Hoe om te gaan met FVD?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Barnabas
Berichten: 1654
Lid geworden op: 16 dec 2020, 14:12
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Barnabas »

HJW schreef: 22 jan 2022, 17:27
Barnabas schreef: 22 jan 2022, 17:19 Je hebt je antwoord al gehad en brengt zelf nieuwe aspecten in waarop je vervolgens zegt geen antwoord te krijgen. Maar je hebt je antwoord al gehad, maar dat accepteer je niet. Dus als je antwoord wilt: Nee , er komt geen antwoord op je nieuwe inbreng maar ik koppel terug op het begin. En dat is het antwoord.
Geen antwoord gehad op de vraag. Je loopt weer eens weg.
Wanneer de discussie op ruzie uit gaat lopen en verdere uitleg geen zin heeft dan vertrek ik naar een ander.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door hopper »

https://joop.bnnvara.nl/opinies/nu-is-b ... aatsvijand
De omslag kwam toen Baudet zich ontpopte tot corona-wappie en de maatregelen ter bescherming van de volksgezondheid begon te saboteren. Nu werd hij ineens gevaarlijk voor de mediamakers zelf en hun directe omgeving. Sindsdien is hij plots koekwaus. “Nu nog stemmen op Baudet is een aanslag op het landsbelang,” schrijft Trouw-columnist Sylvain Ephimenco vandaag. Drie jaar geleden diezelfde Ephimenco over kritiek op Baudet: “Dit noem je een groep andersdenkenden demoniseren”.

Het is een mooie illustratie van wat Sylvana Simons zo helder uiteenzette bij Buitenhof: het probleem is dat witte journalisten van de oude stempel problemen pas herkennen als ze er zelf door getroffen worden. Tot die tijd is alles een geintje of gezeur.

Steeds als er sprake is van historische gebeurtenissen, de val van De Muur, 9/11, de bankencrisis, gaan media in het openbaar te biecht. Hoe heeft het zo ver kunnen komen, waarom zagen we het niet, wat deden we verkeerd? Het zou mooi zijn als ze dat nu ook doen met de manier waarop ze de afgelopen twee decennia de opkomst van extreemrechts vrijwel kritiekloos gefaciliteerd hebben. En daarbij die andere Poetin-boys in de Tweede Kamer niet vergeten. Gewoon, om te voorkomen dat het nog een keer gebeurt.
Iets om over na te denken hoe onze media werken. Het waren dezelfde media die Baudet hebben gemáákt die nu -terecht- schrijven dat hij een koekwaus is. Koekwauzen niet op het schild verheffen is veel slimmer. Maar dan trek je wel minder kijkers of lezers....
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door MagereHein »

Het lijkt haast of Baudet gevangen zit in zijn eigen leugens en waandenkbeelden. Hoe lang duurt t voordat die marionet een flinke schop onder z'n boreale reet krijgt?
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
small brother
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 okt 2021, 17:01
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door small brother »

MagereHein schreef: 01 mar 2022, 17:56 Het lijkt haast of Baudet gevangen zit in zijn eigen leugens en waandenkbeelden. Hoe lang duurt t voordat die marionet een flinke schop onder z'n boreale reet krijgt?
Het lijkt er haast meer op dat niet Baudet, maar de Nederlandse publieke opinie gevangen zit in haar eigen leugens en waandenkbeelden.
Hoe lang duurt t voordat dat marionettenleger een flinke veeg uit de pan krijgt, en tot bezinning komt?

Want Baudet stelde voor om de Oekraïne te zien als tussenland,
dat gedemilitariseerd (neutraal) kan worden, met Jan peter Balkenende als vredesengel.
Beetje raar om hem dan dat als een marionet van Rusland te zien.

En ook raar om zo lyrisch te doen over de Oekraïense regering; tegenover de miljoenen bewoners in Oost-Oekraïne, die gewoon voor ogen zien hoe heel de wereld hun zelfbeschikkingsrecht afpakt en weggeeft aan de revolutionairen, die al 7 jaren met grof militair geweld proberen de revolutie ook door de strotten te duwen van de Provincies waar de Partij van de regio's gewoon veruit de grootste partij was, tot meer dan 50%.

Ik vind dat sprake is van leugens en waandenkbeelden, als je de Ukraïne als vreedzame natie beschouwt.
Want dat land is hopeloos fout in haar oorlogsmisdrijven tegen haar eigen burgers. Zie Wikipedia.

Dus dit is een moment, om FvD gewoon volop steun te geven,
ook al vind je het verder een vervelende partij.
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door MagereHein »

Small Brother

Bijna de GEHELE WERELDBEVOLKING wil Poetin aan de hoogste boom hebben, maar Baudet heeft gelijk? Poetin is een crimineel. Hoe dit ook ontstaan is, er is geen begrip op te brengen voor deze humane blamage
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
thom
Berichten: 1704
Lid geworden op: 16 dec 2021, 11:15
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door thom »

MagereHein schreef: 01 mar 2022, 19:46 Small Brother

Bijna de GEHELE WERELDBEVOLKING wil Poetin aan de hoogste boom hebben, maar Baudet heeft gelijk? Poetin is een crimineel. Hoe dit ook ontstaan is, er is geen begrip op te brengen voor deze humane blamage
Ik weet er hier op dit forum al een paar die anders menen Hein. Er zijn velen goed gelovig in hun regeringsleiders. In Nederland wel te verstaan.

En dan heb ik het nu niet eens over Corona en het vaccin.. 8-) Hetzelfde laken een pak eigenlijk.
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door MagereHein »

thom schreef: 01 mar 2022, 19:53
MagereHein schreef: 01 mar 2022, 19:46 Small Brother

Bijna de GEHELE WERELDBEVOLKING wil Poetin aan de hoogste boom hebben, maar Baudet heeft gelijk? Poetin is een crimineel. Hoe dit ook ontstaan is, er is geen begrip op te brengen voor deze humane blamage
Ik weet er hier op dit forum al een paar die anders menen Hein. Er zijn velen goed gelovig in hun regeringsleiders. In Nederland wel te verstaan.

En dan heb ik het nu niet eens over Corona en het vaccin.. 8-) Hetzelfde laken een pak eigenlijk.
Tsja, iedereen is vrij er een mening op na te houden. Als zo iemand vindt dat een dictator t volste recht heeft met nucleaire wapens te dreigen en hele steden uit te moorden, dan moet ik dat maar accepteren.
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
thom
Berichten: 1704
Lid geworden op: 16 dec 2021, 11:15
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door thom »

MagereHein schreef: 01 mar 2022, 20:15
thom schreef: 01 mar 2022, 19:53

Ik weet er hier op dit forum al een paar die anders menen Hein. Er zijn velen goed gelovig in hun regeringsleiders. In Nederland wel te verstaan.

En dan heb ik het nu niet eens over Corona en het vaccin.. 8-) Hetzelfde laken een pak eigenlijk.
Tsja, iedereen is vrij er een mening op na te houden. Als zo iemand vindt dat een dictator t volste recht heeft met nucleaire wapens te dreigen en hele steden uit te moorden, dan moet ik dat maar accepteren.
Dank je voor jouw ingekleurde mening. Is er een reden dat hij zo doet of daarmee dreigt?
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2524
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Inktvlam »

small brother schreef: 01 mar 2022, 19:20 Beetje raar om hem dan dat als een marionet van Rusland te zien.
Baudet noemt Poetin een "prachtvent".
Poetin de nieuwe Hitler of soort Stalin 2.0 een "prachtvent"?
https://twitter.com/thierrybaudet/statu ... 5687290882
Poetin vermoordt en vergiftigt tegenstanders of zet ze achter tralies. Ik hoorde van Jaap de Hoop Scheffer op Nieuwsuur dat Poetin in Syrië ziekenhuizen en scholen plat gebombardeerd heeft. Poetin, de man van niets ontziend geweld.

small brother schreef:Dus dit is een moment, om FvD gewoon volop steun te geven,
Naar Siberië in een werkkamp sturen lijkt me alleszins redelijk voor dat gespuis.
En omroep Ongehoord Nederland word ik ook onpasselijk van. Je ziet alleen maar Baudet en Wilders of hun partijgenoten in beeld. Ik heb die Arnold Karskens altijd een redelijk persoon gevonden. Maar nu is hij volledig de weg kwijt. Vooral met zijn opmerking: "hadden we Trump nog maar". Trump? Die staat hoog in de top tien van grootste idioten in de politiek.
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door MagereHein »

thom schreef: 01 mar 2022, 20:17
MagereHein schreef: 01 mar 2022, 20:15
Tsja, iedereen is vrij er een mening op na te houden. Als zo iemand vindt dat een dictator t volste recht heeft met nucleaire wapens te dreigen en hele steden uit te moorden, dan moet ik dat maar accepteren.
Dank je voor jouw ingekleurde mening. Is er een reden dat hij zo doet of daarmee dreigt?
Ingekleurd?
Kijk jij journaals? Wat rechtvaardigt deze klem? Deze massamoord?
Het is een ex kgb-er. Een narcist die verlangt naar het oude Russische Rijk.
Mocht die terechte Bom vallen, hoop ik dat je (en ikzelf ook) dicht bij t epicentrum bent en niet teveel lijdt
Laatst gewijzigd door MagereHein op 01 mar 2022, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
thom
Berichten: 1704
Lid geworden op: 16 dec 2021, 11:15
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door thom »

MagereHein schreef: 01 mar 2022, 20:33
thom schreef: 01 mar 2022, 20:17

Dank je voor jouw ingekleurde mening. Is er een reden dat hij zo doet of daarmee dreigt?
Ingekleurd?
Kijk jij journaals? Wat rechtvaardigt deze klem? Deze massamoord?
Het is een ex kgb-er. Een narcist die verlangt naar het oude Russische Rijk.
Is dat de reden? Goh.. Zeggen de journaals dat?

Tja dan snap ik wel dat de GEHELE WERELDBEVOLKING hem aan de boom wil. Tjonge wat een mannetje.. :roll:
Laatst gewijzigd door thom op 01 mar 2022, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door MagereHein »

thom schreef: 01 mar 2022, 20:34
MagereHein schreef: 01 mar 2022, 20:33
Ingekleurd?
Kijk jij journaals? Wat rechtvaardigt deze klem? Deze massamoord?
Het is een ex kgb-er. Een narcist die verlangt naar het oude Russische Rijk.
Is dat de reden? Goh..
Lees "van muur tot muur" van Holslag! Er gaat inderdaad veel aan vooraf, maar NIETS rechtvaardigt deze volslagen doorgedraaide narcist
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
thom
Berichten: 1704
Lid geworden op: 16 dec 2021, 11:15
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door thom »

MagereHein schreef: 01 mar 2022, 20:36
thom schreef: 01 mar 2022, 20:34

Is dat de reden? Goh..
Lees "van muur tot muur" van Holslag! Er gaat inderdaad veel aan vooraf, maar NIETS rechtvaardigt deze volslagen doorgedraaide narcist
Ik heb genoeg mening gehoord Hein. Dank je wel.
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door MagereHein »

thom schreef: 01 mar 2022, 20:37
MagereHein schreef: 01 mar 2022, 20:36
Lees "van muur tot muur" van Holslag! Er gaat inderdaad veel aan vooraf, maar NIETS rechtvaardigt deze volslagen doorgedraaide narcist
Ik heb genoeg mening gehoord Hein. Dank je wel.
Dit is geen mening, dit is geschiedenis en de gevolgen ervan. Het wanhopig terugverlangen naar oude tijden. De jaloezie naar het grote Chinese rijk. India ging in deze jaren aan armoede en religieuze twisten ten onder, China is gaan floreren en Rusland zag het communistisch imperium instorten.
3 enorme rijken, met 3 verschillende ontwikkelingen.

P.s. ik ben blij dat heel Europa het niet begrijpt zoals alleen Baudet en Thom het begrijpen
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door hopper »

small brother schreef: 01 mar 2022, 19:20

Want Baudet stelde voor om de Oekraïne te zien als tussenland,
dat gedemilitariseerd (neutraal) kan worden, met Jan peter Balkenende als vredesengel.
Beetje raar om hem dan dat als een marionet van Rusland te zien.

Dus dit is een moment, om FvD gewoon volop steun te geven,
ook al vind je het verder een vervelende partij.
Sinds wanneer gaat Baudet over de status van Oekraïne ?
Oekraïne is een autonoom land wat zelf haar ja/nee neutraliteit mag bepalen.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door hopper »

Inktvlam schreef: 01 mar 2022, 20:23
small brother schreef: 01 mar 2022, 19:20 Beetje raar om hem dan dat als een marionet van Rusland te zien.
Baudet noemt Poetin een "prachtvent".
Poetin de nieuwe Hitler of soort Stalin 2.0 een "prachtvent"?
https://twitter.com/thierrybaudet/statu ... 5687290882
Poetin vermoordt en vergiftigt tegenstanders of zet ze achter tralies. Ik hoorde van Jaap de Hoop Scheffer op Nieuwsuur dat Poetin in Syrië ziekenhuizen en scholen plat gebombardeerd heeft. Poetin, de man van niets ontziend geweld.

small brother schreef:Dus dit is een moment, om FvD gewoon volop steun te geven,
Naar Siberië in een werkkamp sturen lijkt me alleszins redelijk voor dat gespuis.
En omroep Ongehoord Nederland word ik ook onpasselijk van. Je ziet alleen maar Baudet en Wilders of hun partijgenoten in beeld. Ik heb die Arnold Karskens altijd een redelijk persoon gevonden. Maar nu is hij volledig de weg kwijt. Vooral met zijn opmerking: "hadden we Trump nog maar". Trump? Die staat hoog in de top tien van grootste idioten in de politiek.
Dat je überhaupt kijkt naar dat Ongehoord Nederland. Karskens is al jaren wappie. Net zoals Trump....aan de vruchten herkent men de boom!
small brother
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 okt 2021, 17:01
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door small brother »

hopper schreef: 01 mar 2022, 20:57 Sinds wanneer gaat Baudet over de status van Oekraïne ?
Oekraïne is een autonoom land wat zelf haar ja/nee neutraliteit mag bepalen.
Toen Syrië Amerikaans gesteunde rebellen, en IS, en Koerden,
tegelijk in gebiedsdelen aan de macht had, wat was toen de autonomie van Syrië?
Kun jij je nog herinneren hoeveel wapens werden gestuurd naar Syrië,
en hoe dat werd verdeeld over de regering van dat autonoom land???

Wie bepaalde toen de autonomie van dat land?
small brother
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 okt 2021, 17:01
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door small brother »

hopper schreef: 01 mar 2022, 20:59 Poetin, de man van niets ontziend geweld.
Pure demonisering. Op de persoon gerichte demonisering. Poetin vormt een regering.
De regering legt verantwoording af aan de Duma.
Rusland is een autonoom land. Zelfs een democratisch land.

De Oekraïne daarentegen, is helemaal geen democratisch land. En zeker niet autonoom.
De autonomie van de Oekraïne stopt aan haar grenzen.
Er is geen bestuur en geen vertegenwoordiging en geen macht en geen onderwijs en geen politie
in de delen die niet onder haar autonomie vallen. Daar heeft zij dus ook niets te zoeken.
Maar elke dag opnieuw schiet zij bommen op die delen, en de grens is al iets opgeschoven.
Gelukkig worden die gebieden nu geholpen door democratische geallieerden. ;)
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Snelheid »

Nu de grootste partij van Nederland meer dan 60.000 leden tja..................... :|
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2524
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Inktvlam »

small brother schreef: 02 mar 2022, 10:54
Inktvlam schreef: Poetin, de man van niets ontziend geweld.
Pure demonisering. Op de persoon gerichte demonisering. Poetin vormt een regering.
De regering legt verantwoording af aan de Duma.
Rusland is een autonoom land. Zelfs een democratisch land...
Snelheid schreef: 02 mar 2022, 11:33 Nu de grootste partij van Nederland meer dan 60.000 leden tja..................... :|
:?: :?: :?: Is dit forum gehackt door Poetin?
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Mullog
Berichten: 3785
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Mullog »

Inktvlam schreef: 02 mar 2022, 13:06
small brother schreef: 02 mar 2022, 10:54
Pure demonisering. Op de persoon gerichte demonisering. Poetin vormt een regering.
De regering legt verantwoording af aan de Duma.
Rusland is een autonoom land. Zelfs een democratisch land...
Snelheid schreef: 02 mar 2022, 11:33 Nu de grootste partij van Nederland meer dan 60.000 leden tja..................... :|
:?: :?: :?: Is dit forum gehackt door Poetin?
Het lijkt er wel op. Of op zijn minst dat er leden zijn die op zijn loonlijst staan.
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Snelheid »

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... klaring%2F



Tja het is niet anders en dat gewoon uit de linkse Volkskrant men kan er niet om heen :D

Oja anders krijgen we dat weer.................. mijn standpunt is er zouden geen politieke partijen moeten bestaan,geeft alleen maar ellende.
VERITAS VOS LIBERABIT.
small brother
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 okt 2021, 17:01
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door small brother »

Mullog schreef: 02 mar 2022, 13:20
Inktvlam schreef: 02 mar 2022, 13:06
:?: :?: :?: Is dit forum gehackt door Poetin?
Het lijkt er wel op. Of op zijn minst dat er leden zijn die op zijn loonlijst staan.
Rusland is het negende grootste land ter wereld, en qua grootte gewoon het allergrootste land ter wereld.
Waarom zou de regeringsleider daarvan niet kwalificeren als wettig staatshoofd?
Waarom zou de regeringsleider een crimineel genoemd kunnen worden?
Het gaat er steeds bij elke handeling om, of dat in het belang is van het land.
Laat je dat criterium los, dan is de Verenigde Staten ineens de grootste criminele organisatie ter wereld.
Dus; wees concreet: wat is er mis met Poetin als regeringsleider van een democratisch en autonoom land?

Je hebt helemaal niks. Je staat met lege handen. Nou ja, je handen zijn vol met verdachtmakingen.
Maar niets concreets. Dus kan het FvD met recht er iets positiefs vinden; als zij dat doet (ik ben niet van de Fvd).
Laatst gewijzigd door small brother op 02 mar 2022, 14:25, 3 keer totaal gewijzigd.
Mullog
Berichten: 3785
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Mullog »

small brother schreef: 02 mar 2022, 13:42
Mullog schreef: 02 mar 2022, 13:20
Het lijkt er wel op. Of op zijn minst dat er leden zijn die op zijn loonlijst staan.
Rusland is het negende grootste land ter wereld, en qua grootte gewoon het allergrootste land ter wereld.
Waarom zou de regeringsleider daarvan niet kwalificeren als wettig staatshoofd?
Daar gaat het toch niet om. Het gaat erom dat Rusland geen democratie is zoals wij die hier kennen. Er is niemand die ontkent dat hij het staatshoofd van Rusland is. Alleen als je daar het stempeltje democratisch gekozen op drukt dan heb je het wel over een heel speciale vorm van democratie. Ford had dat indertijd vergelijkbaar met de T-Ford, je kon alle kleuren kiezen, als het maar zwart was.
small brother schreef: 02 mar 2022, 13:42
Waarom zou de regeringsleider een crimineel genoemd kunnen worden?
Vanwege crimineel gedrag?
small brother schreef: 02 mar 2022, 13:42 Het gaat er steeds bij elke handeling om, of dat in het belang is van het land.
Overdenk eens wat je hier zegt. Je legitimeert hier iedere handeling van een staatshoofd in het belang van zijn land. Daaronder valt het binnenvallen van andere landen om gebiedsuitbreiding te krijgen of toegang tot bijvoorbeeld energiebronnen. Je legitimeert dat Duisland Groningen kan bezetten vanwege het gas in Slochteren omdat Rusland de kraan dichtdraait, om eens een absurd voorbeeld te noemen.
small brother schreef: 02 mar 2022, 13:42 Laat je dat criterium los, dan is de Verenigde Staten ineens de grootste criminele organisatie ter wereld.
Of het de grootste is weet ik niet, maar prominent in de top 5 toch zeker.
small brother schreef: 02 mar 2022, 13:42 Dus; wees concreet: wat is er mis met Poetin als regeringsleider van een democratisch en autonoom land?
Dat heb ik je hierboven al uitgelegd.
small brother schreef: 02 mar 2022, 13:42 Je hebt helemaal niks. Je staat met lege handen. Nou ja, je handen zijn vol met verdachtmakingen.
Maar niets concreets. Dus kan het FvD met recht er iets positiefs vinden; als zij dat doet (ik ben niet van de Fvd).
Ik hoor veel geschreeuw en weinig wol.
small brother
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 okt 2021, 17:01
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door small brother »

Mullog schreef: 02 mar 2022, 14:23 Het gaat erom dat Rusland geen democratie is zoals wij die hier kennen. Er is niemand die ontkent dat hij het staatshoofd van Rusland is. Alleen als je daar het stempeltje democratisch gekozen op drukt dan heb je het wel over een heel speciale vorm van democratie. Ford had dat indertijd vergelijkbaar met de T-Ford, je kon alle kleuren kiezen, als het maar zwart was.
Dat is tendentieuze praat. Maar wel waar. Een Rus heeft helemaal geen probleem met zijn regering. Een Rus is trots op zijn land.
En je 'westerse' praat over democratie is inhoudelijk leeg: ons eigen land biedt allemaal T-Fords. En niet één krijg je aangeslingerd.
Mullog schreef: 02 mar 2022, 14:23
small brother schreef: 02 mar 2022, 13:42
Waarom zou de regeringsleider een crimineel genoemd kunnen worden?
Vanwege crimineel gedrag?
Nee; dat klopt niet. Bij een regeringsleider kijk je naar Nationale bedreigingen en belangen.
Die wijken nadrukkelijk af van criminele activiteiten, en die worden verantwoord tegenover het parlement of andere staatsorganen.
Mullog schreef: 02 mar 2022, 14:23
small brother schreef: 02 mar 2022, 13:42 Het gaat er steeds bij elke handeling om, of dat in het belang is van het land.
Overdenk eens wat je hier zegt. Je legitimeert hier iedere handeling van een staatshoofd in het belang van zijn land. Daaronder valt het binnenvallen van andere landen om gebiedsuitbreiding te krijgen of toegang tot bijvoorbeeld energiebronnen. Je legitimeert dat Duisland Groningen kan bezetten vanwege het gas in Slochteren omdat Rusland de kraan dichtdraait, om eens een absurd voorbeeld te noemen.
Dat denk jij alleen maar, omdat je de inval in de Oekraïne zo belachelijk vindt. Door het belachelijke in je hoofd, kun je geen zuivere voorbeelden geven. Als er dertienduizend mensen zijn omgekomen aan het Groningse gas, en er wonen tweehonderdduizend Duitsers in Groningen, heb je inderdaad goed kans dat Duitsland er iets van vindt en daarover communiceert met Den Haag. Poetin heeft gecommuniceerd met Kiev, en ook met de NAVO en ok met de Europese Unie. Wees concreet, en je ontdekt dat de beelden in het hoofd niet matchen met de realiteit. Overdenk jij eens wat ik zeg, en vraag je af wanneer de bevolking van Groningen per Referendum de Regering van Mark Rutte heeft verweten revolutionair en onwettig te zijn.
Mullog schreef: 02 mar 2022, 14:23
small brother schreef: 02 mar 2022, 13:42 Laat je dat criterium los, dan is de Verenigde Staten ineens de grootste criminele organisatie ter wereld.
Of het de grootste is weet ik niet, maar prominent in de top 5 toch zeker.
En dus: revenons a nos 13.000 moutons!
Mullog schreef: 02 mar 2022, 14:23 Ik hoor veel geschreeuw en weinig wol.
Nou, volgens mij hoor je dan een echo, want schreeuwen doe ik niet, en volgens mij bluffen ook niet.

Overigens, over de wol gesproken: hier een stukje mooie inhoud:
PROPAGANDA: zie hier hoe een Duitse Journalist van de bevolking hoort,
dat niet Rusland de boosdoener is, maar Kiev, en dan er aan toevoegt:
de Russische propaganda werkt hier dus wel goed. (Even naar beneden scrollen tot de blondine met de tomaatrode microfoon)

De Journalist die spreekt met de Russen nabij de Donbass hoe het gaat, zegt dus:
degenen nabij het oorlogsgebied hebben last van propaganda,
maar ik als buitenstaander, begrijp hun werkelijkheid beter.

Vervolgens sluiten ze af met een kijkje in die Donbass, waarbij ze zeggen:
deze mensen wonen in de door Russische separatisten bezette gebieden,
en zitten al acht jaar in dezelfde situatie als heel de Oekraïne nu.
Ze suggereren dus dat het ook hier Rusland is die al 8 jaar ellende brengt.
Maar zwijgen over wat die mensen zelf ervan zeggen.

PRACHTIG voorbeeld, hoe propaganda mensen verblindt,
maar dan ook steeds verder in de misleiding trekt.