Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Mullog
Berichten: 3842
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Mullog »

Antoon51 schreef: 24 dec 2020, 10:00 Ik vind dat Hopper serieus bezig is betreffende dit onderwerp, ik denk dat regeringsinstanties op enkele punten te trots zijn om toe te geven dat men het verkeerd ingeschat had, ik heb mede daarom ook mijn standpunt ingenomen, geen vaccinatie.
Ik doe dat ook altijd. Als ik vind dat iemand anders een fout maakt dan straf ik bij voorkeur iemand die er niets mee te maken heeft of neem ik een besluit waar ik uiteindelijk zelf de dupe van ben.
peda
Berichten: 20594
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door peda »

Mullog schreef: 24 dec 2020, 10:06
hopper schreef: 24 dec 2020, 08:39 Ik wacht nog steeds af. Zijn de bijwerkingen van het vaccin minder erg dan de bijwerkingen van corona? Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat ik steeds meer mensen ken die corona gehad hebben. En er lijkt niet veel aan de hand, idd je bent een beetje verkouden.

Natuurlijk besef ik dat het ook anders kan, anders lagen de ziekenhuizen niet vol. Voorzichtigheid is de hoeder van de porceleinkast.

En die 0.5 % die dood gaat is verwaarloosbaar en bovendien vnl oudere mensen. Als ik in de auto stap heb ik ook een bepaalde kans om dood te gaan. En ik zie het iedereen doen!
Ik vind praten over bijwerkingen van corona een beetje vreemd. Alsof je de bijwerking van een gebroken been, niet kunnen lopen, gaat vergelijken met de bijwerking van het gips, jeuk te bestrijden met een breinaald.

Verder is het inderdaad niet erg dat mensen, voornamelijk ouderen, doodgaan. We zijn toch al overbevolkt.
Als het overbevolkt zijn de maat is, kunnen beter jongeren ( die zich nog voortplanten ) sterven als de ouderen die het vermogen tot vermeerderen achter zich hebben. :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Antoon51
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2020, 07:49
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Antoon51 »

Echt Mullog weer niet lezen of insinueren, ik zeg mede daarom, er speelt meer, ik kan je gerust stellen hier zal ik geen enkel nadeel van ondervinden, mogelijk niet deelnemen aan vliegverkeer, maakt mij niet uit ,ik heb de hele wereld al gezien, voor mijn vrouw ook geen punt meer
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door hopper »

Antoon51 schreef: 24 dec 2020, 10:00 Ik vind dat Hopper serieus bezig is betreffende dit onderwerp, ik denk dat regeringsinstanties op enkele punten te trots zijn om toe te geven dat men het verkeerd ingeschat had, ik heb mede daarom ook mijn standpunt ingenomen, geen vaccinatie.
De topic titel komt meer tot zijn recht om te zeggen: wat beweegt mensen die de vaccinatie willen, ik vermoed dat angst en buitengesloten voor vliegverkeer sterk meespeelt, ik heb al het een en ander gehoord in mijn omgeving, angst is een slechte raadgever ik heb daar geen last van, kan het iedereen aanraden ongeacht welk besluit je neemt
Ik neem mijn beslissingen naar de stand van zaken van het moment. Voorlopig is die 'geen vaccinatie'. Maar het is niet in beton gegoten.
Mijn vermoeden is dat corona een blijvertje is die in de loop van de tijd 'vriendelijker' gaat worden.

Tegen griep laat ik me ook niet vaccineren, daar gaan ook mensen aan dood.
Maar de dood is sowieso onvermijdelijk.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door hopper »

Mullog schreef: 24 dec 2020, 10:06
Ik vind praten over bijwerkingen van corona een beetje vreemd. Alsof je de bijwerking van een gebroken been, niet kunnen lopen, gaat vergelijken met de bijwerking van het gips, jeuk te bestrijden met een breinaald.

Verder is het inderdaad niet erg dat mensen, voornamelijk ouderen, doodgaan. We zijn toch al overbevolkt.
Bij mijn vrouw zijn de bijwerkingen van een griep vaccinatie dermate ernstig dat het ernstiger is dan de bijwerkingen van de griep zelf.
Die laatste zijn er namelijk meestal niet omdat griep geen veel voorkomende ziekte is.

We hebben het steeds over individuele afwegingen, wat voor de ene persoon geldig is hoeft dat voor de ander niet zo te zijn.

En zelf ben ik op de dood-gerechtigde leeftijd, dat ook. Het kan een keuze zijn om het aan 'de natuur' over te laten.
Mullog
Berichten: 3842
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Mullog »

Antoon51 schreef: 24 dec 2020, 10:13 Echt Mullog weer niet lezen of insinueren, ik zeg mede daarom, er speelt meer, ik kan je gerust stellen hier zal ik geen enkel nadeel van ondervinden, mogelijk niet deelnemen aan vliegverkeer, maakt mij niet uit ,ik heb de hele wereld al gezien, voor mijn vrouw ook geen punt meer
Je schrijft dat je je standpunt mede hebt verandert omdat men te trots is om toe te geven dat men inschattingsfouten heeft gemaakt. Ik vind dat een vreemde redenering omdat als het bijvoorbeeld 10 keer erger zou zijn dan nu en je alleen zou overleven op een vaccinatie jij om die reden dan ook geen vaccin zou nemen. Meer was het niet.
Mullog
Berichten: 3842
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Mullog »

hopper schreef: 24 dec 2020, 10:33
Mullog schreef: 24 dec 2020, 10:06
Ik vind praten over bijwerkingen van corona een beetje vreemd. Alsof je de bijwerking van een gebroken been, niet kunnen lopen, gaat vergelijken met de bijwerking van het gips, jeuk te bestrijden met een breinaald.

Verder is het inderdaad niet erg dat mensen, voornamelijk ouderen, doodgaan. We zijn toch al overbevolkt.
Bij mijn vrouw zijn de bijwerkingen van een griep vaccinatie dermate ernstig dat het ernstiger is dan de bijwerkingen van de griep zelf.
Die laatste zijn er namelijk meestal niet omdat griep geen veel voorkomende ziekte is.

We hebben het steeds over individuele afwegingen, wat voor de ene persoon geldig is hoeft dat voor de ander niet zo te zijn.

En zelf ben ik op de dood-gerechtigde leeftijd, dat ook. Het kan een keuze zijn om het aan 'de natuur' over te laten.
Ik vind het vreemd om in relatie tot een een ziekte over bijwerkingen te praten. Dat gaat over symptomen.

Veder vind ik het altijd weinig kies om in termen van "laat maar doodgaan" over slachtoffers te praten. Natuurlijk gaan er dagelijks mensen aan allerlei zaken dood. Dat wil niet zeggen dat we mensen zomaar moeten laten doodgaan waar dat vermijdbaar is. Wat mij daarbij ook verbaasd is dat een de bevolking van een forum dat voor een groot deel uit mensen bestaat die te hoop lopen bij termen als abortus en euthanasie er niet of nauwelijks gereageerd wordt op dit soort uitspraken (kan zijn dat ik wat gemist heb,ik lees niet alles).
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door hopper »

Mullog schreef: 24 dec 2020, 12:27
Ik vind het vreemd om in relatie tot een een ziekte over bijwerkingen te praten. Dat gaat over symptomen.
Door hetzelfde woord te gebruiken schept het voor mij helderheid. Bijwerkingen zijn namelijk ook symptomen.
We kunnen dus kiezen tussen de bijwerkingen/symptomen van corona zelf of van die van het vaccin.
Verder vind ik het altijd weinig kies om in termen van "laat maar doodgaan" over slachtoffers te praten. Natuurlijk gaan er dagelijks mensen aan allerlei zaken dood. Dat wil niet zeggen dat we mensen zomaar moeten laten doodgaan waar dat vermijdbaar is. Wat mij daarbij ook verbaasd is dat een de bevolking van een forum dat voor een groot deel uit mensen bestaat die te hoop lopen bij termen als abortus en euthanasie er niet of nauwelijks gereageerd wordt op dit soort uitspraken (kan zijn dat ik wat gemist heb,ik lees niet alles).
Ik vind dat ook niet kies als ik over anderen spreek in termen van 'laat maar doodgaan'. Daarom schrijf ik ook dat ik de dood-gerechtigde leeftijd heb, ik spreek niet over anderen, maar over mijzelf. Van mij mogen 80-jarigen best wanhopig aan het leven hangen, wie ben ik om te oordelen? Zelf vind ik dat een mens na zijn 50-60e levensjaar in de laatste levensfase is beland waarin je je opmaakt voor de dood. Ik volg daarin gewoon de natuur. Oude bomen zijn ook bestemd om te vallen, maar het is de storm die bepaalt.
Atheist2
Berichten: 1151
Lid geworden op: 13 okt 2019, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Atheist2 »

Mullog schreef: 24 dec 2020, 12:27 Ik vind het vreemd om in relatie tot een een ziekte over bijwerkingen te praten. Dat gaat over symptomen.

Veder vind ik het altijd weinig kies om in termen van "laat maar doodgaan" over slachtoffers te praten. Natuurlijk gaan er dagelijks mensen aan allerlei zaken dood. Dat wil niet zeggen dat we mensen zomaar moeten laten doodgaan waar dat vermijdbaar is. Wat mij daarbij ook verbaasd is dat een de bevolking van een forum dat voor een groot deel uit mensen bestaat die te hoop lopen bij termen als abortus en euthanasie er niet of nauwelijks gereageerd wordt op dit soort uitspraken (kan zijn dat ik wat gemist heb,ik lees niet alles).

Dat klopt ja. Komt nog bij dat mensen die zich laten vaccineren minder besmettelijk zijn voor anderen. Dus dan helpt het ook om jezelf te vaccineren, voor anderen.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door callista »

Iedereen moet het zelf maar uitmaken om wat voor redenen dan ook.
Mensen zijn nu eenmaal verschillend.
Deswege kan het middel voor sommigen ook erger zijn [of lijken] dan de kwaal.....
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door EdVaessen »

hopper schreef: 24 dec 2020, 10:29 Tegen griep laat ik me ook niet vaccineren, daar gaan ook mensen aan dood.
Dat is een kwestie van statistiek.
Zelf neem ik geen griepprik omdat ik nooit griep heb gehad. Zou ik echter vaker griep hebben gehad die me keer op keer had gesloopt, dan zou ik er anders over denken.
Mullog
Berichten: 3842
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Mullog »

hopper schreef: 24 dec 2020, 12:46
Mullog schreef: 24 dec 2020, 12:27
Ik vind het vreemd om in relatie tot een een ziekte over bijwerkingen te praten. Dat gaat over symptomen.
Door hetzelfde woord te gebruiken schept het voor mij helderheid. Bijwerkingen zijn namelijk ook symptomen.
We kunnen dus kiezen tussen de bijwerkingen/symptomen van corona zelf of van die van het vaccin.
Verder vind ik het altijd weinig kies om in termen van "laat maar doodgaan" over slachtoffers te praten. Natuurlijk gaan er dagelijks mensen aan allerlei zaken dood. Dat wil niet zeggen dat we mensen zomaar moeten laten doodgaan waar dat vermijdbaar is. Wat mij daarbij ook verbaasd is dat een de bevolking van een forum dat voor een groot deel uit mensen bestaat die te hoop lopen bij termen als abortus en euthanasie er niet of nauwelijks gereageerd wordt op dit soort uitspraken (kan zijn dat ik wat gemist heb,ik lees niet alles).
Ik vind dat ook niet kies als ik over anderen spreek in termen van 'laat maar doodgaan'. Daarom schrijf ik ook dat ik de dood-gerechtigde leeftijd heb, ik spreek niet over anderen, maar over mijzelf. Van mij mogen 80-jarigen best wanhopig aan het leven hangen, wie ben ik om te oordelen? Zelf vind ik dat een mens na zijn 50-60e levensjaar in de laatste levensfase is beland waarin je je opmaakt voor de dood. Ik volg daarin gewoon de natuur. Oude bomen zijn ook bestemd om te vallen, maar het is de storm die bepaalt.
Ik interpreteer de zin
hopper schreef: 24 dec 2020, 08:39 ... En die 0.5 % die dood gaat is verwaarloosbaar en bovendien vnl oudere mensen....
toch wat anders dan spreken over jezelf.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door hopper »

EdVaessen schreef: 24 dec 2020, 16:44
hopper schreef: 24 dec 2020, 10:29 Tegen griep laat ik me ook niet vaccineren, daar gaan ook mensen aan dood.
Dat is een kwestie van statistiek.
Zelf neem ik geen griepprik omdat ik nooit griep heb gehad. Zou ik echter vaker griep hebben gehad die me keer op keer had gesloopt, dan zou ik er anders over denken.
Precies, dat bedoel ik. Een vaccinatie is een individuele beslissing.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7613
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Petra »

Bonjour schreef: 24 dec 2020, 07:07 Wat betekent dat "redelijke angst"?
In een dierentuin rondlopen en bang zijn dat de chimpansees ontsnappen? En dan vervolgens in de auto stappen en er niet bij stilstaan dat daar ook risico's aan verbonden zijn.
"redelijk" heeft te maken met beredeneren. Beredeneren doe je op basis van feiten. Niet op basis van wat vage sites ergens van vinden. Dat geeft een onredelijke angst.
Van corona weten we aardig wat de risico's zijn en daar kan je een redelijke angst voor hebben. Ik heb geen serieuze hoge cijfers van bijwerkingen van vaccins gezien. En dan niet de bijwerkingen van de eerste week. Die kan je afstrepen, want die verdwijnen weer snel. Van het vaccin heb je alleen het geval van 2 allergische reacties en als ik het goed heb, hadden die mensen al een verleden met allergische reacties. Dat zal voor de meeste mensen niet spelen.
Redelijke angst is gebaseerd op kans op de situatie en impact van de situatie. Een redelijke angst voor verkoudheid en doodgaan door een leeuw in Kenia, terwijl je nooit buiten Europa komt, is onzin. Kan er een redelijke angst voor het corona vaccin bestaan?

Zie mijn TS en deze:viewtopic.php?p=315068#p315068
Petra schreef:...het vertrouwen van mensen in de overheid is in het algemeen enorm gedaald.
Een tevens jouw:

viewtopic.php?p=315077#p315077
Bonjour schreef: 20 nov 2020, 07:17 Op een bepaald moment is het gewoon kansrekening. Je hebt een kans dat je tegen corona oploopt en daar schade aan over houdt. En die kans lijkt me best hoog.

En er is de kans dat je last krijgt van lange termijn effecten van het vaccin. Hetgeen ook niet denkbeeldig is. Gelukkig hoef je vandaag niet te beslissen.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door EdVaessen »

hopper schreef: 24 dec 2020, 17:29
EdVaessen schreef: 24 dec 2020, 16:44
hopper schreef: 24 dec 2020, 10:29 Tegen griep laat ik me ook niet vaccineren, daar gaan ook mensen aan dood.
Dat is een kwestie van statistiek.
Zelf neem ik geen griepprik omdat ik nooit griep heb gehad. Zou ik echter vaker griep hebben gehad die me keer op keer had gesloopt, dan zou ik er anders over denken.
Precies, dat bedoel ik. Een vaccinatie is een individuele beslissing.
Zou blijken dat ik door vaccin te weigeren voor anderen de kans op griep verhoog, zou ik de prik ook nemen.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7667
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Bonjour »

Petra schreef: 24 dec 2020, 23:47 Een tevens jouw:
Bonjour schreef: 20 nov 2020, 07:17 Op een bepaald moment is het gewoon kansrekening. Je hebt een kans dat je tegen corona oploopt en daar schade aan over houdt. En die kans lijkt me best hoog.

En er is de kans dat je last krijgt van lange termijn effecten van het vaccin. Hetgeen ook niet denkbeeldig is. Gelukkig hoef je vandaag niet te beslissen.
Die is alweer van 30 november. Sindsdien heb ik mijn mening nog bijgesteld door nieuwe informatie, namelijk dat er praktisch nooit bijwerkingen op lange termijn zijn van vaccinaties.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7613
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Petra »

Bonjour schreef: 25 dec 2020, 14:51
Petra schreef: 24 dec 2020, 23:47 Een tevens jouw:
Bonjour schreef: 20 nov 2020, 07:17 Op een bepaald moment is het gewoon kansrekening. Je hebt een kans dat je tegen corona oploopt en daar schade aan over houdt. En die kans lijkt me best hoog.

En er is de kans dat je last krijgt van lange termijn effecten van het vaccin. Hetgeen ook niet denkbeeldig is. Gelukkig hoef je vandaag niet te beslissen.
Die is alweer van 30 november. Sindsdien heb ik mijn mening nog bijgesteld door nieuwe informatie, namelijk dat er praktisch nooit bijwerkingen op lange termijn zijn van vaccinaties.
Vandaar dat ik ook het verminderde vertrouwen in de overheid eraan koppelde.
Niet iedereen heeft die nieuwe informatie opgenomen of verwerkt laat staan de mening bijgesteld.
Ik ken meerdere mensen die in de zorg werken en helemaal niet zo blij zijn dat ze voor in de rij staan, toch angst voor mogelijke bijwerkingen.
"Als je huisarts een pilletje voorschrijft ga je toch ook niet de bijsluiter en/of het internet doorspitten toch, of wel?" Vroeg ik nog. Kennelijk bij covid wel. Volgens mij zit dat 'm in de overdaad aan foute leken-informatie en de snelheid waarmee het vaccin er gekomen is. Normaal gesproken duurt zoiets veel en veel langer.

P.S.
En wat zegt een maandje verder nou over lange-termijn effecten.. ? Het kan hooguit iets over een maandje meer zeggen lijkt mij.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Bonjour
Moderator
Berichten: 7667
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Bonjour »

Petra schreef: 26 dec 2020, 02:38 Ik ken meerdere mensen die in de zorg werken en helemaal niet zo blij zijn dat ze voor in de rij staan, toch angst voor mogelijke bijwerkingen.
Ja. Die hebben niet vooraan gezeten bij wiskunde. Ze staan niet voor niets voor in de rij. Risico's van het virus zijn voor hen veel groter dan van het vaccin.
Petra schreef: 26 dec 2020, 02:38 Volgens mij zit dat 'm in de overdaad aan foute leken-informatie en de snelheid waarmee het vaccin er gekomen is.
Het is de tijd van het fake news. Dat is een nog grotere pandemie dan corona.
Petra schreef: 26 dec 2020, 02:38 En wat zegt een maandje verder nou over lange-termijn effecten.. ? Het kan hooguit iets over een maandje meer zeggen lijkt mij.
Een maandje verder is 40.000 maanden meer resultaat. 40.000 was de omvang van de pfizer testgroep.

En is er een vaccin met een lange-termijn effect?

Het is niet een nieuw vaccin. Ze zijn er al jaren mee bezig. Alleen deze variant van het vaccin is nieuw. Ze zijn al vanaf 2009 bezig met dit soort vaccins omdat ze zoveel voordelen hebben.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7613
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Petra »

Christosoof schreef: 29 jan 2021, 21:00 Het prikkie dient onder andere als gehoorzaamheidsteken (onderworpenheid) aan de overheid]
Hi Christosoof...e.a. die dit ook denken..
Ik vraag me af of jij/jullie als baby wel de DKTP prikrondes hebt (hebben) gehad?
ALS de overheid zou willen om een onderworpenheids-serum in een prik te verstoppen.. zou dat denk ik een uitgelezen kans zijn.

Maar eigenlijk, als ik als overheid zoiets zou willen dan zou ik dat niet in e.o.a. vaccin verstoppen maar gewoon aan het drinkwater toevoegen.
Denk je niet dat dat een stuk eenvoudiger en effectiever zou zijn ?

Maar sja.... ALS er wat aan het drinkwater was toegevoegd dan stond nu iedereen te springen voor dat vaccin in plaats van te rellen.
Vandaar dat ik niet denk dat er iets aan is toegevoegd om ons te onderwerpen en vandaar dat het me ook niet logisch lijkt om het in e.o.a. vaccin te verstoppen waarvan je niet eens zeker weet of iedereen dat wel neemt.

Mijn conclusie is i.i.g. dat er effectievere manieren zijn om de bevolking van chemische gehoorzaamheids middelen te voorzien dan een vaccin. Doe je het niet in het water dan kan het ook aan aspirientjes e.d. worden toegevoegd.

Hence; rare toevoegingen aan dit vaccin vind ik niet logisch.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Snelheid
Berichten: 10796
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Snelheid »

Het was maar een klein stukje in de kranten af gelopen week; de meesten zullen het niet gezien hebben,maar de meesten mensen laten zich niet het vaccin toe dienen,en daar is iets bij voor te stellen.

Het is nog maar de vraag of het vaccin helpt,grote vaagheden om het gehele corona gebeuren. :|
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Piebe Paulusma »

Snelheid schreef: 21 feb 2021, 20:59 Het was maar een klein stukje in de kranten af gelopen week; de meesten zullen het niet gezien hebben,maar de meesten mensen laten zich niet het vaccin toe dienen,en daar is iets bij voor te stellen.

Het is nog maar de vraag of het vaccin helpt,grote vaagheden om het gehele corona gebeuren. :|
Ja dat heb ik volgens mij gelezen, ze vonden de opdringerigheid ook ongepast en dat begrijp ik wel.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Mullog
Berichten: 3842
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Mullog »

Snelheid schreef: 21 feb 2021, 20:59 Het was maar een klein stukje in de kranten af gelopen week; de meesten zullen het niet gezien hebben,maar de meesten mensen laten zich niet het vaccin toe dienen,en daar is iets bij voor te stellen.

Het is nog maar de vraag of het vaccin helpt,grote vaagheden om het gehele corona gebeuren. :|
Ik zou dat kleine stukje in de krant dan graag zien. Want misschien hebben veel mensen geen zin om zich te laten vaccineren (ik ook niet en in algemene zin zal niemand er zin in hebben, maar ik doe het wel) maar men doet het wel. Vandaag zijn we, weliswaar nog niet officieel want die cijfers komen morgen, de miljoen inentingen gepasseerd.
peda
Berichten: 20594
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door peda »

Het goede bij al of niet vaccineren, is dat het uitsluitend gaat over jezelf. Zelf heb ik de eerste vaccinatie met volle overtuiging achter de rug en zie vaccineren als positief voor mij zelf. Wie een andere visie heeft die laat het vaccineren achterwege. Geestelijke volwassenheid. Noch dwang in de ene richting, noch dwang in de andere richting. Help yourself.
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door EdVaessen »

Snelheid schreef: 21 feb 2021, 20:59 Het was maar een klein stukje in de kranten af gelopen week; de meesten zullen het niet gezien hebben,maar de meesten mensen laten zich niet het vaccin toe dienen,en daar is iets bij voor te stellen.

Het is nog maar de vraag of het vaccin helpt,grote vaagheden om het gehele corona gebeuren. :|
Ik ben benieuwd naar dat stukje in de kranten. Heb je een link of zo?
Snelheid
Berichten: 10796
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Snelheid »

EdVaessen schreef: 23 feb 2021, 20:28
Snelheid schreef: 21 feb 2021, 20:59 Het was maar een klein stukje in de kranten af gelopen week; de meesten zullen het niet gezien hebben,maar de meesten mensen laten zich niet het vaccin toe dienen,en daar is iets bij voor te stellen.

Het is nog maar de vraag of het vaccin helpt,grote vaagheden om het gehele corona gebeuren. :|
Ik ben benieuwd naar dat stukje in de kranten. Heb je een link of zo?
Zoekt en gij zult vinden.
[modbreak Bonjour] Laten we een beetje vriendelijk met elkaar omgaan. Je kan best even de krant noemen of nog even moeite doen om de link te vinden.[Modbreak]
VERITAS VOS LIBERABIT.