Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Bonjour »

Nu.nl: 4000 patiënten in de wacht vanwege de principes van de ongevaccineerden. Wie gaat het de familie uitleggen van de nabestaanden van de mensen die overlijden terwijl ze op de wachtrij staan. Ik zou mijn principes dan niet kunnen verkopen.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door hopper »

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/geen-uit ... weigeraars

In Frankrijk soms geen uitkering voor vaccinweigeraars. Het gaat er daar toch wat strenger aan toe dan in Nederland.
En waar z e i k e n ze het meest? In Nederland!
Gebruikersavatar
Antoon51
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2020, 07:49
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Antoon51 »

Bonjour schreef: 01 nov 2021, 14:34 Nu.nl: 4000 patiënten in de wacht vanwege de principes van de ongevaccineerden. Wie gaat het de familie uitleggen van de nabestaanden van de mensen die overlijden terwijl ze op de wachtrij staan. Ik zou mijn principes dan niet kunnen verkopen.
Dat begrijp ik tenminste als het waar is, zoals geschreven wordt, als het dus gewoon aan die ongevaccineerden legt en er geen andere oorzaken zijn.
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Leon »

Antoon51 schreef: 01 nov 2021, 14:24
Leon schreef: 01 nov 2021, 14:07

Ik hoop wat duidelijkheid verschaft te hebben, blijft natuurlijk mijn eigen visie.
Helaas in die visie houden jij en veel mensen er dus wel zeer bedenkelijke dingen op na, zoals niet vergoeden van ziektekosten en denk jij nu werkelijk dat wij van zulke personen veel wijzer worden, ongeacht ook of er nu een meerderheid van gevaccineerde mensen liggen in de ziekenhuizen of niet, 2deling is onwenselijk in het geheel van de maatschappij en zeker in de gezondheids zorg, alleen het idee opperen is al fout, het mist ook iedere argumentatie.
Ja ook ik maak fouten
[uit principe ben ik voor principes]
Gebruikersavatar
Antoon51
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2020, 07:49
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Antoon51 »

hopper schreef: 01 nov 2021, 14:38 https://joop.bnnvara.nl/nieuws/geen-uit ... weigeraars

In Frankrijk soms geen uitkering voor vaccinweigeraars. Het gaat er daar toch wat strenger aan toe dan in Nederland.
En waar z e i k e n ze het meest? In Nederland!
Klopt gewoon niet ook gevaccineerden worden net zo goed ziek en verspreiden het virus, hier kan je maar een ding van zeggen.
Controledwang en dwepen met eigen regeltje.
Gebruikersavatar
Antoon51
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2020, 07:49
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Antoon51 »

Leon schreef: 01 nov 2021, 14:49
Antoon51 schreef: 01 nov 2021, 14:24
Helaas in die visie houden jij en veel mensen er dus wel zeer bedenkelijke dingen op na, zoals niet vergoeden van ziektekosten en denk jij nu werkelijk dat wij van zulke personen veel wijzer worden, ongeacht ook of er nu een meerderheid van gevaccineerde mensen liggen in de ziekenhuizen of niet, 2deling is onwenselijk in het geheel van de maatschappij en zeker in de gezondheids zorg, alleen het idee opperen is al fout, het mist ook iedere argumentatie.
Ja ook ik maak fouten
Het gaat om dat laatste, blijkt even dat het met u goedpraten is, mogelijk had ik een vooroordeel
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Bonjour »

Antoon51 schreef: 01 nov 2021, 14:48
Bonjour schreef: 01 nov 2021, 14:34 Nu.nl: 4000 patiënten in de wacht vanwege de principes van de ongevaccineerden. Wie gaat het de familie uitleggen van de nabestaanden van de mensen die overlijden terwijl ze op de wachtrij staan. Ik zou mijn principes dan niet kunnen verkopen.
Dat begrijp ik tenminste als het waar is, zoals geschreven wordt, als het dus gewoon aan die ongevaccineerden legt en er geen andere oorzaken zijn.
Nee, dat is te gemakkelijk. Als een gevaccineerde ziek wordt, heeft hij geprobeerd het te voorkomen. Maar er ligt een groep mensen in het ziekenhuis die dat niet geprobeerd hebben. Rokers en mensen met overgewicht hebben nog hun verslaving als excuus, maar "Ik zat op de verkeerde internetsites" is geen excuus.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Mullog
Berichten: 3785
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Mullog »

Antoon51 schreef: 01 nov 2021, 14:24
Leon schreef: 01 nov 2021, 14:07

Ik hoop wat duidelijkheid verschaft te hebben, blijft natuurlijk mijn eigen visie.
Helaas in die visie houden jij en veel mensen er dus wel zeer bedenkelijke dingen op na, zoals niet vergoeden van ziektekosten en denk jij nu werkelijk dat wij van zulke personen veel wijzer worden, ongeacht ook of er nu een meerderheid van gevaccineerde mensen liggen in de ziekenhuizen of niet, 2deling is onwenselijk in het geheel van de maatschappij en zeker in de gezondheids zorg, alleen het idee opperen is al fout, het mist ook iedere argumentatie.
@Antoon51, helaas zit in jouw visie een vrijbrief voor mensen om anderen in gevaar te brengen door zich niet te laten vaccineren. je gaat gemakshalve daaraan voorbij en daarmee ook aan het feit dat die mensen zelf voor die tweedeling zorgen. Je neemt het op deze manier mij kwalijk dat ik op mijn eigen veiligheid let. Dat is ook waarom ik het zeer waardeer dat in openbare gelegenheden op QR codes wordt gecontroleerd. Dan weet ik namelijk dat de risico's beperkt worden en er geen mensen binnen zijn die, zelf gekozen, zich een risico voor de rest maken.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Messenger »

De controle op QR-codes laat te wensen over bij de horeca.

Ik denk dat 1 van de maatregelen die morgen bekend worden gemaakt zal zijn, dat handhaving controleert wie binnen geen QR-code kan laten zien. En dan een boete van € 95,- per overtreding voor de horeca-ondernemer.

Dus als er 10 mensen binnen zijn zonder QR-code wordt dat € 950,-

Ze hoeven niet dicht, maar moeten wel controleren.
Laatst gewijzigd door Messenger op 01 nov 2021, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Leon »

Nou of ze er zelf voor gekozen hebben of leven in de bubbels die voor hen gecreëerd zijn met algoritmen, ik weet het niet.

Het leek me een goed idee dat de eigen verantwoordelijkheid (niet-vaccineren) dan ook financieel een eigen verantwoordelijkheid wordt mocht je toch het ziekenhuis in willen, en ook dat hoeft volgens mij niet. Eigen vrijheid, eigen verantwoordelijkheid.

Anders ben je hypocriet.
[uit principe ben ik voor principes]
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3574
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door dingo »

Antoon51 schreef: 01 nov 2021, 14:51
hopper schreef: 01 nov 2021, 14:38 https://joop.bnnvara.nl/nieuws/geen-uit ... weigeraars

In Frankrijk soms geen uitkering voor vaccinweigeraars. Het gaat er daar toch wat strenger aan toe dan in Nederland.
En waar z e i k e n ze het meest? In Nederland!
Klopt gewoon niet ook gevaccineerden worden net zo goed ziek en verspreiden het virus, hier kan je maar een ding van zeggen.
Controledwang en dwepen met eigen regeltje.
Gevaccineerden worden minder vaak ziek, zijn korter ziek en daardoor korter besmettelijk en komen veel minder snel op de IC terecht. Dus wat klopt er volgens jou niet?
Spreuken 26:4
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door hopper »

Antoon51 schreef: 01 nov 2021, 14:51
hopper schreef: 01 nov 2021, 14:38 https://joop.bnnvara.nl/nieuws/geen-uit ... weigeraars

In Frankrijk soms geen uitkering voor vaccinweigeraars. Het gaat er daar toch wat strenger aan toe dan in Nederland.
En waar z e i k e n ze het meest? In Nederland!
Klopt gewoon niet ook gevaccineerden worden net zo goed ziek en verspreiden het virus, hier kan je maar een ding van zeggen.
Controledwang en dwepen met eigen regeltje.
Nederland is een land van polderen, maar het corona virus houdt geen rekening met polderende Nederlanders.
In Frankrijk pakken ze de zaken veel beter aan. Daar kom je de horeca niet in zonder coronapas.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door hopper »

Messenger schreef: 01 nov 2021, 15:18 De controle op QR-codes laat te wensen over bij de horeca.

Ik denk dat 1 van de maatregelen die morgen bekend worden gemaakt zal zijn, dat handhaving controleert wie binnen geen QR-code kan laten zien. En dan een boete van € 95,- per overtreding voor de horeca-ondernemer.

Dus als er 10 mensen binnen zijn zonder QR-code wordt dat € 950,-

Ze hoeven niet dicht, maar moeten wel controleren.
Het is een lachtertje geworden. Journalisten nemen steekproeven en in bijna de helft van de horeca gooit men er met de pet naar.

(Serveerster: ik weet van niks hoor...wink wink....)

Dezelfde horeca die vele euro's heeft ontvangen van de belastingbetaler....
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Messenger »

Voor iedereen die zich niet laat vaccineren tegen corona vanwege mogelijke bijwerkingen, een welgemeend advies van iemand die er ook zo over dacht: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/v ... are-corona

En dit is dus een jonge fitte kerel zonder onderliggend lijden.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7580
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Petra »

Op NPO is een interessant programma erover:

https://www.npostart.nl/vaccinatie-vete ... N_16698503
Het vraagstuk wel of niet vaccineren zorgt voor een tweedeling in de maatschappij. Het sijpelt door tot achter de voordeur. Relaties die stuklopen en families die worden verscheurd: wel of geen prik?
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Antoon51
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2020, 07:49
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Antoon51 »

Veel mensen hebben spijt van de prik dat merk ik ook in mijn omgeving, mijn vrouw is ook geprikt en zit in
een down, tegenover mij houd zij een beetje vol dat het nodig was, maar tegen anderen geeft zij blijk van neerslachtigheid.

Voor de goede orde, er is nooit onenigheid over geweest, ik heb het haar sterk ontraden en de problemen in kaart gebracht, maar desalniettemin respecteerde ik haar mening.
Mullog
Berichten: 3785
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Mullog »

Antoon51 schreef: 20 nov 2021, 06:53 Veel mensen hebben spijt van de prik dat merk ik ook in mijn omgeving, mijn vrouw is ook geprikt en zit in
een down, tegenover mij houd zij een beetje vol dat het nodig was, maar tegen anderen geeft zij blijk van neerslachtigheid.

Voor de goede orde, er is nooit onenigheid over geweest, ik heb het haar sterk ontraden en de problemen in kaart gebracht, maar desalniettemin respecteerde ik haar mening.
Kun je dat onderbouwen, dat veel mensen spijt hebben van de prik?

Ik lees en hoor relatief veel verhalen over weigeraars die na een ziekenhuisopname spijt hadden dat ze zich niet hadden laten vaccineren en er is een stijging van het aantal mensen dat zich wil laten vaccineren. Dat staat haaks op wat je hier beweert.

Als ik naar mijn vrouw, kinderen en omgeving kijk dan is er niemand die spijt heeft van zijn vaccinatie. Er is ook niemand die ergens last van heeft gehad behalve direct na het spuitje (meestal een dagje een stijve arm en een paar die een dagje op bed hebben doorgebracht). Daarna is het leven gewoon doorgegaan en eenmaal gevaccineerd heb je het er eigenlijk niet meer over behalve als nieuwsonderwerp.

Dus nogmaals de vraag, waar haal jij die informatie vandaan ?. Want zomaar zoiets ongefundeerd roepen in deze maatschappelijke heksenketel vind ik onverantwoord.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door hopper »

Antoon51 schreef: 20 nov 2021, 06:53 Veel mensen hebben spijt van de prik dat merk ik ook in mijn omgeving, mijn vrouw is ook geprikt en zit in
een down, tegenover mij houd zij een beetje vol dat het nodig was, maar tegen anderen geeft zij blijk van neerslachtigheid.

Voor de goede orde, er is nooit onenigheid over geweest, ik heb het haar sterk ontraden en de problemen in kaart gebracht, maar desalniettemin respecteerde ik haar mening.
Ik ken geen enkele spijtoptant.
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3574
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door dingo »

‘Chef bijwerkingen’ Agnes Kant: ‘We kunnen stellen dat angst voor het vaccin onterecht was’
Interview in het AD
Spreuken 26:4
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3574
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door dingo »

hopper schreef: 20 nov 2021, 10:09
Antoon51 schreef: 20 nov 2021, 06:53 Veel mensen hebben spijt van de prik dat merk ik ook in mijn omgeving, mijn vrouw is ook geprikt en zit in
een down, tegenover mij houd zij een beetje vol dat het nodig was, maar tegen anderen geeft zij blijk van neerslachtigheid.

Voor de goede orde, er is nooit onenigheid over geweest, ik heb het haar sterk ontraden en de problemen in kaart gebracht, maar desalniettemin respecteerde ik haar mening.
Ik ken geen enkele spijtoptant.
Ik ook niet, wel mensen die gehoopt hadden dat we geen booster nodig zouden hebben.
Spreuken 26:4
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door hopper »

dingo schreef: 20 nov 2021, 14:34
hopper schreef: 20 nov 2021, 10:09

Ik ken geen enkele spijtoptant.
Ik ook niet, wel mensen die gehoopt hadden dat we geen booster nodig zouden hebben.
In die booster zit wel een bepaalde logica. Mensen met onderliggend lijden of oude mensen zijn per definitie gevoeliger voor virus infectie.
Wegens een afgenomen afweersysteem.
Dus ligt het ook voor de hand dat ze weer sneller een vaccinatie nodig hebben. Vooruitkijkend ligt het in de rede om deze groep mensen in aug-sept volgend jaar een 4e prik te geven.

Door het corona virus is het niet zo gemakkelijk meer om de zwakkeren in leven te houden. Maar willens en wetens de zwakkeren dood te laten gaan is ook zo weer wat. Daar kom je uit op ethisch terrein.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Messenger »

Ik denk dat het virus sterker wordt en de vaccins daardoor zwakker. Hervaccinatie zal dus denk ik blijven.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
peda
Berichten: 20460
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door peda »

Zelf bereid ik mij voor op een na de booster noodzakelijke 2* per jaar wandeling naar het vaccinatie centrum. Ik heb het graag over voor mijn gezondheid. Voorts heb ik met een geldig vaccinatie certificaat nergens last van uitsluiting en hoef mij niet voortdurend "' slimmigheden "' uit te denken om toch illegaal mee te doen.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door callista »

Messenger schreef: 20 nov 2021, 15:09 Ik denk dat het virus sterker wordt en de vaccins daardoor zwakker. Hervaccinatie zal dus denk ik blijven.
Datzelfde denk ik ook....het virus is slim en wil overwinnen.
Mullog
Berichten: 3785
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Mullog »

Messenger schreef: 20 nov 2021, 15:09 Ik denk dat het virus sterker wordt en de vaccins daardoor zwakker. Hervaccinatie zal dus denk ik blijven.
In het virusland bestaat in dit verband geen sterker of zwakker.

Een vaccin leert het immuunsysteem hoe het virus aangevallen moet worden. Bij een besmetting win je dan kostbare tijd omdat het virus gelijk wordt aangevallen en niet eerst het virus moet leren identificeren en een aanvalsstrategie moet bepalen wat het virus tijd geeft de aanval zo massaal te maken dat je er ernstig ziek van kunt worden. Alsof een land wordt aangevallen waarvan het leger wel of niet in staat van paraatheid is. Indien wel dan zal er veel weerstand zijn. Indien er nog gemobiliseerd moet worden is het een stuk makkelijker.

Veel hangt dus af van het immuunsysteem. Of dat in staat is de verdediging te "onthouden" en of het virus in staat is de verdediging (tijdelijk) te omzeilen. Ik denk dat de corona-pil die in de maak is veel zou kunnen helpen, of naast de jaarlijkse griepprik ook een coronaprik invoeren.