Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3574
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door dingo »

Ik ben er nog weer eens ingedoken maar je kunt het virus alleen verspreiden als je ziek ben. De kans dat je ziek wordt is aanzienlijk kleiner dan wanneer je niet gevaccineerd bent. Bijkomend voordeel als je dan onverhoopt wel ziek wordt ben je ook nog eens korter besmettelijk als je gevaccineerd bent. Dus het heeft alleen zin om gevaccineerden te testen als ze ziekteverschijnselen hebben.
Spreuken 26:4
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Bonjour »

Ik zie niet in waarom een gevaccineerde de moeite moet doen om zich te laten testen om iemand die niet gevaccineerd wil worden te beschermen. We krijgen het virus toch niet weg. Iedereen krijgt het een keer en hoe sneller hoe beter. Tenslotte is ouderdom een slechte eigenschap om het virus te krijgen. De enige reden lijkt me om de ziekenhuizen niet te overlasten. Maar dan lijkt het me dat een verplicht stellen van vaccinaties een redelijker alternatief is. In hoeverre is iemand verantwoordelijk voor iemands anders zijn veiligheid als diegene zelf de voorzorgsmaatregelen niet neemt?
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3574
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door dingo »

Bonjour schreef: 25 sep 2021, 18:14 Ik zie niet in waarom een gevaccineerde de moeite moet doen om zich te laten testen om iemand die niet gevaccineerd wil worden te beschermen. We krijgen het virus toch niet weg. Iedereen krijgt het een keer en hoe sneller hoe beter. Tenslotte is ouderdom een slechte eigenschap om het virus te krijgen. De enige reden lijkt me om de ziekenhuizen niet te overlasten. Maar dan lijkt het me dat een verplicht stellen van vaccinaties een redelijker alternatief is. In hoeverre is iemand verantwoordelijk voor iemands anders zijn veiligheid als diegene zelf de voorzorgsmaatregelen niet neemt?
Als je ziekteverschijnselen hebt lijkt het me voor de hand liggen dat je je laat testen. Niet zozeer om niet gevaccineerden te beschermen dat is inderdaad een eigen keuze maar om zoveel mogelijk te zorgen dat het aantal besmettingen niet verder stijgt.
Spreuken 26:4
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door EdVaessen »

Gait schreef: 21 sep 2021, 08:04 De meeste niet gevaccineerden blijven nog niet gevaccineerd. Hun wantrouwen richting de overheid neemt wel toe. Ik lees ook van christenen die dit een eindtijdsteken vinden. Mijn buurman vertrouwt het niet, omdat we proefkonijnen zijn. Etc
Rode draad hierin is een groep van mensen die hun eigen landgenoten niet meer vertrouwen en daarmee de instanties die deze landgenoten hebben opgericht.
Toen mijn natuurkundeleraar mij de theorie van Newton uitlegde, zat ik niet in de klas met de gedachte dat de overheid hem dwong om tegen mij leugens te verkondigen.
Ik dacht dat daar goed over na was gedacht.
Dus waarom vertrouwen mensen opeens niet meer een RIVM? Of een KNMI?
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Snelheid »

dingo schreef: 25 sep 2021, 18:04 Ik ben er nog weer eens ingedoken maar je kunt het virus alleen verspreiden als je ziek ben. De kans dat je ziek wordt is aanzienlijk kleiner dan wanneer je niet gevaccineerd bent. Bijkomend voordeel als je dan onverhoopt wel ziek wordt ben je ook nog eens korter besmettelijk als je gevaccineerd bent. Dus het heeft alleen zin om gevaccineerden te testen als ze ziekteverschijnselen hebben.
De pandemie is uit dovend over een poosje is het voorbij,maar ze houden de mensen liever bang.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Bonjour »

Snelheid schreef: 25 sep 2021, 20:53 De pandemie is uit dovend over een poosje is het voorbij,maar ze houden de mensen liever bang.
Ik zie dat Mississippi Louisiana en Alabama nu grote stijgers op corona gebied zijn. Zolang er grote groepen mensen dom zijn of te arm voor vaccins, is de corona niet voorbij. Als de vakanties weer beginnen zjin er altijd die het virus naar huis halen.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Snelheid »

Bonjour schreef: 25 sep 2021, 21:13
Snelheid schreef: 25 sep 2021, 20:53 De pandemie is uit dovend over een poosje is het voorbij,maar ze houden de mensen liever bang.
Ik zie dat Mississippi Louisiana en Alabama nu grote stijgers op corona gebied zijn. Zolang er grote groepen mensen dom zijn of te arm voor vaccins, is de corona niet voorbij. Als de vakanties weer beginnen zjin er altijd die het virus naar huis halen.
Mississippi Louisiana en Alabama zijn dat provincies van Nederland;hier wordt gekeken waar de provincie liggen in NL.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Bonjour »

Snelheid schreef: 25 sep 2021, 21:19
Bonjour schreef: 25 sep 2021, 21:13
Ik zie dat Mississippi Louisiana en Alabama nu grote stijgers op corona gebied zijn. Zolang er grote groepen mensen dom zijn of te arm voor vaccins, is de corona niet voorbij. Als de vakanties weer beginnen zjin er altijd die het virus naar huis halen.
Mississippi Louisiana en Alabama zijn dat provincies van Nederland;hier wordt gekeken waar de provincie liggen in NL.
Het zijn plekken waar Nederlanders naar toe gaan en dus corona mee terug nemen. Het virus kent geen landsgrenzen.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Snelheid »

Bonjour schreef: 25 sep 2021, 21:27
Snelheid schreef: 25 sep 2021, 21:19

Mississippi Louisiana en Alabama zijn dat provincies van Nederland;hier wordt gekeken waar de provincie liggen in NL.
Het zijn plekken waar Nederlanders naar toe gaan en dus corona mee terug nemen. Het virus kent geen landsgrenzen.
Een verstandige Nederlander blijft thuis tot de pandemie voorbij is en dat men is an belandt bij het normale normaal.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Bonjour »

Een verstandige Nederlander haalt een prikkie want dat virus gaat niet weg.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Mart »

Zich uit idealisme weigeren te laten vaccineren tegen Covid-19 en aan de gevolgen ervan te overlijden, is de prijs van stupiditeit.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door callista »

Mart schreef: 25 sep 2021, 22:26 Zich uit idealisme weigeren te laten vaccineren tegen Covid-19 en aan de gevolgen ervan te overlijden, is de prijs van stupiditeit.
Dan is dat het gevolg van een eigen visie, mening en beslissing...
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Mart »

callista schreef: 25 sep 2021, 22:31
Mart schreef: 25 sep 2021, 22:26 Zich uit idealisme weigeren te laten vaccineren tegen Covid-19 en aan de gevolgen ervan te overlijden, is de prijs van stupiditeit.
Dan is dat het gevolg van een eigen visie, mening en beslissing...
Ik respecteer hun beslissing, maar heb ook vrede met hun overlijden.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door callista »

:thumb1:
Dat is een steun mocht ik deswege de pijp uitgaan ;)
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door callista »

Binnenkort komen ook weer de oproepen voor de vaccinatie van de jaarlijkse griepprik.
Daarbij vermoed ik dat ook elk jaar de Covid-19 vaccinatie herhaald zal moeten worden......maar dat is een vermoeden...
We weten niet precies hoe lang die vaccinatie werkt en welke mutanten er nog komen....
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3574
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door dingo »

Ook als je geen vrede hebt met iemands overlijden wordt hij/zij daar niet meer warm of koud van.

@callista Ik denk dat het virus eerder bang is om met jou besmet te raken ;)
Spreuken 26:4
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door callista »

dingo schreef: 25 sep 2021, 22:42 Ook als je geen vrede hebt met iemands overlijden wordt hij/zij daar niet meer warm of koud van.
Dan niet, maar bij leven misschien nog wel... :)
@callista Ik denk dat het virus eerder bang is om met jou besmet te raken ;)
:lol:
Dat zou zo maar kunnen.... 8-)
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door callista »

Mijn zoon en dochter zijn beiden gevaccineerd en de twee meiden van mijn dochter ook.
De tweeling van mijn zoon en de jongste van 10 nog niet, maar dat zal waarschijnlijk ook gebeuren....

Er is nog overleg aangezien 1 van de tweeling net onderzoeken achter de rug heeft vanwege haar epilepsie en nu een verandering van medicijnen als proef..
Het gaat goed met haar, maar ja....even afwachten dus....
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Snelheid »

Bonjour schreef: 25 sep 2021, 22:17 Een verstandige Nederlander haalt een prikkie want dat virus gaat niet weg.
Laat jij je maar bang maken en denk vooral zelf niet na.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Bonjour »

Snelheid schreef: 25 sep 2021, 22:53
Bonjour schreef: 25 sep 2021, 22:17 Een verstandige Nederlander haalt een prikkie want dat virus gaat niet weg.
Laat jij je maar bang maken en denk vooral zelf niet na.
De 192 doden in die 3 Amerikaanse staten dachten niet na. Nou ja, laten we ervan uit gaan dat er een paar tussen zaten die geen keuze hadden. Houden we nog een gigantisch aantal over. 123 in Alabama en die staat heeft nog geen 5 miljoen inwoners. En ergens kan ik het me voorstellen ook, als je opgroeit in een omgeving waar je verhaaltjes voor waar aan moet nemen en je dus gewend bent anderen op hun woord te geloven.
Maar ga mij niet vertellen dat ik niet zelf nadenk.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Snelheid »

Bonjour schreef: 25 sep 2021, 23:04
Snelheid schreef: 25 sep 2021, 22:53

Laat jij je maar bang maken en denk vooral zelf niet na.
De 192 doden in die 3 Amerikaanse staten dachten niet na. Nou ja, laten we ervan uit gaan dat er een paar tussen zaten die geen keuze hadden. Houden we nog een gigantisch aantal over. 123 in Alabama en die staat heeft nog geen 5 miljoen inwoners. En ergens kan ik het me voorstellen ook, als je opgroeit in een omgeving waar je verhaaltjes voor waar aan moet nemen en je dus gewend bent anderen op hun woord te geloven.
Maar ga mij niet vertellen dat ik niet zelf nadenk.
Nogmaals je laat je bang maken,moet je zelf weten; en wat er in VS staten plaats vindt is het gevolg van zeer slechte gezondheids zorg.
Tja opgroeien in een waan van de dag kring en dat je wordt geleerd politiek correct te zijn is Hugo de Jonge je afgod, en een Mona keizer die ook zelf nadenkt wordt er uit gegooid,fijne vrienden,maar ja jij vindt het normaal,wij dus niet.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Bonjour »

Snelheid schreef: 25 sep 2021, 23:29 en wat er in VS staten plaats vindt is het gevolg van zeer slechte gezondheids zorg.
In de VS kan iedereen zich laten vaccineren. Ze doen speciale acties om de opkomst te vergroten. Als je gevaccineerd bent maakt de kwaliteit van de zorg niet meer uit.
Laten we er niet omheen draaien. Dit zijn de christelijke staten die naar Trump luisteren.

Jouw opmerkingen veroorzaken doden. Dan zeg je wat van mij, maar tot nu zijn nergens op 1 dag 192 doden gevallen tgv het vaccin. De angst die je moet hebben voor corona heb jij voor het vaccin en dat slaat nergens op. Het is een ongefundeerde, onbewezen mening en die kunnen heel eng zijn als ze over leven en dood gaan.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Snelheid »

Bonjour schreef: 25 sep 2021, 23:39
Snelheid schreef: 25 sep 2021, 23:29 en wat er in VS staten plaats vindt is het gevolg van zeer slechte gezondheids zorg.
In de VS kan iedereen zich laten vaccineren. Ze doen speciale acties om de opkomst te vergroten. Als je gevaccineerd bent maakt de kwaliteit van de zorg niet meer uit.
Laten we er niet omheen draaien. Dit zijn de christelijke staten die naar Trump luisteren.

Jouw opmerkingen veroorzaken doden. Dan zeg je wat van mij, maar tot nu zijn nergens op 1 dag 192 doden gevallen tgv het vaccin. De angst die je moet hebben voor corona heb jij voor het vaccin en dat slaat nergens op. Het is een ongefundeerde, onbewezen mening en die kunnen heel eng zijn als ze over leven en dood gaan.
Laten we er niet om heen draaien mensen of een forumlid vals beschuldigen van moord,dan houdt de discussie op zoek het maar uit.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Bonjour »

Excuses, ik zal het anders verwoorden.
De stroming tegen de vaccins waarbij jij je aansluit veroorzaakt doden.

Doden veroorzaken is nog iets anders dan moord, maar het is heel ernstig.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door EdVaessen »

callista schreef: 25 sep 2021, 22:41 Binnenkort komen ook weer de oproepen voor de vaccinatie van de jaarlijkse griepprik.
Daarbij vermoed ik dat ook elk jaar de Covid-19 vaccinatie herhaald zal moeten worden......maar dat is een vermoeden...
We weten niet precies hoe lang die vaccinatie werkt en welke mutanten er nog komen....
Je zou het kunnen onderzoeken.