Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Snelheid »

peda schreef: 02 sep 2021, 09:14 Ik lees gelukkig dat van de volledig gevaccineerden slechts 3 % op de I C terecht komt. Dat bevestigt eerdere berichten dat volledige vaccinatie met het Pfizer vaccin een bescherming zou bieden van 95 %. Helaas biedt de dubbele vaccinatie geen 100 % bescherming voor iedere gevaccineerde.
Dus is het te begrijpen dat veel mensen zeggen wij wachten nog even met die prik.Zou het voor 100% zijn zou het lek boven water zijn.Wel is gelezen van een persoon die het kan weten als arts toch wellicht,dat de combinatie prik bijvoorbeeld Pfizer en Moderna wel tot en 100 %procent veiligheid geeft.Voort zijn er anderen middelen die echt veilig zijn maar daar wordt niets aan verdiend;dus zelf de regie houden is het allerbeste.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Bonjour »

Vandaag gezien op CNN:
Kent u iemand met polio?
Kent u iemand met pokken?
Vaccins werken.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3574
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door dingo »

Bonjour schreef: 02 sep 2021, 19:44 Vandaag gezien op CNN:
Kent u iemand met polio?
Kent u iemand met pokken?
Vaccins werken.
Ik ken inderdaad iemand die polio gehad heeft. Afkomstig uit een arm Afrikaans land waar haar ouders de vaccinaties niet konden betalen.
Spreuken 26:4
Mullog
Berichten: 3785
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Mullog »

Snelheid schreef: 02 sep 2021, 19:05
peda schreef: 02 sep 2021, 09:14 Ik lees gelukkig dat van de volledig gevaccineerden slechts 3 % op de I C terecht komt. Dat bevestigt eerdere berichten dat volledige vaccinatie met het Pfizer vaccin een bescherming zou bieden van 95 %. Helaas biedt de dubbele vaccinatie geen 100 % bescherming voor iedere gevaccineerde.
Dus is het te begrijpen dat veel mensen zeggen wij wachten nog even met die prik.Zou het voor 100% zijn zou het lek boven water zijn.Wel is gelezen van een persoon die het kan weten als arts toch wellicht,dat de combinatie prik bijvoorbeeld Pfizer en Moderna wel tot en 100 %procent veiligheid geeft.Voort zijn er anderen middelen die echt veilig zijn maar daar wordt niets aan verdiend;dus zelf de regie houden is het allerbeste.
100% bestaat gewoonweg niet. Die zekerheid is gewoonweg nooit te geven.
Mullog
Berichten: 3785
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Mullog »

dingo schreef: 02 sep 2021, 19:52
Bonjour schreef: 02 sep 2021, 19:44 Vandaag gezien op CNN:
Kent u iemand met polio?
Kent u iemand met pokken?
Vaccins werken.
Ik ken inderdaad iemand die polio gehad heeft. Afkomstig uit een arm Afrikaans land waar haar ouders de vaccinaties niet konden betalen.
Dat is dan wel lang geleden want sinds 1985 loopt en een initiatief van de Rotary om polio de wereld uit te krijgen (The Global Polio Eradication Initiative) ondersteund door de WHO en volgens mij is de financiering daarvan zo geregeld dat de mensen die gevaccineerd worden, zeker in bijvoorbeeld Afrika, daar niets voor hoeven te betalen. Vaccinaties blijven vooral achter in gebieden die door conflictsituaties onbereikbaar zijn. Het zijn ook die gebieden waar zich weer gevallen manifesteren.
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3574
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door dingo »

Mullog schreef: 02 sep 2021, 20:46
dingo schreef: 02 sep 2021, 19:52
Ik ken inderdaad iemand die polio gehad heeft. Afkomstig uit een arm Afrikaans land waar haar ouders de vaccinaties niet konden betalen.
Dat is dan wel lang geleden want sinds 1985 loopt en een initiatief van de Rotary om polio de wereld uit te krijgen (The Global Polio Eradication Initiative) ondersteund door de WHO en volgens mij is de financiering daarvan zo geregeld dat de mensen die gevaccineerd worden, zeker in bijvoorbeeld Afrika, daar niets voor hoeven te betalen. Vaccinaties blijven vooral achter in gebieden die door conflictsituaties onbereikbaar zijn. Het zijn ook die gebieden waar zich weer gevallen manifesteren.
Tja wat is lang. 36 jaar geleden gestart is niet echt lang geleden i.m.o en half Afrika is een conflictgebied of conflictgebied geweest.
Spreuken 26:4
Mullog
Berichten: 3785
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Mullog »

dingo schreef: 02 sep 2021, 22:46
Mullog schreef: 02 sep 2021, 20:46
Dat is dan wel lang geleden want sinds 1985 loopt en een initiatief van de Rotary om polio de wereld uit te krijgen (The Global Polio Eradication Initiative) ondersteund door de WHO en volgens mij is de financiering daarvan zo geregeld dat de mensen die gevaccineerd worden, zeker in bijvoorbeeld Afrika, daar niets voor hoeven te betalen. Vaccinaties blijven vooral achter in gebieden die door conflictsituaties onbereikbaar zijn. Het zijn ook die gebieden waar zich weer gevallen manifesteren.
Tja wat is lang. 36 jaar geleden gestart is niet echt lang geleden i.m.o en half Afrika is een conflictgebied of conflictgebied geweest.
In 2005 was in Afrika polio alleen in Nigeria nog endemisch. Maar het doet er niet toe. Het ging er mij om dat gebrek aan geld bij gratis vaccinatie programma's een rare reden is waarom iemand niet gevaccineerd is.
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1784
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Yours »

Michelangelo schreef: 31 aug 2021, 12:56
Yours schreef: 30 aug 2021, 19:42
Dag Michelangelo,

Wat ik niet goed begrijp:
Je laat wèl je kinderen vaccineren, waarbij je niet weet wat voor (voortplantings-)gevolgen dat heeft. Maar jij, die zichzelf al voortgeplant heeft, neemt geen prik omdat het ‘te vlug’ is.

Evenmin begrijp ik het volgende:
Je hebt kinderen, maar dat jij eventueel ernstig ziek wordt van COVID-19 en op de IC opgenomen moet worden en wellicht dood gaat omdat je niet gevaccineerd bent, vind je geen probleem (voor hen)?
Ik bedoelde de kinderprikken, DKTP en BMR. Mijn kinderen zijn volwassen.
Ik ben geen tegenstander van prikken. Toen ik van mijn motor gevallen ben, heb ik meteen een tetanusprik gehaald.
Dag Michelangelo.

Dit bericht had ik over het hoofd gezien. Alsnog mijn dank voor de opheldering.

Vaccineren heb ik eigenlijk vanaf het begin van de pandemie als mijn maatschappelijke verantwoordelijkheid gezien. Voor mij stond dan ook vast dat ik me zoveel mogelijk wilde isoleren en wilde wachten tot er een vaccin beschikbaar was. Dat is ook zo gelopen.
Die afzondering heeft mij op persoonlijk vlak trouwens ook wat opgeleverd: het werd een onverwacht meditatieve periode, die mij heel goed heeft gedaan.
Tenslotte: van de vaccinaties heb ik buiten een wat stijve arm absoluut geen last gehad.

Jij daarentegen nam als hartpatiënt een weloverwogen maar tevens behoorlijk risico om eventueel Corona door te maken, wat dus ook gebeurd is. Ik ben blij voor je dat het, op wat kleine klachten na, goed is afgelopen.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Michelangelo
Berichten: 885
Lid geworden op: 03 jan 2021, 00:03
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Michelangelo »

Yours schreef: 03 sep 2021, 11:11
Michelangelo schreef: 31 aug 2021, 12:56

Ik bedoelde de kinderprikken, DKTP en BMR. Mijn kinderen zijn volwassen.
Ik ben geen tegenstander van prikken. Toen ik van mijn motor gevallen ben, heb ik meteen een tetanusprik gehaald.
Dag Michelangelo.

Dit bericht had ik over het hoofd gezien. Alsnog mijn dank voor de opheldering.

Vaccineren heb ik eigenlijk vanaf het begin van de pandemie als mijn maatschappelijke verantwoordelijkheid gezien. Voor mij stond dan ook vast dat ik me zoveel mogelijk wilde isoleren en wilde wachten tot er een vaccin beschikbaar was. Dat is ook zo gelopen.
Die afzondering heeft mij op persoonlijk vlak trouwens ook wat opgeleverd: het werd een onverwacht meditatieve periode, die mij heel goed heeft gedaan.
Tenslotte: van de vaccinaties heb ik buiten een wat stijve arm absoluut geen last gehad.

Jij daarentegen nam als hartpatiënt een weloverwogen maar tevens behoorlijk risico om eventueel Corona door te maken, wat dus ook gebeurd is. Ik ben blij voor je dat het, op wat kleine klachten na, goed is afgelopen.
Dankjewel!
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Snelheid »

Er schijnt op Zandvoort autorennen te zijn met een grote mensen massa,op zich een mooie proef komt er een grote uit braak of niets ;voorts is het heel dom om zo grote mensen massa bij elkaar te brengen in een pandemie,maar ja geld geld en nog is geld. :o :shock:
Laatst gewijzigd door Snelheid op 04 sep 2021, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Michelangelo
Berichten: 885
Lid geworden op: 03 jan 2021, 00:03
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Michelangelo »

Snelheid schreef: 04 sep 2021, 12:25 Er schijnt op Zandvoort autorennen te zijn met een grote mensen massa,op zich een mooie proef komt er een grote uit braak of niets ;voorts is het heel dom om zo grote mensen massa bij elkaar te brengen in en pandemie,maar ja geld geld en nog is geld. :o :shock:
In het oude Rome wist men al hoe je het gepeupel rustig houdt. Geef ze brood en spelen!

Het is voor mij onbegrijpelijk dat men zo'n ouderwets gebeuren nieuw leven inblaast. Met onze milieu regels echt onmogelijk.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Bonjour »

Het koninklijk huis zit erachter en dan gelden er andere regels.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Snelheid »

Michelangelo schreef: 04 sep 2021, 12:37
Snelheid schreef: 04 sep 2021, 12:25 Er schijnt op Zandvoort autorennen te zijn met een grote mensen massa,op zich een mooie proef komt er een grote uit braak of niets ;voorts is het heel dom om zo grote mensen massa bij elkaar te brengen in en pandemie,maar ja geld geld en nog is geld. :o :shock:
In het oude Rome wist men al hoe je het gepeupel rustig houdt. Geef ze brood en spelen!

Het is voor mij onbegrijpelijk dat men zo'n ouderwets gebeuren nieuw leven inblaast. Met onze milieu regels echt onmogelijk.
Tja het is een groot circus daar en inderdaad vermaak door het volk geregeld door figuren die tegen de criminaliteit aan zitten met een lid van het koningshuis die huisjesmelkers is , en weer geld geld geld.Maar goed zo lang er belangstelling voor is gaat dat soort gekte door maar dat is voetbal eveneens.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Messenger »

Bonjour schreef: 04 sep 2021, 17:19 Het koninklijk huis zit erachter en dan gelden er andere regels.
Opa Bernhard had ook zijn manier van met regels omgaan in 1948, met het circuit van Zandvoort.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
EdVaessen
Berichten: 1792
Lid geworden op: 01 nov 2020, 19:06
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door EdVaessen »

Michelangelo schreef: 04 sep 2021, 12:37
Snelheid schreef: 04 sep 2021, 12:25 Er schijnt op Zandvoort autorennen te zijn met een grote mensen massa,op zich een mooie proef komt er een grote uit braak of niets ;voorts is het heel dom om zo grote mensen massa bij elkaar te brengen in en pandemie,maar ja geld geld en nog is geld. :o :shock:
In het oude Rome wist men al hoe je het gepeupel rustig houdt. Geef ze brood en spelen!

Het is voor mij onbegrijpelijk dat men zo'n ouderwets gebeuren nieuw leven inblaast. Met onze milieu regels echt onmogelijk.
Pas maar op dat jouw leuke hobby's op een dag niet verboden worden.
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Vertrokken user_7 »

dingo schreef: 29 aug 2021, 14:44
Michelangelo schreef: 29 aug 2021, 14:34
Dan stel ik voor om spoedeisende zorg te weigeren aan chauffeurs die tijdens een ongeval geen gordel droegen.
Afgezien dat het offtopic is, is het ook een valse vergelijking. Die chauffeur brengt vooral zichzelf in gevaar, een NG brengt anderen in gevaar doordat het virus alle kans krijgt verder te muteren.
Onzin. In Urk komen weinigen in het ziekenhuis, terwijl 80 procent NG is en in Israel is het vaccin al uitgewerkt en moeten ze weer spuiten. Daarnaast bestrijdt het vaccin Corona ook niet geheel. Ook gevaccineerden kunnen het virus gewoon overdragen en zelfs ziek worden.
Geboren om lief te hebben.
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Vertrokken user_7 »

hopper schreef: 29 aug 2021, 14:55
Michelangelo schreef: 29 aug 2021, 14:49
Dat recht neem ik me. Noodzakelijke zorg weigeren mag nooit. Zelfs een dikke rokende zuiplap met hartklachten krijgt zorg.
Momenteel wordt noodzakelijke zorg geweigerd bij gebrek aan capaciteit. In die noodzakelijkheid wordt een onderverdeling gemaakt in spoedeisend en niet-spoedeisend. Mijn vrouw kreeg eind 2020 zorg omdat het spoedeisend (levensbedreigend) was. Als dat niet zo was geweest had ze het niet gekregen.

Begrijp dat de toestand in de ziekenhuizen penibel is. Ondertussen is het een feit dat op de IC's voornamelijk NG mensen liggen. Die nemen de zorg-ruimte in van hen die het hard nodig hebben.

Was vaccineren een half jaar terug nog een keuze, nu is niet-vaccineren een keuze. En met het najaar in zicht pleit ik voor maatregelen welke de zorg ontlasten. Dus dan ligt het in de rede om NG niet te veel contacten te laten hebben. Zij zijn immers de groep die de zorg belasten.
Dan doe ik daar als gevaccineerde niet aan mee. We ontvangen hen als vrienden gewoon thuis en omdat we geen zin hebben om om het half jaar te vaccineren, weet ik nog niet of ik dit blijf doen. Mijn vrouw werd behoorlijk grieperig van die spuiten en ziet er liever nu van af.
Ook in onze kerk komen we met NGden gewoon samen.
Geboren om lief te hebben.
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3574
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door dingo »

Gait schreef: 11 sep 2021, 07:47
dingo schreef: 29 aug 2021, 14:44
Afgezien dat het offtopic is, is het ook een valse vergelijking. Die chauffeur brengt vooral zichzelf in gevaar, een NG brengt anderen in gevaar doordat het virus alle kans krijgt verder te muteren.
Onzin. In Urk komen weinigen in het ziekenhuis, terwijl 80 procent NG is en in Israel is het vaccin al uitgewerkt en moeten ze weer spuiten. Daarnaast bestrijdt het vaccin Corona ook niet geheel. Ook gevaccineerden kunnen het virus gewoon overdragen en zelfs ziek worden.
In Urk is geen ziekenhuis, die komen in Zwolle terecht.
Vaccins werken nooit 100%. De huidige vaccins zijn ontwikkeld voor de alpha variant en zijn desondanks ook nog werkzaam tegen de veel besmettelijker delta variant. In die zin dat je minder ziek wordt en een echt veel kleinere kans hebt op de IC terecht te komen. Maar in de toekomst zullen er inderdaad "updates" nodig zijn, net zoals bij griepvaccins het geval is (niet toevallig dezelfde virusfamilie als corona).
Dat vaccineren wel werkt zie je in Denemarken waar de coronamaatregelen opgeheven zijn.
Spreuken 26:4
peda
Berichten: 20456
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door peda »

Zelf blijf ik vaccineren, al is het 2* per jaar. Mijn ervaringen met het GGD vaccinatie centrum en het Pfizer vaccin zijn zo positief dat ik er bijkans niet meer weg te slaan ben. Inmiddels heb ik ook mijn papieren vaccinatie brevet binnen en ben dus overal welkom. Heel plezierig allemaal.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Messenger »

peda schreef: 11 sep 2021, 13:57 Zelf blijf ik vaccineren, al is het 2* per jaar.
Ik ook en tevens voor de jaarlijkse griepprik. Heb al genoeg kwaaltjes.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door Vertrokken user_7 »

dingo schreef: 11 sep 2021, 13:45
Gait schreef: 11 sep 2021, 07:47
Onzin. In Urk komen weinigen in het ziekenhuis, terwijl 80 procent NG is en in Israel is het vaccin al uitgewerkt en moeten ze weer spuiten. Daarnaast bestrijdt het vaccin Corona ook niet geheel. Ook gevaccineerden kunnen het virus gewoon overdragen en zelfs ziek worden.
In Urk is geen ziekenhuis, die komen in Zwolle terecht.
Mijn excuus. Uit Urk komen weinigen in een Ziekenhuis.
Vaccins werken nooit 100%. De huidige vaccins zijn ontwikkeld voor de alpha variant en zijn desondanks ook nog werkzaam tegen de veel besmettelijker delta variant. In die zin dat je minder ziek wordt en een echt veel kleinere kans hebt op de IC terecht te komen. Maar in de toekomst zullen er inderdaad "updates" nodig zijn, net zoals bij griepvaccins het geval is (niet toevallig dezelfde virusfamilie als corona).
Dat vaccineren wel werkt zie je in Denemarken waar de coronamaatregelen opgeheven zijn.
Maar je moet blijven prikken. In Israël blijkt een 3de al noodzakelijk te zijn. Het helpt, maar niet volledig. Iedereen kan elkaar nog besmetten.
Geboren om lief te hebben.
peda
Berichten: 20456
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door peda »

Anderen besmetten, kan na een vaccinatie gedurende een bepaalde periode zeker, maar voor jezelf is het risico na vaccinatie van I C opname enorm verminderd.
Denk aan jezelf is wel bij mij het primaire credo bij vaccinatie en de bescherming van anderen is daarbij voor mij secundair. Niet helemaal goed gezien het "' gebod "" van de naastenliefde, maar ik ben ook slechts een feilbaar mens.
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3574
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door dingo »

Gait schreef: 11 sep 2021, 14:14
dingo schreef: 11 sep 2021, 13:45
In Urk is geen ziekenhuis, die komen in Zwolle terecht.
Mijn excuus. Uit Urk komen weinigen in een Ziekenhuis.
Dat moet nog blijken, het is nog geen herfst of winter. De meeste besmettingen op dit moment schijnen te komen van mensen die in het buitenland met vakantie zijn geweest.
Vaccins werken nooit 100%. De huidige vaccins zijn ontwikkeld voor de alpha variant en zijn desondanks ook nog werkzaam tegen de veel besmettelijker delta variant. In die zin dat je minder ziek wordt en een echt veel kleinere kans hebt op de IC terecht te komen. Maar in de toekomst zullen er inderdaad "updates" nodig zijn, net zoals bij griepvaccins het geval is (niet toevallig dezelfde virusfamilie als corona).
Dat vaccineren wel werkt zie je in Denemarken waar de coronamaatregelen opgeheven zijn.
Maar je moet blijven prikken. In Israël blijkt een 3de al noodzakelijk te zijn. Het helpt, maar niet volledig. Iedereen kan elkaar nog besmetten.
Het is mogelijk noodzakelijk om een 3de ronde te doen. Met vaccinatie vermindert de periode waarin je anderen kan besmetten, je wordt zelf minder ziek en als genoeg mensen zich laten vaccineren zakt het reproductiegetal onder de 1 en kan je de coronabeperkingen opheffen zoals in Denemarken het geval is.
Spreuken 26:4
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door callista »

Hoe het verder in Denemarken gaat nu alle coronamaatregels zijn opgeheven zullen we ook maar moeten afwachten...
Met de herfst en de winter voor de deur...
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3574
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Hoe willen wel- en niet - gevaccineerden met elkaar samenleven?

Bericht door dingo »

callista schreef: 11 sep 2021, 14:35 Hoe het verder in Denemarken gaat nu alle coronamaatregels zijn opgeheven zullen we ook maar moeten afwachten...
Met de herfst en de winter voor de deur...
Klopt, maar voorlopig ligt daar het reproductiegetal wel onder 1 en besmetten mensen dus minder andere mensen en daar is het uiteindelijk om te doen. De kans dat we corona helemaal uitroeien is vrij klein.
Spreuken 26:4