Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
RickyTjin
Berichten: 169
Lid geworden op: 09 sep 2020, 22:05
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door RickyTjin »

Gaitema schreef: 19 dec 2020, 10:03
Piebe Paulusma schreef: 19 dec 2020, 09:58
Petra schreef: 19 dec 2020, 01:21 Ze zijn in Vietnam nu op mensen aan het testen met een eigen vaccin.. dus het zit er hier ook aan te komen.
Ik denk dat we wereldwijd de kant van een vaccin-paspoort-achtige -toestand op gaan.
Net als een hondenpaspoort.
Ik het Goede Morgen Nederland gekeken. Je hebt gelijk. Niet gevaccineerden worden straks gepest in Nederland. :cry:
Zo worden mensen tegen elkaar uittgespeeld.
Baruch JHWH El Elyon ברוך יהוה אל עליון
Gezegend zij JHWH, de Allerhoogste God (Gen 14:20-22)
Gebruikersavatar
RickyTjin
Berichten: 169
Lid geworden op: 09 sep 2020, 22:05
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door RickyTjin »

callista schreef: 19 dec 2020, 10:04
RickyTjin schreef: 19 dec 2020, 09:59
callista schreef: 19 dec 2020, 09:49 We zullen moeten leren leven met Covid-19

https://www.ad.nl/binnenland/artsen-cor ... ~a8d5ff9d/
Corona komt volgens artsen dus elke winter terug, net als de jaarlijkse griep. Ik vermoed dat de jaarlijkse griep Corona wordt genoemd, en dat past prima binnen de aangepaste criteria van het WHO voor een pandemie.
Covid-19 is natuurlijk iets anders dan een gewone griep of Mexicaanse griep.
Dát is jou optiek, hoe jij er tegen aankijkt.
callista schreef: 19 dec 2020, 10:04
RickyTjin schreef: 19 dec 2020, 09:59
callista schreef: 19 dec 2020, 09:49 We zullen moeten leren leven met Covid-19

https://www.ad.nl/binnenland/artsen-cor ... ~a8d5ff9d/
Corona komt volgens artsen dus elke winter terug, net als de jaarlijkse griep. Ik vermoed dat de jaarlijkse griep Corona wordt genoemd, en dat past prima binnen de aangepaste criteria van het WHO voor een pandemie.
Probleem is dat wanneer je je wat grieperig voelt meteen de angst hebt dat het Covid-19 is.
Je suggestie van "Probleem is dat wanneer je je wat grieperig voelt meteen de angst hebt dat het Covid-19 is." is je eigen subjectieve redenering en is bovendien ongenuanceerd; er is immers ook een grijs gebied en niet alles hoeft zwart/wit te zijn.
Probleem is volgens jou dat wanneer jij je wat grieperig voelt je meteen de angst hebt dat het Covid-19 is. Het is wel overdreven dat als je je wat grieperig voelt je meteen angst hebt voor Covid-19.

Maar ik heb er geen probleem mee dát griep angst teweeg brengt over Covid-19. Je kunt het niet voor een ander invullen. Ik vermoed dat wát Corona genoemd wordt dat het gewoon de jaarlijkse griep is. Dat past prima binnen de aangepaste criteria van het WHO voor een pandemie.
Baruch JHWH El Elyon ברוך יהוה אל עליון
Gezegend zij JHWH, de Allerhoogste God (Gen 14:20-22)
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Bonjour »

Gaitema schreef: 19 dec 2020, 09:57 Dat vind ik dus hard wat je zegt. Het houdt totaal geen rekening met de angst waar de weigeraar mee leeft en principiële bezwaren, zoals dus weigeren omdat in de vaccinlijn ooit in de jaren 60 een geabborteerde foetus gebruikt is. Iets wat bij veel christenen heel zwaar weegt. Tel daarbij op allen die vrezen dat ze een dna verandering krijgen waardoor ze de antichrist toebehoren. Maar ook velen niet religieuzen die angst hebben voor wat er hun lichaam ingespoten wordt. Juist door dergelijke besluiten als uitsluiting van verzekeringen enzo, zet dat heel veel kwaad bloed bij vele van deze mensen tot in onze kerk aan toe. Het vergelijken met alcoholisten achter het stuur en snelheidsoverschrijdingen toestaan is werkelijk belachelijk en zeer buiten proportioneel.
Kan je je voorstellen dat anderen daar totaal geen boodschap aan hebben, gezien het aantal doden dat het corona virus nu oplevert? Ik ben bang dat het dierbaren hun leven kost. Ik ben bang dat het de maatschappij langdurig uit balans brengt. Ik denk dat er grotere belangen zijn dan de angsten van de weigeraars.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Gaitema »

Bonjour schreef: 19 dec 2020, 10:50
Gaitema schreef: 19 dec 2020, 09:57 Dat vind ik dus hard wat je zegt. Het houdt totaal geen rekening met de angst waar de weigeraar mee leeft en principiële bezwaren, zoals dus weigeren omdat in de vaccinlijn ooit in de jaren 60 een geabborteerde foetus gebruikt is. Iets wat bij veel christenen heel zwaar weegt. Tel daarbij op allen die vrezen dat ze een dna verandering krijgen waardoor ze de antichrist toebehoren. Maar ook velen niet religieuzen die angst hebben voor wat er hun lichaam ingespoten wordt. Juist door dergelijke besluiten als uitsluiting van verzekeringen enzo, zet dat heel veel kwaad bloed bij vele van deze mensen tot in onze kerk aan toe. Het vergelijken met alcoholisten achter het stuur en snelheidsoverschrijdingen toestaan is werkelijk belachelijk en zeer buiten proportioneel.
Kan je je voorstellen dat anderen daar totaal geen boodschap aan hebben, gezien het aantal doden dat het corona virus nu oplevert? Ik ben bang dat het dierbaren hun leven kost. Ik ben bang dat het de maatschappij langdurig uit balans brengt. Ik denk dat er grotere belangen zijn dan de angsten van de weigeraars.
Ik denk dat dit overdreven is. Kunnen wij niet op een vrijwillige manier voldoende mensen aan het vaccineren krijgen, dan deugd er iets niet aan de voorlichting. En het is maar iets meer doden dat er aan vallen dan de griep tot nu toe. Ik zie eerder het gevaar voor blijvend letsen bij de genen die levend van de IC komen.

En wat ik hier verder lees is dat ondanks de vaccins de Corona toch iedere winter terug komt en wat dan?
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Gaitema »

RickyTjin schreef: 19 dec 2020, 10:23
Gaitema schreef: 19 dec 2020, 10:03
Piebe Paulusma schreef: 19 dec 2020, 09:58
Petra schreef: 19 dec 2020, 01:21 Ze zijn in Vietnam nu op mensen aan het testen met een eigen vaccin.. dus het zit er hier ook aan te komen.
Ik denk dat we wereldwijd de kant van een vaccin-paspoort-achtige -toestand op gaan.
Net als een hondenpaspoort.
Ik het Goede Morgen Nederland gekeken. Je hebt gelijk. Niet gevaccineerden worden straks gepest in Nederland. :cry:
Zo worden mensen tegen elkaar uittgespeeld.
Daar ben ik ook bang voor. Velen worden gedemoniseerd over en weer. Ook christenen die wel een vaccin nemen, door zij die dat niet doen. Want die zouden het teken van het beest dragen.
Een walgelijke tijd is aangebroken. Heel Nederland is boos.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Gaitema »

RickyTjin schreef: 19 dec 2020, 10:45
callista schreef: 19 dec 2020, 10:04
RickyTjin schreef: 19 dec 2020, 09:59
callista schreef: 19 dec 2020, 09:49 We zullen moeten leren leven met Covid-19

https://www.ad.nl/binnenland/artsen-cor ... ~a8d5ff9d/
Corona komt volgens artsen dus elke winter terug, net als de jaarlijkse griep. Ik vermoed dat de jaarlijkse griep Corona wordt genoemd, en dat past prima binnen de aangepaste criteria van het WHO voor een pandemie.
Covid-19 is natuurlijk iets anders dan een gewone griep of Mexicaanse griep.
Dát is jou optiek, hoe jij er tegen aankijkt.
callista schreef: 19 dec 2020, 10:04
RickyTjin schreef: 19 dec 2020, 09:59
callista schreef: 19 dec 2020, 09:49 We zullen moeten leren leven met Covid-19

https://www.ad.nl/binnenland/artsen-cor ... ~a8d5ff9d/
Corona komt volgens artsen dus elke winter terug, net als de jaarlijkse griep. Ik vermoed dat de jaarlijkse griep Corona wordt genoemd, en dat past prima binnen de aangepaste criteria van het WHO voor een pandemie.
Probleem is dat wanneer je je wat grieperig voelt meteen de angst hebt dat het Covid-19 is.
Je suggestie van "Probleem is dat wanneer je je wat grieperig voelt meteen de angst hebt dat het Covid-19 is." is je eigen subjectieve redenering en is bovendien ongenuanceerd; er is immers ook een grijs gebied en niet alles hoeft zwart/wit te zijn.
Probleem is volgens jou dat wanneer jij je wat grieperig voelt je meteen de angst hebt dat het Covid-19 is. Het is wel overdreven dat als je je wat grieperig voelt je meteen angst hebt voor Covid-19.

Maar ik heb er geen probleem mee dát griep angst teweeg brengt over Covid-19. Je kunt het niet voor een ander invullen. Ik vermoed dat wát Corona genoemd wordt dat het gewoon de jaarlijkse griep is. Dat past prima binnen de aangepaste criteria van het WHO voor een pandemie.
Wat het ook is, het is niet de gewone griep van afgelopen jaren. Heb jij nooit mensen ontmoet of van gehoord die blijvend letsel hebben of langdurig letsel? Wiens longen zwaar beschadigen? Helemaal weer moeten revalideren? Een blijvende schade aan hun smaakvermogen hebben? Eten die niet meer lekker is en vreselijk van smaak is?
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9981
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Messenger »

Gaitema schreef: 19 dec 2020, 10:03
Piebe Paulusma schreef: 19 dec 2020, 09:58
Petra schreef: 19 dec 2020, 01:21 Ze zijn in Vietnam nu op mensen aan het testen met een eigen vaccin.. dus het zit er hier ook aan te komen.
Ik denk dat we wereldwijd de kant van een vaccin-paspoort-achtige -toestand op gaan.
Net als een hondenpaspoort.
Ik het Goede Morgen Nederland gekeken. Je hebt gelijk. Niet gevaccineerden worden straks gepest in Nederland. :cry:
Ik heb er geen moeite mee als ik mijn vaccinatiebewijs moet tonen voor ik de kroeg, theater of de bus in mag.
Stel nu dat de pandemie niet gezien werd als een boze griep, maar dat de pandemie de naam Ebola had.
Zou je dan plezierig je onder mensen begeven als je wist dat een deel van hen Ebola onder de leden zou kunnen hebben?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9981
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Messenger »

Gaitema schreef: 19 dec 2020, 11:09Een blijvende schade aan hun smaakvermogen hebben? Eten die niet meer lekker is en vreselijk van smaak is?
Dat is rampzalig en kan depressie veroorzaken. Het is dan ook verlies van 2 zintuigen (van de 5,6).
Je proeft niets en ruikt niets, dus je hebt niet in de gaten dat iets vreselijk is.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Gaitema »

Messenger schreef: 19 dec 2020, 11:17
Gaitema schreef: 19 dec 2020, 10:03
Piebe Paulusma schreef: 19 dec 2020, 09:58
Petra schreef: 19 dec 2020, 01:21 Ze zijn in Vietnam nu op mensen aan het testen met een eigen vaccin.. dus het zit er hier ook aan te komen.
Ik denk dat we wereldwijd de kant van een vaccin-paspoort-achtige -toestand op gaan.
Net als een hondenpaspoort.
Ik het Goede Morgen Nederland gekeken. Je hebt gelijk. Niet gevaccineerden worden straks gepest in Nederland. :cry:
Ik heb er geen moeite mee als ik mijn vaccinatiebewijs moet tonen voor ik de kroeg, theater of de bus in mag.
Stel nu dat de pandemie niet gezien werd als een boze griep, maar dat de pandemie de naam Ebola had.
Zou je dan plezierig je onder mensen begeven als je wist dat een deel van hen Ebola onder de leden zou kunnen hebben?
Zo bang zijn ze in Rwanda nu inderdaad. Maar ik kies zelf voor vrede en niet voor een heerschappij van angst
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Atheist2
Berichten: 1151
Lid geworden op: 13 okt 2019, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Atheist2 »

Gaitema schreef: 19 dec 2020, 09:57 Dat vind ik dus hard wat je zegt. Het houdt totaal geen rekening met de angst waar de weigeraar mee leeft en principiële bezwaren, zoals dus weigeren omdat in de vaccinlijn ooit in de jaren 60 een geabborteerde foetus gebruikt is. Iets wat bij veel christenen heel zwaar weegt. Tel daarbij op allen die vrezen dat ze een dna verandering krijgen waardoor ze de antichrist toebehoren. Maar ook velen niet religieuzen die angst hebben voor wat er hun lichaam ingespoten wordt. Juist door dergelijke besluiten als uitsluiting van verzekeringen enzo, zet dat heel veel kwaad bloed bij vele van deze mensen tot in onze kerk aan toe. Het vergelijken met alcoholisten achter het stuur en snelheidsoverschrijdingen toestaan is werkelijk belachelijk en zeer buiten proportioneel.
vetgedrukt is door mij:

dat is dus allemaal onzin wat je hier schrijft. Vooral van de DNA verandering waardoor men de antichrist toebehoort. Zeker gelezen op rechtse sites als xandernieuws?
En dat van die foetus is ook overdreven. Er is 1 foetus gebruikt voor de eerst cel, nu worden er alleen maar cellen gebruikt die geen foetus ooit hebben gevormd.

Zelfs het reformatorisch dagblad is het met mij eens:

https://www.rd.nl/artikel/900343-hoe-be ... etusvaccin

https://www.nu.nl/nucheckt/6062910/nuch ... accin.html

Wees blij met deze ontwikkelingen in plaats van ze te misbruiken. Een foetus wat het leven van honderden/duizenden/miljoenen kan bevorderen. Er zijn heel veel meer foetussen die niet voortleven na de dood. Dat is pas zonde.
Atheist2
Berichten: 1151
Lid geworden op: 13 okt 2019, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Atheist2 »

Gaitema schreef: 19 dec 2020, 11:25 Zo bang zijn ze in Rwanda nu inderdaad. Maar ik kies zelf voor vrede en niet voor een heerschappij van angst
Dat laatste blijkt niet uit jouw antwoorden hier. Die lijken juist gevormd door angst, angst voor het onbekende. En als mensen jou wijzen op fouten in jouw aannames dan blijkt het niet tot jou door te dringen. Want twee weken later opper je weer dezelfde dingen (zoals dat een vaccin gemaakt zou zijn van een foetus). Dan helpt het dus niet erg om jou sites te geven waar het tegendeel staat.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Gaitema »

Atheist2 schreef: 19 dec 2020, 12:53
Gaitema schreef: 19 dec 2020, 11:25 Zo bang zijn ze in Rwanda nu inderdaad. Maar ik kies zelf voor vrede en niet voor een heerschappij van angst
Dat laatste blijkt niet uit jouw antwoorden hier. Die lijken juist gevormd door angst, angst voor het onbekende. En als mensen jou wijzen op fouten in jouw aannames dan blijkt het niet tot jou door te dringen. Want twee weken later opper je weer dezelfde dingen (zoals dat een vaccin gemaakt zou zijn van een foetus). Dan helpt het dus niet erg om jou sites te geven waar het tegendeel staat.
Jij leest wel heel beroerd. Ik heb nergens gezegd dat het vaccin gemaakt is van een foetus. Ik ben zelf ook nergens bang voor.
Laatst gewijzigd door Gaitema op 19 dec 2020, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Gaitema »

Atheist2 schreef: 19 dec 2020, 12:50
Gaitema schreef: 19 dec 2020, 09:57 Dat vind ik dus hard wat je zegt. Het houdt totaal geen rekening met de angst waar de weigeraar mee leeft en principiële bezwaren, zoals dus weigeren omdat in de vaccinlijn ooit in de jaren 60 een geabborteerde foetus gebruikt is. Iets wat bij veel christenen heel zwaar weegt. Tel daarbij op allen die vrezen dat ze een dna verandering krijgen waardoor ze de antichrist toebehoren. Maar ook velen niet religieuzen die angst hebben voor wat er hun lichaam ingespoten wordt. Juist door dergelijke besluiten als uitsluiting van verzekeringen enzo, zet dat heel veel kwaad bloed bij vele van deze mensen tot in onze kerk aan toe. Het vergelijken met alcoholisten achter het stuur en snelheidsoverschrijdingen toestaan is werkelijk belachelijk en zeer buiten proportioneel.
vetgedrukt is door mij:

dat is dus allemaal onzin wat je hier schrijft. Vooral van de DNA verandering waardoor men de antichrist toebehoort. Zeker gelezen op rechtse sites als xandernieuws?
En dat van die foetus is ook overdreven. Er is 1 foetus gebruikt voor de eerst cel, nu worden er alleen maar cellen gebruikt die geen foetus ooit hebben gevormd.

Zelfs het reformatorisch dagblad is het met mij eens:

https://www.rd.nl/artikel/900343-hoe-be ... etusvaccin

https://www.nu.nl/nucheckt/6062910/nuch ... accin.html

Wees blij met deze ontwikkelingen in plaats van ze te misbruiken. Een foetus wat het leven van honderden/duizenden/miljoenen kan bevorderen. Er zijn heel veel meer foetussen die niet voortleven na de dood. Dat is pas zonde.
Ik omschreef verschillende standpunten onder de mensen. Ik heb zelf geen persoonlijke standpunt genoemd. Ik wacht gewoon eerst de ontwikkelingen af.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9981
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Messenger »

Gaitema schreef: 19 dec 2020, 14:04 Jij leest wel heel beroerd. Ik heb nergens gezegd dat het vaccin gemaakt is van een foetus. Ik ben zelf ook nergens bang voor.
Een poosje geleden vertelde je volgens mij nog dat je jouw kind niet wilde vaccineren op de principiële overweging dat voor de ontwikkeling van vaccins gebruik zou zijn gemaakt van een geaborteerd embryo?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Gaitema »

Messenger schreef: 19 dec 2020, 14:12
Gaitema schreef: 19 dec 2020, 14:04 Jij leest wel heel beroerd. Ik heb nergens gezegd dat het vaccin gemaakt is van een foetus. Ik ben zelf ook nergens bang voor.
Een poosje geleden vertelde je volgens mij nog dat je jouw kind niet wilde vaccineren op de principiële overweging dat voor de ontwikkeling van vaccins gebruik zou zijn gemaakt van een geaborteerd embryo?
Ja, met een cel daarvan in de jaren 60 zei ik er bij. Niet een complete Foetus. Ik kan het niet zo volmaakt met bronnen weergeven en verwoorden zoals mensen dat hier kunnen.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9981
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Messenger »

Helder Gaitema, dankjewel.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Gaitema »

Dank je
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Atheist2
Berichten: 1151
Lid geworden op: 13 okt 2019, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Atheist2 »

Gaitema schreef: 19 dec 2020, 14:26 Ja, met een cel daarvan in de jaren 60 zei ik er bij. Niet een complete Foetus. Ik kan het niet zo volmaakt met bronnen weergeven en verwoorden zoals mensen dat hier kunnen.
Hehe, dat snap ik wel dat je dat bedoelde... Daarom heb ik ook een linkje gestuurd met die cellijn van een foetus uit 1973 in Leiden.
Gaitema schreef: 19 dec 2020, 14:04 Jij leest wel heel beroerd. Ik heb nergens gezegd dat het vaccin gemaakt is van een foetus. Ik ben zelf ook nergens bang voor.
Jij leest alles wel heel letterlijk, natuurlijk had je het over een cel. Ik bedoelde ook een cel van een geaborteerde foetus.

En dat jij nergens bang voor bent lees ik wel in de berichten die je post "heel Nederland boos" "mensen tegen elkaar opzetten" "een walgelijke tijd is aangebroken". Volgens mij duidt dit allemaal op angst. Maar goed, misschien wordt jij wel heel blij van een walgelijke tijd. Dat kan.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Gaitema »

Atheist2 schreef: 19 dec 2020, 17:02
Gaitema schreef: 19 dec 2020, 14:26 Ja, met een cel daarvan in de jaren 60 zei ik er bij. Niet een complete Foetus. Ik kan het niet zo volmaakt met bronnen weergeven en verwoorden zoals mensen dat hier kunnen.
Hehe, dat snap ik wel dat je dat bedoelde... Daarom heb ik ook een linkje gestuurd met die cellijn van een foetus uit 1973 in Leiden.
1973 dus in dit geval. Geen jaren 60.
Moet je daar zo'n ophef van maken met een hele drama aan theater? Wat wil je daar toch mee?
Gaitema schreef: 19 dec 2020, 14:04 Jij leest wel heel beroerd. Ik heb nergens gezegd dat het vaccin gemaakt is van een foetus. Ik ben zelf ook nergens bang voor.
Jij leest alles wel heel letterlijk, natuurlijk had je het over een cel. Ik bedoelde ook een cel van een geaborteerde foetus.

En dat jij nergens bang voor bent lees ik wel in de berichten die je post "heel Nederland boos" "mensen tegen elkaar opzetten" "een walgelijke tijd is aangebroken". Volgens mij duidt dit allemaal op angst. Maar goed, misschien wordt jij wel heel blij van een walgelijke tijd. Dat kan.
Waarom zou ik daar bang voor moeten zijn? Als dat gewoon de realiteit is wat ik constateer? Als ik zeg "ik ben niet bang voor Corona" begrijpen collega's dat direct verkeerd. Ze denken dan dat ik me niet laat vaccineren en me niet aan de regels houd. De één prijst me dan de hemel in en de ander geageerd geïrriteerd op mij.
Terwijl ik gewoon bedoel dat ik niet van plan ben in angst voor Corona te leven. Niet meer en niet minder. Maar ik moet wel op eieren lopen. De één wil me graag bezoeken en geeft me thuis zelfs een hand, een knuffel en een paar kloppen op de rug, terwijl de ander direct 5 meter afstand van me neemt als ik mijn neus ophaal. Een vriend nodigd mij, zijn broer en nog een broer uit die net nog die week een scheit aan Corona party voor 8 personen heeft georganiseerd en dan weer verbied een collega mij haast om voor de verjaardag van mijn dochter één oom en één tante uit te nodigen. Hier wordt je voor crimineel uitgemaakt als ik mij of mijn dochter niet in ent, op Facebook tref ik christenen die er van walgen als ik het wel doe tegen Covid-19 en denken dat ik het teken van het Beest heb aangenomen. Ik kan nooit iedereen naar de zin maken. Wat ik ook doe, ik maak altijd iemands humeur slecht.
Dat constateer ik. Maar bang? Nee, dat is een veel te groot woord
Ik ben alleen blij als we het ooit achter de rug krijgen, maar de berichten die ik hier van Mart, Messenger en Callista voorbij zie komen suggereren dat we er misschien wel nooit afkomen. Dus, ik vrees dat dit het nieuwe normaal is.
De nette burgers van weleer demoniseren elkaar nu vanwege de Covid-19 drama.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Atheist2
Berichten: 1151
Lid geworden op: 13 okt 2019, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Atheist2 »

Gaitema schreef: 19 dec 2020, 19:38 1973 dus in dit geval. Geen jaren 60.
Moet je daar zo'n ophef van maken met een hele drama aan theater? Wat wil je daar toch mee?
Wat een vreemde opmerking? Als er iemand op dit forum drama maakt dan ben jij het wel "ik ga weg, o nee toch niet, o weer wel, toch maar niet" je lijkt daarin onze vriend Tjerry wel.
Waar ik dan een drama mee maak, ik heb werkelijk geen idee. Ik maak gewoon een opmerking naar aanleiding van iets dat jij schreef.


Waarom zou ik daar bang voor moeten zijn? Als dat gewoon de realiteit is wat ik constateer? Als ik zeg "ik ben niet bang voor Corona" begrijpen collega's dat direct verkeerd. Ze denken dan dat ik me niet laat vaccineren en me niet aan de regels houd. De één prijst me dan de hemel in en de ander geageerd geïrriteerd op mij.
Die realiteit is er nog niet, dus het is nog geen realiteit. Je doet toekomstvoorspellingen die gebaseerd zijn op angst. Maar als ik om me heen kijk dan denk ik dat heel veel Nederlanders niet willen dat een vc verplicht wordt. Dus met jouw toekomstvisie zal het wel meevallen.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Gaitema »

Atheist2 schreef: 19 dec 2020, 22:04
Gaitema schreef: 19 dec 2020, 19:38 1973 dus in dit geval. Geen jaren 60.
Moet je daar zo'n ophef van maken met een hele drama aan theater? Wat wil je daar toch mee?
Wat een vreemde opmerking? Als er iemand op dit forum drama maakt dan ben jij het wel "ik ga weg, o nee toch niet, o weer wel, toch maar niet" je lijkt daarin onze vriend Tjerry wel.
Waar ik dan een drama mee maak, ik heb werkelijk geen idee. Ik maak gewoon een opmerking naar aanleiding van iets dat jij schreef.
Laat maar hangen, je kletst maar wat raak. Puur om te stoken.
Ik begrijp gewoon niet alles van de materie, maar daar ga ik niet met jou over hebben. Je praat te negatief en veroordelend over mij. Daar praat ik liever met een respectabele persoon over.
Waarom zou ik daar bang voor moeten zijn? Als dat gewoon de realiteit is wat ik constateer? Als ik zeg "ik ben niet bang voor Corona" begrijpen collega's dat direct verkeerd. Ze denken dan dat ik me niet laat vaccineren en me niet aan de regels houd. De één prijst me dan de hemel in en de ander geageerd geïrriteerd op mij.
Die realiteit is er nog niet, dus het is nog geen realiteit. Je doet toekomstvoorspellingen die gebaseerd zijn op angst. Maar als ik om me heen kijk dan denk ik dat heel veel Nederlanders niet willen dat een vc verplicht wordt. Dus met jouw toekomstvisie zal het wel meevallen.
Je leest echt zeer beroerd. Ik heb het over de realiteit vandaag zoals ik die al dagelijks mee maak. Zo reageren nu al vrienden en collega's. En je mag dit topic wel beter mee lezen en het nieuws volgen, want onder een onderzoek van één vandaag is 3/4 van de bevolking voor een toegangspas voor van alles waarin staat dat je ingeënt bent of niet. Alleen de politiek wil dat voorlopig niet.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Atheist2
Berichten: 1151
Lid geworden op: 13 okt 2019, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Atheist2 »

Gaitema schreef: 19 dec 2020, 22:20 Laat maar hangen, je kletst maar wat raak. Puur om te stoken.
Ik begrijp gewoon niet alles van de materie, maar daar ga ik niet met jou over hebben. Je praat te negatief en veroordelend over mij. Daar praat ik liever met een respectabele persoon over.
Het is ook nooit jouw fout he Gaitema, jij wast je handen in onschuld?
Jij bent het die negatief is naar mij toe met je "moet je er weer een drama van maken" terwijl ik niet weet waar je op doelt.

Je leest echt zeer beroerd. Ik heb het over de realiteit vandaag zoals ik die al dagelijks mee maak. Zo reageren nu al vrienden en collega's. En je mag dit topic wel beter mee lezen en het nieuws volgen, want onder een onderzoek van één vandaag is 3/4 van de bevolking voor een toegangspas voor van alles waarin staat dat je ingeënt bent of niet. Alleen de politiek wil dat voorlopig niet.
Volgens mij is het vandaag de dag nog niet verplicht om te vaccineren. Dus dat mensen je er nu al mee pesten of dat mensen die het vaccin nog niet hebben gehad gedemoniseerd worden lijkt me wel mee te vallen.
En 1 onderzoek die zegt dat 3/4 van de bevolking is voor een toegangspas zegt mij niet zoveel. Vooral niet uitgevoerd door 1 Vandaag. Dat is volgens mij niet maatgevend voor de rest van de bevolking.
Op TV en in mijn omgeving hoor ik alleen maar mensen zeggen "ik zou de prik waarschijnlijk wel nemen, maar men mag het niet verplichten".
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Gaitema »

Atheist2, wij liggen elkaar niet. Ik vind het onaangenaam met jou in gesprek te zijn. Het komt altijd negatief en klagend op mij over. Daarom ga ik niet verder met je in gesprek hier over.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Atheist2
Berichten: 1151
Lid geworden op: 13 okt 2019, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Atheist2 »

Gaitema schreef: 19 dec 2020, 23:04 Atheist2, wij liggen elkaar niet. Ik vind het onaangenaam met jou in gesprek te zijn. Het komt altijd negatief en klagend op mij over. Daarom ga ik niet verder met je in gesprek hier over.
Hoe het op jou overkomt kan ook weleens aan jezelf liggen, lijkt je niet? Ik ben nergens klagend of negatief geweest. Ik stelde enkel wat vragen. Jij was het die ineens out of the blue kwam met "maak er geen drama van". Dat ging al nergens over.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Gaitema »

Atheist2 schreef: 19 dec 2020, 23:13
Gaitema schreef: 19 dec 2020, 23:04 Atheist2, wij liggen elkaar niet. Ik vind het onaangenaam met jou in gesprek te zijn. Het komt altijd negatief en klagend op mij over. Daarom ga ik niet verder met je in gesprek hier over.
Hoe het op jou overkomt kan ook weleens aan jezelf liggen, lijkt je niet? Ik ben nergens klagend of negatief geweest. Ik stelde enkel wat vragen. Jij was het die ineens out of the blue kwam met "maak er geen drama van". Dat ging al nergens over.
Jij zegt altijd dat het aan mij ligt en dat ik het verkeerd doe. Dat is wat je voortdurend doe en houd nu aub je grote bek dicht.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.