Feestdagen 2021

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Feestdagen 2021

Bericht door hopper »

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/in-noorw ... an-nu-homo
In een reclame van het Noorse postbedrijf Poste Norgen is de kerstman te zien, liefdevol zoenend met een man. Met het filmpje viert het bedrijf dat precies 50 jaar geleden Noorwegen een einde maakte aan de strafbaarheid van seksualiteit.
Hohohohohomo....
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Feestdagen 2021

Bericht door Messenger »

hopper schreef: 25 nov 2021, 23:53 https://joop.bnnvara.nl/nieuws/in-noorw ... an-nu-homo
In een reclame van het Noorse postbedrijf Poste Norgen is de kerstman te zien, liefdevol zoenend met een man. Met het filmpje viert het bedrijf dat precies 50 jaar geleden Noorwegen een einde maakte aan de strafbaarheid van seksualiteit.
Hohohohohomo....
:lol: :lol: :lol:
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Feestdagen 2021

Bericht door hopper »

Messenger schreef: 25 nov 2021, 23:54
hopper schreef: 25 nov 2021, 23:53 https://joop.bnnvara.nl/nieuws/in-noorw ... an-nu-homo



Hohohohohomo....
:lol: :lol: :lol:
Ik zie nu dat de quote ook niet klopt, er staat dat seksualiteit strafbaar was. Als dat echt zo was, dan waren de Noren al uitgestorven!
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Feestdagen 2021

Bericht door Mart »

Kerst en oud & nieuw vind ik weinig aan en vier ik niet. En met zoveel gegooi met geld en tegelijk zoveel armoede op de wereld vind ik de moderne kerstviering het sowieso een misplaatst feest. Ook de meeste vrienden van me vieren het niet meer. In het Katholieke Spanje krijgen we hier wel een avondmaaltijd van ons werk waar ik liever niet naartoe ga, maar goed, dat duurt slechts een paar uur.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Feestdagen 2021

Bericht door callista »

:thumb1:
Het is ook vaak schijnheilig.
En wat doen we met oma en opa.?
"Vrede op aarde"......."en in de mensen een welbehagen" zo luidt de kerstboodschap, die meestal alleen geldt tijdens de Kerst. :?
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Feestdagen 2021

Bericht door hopper »

Wat is er schijnheilig aan om oma en opa (eventueel) te gast vragen? Of omgekeerd natuurlijk.
Het is pas schijnheilig als je opa en oma liever kwijt dan rijk bent.
Maar dat is individueel bepaald.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Feestdagen 2021

Bericht door callista »

hopper schreef: 28 nov 2021, 11:47 Wat is er schijnheilig aan om oma en opa (eventueel) te gast vragen? Of omgekeerd natuurlijk.
Het is pas schijnheilig als je opa en oma liever kwijt dan rijk bent.
Maar dat is individueel bepaald.
Je begrijpt niet wat ik bedoel denk ik.
Ik heb het over gezinnen waar bijna het hele jaar niet wordt omgekeken naar mensen, behalve met de Kerst.
Dan voelen ze het als een soort verplichting.....of misschien wel met een achterliggend schuldbesef.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Feestdagen 2021

Bericht door hopper »

callista schreef: 28 nov 2021, 11:49
hopper schreef: 28 nov 2021, 11:47 Wat is er schijnheilig aan om oma en opa (eventueel) te gast vragen? Of omgekeerd natuurlijk.
Het is pas schijnheilig als je opa en oma liever kwijt dan rijk bent.
Maar dat is individueel bepaald.
Je begrijpt niet wat ik bedoel denk ik.
Ik heb het over gezinnen waar bijna het hele jaar niet wordt omgekeken naar mensen, behalve met de Kerst.
Dan voelen ze het als een soort verplichting.....of misschien wel met een achterliggend schuldbesef.
Dan nog. Beter dat er één keer per jaar naar mensen wordt omgekeken dan helemaal niet.
Het kan dan ook een reminder zijn om de zaken eens anders aan te pakken.
Daarnaast speelt ook mee of je elkaar wat te vertellen hebt. Met mijn vader had ik gedeelde interesses, met mijn moeder had ik dat veel minder.
Mijn moeder was me niet minder lief, maar het is wel handig als je gespreksstof hebt met elkaar .

Zaken liggen niet altijd zwart-wit.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Feestdagen 2021

Bericht door callista »

hopper schreef: 28 nov 2021, 12:01
Dan nog. Beter dat er één keer per jaar naar mensen wordt omgekeken dan helemaal niet.
Dan wat mij betreft liever helemaal niet....dan 1x per jaar...dat komt op mij over als een verplichting....
Het kan dan ook een reminder zijn om de zaken eens anders aan te pakken.
Tja...maar meestal is dat niet geval..[ja wel met die Kerst, dan lijkt alles geweldig en heeft iedereen de beste voornemens].de praktijk wijst vaak anders uit in deze individualistische maatschappij.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Feestdagen 2021

Bericht door callista »

Ik zal een voorbeeld geven.
Mijn dochter is dit jaar gescheiden en ze woont nu elders.
Ze kan prima voor zichzelf zorgen...met haar twee kinderen is alles geregeld...dan bij hem en dan bij haar---ze zijn ook 17 en 15---
Mijn dochter ging dan ook met 18 jaar op kamers wonen en studeren in Groningen aan de Uni.
Alles prima afgerond met glans binnen de tijd...maar dit terzijde.

Nu heeft ze een andere woning maar naast haar woont een oude vrouw van 85 en daar gaat ze af en toe naar toe...mijn dochter doet de heg en wat in de tuin voor haar... en drinkt met haar zo af en toe een kopje koffie; helpt haar met de telefoon o.a....vorige week nog koffie en met een taartje.
Want ze begon wat te dementeren de laatste tijd.....

Die vrouw is eenzaam en zou nog wel eens wat zaken willen bezoeken...nou, dat lijkt me leuk zei mijn dochter....gaan we doen....
Die vrouw heeft ook nog 3 zonen...waarvan er twee ver weg wonen....
Krijgt weinig bezoek//

Vorige week hoorde ze niets ...de gordijnen zaten nog dicht....ze opende de deur---samen met een andere buurvrouw--- [wat bijna niet lukte]en de vrouw lag daar dood tegen die deur aan.....een dag nadat ze daar nog was geweest [met dat taartje eten]....echt een shock...
Zeer waarschijnlijk van de trap gevallen.....onderzoek vindt nog plaats.
Ze is naar de begrafenis geweest....

Maar zo zijn er heel veel ouderen die eenzaam zijn.....en waarschijnlijk extra met de Kerst.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Feestdagen 2021

Bericht door callista »

Stafke Fabri - Karsmis deur de Joare

https://www.youtube.com/watch?v=y4JhE8ZFn_c

Fijne kerstdagen!! :thumb1:
Mullog
Berichten: 3785
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Feestdagen 2021

Bericht door Mullog »

callista schreef: 29 nov 2021, 00:47 Stafke Fabri - Karsmis deur de Joare

https://www.youtube.com/watch?v=y4JhE8ZFn_c

Fijne kerstdagen!! :thumb1:
Sinterklaas moet nog komen!!!!
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Feestdagen 2021

Bericht door callista »

.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Feestdagen 2021

Bericht door hopper »

https://www.youtube.com/watch?v=IyHv83z8Xxc

Alvast wat oefenen voor de nachtmis die wsl niet doorgaat ivm corona.