Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door EdVaessen »

callista schreef: 25 sep 2021, 22:31
Mart schreef: 25 sep 2021, 22:26 Zich uit idealisme weigeren te laten vaccineren tegen Covid-19 en aan de gevolgen ervan te overlijden, is de prijs van stupiditeit.
Dan is dat het gevolg van een eigen visie, mening en beslissing...
Dat is dan het gevolg van eigen stupiditeit.
Waarom gebruik jij zulke nobele woorden als 'visie' en 'mening' wanneer het gaat om vaccinatie en doe je het niet als iemand elke dag een liter jenever achterover slaat?
Corrigeer me als ik ernaast zit maar jouw hele houding tegenover vaccinatie acht ik niet gebaseerd op nadenken maar op een simpel gevoel.
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Vertrokken user_7 »

EdVaessen schreef: 25 sep 2021, 20:46
Gait schreef: 21 sep 2021, 08:04 De meeste niet gevaccineerden blijven nog niet gevaccineerd. Hun wantrouwen richting de overheid neemt wel toe. Ik lees ook van christenen die dit een eindtijdsteken vinden. Mijn buurman vertrouwt het niet, omdat we proefkonijnen zijn. Etc
Rode draad hierin is een groep van mensen die hun eigen landgenoten niet meer vertrouwen en daarmee de instanties die deze landgenoten hebben opgericht.
Toen mijn natuurkundeleraar mij de theorie van Newton uitlegde, zat ik niet in de klas met de gedachte dat de overheid hem dwong om tegen mij leugens te verkondigen.
Ik dacht dat daar goed over na was gedacht.
Dus waarom vertrouwen mensen opeens niet meer een RIVM? Of een KNMI?
Ik denk om de zelfde reden waarom ik het CDA niet vertrouw. En rondom de Corona, de dubbelzinnige en tegenstrijdige maatregelen.
Geboren om lief te hebben.
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door EdVaessen »

Gait schreef: 26 sep 2021, 00:51
EdVaessen schreef: 25 sep 2021, 20:46
Rode draad hierin is een groep van mensen die hun eigen landgenoten niet meer vertrouwen en daarmee de instanties die deze landgenoten hebben opgericht.
Toen mijn natuurkundeleraar mij de theorie van Newton uitlegde, zat ik niet in de klas met de gedachte dat de overheid hem dwong om tegen mij leugens te verkondigen.
Ik dacht dat daar goed over na was gedacht.
Dus waarom vertrouwen mensen opeens niet meer een RIVM? Of een KNMI?
Ik denk om de zelfde reden waarom ik het CDA niet vertrouw. En rondom de Corona, de dubbelzinnige en tegenstrijdige maatregelen.
'Dubbelzinnige en tegenstrijdige maatregelen'.
Hmmm...
Gaarne hoorde ik een onderbouwing van deze uitspraken.
Als je wilt zeggen dat het RIVM, het OMT en de regering soms fouten maakten, dan ben ik het met je eens.
Maar dan zou ik ook graag vernemen welke instanties volgens jou tot betere maatregelen zouden zijn gekomen, gegeven de omstandigheden en de kennis die men had.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Bonjour »

Gait schreef: 26 sep 2021, 00:51 Ik denk om de zelfde reden waarom ik het CDA niet vertrouw. En rondom de Corona, de dubbelzinnige en tegenstrijdige maatregelen.
Ik denk dat je mensen die gewend zijn op een wetenschappelijke manier te werken niet moet vergelijken met politici. Daar zit zo'n kloof tussen.

Kijk maar eens naar die voorlichting sessies die van Dissel geeft aan de Tweede Kamer. Daar zitten zoveel metingen achter. Computermodellen en pure wiskunde. Dus ook een hele groep mensen die wetenschap hoog in het vaandel heeft staan. Als van Dissel onzin verkondigt, gaat er iemand in zijn organisatie hem terugroepen via de krant. Bovendien wordt precies hetzelfde gedaan in het buitenland. Een basisregel van een complot is dat je het aantal mensen die dat bewust opzetten klein houdt. RIVM is te groot. De RIVM's van alle landen te onsamenhangend.

Tijdens de studie heb ik eens een andere student een natuurkundig onzin verhaal verteld op een overtuigende manier. Iets waarvan ik wist dat ie het op het voortgezet onderwijs uitgelegd had gekregen, dus hij had op basis van kennis mij kunnen corrigeren. Iets van "Door een langere draad is meer stroom nodig om een lamp te laten branden, dus moet je thuis de draden kort houden om de kosten te drukken.". Maar het ging erin als zoete koek. Mensen zijn niet altijd in staat de informatie op waarde te schatten.

We hebben een Engelse arts die begon over veiligheid van vaccins en sindsdien is er onrust. We weten dat de man onzin verkondigde maar het was al te laat. En dan even later al die onnodige doden aan corona. Is die arts een moordenaar? Zo zou ik het niet willen zeggen, maar wel medeverantwoordelijk. Ik zou willen dat er een wet was om hem heel lang achter de tralies te zetten. En een Baudet die erin meegaat mag van mij de cel delen.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9983
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Messenger »

Gait schreef: 20 sep 2021, 16:40
Bonjour schreef: 20 sep 2021, 16:22
Ik vind het vreemd als je in het ene topic iets anders zegt dan in het andere topic. Zolang het virus niet verder muteert zitten we wel goed.
Vanwege de zondeval bestaan dit soort zaken. Voor ons is het geen evolutie, maar eerder aftakeling van Gods schepping en het werk van de duisternis. Op welke manier dan ook, want dat weet ik niet. Ik spreek bewust in algemene termen. Inktvlam is hier de verdediger van de oude aarde creationisme en dat laat ik graag aan hem over. Ieder zijn vak :)


Denk het niet. De cijfers zijn de afgelopen weken weer aardig de goede kant op gebogen. Stijging van vaccinatiegraad helpt. Ondertussen zijn ook vele kinderen tussen 12 en 25 gevaccineerd. Als het virus niet muteert zitten we aardig goed. Hoeven alleen de mensen die niet gevaccineerd zijn er nog over in te zitten.
Verder, zolang het virus niet verdwijnt uit de wereld, krijg je ook niet uit Nederland. Dus verdere lockdown heeft weinig zin.
Daar heb ik dus geen vertrouwen in. Ook vorig jaar was de Corona in de zomer door het ventileren bijna weg en kwam het in de herfst terug. We weten inmiddels ook dat gevaccineerden Corona kunnen krijgen. Ook de virologen betwijfelen of de huidige maatregelen goed zijn en houden hun hart vast. Verder vrezen de ziekenhuizen nu al volle ic's en dat terwijl veel personeel overspannen thuis zitten of vertrokken zijn.
Op de IC liggen mensen die het beter menen te weten dan de wetenschappers en zich niet hebben laten vaccineren. Gevaccineerden komen vrijwel niet meer op de IC. Ik had een meningsverschil met mijn broer die ook het virus onderschatte. Hij is een van de vele coronadoden nu. En volgens mij mankeerde hij nooit wat.
Laatst gewijzigd door Messenger op 26 sep 2021, 13:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Vertrokken user_7 »

Bonjour schreef: 26 sep 2021, 07:01
Gait schreef: 26 sep 2021, 00:51 Ik denk om de zelfde reden waarom ik het CDA niet vertrouw. En rondom de Corona, de dubbelzinnige en tegenstrijdige maatregelen.
Ik denk dat je mensen die gewend zijn op een wetenschappelijke manier te werken niet moet vergelijken met politici. Daar zit zo'n kloof tussen.

Kijk maar eens naar die voorlichting sessies die van Dissel geeft aan de Tweede Kamer. Daar zitten zoveel metingen achter. Computermodellen en pure wiskunde. Dus ook een hele groep mensen die wetenschap hoog in het vaandel heeft staan. Als van Dissel onzin verkondigt, gaat er iemand in zijn organisatie hem terugroepen via de krant. Bovendien wordt precies hetzelfde gedaan in het buitenland. Een basisregel van een complot is dat je het aantal mensen die dat bewust opzetten klein houdt. RIVM is te groot. De RIVM's van alle landen te onsamenhangend.

Tijdens de studie heb ik eens een andere student een natuurkundig onzin verhaal verteld op een overtuigende manier. Iets waarvan ik wist dat ie het op het voortgezet onderwijs uitgelegd had gekregen, dus hij had op basis van kennis mij kunnen corrigeren. Iets van "Door een langere draad is meer stroom nodig om een lamp te laten branden, dus moet je thuis de draden kort houden om de kosten te drukken.". Maar het ging erin als zoete koek. Mensen zijn niet altijd in staat de informatie op waarde te schatten.

We hebben een Engelse arts die begon over veiligheid van vaccins en sindsdien is er onrust. We weten dat de man onzin verkondigde maar het was al te laat. En dan even later al die onnodige doden aan corona. Is die arts een moordenaar? Zo zou ik het niet willen zeggen, maar wel medeverantwoordelijk. Ik zou willen dat er een wet was om hem heel lang achter de tralies te zetten. En een Baudet die erin meegaat mag van mij de cel delen.
Ja, dat zeg je wel terecht denk ik, maar te gelijk zie ik tegenstrijdigheden in van alles. Het komt op mij over als paniekvoetbal. Alsof we 10 minuten speeltijd hebben om het zelfde spel te spelen, waar we normaal een heel wedstrijd voor nodig hebben.
Geboren om lief te hebben.
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Vertrokken user_7 »

Messenger schreef: 26 sep 2021, 12:53
Gait schreef: 20 sep 2021, 16:40
Vanwege de zondeval bestaan dit soort zaken. Voor ons is het geen evolutie, maar eerder aftakeling van Gods schepping en het werk van de duisternis. Op welke manier dan ook, want dat weet ik niet. Ik spreek bewust in algemene termen. Inktvlam is hier de verdediger van de oude aarde creationisme en dat laat ik graag aan hem over. Ieder zijn vak :)



Daar heb ik dus geen vertrouwen in. Ook vorig jaar was de Corona in de zomer door het ventileren bijna weg en kwam het in de herfst terug. We weten inmiddels ook dat gevaccineerden Corona kunnen krijgen. Ook de virologen betwijfelen of de huidige maatregelen goed zijn en houden hun hart vast. Verder vrezen de ziekenhuizen nu al volle ic's en dat terwijl veel personeel overspannen thuis zitten of vertrokken zijn.
Op de IC liggen mensen die het beter menen te weten dan de wetenschappers en zich niet hebben laten vaccineren. Gevaccineerden komen vrijwel niet meer op de IC. Ik had een meningsverschil met mijn broer die ook het virus onderschatte. Hi is een van de vele coronadoden nu.
Daarom heb ik me ook wel laten vaccineren en het is heel tragisch dat jouw broer er niet meer is. En toch denk ik niet dat wij volledig beschermd zijn en wij kunnen nog wel ziek worden, het zij wat minder extreem. Dus weliswaar misschien geen ic (is dat helemaal zo?), maar even goed kan jouw lichaam een behoorlijke opdoffer krijgen. Als ik COPD zou hebben, zou ik hoewel ik gevaccineerd ben toch niet de grote drukte van grote evenementen opzoeken. Ik zou er ook niet helemaal blind op vertrouwen dat ik niet op de IC zou belanden.
Geboren om lief te hebben.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door hopper »

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/mysterie ... n-engeland

In Engeland krabben wetenschappers zich achter de oren. Terwijl de maatregelen zijn versoepeld, dalen de coronacijfers. Terwijl juist het tegenovergestelde effect werd verwacht. Sterker nog: het is voor het eerst sinds het begin van de pandemie dat de cijfers gestaag dalen zonder dat er een lockdown aan te pas komt, meldt The Guardian.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9983
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Messenger »

Gait schreef: 26 sep 2021, 13:01
Messenger schreef: 26 sep 2021, 12:53
Op de IC liggen mensen die het beter menen te weten dan de wetenschappers en zich niet hebben laten vaccineren. Gevaccineerden komen vrijwel niet meer op de IC. Ik had een meningsverschil met mijn broer die ook het virus onderschatte. Hij is een van de vele coronadoden nu.
Daarom heb ik me ook wel laten vaccineren en het is heel tragisch dat jouw broer er niet meer is. En toch denk ik niet dat wij volledig beschermd zijn en wij kunnen nog wel ziek worden, het zij wat minder extreem. Dus weliswaar misschien geen ic (is dat helemaal zo?), maar even goed kan jouw lichaam een behoorlijke opdoffer krijgen. Als ik COPD zou hebben, zou ik hoewel ik gevaccineerd ben toch niet de grote drukte van grote evenementen opzoeken. Ik zou er ook niet helemaal blind op vertrouwen dat ik niet op de IC zou belanden.
De dreiging van corona zal blijven, maar dat er nu vaccins zijn maakt de kans op ernstig ziek worden veel kleiner.
Ik heb de huisarts en het ziekenhuis gemeld dat ik niet naar de IC wil, niet aan de beademing wil, niet gereanimeerd wil worden en mocht het volgens hen toch nodig zijn dat men dan kiest voor "comfort" (euthanasie).
Ik laat me wel vaccineren.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Vertrokken user_7 »

Messenger schreef: 26 sep 2021, 13:08
Gait schreef: 26 sep 2021, 13:01
Daarom heb ik me ook wel laten vaccineren en het is heel tragisch dat jouw broer er niet meer is. En toch denk ik niet dat wij volledig beschermd zijn en wij kunnen nog wel ziek worden, het zij wat minder extreem. Dus weliswaar misschien geen ic (is dat helemaal zo?), maar even goed kan jouw lichaam een behoorlijke opdoffer krijgen. Als ik COPD zou hebben, zou ik hoewel ik gevaccineerd ben toch niet de grote drukte van grote evenementen opzoeken. Ik zou er ook niet helemaal blind op vertrouwen dat ik niet op de IC zou belanden.
De dreiging van corona zal blijven, maar dat er nu vaccins zijn maakt de kans op ernstig ziek worden veel kleiner.
Ik heb de huisarts en het ziekenhuis gemeld dat ik niet naar de IC wil, niet aan de beademing wil, niet gereanimeerd wil worden en mocht het volgens hen toch nodig zijn dat men dan kiest voor "comfort" (euthanasie).
Ik laat me wel vaccineren.
Dat geloof ik. Ik heb me ook laten vaccineren, hoewel ik niet achter de overheidsbeleid sta, dat ik dubbelzinnig, onverstandig, onverantwoordelijk en onredelijk vind. Ik hoop dat het CDA wat dat betreft nog verder halveerd in de peilingen :mrgreen:
Geboren om lief te hebben.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9983
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Messenger »

Gait schreef: 26 sep 2021, 13:12
Messenger schreef: 26 sep 2021, 13:08
De dreiging van corona zal blijven, maar dat er nu vaccins zijn maakt de kans op ernstig ziek worden veel kleiner.
Ik heb de huisarts en het ziekenhuis gemeld dat ik niet naar de IC wil, niet aan de beademing wil, niet gereanimeerd wil worden en mocht het volgens hen toch nodig zijn dat men dan kiest voor "comfort" (euthanasie).
Ik laat me wel vaccineren.
Dat geloof ik. Ik heb me ook laten vaccineren, hoewel ik niet achter de overheidsbeleid sta, dat ik dubbelzinnig, onverstandig, onverantwoordelijk en onredelijk vind. Ik hoop dat het CDA wat dat betreft nog verder halveerd in de peilingen :mrgreen:
Het overheidsbeleid laat te wensen over, niet alle maatregelen zijn zinnig. Er zijn veel fouten gemaakt en ook is veel goed gegaan. Het was ook voor het eerst in onze tijd dat de mensheid ernstig werd bedreigd door een pandemie.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Vertrokken user_7 »

Messenger schreef: 26 sep 2021, 13:37
Gait schreef: 26 sep 2021, 13:12
Dat geloof ik. Ik heb me ook laten vaccineren, hoewel ik niet achter de overheidsbeleid sta, dat ik dubbelzinnig, onverstandig, onverantwoordelijk en onredelijk vind. Ik hoop dat het CDA wat dat betreft nog verder halveerd in de peilingen :mrgreen:
Het overheidsbeleid laat te wensen over, niet alle maatregelen zijn zinnig. Er zijn veel fouten gemaakt en ook is veel goed gegaan. Het was ook voor het eerst in onze tijd dat de mensheid ernstig werd bedreigd door een pandemie.
Op de Pest na ;)
Geboren om lief te hebben.
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Snelheid »

Gait schreef: 26 sep 2021, 00:51
EdVaessen schreef: 25 sep 2021, 20:46
Rode draad hierin is een groep van mensen die hun eigen landgenoten niet meer vertrouwen en daarmee de instanties die deze landgenoten hebben opgericht.
Toen mijn natuurkundeleraar mij de theorie van Newton uitlegde, zat ik niet in de klas met de gedachte dat de overheid hem dwong om tegen mij leugens te verkondigen.
Ik dacht dat daar goed over na was gedacht.
Dus waarom vertrouwen mensen opeens niet meer een RIVM? Of een KNMI?
Ik denk om de zelfde reden waarom ik het CDA niet vertrouw. En rondom de Corona, de dubbelzinnige en tegenstrijdige maatregelen.
Je moet het CDA niet alleen wantrouwen maar alle politieke partijen.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9983
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Messenger »

Gait schreef: 26 sep 2021, 14:44
Messenger schreef: 26 sep 2021, 13:37
Het overheidsbeleid laat te wensen over, niet alle maatregelen zijn zinnig. Er zijn veel fouten gemaakt en ook is veel goed gegaan. Het was ook voor het eerst in onze tijd dat de mensheid ernstig werd bedreigd door een pandemie.
Op de Pest na ;)
De Pest heerste ver voor mijn tijd, ver voor onze tijd. Mensen die nu leven hebben die niet meegemaakt.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Vertrokken user_7 »

Messenger schreef: 26 sep 2021, 16:57
Gait schreef: 26 sep 2021, 14:44
Op de Pest na ;)
De Pest heerste ver voor mijn tijd, ver voor onze tijd. Mensen die nu leven hebben die niet meegemaakt.
Nee, maar in tegenstelling van jou geloof ik wel dat sommige lieden in de politiek een dubbele agenda hebben. Het draait allemaal om macht, geld, en status. Dat herken je aan de vele schandalen en leugens in de politiek.
Geboren om lief te hebben.
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Vertrokken user_7 »

Snelheid schreef: 26 sep 2021, 15:39
Gait schreef: 26 sep 2021, 00:51
Ik denk om de zelfde reden waarom ik het CDA niet vertrouw. En rondom de Corona, de dubbelzinnige en tegenstrijdige maatregelen.
Je moet het CDA niet alleen wantrouwen maar alle politieke partijen.
CU vertrouw ik nog. Behalve hier locaal. Daar stinken ze ook.
Geboren om lief te hebben.