Kamala Harris: Een baken van hoop

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door Gaitema »

Jerommel schreef: 09 nov 2020, 22:04
Gaitema schreef: 09 nov 2020, 21:41
Jerommel schreef: 09 nov 2020, 20:58 Wie zegt dat de vrouw in een onderdanige rol is gedrukt door mannen?
Is dat misschien gewoon de menselijke natuur, of misschien door God zo bepaald?
Let wel, dat is m.i. sinds de zondeval zo.
Wel interessant om in Genesis hoofdstuk 2 en 3 te kunnen zien dat de man in eerste instantie achter de vrouw aan liep maar dat dat omdraaide.
Evengoed, mannen zijn beter in arbeid (zijn sterker en hebben meer aanleg om met "dingen" te werken), vrouwen zijn de belangrijkste ouder van een kind en van nature beter in huishouding.
Samen vormden man en vrouw een gezin, de hoeksteen van de samenleving.

Nogmaals, uitzonderingen zijn er ook.
Alhoewel je om voor de hand liggende redenen vrijwel nooit vrouwen in de bouw of bij verhuisbedrijven aan treft.

Vrouwen hebben zich helaas gek laten maken door het minderwaardig afspiegelen van de traditionele / natuurlijke vrouw.
Ze zijn heden ten dage dan ook chagrijniger en vijandiger dan voordien.
Kiezen voor persoonlijke carrière en zitten dan onvoldaan op hun 40e met vergane eicellen...
Treurig eigenlijk.
En dat allemaal vanwege de richting die de machtigen onze cultuur heeft opgeduwd.

Maar ook de traditionele / natuurlijke man moest het ontgelden.
Die worden min of meer als boeman neer gezet.
Nu zijn westerse mannen slap en onzeker.
Westerse mannen zijn doorgaans halfzachte mietjes geworden, die naar de poppen van de vrouw dansen.
En dan blijkt dat vrouwen eigenlijk geen halfzachte mietjes willen en dat mannen geen dominante b!tches willen en zo gaan stellen weer uit elkaar en / of blijft men single.
Hoeksteen van de samenleving verbrokkeld...
Mee eens. Mijn Rwandese ex zei eens: in Nederland is de vrouw de baas, daarna komt de hond en dan de man. Nou, dat is vaak echt zo.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Maria K
Berichten: 2887
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door Maria K »

Jerommel schreef: 10 nov 2020, 00:11
Maria K schreef: 09 nov 2020, 22:50 Deze laatste reacties van jullie, jij en Gaitema laat ik maar even voor wat ze zijn. ;)
Meningen waar geen vrouw aan te pas komt.
Geen speld tussen te krijgen, zoals mannen soms op deze manier onderling gaan oreren over vrouwen. :w
Tja, Maria K, dat is ook een manier om inhoudelijk reageren te ontwijken.
Gewoon een beetje belachelijk maken.
Bravo hoor. :thumb1:
Inhoudelijk?
Over jouw mening over vrouwen...........?

Met direct daarna:
Jerommel schreef: 10 nov 2020, 00:12 Alleen jammer dat het nu weer zo'n communistische teef is...
Dan deze oneliner met gescheld,............die is pas inhoudelijk...... :shock:
Verder ga ik er niet op in.
Maar ik heb het wel gemeld.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Maria K
Berichten: 2887
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door Maria K »

Gaitema schreef: 10 nov 2020, 05:00 Uit de bijbel vind ik het begrip ook leuk wat in Spreuken staat: "beter alleen te wonen in de woestijn, dan met een kijfzieke vrouw samen te zijn."
Als deze tekst er net zo goed in zou zitten:

Spreuken 15:1:
“Een vriendelijk antwoord doet woede bedaren,
krenkende woorden wakkeren toorn aan.”

Maar soms heeft het alleen als effect, dat je als mietje wordt gezien en dat willen we toch niet nietwaar? :)
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door Gaitema »

Maria K schreef: 10 nov 2020, 05:52
Gaitema schreef: 10 nov 2020, 05:00 Uit de bijbel vind ik het begrip ook leuk wat in Spreuken staat: "beter alleen te wonen in de woestijn, dan met een kijfzieke vrouw samen te zijn."
Als deze tekst er net zo goed in zou zitten:

Spreuken 15:1:
“Een vriendelijk antwoord doet woede bedaren,
krenkende woorden wakkeren toorn aan.”

Maar soms heeft het alleen als effect, dat je als mietje wordt gezien en dat willen we toch niet nietwaar? :)
Ik ben een heel vriendelijk persoon, maar mijn vrouw is opgelucht dat ik de laatste tijd meer zelf dingen oppak, in plaats van op haar te leunen.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
fries77
Berichten: 510
Lid geworden op: 25 jan 2018, 16:30
Man/Vrouw: M

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door fries77 »

Gaitema schreef: 10 nov 2020, 06:43
Maria K schreef: 10 nov 2020, 05:52
Gaitema schreef: 10 nov 2020, 05:00 Uit de bijbel vind ik het begrip ook leuk wat in Spreuken staat: "beter alleen te wonen in de woestijn, dan met een kijfzieke vrouw samen te zijn."
Als deze tekst er net zo goed in zou zitten:

Spreuken 15:1:
“Een vriendelijk antwoord doet woede bedaren,
krenkende woorden wakkeren toorn aan.”

Maar soms heeft het alleen als effect, dat je als mietje wordt gezien en dat willen we toch niet nietwaar? :)
Ik ben een heel vriendelijk persoon, maar mijn vrouw is opgelucht dat ik de laatste tijd meer zelf dingen oppak, in plaats van op haar te leunen.
Het is je vrouw, niet je moeder. Volgens mij verwar je onderdanigheid met zelfredzaamheid.
salvator omnium hominum
Gebruikersavatar
fries77
Berichten: 510
Lid geworden op: 25 jan 2018, 16:30
Man/Vrouw: M

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door fries77 »

Maria K schreef: 09 nov 2020, 22:38
fries77 schreef: 09 nov 2020, 21:58
Maria K schreef: 09 nov 2020, 21:47
fries77 schreef: 09 nov 2020, 20:35 Ohh sorry, had ik even gemist dit. Op 1 of andere manier is de vrouw in de onderdanige positie gedrukt. Persoonlijk acht ik de RKK hiervoor verantwoordelijk,
Waarom?
Waarom? Tja, om vrouwen ondergeschikt te maken... Maria Magdalena werd zwart afgeschilderd en vrouwen mochten geen geestelijke posities vervullen. Weet ook niet precies waarom, maar dat zijn de feiten.
Terug bij de Bijbel en de teksten van Paulus en de christelijke kerk
viewtopic.php?p=313277#p313277
Petrus - op wie de RKK is gebouwd - geeft letterlijk aan dat Jezus slechts mannen heeft onderwezen. In een mannenwereld wil je natuurlijk geen last hebben van ambitieuze vrouwen. Vervolgens hebben ze op 1 of ander concilie een aantal boeken gepakt en dat de Bijbel genoemd. Maar kijkend naar het kruisigingsverhaal en andere geschriften uit die tijd, concludeer ik dat Maria Magdalena wel degelijk bij het gezelschap van Jezus hoorde. En ze schijnt nog de snuggerste van het stel geweest te zijn ook. Dan was Jezus toch gek geweest als hij haar er niet bij had betrokken.

Ik ben overigens geen expert op het gebied van orthodox christendom, zoals een SGP bijvoorbeeld aanhangt. Het lijkt me achterhaald en daarnaast nooit de bedoeling geweest van de naamgever van het christendom.
salvator omnium hominum
Gebruikersavatar
fries77
Berichten: 510
Lid geworden op: 25 jan 2018, 16:30
Man/Vrouw: M

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door fries77 »

Maria K schreef: 09 nov 2020, 22:38
fries77 schreef: 09 nov 2020, 22:02 Vrouwen lijken mij persoonlijk niet geschikter of minder geschikt. De ene mens is geschikter dan de andere, ongeacht geslacht, ras, afkomst, etc. Ik denk wel dat gezien de huidige situatie een blanke man in gelijke omstandigheden nog steeds in het voordeel is.
Dan zijn we het hier iig. helemaal over eens. :flower1:

Laten we dan dat voordeel eens onder de loep nemen, waarom dat zo is en wat daaraan gedaan kan worden.
Nu voor Amerika?
Misschien is Kamala een goed begin.
Niet omdat ze zwart is of omdat ze vrouw is.
Maar omdat ze geschikt wordt geacht door hen, die haar kennen en haar hebben gekozen.
Tja, de redenen waarom... Pffff, dat weet ik zo niet, zou ik me eens in moeten verdiepen. Het ontstaan ervan bedoel ik dan. Kijk, als dat op een gegeven moment zo is, dan worden mensen geboren in een wereld waar dat zo is en vinden ze dat normaal.

Wat je eraan kunt doen... Bijvoorbeeld een vrouwenquotum, maar dat lijkt mij persoonlijk niets. Vrouwen zouden dezelfde kansen en behandeling moeten krijgen als mannen, dat lijkt me veel beter. Dat is in een toch wel modern land als NL nog niet goed geregeld, laat staan in minder ontwikkelde landen. Maar als ik daar een simpele oplossing voor had, dan zou ik wel heel briljant zijn :)

En ik heb het CV van Kamala Harris eens doorgespit. Ze lijkt me een capabele vrouw. Alhoewel ik wel denk dat haar geslacht en huidskleur een doorslaggevende rol hebben gespeeld voor Joe Biden. Maar hopelijk gaat ze een positieve invloed hebben in de Amerikaanse- en wereldpolitiek. Dat zou een leuk opstapje kunnen zijn richting politiek voor de nodige ondervertegenwoordigde groepen.

Je ziet het bijvoorbeeld aan sport in de VS. Er zal geen zwarte getalenteerde sporter op een college te vinden zijn die bang is dat hij het niet gaat redden vanwege z'n huidskleur. Puur omdat de meest succesvolle lui zijn in de topsport daar. Zo zou het in alle geledingen moeten zijn. De juiste persoon op de juiste plek. Of dat nou een man, vrouw, allochtoon, of wat ook maar voor type is.
salvator omnium hominum
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door Gaitema »

fries77 schreef: 10 nov 2020, 06:51
Gaitema schreef: 10 nov 2020, 06:43
Maria K schreef: 10 nov 2020, 05:52
Gaitema schreef: 10 nov 2020, 05:00 Uit de bijbel vind ik het begrip ook leuk wat in Spreuken staat: "beter alleen te wonen in de woestijn, dan met een kijfzieke vrouw samen te zijn."
Als deze tekst er net zo goed in zou zitten:

Spreuken 15:1:
“Een vriendelijk antwoord doet woede bedaren,
krenkende woorden wakkeren toorn aan.”

Maar soms heeft het alleen als effect, dat je als mietje wordt gezien en dat willen we toch niet nietwaar? :)
Ik ben een heel vriendelijk persoon, maar mijn vrouw is opgelucht dat ik de laatste tijd meer zelf dingen oppak, in plaats van op haar te leunen.
Het is je vrouw, niet je moeder. Volgens mij verwar je onderdanigheid met zelfredzaamheid.
Juist, en als het om mijn ouders ging en ik zie hoe de verhoudingen waren, dan had mijn vader wat minder de ja knikker aan tafel mogen zijn. Hij ontplooid zich pas nu hij met pensioen is.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3574
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door dingo »

Gaitema schreef: 10 nov 2020, 05:01 Mee eens. Mijn Rwandese ex zei eens: in Nederland is de vrouw de baas, daarna komt de hond en dan de man. Nou, dat is vaak echt zo.
Als je kinderen hebt is dat een hele slechte volgorde. Een hond hoort zijn plaats in de roedel te weten en dat is onder de kinderen.
Ik denk overigens dat de meeste mannen het wel best vinden dat de vrouw thuis de baas is en vervolgens zelf achterover leunen. Je hoort meer van jonge vrouwen met een burnout dan van jonge mannen. Dat heeft alles te maken met het voelen van verantwoordelijkheid.
Spreuken 26:4
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door Gaitema »

dingo schreef: 10 nov 2020, 08:34
Gaitema schreef: 10 nov 2020, 05:01 Mee eens. Mijn Rwandese ex zei eens: in Nederland is de vrouw de baas, daarna komt de hond en dan de man. Nou, dat is vaak echt zo.
Als je kinderen hebt is dat een hele slechte volgorde. Een hond hoort zijn plaats in de roedel te weten en dat is onder de kinderen.
Ik denk overigens dat de meeste mannen het wel best vinden dat de vrouw thuis de baas is en vervolgens zelf achterover leunen. Je hoort meer van jonge vrouwen met een burnout dan van jonge mannen. Dat heeft alles te maken met het voelen van verantwoordelijkheid.
Je slaat de spijker op zijn kop.

Mijn vrouw heeft een Burnout van 4 jaar achter de rug en ik heb nergens last van :oops:
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Christiaan
Berichten: 1774
Lid geworden op: 19 mei 2016, 23:44
Man/Vrouw: M

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door Christiaan »

Jerommel schreef: 10 nov 2020, 00:11 Tja, Maria K, dat is ook een manier om inhoudelijk reageren te ontwijken.
Gewoon een beetje belachelijk maken.
Bravo hoor. :thumb1:
Voor iemand die anderen verwijt niet inhoudelijk te reageren, vind ik dat je zelf behoorlijk tekort schiet. Je geeft een keur aan drogredenen, speelt regelmatig op de man en dan nu als dieptepunt; het uitmaken van een vrouw voor "teef". Ondanks je complotjes en onze verschillen, denk ik dat je over het algemeen best een geschikte kerel bent. Maar nu ga je echt te ver en volgens mij weet je dat zelf ook wel. Je legt je eigen geloofwaardigheid te grabbel, wie moet dit nog serieus nemen?
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door Gaitema »

dingo schreef: 10 nov 2020, 00:13 Ach er zijn al overheidsorganisaties waar de vrouwen in het hoger management in de meerderheid zijn. dus als dat glazen plafond nog niet weg is, zitten er tenminste flinke gaten in. Het heeft net als zoveel andere wenselijke veranderingen gewoon zijn tijd nodig. Trouwens een vrouwelijke versie van Rutte lijkt me helemaal niets. Maar er is inmiddels gelukkig aardig wat keuze voor vrouwelijke kandidaten.
Ik vind Angela Merkel de beste president die Europa rijk is.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door Gaitema »

Christiaan schreef: 10 nov 2020, 08:47
Jerommel schreef: 10 nov 2020, 00:11 Tja, Maria K, dat is ook een manier om inhoudelijk reageren te ontwijken.
Gewoon een beetje belachelijk maken.
Bravo hoor. :thumb1:
Voor iemand die anderen verwijt niet inhoudelijk te reageren, vind ik dat je zelf behoorlijk tekort schiet. Je geeft een keur aan drogredenen, speelt regelmatig op de man en dan nu als dieptepunt; het uitmaken van een vrouw voor "teef". Ondanks je complotjes en onze verschillen, denk ik dat je over het algemeen best een geschikte kerel bent. Maar nu ga je echt te ver en volgens mij weet je dat zelf ook wel. Je legt je eigen geloofwaardigheid te grabbel, wie moet dit nog serieus nemen?
Geen ruzie maken over de vrouwtjes jongens. Dat is haantjesgedrag :clown:
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door hopper »

Gaitema schreef: 10 nov 2020, 04:55
hopper schreef: 09 nov 2020, 23:07
Gaitema schreef: 09 nov 2020, 21:41

Westerse mannen zijn doorgaans halfzachte mietjes geworden, die naar de poppen van de vrouw dansen.
Das mss in jouw sociale omgeving zo. In mijn sociale omgeving begrijpen mannen dat ze een team vormen met hun vrouw of vriendin.
Tegenwoordig gaan veel huwelijken kapot omdat er twee kapiteins op één schip zitten. Mannen blijven een beetje meningloos achter de tv hangen voetbal kijken. Laat de vrouwen vooral de opvoeding doen en de baas spelen over het hele gezin.
Mijn vader was ook altijd stil. De 5de kind aan tafel. Hij had niks te zeggen. Nu ik ook voor mijzelf op moet komen en een beetje mans moet worden, heb ik weinig een voorbeeld aan mijn vader.
Wat betekent dat 'mans' worden in jouw geval, Gaitema? Dat je je vrouw de baas moet zijn?

Mijn vader was ook een beetje zoals jouw vader. Hij verweerde zich niet zo. Pas later kwam ik er achter over wat voor geest hij beschikte. Zijn zwakte was de kracht waar hij zijn hele leven op dreef, ook al was hij wel eens wanhopig. (Veel meegemaakt in WO2 en ook persoonlijk.)
Ook nu hij al weer jaren dood is en ik zelf een oude man ben, is hij nog steeds een voorbeeld voor me. Hij was als riet, hij boog mee met de stormen welke heersten. En daarna kwam hij altijd weer terug.
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door peda »

Ik ben ook positief over de riet-buiger en daarom wellicht mijn "' agnosticisme "'. Het is wel een karaktertrek, die niet spoort met de ruige zeeman, die liever ten onder gaat met zijn lijfspreuk op de lippen, als tijdig met de reddingssloep weg te wezen. C'est la vie en dat is voor iedereen nu eenmaal anders. Laat Kamala Harris eerst maar een poosje haar werk doen alvorens reeds recensies te schrijven voordat de film begonnen is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door Gaitema »

hopper schreef: 10 nov 2020, 10:12
Gaitema schreef: 10 nov 2020, 04:55
hopper schreef: 09 nov 2020, 23:07
Gaitema schreef: 09 nov 2020, 21:41

Westerse mannen zijn doorgaans halfzachte mietjes geworden, die naar de poppen van de vrouw dansen.
Das mss in jouw sociale omgeving zo. In mijn sociale omgeving begrijpen mannen dat ze een team vormen met hun vrouw of vriendin.
Tegenwoordig gaan veel huwelijken kapot omdat er twee kapiteins op één schip zitten. Mannen blijven een beetje meningloos achter de tv hangen voetbal kijken. Laat de vrouwen vooral de opvoeding doen en de baas spelen over het hele gezin.
Mijn vader was ook altijd stil. De 5de kind aan tafel. Hij had niks te zeggen. Nu ik ook voor mijzelf op moet komen en een beetje mans moet worden, heb ik weinig een voorbeeld aan mijn vader.
Wat betekent dat 'mans' worden in jouw geval, Gaitema? Dat je je vrouw de baas moet zijn?

Mijn vader was ook een beetje zoals jouw vader. Hij verweerde zich niet zo. Pas later kwam ik er achter over wat voor geest hij beschikte. Zijn zwakte was de kracht waar hij zijn hele leven op dreef, ook al was hij wel eens wanhopig. (Veel meegemaakt in WO2 en ook persoonlijk.)
Ook nu hij al weer jaren dood is en ik zelf een oude man ben, is hij nog steeds een voorbeeld voor me. Hij was als riet, hij boog mee met de stormen welke heersten. En daarna kwam hij altijd weer terug.
Dat is iets om over na te denken :flower1:

Bijbels gezien dienen wij de vrouw, zoals Jezus ons dient. Echter we zijn ook het hoofd van het gezin. Dat wil zeggen: beschermer, harde werker voor een inkomen en aanspreekpunt.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3574
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door dingo »

Gaitema schreef: 10 nov 2020, 10:30
hopper schreef: 10 nov 2020, 10:12
Gaitema schreef: 10 nov 2020, 04:55
hopper schreef: 09 nov 2020, 23:07
Gaitema schreef: 09 nov 2020, 21:41

Westerse mannen zijn doorgaans halfzachte mietjes geworden, die naar de poppen van de vrouw dansen.
Das mss in jouw sociale omgeving zo. In mijn sociale omgeving begrijpen mannen dat ze een team vormen met hun vrouw of vriendin.
Tegenwoordig gaan veel huwelijken kapot omdat er twee kapiteins op één schip zitten. Mannen blijven een beetje meningloos achter de tv hangen voetbal kijken. Laat de vrouwen vooral de opvoeding doen en de baas spelen over het hele gezin.
Mijn vader was ook altijd stil. De 5de kind aan tafel. Hij had niks te zeggen. Nu ik ook voor mijzelf op moet komen en een beetje mans moet worden, heb ik weinig een voorbeeld aan mijn vader.
Wat betekent dat 'mans' worden in jouw geval, Gaitema? Dat je je vrouw de baas moet zijn?

Mijn vader was ook een beetje zoals jouw vader. Hij verweerde zich niet zo. Pas later kwam ik er achter over wat voor geest hij beschikte. Zijn zwakte was de kracht waar hij zijn hele leven op dreef, ook al was hij wel eens wanhopig. (Veel meegemaakt in WO2 en ook persoonlijk.)
Ook nu hij al weer jaren dood is en ik zelf een oude man ben, is hij nog steeds een voorbeeld voor me. Hij was als riet, hij boog mee met de stormen welke heersten. En daarna kwam hij altijd weer terug.
Dat is iets om over na te denken :flower1:

Bijbels gezien dienen wij de vrouw, zoals Jezus ons dient. Echter we zijn ook het hoofd van het gezin. Dat wil zeggen: beschermer, harde werker voor een inkomen en aanspreekpunt.
Je mag dan misschien het hoofd zijn maar je vrouw is de nek waar dat hoofd ja of nee mee knikt.
Spreuken 26:4
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door Gaitema »

dingo schreef: 10 nov 2020, 10:48
Gaitema schreef: 10 nov 2020, 10:30
hopper schreef: 10 nov 2020, 10:12
Gaitema schreef: 10 nov 2020, 04:55
hopper schreef: 09 nov 2020, 23:07

Das mss in jouw sociale omgeving zo. In mijn sociale omgeving begrijpen mannen dat ze een team vormen met hun vrouw of vriendin.
Tegenwoordig gaan veel huwelijken kapot omdat er twee kapiteins op één schip zitten. Mannen blijven een beetje meningloos achter de tv hangen voetbal kijken. Laat de vrouwen vooral de opvoeding doen en de baas spelen over het hele gezin.
Mijn vader was ook altijd stil. De 5de kind aan tafel. Hij had niks te zeggen. Nu ik ook voor mijzelf op moet komen en een beetje mans moet worden, heb ik weinig een voorbeeld aan mijn vader.
Wat betekent dat 'mans' worden in jouw geval, Gaitema? Dat je je vrouw de baas moet zijn?

Mijn vader was ook een beetje zoals jouw vader. Hij verweerde zich niet zo. Pas later kwam ik er achter over wat voor geest hij beschikte. Zijn zwakte was de kracht waar hij zijn hele leven op dreef, ook al was hij wel eens wanhopig. (Veel meegemaakt in WO2 en ook persoonlijk.)
Ook nu hij al weer jaren dood is en ik zelf een oude man ben, is hij nog steeds een voorbeeld voor me. Hij was als riet, hij boog mee met de stormen welke heersten. En daarna kwam hij altijd weer terug.
Dat is iets om over na te denken :flower1:

Bijbels gezien dienen wij de vrouw, zoals Jezus ons dient. Echter we zijn ook het hoofd van het gezin. Dat wil zeggen: beschermer, harde werker voor een inkomen en aanspreekpunt.
Je mag dan misschien het hoofd zijn maar je vrouw is de nek waar dat hoofd ja of nee mee knikt.
:lol: :thumb1:
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door Jerommel »

Jerommel schreef: 10 nov 2020, 00:12 Alleen jammer dat het nu weer zo'n communistische teef is...

[modbreak Bonjour] Dit kan echt niet.
Je hebt gelijk.
Ik wilde het zojuist weg halen maar dat gaat niet meer.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door Jerommel »

Maria K schreef: 10 nov 2020, 05:21
Jerommel schreef: 10 nov 2020, 00:11
Maria K schreef: 09 nov 2020, 22:50 Deze laatste reacties van jullie, jij en Gaitema laat ik maar even voor wat ze zijn. ;)
Meningen waar geen vrouw aan te pas komt.
Geen speld tussen te krijgen, zoals mannen soms op deze manier onderling gaan oreren over vrouwen. :w
Tja, Maria K, dat is ook een manier om inhoudelijk reageren te ontwijken.
Gewoon een beetje belachelijk maken.
Bravo hoor. :thumb1:
Inhoudelijk?
Over jouw mening over vrouwen...........?

Met direct daarna:
Jerommel schreef: 10 nov 2020, 00:12 Alleen jammer dat het nu weer zo'n communistische teef is...
Dan deze oneliner met gescheld,............die is pas inhoudelijk...... :shock:
Verder ga ik er niet op in.
Maar ik heb het wel gemeld.
Dus je hebt geen inhoudelijke reaktie omdat je getriggerd bent en voor het gemak maar even besluit dat ik op vrouwen neer kijk.
Klasse hoor. :thumb1:

Mogelijk kijk je zelf neer op traditionele / natuurlijke vrouwen.

Ja, die opmerking over Kamala ging te ver.
Maar ik denk ook weleens zo over mannen, dus het is niet wat je nu wilt dat het is om als reden aan te grijpen om niet inhoudelijk te hoeven reageren op iets anders.

Maar mijn excuses voor die teef opmerking.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door Jerommel »

Christiaan schreef: 10 nov 2020, 08:47
Jerommel schreef: 10 nov 2020, 00:11 Tja, Maria K, dat is ook een manier om inhoudelijk reageren te ontwijken.
Gewoon een beetje belachelijk maken.
Bravo hoor. :thumb1:
Voor iemand die anderen verwijt niet inhoudelijk te reageren, vind ik dat je zelf behoorlijk tekort schiet. Je geeft een keur aan drogredenen, speelt regelmatig op de man en dan nu als dieptepunt; het uitmaken van een vrouw voor "teef".
Dat is mijn mening over Kamala, maar ik had het niet zo moeten zeggen.
Er zijn ook mannen die ik kl...zakken vindt.
Sommige mensen, en dan met name ublieke figuren die ik verder nietvpersoonlijk ken, denk ik zeer negatief over.
Ondanks je complotjes en onze verschillen, denk ik dat je over het algemeen best een geschikte kerel bent. Maar nu ga je echt te ver en volgens mij weet je dat zelf ook wel. Je legt je eigen geloofwaardigheid te grabbel, wie moet dit nog serieus nemen?
Ja, ik ga weleens te ver.
Mijn excuses.
Ik ben een emotioneel mens.
Ik schiet weleens door.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door hopper »

Gaitema schreef: 10 nov 2020, 10:30
Bijbels gezien dienen wij de vrouw, zoals Jezus ons dient. Echter we zijn ook het hoofd van het gezin. Dat wil zeggen: beschermer, harde werker voor een inkomen en aanspreekpunt.
Zo sta ik niet in het leven, ook al ben ik toevallig degene die het inkomen verdient. Ik ben ook geen hoofd, want dan zou ik superieur zijn.
Wat ik eerder al schreef: we zijn een team die beiden zich inspannen op hun eigen manier voor het geheel.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door hopper »

callista schreef: 10 nov 2020, 11:58 Nou, ik lees het nergens anders...ook niet op CNN en die zijn overal als eerste met breaking news
Zal wel weer een hoax zijn. W.b. overigens.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door hopper »

PietFluitkens schreef: 10 nov 2020, 12:22

De relevante vraag voor dit forum is eigenlijk: Hoe sta je nu als christen hierin? Zelf, ben ik van mening dat christenen altijd de kant van waarheid zouden moeten kiezen. Of dit nu gaat om geestelijke Waarheid
Dat is interessant. Ik hoop al tijden iemand digitaal te ontmoeten die weet heeft van die geestelijke Waarheid. Vertel!
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Kamala Harris: Een baken van hoop

Bericht door Gaitema »

hopper schreef: 10 nov 2020, 12:27
Gaitema schreef: 10 nov 2020, 10:30
Bijbels gezien dienen wij de vrouw, zoals Jezus ons dient. Echter we zijn ook het hoofd van het gezin. Dat wil zeggen: beschermer, harde werker voor een inkomen en aanspreekpunt.
Zo sta ik niet in het leven, ook al ben ik toevallig degene die het inkomen verdient. Ik ben ook geen hoofd, want dan zou ik superieur zijn.
Wat ik eerder al schreef: we zijn een team die beiden zich inspannen op hun eigen manier voor het geheel.
Zo werkt de wereld. Maar Jezus zei: "wie de meeste wil zijn, zal de ander moeten dienen." Het hoofd zijn betekend dus jouw gezin dienen.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.