, kom jij voor mij over als een intrigant. Als je mijn voorgaande post met video's en het boek van Klaus Schwab "COVID-19: The Great Reset" niet goed bekeken hebt, dan lijkt het me zinloos dat we verder met elkaar in discussie gaan.
Laatst gewijzigd door RickyTjin op 30 jan 2021, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Baruch JHWH El Elyon ברוך יהוה אל עליון
Gezegend zij JHWH, de Allerhoogste God (Gen 14:20-22)
Gebruikersavatar
RickyTjin
Berichten: 169
Lid geworden op: 09 sep 2020, 22:05
Man/Vrouw: M

Re: Corona

Bericht door RickyTjin »

Mart schreef: 30 jan 2021, 00:07 Er is de laatste tijd inderdaad wel flink veel complotdenken te vinden hier op het forum. Misschien moet de wetenschap toch een zwaardere rol gaan spelen dan om het even welke persoonlijke complotgedachte die uit de hoge hoed wordt getrokken en vaak regelrecht tegen de wetenschap ingaat. Niet alle claims zijn gelijkwaardig waar het de realiteit betreft.
Jij legt zoveel nadruk op de wetenschap. Met je suggestie dat de wetenschap misschien een toch zwaardere rol moet gaan spelen t.o.v. complotgedachten wakker je juist de discussie aan over Transhumanisme dat nu met deze Coronacrisis steeds dichterbij komt; dat er volgens de wetenschap Nanotechnologie zal worden ingezet binnen het menselijk lichaam voor medische doeleinden.

De wetenschap houdt zich ook bezig met Nanotechnologie en DNA-nanotechnologie binnen het menselijk lichaam.
Afbeelding
Nemokennislink.nl » Nanorobots lopen over DNA

Een heuse nanorobot in je lichaam is geen complete sciencefiction meer. Een Amerikaans onderzoeksteam heeft een DNA-robot op een zelf ontworpen parcours laten lopen. Een ander team liet eenzelfde soort robot bovendien een vracht nanodeeltjes vervoeren.

Het gaat hier niet om een échte robot, maar om een moleculaire robot: een molecuul dat zó wordt geprogrammeerd dat het zelfstandig taken kan verrichten. Niet dat het minder spannend is: voor het eerst is het twee onderzoeksteams gelukt om een molecuul, gemaakt van DNA, precies datgene te laten doen wat je van hem vraagt. De twee studies worden deze week beschreven in het gezaghebbende vakblad Nature.

Het is een nieuwe mijlpaal binnen de DNA-nanotechnologie, een tak binnen nanotechnologie waarbij DNA als constructiemateriaal gebruikt wordt.

Een ander team wetenschappers, van de universiteit van New York, ging nog een stapje verder. Zij konden een DNA-robot op hun origami ook nog eens langs drie DNA-machientjes begeleiden die elk een gouddeeltje konden afgeven. De robot pikte het op en bracht het vervolgens naar een andere DNA-machine, die dat op zijn beurt kon aannemen.

Bron: https://www.nemokennislink.nl/publicati ... -over-dna/
In de geneeskunde worden Nanorobots gezien als het leger van de toekomst.
Nanorobots staan op het punt om de strijd aan te binden met bacteriën, kanker en andere ziekten. Onderzoekers hebben al chirurgische instrumenten voor ze ontworpen en zijn nu bezig met motortjes en navigatieapparatuur.

Wetenschappers zoeken al lang naar manieren om medicijnen diep in het lichaam toe te dienen. Dankzij nieuw onderzoek naar nanorobots wordt deze droom wellicht snel werkelijkheid.

Bron: Wibnet.nl Nanorobots zijn het leger van de toekomst
Video: Boris Johnson on nanotechnology and vaccines (Afbeelding met geïntegreerde link 🔗)
Boris Johnson maakt zijn vooringenomenheid kenbaar over wetenschap en het topassen van Nanotechnologie in het menselijk lichaam, over robots die ontworpen zijn ter grootte van een rode bloedcel die in staat zijn om door het menselijk lichaam te zwemmen. Boris Johnson benadrukt dat er in de toekomst er niet meer de mogelijkheid zal zijn om je gedachten geheim te houden en dat er 'Smart Cities" zullen zijn en dat de nieuwe technologie ook gebruikt kan worden om mensen 24/7 onder streng toezicht te houden.
Afbeelding
Baruch JHWH El Elyon ברוך יהוה אל עליון
Gezegend zij JHWH, de Allerhoogste God (Gen 14:20-22)
Gebruikersavatar
Antoon51
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2020, 07:49
Man/Vrouw: M

Re: Corona

Bericht door Antoon51 »

Je een na laatste post getuigd van een goed inzicht Ricky, om geloofwaardig mee te doen moet je aan een aantal basis voorwaarden voldoen.
1 Geloven hoeft niet, maar wel kennis hebben van de schrift, in ieder geval van openbaring oftewel de 666 profetie
2 kennis hebben en lezen van de alternatieve sites zoals Niburu, nogmaals het gaat dan niet of je het aanneemt maar er wel kennis van hebt.
3 Dagelijks bijhouden van de media en tv ook kranten zoals VK, Telegraaf enz.
4 niets bij voorbaat verwerpen, maar ter discussie stellen.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7696
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Bonjour »

[modbreak Bonjour] Aantal berichten verplaatst vanuit het corona topic. Er moet hier verder gegaan worden met zthe Great Reset, Onderwerping etc
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
RickyTjin
Berichten: 169
Lid geworden op: 09 sep 2020, 22:05
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door RickyTjin »

Bonjour schreef: 31 jan 2021, 09:05 [modbreak Bonjour] Aantal berichten verplaatst vanuit het corona topic. Er moet hier verder gegaan worden met zthe Great Reset, Onderwerping etc
Geachte Bonjour,

Als dit de topic is om verder te gaan met The Great Reset, kan er dan voor deze topic de mogelijkheid geactiveerd worden om ook afbeeldingen te posten? Anders lijkt er mij niets interessants aan om er hier verder mee te gaan.
Ik maak namelijk ook gebruik maakt van afbeeldingen in mijn berichten; het helpt ter verduidelijking en berichten zijn zo makkelijker terug te vinden.
Het lijkt me beter om een aparte topic te maken over "Covid-19, De Grote Reset en Het Nieuwe Normaal". Ik ben me aan het voorbereiden om bij het subforum Nieuwe topics een nieuw topic aan te maken dat specifiek gaat over: Covid-19, De Grote Reset en Het Nieuwe Normaal.
Baruch JHWH El Elyon ברוך יהוה אל עליון
Gezegend zij JHWH, de Allerhoogste God (Gen 14:20-22)
Bonjour
Moderator
Berichten: 7696
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Bonjour »

Ik zal Trajecto vragen hier plaatjes toe te staan.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
RickyTjin
Berichten: 169
Lid geworden op: 09 sep 2020, 22:05
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door RickyTjin »

Bonjour schreef: 31 jan 2021, 09:35 Ik zal Trajecto vragen hier plaatjes toe te staan.
Geachte Bonjour,

Hartelijk dank voor je bericht, dat je Trajecto zal vragen hier plaatjes toe te staan. Als hier in deze topic plaatjes worden toegestaan, dan lijkt deze topic mij het een stuk interessanter voor complottheorieën in het algemeen.
RickyTjin schreef: 31 jan 2021, 09:27 Het lijkt me beter om een aparte topic te maken over "Covid-19, De Grote Reset en Het Nieuwe Normaal". Ik ben me aan het voorbereiden om bij het subforum Nieuwe topics een nieuw topic aan te maken dat specifiek gaat over: Covid-19, De Grote Reset en Het Nieuwe Normaal.
Aangezien hetgeen over Covid-19, De Grote Reset, het Wereld Economisch Forum en Het Nieuwe Normaal een breed spectrum betreft waarover er volgens m.i. heel veel te over valt te converseren (door complotdenkers), heb ik inmiddels daarvoor de nieuwe topic Covid-19, De Grote Reset, Het WEF en Het Nieuwe Normaal aangemaakt.
Baruch JHWH El Elyon ברוך יהוה אל עליון
Gezegend zij JHWH, de Allerhoogste God (Gen 14:20-22)
Gebruikersavatar
Antoon51
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2020, 07:49
Man/Vrouw: M

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Antoon51 »

Na al dat zinloze gehoon overal en deleten van bijdragen elders, lijkt nu toch dat de Complot denkers op een aantal punten stilaan gelijk krijgen al moet gezegd dat men het wel eens exremer voorstelt dan het is of nu is maar dat kan ook extremer worden en de alternatieve media scoort zo slecht niet dus, maar goed er is een omwenteling gaande die naarmate de Corona voortduurt steeds zichtbaarder wordt, men heeft een agenda die men uit wil rollen waarbij de Pandemie als catalysator dient.

Wel te verstaan men zal toch wel uitgaan van goede bedoelingen en het algemeen welzijn prioriteit geven, dat hopen we tenminste, we kunnen ook hopen dat het gewoon een agenda blijft, een agenda van revolutie freaks, maar als je dan ziet dat het niet bepaald kleine jongens zijn die dat uitspinnen ja dan moeten we er van uitgaan dat het menens wordt.

Ten overvloede men spreekt hier over theorie, maar die Lijkt werkelijkheid te worden.
Vertrokken_user_6
Berichten: 587
Lid geworden op: 28 dec 2020, 09:18
Man/Vrouw: M

Re: Corona

Bericht door Vertrokken_user_6 »

thom schreef: 30 jan 2021, 08:44
Mart schreef: 30 jan 2021, 00:07 Er is de laatste tijd inderdaad wel flink veel complotdenken te vinden hier op het forum. Misschien moet de wetenschap toch een zwaardere rol gaan spelen dan om het even welke persoonlijke complotgedachte die uit de hoge hoed wordt getrokken en vaak regelrecht tegen de wetenschap ingaat. Niet alle claims zijn gelijkwaardig waar het de realiteit betreft.
[modbreak Trajecto]
Tekst uit dit bericht verwijderd.
Er stonden onjuiste zaken in en het is niet verantwoord Dit zo op het forum te laten staan.
Bijzonder. Onjuiste zaken kunnen herkennen,(..) en deze dan weghalen (..) in een topic over complottheorieën, Lubach en de rest ..omdat het niet verantwoord is zo te laten staan. (..) :roll:

[modbreak Bonjour] Helemaal niet zo bijzonder. Trajecto had het aangepast omdat het niet past binnen het corona topic n pas daarna heb ik berichten hier na toe verplaatst.
Ja, Fake nieuws kan levens kosten. Kijk maar naar de VS waar een president beweerde, tegen beter weten in, dat corona in april weg zou zijn en dat maatregelen niet nodig waren, wat dus duizenden doden gekost heeft. Dus een beetje bewust omgaan met wat je leest en verder verspreidt is dus op zijn plaats.
Gebruikersavatar
Trajecto
Site Admin
Berichten: 15540
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:07
Man/Vrouw: M
Locatie: midden van het land

Re: Complottheorieën, Algoritmes, Lubach en de rest.

Bericht door Trajecto »

Dit topic gaat dicht.
Voor verder praten verwiijs ik naar
viewtopic.php?f=14&t=4380
Nulla aetas ad discendum sera