Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door hopper »

callista schreef: 31 okt 2021, 14:56 LIVE | Antonius Ziekenhuis Sneek stroomt vol met patiënten uit Urk,
10:27
Het Antonius Ziekenhuis in het Friese Sneek stroomt vol met coronapatiënten uit Urk. Dat meldt Omrop Fryslân.
Meer dan de helft van alle coronapatiënten komt momenteel uit Urk. Op de verpleegafdelingen gaat het zelfs om 70 tot 80 procent van de patiënten.
Er worden geen nieuwe patiënten meer opgenomen, omdat alle bedden in gebruik zijn. Ate van der Zee, voorzitter van het Regionaal Overleg Acute Zorgketen Noord-Nederland, noemt de situatie 'zorgelijk.'

Het aantal besmettingen in de streng gereformeerde gemeente is al een paar weken flink aan het stijgen.
https://www.ad.nl/binnenland/live-anton ... ~af04d575/
God laat het dus toch afweten in Urk. Gelukkig ben ik geen patiënt met niet-levensbedreigende zorgvraag uit Sneek.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Bonjour »

Volgens het corona dashboard zijn het er 7 sinds 13 oktober.
https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... is-opnames

Ergens lijkt me iets hier niet te kloppen.

Overigens lopen de positieve testen nu lekker op. Wat later dan Staphorst, maar wat verwacht wordt, gebeurt gewoon.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door hopper »

https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/2 ... gen-corona
"De huisartsen hebben dagelijks steeds meer te maken met mensen die ziek zijn geworden door het coronavirus. Ook merken zij een toename in het aantal vragen over vaccineren. De huisartsen zijn graag bereid om met inwoners in gesprek te gaan over vaccinatie." Indien gewenst kan straks dus ook meteen een vaccinatie gezet worden.
Huisartsen melden een toename van corona op Urk (Of is het in Urk?)
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door callista »

Op Urk... ;)
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Leon »

in plaats van procenten kunnen ze het beter over aantallen hebben, drie van de vier is 75%.

er is voorspeld dat niet-gevaccineerden allemaal corona zullen krijgen, weet de bron niet meer, ach mijn arme moedertje
[uit principe ben ik voor principes]
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Bonjour »

We krijgen allemaal corona. De maatregelen zijn ervoor dat niet iedereen het tegelijk krijgt.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Vreugdevol
Berichten: 1288
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Vreugdevol »

Bonjour schreef: 31 okt 2021, 15:06 Volgens het corona dashboard zijn het er 7 sinds 13 oktober.
https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... is-opnames

Ergens lijkt me iets hier niet te kloppen.

Overigens lopen de positieve testen nu lekker op. Wat later dan Staphorst, maar wat verwacht wordt, gebeurt gewoon.
Klopt de besmettingen lopen op, net als in het rest van het land. Zo bijzonder is dat niet, vreemd genoeg ligt er een vergrootglas op de bijbelbelt terwijl al het andere vakkundig onderdrukt wordt.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door hopper »

callista schreef: 31 okt 2021, 15:20Op Urk... ;)
Ja. Voor mij blijft het een eiland. Ook in geestelijk opzicht.
Gebruikersavatar
Antoon51
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2020, 07:49
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Antoon51 »

Yours schreef: 29 okt 2021, 13:41 @Antoon51,

Ik schets de realiteit zoals die er nu uitziet in de gezondheidszorg. En zoals die gaat worden als deze situatie zo voortduurt. Als coronavaccinweigeraar ben je daar mede verantwoordelijk voor.
Aldus Yours
Lees alles nog eens rustig door en trek geen voorbarige conclusie die nergens op slaat en je nooit hard kan maken, het is gewoon niet zo, misschien wel andersom, Maurice de Hond heeft een goed artikel daarover, vervoeg je daar en lees, als je dat nog niet in wil zien, prima, nee ik ben niet kwaad dat je mij hierin betrekt, het is denk ik onwetendheid van uwer kant.

[modbreak Bonjour] Als je een bericht wilt maken met een quote. druk je op het quote teken, met omgekeerde quotes-tekens, met onderliggende tekst "reageren met citaat". Doe aardig voor uw moderator, bezorg hem geen onnodig werk.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door hopper »

Leon schreef: 31 okt 2021, 15:25 in plaats van procenten kunnen ze het beter over aantallen hebben, drie van de vier is 75%.

er is voorspeld dat niet-gevaccineerden allemaal corona zullen krijgen, weet de bron niet meer, ach mijn arme moedertje
Wat Bonjour zegt: we krijgen (vroeger of later) allemaal corona. Van de ongevaccineerden weet ik inmiddels (van betrokkenen in mijn omgeving) dat corona meestal 'een griepje' is, maar dat in ca 10-20 procent van de gevallen dat niet zo is.

Eigenlijk is wel/niet vaccineren een gokspelletje. Misschien valt het wel mee als je niet gevaccineerd bent. En anders is het een kwestie van helaas pindakaas. Dan ben je de sjaak en zit je na een half jaar nog in de misere.
Vreugdevol
Berichten: 1288
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Vreugdevol »

hopper schreef: 31 okt 2021, 15:36
Leon schreef: 31 okt 2021, 15:25 in plaats van procenten kunnen ze het beter over aantallen hebben, drie van de vier is 75%.

er is voorspeld dat niet-gevaccineerden allemaal corona zullen krijgen, weet de bron niet meer, ach mijn arme moedertje
Wat Bonjour zegt: we krijgen (vroeger of later) allemaal corona. Van de ongevaccineerden weet ik inmiddels (van betrokkenen in mijn omgeving) dat corona meestal 'een griepje' is, maar dat in ca 10-20 procent van de gevallen dat niet zo is.

Eigenlijk is wel/niet vaccineren een gokspelletje. Misschien valt het wel mee als je niet gevaccineerd bent. En anders is het een kwestie van helaas pindakaas. Dan ben je de sjaak en zit je na een half jaar nog in de misere.
Dat is onzin ongevaccineerden komen nergens meer zonder test, gevaccineerde mogen alles terwijl we weten dat ze gewoon besmettelijk kunnen zijn. Daar ligt de oorzaak, alleen wordt het tegen alle logica in omgedraaid.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Vreugdevol
Berichten: 1288
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Vreugdevol »

Maargoed ik wil niet met een vingertje wijzen want al vaccineer je de gehele bevolking of niet, corona komt elk jaar terug.

Deze tweedeling heeft politieke bedoelingen ik wil daar niet aan mee doen aan die zieke agenda punten van hun.

Ja corona is echt, echter grijpt de politiek deze met twee handen aan om het volk tegen elkaar op te zetten om hun agenda erdoor heen te duwen, ik walg daarvan ik snap niet dat mensen maar naar elkaar blijven wijzen in plaats van te zien waar onze overheden mee bezig zijn.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door hopper »

Vreugdevol schreef: 31 okt 2021, 15:39

Dat is onzin ongevaccineerden komen nergens meer zonder test, gevaccineerde mogen alles terwijl we weten dat ze gewoon besmettelijk kunnen zijn. Daar ligt de oorzaak, alleen wordt het tegen alle logica in omgedraaid.
Ja, de ongevaccineerden mogen niet in contact komen met de gevaccineerden. Ik ben gevaccineerd en ik kan corona hebben zonder dat ik er erg in heb, dan zou ik zomaar een ongevaccineerde kunnen besmetten! En daar de ziekenhuizen al weer capaciteit te kort komen dienen de maatregelen opgeschaald te worden.
Maria K
Berichten: 2887
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Maria K »

hopper schreef: 31 okt 2021, 15:36
Leon schreef: 31 okt 2021, 15:25 in plaats van procenten kunnen ze het beter over aantallen hebben, drie van de vier is 75%.

er is voorspeld dat niet-gevaccineerden allemaal corona zullen krijgen, weet de bron niet meer, ach mijn arme moedertje
Wat Bonjour zegt: we krijgen (vroeger of later) allemaal corona. Van de ongevaccineerden weet ik inmiddels (van betrokkenen in mijn omgeving) dat corona meestal 'een griepje' is, maar dat in ca 10-20 procent van de gevallen dat niet zo is.
Misschien in de termen zoals Leon voorstelt.
Bij 1 op de 10 tot 1 op de 5 Corona patiënten kan het aardig aanpakken.
Variërend van een aantal dagen behorend ziek, daarna soms nog weken tot maanden lang verzwakt tot revalidatie behoeftig of zelfs blijvende schade.
En dan hebben we het nog niet over de dodelijke gevallen.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door hopper »

Maria K schreef: 31 okt 2021, 15:53
hopper schreef: 31 okt 2021, 15:36

Wat Bonjour zegt: we krijgen (vroeger of later) allemaal corona. Van de ongevaccineerden weet ik inmiddels (van betrokkenen in mijn omgeving) dat corona meestal 'een griepje' is, maar dat in ca 10-20 procent van de gevallen dat niet zo is.
Misschien in de termen zoals Leon voorstelt.
Bij 1 op de 10 tot 1 op de 5 Corona patiënten kan het aardig aanpakken.
Variërend van een aantal dagen behorend ziek, daarna soms nog weken tot maanden lang verzwakt tot revalidatie behoeftig of zelfs blijvende schade.
En dan hebben we het nog niet over de dodelijke gevallen.
Dood gaan is mss nog het minst erge, vooral als je oud bent zoals ik. Vooral 50 minners kunnen hun leven ten gronde gericht zien.
Dat is spijtig als je nog veel plannen hebt. Of thuiswonende kinderen hebt.
Mullog
Berichten: 3785
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Mullog »

Antoon51 schreef: 31 okt 2021, 15:34 @Antoon51,

Ik schets de realiteit zoals die er nu uitziet in de gezondheidszorg. En zoals die gaat worden als deze situatie zo voortduurt. Als coronavaccinweigeraar ben je daar mede verantwoordelijk voor.
Aldus Yours
Lees alles nog eens rustig door en trek geen voorbarige conclusie die nergens op slaat en je nooit hard kan maken, het is gewoon niet zo, misschien wel andersom, Maurice de Hond heeft een goed artikel daarover, vervoeg je daar en lees, als je dat nog niet in wil zien, prima, nee ik ben niet kwaad dat je mij hierin betrekt, het is denk ik onwetendheid van uwer kant.
Als je dan eens een mooi linkje naar dat artikel van Maurice de Hond toevoegt zodat je lezers niet hoeven te gaan grasduinen in de honderden artikelen die Maurice de Hond heeft geschreven en te gaan zitten raden welk briljant artikel jij bedoelt.

Mag ik trouwens eens vragen waarom je met @Antoon51 een post aan jezelf richt?
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door callista »

Antoon51 is het quoten nog niet machtig .....vandaar.. ;)
Zeer onduidelijk zo.....hij is er al op gewezen door het Moderaat.
Mullog
Berichten: 3785
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Mullog »

Vreugdevol schreef: 31 okt 2021, 15:46 Maargoed ik wil niet met een vingertje wijzen want al vaccineer je de gehele bevolking of niet, corona komt elk jaar terug.

Deze tweedeling heeft politieke bedoelingen ik wil daar niet aan mee doen aan die zieke agenda punten van hun.

Ja corona is echt, echter grijpt de politiek deze met twee handen aan om het volk tegen elkaar op te zetten om hun agenda erdoor heen te duwen, ik walg daarvan ik snap niet dat mensen maar naar elkaar blijven wijzen in plaats van te zien waar onze overheden mee bezig zijn.
Waar onder overheid mee bezig is slecht beleid. In tijden van crisis helpt Nederlands gepolder niet. Gewoon strikte maatregelen en strikte handhaving en niet dat halfslachtige onbegrijpelijke beleid. Daar ontstaat die tweedeling door. Alles kan op zijn Nederlands ter discussie worden gesteld. Ik zie dat met het klimaat ook nog wel gaan gebeuren, dat, terwijl het water over de dijken klotst, er discussies gaan ontstaan over het behoud van het cultuurlandschap. Of zoiets.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Bonjour »

Ik kan het me wel voorstellen dat ze de boel opengooiden. Zoveel ondernemers zaten te klagen.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Mullog
Berichten: 3785
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Mullog »

callista schreef: 31 okt 2021, 16:54 Antoon51 is het quoten nog niet machtig .....vandaar.. ;)
Zeer onduidelijk zo.....hij is er al op gewezen door het Moderaat.
Dat is nu eenmaal met die antivaxxers. Ze weten niet hoe het werkt. Ze hebben geen idee waar ze het over hebben. Ze hebben geen benul maar zijn overtuigd van hun gelijk.

Maar ja, zo zit de wereld in elkaar. De dommigheid en onkunde regeert, Tot eind 19e eeuw maakte dat nog niet zoveel uit maar nu gaat de wereld eraan ten onder.
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Leon »

Mullog schreef: 31 okt 2021, 20:08
callista schreef: 31 okt 2021, 16:54 Antoon51 is het quoten nog niet machtig .....vandaar.. ;)
Zeer onduidelijk zo.....hij is er al op gewezen door het Moderaat.
Dat is nu eenmaal met die antivaxxers. Ze weten niet hoe het werkt. Ze hebben geen idee waar ze het over hebben. Ze hebben geen benul maar zijn overtuigd van hun gelijk.
Dat ben jij toch ook; overtuigd van je gelijk? Waarom zouden we partij moeten kiezen?
Maar ja, zo zit de wereld in elkaar. De dommigheid en onkunde regeert, Tot eind 19e eeuw maakte dat nog niet zoveel uit maar nu gaat de wereld eraan ten onder.
En zelfs al gaat de wereld er aan ten onder, dan toch liever in vrijheid voor zoveel mogelijk mensen, dan met een repressief systeem?
[uit principe ben ik voor principes]
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3574
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door dingo »

Leon schreef: 31 okt 2021, 21:57
Mullog schreef: 31 okt 2021, 20:08
Dat is nu eenmaal met die antivaxxers. Ze weten niet hoe het werkt. Ze hebben geen idee waar ze het over hebben. Ze hebben geen benul maar zijn overtuigd van hun gelijk.
Dat ben jij toch ook; overtuigd van je gelijk? Waarom zouden we partij moeten kiezen?
Maar ja, zo zit de wereld in elkaar. De dommigheid en onkunde regeert, Tot eind 19e eeuw maakte dat nog niet zoveel uit maar nu gaat de wereld eraan ten onder.
En zelfs al gaat de wereld er aan ten onder, dan toch liever in vrijheid voor zoveel mogelijk mensen, dan met een repressief systeem?
Het zou niet erg zijn als de anti-vaxxers een idee hadden waar het over gaat. Het is niet dat dit jaar voor eerst gevaccineerd wordt. Zelfs niet het eerste jaar dat er een mRNA vaccin gemaakt is. Dat is allemaal gedocumenteerd en statistisch onderbouwd inclusief geconstateerde bijverschijnselen maar nee iemand doet een of andere doldwaze bewering op Facebook en dat wordt geloofd maar een gedegen onderzoek is fout want big farma of MSM of whatever kortom wetenschap tegenover onderbuikgevoelens waar de onderbuikgevoelens het winnen. Dus ja dat Mullog anti-vaxxers niet al te slim vindt, is niet zo verwonderlijk en ik ben het in dit geval nog met hem eens ook.
Spreuken 26:4
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Leon »

dingo schreef: 31 okt 2021, 22:05
Leon schreef: 31 okt 2021, 21:57
Dat ben jij toch ook; overtuigd van je gelijk? Waarom zouden we partij moeten kiezen?

En zelfs al gaat de wereld er aan ten onder, dan toch liever in vrijheid voor zoveel mogelijk mensen, dan met een repressief systeem?
Het zou niet erg zijn als de anti-vaxxers een idee hadden waar het over gaat. Het is niet dat dit jaar voor eerst gevaccineerd wordt. Zelfs niet het eerste jaar dat er een mRNA vaccin gemaakt is. Dat is allemaal gedocumenteerd en statistisch onderbouwd inclusief geconstateerde bijverschijnselen maar nee iemand doet een of andere doldwaze bewering op Facebook en dat wordt geloofd maar een gedegen onderzoek is fout want big farma of MSM of whatever kortom wetenschap tegenover onderbuikgevoelens waar de onderbuikgevoelens het winnen. Dus ja dat Mullog anti-vaxxers niet al te slim vindt, is niet zo verwonderlijk en ik ben het in dit geval nog met hem eens ook.
Je zou deze eens kunnen bekijken

https://www.youtube.com/watch?v=CZx46D27D0A&t=3883s

Een videolezing van de Radboud universiteit over complotdenkers, ze zijn verrassend mild, ik sluit me aan bij die mildheid.
[uit principe ben ik voor principes]
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Mart »

Leon schreef: 01 nov 2021, 00:35 Je zou deze eens kunnen bekijken

https://www.youtube.com/watch?v=CZx46D27D0A&t=3883s

Een videolezing van de Radboud universiteit over complotdenkers, ze zijn verrassend mild, ik sluit me aan bij die mildheid.
Mildheid weerlegt nergens de onderliggende stupiditeit.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Mullog
Berichten: 3785
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Mullog »

Leon schreef: 31 okt 2021, 21:57
Mullog schreef: 31 okt 2021, 20:08
Dat is nu eenmaal met die antivaxxers. Ze weten niet hoe het werkt. Ze hebben geen idee waar ze het over hebben. Ze hebben geen benul maar zijn overtuigd van hun gelijk.
Dat ben jij toch ook; overtuigd van je gelijk? Waarom zouden we partij moeten kiezen?
Maar ja, zo zit de wereld in elkaar. De dommigheid en onkunde regeert, Tot eind 19e eeuw maakte dat nog niet zoveel uit maar nu gaat de wereld eraan ten onder.
En zelfs al gaat de wereld er aan ten onder, dan toch liever in vrijheid voor zoveel mogelijk mensen, dan met een repressief systeem?
Mensen die zich niet laten vaccineren verhogen de risico's voor zichzelf en voor hun omgeving en dat het virus muteert. Dat zijn gewoon feiten. Maar die worden dus ontkend. Dus ja, in deze heb ik gewoon gelijk.

En hoezo een repressief systeem? Als je dat vindt ben je dan voorstander van het afschaffen van rijbewijzen, wapenvergunningen, diploma's en de ziektekostenverzekering om eens wat te noemen?