Feestdagen 2021

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7584
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Feestdagen 2021

Bericht door Petra »

En.. zijn jullie ook al druk aan het plannen voor de feestdagen?

Wordt Sinterklaas nog gevierd?
Wij hebben altijd lootjes getrokken, met surprises en gedichten. Met de jaren werden de surprises steeds groter en arbeidsintensiever, een paar jaar geleden hebben we dat maar geschrapt en alleen nog gedichten gedaan. Die worden ook steeds langer. :lol:
Mijn mooiste surprise vergeet ik nooit meer, toen had mijn schone moeder een zeemeermin voor me gemaakt, en die helemaal met pailletten genaaid. Onvoorstelbaar wat een klus. Ik heb zelf een keer een enorm borstbeeld voor mijn oma gemaakt. Het leek ook best goed, maar om bij haar kadootje te komen moest ze haar eigen hoofd stukslaan, en dat wilde ze helemaal niet, dus die is legendarisch hilarisch geworden.

De kerstbesprekingen zijn we nu ook al een tijdje volop druk mee.
En het Oud & Nieuw feest natuurlijk. Al is dat wat lastig, want we zijn met een flinke groep en het is maar afwachten hoe het met de corona maatregelen gaat. Wie weet wordt het een virtuele party.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Maria K
Berichten: 2887
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Feestdagen 2021

Bericht door Maria K »

Zelf vier ik al jaren geen Sinterklaasfeest meer en ook Kerst maar zeer beperkt.
Maar ik leef volop mee met anderen.
En zou het wel erg sneu vinden als alles dit jaar weer in het water zou vallen.

Het feestseizoen begint in Brabant en Limburg meestal met de elfde van de elfde.
Vooral in RK streken en steeds vaker ook in de rest van het land.
Het feest van de gekken met tweemaal het gekkengetal in de datum 11/11, als inleiding van het carnavalsseizoen, een winter van samenkomsten van de carnavalsverenigingen en het maken van de carnavals wagens en de buuttereedners bijeenkomsten in het plaatselijke café.
Tonpraoters genoemd in Brabant
Dit jaar is het 11/11 feest in Limburg en veel plaatsen in Brabant afgelast.
08-11-21
https://www.ad.nl/binnenland/zuiden-wor ... gle.com%2F
In verband met de oplopende ziekenhuisopnames hebben veel Limburgse gemeenten de festiviteiten afgelast, maar in Brabant gaat het op veel plekken 'gewoon' door.
Den Bosch.
Het feest helemaal afblazen was volgens de burgemeester geen optie. Hij vreest dat er dan toch duizenden mensen komen, omdat de horeca wél open is. Normaal komen er op 11 november tienduizenden mensen naar Den Bosch voor het hijsen van de vlag en het aftelmoment om 11 over 11 's ochtends.
Wat de Sinterklas optocht betreft:
Ik verwacht hetzelfde, misschien wat ruimer, dan vorig jaar.
Sinterklaasfeest in de eigen club en de eigen familie met kinderen en opa en oma zal wsl. weer hartstikke leuk kunnen zijn.

Binnenshuis en binnen de familie ook voor het Kerstfeest verwacht ik wel, dat het gewoon door kan gaan, als er geen strenge lockdown gaat komen zoals vorig jaar.
Alleen zal het Kerstdiner in de meeste huizen weer zelf gekookt moeten gaan worden, want voor buitenshuis eten zijn er maar een beperkt aantal plaatsen.
Een hoop werk voor degenen die daarvoor moeten zorgen, maar wel zo gezellig met alleen de eigen families en eventueel directe aanverwanten en nauwste vrienden, die geen uitgebreide kennissenkring hebben en niet zelf koken.

Maar alles kan volgende week weer anders zijn.
Want de besmettingen gaan door en maatregelen zullen wel weer herzien worden. :cry:
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Feestdagen 2021

Bericht door Bonjour »

Ik zag 6 november de eerste kerstboom. Paar dagen geleden de tweede. Men wacht niet meer op het vertrek van Sinterklaas. Niet eens op Sint Maarten.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9983
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Feestdagen 2021

Bericht door Messenger »

Ik was gisteren laat thuis en rond half 9 toch nog een groepje van 3 kinderen aan de deur.
Ze kregen repen van me en die werden aangepakt, maar weer teruggegeven.
"Deze lust ik niet." zei dat joch. De twee meisjes wilden het ook niet.
Daar stond ik dan. Ik was blij dat ik niet ervoor thuis gebleven was.
Dat dit feest, Sint Maarten, in de koude herfst plaatsheeft vind ik al niks.
Elke keer de deur openhouden voor elk groepje enige minuten waardoor de warmte het huis verlaat.
Niet op normale tijd kunnen eten omdat je steeds naar de deur geroepen wordt.
Bij het kijken naar de tv iedere keer weer ervan weggehaald worden.
Het is duidelijk denk ik dat Sint Maarten me gestolen kan worden.

Sinterklaas vier ik ook niet, helemaal niet meer sinds alle heisa over de Pieten.

Kerst was vroeger gezellig toen ik met mijn broers thuis woonde, maar zodra ze een vriendin kregen was het over.
Met vrienden organiseren we een etentje met 3 of 4 man.
In de aanloop naar Kerst en Oud en Nieuw is boodschappen doen irritant door de giga drukte in de supermarkt.

Oud en Nieuw vind ik niks vanwege het (illegaal) vuurwerk, de autobranden en het geweld tegen hulpverleners.

Feestdagen zijn alle dagen van het jaar, behalve de bovenbeschreven "feest" dagen. :)
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Feestdagen 2021

Bericht door hopper »

https://www.youtube.com/watch?v=o4qNaAlZ1xc

Kenny Rogers - Children, Go Where I Send Thee


De ooievaar vliegt al rondjes op zoek naar de stal. Als wijze uit het westen ben ik ook al gevraagd. Maar wijzen komen alleen uit het oosten. Uit China dus.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7584
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Feestdagen 2021

Bericht door Petra »

hopper schreef: 19 nov 2021, 23:49 https://www.youtube.com/watch?v=o4qNaAlZ1xc

Kenny Rogers - Children, Go Where I Send Thee


De ooievaar vliegt al rondjes op zoek naar de stal. Als wijze uit het westen ben ik ook al gevraagd. Maar wijzen komen alleen uit het oosten. Uit China dus.

Kenny... ken 't wel :)
(Ik vind dit een van de mooiste uitvoeringen van dit liedje).

Je gaat i.i.g. geen rondjes rond de stal vliegen met de feestdagen, begrijp ik eruit :lol:
Door wie was je gevraagd...zijn er engelen aan je verschenen ? 8-)
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Feestdagen 2021

Bericht door hopper »

Petra schreef: 20 nov 2021, 08:01
hopper schreef: 19 nov 2021, 23:49 https://www.youtube.com/watch?v=o4qNaAlZ1xc

Kenny Rogers - Children, Go Where I Send Thee


De ooievaar vliegt al rondjes op zoek naar de stal. Als wijze uit het westen ben ik ook al gevraagd. Maar wijzen komen alleen uit het oosten. Uit China dus.

Kenny... ken 't wel :)
(Ik vind dit een van de mooiste uitvoeringen van dit liedje).

Je gaat i.i.g. geen rondjes rond de stal vliegen met de feestdagen, begrijp ik eruit :lol:
Door wie was je gevraagd...zijn er engelen aan je verschenen ? 8-)
God vroeg het. Maar God spreekt niet met woorden, dus ik ben er niet in getrapt.
peda
Berichten: 20470
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Feestdagen 2021

Bericht door peda »

hopper schreef: 20 nov 2021, 09:55

God vroeg het. Maar God spreekt niet met woorden, dus ik ben er niet in getrapt.
En ik maar steeds in jouw inbreng lezen, dat voor jou God Niet Bestaat en dan toch omgang hebben met God? God vroeg het, dus Hij Bestaat.
Ik lees het vaker. God Bestaat Niet, dus praten over God is Onzin, vervolgens wordt er uitvoerig gesproken over de Niet Bestaande, volgens de logica dus Onzin-praat. :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9983
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Feestdagen 2021

Bericht door Messenger »

peda schreef: 20 nov 2021, 10:13
hopper schreef: 20 nov 2021, 09:55

God vroeg het. Maar God spreekt niet met woorden, dus ik ben er niet in getrapt.
En ik maar steeds in jouw inbreng lezen, dat voor jou God Niet Bestaat en dan toch omgang hebben met God? God vroeg het, dus Hij Bestaat.
Ik lees het vaker. God Bestaat Niet, dus praten over God is Onzin, vervolgens wordt er uitvoerig gesproken over de Niet Bestaande, volgens de logica dus Onzin-praat. :lol: :lol:
Spreken met woorden is slechts 1 van de manieren waarop God communiceert. Veel vaker door gedachten, via het gevoel, door ervaring, muziek, film, etc. Woorden zijn wel het minst betrouwbaar en leiden vaak tot misverstanden.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Feestdagen 2021

Bericht door hopper »

https://www.youtube.com/watch?v=NJ6kJ7GWtv0

Mud - Lonely This Christmas

Even een zielig liedje.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Feestdagen 2021

Bericht door hopper »

https://www.youtube.com/watch?v=Pv0hlbWpa1w

Fairytale of New York by the pogues
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Feestdagen 2021

Bericht door callista »

Mooi @hopper... :flower1:
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Feestdagen 2021

Bericht door callista »

Hoe de feestdagen zullen verlopen ....daar kan ik nog geen zinnig woord over zeggen.
Met z'n allen gaat niet...dus ik ga voorstellen dat ik dit jaar alleen thuis blijf.....
Ben ik gewend, en vind ik ook wel goed...prima...

De laatste twee jaar zijn we met z'n allen uit eten geweest en alle jaren daarvoor met iedereen hier thuis ....was ook geweldig, behalve dan het jaar 2017, waar een enorme ruzie plaatsvond....dat heb ik hier al eens verteld......
Dus we zullen zien....
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Feestdagen 2021

Bericht door hopper »

Eerst maar eens afwachten of we mensen mogen ontvangen met de kerst.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9983
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Feestdagen 2021

Bericht door Messenger »

hopper schreef: 24 nov 2021, 23:26 Eerst maar eens afwachten of we mensen mogen ontvangen met de kerst.
Mijn vrienden zijn net als ik gevaccineerd, dus ik denk dat we elkaar gaan zien.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
J-W
Berichten: 2254
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: Feestdagen 2021

Bericht door J-W »

Messenger schreef: 25 nov 2021, 08:30
hopper schreef: 24 nov 2021, 23:26 Eerst maar eens afwachten of we mensen mogen ontvangen met de kerst.
Mijn vrienden zijn net als ik gevaccineerd, dus ik denk dat we elkaar gaan zien.
Daar gaan we weer, als het mag doen we het en als het niet mag doen we het niet ipv zelf naar de besmettingcijfers te kijken en daaruit je eigen conclusie te trekken. Maar blijkbaar heeft men een schoolmeester nodig die voor ons beslist. Gommers en Kuypers waarschuwen al weken lang dat het in de zorg mis dreigt te gaan. De overheid neemt alle tijd om te vergaderen en niemand heeft in die tijd zijn eigen gedrag al aangepast, de alom bekende basisregels, lijdzaam afwachtend op wat straks van overheidswege niet meer mag. Vergeet niet, de overheid is niet bezorgd om jouw of mijn gezondheid, die voelt zich alleen verantwoordelijk voor of de zorg het nog aan kan. Vrijdag weer een persconferentie las ik, gelukkig een week vervroegd. Wel vraag ik me af in hoeverre opgelegde beperkingen nog gaan helpen zolang men de basisregels niet meer in acht wenst te nemen. Ik ken een echtpaar, beiden gevaccineerd, weekje op vakantie geweest, beiden nu ziek thuis met corona. De éen lag gisteren behoorlijk ziek op bed terwijl de ander het iets minder te pakken heeft. Dus ook bij vaccinatie is het verloop van de ziekte per persoon onvoorspelbaar.
Laatst gewijzigd door J-W op 25 nov 2021, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9983
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Feestdagen 2021

Bericht door Messenger »

J-W schreef: 25 nov 2021, 08:59
Messenger schreef: 25 nov 2021, 08:30
Mijn vrienden zijn net als ik gevaccineerd, dus ik denk dat we elkaar gaan zien.
Daar gaan we weer, als het mag doen we het en als het niet mag doen we het niet ipv zelf naar de besmettingcijfers te kijken en daaruit je eigen conclusie te trekken. Maar blijkbaar heeft men een schoolmeester nodig die voor ons beslist. Gommers en Kuypers waarschuwen al weken lang dat het in de zorg mis dreigt te gaan. De overheid neemt alle tijd om te vergaderen en niemand heeft in die tijd zijn eigen gedrag al aangepast, de alom bekende basisregels, lijdzaam afwachtend op wat strak niet meer mag. Vrijdag weer een persconferentie las ik, gelukkig een week vervroegd. Wel vraag ik me af in hoeverre opgelegde beperkingen nog gaan helpen zolang men de basisregels niet meer in acht wenst te nemen. Ik ken een echtpaar, beiden gevaccineerd, weekje op vakantie geweest, beiden nu ziek thuis met corona. De éen lag gisteren behoorlijk ziek op bed terwijl de ander het iets minder te pakken heeft. Dus ook bij vaccinatie is het verloop van de ziekte per persoon onvoorspelbaar.
Als de schoolmeesters in onze regering nu kiezen voor de harde maatregel de vaccinaties te verplichten komen we een flinke stap verder in de bestrijding van het virus. En het wordt tijd dat de VN zich echt gaat inspannen ook de derde wereld te voorzien van vaccins en zorg.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
J-W
Berichten: 2254
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: Feestdagen 2021

Bericht door J-W »

Messenger schreef: 25 nov 2021, 09:14
J-W schreef: 25 nov 2021, 08:59

Daar gaan we weer, als het mag doen we het en als het niet mag doen we het niet ipv zelf naar de besmettingcijfers te kijken en daaruit je eigen conclusie te trekken. Maar blijkbaar heeft men een schoolmeester nodig die voor ons beslist. Gommers en Kuypers waarschuwen al weken lang dat het in de zorg mis dreigt te gaan. De overheid neemt alle tijd om te vergaderen en niemand heeft in die tijd zijn eigen gedrag al aangepast, de alom bekende basisregels, lijdzaam afwachtend op wat strak niet meer mag. Vrijdag weer een persconferentie las ik, gelukkig een week vervroegd. Wel vraag ik me af in hoeverre opgelegde beperkingen nog gaan helpen zolang men de basisregels niet meer in acht wenst te nemen. Ik ken een echtpaar, beiden gevaccineerd, weekje op vakantie geweest, beiden nu ziek thuis met corona. De éen lag gisteren behoorlijk ziek op bed terwijl de ander het iets minder te pakken heeft. Dus ook bij vaccinatie is het verloop van de ziekte per persoon onvoorspelbaar.
Als de schoolmeesters in onze regering nu kiezen voor de harde maatregel de vaccinaties te verplichten komen we een flinke stap verder in de bestrijding van het virus. En het wordt tijd dat de VN zich echt gaat inspannen ook de derde wereld te voorzien van vaccins en zorg.
Die verplichting zal er nooit komen en zolang er nog ongevaccineerden zijn, hier of elders, zal het viris blijven rondgaan.
De hoop is meen ik gevestigd op een al aardig ver ontwikkelde coronapil bij ziekte.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9983
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Feestdagen 2021

Bericht door Messenger »

J-W schreef: 25 nov 2021, 09:19 Die verplichting zal er nooit komen en zolang er nog weigeraars zijn zal het nog jaren lang aanmodderen blijven.
En intussen worden er lap-maatregelen bedacht en blijft het aanmodderen.
Maar bij velen wordt het geduld op de proef gesteld en pikken gevaccineerden de gijzeling niet meer.
J-W schreef: De hoop is meen ik gevestigd op een al aardig ver ontwikkelde coronapil bij ziekte.
Dat is inderdaad geweldig als er een medicijn is. Maar medicijnen hebben altijd bijwerkingen dus is het de vraag of men, eenmaal ziek, die medicatie accepteert. Ik vind het al super dat er een vaccin is. Was het maar ook zo opgepakt met het HIV-virus.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Feestdagen 2021

Bericht door hopper »

Messenger schreef: 25 nov 2021, 08:30
hopper schreef: 24 nov 2021, 23:26 Eerst maar eens afwachten of we mensen mogen ontvangen met de kerst.
Mijn vrienden zijn net als ik gevaccineerd, dus ik denk dat we elkaar gaan zien.
Dat weet ik dus niet. Dat 2G schiet ook niet op, dus vermoedelijk zijn gevaccineerden ook onderhevig aan beperkingen.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9983
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Feestdagen 2021

Bericht door Messenger »

hopper schreef: 25 nov 2021, 10:19
Messenger schreef: 25 nov 2021, 08:30 Mijn vrienden zijn net als ik gevaccineerd, dus ik denk dat we elkaar gaan zien.
Dat weet ik dus niet. Dat 2G schiet ook niet op, dus vermoedelijk zijn gevaccineerden ook onderhevig aan beperkingen.
Ik denk dat niet-gevaccineerden een gevaar vormen voor zichzelf en hun omgeving. Gevaccineerden beperken dat gevaar.
Een lockdown of andere beperkende maatregelen voor niet-gevaccineerden vind ik meer op zijn plaats.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Maria K
Berichten: 2887
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Feestdagen 2021

Bericht door Maria K »

Corona topic. :arrow:
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9983
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Feestdagen 2021

Bericht door Messenger »

Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Feestdagen 2021

Bericht door callista »

:mrgreen: :flower1:
J-W
Berichten: 2254
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: Feestdagen 2021

Bericht door J-W »

Ik zal dit jaar weinig van kerst merken verwacht ik, een gewone zaterdag en een gewone zondag. Zaterdag mijn dieren verzorgen en zondag mountainbiken. Ouders, schoonouders en kinderen heb ik niet dus geen soc. verplichtingen. Als mijn wederhelft te veel gaat zeuren dat ik te weinig binnen ben wordt het tussendoor een Anton Pieck puzzel leggen.