ID + ET kunnen best samen gaan.

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
peda
Berichten: 20567
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: ID + ET kunnen best samen gaan.

Bericht door peda »

Ik heb Philipse nooit ontmoet. Eigenlijk wel jammer, zo vind ik.
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: ID + ET kunnen best samen gaan.

Bericht door EdVaessen »

peda schreef: 08 mar 2021, 20:53
EdVaessen schreef: 08 mar 2021, 19:28
peda schreef: 08 mar 2021, 18:59 Hallo Snelheid,

De bedoeling van Rutten was om met zijn proefschrift te promoveren. Dat lukt niet door met het proefschrift in de hand voor de spiegel te gaan staan. Wanneer je promoveert is het wel een uitdaging om dat te doen bij professoren die van wanten weten over het onderwerp in filosofische kring. Zo is bijvoorbeeld Philipse als beoordelaar zeker niet de eerste de beste.
Des te erger voor Philipse.
De goede man is wel deskundige op het vakgebied. Ed Vaessen als promotor in de promotiecommissie, of ziet Ed niets in filosofie?
Zo'n man kan gerust blunderen. Hij heeft Rutten niet neergesabeld op (minimaal) diens eerste premisse, wat hij gewoon had moeten doen.
Snelheid
Berichten: 10787
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: ID + ET kunnen best samen gaan.

Bericht door Snelheid »

peda schreef: 08 mar 2021, 21:17 Ik heb Philipse nooit ontmoet. Eigenlijk wel jammer, zo vind ik.
Wees blij zo,n leuke man is dat niet,wij weten het uit ervaring.Kan je beter je biertje alleen drinken in de bar van het hotel :ugeek: :)
Misschien nog een portie bitterballen er bij :D
VERITAS VOS LIBERABIT.
peda
Berichten: 20567
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: ID + ET kunnen best samen gaan.

Bericht door peda »

Snelheid schreef: 10 mar 2021, 18:52
peda schreef: 08 mar 2021, 21:17 Ik heb Philipse nooit ontmoet. Eigenlijk wel jammer, zo vind ik.
Wees blij zo,n leuke man is dat niet,wij weten het uit ervaring.Kan je beter je biertje alleen drinken in de bar van het hotel :ugeek: :)
Misschien nog een portie bitterballen er bij :D
Ik wissel graag standpunten uit met mensen van totaal verschillende overtuigingssignatuur. Dat kan uiteraard ook onder het genot van een bietje of een goed glas wijn en waarom dan ook geen prettige versnapering er bij. Ruzie bij de gedachtenuitwisseling is niets voor mij. Hete koppen, koude harten, het maakt het gesprek voor mij meteen minder leuk. Ik heb gelijk, Basta. Verschrikkelijk.
Snelheid
Berichten: 10787
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: ID + ET kunnen best samen gaan.

Bericht door Snelheid »

peda schreef: 11 mar 2021, 08:57
Snelheid schreef: 10 mar 2021, 18:52
peda schreef: 08 mar 2021, 21:17 Ik heb Philipse nooit ontmoet. Eigenlijk wel jammer, zo vind ik.
Wees blij zo,n leuke man is dat niet,wij weten het uit ervaring.Kan je beter je biertje alleen drinken in de bar van het hotel :ugeek: :)
Misschien nog een portie bitterballen er bij :D
Ik wissel graag standpunten uit met mensen van totaal verschillende overtuigingssignatuur. Dat kan uiteraard ook onder het genot van een bietje of een goed glas wijn en waarom dan ook geen prettige versnapering er bij. Ruzie bij de gedachtenuitwisseling is niets voor mij. Hete koppen, koude harten, het maakt het gesprek voor mij meteen minder leuk. Ik heb gelijk, Basta. Verschrikkelijk.
Gelijk heb je,daarom mijden wij dat soort figuren altijd maar soms door werk of anderszins kan dat niet dan zorgen wij dat ze van ons verdwijnen en het hazenpad kiezen.En goede discussie met wederzijds respect onder het genot van een goed glas bier of wijn en een prettige versnapering is altijd heel aangenaam,maar het is er weinig dat ziet men ook hier helaas,maar waarde wij zouden met het bovengenoemde aangename uren hebben. :)
VERITAS VOS LIBERABIT.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: ID + ET kunnen best samen gaan.

Bericht door hopper »

https://www.scientias.nl/4-miljoen-jaar ... gen-lopen/
Volgens de onderzoeker wijst het onderzoek in een belangrijke richting. “Hoewel de Afrikaanse apen de afgelopen miljoenen jaren duidelijk zijn geëvolueerd, vormt Ardi een sterk argument voor de hypothese dat mensen zijn geëvolueerd uit een Afrikaanse, aapachtige ouder,” aldus Prang. Ardi zou dus enkele interessante geheimen kunnen onthullen over onze eigen evolutionaire geschiedenis. Een soort die overduidelijk een mengelmoes van aap en mens was en een soort overgangsfase vertegenwoordigt. Wat dat betreft is Ardi ongetwijfeld één van de meest interessante stapjes in onze lange evolutie.
Weer een puzzelstukje.