Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9133
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Mart »

Gaitema schreef: 18 dec 2020, 22:15
Mart schreef: 18 dec 2020, 20:42 Inderdaad. Virussen muteren -- evolutie. Zeker als eveneens dieren het kunnen krijgen, zal het virus sneller muteren en wellicht sterker terugkomen.
Wat betekend dit? Dat we over 5 jaar nog met Corona zitten?
Leven heeft de inherente neiging te overleven en past zich aan de omstandigheden aan. Ook virussen. De best aangepaste heeft de grootste kans te overleven en zal vervolgens nakomelingen hebben die genetisch beter zijn aangepast, terwijl zwakkere soortgenoten uit zullen sterven zonder nageslacht. Zo wordt een soort sterker. Virussen veranderen vrijwel altijd -- dat is feitelijk niets bijzonders. Iedere maal dat je bijvoorbeeld griep hebt en doorgeeft aan iemand anders, is het bij de volgende persoon al ietwat gemuteerd, is het virus dan dus net even anders geworden en genetisch beter aangepast aan nieuwe omstandigheden. Het covid-19 virus is zelf reeds een mutatie in een virusstam uit het geslacht betacoronavirussen. Het kwam eerst slechts voor bij sommige dieren en door aanpassing aan omstandigheden is het via schubdieren zodanig gemuteerd dat een nieuwe generatie ook voor mensen gevaarlijk is geworden. Het zal zich blijven aanpassen en nieuwe generaties zullen sterker worden en in de toekomst bestand tegen de huidige vaccins. Corona zal niet verdwijnen, maar via mensen en vooral dieren doormuteren en uiteindelijk eventueel sterker kunnen terugslaan.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Gaitema »

Mart schreef: 18 dec 2020, 22:44
Gaitema schreef: 18 dec 2020, 22:15
Mart schreef: 18 dec 2020, 20:42 Inderdaad. Virussen muteren -- evolutie. Zeker als eveneens dieren het kunnen krijgen, zal het virus sneller muteren en wellicht sterker terugkomen.
Wat betekend dit? Dat we over 5 jaar nog met Corona zitten?
Leven heeft de inherente neiging te overleven en past zich aan de omstandigheden aan. Ook virussen. De best aangepaste heeft de grootste kans te overleven en zal vervolgens nakomelingen hebben die genetisch beter zijn aangepast, terwijl zwakkere soortgenoten uit zullen sterven zonder nageslacht. Zo wordt een soort sterker. Virussen veranderen vrijwel altijd -- dat is feitelijk niets bijzonders. Iedere maal dat je bijvoorbeeld griep hebt en doorgeeft aan iemand anders, is het bij de volgende persoon al ietwat gemuteerd, is het virus dan dus net even anders geworden en genetisch beter aangepast aan nieuwe omstandigheden. Het covid-19 virus is zelf reeds een mutatie in een virusstam uit het geslacht betacoronavirussen. Het kwam eerst slechts voor bij sommige dieren en door aanpassing aan omstandigheden is het via schubdieren zodanig gemuteerd dat een nieuwe generatie ook voor mensen gevaarlijk is geworden. Het zal zich blijven aanpassen en nieuwe generaties zullen sterker worden en in de toekomst bestand tegen de huidige vaccins. Corona zal niet verdwijnen, maar via mensen en vooral dieren doormuteren en uiteindelijk eventueel sterker kunnen terugslaan.
Dan zit er toch niks anders op dan te stoppen met al die anti coronamaatregelen?
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Gaitema »

Messenger schreef: 18 dec 2020, 22:23
Gaitema schreef: 18 dec 2020, 22:15
Mart schreef: 18 dec 2020, 20:42 Inderdaad. Virussen muteren -- evolutie. Zeker als eveneens dieren het kunnen krijgen, zal het virus sneller muteren en wellicht sterker terugkomen.
Wat betekend dit? Dat we over 5 jaar nog met Corona zitten?
We komen er nooit meer van af, net als de griep blijft het muteren en gevaarlijk. De vaccinaties moeten na aanpassing herhaald worden voortaan denk ik. Uiteindelijk wordt de menselijke bevolkingsomgang drastisch verkleind vrees ik.
:shock:
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10081
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Messenger »

Gaitema schreef: 18 dec 2020, 23:09 Dan zit er toch niks anders op dan te stoppen met al die anti coronamaatregelen?
Dat kan. Dan zal de vergrijzing ophouden en mensen jonger sterven dan voorheen vermoed ik. Pensioentekorten zijn dan ook voorbij.

Als het redelijkerwijs niet meer van de bevolking mag worden gevraagd om in lockdown te gaan of te blijven, zullen overheden denk ik massasterfte onder ouderen en zieken op de koop toenemen.

Mensen gaan dan, verwacht ik, kiezen voor kwaliteit van leven in plaats van kwantiteit.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9133
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Mart »

Gaitema schreef: 18 dec 2020, 23:09 Dan zit er toch niks anders op dan te stoppen met al die anti coronamaatregelen?
Indien je ethiek niet in ogenschouw neemt, heb je feitelijk gelijk en is de natuurlijke weg het meest effectief: het virus z'n gang laten gaan, hetgeen welliswaar honderden miljoenen mensen het leven zal kosten, maar de overlevenden zijn dan wel bestand tegen het virus en hun nakomelingen eveneens. Zo evolueert de natuur: de best aangepaste overleeft en brengt genetisch aangepaste soortgenoten voort, terwijl de zwakkere soortgenoten telkens uitsterven.

In de menselijke samenleving speelt echter ethiek een belangrijke rol en willen we logischerwijze niet dat de zwakkeren en slechtst aangepasten sterven. En zoals je merkt, speelt de farmaceutische industrie hierbij een centrale rol: een vaccin zal ons bestand maken tegen het covid-19 virus, maar uiteraard zal de farmaceutische industrie het virus een stap voor moeten blijven. Dat zal waarschijnlijk voor virusmutaties bij mensen geen probleem zijn. De mutatie van covid-19 bij dieren zal echter minder eenvoudig te volgen zijn en via die weg is het niet onwaarschijnlijk dat dit virus en andere virussen ooit weer in een nieuw jasje toe zullen slaan.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Piebe Paulusma »

Mart schreef: 18 dec 2020, 20:20
RickyTjin schreef: 18 dec 2020, 20:03 WHO: ook mondkapje na vaccinatie ~ RD artikel/904562

Het is best wel triest dat mensen die zijn gevaccineerd tegen Covid-19 afstand tot anderen moeten blijven houden en hun mond en neus moeten blijven bedekken (d.m.v. een mondkapje). Als deskundigen zeggen dat het onduidelijk is of ingeënte mensen anderen kunnen infecteren, dan is het vaccineren met alle gezondheidsrisico's die het met zich meebrengt in feiten onzin.
Zolang nog niet iedereen de kans heeft gehad zich te laten vaccineren, lijkt het me logisch dat we het gebruik van een mondkapje verplicht blijven stellen. Daarna zal men hopelijk het verplicht gebruik van een mondkapje afschaffen. Het is m.i. niet correct dat iedereen een mondkapje moet blijven dragen en afstand moet blijven houden ten behoeve van degenen die er zelf voor hebben gekozen zich niet te laten vaccineren.
O dus jij hebt er voor gekozen om je wél te laten vaccineren? Volgens mij kiest niemand hiervoor en overkomt het ons.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7603
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Petra »

Ze zijn in Vietnam nu op mensen aan het testen met een eigen vaccin.. dus het zit er hier ook aan te komen.
Ik denk dat we wereldwijd de kant van een vaccin-paspoort-achtige -toestand op gaan.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
PietFluitkens
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 okt 2020, 12:26
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door PietFluitkens »

Ik laat mij in geen geval vaccineren met dit vaccin!

Natuurlijke immuniteit:
Begin dit jaar heb ik het nieuwe coronavirus opgelopen. En hoewel de ziekte een wilde en lange rit was, heeft mijn immuunsysteem dit virus geheel overwonnen en ben ik beschermd door een natuurlijke (en waarschijnlijk levenslange) T-cel immuniteit tegen deze- en aanverwante coronavirussen.

Uit Zweeds onderzoek is gebleken dat veel mensen al beschermd waren tegen covid-19 door kruisimmuniteit tegen eerder opgelopen coronavirussen. Ook is gebleken dat lange termijn immuniteit tegen dit virus niet zozeer gelegen ligt in de aanmaak van de veel genoemde 'antistoffen', welke vaak na enkele maanden alweer uit het bloed verdwenen zijn, maar vooral in de aanmaak van specifieke T-cellen. Uit dit Zweedse onderzoek bleek ook dat 2 maal zoveel mensen T-cel immuniteit bezaten tegen dit coronavirus dan dat er mensen zijn die (door infectie met het virus) antistoffen in hun bloed hebben. Naar schatting betreft het ongeveer 50% van de totale bevolking die al in enige mate immuun waren tegen dit virus! Wanneer 20% van de bevolking de ziekte zou hebben doorgemaakt zou, theoretisch gezien, groepsimmuniteit feit zijn. Op grote schaal vaccineren zou hierdoor onnodig zijn.

Experimenteel:

Het hier om een een experimenteel en fundamenteel ander soort vaccin dan wat er tot nu toe gebruikelijk was. De meeste van de covid-19 vaccins zijn zogenaamde mRNA vaccins. Hierbij worden mensen geïnjecteerd met gemanipuleerde adenovirussen die de lichaamscellen binnendringen en daar, door afgifte van een stukje RNA code, de cel aanzetten tot de productie van bepaalde eiwitten die ook op de buitenzijde, de zogenaamde 'spikes', van het coronavirus te vinden zijn. Wanneer deze eiwitten vervolgens worden uitgestoten door zo'n 'geïnfecteerde' cel, moet het immuunsysteem hierop reageren door de aanmaak van antistoffen waardoor immuniteit tegen het coronavirus wordt bereikt. Bij deze werkwijze worden dus lichaamseigen cellen gebruikt als kleine fabriekjes voor de productie van bepaalde eiwitten. Hoewel het ontkend wordt dat deze vaccins veranderingen aan het cel-DNA aanbrengen, wordt precies dezelfde techniek aangewend bij gen-therapie waarbij wel degelijk veranderingen aan het cel-DNA worden gerealiseerd. En dit brengt mij tot de mogelijke...

Bijwerkingen:

Door de experimentele aard van dit nieuwe vaccin is er te veel onduidelijkheid over de bijwerkingen op de lange-termijn. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk dat het immuunsysteem op de abnormale eiweit-producerende cellen op onverwachte wijze kan reageren waardoor niet de eiwitten maar de cellen zelf worden aangevallen door het immuunsysteem. In zo'n situatie zou het vaccin dus aanleiding geven tot een potentieel levensbedreigende auto-immuunziekte. Een van de eiwitten waarop het vaccin zou moeten reageren komt van nature voor in ons lichaam en speelt een rol in de vorming van een placenta bij zwangerschap. Er bestaat een vrees dat een opgewekte immuniteit tegen dit specifieke eiwit ook zal kunnen leiden tot een blokkering van de vorming van een placenta waardoor vrouwen in essentie steriel en onvruchtbaarheid zullen worden. Beide effecten zijn zaken die zich pas op de langere termijn zullen openbaren. Maar door de snelheid en de manier waarop dit nieuwe en experimentele vaccin is ontwikkeld en getest, was het simpelweg niet mogelijk geweest om deze langetermijneffecten te inventariseren. Al tijdens de testfase zijn er diverse ernstige bijwerkingen geconstateerd zoals acute ruggenmergontsteking en andere aandoeningen van voornamelijk neurologische aard. Ook is het vaccin niet getest op zwangere vrouwen en mensen die het virus al via natuurlijke weg hebben opgelopen. Hierdoor blijft de veiligheid en onvoorziene bijwerkingen op de langere termijn een pure gok. Inmiddels zijn er, na toediening, al diverse gevallen van ernstige allergische reacties geconstateerd waarbij ziekenhuisopname en medicatie het ziekenhuis nodig was. Diverse artsen hebben inmiddels hun zorgen geuit over de vele en flinke bijwerkingen die deze vaccins teweeg kunnen brengen.

Foetaal weefsel:

Bij de productie van dit vaccin wordt gebruik gemaakt van geaborteerd foetaal weefsel. Het betreft een 'cellijn' van foetussen die ongeveer 60 jaar geleden zijn geaborteerd en waarvan cellen in laboratoria zijn opgekweekt en sindsdien over de hele wereld gebruikt worden voor diverse doeleinden, waaronder het opkweken van de adonovirussen die ook in dit vaccin worden gebruikt. Bij de productie van het vaccin wordt het foetaal weefsel evenwel zo veel mogelijk verwijderd, echter blijft daar altijd een residu van aanwezig in het uiteindelijke product. Het gebruik alsmede de aanwezigheid van dit foetale weefsel in dit vaccin leidt bij mij tot ethische bezwaren.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door callista »

@PietFluitkens.
Het is verplicht de bron erbij te vermelden..
Bonjour
Moderator
Berichten: 7658
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Bonjour »

PietFluitkens schreef: 19 dec 2020, 02:03 Natuurlijke immuniteit:
Begin dit jaar heb ik het nieuwe coronavirus opgelopen. En hoewel de ziekte een wilde en lange rit was, heeft mijn immuunsysteem dit virus geheel overwonnen en ben ik beschermd door een natuurlijke (en waarschijnlijk levenslange) T-cel immuniteit tegen deze- en aanverwante coronavirussen.
Het is niet een onschuldig virus!
Dan heb jij geluk gehad. De praktijk leert dat besmette mensen 1 a 2 andere besmetten. Dus zelfs als jij er zo goed doorheen bent gekomen kan het zijn dat je anderen besmet hebt die dit geluk niet hebben gehad.
PietFluitkens schreef: 19 dec 2020, 02:03 Naar schatting betreft het ongeveer 50% van de totale bevolking die al in enige mate immuun waren tegen dit virus! Wanneer 20% van de bevolking de ziekte zou hebben doorgemaakt zou, theoretisch gezien, groepsimmuniteit feit zijn. Op grote schaal vaccineren zou hierdoor onnodig zijn.
Dat gaat alleen op indien je die 50% kan aanwijzen. Bovendien zouden we nu in Nederland al een afzwakking moeten zien door de aanwezigheid van die 50% en dat zien we niet.

Verder denk ik dat het goed is dit door te nemen: https://www.nu.nl/coronavirus/6097360/d ... -rond.html
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
RickyTjin
Berichten: 169
Lid geworden op: 09 sep 2020, 22:05
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door RickyTjin »

PietFluitkens schreef: 19 dec 2020, 02:03 Ik laat mij in geen geval vaccineren met dit vaccin!

Natuurlijke immuniteit:
✂️

Experimenteel:
✂️

Bijwerkingen:
✂️

Foetaal weefsel:
✂️
Dat is heel interessant, beste kerel. Ik ben het echter wél eens met Callista dat je de bron dient te vermelden.
Baruch JHWH El Elyon ברוך יהוה אל עליון
Gezegend zij JHWH, de Allerhoogste God (Gen 14:20-22)
Gebruikersavatar
RickyTjin
Berichten: 169
Lid geworden op: 09 sep 2020, 22:05
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door RickyTjin »

Criteria pandemie volgens het WHO

Wist je dat de WHO in 2009 de definitie van een pandemie heeft aangepast? Iedere wereldwijde versprijding van een nieuwe ziekte is nu een pandemie . . . ongeacht de ernst of dodelijkheid van de ziekte. Zelfs het mildste griepje kan een pandemie zijn. :shock:
Bron: https://frankploegman.blog/2020/07/02/w ... -pandemie/
"WHO oorzaak pandemiegekte” ~ RD artikel/375391

De Wereld­gezondheidsorganisatie (WHO) heeft kort voor de uitbraak van de Mexicaanse griep in 2009 de definitie van een pandemie aangepast. Als dat niet was gebeurd, waren er door Nederland waarschijnlijk geen 34 miljoen overbodige vaccins gekocht.

In mei 2009 pastte de WHO de definitie van een pandemie, een wereldwijde epidemie, aan. De voorwaarde dat er eerst veel doden moesten vallen, werd geschrapt. In juni stelde de organisatie vervolgens dat er sprake was van een pandemie. Dit leidde tot grote ophef; regeringen schaften voor vele tientallen miljoenen euro’s vaccins aan.

Bron: Reformatorisch Dagblad ~ "WHO oorzaak pandemiegekte”
Video van het NOS: WHO verlaagde de standaard voor pandemie in 2009 ~ DTube
Tijdstip 2m:20s » Ook een simpele verkoudheid kan tot een pandemie worden afgekondigd, aldus Huub Schellekens.

De zogenaamde Mexicaanse griep-pandemie wordt ook behandeld in een documentaire van de RAI, de Italiaanse nationale televisie uit 2020, waarin de situatie van 2009 wordt vergeleken met de vermeende huidige pandemie voor Covid-19 die door de WHO is uitgeroepen.

Bron: De WHO verlaagd de standaard van "Pandemie" definitie voor de Mexicaanse griep in 2009 ~ Europa.is
WHO criteria pandemie ~ Medisch Contact

De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) moet de nieuwe definitie van een pandemie heroverwegen. Dat zeggen hoogleraar farmaceutische biotechnologie Huub Schellekens en hoofdredacteur van het Geneesmiddelenbulletin Dick Bijl.

De Mexicaanse griep was alleen een pandemie omdat de WHO twee maanden voordat het eerste ziektegeval bekend werd de criteria voor de definitie van een pandemie heeft gewijzigd. Over de belangenverstrengeling van leden van de commissie die de WHO over de definitiewijziging hebben geadviseerd, was de Wereldgezondheidsorganisatie bovendien niet open. Dit schrijven Bijl en Schellekens in het GeBu van november 2010.

Tot april 2009 kon er alleen sprake zijn van een pandemie als er sprake was van een aanzienlijk aantal sterfgevallen. ‘Met het schrappen van dit ernstcriterium is de definitie van pandemie duidelijk verruimd’, aldus Schellekens en Bijl.

Bron: ‘Draai criteria pandemie terug’ ~ Medisch Contact
Baruch JHWH El Elyon ברוך יהוה אל עליון
Gezegend zij JHWH, de Allerhoogste God (Gen 14:20-22)
Bonjour
Moderator
Berichten: 7658
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Bonjour »

1.682.303

Dat is de teller van het aantal doden op dit moment. Van de aan corona toegeschreven doden, want in vele landen hebben ze niet de middelen dit vast te stellen.
New Jersey (8.8 miljoen inwoners) is de grens van 2.000 doden per miljoen gepasseerd. Dat is 1 op de 500. 1 in iedere straat.

En dan maak iemand zich druk over de definitie van een 'pandemie'?

Waar zijn we nu mee bezig?

De kosten voor een vaccin zijn iets van 5 euro voor de één en 25 euro voor het andere vaccin. Vergelijk dat even met alle kosten die nu in ziekenhuizen gemaakt worden.
Misschien zijner bijwerkingen op lange termijn. Het virus heeft gigantische bijwerkingen, de voornaamste is dat je er dood aan kan gaan.
En dan zitten we nog met het probleem dat het zorgsysteem zo overbelast is dat ook allerlei andere ziektes veel gevaarlijker worden.

Een vaccin weigeren is als zeggen dat een maximum snelheid op de snelweg ongewenste inmenging in privé zaken is, want het zou allemaal wel mee vallen. Dat iemand zelf wel kan beslissen met hoeveel alcohol ie achter het stuur gaat zitten. Ik ben er niet voor om gevaccineerden speciale voorrechten te geven. Ik ben er wel voor verpleegkosten corona uit te sluiten van hun verzekering. Ik ben er ook voor dat iemand die besmet wordt door een weigeraar, die weigeraar aansprakelijk kan stellen voor alle kosten. Net zoals de beschonken bestuurder die niet meer verzekerd is.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Gaitema »

Mart schreef: 18 dec 2020, 23:28
Gaitema schreef: 18 dec 2020, 23:09 Dan zit er toch niks anders op dan te stoppen met al die anti coronamaatregelen?
Indien je ethiek niet in ogenschouw neemt, heb je feitelijk gelijk en is de natuurlijke weg het meest effectief: het virus z'n gang laten gaan, hetgeen welliswaar honderden miljoenen mensen het leven zal kosten, maar de overlevenden zijn dan wel bestand tegen het virus en hun nakomelingen eveneens. Zo evolueert de natuur: de best aangepaste overleeft en brengt genetisch aangepaste soortgenoten voort, terwijl de zwakkere soortgenoten telkens uitsterven.

In de menselijke samenleving speelt echter ethiek een belangrijke rol en willen we logischerwijze niet dat de zwakkeren en slechtst aangepasten sterven. En zoals je merkt, speelt de farmaceutische industrie hierbij een centrale rol: een vaccin zal ons bestand maken tegen het covid-19 virus, maar uiteraard zal de farmaceutische industrie het virus een stap voor moeten blijven. Dat zal waarschijnlijk voor virusmutaties bij mensen geen probleem zijn. De mutatie van covid-19 bij dieren zal echter minder eenvoudig te volgen zijn en via die weg is het niet onwaarschijnlijk dat dit virus en andere virussen ooit weer in een nieuw jasje toe zullen slaan.
Dus als ik het goed begrijp is het niet automatisch zo data het inenten we direct weer een pandemie krijgen van een gemuteerd covid-19 virus. Je moet het dus met inentingen voor blijven. Kans bestaat dat we ons geregeld moeten laten vaccineren.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door callista »

We zullen moeten leren leven met Covid-19

https://www.ad.nl/binnenland/artsen-cor ... ~a8d5ff9d/
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Gaitema »

Bonjour schreef: 19 dec 2020, 09:41 1.682.303

Dat is de teller van het aantal doden op dit moment. Van de aan corona toegeschreven doden, want in vele landen hebben ze niet de middelen dit vast te stellen.
New Jersey (8.8 miljoen inwoners) is de grens van 2.000 doden per miljoen gepasseerd. Dat is 1 op de 500. 1 in iedere straat.

En dan maak iemand zich druk over de definitie van een 'pandemie'?

Waar zijn we nu mee bezig?

De kosten voor een vaccin zijn iets van 5 euro voor de één en 25 euro voor het andere vaccin. Vergelijk dat even met alle kosten die nu in ziekenhuizen gemaakt worden.
Misschien zijner bijwerkingen op lange termijn. Het virus heeft gigantische bijwerkingen, de voornaamste is dat je er dood aan kan gaan.
En dan zitten we nog met het probleem dat het zorgsysteem zo overbelast is dat ook allerlei andere ziektes veel gevaarlijker worden.

Een vaccin weigeren is als zeggen dat een maximum snelheid op de snelweg ongewenste inmenging in privé zaken is, want het zou allemaal wel mee vallen. Dat iemand zelf wel kan beslissen met hoeveel alcohol ie achter het stuur gaat zitten. Ik ben er niet voor om gevaccineerden speciale voorrechten te geven. Ik ben er wel voor verpleegkosten corona uit te sluiten van hun verzekering. Ik ben er ook voor dat iemand die besmet wordt door een weigeraar, die weigeraar aansprakelijk kan stellen voor alle kosten. Net zoals de beschonken bestuurder die niet meer verzekerd is.
Dat vind ik dus hard wat je zegt. Het houdt totaal geen rekening met de angst waar de weigeraar mee leeft en principiële bezwaren, zoals dus weigeren omdat in de vaccinlijn ooit in de jaren 60 een geabborteerde foetus gebruikt is. Iets wat bij veel christenen heel zwaar weegt. Tel daarbij op allen die vrezen dat ze een dna verandering krijgen waardoor ze de antichrist toebehoren. Maar ook velen niet religieuzen die angst hebben voor wat er hun lichaam ingespoten wordt. Juist door dergelijke besluiten als uitsluiting van verzekeringen enzo, zet dat heel veel kwaad bloed bij vele van deze mensen tot in onze kerk aan toe. Het vergelijken met alcoholisten achter het stuur en snelheidsoverschrijdingen toestaan is werkelijk belachelijk en zeer buiten proportioneel.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Piebe Paulusma »

Petra schreef: 19 dec 2020, 01:21 Ze zijn in Vietnam nu op mensen aan het testen met een eigen vaccin.. dus het zit er hier ook aan te komen.
Ik denk dat we wereldwijd de kant van een vaccin-paspoort-achtige -toestand op gaan.
Net als een hondenpaspoort.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
RickyTjin
Berichten: 169
Lid geworden op: 09 sep 2020, 22:05
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door RickyTjin »

callista schreef: 19 dec 2020, 09:49 We zullen moeten leren leven met Covid-19

https://www.ad.nl/binnenland/artsen-cor ... ~a8d5ff9d/
Corona komt volgens artsen dus elke winter terug, net als de jaarlijkse griep. Ik vermoed dat de jaarlijkse griep Corona wordt genoemd, en dat past prima binnen de aangepaste criteria van het WHO voor een pandemie.
Baruch JHWH El Elyon ברוך יהוה אל עליון
Gezegend zij JHWH, de Allerhoogste God (Gen 14:20-22)
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Gaitema »

callista schreef: 19 dec 2020, 09:49 We zullen moeten leren leven met Covid-19

https://www.ad.nl/binnenland/artsen-cor ... ~a8d5ff9d/
Nou, dat hoor ik inderdaad de laatste dagen steeds meer om me heen. We kunnen dan toch niet iedere winter in een lockdown gaan zitten? Hebben ze dit niet geweten in Den Haag en het RIVM?
Waar zijn ze nu mee bezig?
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Gaitema »

Piebe Paulusma schreef: 19 dec 2020, 09:58
Petra schreef: 19 dec 2020, 01:21 Ze zijn in Vietnam nu op mensen aan het testen met een eigen vaccin.. dus het zit er hier ook aan te komen.
Ik denk dat we wereldwijd de kant van een vaccin-paspoort-achtige -toestand op gaan.
Net als een hondenpaspoort.
Ik het Goede Morgen Nederland gekeken. Je hebt gelijk. Niet gevaccineerden worden straks gepest in Nederland. :cry:
Laatst gewijzigd door Gaitema op 19 dec 2020, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door callista »

RickyTjin schreef: 19 dec 2020, 09:59
callista schreef: 19 dec 2020, 09:49 We zullen moeten leren leven met Covid-19

https://www.ad.nl/binnenland/artsen-cor ... ~a8d5ff9d/
Corona komt volgens artsen dus elke winter terug, net als de jaarlijkse griep. Ik vermoed dat de jaarlijkse griep Corona wordt genoemd, en dat past prima binnen de aangepaste criteria van het WHO voor een pandemie.
Covid-19 is natuurlijk iets anders dan een gewone griep of Mexicaanse griep.
Kijk maar naar diegenen die genezen zijn verklaard maar vaak ook nog moeten revalideren door restverschijnselen, die ook in veel gevallen blijvend zijn.
En hoe het er aan toegaat op de IC's..

Probleem is dat wanneer je je wat grieperig voelt meteen de angst hebt dat het Covid-19 is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Gaitema »

callista schreef: 19 dec 2020, 10:04
RickyTjin schreef: 19 dec 2020, 09:59
callista schreef: 19 dec 2020, 09:49 We zullen moeten leren leven met Covid-19

https://www.ad.nl/binnenland/artsen-cor ... ~a8d5ff9d/
Corona komt volgens artsen dus elke winter terug, net als de jaarlijkse griep. Ik vermoed dat de jaarlijkse griep Corona wordt genoemd, en dat past prima binnen de aangepaste criteria van het WHO voor een pandemie.
Covid-19 is natuurlijk iets anders dan een gewone griep of Mexicaanse griep.
Kijk maar naar diegenen die genezen zijn verklaard maar vaak ook nog moeten revalideren door restverschijnselen, die ook in veel gevallen blijvend zijn.
En hoe het er aan toegaat op de IC's..

Probleem is dat wanneer je je wat grieperig voelt meteen de angst hebt dat het Covid-19 is.
Precies, wie nu dat nog griep noemt mag wel wakker worden.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door callista »

Gaitema schreef: 19 dec 2020, 10:02
callista schreef: 19 dec 2020, 09:49 We zullen moeten leren leven met Covid-19

https://www.ad.nl/binnenland/artsen-cor ... ~a8d5ff9d/
Nou, dat hoor ik inderdaad de laatste dagen steeds meer om me heen. We kunnen dan toch niet iedere winter in een lockdown gaan zitten? Hebben ze dit niet geweten in Den Haag en het RIVM?
Waar zijn ze nu mee bezig?
Hoe het zich allemaal precies zal gaan ontwikkelen weet eigenlijk nog niemand tot in details...
Daarvoor zijn er nog teveel vragen rondom dit virus...
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Piebe Paulusma »

Gaitema schreef: 19 dec 2020, 10:03
Piebe Paulusma schreef: 19 dec 2020, 09:58
Petra schreef: 19 dec 2020, 01:21 Ze zijn in Vietnam nu op mensen aan het testen met een eigen vaccin.. dus het zit er hier ook aan te komen.
Ik denk dat we wereldwijd de kant van een vaccin-paspoort-achtige -toestand op gaan.
Net als een hondenpaspoort.
Ik het Goede Morgen Nederland gekeken. Je hebt gelijk. Niet gevaccineerden worden straks gepest in Nederland. :cry:
Klopt breur, als ie oe niet in loat ent'n bende straks communist zonder te stemm'n!
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Piebe Paulusma »

callista schreef: 19 dec 2020, 10:06
Gaitema schreef: 19 dec 2020, 10:02
callista schreef: 19 dec 2020, 09:49 We zullen moeten leren leven met Covid-19

https://www.ad.nl/binnenland/artsen-cor ... ~a8d5ff9d/
Nou, dat hoor ik inderdaad de laatste dagen steeds meer om me heen. We kunnen dan toch niet iedere winter in een lockdown gaan zitten? Hebben ze dit niet geweten in Den Haag en het RIVM?
Waar zijn ze nu mee bezig?
Hoe het zich allemaal precies zal gaan ontwikkelen weet eigenlijk nog niemand tot in details...
Daarvoor zijn er nog teveel vragen rondom dit virus...
Ik sta niet te springen om me te laten vaccineren, laat staan meerdere keren.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende