Wat is geloven eigenlijk?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Keessen
Berichten: 216
Lid geworden op: 01 jan 2021, 11:40
Man/Vrouw: V

Re: Wat is geloven eigenlijk?

Bericht door Keessen »

Zolderworm schreef: 06 jan 2021, 15:06 En nog steeds even scherp. Dat wordt weer genieten. Hoe gaat het leven? Leeft je moeder nog steeds?
Ik geniet nu al. Bij jou is de scherpte er een beetje af, merk ik nu al. :naughty: Grappig ben je wel. Hoe gaat het met je boek?
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Wat is geloven eigenlijk?

Bericht door Zolderworm »

Keessen schreef: 06 jan 2021, 15:08
Zolderworm schreef: 06 jan 2021, 15:06 En nog steeds even scherp. Dat wordt weer genieten. Hoe gaat het leven? Leeft je moeder nog steeds?
Ik geniet nu al. Bij jou is de scherpte er een beetje af, merk ik nu al. :naughty: Grappig ben je wel. Hoe gaat het met je boek?
Welk boek? Ik heb er drie, zoals je weet.
Only dead fish go with the flow
Keessen
Berichten: 216
Lid geworden op: 01 jan 2021, 11:40
Man/Vrouw: V

Re: Wat is geloven eigenlijk?

Bericht door Keessen »

Zolderworm schreef: 06 jan 2021, 15:14 Welk boek? Ik heb er drie, zoals je weet.
Je laatste :w :w :mrgreen:
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Wat is geloven eigenlijk?

Bericht door Zolderworm »

Keessen schreef: 06 jan 2021, 15:15
Zolderworm schreef: 06 jan 2021, 15:14 Welk boek? Ik heb er drie, zoals je weet.
Je laatste :w :w :mrgreen:
M'n laatste, dat was m'n sagengids. Maar zullen we het maar geheim houden wie je bent? En op een ander onderwerp overgaan.
Only dead fish go with the flow
Keessen
Berichten: 216
Lid geworden op: 01 jan 2021, 11:40
Man/Vrouw: V

Re: Wat is geloven eigenlijk?

Bericht door Keessen »

Zolderworm schreef: 06 jan 2021, 15:16 M'n laatste, dat was m'n sagengids. Maar zullen we het maar geheim houden wie je bent? En op een ander onderwerp overgaan.
Waarom geheim houden? Wat bekend is, is niet geheim, maar wat je niet weet, kan ook geen geheim zijn, en blijft wellicht in het ongewisse. Hoe was de uitspraak van Einstein ook nog?
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Wat is geloven eigenlijk?

Bericht door Zolderworm »

Keessen schreef: 06 jan 2021, 15:18
Zolderworm schreef: 06 jan 2021, 15:16 M'n laatste, dat was m'n sagengids. Maar zullen we het maar geheim houden wie je bent? En op een ander onderwerp overgaan.
Waarom geheim houden? Wat bekend is, is niet geheim, maar wat je niet weet, kan ook geen geheim zijn, en blijft wellicht in het ongewisse. Hoe was de uitspraak van Einstein ook nog?
Nou, ik denk dat de anderen het nog niet snappen. Ik vraag me af dat als het bekend wordt, of je hier nog wel mag blijven. Vandaar het geheim houden.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat is geloven eigenlijk?

Bericht door callista »

Ik snap het al veel langer.. :geek:
Van meet af aan...
Ik twijfelde nog tussen twee A's
Keessen
Berichten: 216
Lid geworden op: 01 jan 2021, 11:40
Man/Vrouw: V

Re: Wat is geloven eigenlijk?

Bericht door Keessen »

callista schreef: 06 jan 2021, 15:20 Ik snap het al veel langer.. :geek:
Van meet af aan...
Ik twijfelde nog tussen twee A's
Niet correct. En, nee, geen A, noch aan het begin, noch aan het eind (en ook niet allebei). Maar, ik ken haar wel, daarmee is alles gezegd. Wel grappig... :mrgreen: :mrgreen:
Keessen
Berichten: 216
Lid geworden op: 01 jan 2021, 11:40
Man/Vrouw: V

Re: Wat is geloven eigenlijk?

Bericht door Keessen »

Zolderworm schreef: 06 jan 2021, 15:20 Nou, ik denk dat de anderen het nog niet snappen. Ik vraag me af dat als het bekend wordt, of je hier nog wel mag blijven. Vandaar het geheim houden.
Je hoeft niks geheim te houden! Je zit er totaal naast....
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Wat is geloven eigenlijk?

Bericht door Zolderworm »

callista schreef: 06 jan 2021, 15:20 Ik snap het al veel langer.. :geek:
Van meet af aan...
Ik twijfelde nog tussen twee A's
Ja, als je kusjes en bloemen gaat uitdelen en mensen overdreven gaat bedanken, dan wordt het al gauw duidelijk.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Wat is geloven eigenlijk?

Bericht door Zolderworm »

Keessen schreef: 06 jan 2021, 15:24
Zolderworm schreef: 06 jan 2021, 15:20 Nou, ik denk dat de anderen het nog niet snappen. Ik vraag me af dat als het bekend wordt, of je hier nog wel mag blijven. Vandaar het geheim houden.
Je hoeft niks geheim te houden! Je zit er totaal naast....
Alleen al het feit dat je blijkbaar weet waar ik naast zou zitten.
Only dead fish go with the flow
Keessen
Berichten: 216
Lid geworden op: 01 jan 2021, 11:40
Man/Vrouw: V

Re: Wat is geloven eigenlijk?

Bericht door Keessen »

Zolderworm schreef: 06 jan 2021, 15:26 Ja, als je kusjes en bloemen gaat uitdelen en mensen overdreven gaat bedanken, dan wordt het al gauw duidelijk.
Probleem is dat ik niks met boeddha of reincarnatie heb, noch iets met Niburu en dat soort zaken. Dus, overeenkomsten zeker, maar de verschillen zijn gewoon te groot. Dus, serieus: je zit er echt naast, maar toch voor jou: :flower1: :kiss1:
Keessen
Berichten: 216
Lid geworden op: 01 jan 2021, 11:40
Man/Vrouw: V

Re: Wat is geloven eigenlijk?

Bericht door Keessen »

Zolderworm schreef: 06 jan 2021, 15:27 Alleen al het feit dat je blijkbaar weet waar ik naast zou zitten.
Klopt. Jij denkt dat ik A..A ben, denk ik (of vergis ik me nu??), totaal ten onrechte! Misschien ken ik jou wel beter dan je denkt!?
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Wat is geloven eigenlijk?

Bericht door Zolderworm »

Keessen schreef: 06 jan 2021, 15:28
Zolderworm schreef: 06 jan 2021, 15:26 Ja, als je kusjes en bloemen gaat uitdelen en mensen overdreven gaat bedanken, dan wordt het al gauw duidelijk.
Probleem is dat ik niks met boeddha of reincarnatie heb, noch iets met Niburu en dat soort zaken. Dus, overeenkomsten zeker, maar de verschillen zijn gewoon te groot. Dus, serieus: je zit er echt naast, maar toch voor jou: :flower1: :kiss1:
Nou ja, het zou kunnen. Ik ga over op een ander onderwerp.
Only dead fish go with the flow
Keessen
Berichten: 216
Lid geworden op: 01 jan 2021, 11:40
Man/Vrouw: V

Re: Wat is geloven eigenlijk?

Bericht door Keessen »

Zolderworm schreef: 06 jan 2021, 15:29 Nou ja, het zou kunnen. Ik ga over op een ander onderwerp.
Prima, over tot de orde van de dag, met het besef dat er slechts twee manieren zijn om je leven te leven: doen alsof niets een wonder is, en doen alsof alles een wonder is :lol: :lol: :lol: :D :flower1:
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Wat is geloven eigenlijk?

Bericht door Zolderworm »

Keessen schreef: 06 jan 2021, 15:33
Zolderworm schreef: 06 jan 2021, 15:29 Nou ja, het zou kunnen. Ik ga over op een ander onderwerp.
Prima, over tot de orde van de dag, met het besef dat er slechts twee manieren zijn om je leven te leven: doen alsof niets een wonder is, en doen alsof alles een wonder is :lol: :lol: :lol: :D :flower1:
Scherp, scherp, scherp! Nou ja, je ziet dat ik ook m'n oude foto weer opgerakeld heb. Zo pas alles mooi in elkaar.
Only dead fish go with the flow
Keessen
Berichten: 216
Lid geworden op: 01 jan 2021, 11:40
Man/Vrouw: V

Re: Wat is geloven eigenlijk?

Bericht door Keessen »

Zolderworm schreef: 06 jan 2021, 15:35 Scherp, scherp, scherp! Nou ja, je ziet dat ik ook m'n oude foto weer opgerakeld heb. Zo pas alles mooi in elkaar.
Wat een feest :w :w :w Hoewel kennis m.i. essentieel is, is verbeelding belangrijker dan kennis. En, verbeelding heb je zeker! :kiss1:
Keessen
Berichten: 216
Lid geworden op: 01 jan 2021, 11:40
Man/Vrouw: V

Re: Wat is geloven eigenlijk?

Bericht door Keessen »

Zolderworm schreef: 06 jan 2021, 15:35 Scherp, scherp, scherp! Nou ja, je ziet dat ik ook m'n oude foto weer opgerakeld heb. Zo pas alles mooi in elkaar.
De Boeddhistische transcendentie die volgens sommigen tot Verlichting (de ultieme werkelijkheid) leidt, vereist ook een loslating en zelfoverstijging, om een helikopterview van jezelf te krijgen. Je weet dat ik hier niks mee kan, maar, toch een overdenkertje.... :flower1:
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Wat is geloven eigenlijk?

Bericht door Zolderworm »

Keessen schreef: 06 jan 2021, 15:41
Zolderworm schreef: 06 jan 2021, 15:35 Scherp, scherp, scherp! Nou ja, je ziet dat ik ook m'n oude foto weer opgerakeld heb. Zo pas alles mooi in elkaar.
De Boeddhistische transcendentie die volgens sommigen tot Verlichting (de ultieme werkelijkheid) leidt, vereist ook een loslating en zelfoverstijging, om een helikopterview van jezelf te krijgen. Je weet dat ik hier niks mee kan, maar, toch een overdenkertje.... :flower1:
Ja, dat is iets wat ik al jaren betoog. Al ben ik geen boeddhist.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Wat is geloven eigenlijk?

Bericht door Mart »

Zolderworm schreef: 06 jan 2021, 15:35
Keessen schreef: 06 jan 2021, 15:33 Prima, over tot de orde van de dag, met het besef dat er slechts twee manieren zijn om je leven te leven: doen alsof niets een wonder is, en doen alsof alles een wonder is :lol: :lol: :lol: :D :flower1:
Scherp, scherp, scherp!
Het is een citaat van Einstein: ''There are only two ways to live your life. One is as though nothing is a miracle. The other is as though everything is a miracle''.
Keessen schreef: 06 jan 2021, 15:37..., is verbeelding belangrijker dan kennis.
Een ander citaat afgepakt van Einstein: ''Imagination is more important than knowledge''.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat is geloven eigenlijk?

Bericht door callista »

Keessen schreef: 06 jan 2021, 15:23
callista schreef: 06 jan 2021, 15:20 Ik snap het al veel langer.. :geek:
Van meet af aan...
Ik twijfelde nog tussen twee A's
Niet correct. En, nee, geen A, noch aan het begin, noch aan het eind (en ook niet allebei). Maar, ik ken haar wel, daarmee is alles gezegd. Wel grappig... :mrgreen: :mrgreen:
Heel grappig ja... :roll:
Wat minder grappig is is dat je mensen dingen laat uitzoeken en maar blijft zuigen alsof het je allemaal zogenaamd interesseert en dat alles voor de flauwekul....maar dat schreef ik al...
Maar dat weten we nu dan ook weer.
.Dat ze jou niet serieus hoeven te nemen met je zg. geïnteresseerde oprechte "vragen"
Dat bespaart ze de moeite...maar het was al duidelijk....
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7378
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Wat is geloven eigenlijk?

Bericht door Tin »

callista schreef: 06 jan 2021, 15:20 Ik snap het al veel langer.. :geek:
Van meet af aan...
Ik twijfelde nog tussen twee A's
Ik twijfelde tussen een A en een ?
Waarbij het vraagteken niet zo zeer een vraagteken is, maar ik de letter (naam) vergeten ben. Zalig is de vergetelheid :D .
Waar ik in ieder geval een gruwelijke hekel aan heb is onoprechtheid.
Wordt dat te storend op het forum zet ik met alle plezier mijn forumpauze van nov/dec voort.
Maar goed inmiddels staat in ieder geval vast dat iets niet klopt volgens de regels, en daar zal het forumbeheer wel verder op inhaken neem ik aan.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Keessen
Berichten: 216
Lid geworden op: 01 jan 2021, 11:40
Man/Vrouw: V

Re: Wat is geloven eigenlijk?

Bericht door Keessen »

Zolderworm schreef: 06 jan 2021, 16:02 Ja, dat is iets wat ik al jaren betoog. Al ben ik geen boeddhist.
Ik weet het. En, ook ik heb niks met boeddhisme, of met Niburu.
Keessen
Berichten: 216
Lid geworden op: 01 jan 2021, 11:40
Man/Vrouw: V

Re: Wat is geloven eigenlijk?

Bericht door Keessen »

Tin schreef: 06 jan 2021, 16:39 Ik twijfelde tussen een A en een ?
Waarbij het vraagteken niet zo zeer een vraagteken is, maar ik de letter (naam) vergeten ben. Zalig is de vergetelheid :D .
Waar ik in ieder geval een gruwelijke hekel aan heb is onoprechtheid.
Wordt dat te storend op het forum zet ik met alle plezier mijn forumpauze van nov/dec voort.
Maar goed inmiddels staat in ieder geval vast dat iets niet klopt volgens de regels, en daar zal het forumbeheer wel verder op inhaken neem ik aan.
Alles klopt. Zolderworm dacht aan een ander, geheel ten onrechte. Iets dat zo lijkt, kan dus anders zijn. Wat zou er volgens de regels niet kloppen? Als Zolderworms vermoeden klopte, had je gelijk, maar ondertussen weet ook hij dat het vermoeden onjuist is!
Keessen
Berichten: 216
Lid geworden op: 01 jan 2021, 11:40
Man/Vrouw: V

Re: Wat is geloven eigenlijk?

Bericht door Keessen »

callista schreef: 06 jan 2021, 16:35 Heel grappig ja... :roll:
Wat minder grappig is is dat je mensen dingen laat uitzoeken en maar blijft zuigen alsof het je allemaal zogenaamd interesseert en dat alles voor de flauwekul....maar dat schreef ik al...
Maar dat weten we nu dan ook weer.
.Dat ze jou niet serieus hoeven te nemen met je zg. geïnteresseerde oprechte "vragen"
Dat bespaart ze de moeite...maar het was al duidelijk....
Neen! Ik speelde het spelletje even mee met Zolderworm, that's it! Niks meer, niks minder. Hij heeft zich gewoon vergist, net als jij!