Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Messenger »

Ik zat laatst in de metro en veel mensen droegen geen mondmasker. Ik dacht eraan de mijne ook af te doen, maar deed dat niet.
In een programma over handhavers zag ik dat forse bekeuringen werden uitgedeeld in het openbaar vervoer aan de mensen zonder mondmasker.
Nou, dat heb ik er niet voor over dus hou ik mijn mondmasker maar op.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Mart »

NOS schreef:Grofweg 80 procent van de coronapatiënten in de ziekenhuizen is ongevaccineerd. Sommige artsen en verpleegkundigen voelen onbegrip, nu iedereen vrij en zelfs zonder afspraak een vaccinatie kan halen.
Bron: NOS
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Messenger »

Mart schreef: 22 okt 2021, 12:04
NOS schreef:Grofweg 80 procent van de coronapatiënten in de ziekenhuizen is ongevaccineerd. Sommige artsen en verpleegkundigen voelen onbegrip, nu iedereen vrij en zelfs zonder afspraak een vaccinatie kan halen.
Bron: NOS
Laatst in Op1 was de voorzitter SGP Staphorst (Arie den Ouden) met Andries Knevel aan de tafel. De SGP voorzitter vond dat hij geen vaccin mocht krijgen, omdat God dan niet kon straffen met Corona. God gaat over gezondheid en ziekte en daar mag de mens niet tegenin gaan. Maar hij mocht zich wel laten behandelen in het ziekenhuis als God hem Corona gegeven had. Snapt u het nog? :roll: Als ik Arie den Ouden hoor, kan ik er geen zinnigheid uit halen. De man is volgens mij verward.
https://www.youtube.com/watch?v=5W_nsq0iLKw

Andries Knevel roept alle christenen op om zich wél te laten vaccineren.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Mullog
Berichten: 3785
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Mullog »

Messenger schreef: 22 okt 2021, 12:17
Mart schreef: 22 okt 2021, 12:04 Bron: NOS
Laatst in Op1 was de voorzitter SGP Staphorst (Arie den Ouden) met Andries Knevel aan de tafel. De SGP voorzitter vond dat hij geen vaccin mocht krijgen, omdat God dan niet kon straffen met Corona. God gaat over gezondheid en ziekte en daar mag de mens niet tegenin gaan. Maar hij mocht zich wel laten behandelen in het ziekenhuis als God hem Corona gegeven had. Snapt u het nog? :roll: Als ik Arie den Ouden hoor, kan ik er geen zinnigheid uit halen. De man is volgens mij verward.
https://www.youtube.com/watch?v=5W_nsq0iLKw

Andries Knevel roept alle christenen op om zich wél te laten vaccineren.
Ik hoorde op de radio een dominee uit Staphorst een vergelijkbare redenering opbouwen. Op de vraag waarom ze dan wel de anderhalve meter in de kerk handhaafden kwam een een verhaal over dat je het lot niet moet verzoeken. Tenslotte deed hij in de auto ook de autogordel om omdat dit veiliger is. Hoewel ik hem niet kon zien, het was tenslotte op de radio, meende ik aan de manier waarop hij de redenering opbouwde en zijn stemgeluid te horen dat er ergens in zijn hersenen een gebied was dat hem wees op de volstrekt absurde tegenstrijdigheden die hij aan het vertellen was.
peda
Berichten: 20456
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door peda »

Het lastige voor de gelovigen die God en de duivel beiden zien handelen in de wereld, is om aan te geven wie van beiden op een bepaald moment aan het werk is. Er wordt geen etiket bij het handelen meegeleverd. Wanneer de duivel ( overste van de wereld ) iemand met corona besmet, mag God dan niet via de IC mogelijkheden, voor genezing zorgen. Het is de spagaat rond het handelen van bovennatuurlijke entiteiten, wat doe je wel en wat doe je juist niet. Logica in de oplossingen is dan ver te zoeken, het is de consequentie wanneer het bovennatuurlijke wordt toegelaten in het dagelijks leven. Wanneer iemand totaal niet gelooft het het bovennatuurlijke is het antwoord helder, "' allemaal pure onzin"'. Geloof je wel in bovennatuurlijk ingrijpen dan is het uiteraard geen onzin, maar zit je wel in de spagaat.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Messenger »

peda schreef: 23 okt 2021, 10:38 Het lastige voor de gelovigen die God en de duivel beiden zien handelen in de wereld, is om aan te geven wie van beiden op een bepaald moment aan het werk is. Er wordt geen etiket bij het handelen meegeleverd. Wanneer de duivel ( overste van de wereld ) iemand met corona besmet, mag God dan niet via de IC mogelijkheden, voor genezing zorgen. Het is de spagaat rond het handelen van bovennatuurlijke entiteiten, wat doe je wel en wat doe je juist niet. Logica in de oplossingen is dan ver te zoeken, het is de consequentie wanneer het bovennatuurlijke wordt toegelaten in het dagelijks leven. Wanneer iemand totaal niet gelooft het het bovennatuurlijke is het antwoord helder, "' allemaal pure onzin"'. Geloof je wel in bovennatuurlijk ingrijpen dan is het uiteraard geen onzin, maar zit je wel in de spagaat.
Je kan het zo ingewikkeld maken als je wilt.

Als je gelooft in een almachtige God, dan kun je ook geloven dat niets wordt uitgevonden zoals vaccins tegen een virus als God dat niet wil.
De mens kan de wil van een almachtige niet dwarsbomen. Zeg gedag tegen de spagaat.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Bonjour »

Ik moest aan dit verhaal denken:
Een oude man zat op het dak van zijn huis omdat een overstroming zijn dorp onder water had gezet. Het water was tot aan het dak gestegen, toen er een reddingsploeg in een roeiboot aankwam. Ze probeerden met veel moeite bij hem te komen en toen dat tenslotte lukte riepen ze: "Kom op, spring in de boot!"

En hij zei: "Nee, nee! Ik heb gebeden en God zal me redden." Het water steeg hoger en de oude man klom steeds hoger het dak op. Het water stroomde woest om het huis heen en een grote sloep van de brandweer slaagde er uiteindelijk nog in om bij het huis van de oude man te komen. Weer smeekten ze hem om in de boot te springen en zichzelf te redden.

Weer zei hij: "Nee, nee, nee. God zal me redden! Ik bid dat God me redt!" Op het laatst was het water hem letterlijk tot de lippen gestegen, alleen zijn hoofd stak nog boven de golven uit.

Toen kwam er een helikopter. Die ging vlak boven hem hangen en ze riepen: "Kom op, dit is je laatste kans! Kom erin!" Maar toch zei hij: "Nee, nee, nee... God zal me redden!"

Tenslotte verdween zijn hoofd onder water en hij verdronk. Toen hij in de hemel kwam klaagde hij tegen God: "God, waarom heeft u niet geprobeerd mij te redden?" God bleef rustig en zei tegen hem: "Ik heb een roeiboot gestuurd, een sloep en een helikopter. Maar je hebt er niets mee gedaan. Heb je niet geleerd om de zintuigen en je verstand die ik je gegeven heb te gebruiken?"
De bron hiervan is https://www.inspirerendeverhalen.nl/201 ... og-op.html, maar ik denk niet dat zij het copyright hebben op het verhaal.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Messenger »

Bonjour schreef: 23 okt 2021, 11:25 De bron hiervan is https://www.inspirerendeverhalen.nl/201 ... og-op.html, maar ik denk niet dat zij het copyright hebben op het verhaal.
Ik ken een variant over een man die wegzakt in drijfzand. Dat verloopt op gelijke wijze.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Bonjour »

Dit is ook wel opvallend:
https://www.nu.nl/coronavirus/6163814/h ... taboe.html

Stiekem prikken in Staphorst.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Messenger »

Bonjour schreef: 23 okt 2021, 11:30 Dit is ook wel opvallend:
https://www.nu.nl/coronavirus/6163814/h ... taboe.html

Stiekem prikken in Staphorst.
Ze zijn banger voor de gelovigen in hun dorp dan dat ze bang zijn voor God. :)
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3574
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door dingo »

Messenger schreef: 23 okt 2021, 11:32
Bonjour schreef: 23 okt 2021, 11:30 Dit is ook wel opvallend:
https://www.nu.nl/coronavirus/6163814/h ... taboe.html

Stiekem prikken in Staphorst.
Ze zijn banger voor de gelovigen in hun dorp dan dat ze bang zijn voor God. :)
Bijzonder als je bedenkt dat je tegenwoordig zonder afspraak bijvoorbeeld in Zwolle terecht kan en dus hooguit andere even "zondige" dorpsgenoten tegen kan komen.
Spreuken 26:4
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Messenger »

dingo schreef: 23 okt 2021, 11:51
Messenger schreef: 23 okt 2021, 11:32
Ze zijn banger voor de gelovigen in hun dorp dan dat ze bang zijn voor God. :)
Bijzonder als je bedenkt dat je tegenwoordig zonder afspraak bijvoorbeeld in Zwolle terecht kan en dus hooguit andere even "zondige" dorpsgenoten tegen kan komen.
Het lijkt me handig dat ze niet in klederdracht naar de prikstraat gaan...
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3574
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door dingo »

Messenger schreef: 23 okt 2021, 14:34
dingo schreef: 23 okt 2021, 11:51
Bijzonder als je bedenkt dat je tegenwoordig zonder afspraak bijvoorbeeld in Zwolle terecht kan en dus hooguit andere even "zondige" dorpsgenoten tegen kan komen.
Het lijkt me handig dat ze niet in klederdracht naar de prikstraat gaan...
Nou dat zou wel een hele duidelijke boodschap zijn anders.
Spreuken 26:4
Vreugdevol
Berichten: 1288
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Vreugdevol »

https://youtu.be/EJhR5YuJbtQ

Waarom mensen niet vaccineren, (wel in het Engels) interessant om te horen.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Gebruikersavatar
Antoon51
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2020, 07:49
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Antoon51 »

De instanties die advies geven leuteren er maar op los, maar ook binnen hun eigen narratief wankelt het aan alle kanten
De coronacijfers lopen op. Moeten we toe naar aparte maatregelen voor ongevaccineerden? Viroloog Ab Osterhaus: "Je kunt ongevaccineerden niet op een eiland zetten. Dat zou de ideale oplossing zijn, maar dat is niet acceptabel."

Dit dus, de man heeft gelijk dat het niet acceptabel is, maar stel dat het algemeen wel acceptabel bevonden wordt en zij naar een eiland gaan waar het aan hun niets ontbreekt, dan nog is het onzin, het virus gaat niet weg en treft net zo goed gevaccineerden als ongevaccineerden, misschien gevaccineerden meer nog omdat zij aan hun natuurlijke weerstand geknoeid hebben. gevaccineerde besmetten elkaar en dan nog de nieuwe varianten die komen. We moeten gewoon met de huidige situatie leven, en geen onnodige rituelen van karretjes poetsen of zoiets maar flink ventileren en extra aan je weerstand besteden, de buitenlucht in, niet thuis ophokken dan heeft het virus vrij spel, geen angst hebben dat kan je ziek maken, het is allemaal zo simpel.
mijn honorarium euro 27,50 aub
Laatst gewijzigd door Antoon51 op 27 okt 2021, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door hopper »

Antoon51 schreef: 27 okt 2021, 10:20 De instanties die advies geven leuteren er maar op los, maar ook binnen hun eigen narratief wankelt het aan alle kanten
De coronacijfers lopen op. Moeten we toe naar aparte maatregelen voor ongevaccineerden? Viroloog Ab Osterhaus: "Je kunt ongevaccineerden niet op een eiland zetten. Dat zou de ideale oplossing zijn, maar dat is niet acceptabel."

Dit dus, de man heeft gelijk dat het niet acceptabel is, maar stel dat het algemeen wel acceptabel bevonden wordt en zij naar een eiland gaan waar het aan hun niets ontbreekt, dan nog is het onzin, het virus gaat niet weg en treft net zo goed gevaccineerden als ongevaccineerden, misschien gevaccineerden meer nog omdat zij aan hun natuurlijke weerstand geknoeid hebben.
De kwestie is momenteel meer dat ongevaccineerden de zorg bovenmatig belasten.
Hen isoleren zou een oplossing kunnen zijn, zodat de zorg op adem kan komen en het openbare leven kan doorgaan.
Dat eiland gaat niks worden, maar mss wel veel kleine eilandjes? Komen we op het gebied van 'apartheid' zoals corona wappies dat graag noemen.

Onderwijl is meer dan 80% van het volk gevaccineerd en dat deel heeft geen trek om te lijden onder het juk van de ongevaccineerden.
Veel mensen kunnen niet terecht in de ziekenhuizen momenteel. (Ik ken ze ook)

Waar is Salomon als je hem nodig hebt? We hebben zijn salomonsoordeel nodig, want het kabinet zit op zijn handen.....
Gebruikersavatar
Antoon51
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2020, 07:49
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Antoon51 »

Onderwijl is meer dan 80% van het volk gevaccineerd en dat deel heeft geen trek om te lijden onder het juk van de ongevaccineerden.
Veel mensen kunnen niet terecht in de ziekenhuizen momenteel. (Ik ken ze ook) volgens Wopper


Geen onzin aub. niemand heeft te lijden onder het juk van de ongevaccineerden. het is een juk van de regering en verkeerde maatregelen en net zo goed als van gevaccineerden die ook besmettingen veroorzaken.
Allemaal zitten we in hetzelfde schuitje en ik heb het gevoel dat de zgn. Wappies meer aan hun gezondheid doen.

Je of men zou ook eens bij Maurice de Hond kunnen kijken daar worden cijfers door deskundigen netjes beschouwd en indien nodig rechtgetrokken, het is nu niet direct een complot site, vergeet ook niet dat dat daar wel normale deskundige gezondheid adviezen gegeven worden, ik ben ze in de MSM niet tegengekomen of het is heel summier weergegeven.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Zolderworm »

Antoon51 schreef: 27 okt 2021, 10:30 Onderwijl is meer dan 80% van het volk gevaccineerd en dat deel heeft geen trek om te lijden onder het juk van de ongevaccineerden.
Veel mensen kunnen niet terecht in de ziekenhuizen momenteel. (Ik ken ze ook) volgens Wopper


Geen onzin aub. niemand heeft te lijden onder het juk van de ongevaccineerden. het is een juk van de regering en verkeerde maatregelen en net zo goed als van gevaccineerden die ook besmettingen veroorzaken.
Allemaal zitten we in hetzelfde schuitje en ik heb het gevoel dat de zgn. Wappies meer aan hun gezondheid doen
Alle ongevaccineerden zijn grote egoïsten (behalve enkelen die echt geen vaccin kunnen verdragen). Het voorstel is nu om ze massaal met elkaar naar de kerk te laten gaan, zodat ze elkaar besmetten en vervolgens immuniteit kunnen opbouwen. Ook in voetbalstadions moeten er aparte vakken komen voor de ongevaccineerden, zodat ze elkaar grootschalig kunnen besmetten. In de dierentuinen komen er binnenruimten met leuke dieren speciaal voor ongevaccineerden. Daar zal niet worden gelucht. We rekenen erop dat daar iedereen iedereen zal besmetten, zodat ook deze mensen immuniteit kunnen opbouwen. Ongetwijfeld zullen er dan wappies zijn die hun domheid betreuren dat ze zich niet hebben laten vaccineren. Maar helaas: te laat.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Messenger »

Antoon51 schreef: 27 okt 2021, 10:20 De instanties die advies geven leuteren er maar op los, maar ook binnen hun eigen narratief wankelt het aan alle kanten
De coronacijfers lopen op. Moeten we toe naar aparte maatregelen voor ongevaccineerden? Viroloog Ab Osterhaus: "Je kunt ongevaccineerden niet op een eiland zetten. Dat zou de ideale oplossing zijn, maar dat is niet acceptabel."

Dit dus, de man heeft gelijk dat het niet acceptabel is, maar stel dat het algemeen wel acceptabel bevonden wordt en zij naar een eiland gaan waar het aan hun niets ontbreekt, dan nog is het onzin, het virus gaat niet weg en treft net zo goed gevaccineerden als ongevaccineerden, misschien gevaccineerden meer nog omdat zij aan hun natuurlijke weerstand geknoeid hebben. gevaccineerde besmetten elkaar en dan nog de nieuwe varianten die komen. We moeten gewoon met de huidige situatie leven, en geen onnodige rituelen van karretjes poetsen of zoiets maar flink ventileren en extra aan je weerstand besteden, de buitenlucht in, niet thuis ophokken dan heeft het virus vrij spel, geen angst hebben dat kan je ziek maken, het is allemaal zo simpel.
mijn honorarium euro 27,50 aub
De Grieken hadden een eiland voor leprapatiënten : https://nl.wikipedia.org/wiki/Spinalonga
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Antoon51
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2020, 07:49
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Antoon51 »

Alle ongevaccineerden zijn grote egoïsten (behalve enkelen die echt geen vaccin kunnen verdragen). Het voorstel is nu om ze massaal met elkaar naar de kerk te laten gaan, zodat ze elkaar besmetten en vervolgens immuniteit kunnen opbouwen. Ook in voetbalstadions moeten er aparte vakken komen voor de ongevaccineerden, zodat ze elkaar grootschalig kunnen besmetten. In de dierentuinen komen er binnenruimten met leuke dieren speciaal voor ongevaccineerden. Daar zal niet worden gelucht. We rekenen erop dat daar iedereen iedereen zal besmetten, zodat ook deze mensen immuniteit kunnen opbouwen. Ongetwijfeld zullen er dan wappies zijn die hun domheid betreuren dat ze zich niet hebben laten vaccineren. Maar helaas: te laat.
schreef ene Zolderworm

Blijkt dat je je totaal niet verdiept in de materie, in de buitenlucht kan je elkaar niet of nauwelijks besmetten, dat is onder andere ook door Wappies allang geleden aangetoond.
Wij zijn geen egoïsten, we zijn gewone mensen net als iedereen maar stellen wel het gezonde verstand boven de waan van de dag, verder geef je volgens mij blijk van een onderbuik gevoel, noopt mij niet om er op in te gaan.
Laatst gewijzigd door Antoon51 op 27 okt 2021, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Willempie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 okt 2021, 07:17
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Willempie »

Bijzonder. Nepnieuws? Of worden we massaal een beetje voor het lapje gehouden? Zoals immunoloog Pierre Capel al een tijd beweert.

https://youtu.be/o-kPNFzhZXg
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Bonjour »

Een eiland schiet niet op. Dan worden ze ziek op het eiland en moeten ze nog steeds naar het ziekenhuis. Massaal in quarantaine zetten is een beter voorstel om de corona in te dammen.
Antoon51 schreef: 27 okt 2021, 10:30 niemand heeft te lijden onder het juk van de ongevaccineerden.
Vertel dat even aan de mensen die vandaag afgemeld worden voor hun operatie. Aan de verpleging die over moet werken.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Antoon51
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2020, 07:49
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Antoon51 »

Vertel dat even aan de mensen die vandaag afgemeld worden voor hun operatie. Aan de verpleging die over moet werken.volgens Bonjour
Dat is weer zo een oneliner en misschien onderbuik gevoel
De schuldigen zijn de machthebbers met vanaf het begin verkeerde beslissingen en bezuinigingen al jaren.
Ik heb nog nooit een aanmerking gemaakt over rook en drug verslaafden en veel vreters die de budgetten van de zorg opslokken, als ik het wel zou doen heb ik ook meer recht van spreken, ik doe het niet, het is nu eenmaal een gegeven, net zo goed als dat een gewonde terrorist of crimineel ook niet aan zijn lot wordt overgelaten, we leven in een rechtstaat, nouja rechtstaat is het ook niet helemaal met de ongenuanceerde uitlatingen van overheidswege naar vac. weigeraars
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Zolderworm »

Antoon51 schreef: 27 okt 2021, 11:01 Alle ongevaccineerden zijn grote egoïsten (behalve enkelen die echt geen vaccin kunnen verdragen). Het voorstel is nu om ze massaal met elkaar naar de kerk te laten gaan, zodat ze elkaar besmetten en vervolgens immuniteit kunnen opbouwen. Ook in voetbalstadions moeten er aparte vakken komen voor de ongevaccineerden, zodat ze elkaar grootschalig kunnen besmetten. In de dierentuinen komen er binnenruimten met leuke dieren speciaal voor ongevaccineerden. Daar zal niet worden gelucht. We rekenen erop dat daar iedereen iedereen zal besmetten, zodat ook deze mensen immuniteit kunnen opbouwen. Ongetwijfeld zullen er dan wappies zijn die hun domheid betreuren dat ze zich niet hebben laten vaccineren. Maar helaas: te laat.
schreef ene Zolderworm

Blijkt dat je je totaal niet verdiept in de materie, in de buitenlucht kan je elkaar niet of nauwelijks besmetten, dat is onder andere ook door Wappies allang geleden aangetoond.
Wij zijn geen egoïsten, we zijn gewone mensen net als iedereen maar stellen wel het gezonde verstand boven de waan van de dag, verder geef je volgens mij blijk van een onderbuik gevoel, noopt mij niet om er op in te gaan.
Nee hoor, ongevaccineerden vinden het niet erg (wel prima) als het virus nog jarenlang rondwaart, nog talloze (honderduizenden, wellicht op den duur miljoenen) slachtoffers maakt, of anderen belast met maanden- zo niet jarenlange ernstige restverschijnselen. Het kan hun geen barst schelen, want ze denken alleen maar aan zichzelf.
Ik zou zeggen: laat de ongevaccineerden dan op z'n minst de extra lijkkisten betalen die we dan nodig zouden hebben,
als ze hun zin kregen .
Only dead fish go with the flow
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Wat beweegt de coronavaccin­weigeraars?

Bericht door Bonjour »

We leven in een staat waar mensen hele gevaarlijke keuzes maken. Hoe meer mensen ziek zijn, hoe groter de kans op de volgende mutatie en het risico dat het vaccin niet meer gaat werken. Russische Roulette met het pistool op iedereen gericht. Onverantwoordelijk.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.