Hoe om te gaan met FVD?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Vertrokken user_7 »

Verder denk ik dat Nederland in de toekomst kwa vrijheid van meningsuiting en dergelijke best wel mee zal vallen ten opzichte van volstrekt doorgeslagen landen als Duitsland, Zwitserland, Frankrijk, China en Australië, die echt van het rechte pad zijn kwa pandemiebestrijding.

Ik ben er trots op dat we een land zijn van vele culturen.
We hebben in de politiek maarliefst nog 3 christelijke (eigenlijk 4- Jezus Leeft) partijen, Denk als beetje Moslimbolwerk, en dan het paars atheïstische en SP hoek gewoon met één Dierenpartij en Boeren Partij gewoon samen in de politiek zitten.
Divers landschap: katholieke zuiden, protestantse midden gordel en een geseculariseerde noorden met Moslim enclaves in grote steden. Van alles wat. :D
Geboren om lief te hebben.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door HJW »

Gait schreef: 04 jan 2022, 23:31 Hoe weet jij nou wat de leugens zijn?
Dat weet ik niet. Jij ook niet. Daarom is een algemeen uitgangspunt: als er rook is, is er vuur gewoon te kort door de bocht. Het is geen automatisme.
Terecht dat het christendom nu een nare bijsmaak heeft gekregen. Als de grote overheersende onderdrukker.
En helaas proberen ze dat nog steeds, overheersen.
Aah, je hebt er voor geleerd zie ik. :geek:
Nee hoor, even googlen op terugbetalen corona steun en kijken wat er staat.
Nog geen 15 minuten werk op basis van voor iedereen toegankelijke informatie.
Maar los van deze hele rekensom, vind jij niet dat dit lijkt op het commentaar over "linkse hobbies" uit het verleden? Is dit niet jaar op jaar staatsschulden creëren? Los van dat ondernemers nooit alles vergoed krijgen.
Je haalt nu twee zaken door elkaar:
- terugbetalen van coronasteun
- investeringen in economie
Bij de eerste heb je dus stellige dingen gezegd die niet kloppen.
Ondernemers krijgen niet alles vergoed, dat klopt. Dat stel ik ook.
Maar ze hoeven veel minder terug te betalen dan de 80 mld die jij stelde.

Daarnaast kunnen investeringen in de maatschappij helemaal geen kwaad, daar is de regering nou juist voor. Wie gaat er anders in de infrastructuur investeren ? We moeten voorbereid zijn op een stijgende zeespiegel, dat kost vele miljarden en is nodig om droge voeten te houden. Klimaatinvesteringen zijn dus gewoon noodzakelijk, geen linkse hobby. Iedereen is er inmiddels wel van overtuigd, behalve dan FVD.
Er moet geïnvesteerd worden in woningen, daar is een enorm tekort aan. Terecht dus dat daar geld heen gaat. Geen linkse hobby.
Drie miljard meer voor defensie: bepaald geen linkse hobby.
En dan de kinderopvang vaak gratis: de enige linkse hobby in het rijtje.

En ja, daar wordt meer uitgegeven en stijgen de schulden. Wat is het alternatief ? Bezuinigen ? Waarop ?
Openbaringen laat de hoer van Babylon, het getal 666 en de twee beesten zien. Er wordt veel over gespeculeerd, maar het linkt ook aan het verhaal van het volk van God dat uit Egypte gevoerd werd.
De boodschap is dat de huidige wereld waarin je kan kopen en verkopen, dus handel drijven, alleen kan doen onder de macht van satan en diens "hoer van Babylon", wat slaat op vermomming die satan aantrekt als zijnde van God afkomstig, dus de valse kerk.
Kijk naar kruistochten, Godsdienstoorlogen, de inquisitie, geldklopperij in het christendom etc..
Dus de huidige machtsstructuren is wat jou betreft: de valse kerk. Welke kerk is dan vals ? Zo te lezen is dat de katholieke kerk.....
En hoe past het WEF hier dan in ?
Met andere woorden, het wordt uitgelegd als dat heel de wereld achter de schermen door satan geregeerd wordt en via een schijn godsdienstige vertoning worden christenen op een verkeerde been gezet. Dus, je mag onder hun voorwaarden Godsdienstig zijn, maar in werkelijkheid krijg je dan met de aanbidding van satan te maken, in een christelijk jasje.
En welke christenen worden dan op het verkeerde been gezet ? Katholieken, protestanten, pinksterbeweging ?
Nee, eigenlijk niet. Hoe dubbel ook, juist in zo'n wereld bloeit het christendom juist volop. Het is juist goed voor ons. Kijk maar naar China.
Daar hebben ze ook een hoer van Babylon opgericht. De communistische staatskerk "https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Patriot ... f_Beweging" . Klinkt mooi, eerst zijn er nog wel vrijheden om bijbels te geloven, maar het begint al wel dat je de regering boven God moet stellen en beneden de 18 jaar mag iemand daar niet mee bezig zijn etc etc tot nu zo ver dat de kerk zo in elkaar zit, dat de boodschap is dat God de overheid bejubeld.

Het gevolg is dat meer dan het drievout aan christenen nu ondergronds zijn gaan opereren (zowel katholieken als protestanten) en groeit, dwars tegen de verdrukking in.
Ik ben je even kwijt. Eerst lijkt het erop dat de katholieke kerk de valse kerk is, nu niet meer.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door HJW »

Gait schreef: 05 jan 2022, 01:34
HJW schreef: 04 jan 2022, 20:20 Waar staat dat ?
Interessante link:
https://m.youtube.com/watch?v=TqLR7FBSac8

Hieruit blijkt dat
In deze link staat niets over steunpakketten die elke winter gegeven gaan worden. Er komt een fonds van 300 miljoen om meer weerbaar te zijn en ze zeggen dat bij mogelijk komende lock downs er gesport moet kunnen blijven worden.
Niets over grootschalige steunpakketten elke winter.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door HJW »

hopper schreef: 04 jan 2022, 21:07
Als je in rechtvaardigheid denkt dan heb je gelijk.
Meer uit empathie voor mensen die het echt nodig hebben.
Maar ik denk dat het uitvoerings-technisch bijna onmogelijk is.
Denk ik niet. Als ondernemers steun kunnen aanvragen dan kunnen ZZP'ers dat toch via hetzelfde loket ook ?
Door er een aparte stroom van te maken (ZZP'ers via de gemeente) maak je het juist ingewikkelder.
Het basis-idee was om de economie overeind te houden.
Cijfers van faillissementen geven ook aan dat er in 2020 niet meer bedrijven failliet zijn gegaan.
Volgens mij zelfs minder. Met als gevolg dat er nu op veel plekken schreeuwende tekorten aan personeel zijn.
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Vertrokken user_7 »

HJW schreef: 05 jan 2022, 07:51
Gait schreef: 05 jan 2022, 01:34

Interessante link:
https://m.youtube.com/watch?v=TqLR7FBSac8

Hieruit blijkt dat
In deze link staat niets over steunpakketten die elke winter gegeven gaan worden. Er komt een fonds van 300 miljoen om meer weerbaar te zijn en ze zeggen dat bij mogelijk komende lock downs er gesport moet kunnen blijven worden.
Niets over grootschalige steunpakketten elke winter.
Oké, en jij denkt dat het niet elk jaar het zelfde liedje wordt als dit jaar en vorig jaar? Waarom vertrouw jij hen nog?
Geboren om lief te hebben.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door HJW »

Gait schreef: 05 jan 2022, 08:11
Oké, en jij denkt dat het niet elk jaar het zelfde liedje wordt als dit jaar en vorig jaar? Waarom vertrouw jij hen nog?
Daar gaat het niet om. Jij geeft aan dat er al bekend is dat er elk jaar miljarden pakketten aan steun komen. En dat is dus helemaal niet bekend.
Vertrouwenskwestie is nu niet aan de orde.
Je beweert iets wat niet klopt en vult al allerlei dingen in.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Bonjour »

Gait schreef: 05 jan 2022, 08:11 als dit jaar en vorig jaar
waarschijnlijk bedoel je ... vorig jaar en het jaar daarvoor.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Vertrokken user_7 »

HJW schreef: 05 jan 2022, 08:16
Gait schreef: 05 jan 2022, 08:11
Oké, en jij denkt dat het niet elk jaar het zelfde liedje wordt als dit jaar en vorig jaar? Waarom vertrouw jij hen nog?
Daar gaat het niet om. Jij geeft aan dat er al bekend is dat er elk jaar miljarden pakketten aan steun komen. En dat is dus helemaal niet bekend.
Vertrouwenskwestie is nu niet aan de orde.
Je beweert iets wat niet klopt en vult al allerlei dingen in.
O wat erg. Natuurlijk komen die pakketten ieder jaar er. Hoe kom je anders er door? Of ze gaan net als vorig jaar hopen dat een vaccin gaat helpen. Daar geloof ik niet meer in.
Ik heb op Facebook wel wat langs zien komen aan waar je dan aan moet denken. Maar er komt zo veel langs, dat kan ik niet meer nagaan. Zo las ik ook dat je moet denken aan dat mondkapjes verplicht blijven op plaatsen waar dat nu al is.
Maar goed, plannen moeten dus officieel nog uitgewerkt worden. Prima.
Geboren om lief te hebben.
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Vertrokken user_7 »

Bonjour schreef: 05 jan 2022, 08:23
Gait schreef: 05 jan 2022, 08:11 als dit jaar en vorig jaar
waarschijnlijk bedoel je ... vorig jaar en het jaar daarvoor.
O ja, we hebben net oud en nieuw gehad :lol:
Geboren om lief te hebben.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door HJW »

Gait schreef: 05 jan 2022, 08:23 O wat erg. Natuurlijk komen die pakketten ieder jaar er. Hoe kom je anders er door? Of ze gaan net als vorig jaar hopen dat een vaccin gaat helpen. Daar geloof ik niet meer in.
Het is prima wat jij gelooft.
Maar je reageert vanuit emotie en brengt dat als feiten.
Niemand die weet hoe het de volgende winter gaat. Misschien is het dan meer een gewone verkoudheid, komen er mildere varianten.
Misschien komen er ernstigere varianten.
Misschien gaan we anders er mee om en zijn lock downs niet meer nodig, misschien weer heel zware.
Niemand die het weet, met als gevolg dat er dus nog helemaal geen plannen zijn.
Dat JIJ daar geen vertrouwen in hebt en het meest zwarte scenario aanhoudt, is je goed recht.
Maar breng het dan niet als feiten en dat men zaken al besloten heeft. Dat is gewoon niet correct.
Ik heb op Facebook wel wat langs zien komen aan waar je dan aan moet denken. Maar er komt zo veel langs, dat kan ik niet meer nagaan. Zo las ik ook dat je moet denken aan dat mondkapjes verplicht blijven op plaatsen waar dat nu al is.
Maar goed, plannen moeten dus officieel nog uitgewerkt worden. Prima.
Er zijn nog geen plannen........
En Facebook is nou niet de meest betrouwbare bron.
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Vertrokken user_7 »

HJW schreef: 05 jan 2022, 08:36
Gait schreef: 05 jan 2022, 08:23 O wat erg. Natuurlijk komen die pakketten ieder jaar er. Hoe kom je anders er door? Of ze gaan net als vorig jaar hopen dat een vaccin gaat helpen. Daar geloof ik niet meer in.
Het is prima wat jij gelooft.
Maar je reageert vanuit emotie en brengt dat als feiten.
Niemand die weet hoe het de volgende winter gaat. Misschien is het dan meer een gewone verkoudheid, komen er mildere varianten.
Misschien komen er ernstigere varianten.
Misschien gaan we anders er mee om en zijn lock downs niet meer nodig, misschien weer heel zware.
Niemand die het weet, met als gevolg dat er dus nog helemaal geen plannen zijn.
Dat JIJ daar geen vertrouwen in hebt en het meest zwarte scenario aanhoudt, is je goed recht.
Maar breng het dan niet als feiten en dat men zaken al besloten heeft. Dat is gewoon niet correct.
Ik heb op Facebook wel wat langs zien komen aan waar je dan aan moet denken. Maar er komt zo veel langs, dat kan ik niet meer nagaan. Zo las ik ook dat je moet denken aan dat mondkapjes verplicht blijven op plaatsen waar dat nu al is.
Maar goed, plannen moeten dus officieel nog uitgewerkt worden. Prima.
Er zijn nog geen plannen........
En Facebook is nou niet de meest betrouwbare bron.
Ik liep kennelijk wat op de zaken vooruit.
Nu we dat weten, kunnen we weer verder.
Geboren om lief te hebben.
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door peda »

small brother schreef: 05 jan 2022, 00:36 Het begint symptomatisch te worden in ons land, dat steeds wordt gekozen uit twee kwaden. De mensen op het filosofisch eenzame vlot midden in de Pacific besluiten uiteindelijk om er één overboord te gooien, tot behoud van de rest. En jij gaat dan de discussie aan met degene die zegt dat ze beter samen kunnen sterven, dan dat er één overboord wordt gekieperd? Of zou je nog inbrengen dat de alleroudsten sowieso mogen sterven, omdat ze al het meest voltooide leven hebben gehad en de jongsten meer statistisch leven in zich hebben? Ik vraag het je.

Dit is nu precies code zwart, met dien verstande dat het daar bij de keuze niet gaat om "'echt overleven "' maar over de "' beleving "".
Code zwart past totaal niet in de ethiek die in onze omgeving normatief is. Iedereen die zorg nodig heeft, krijgt zorg, dat is het uitgangspunt ( Mensenrechten ) . De beheersbaarheid van het zorg kunnen leveren, heeft alle voorrang, daarom ook de lock down maatregelen voor allen. Inleveren van "' beleving "' levert geen direct waarneembaar overlijden op. Bij code zwart gaan artsen volgens een protocol bepalen wie er zorg krijgt en wie niet. Kennelijk wordt het kiezen voor methode "' code zwart "' als een hellend ethisch vlak gezien, omdat er dan op de liniaal overgegaan wordt op het accepteren van onmenselijkheid voor de verliezers. Mag onbeperkte "" fun "' beleving voor 17 miljoen Nederlanders worden afgekocht door het opgeven van recht op zorg voor iedere zorg behoeftige.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door hopper »

Gait schreef: 05 jan 2022, 08:23
HJW schreef: 05 jan 2022, 08:16
Daar gaat het niet om. Jij geeft aan dat er al bekend is dat er elk jaar miljarden pakketten aan steun komen. En dat is dus helemaal niet bekend.
Vertrouwenskwestie is nu niet aan de orde.
Je beweert iets wat niet klopt en vult al allerlei dingen in.
O wat erg. Natuurlijk komen die pakketten ieder jaar er. Hoe kom je anders er door? Of ze gaan net als vorig jaar hopen dat een vaccin gaat helpen. Daar geloof ik niet meer in.
Ik heb op Facebook wel wat langs zien komen aan waar je dan aan moet denken. Maar er komt zo veel langs, dat kan ik niet meer nagaan. Zo las ik ook dat je moet denken aan dat mondkapjes verplicht blijven op plaatsen waar dat nu al is.
Maar goed, plannen moeten dus officieel nog uitgewerkt worden. Prima.
Weet je wat jouw probleem is? Je probleem is niet de politiek, maar je eigen wensdenken.

De vaccins waren er om tijd te kopen en de ergste schade te beperken. Om de zorg te ontlasten en de maatschappij draaiende te houden.
Dat is gelukt in 2021 met vallen en opstaan. De vaccins werkten tegen de delta variant, maar natuurlijk niet voor 100%. Dat is dan ook nooit beloofd door iemand.

Zou je leren in het eeuwige nu te verblijven, dan verdwijnen toekomstverwachtingen en daarmee ook ieder geloof in de toekomst.
Je toekomstverwachtingen komen voort uit emotie welke je denken beïnvloedt. Denken zonder toekomstverwachtingen gaat veel beter, ook als het over diezelfde toekomst gaat.
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Vertrokken user_7 »

hopper schreef: 05 jan 2022, 11:14
Gait schreef: 05 jan 2022, 08:23
O wat erg. Natuurlijk komen die pakketten ieder jaar er. Hoe kom je anders er door? Of ze gaan net als vorig jaar hopen dat een vaccin gaat helpen. Daar geloof ik niet meer in.
Ik heb op Facebook wel wat langs zien komen aan waar je dan aan moet denken. Maar er komt zo veel langs, dat kan ik niet meer nagaan. Zo las ik ook dat je moet denken aan dat mondkapjes verplicht blijven op plaatsen waar dat nu al is.
Maar goed, plannen moeten dus officieel nog uitgewerkt worden. Prima.
Weet je wat jouw probleem is? Je probleem is niet de politiek, maar je eigen wensdenken.

De vaccins waren er om tijd te kopen en de ergste schade te beperken. Om de zorg te ontlasten en de maatschappij draaiende te houden.
Dat is gelukt in 2021 met vallen en opstaan. De vaccins werkten tegen de delta variant, maar natuurlijk niet voor 100%. Dat is dan ook nooit beloofd door iemand.

Zou je leren in het eeuwige nu te verblijven, dan verdwijnen toekomstverwachtingen en daarmee ook ieder geloof in de toekomst.
Je toekomstverwachtingen komen voort uit emotie welke je denken beïnvloedt. Denken zonder toekomstverwachtingen gaat veel beter, ook als het over diezelfde toekomst gaat.
Je gaat uit van de goede bedoelingen van de politieke macht. Zelfs al liegen en bedriegen ze je al jaren van alles voor, aan al hun leugens heb je geen actieve herinnering meer. Ook niet aan het ontslag van de ene CDAer en een functie elders voor de andere, een Rutte die moties van wantrouwen naast zich neer legt. Je bent veel te goed van vertrouwen. Je geloofd werkelijk dat zij daar in Den Haag er voor jouw gezondheid en welzijn zitten en dat het weldoeners zijn. Vele Nederlanders met jou. Rutte als de Messias. Jullie Herder. Het is puur hersenspoelen van de bevolking wat ze doen. Massa psychologie. Manipulatie met angst voor een pandemie om hun ideeën die vanuit de EU van boven af worden opgelegd er door te drukken.

Ondertussen gebeurd er precies wat de bijbel voorzegt. De maatschappij wordt steeds harder, liefdelozer en het hele kaartenhuis donderd vanzelf in elkaar. Mensen polariseren. Zelfs christenen op Facebook verketteren elkaar om ruzies over wel of geen spuit, wel of geen mondkapjes. En hoeveel mensen er in een gebouw komen tijdens een dienst of mis.

En nu die hoge huizenprijzen. Als je bedenkt dat de economie puur alleen maar draaiende kan blijven door schulden te creëren bij mensen, dan weet je dat het einde nabij is.
De bijbel zegt niet voor niks dat als je aan iemand iets uit leent, dat je er geen rente voor terug mag vragen. Het kent niet voor niks jubeljaren. Maar natuurlijk, de mensen weten het beter.

Dit waarin we leven wordt in de bijbel Babylon genoemd en daarvan staat in Openbaringen: "gevallen, gevallen is Babylon, de grote stad!"
Geboren om lief te hebben.
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Vertrokken user_7 »

Het is 5 voor 12!
Geboren om lief te hebben.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Bonjour »

Nee hoor. Je hebt dat gepost om 11:36

(Beetje melig geloof ik.)
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door hopper »

Gait schreef: 05 jan 2022, 11:24
Je gaat uit van de goede bedoelingen van de politieke macht. Zelfs al liegen en bedriegen ze je al jaren van alles voor, aan al hun leugens heb je geen actieve herinnering meer. Ook niet aan het ontslag van de ene CDAer en een functie elders voor de andere, een Rutte die moties van wantrouwen naast zich neer legt. Je bent veel te goed van vertrouwen. Je geloofd werkelijk dat zij daar in Den Haag er voor jouw gezondheid en welzijn zitten en dat het weldoeners zijn. Vele Nederlanders met jou. Rutte als de Messias. Jullie Herder. Het is puur hersenspoelen van de bevolking wat ze doen. Massa psychologie. Manipulatie met angst voor een pandemie om hun ideeën die vanuit de EU van boven af worden opgelegd er door te drukken.

Ondertussen gebeurd er precies wat de bijbel voorzegt. De maatschappij wordt steeds harder, liefdelozer en het hele kaartenhuis donderd vanzelf in elkaar. Mensen polariseren. Zelfs christenen op Facebook verketteren elkaar om ruzies over wel of geen spuit, wel of geen mondkapjes. En hoeveel mensen er in een gebouw komen tijdens een dienst of mis.

En nu die hoge huizenprijzen. Als je bedenkt dat de economie puur alleen maar draaiende kan blijven door schulden te creëren bij mensen, dan weet je dat het einde nabij is.
De bijbel zegt niet voor niks dat als je aan iemand iets uit leent, dat je er geen rente voor terug mag vragen. Het kent niet voor niks jubeljaren. Maar natuurlijk, de mensen weten het beter.

Dit waarin we leven wordt in de bijbel Babylon genoemd en daarvan staat in Openbaringen: "gevallen, gevallen is Babylon, de grote stad!"
Ik ga niet uit van de goede bedoelingen van de politieke macht. Dat is omdat iedere partij een vereniging is van belangenbehartigers.
Het belang van FVD is chaos/ophef (naar eigen zeggen van Baudet) en daar ben ik geen voorstander van.

Angst voor de pandemie is bij mij afwezig en ik laat me dat ook niet aanpraten door FVD en consorten.
De EU is te veel afwezig in de pandemie. Was er maar een Brussel wat de boel betreffende de pandemie regelde, maar niks daar van.
Ik zie 27 lidstaten die gewoon zelf maar doen wat ze willen. Zodat half Nederland de grens over gaat om in de buurlanden te funshoppen.
Gait schreef: 05 jan 2022, 11:36Het is 5 voor 12!
Het is altijd NU.
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Vertrokken user_7 »

Ik kijk zo niet naar de politiek. Ze zijn altijd onbetrouwbaar gebleken, zoals ik het zie. Eerst beloven ze je dit en daarna is het allemaal precies omgekeerd. En zoals ik al zei: de bijbel beloofd niet veel goeds. Het is 5 voor 12.
Geboren om lief te hebben.
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Vertrokken user_7 »

Maar ik zal er over ophouden..
Geboren om lief te hebben.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door hopper »

Gait schreef: 05 jan 2022, 12:49 Ik kijk zo niet naar de politiek. Ze zijn altijd onbetrouwbaar gebleken, zoals ik het zie. Eerst beloven ze je dit en daarna is het allemaal precies omgekeerd. En zoals ik al zei: de bijbel beloofd niet veel goeds. Het is 5 voor 12.
Betrouwbare mensen gaan nooit de politiek in, zo eenvoudig ligt dat. Want je moet in Nederland altijd dealen en compromissen sluiten zodat nooit iemand tevreden is.

Zo zullen christenen niet zien dat de CU al weer 4 jaar lang een liberale euthanasie wet tegen houden.
En waarom is dat? Ze zijn nodig in het kabinet en de CU verdedigt de status quo.

Maar ik als niet-christen zie wel wat de CU doet.....

En ze flikken het weer!
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Vertrokken user_7 »

hopper schreef: 05 jan 2022, 12:55
Gait schreef: 05 jan 2022, 12:49 Ik kijk zo niet naar de politiek. Ze zijn altijd onbetrouwbaar gebleken, zoals ik het zie. Eerst beloven ze je dit en daarna is het allemaal precies omgekeerd. En zoals ik al zei: de bijbel beloofd niet veel goeds. Het is 5 voor 12.
Betrouwbare mensen gaan nooit de politiek in, zo eenvoudig ligt dat. Want je moet in Nederland altijd dealen en compromissen sluiten zodat nooit iemand tevreden is.

Zo zullen christenen niet zien dat de CU al weer 4 jaar lang een liberale euthanasie wet tegen houden.
En waarom is dat? Ze zijn nodig in het kabinet en de CU verdedigt de status quo.

Maar ik als niet-christen zie wel wat de CU doet.....

En ze flikken het weer!
De CU vertrouw ik dan weer wel. Wel meer, zoals dus Pieter Omtzigt, de SP, Partij van de Dieren, de BBB. Er is nog wel wat koren tussen het kaft te vinden. Die versplintering in Nederland is ergens wel tot zegen. Ik ben blij dat ik hier woon en niet in Duitsland, Frankrijk of Australië.
Geboren om lief te hebben.
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Vertrokken user_7 »

Mijn trouwtekst vind ik deze trouwens prachtig:

Romeinen 8:35-39

Wie zal ons scheiden van de liefde van Christus? Verdrukking, of benauwdheid, of vervolging, of honger,
of naaktheid, of gevaar, of zwaard? Want ik ben ervan overtuigd dat noch dood, noch leven, noch engelen, noch overheden, noch
leven, noch engelen, noch overheden, noch krachten, noch tegenwoordige, noch toekomstige dingen, noch hoogte, noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde van God in Christus Jezus, onze Heere.
Laatst gewijzigd door Vertrokken user_7 op 05 jan 2022, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Geboren om lief te hebben.
Leeuwenhard
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 aug 2021, 23:26
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Leeuwenhard »

Dus jullie zijn gewoon voor censuur.
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Vertrokken user_7 »

Leeuwenhard schreef: 05 jan 2022, 16:13 Dus jullie zijn gewoon voor censuur.
Wij? Ik opereer zelf alleen :clown:
Of bedoel je Snelheid? Das een naam voor een broedergenootschap hier op het forum :D
Geboren om lief te hebben.
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Vertrokken user_7 »

Leeuwenhard schreef: 30 dec 2021, 21:17 “...Het vrije woord...”, daar lijkt Mart niet echt een fan van te zijn en de bedreigingen aan het adres van Wappies vindt hij dus terecht en er is zelfs niets heimelijks aan zijn wens dat ze van Facebook worden afgegooid en hard worden aangepakt, dus wat zijn nu de spelregels waar iedereen zich aan zou moeten houden? De prachtige woorden van Robert Frans over het goede voorbeeld willen geven, als het gaat om respectvol, vriendelijk en inhoudelijk te discussiëren, op basis van feiten en argumenten, lijken wel heel ver achter ons te liggen.
Feiten en argumenten hebben de meeste mensen niks meer mee.
Geboren om lief te hebben.