Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
J-W
Berichten: 2254
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door J-W »

callista schreef: 20 nov 2021, 15:21
Messenger schreef: 20 nov 2021, 15:09 Ik denk dat het virus sterker wordt en de vaccins daardoor zwakker. Hervaccinatie zal dus denk ik blijven.
Datzelfde denk ik ook....het virus is slim en wil overwinnen.
Wij willen ook overwinnen en een aantal hebben die potentie in zich. In de natuur leggen zwakke planten bij extreme weersomstandigheden het loodje. Geen probleem, er blijven er altijd wel een paar in leven en daar gaat het om, de instandhouding van het ras. In de dierenwereld idem dito. Het zou een stuk makkelijker leven als wij het noodlot ook zouden accepteren en alles over ons heen zouden laten komen, de mensheid sterft echt niet uit door een virus. Dat zou misschien een beter doel zijn dan proberen iedereen honderd te laten worden.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Petra »

https://www.socialevraagstukken.nl/noem ... averechts/
Uit een enquête verricht onder een representatieve steekproef van de Nederlandse bevolking blijkt dat in maart 2021 ongeveer 15 procent van de respondenten zich niet wilde laten vaccineren tegen corona. Aan deze respondenten is de open vraag gesteld waarom zij dat niet willen. Dit leverde ongeveer 700 antwoorden op die net als ons eerdere onderzoek de verhalen achter de cijfers laten zien.

De antwoorden op de enquêtevraag zijn heel gevarieerd en veel respondenten gaven meerdere redenen. Op basis van de analyse kunnen de motieven in vier hoofdcategorieën worden ingedeeld.
Bezorgdheid over bijwerkingen

Ongeveer een derde van de genoemde motieven betreffen zorgen over bijwerkingen op korte of langere termijn. Sommige respondenten hebben een bepaalde aandoening of gebruiken medicatie, wat ze onzeker maakt over hoe hun lichaam zal reageren op het vaccin.

Veel andere respondenten maken zich zorgen over mogelijke gevolgen op langere termijn die nu nog onbekend zijn. Zoals vrouwen die bang zijn onvruchtbaar te raken door het vaccin. Vaak schrijven mensen dat ze geen ‘proefkonijn’ willen zijn en niet willen deelnemen aan een ‘experiment’ waarvan de gevolgen onduidelijk zijn.
Vertrouwen in immuunsysteem

Ongeveer een kwart van de redenen die respondenten noemen gaan over het vertrouwen in het eigen lichaam en immuunsysteem. Zij geven aan dat zij gezond en sterk zijn en dat hun lichaam voldoende in staat is om antistoffen aan te maken tegen het coronavirus. Vaccineren is volgens hen daarom onnodig; dit zal hun gezonde lichaam eerder schaden dan beschermen.

Daarnaast zijn er respondenten die aangeven niet tot een risicogroep te behoren die kwetsbaar is voor het virus. Zij zijn niet tegen het coronavaccin in het algemeen, maar zien het voor henzelf als onnodig. Opvallend is dat ook veel respondenten boven de 65 jaar deze reden noemen.

Wantrouwen in instanties: van unheimisch gevoel tot complottheorie

Een derde veel voorkomend motief om niet te vaccineren is wantrouwen. Ruim een derde van het totale aantal redenen dat respondenten noemen, behoort tot deze categorie. Vaak geven respondenten aan dat ze ‘het’ niet vertrouwen. Wat ze precies niet vertrouwen, specificeren ze niet altijd. Als ze wel verdere toelichting geven, blijkt vaak dat ze geen vertrouwen hebben in de instanties die betrokken zijn bij het ontwikkelen en verspreiden van de vaccins, zoals de farmaceutische industrie en het RIVM. Daarnaast noemen respondenten wantrouwen in het kabinet of de overheid.
Religieuze overtuiging

Een vierde motief, dat door huisartsen in regio Rotterdam en Den Haag vaak gehoord wordt, is religie. In de enquête kwamen we religieuze overwegingen beperkt tegen als reden om niet te vaccineren. Enkele voorbeelden die wel genoemd werden:

God heeft mij 67 jaar ongevaccineerd de gezondheid gegeven. Het zou van ondankbaarheid getuigen.

Ik stel mijn vertrouwen op God en Zijn wonderbaarlijke schepping. Dat laat mij persoonlijk geen ruimte voor een vaccin. Desondanks respecteer ik de mensen die wél kiezen voor een vaccin. Wellicht dat mijn mening, over de toegang van een vaccin in mijn lichaam, in de toekomst nog verandert.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Messenger »

GGD-arts komt met uitleg over coronavaccin aan jongeren in spannende actiefilm:
https://www.youtube.com/watch?v=Z5NMnXMrxBU

Rappen doet hij ook:
https://www.youtube.com/watch?v=6dyfvNbyqcE
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Messenger »

Petra schreef: 27 nov 2021, 06:09
Religieuze overtuiging

Een vierde motief, dat door huisartsen in regio Rotterdam en Den Haag vaak gehoord wordt, is religie. In de enquête kwamen we religieuze overwegingen beperkt tegen als reden om niet te vaccineren. Enkele voorbeelden die wel genoemd werden:

God heeft mij 67 jaar ongevaccineerd de gezondheid gegeven. Het zou van ondankbaarheid getuigen.

Ik stel mijn vertrouwen op God en Zijn wonderbaarlijke schepping. Dat laat mij persoonlijk geen ruimte voor een vaccin. Desondanks respecteer ik de mensen die wél kiezen voor een vaccin. Wellicht dat mijn mening, over de toegang van een vaccin in mijn lichaam, in de toekomst nog verandert.
Dus u bent in die 67 jaar ook nooit naar de tandarts gegaan om de door God geschapen kiespijn weg te laten nemen? Is een tandartsbezoek niet een teken van ondankbaarheid naar God toe?
U bent nooit behandeld door een medicus voor een of andere kwaal, om niet tegen Gods schepping in te gaan?
Als u met spoed moet worden opgenomen is uw vertrouwen in God dan nog steeds groter dan het vertrouwen in de artsen van de Spoed Eisende Hulp?

Is het consulteren van artsen niet vreselijk ondankbaar jegens Gods schepping?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Antoon51
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2020, 07:49
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Antoon51 »

Messenger schreef: 27 nov 2021, 09:44
Petra schreef: 27 nov 2021, 06:09
Dus u bent in die 67 jaar ook nooit naar de tandarts gegaan om de door God geschapen kiespijn weg te laten nemen? Is een tandartsbezoek niet een teken van ondankbaarheid naar God toe?
U bent nooit behandeld door een medicus voor een of andere kwaal, om niet tegen Gods schepping in te gaan?
Als u met spoed moet worden opgenomen is uw vertrouwen in God dan nog steeds groter dan het vertrouwen in de artsen van de Spoed Eisende Hulp?

Is het consulteren van artsen niet vreselijk ondankbaar jegens Gods schepping?
Nee dat is geen ondankbaarheid, dat is bijhouden van het lichaam door de Schepper gegeven, wat we nu kennen is een medische behandeling waar deskundigen grote vraagtekens bij zetten en met recht, het blijkt dat de vaccinatie weinig of niets uithaalt, het is een ingreep in je natuurlijke immuunsysteem een behandeling waar niemand verantwoordelijkheid wil nemen en die ook niet voldoende uitgetest is, blijkt wel uit de doden die er vallen niet lang na de behandeling, doden waarvan men nu zegt dat ze het niet weten, een kind kan nagaan dat het tenminste deels met de spuit te maken moet hebben. Vraag je je nu nog af wat de vaccin weigeraar bezield.

[modbreak Bonjour] Derde oproep! Gezien de ernst van de claims die je maakt, verwachten we een degelijke onderbouwing van een degelijke bron. Daar kom je steeds niet mee.
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3574
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door dingo »

Antoon51 schreef: 28 nov 2021, 11:05
Messenger schreef: 27 nov 2021, 09:44
Dus u bent in die 67 jaar ook nooit naar de tandarts gegaan om de door God geschapen kiespijn weg te laten nemen? Is een tandartsbezoek niet een teken van ondankbaarheid naar God toe?
U bent nooit behandeld door een medicus voor een of andere kwaal, om niet tegen Gods schepping in te gaan?
Als u met spoed moet worden opgenomen is uw vertrouwen in God dan nog steeds groter dan het vertrouwen in de artsen van de Spoed Eisende Hulp?

Is het consulteren van artsen niet vreselijk ondankbaar jegens Gods schepping?
Nee dat is geen ondankbaarheid, dat is bijhouden van het lichaam door de Schepper gegeven, wat we nu kennen is een medische behandeling waar deskundigen grote vraagtekens bij zetten en met recht, het blijkt dat de vaccinatie weinig of niets uithaalt, het is een ingreep in je natuurlijke immuunsysteem een behandeling waar niemand verantwoordelijkheid wil nemen en die ook niet voldoende uitgetest is, blijkt wel uit de doden die er vallen niet lang na de behandeling, doden waarvan men nu zegt dat ze het niet weten, een kind kan nagaan dat het tenminste deels met de spuit te maken moet hebben. Vraag je je nu nog af wat de vaccin weigeraar bezield.
Ja weet ik, angst voor het onbekende. Een van de redenen dat in Portugal de inentingsgraad zo hoog is en de maatregelen goed nageleefd worden is omdat zij ervaren hebben hoe het is als de zorg instort en de mortuaria te klein zijn om de doden te bergen. Dat hebben we hier nog niet meegemaakt maar gaat hier ook gebeuren als de maatregelen niet nageleefd worden en de vaccinatiegraad niet stijgt.
Spreuken 26:4
Mullog
Berichten: 3785
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Mullog »

Antoon51 schreef: 28 nov 2021, 11:05 ...
Nee dat is geen ondankbaarheid, dat is bijhouden van het lichaam door de Schepper gegeven, wat we nu kennen is een medische behandeling waar deskundigen grote vraagtekens bij zetten en met recht, het blijkt dat de vaccinatie weinig of niets uithaalt, het is een ingreep in je natuurlijke immuunsysteem een behandeling waar niemand verantwoordelijkheid wil nemen en die ook niet voldoende uitgetest is, blijkt wel uit de doden die er vallen niet lang na de behandeling, doden waarvan men nu zegt dat ze het niet weten, een kind kan nagaan dat het tenminste deels met de spuit te maken moet hebben. Vraag je je nu nog af wat de vaccin weigeraar bezield.
Wanneer verdiep je je nu eens werkelijk in dat geweldige immuunsysteem van je? Het is geen ingreep in het immuunsysteem. Het immuunsysteem leert door de vaccinatie waarop het moet reageren. Dat levert kostbare tijdwinst op als je werkelijk besmet wordt.

En graag een onderbouwing van al die doden door de vaccinatie. Want in vergelijking met de covid slachtoffers is dat minimaal.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Messenger »

dingo schreef: 28 nov 2021, 11:39
Antoon51 schreef: 28 nov 2021, 11:05

Nee dat is geen ondankbaarheid, dat is bijhouden van het lichaam door de Schepper gegeven, wat we nu kennen is een medische behandeling waar deskundigen grote vraagtekens bij zetten en met recht, het blijkt dat de vaccinatie weinig of niets uithaalt, het is een ingreep in je natuurlijke immuunsysteem een behandeling waar niemand verantwoordelijkheid wil nemen en die ook niet voldoende uitgetest is, blijkt wel uit de doden die er vallen niet lang na de behandeling, doden waarvan men nu zegt dat ze het niet weten, een kind kan nagaan dat het tenminste deels met de spuit te maken moet hebben. Vraag je je nu nog af wat de vaccin weigeraar bezield.
Ja weet ik, angst voor het onbekende. Een van de redenen dat in Portugal de inentingsgraad zo hoog is en de maatregelen goed nageleefd worden is omdat zij ervaren hebben hoe het is als de zorg instort en de mortuaria te klein zijn om de doden te bergen. Dat hebben we hier nog niet meegemaakt maar gaat hier ook gebeuren als de maatregelen niet nageleefd worden en de vaccinatiegraad niet stijgt.
In WNL op Zondag vanochtend vertelden Gommerts en Pieter Omzigt dat de vaccinatiegraad in Portugal inmiddels 98% is en dat dit komt doordat de Portugese regering de communicatie veel beter aanpakt en een consistent beleid voert. Omdat varianten nog steeds kunnen zorgen voor besmettingen bij ook gevaccineerden blijven sommige maatregelen van kracht, maar is de zorg door mildere klachten niet overbelast.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Antoon51
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2020, 07:49
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Antoon51 »

dingo schreef: 28 nov 2021, 11:39
Antoon51 schreef: 28 nov 2021, 11:05

Nee dat is geen ondankbaarheid, dat is bijhouden van het lichaam door de Schepper gegeven, wat we nu kennen is een medische behandeling waar deskundigen grote vraagtekens bij zetten en met recht, het blijkt dat de vaccinatie weinig of niets uithaalt, het is een ingreep in je natuurlijke immuunsysteem een behandeling waar niemand verantwoordelijkheid wil nemen en die ook niet voldoende uitgetest is, blijkt wel uit de doden die er vallen niet lang na de behandeling, doden waarvan men nu zegt dat ze het niet weten, een kind kan nagaan dat het tenminste deels met de spuit te maken moet hebben. Vraag je je nu nog af wat de vaccin weigeraar bezield.
Ja weet ik, angst voor het onbekende. Een van de redenen dat in Portugal de inentingsgraad zo hoog is en de maatregelen goed nageleefd worden is omdat zij ervaren hebben hoe het is als de zorg instort en de mortuaria te klein zijn om de doden te bergen. Dat hebben we hier nog niet meegemaakt maar gaat hier ook gebeuren als de maatregelen niet nageleefd worden en de vaccinatiegraad niet stijgt.
Ik heb geen enkele angst voor het onbekende, het onbekend is mij bekend, een vaccinatie graad hier van bijna 90 Procent en al naargelang neemt de ziekenhuisopname toe. :w
J-W
Berichten: 2254
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door J-W »

Antoon51 schreef: 30 nov 2021, 15:18
dingo schreef: 28 nov 2021, 11:39
Ja weet ik, angst voor het onbekende. Een van de redenen dat in Portugal de inentingsgraad zo hoog is en de maatregelen goed nageleefd worden is omdat zij ervaren hebben hoe het is als de zorg instort en de mortuaria te klein zijn om de doden te bergen. Dat hebben we hier nog niet meegemaakt maar gaat hier ook gebeuren als de maatregelen niet nageleefd worden en de vaccinatiegraad niet stijgt.
Ik heb geen enkele angst voor het onbekende, het onbekend is mij bekend, een vaccinatie graad hier van bijna 90 Procent en al naargelang neemt de ziekenhuisopname toe. :w
En wie veroorzaken de overbelasting in de ziekenhuizen en op IC?
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3574
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door dingo »

Antoon51 schreef: 30 nov 2021, 15:18
dingo schreef: 28 nov 2021, 11:39
Ja weet ik, angst voor het onbekende. Een van de redenen dat in Portugal de inentingsgraad zo hoog is en de maatregelen goed nageleefd worden is omdat zij ervaren hebben hoe het is als de zorg instort en de mortuaria te klein zijn om de doden te bergen. Dat hebben we hier nog niet meegemaakt maar gaat hier ook gebeuren als de maatregelen niet nageleefd worden en de vaccinatiegraad niet stijgt.
Ik heb geen enkele angst voor het onbekende, het onbekend is mij bekend, een vaccinatie graad hier van bijna 90 Procent en al naargelang neemt de ziekenhuisopname toe. :w
Waaruit blijkt dat je wat moeite hebt met het interpreteren van statistieken en grafieken.
Spreuken 26:4
Gebruikersavatar
Antoon51
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2020, 07:49
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Antoon51 »

dingo schreef: 30 nov 2021, 17:18
Antoon51 schreef: 30 nov 2021, 15:18
Ik heb geen enkele angst voor het onbekende, het onbekend is mij bekend, een vaccinatie graad hier van bijna 90 Procent en al naargelang neemt de ziekenhuisopname toe. :w
Waaruit blijkt dat je wat moeite hebt met het interpreteren van statistieken en grafieken.
De zoveelste aanname en argument
Ook gemompel hier, ik ben duidelijk geweest daar laat ik het bij.
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3574
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door dingo »

Antoon51 schreef: 30 nov 2021, 17:24
dingo schreef: 30 nov 2021, 17:18
Waaruit blijkt dat je wat moeite hebt met het interpreteren van statistieken en grafieken.
De zoveelste aanname en argument
Ook gemompel hier, ik ben duidelijk geweest daar laat ik het bij.
We hebben het over feiten: namelijk dat het absolute aantal niet gevaccineerden op de IC noemen, voorbij gaat aan het procentuele deel van de bevolking wat niet gevaccineerd is.
Spreuken 26:4
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door callista »

Wat mij stoort hier de laatste tijd is de polarisatie en het blijven opdringen van o.a. vaccinatie aan mensen waarvan iedereen bekend is dat ze niet van mening zullen veranderen.
Mensen willen zich om meerdere redenen niet laten vaccineren....en daar heeft een ieder recht op....punt.

Een soort van evangelisatie dus...waar ik een bloedhekel aan heb..

Bovendien is nog lang niet alles bekend over Covid....
Zeker niet nu met Omicron....
Daarom wacht ik ook nog af...en sowieso...
En wat een ander daarvan vindt zal mij Worst wezen.
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3574
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door dingo »

callista schreef: 30 nov 2021, 17:27 Wat mij stoort hier de laatste tijd is de polarisatie en het blijven opdringen van een andere mening aan mensen waarvan iedereen bekend is dat ze niet van mening zullen veranderen.
Menbsen willen zich om meerdere redenen niet laten vaccineren....en daar heeft een ieder recht op....punt.

Een soort van evangelisatie dus...waar ik een bloedhekel aan heb..
Ik vind het prima als iemand zich niet wil laten vaccineren, om welke reden dan ook. Maar kom niet aanzetten met kulargumenten zonder deugdelijke onderbouwing. Jouw redenen om niet te vaccineren zijn jouw redenen maar jij komt ook niet vertellen dat als je je wel laat vaccineren dat je gek bent en de overheid en de wetenschappelijke instituten en de media etc. allemaal samen onder één hoedje werken om de burger te {niet-toegestaan woord} zonder enige onderbouwing.
Spreuken 26:4
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door MagereHein »

Veel weigeraars baseren hun overtuiging op geloof, niet op feiten! En dat is jammer en soms doodzonde.
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door callista »

Ik ben atheïst. ;)

Maar waar jij op doelt zijn volgens mij zwaar orthodoxen. [waarvan zich een aantal toch laten vaccineren zo las ik laatst, stiekem of niet]
De gelovigen die ik ken hebben zich laten vaccineren.
Mullog
Berichten: 3785
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Mullog »

callista schreef: 30 nov 2021, 17:27 Wat mij stoort hier de laatste tijd is de polarisatie en het blijven opdringen van o.a. vaccinatie aan mensen waarvan iedereen bekend is dat ze niet van mening zullen veranderen.
Mensen willen zich om meerdere redenen niet laten vaccineren....en daar heeft een ieder recht op....punt.

Een soort van evangelisatie dus...waar ik een bloedhekel aan heb..

Bovendien is nog lang niet alles bekend over Covid....
Zeker niet nu met Omicron....
Daarom wacht ik ook nog af...en sowieso...
En wat een ander daarvan vindt zal mij Worst wezen.
Wat mij stoort is dat er uitspraken worden gedaan die geen enkele onderbouwing hebben. Dat als je vraagt om een bron of een referentie daar geen enkele reactie op komt. Dat er gemaand wordt vooral te onderzoeken en als je dan schrijft dat er onderzocht is en dat je op andere uitkomsten uitkomt het dan vreselijk stil wordt.

Wat mij stoort is dat er informatie wordt gegeven zonder enige toelichting en dat die informatie, waarschijnlijk bewust, zo wordt gepresenteerd dat er een fout beeld ontstaat.

Of iemand zich wil laten vaccineren of niet moet iemand helemaal zelf weten. Maar ik wil geen risico lopen met ongevaccineerden om mij heen. Dat is mijn recht, Dus het zou fijn zijn als men zich dan gewoon aan de regels houdt.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Petra »

callista schreef: 30 nov 2021, 17:27 Wat mij stoort hier de laatste tijd is de polarisatie en het blijven opdringen van o.a. vaccinatie aan mensen waarvan iedereen bekend is dat ze niet van mening zullen veranderen.
Mensen willen zich om meerdere redenen niet laten vaccineren....en daar heeft een ieder recht op....punt.

Een soort van evangelisatie dus...waar ik een bloedhekel aan heb..

Bovendien is nog lang niet alles bekend over Covid....
Zeker niet nu met Omicron....
Daarom wacht ik ook nog af...en sowieso...
En wat een ander daarvan vindt zal mij Worst wezen.
Hoe erg ik het ook vind (ook mijn man kampt met gezondheidsproblemen en ziekenhuisperikelen vanwege corona) toch vind ik (nog steeds) dat je moet kunnen doen waar je je goed bij voelt. Als dat niet-vaccineren is..dan is dat (helaaaaaas) zo.
Dan is het aan de overheid/samenleving om je zodanig te overtuigen/informeren/je vertrouwen te winnen.. dat je wél WIL omdat je zelf het belang ervan inziet.

Ik heb trouwens een voorzichtige poging gedaan om jouw punt naar voren te halen : Over Verwijtbaarheid en Vrije Wil
Maar hm... vrees dat het niet landt.
Soms.. is ehhhhh...doordrammen en zelfs overrulen kennelijk best wel.... ehhhh...geaccepteerd; het ligt er maar aan WIE... WAT ...belangrijk genoeg vindt.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door callista »

Oh..dan zal ik dat nog eens gaan doornemen @Petra. :flower1:
Maar dat jouw man nog steeds niet aan de beurt is vind ik wel schrijnend....hopelijk gebeurt dat snel....

Ik zou al woest aan de telefoon blijven hangen... :evil:
Maar ja...ik heb genoeg meegemaakt met artsen.....ach, jij misschien ook wel..
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door MagereHein »

callista schreef: 30 nov 2021, 17:57 Ik ben atheïst. ;)

Maar waar jij op doelt zijn volgens mij zwaar orthodoxen. [waarvan zich een aantal toch laten vaccineren zo las ik laatst, stiekem of niet]
De gelovigen die ik ken hebben zich laten vaccineren.
Ik bedoelde geloof in t algemeen. Ik geloof dat de vaccins te snel ontwikkeld zijn. Ik geloof dat het vaccin slecht is voor m'n ongeboren kind. Ik geloof dat m'n lichaam sterk genoeg is.
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
ben db bd
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 okt 2013, 15:36
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door ben db bd »

Het aantal officieel geregistreerde slachtoffers in de EU als gevolg van de Covid ‘vaccinaties’ is opgelopen tot 31.014 doden en 2.890.600 mensen met gezondheidsschade, waarvan 1.355.192 miljoen ernstig en/of permanent (1). En dat voor de zogenaamde injectie tegen een virus waarvan nu openlijk is erkend dat het geen ‘besmetting’ noch ‘verspreiding’ kan voorkomen, en waarvan de laatste nog overgebleven claim, namelijk dat het je tegen ernstige ziekte zou beschermen, zeker de afgelopen tijd door tal van door medici bevestigde real-life data totaal is ontkracht. Juist het omgekeerde is het geval, zoals deze mensen, bij wie hun benen moesten worden geamputeerd omdat ze trombose kregen door hun Covid injecties, kunnen bevestigen
deze bron kom ik vandaag als eerste tegen op Xandernieuws.net (1 minuut zoeken) Xander wordt mee van het meeste gehaat en tegengesproken, merk ik. Weerlegd worden is een andere zaak. Hij weerlegt zelf met zijn publicaties wel de cijfers van de mainstream-bronnen, zoals zeer vele anderen dat ook doen.
We weten m.i. dat als Xander zelf iets verzint, dat als fake-news wordt verklaard door de denkpolitie van Ajsa en de bekeuringen 'niet te overleven' zijn. Daarom geloof ik in de alternatieve media, waar de informatie herkenbaar van is. In de verklaring van 7 getuigen mogen we toch als gelovigen wel de waarheid veronderstellen?

Principieel geloof ik als formeel uitgesproken wappie tegenwoordig in complotten, omdat de satan, de tegenspeler van onze God van hemel en aarde, niet anders doet en vele 'slaven' hem volgen.
ik ga nog even langs bij bron Frontnieuws van vandaag en noem alleen nog even de grote koppen:
De belogen en bedrogen gevaccineerden – 80% van de Corona-doden in Engeland waren gevaccineerden.

Kinder-oversterfte in het Verenigd Koninkrijk na invoering van Covid vaccinatie, LinkedIn censureert daarop de psychiater erover.

49-jarige die COVID overleefde, wordt gedwongen vaccin te nemen om op longtransplantatielijst te blijven, sterft na tweede Moderna inenting.

Media zeggen dat toename van voetballers die plotseling instorten “toeval” is.

Covidvaccin snijdt mensen geestelijk af – persoonlijke ervaring.

Horrorstraffen in Oostenrijk moeten verplichte vaccinatie afdwingen – 3.600 tot 7.200 euro geldboete, vier weken gevangenisstraf.

Explosieve studie over massale vaccinatierisico’s voor zwangere vrouwen ingetrokken, omdat het “ongerustheid zou veroorzaken bij aanstaande ouders die van plan zijn een kind te krijgen”.

Factcheck – Britse gezondheidsautoriteit NHS gebruikt 7-maanden oude data om te beweren dat 75% van de Covid-19 patiënten op de Intensive Care niet gevaccineerd...

Niet langer een samenzweringstheorie: Australië geeft toe militairen te gebruiken om mensen naar covidkampen te sturen.

Israël: “Het is mogelijk dat we een vierde dosis vaccin nodig hebben”.

Men begint te vermoeden dat het misschien de vaccins zijn die de infectie-explosie veroorzaken.
nou meer zet ik nu niet over hoor, anders zijn we morgen nog bezig.
u begrijpt dat na iedere kop op frontnieuws een uitleg volgt hè? vele tientallen.
Zullen we morgen zo eens een paar van de nog wel 10 alternatieve sites uitmelken?
Ja, sluit hier gerust uw ogen voor hoor, maar weerleggen kunt u ze niet (de foto's staan er vaak bij).
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door hopper »

Goh, Ben...dat jij Xander als serieuze bron hebt, dat had ik nou nooit van je gedacht.

Zeg me welke bronnen je leest en ik zal zeggen wie u ben't........
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door hopper »

callista schreef: 30 nov 2021, 17:27
En wat een ander daarvan vindt zal mij Worst wezen.
Een hoofdletterige Worst? Is dat een opperwezen in de vorm van een Worst?
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door callista »

hopper schreef: 30 nov 2021, 20:27
callista schreef: 30 nov 2021, 17:27
En wat een ander daarvan vindt zal mij Worst wezen.
Een hoofdletterige Worst? Is dat een opperwezen in de vorm van een Worst?
:mrgreen:
Ja...dat had ik beter niet kunnen doen... ;)