Hoe om te gaan met FVD?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Vertrokken user_7 »

Aah! Er is hoop! Mogelijk zijn we over 2 maand van de Corona af! :flower1:
Geboren om lief te hebben.
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Vertrokken user_7 »

Geboren om lief te hebben.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Bonjour »

Let wel, uit je link:
„Dat zal leiden tot een massale verspreiding van de infectie in de komende maand, met een piek eind januari. Dat wordt nog een moeilijke maand.”
Stel dat de helft van de mensen nog geen corona gehad hebben, en dat wordt in 60 dagen weggewerkt, dan zit je op 150.000 besmettingen per dag, gemiddeld. Bij de piek bv 300.000.
Dat is niet meer te testen. Quarantaine wil ook niet meer, want dan heb je een paar miljoen in quarantaine. Dan komt de samenleving tot stilstand. Ik denk dat dit scenario niet te voorkomen is, maar of je er blij mee moet zijn, ik vraag het me af.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Snelheid »

Gait schreef: 05 jan 2022, 22:35 Aah! Er is hoop! Mogelijk zijn we over 2 maand van de Corona af! :flower1:
Of dat over twee maanden is....................... maar maar we zitten aan het einde van deze pandemie;terug naar het normale normaal.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Vertrokken user_7 »

Snelheid schreef: 06 jan 2022, 07:19
Gait schreef: 05 jan 2022, 22:35 Aah! Er is hoop! Mogelijk zijn we over 2 maand van de Corona af! :flower1:
Of dat over twee maanden is....................... maar maar we zitten aan het einde van deze pandemie;terug naar het normale normaal.
Ben benieuwd of het oude normaal terug komt. Rutte zei eens: "het oude normaal komt niet meer terug". Maar ja, hij zegt zo vaak wat.

Dus weg met die spuiten, mondkapjes, 1,5 meter en de kerken weer open! Laten we het hopen.
Geboren om lief te hebben.
Gebruikersavatar
Robert Frans
Berichten: 1467
Lid geworden op: 11 apr 2013, 14:58
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Robert Frans »

Ik denk dat het niet correct is om te oordelen over de intenties van een politicus, want we kunnen immers niet in zijn of haar hart kijken. Dat macht nogal haar valkuilen kent, betekent niet dat elke politicus daar (bewust) in valt.
Het is heel mogelijk dat een politicus daadwerkelijk naar eer en geweten, met de beste intenties, toch de verkeerde beslissingen neemt, of bepaalde belangrijke kwesties over het hoofd ziet. Terwijl een politicus ook puur uit eigenbelang de goede dingen kan doen, om er uiteindelijk zelf beter van te worden.
Maar ook als een politicus duidelijk zondigt, is het goed om dan enkel over de zonde zelf te oordelen en voor diegene te bidden. Wie weet zou jij in precies die omstandigheden misschien wel hetzelfde hebben gedaan en je daarvoor vervolgens willen verexcuseren...

Daarbij willen we in Nederland graag dat iedere stem gehoord wordt en dat met elke bevolkingsgroep rekening wordt gehouden. Dat is zeker een fraai streven, maar levert onvermijdelijk wel zeer complexe besluitvorming op.
Voor echt eenduidige besluitvorming moet je een partij of gezagdrager hebben die het helemaal voor het zeggen krijgt. Maar zo'n grote, daartoe noodzakelijke meerderheid wordt in ons parlement nooit gehaald en wordt door de meesten ook weer als onwenselijk beschouwd.

Bedenk tenslotte wel dat machteloosheid óók haar valkuilen kent. Het kan je verbitterd, wanhopig, onredelijk cynisch en vatbaar voor harde persoonlijke oordelen jegens hen die meer macht hebben maken. Allemaal dingen die je niet naar God leiden. Geen enkel mens, in welke positie dan ook, is geheel immuun tegen de zonde.
De weg naar een meer rechtvaardige, liefdevolle samenleving begint dan toch weer bij het eigen gewetensonderzoek. Heel cliché, maar clichés zijn er vaak nu eenmaal om een reden.
Na Pasen weer actief

Vrede en alle goeds
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door hopper »

Robert Frans schreef: 06 jan 2022, 12:20 Ik denk dat het niet correct is om te oordelen over de intenties van een politicus, want we kunnen immers niet in zijn of haar hart kijken. Dat macht nogal haar valkuilen kent, betekent niet dat elke politicus daar (bewust) in valt.
Je schrijft dit in relatie met de meest racistische partij die Nederland ooit gekend heeft.
(En dat zegt wat in een land waar ook de PVV een plaats heeft)
Natuurlijk kan ik niet in Baudet zijn hart kijken. Maar ik kan wel over zijn uitspraken en gedrag een mening hebben.
Een uitspraak als deze:
Dus FVD zal ophef zijn - of zal niet zijn. Enjoy the ride.
Hij volgt het pad welke alle andere rechtsextremisten voor hem hebben gevolgd.
Het is een tijdsbeeld, andere racisten veroorzaakten ook ophef.
Sedert Fortuyn hebben we telkens rechtsextremisten gezien die elkaar trachten te overtroeven.

Misschien heb jij geen hart dat met de vreemdeling begaan is, maar volgens mij leerde Jezus wat anders.....
Gebruikersavatar
Robert Frans
Berichten: 1467
Lid geworden op: 11 apr 2013, 14:58
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Robert Frans »

hopper schreef: 06 jan 2022, 12:26 Je schrijft dit in relatie met de meest racistische partij die Nederland ooit gekend heeft.
(En dat zegt wat in een land waar ook de PVV een plaats heeft)
Natuurlijk kan ik niet in Baudet zijn hart kijken. Maar ik kan wel over zijn uitspraken en gedrag een mening hebben.
Een uitspraak als deze:

[...]

Misschien heb jij geen hart dat met de vreemdeling begaan is, maar volgens mij leerde Jezus wat anders.....
Die laatste insinuatie was overbodig, daar ik immers geen inhoudelijke uitspraken over deze politieke kwestie heb gedaan in mijn schrijven. Zou je hem weglaten, dan was je schrijven nog steeds duidelijk geweest. Beter niet doen dus.

Maar je hebt gelijk dat we natuurlijk stelling moeten nemen tegen uitgesproken en aangedaan onrecht. Dat gaf ik ook al aan. Maar het kwaad veroordelen is iets anders dan de aanstichter van het kwaad als persoon veroordelen, want je weet niet hoe iemand tot zo'n kwaad gekomen is.
Het is bijvoorbeeld heel mogelijk dat Baudet in het begin oprecht de stem wilde laten horen van hen die echt te lijden hebben onder onrecht en wanbeleid van de overheid. Dat hij echt de democratie wilde hervormen (waarvoor hij ook niet altijd slechte ideeën had). Maar de grens tussen gerechtvaardigde woede en kwalijk extremisme is soms heel dun en waar eindigt de goedwillendheid en begint het kwaad te woekeren?
Wij hebben daar bij onszelf al vaak zo weinig echt zicht op, dat het maar beter is om enkel over iemands daden op zich te oordelen, maar dus nooit over iemands intenties en hartsgesteldheid.
Na Pasen weer actief

Vrede en alle goeds
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door hopper »

Robert Frans schreef: 06 jan 2022, 12:45
hopper schreef: 06 jan 2022, 12:26 Je schrijft dit in relatie met de meest racistische partij die Nederland ooit gekend heeft.
(En dat zegt wat in een land waar ook de PVV een plaats heeft)
Natuurlijk kan ik niet in Baudet zijn hart kijken. Maar ik kan wel over zijn uitspraken en gedrag een mening hebben.
Een uitspraak als deze:

[...]

Misschien heb jij geen hart dat met de vreemdeling begaan is, maar volgens mij leerde Jezus wat anders.....
1 Die laatste insinuatie was overbodig, daar ik immers geen inhoudelijke uitspraken over deze politieke kwestie heb gedaan in mijn schrijven. Zou je hem weglaten, dan was je schrijven nog steeds duidelijk geweest. Beter niet doen dus.

2 Maar je hebt gelijk dat we natuurlijk stelling moeten nemen tegen uitgesproken en aangedaan onrecht. Dat gaf ik ook al aan. Maar het kwaad veroordelen is iets anders dan de aanstichter van het kwaad als persoon veroordelen, want je weet niet hoe iemand tot zo'n kwaad gekomen is.

3 Het is bijvoorbeeld heel mogelijk dat Baudet in het begin oprecht de stem wilde laten horen van hen die echt te lijden hebben onder onrecht en wanbeleid van de overheid. Dat hij echt de democratie wilde hervormen (waarvoor hij ook niet altijd slechte ideeën had). Maar de grens tussen gerechtvaardigde woede en kwalijk extremisme is soms heel dun en waar eindigt de goedwillendheid en begint het kwaad te woekeren?
Wij hebben daar bij onszelf al vaak zo weinig echt zicht op, dat het maar beter is om enkel over iemands daden op zich te oordelen, maar dus nooit over iemands intenties en hartsgesteldheid.

1 Het was geen insinuatie, ik herinner de lezer er aan dat de leer van Baudet diametraal staat op de leer van Jezus.
Je kunt geen twee heren dienen: én Baudet én Jezus.

2 Ik veroordeel Baudet niet als persoon (geen enkel persoon trouwens). Ik keur zijn abject gedachtengoed af.
Dat vind ik verstandig. Om gedachtengoed los van de persoon te zien. Ik ken de man niet.


3 Het is de opzet van politieke partijen om wanbeleid aan de orde te stellen , daar is niks mis mee.
Maar dit dient wel met behoud te blijven van tegenovergestelde meningen.
Politieke tegenstanders bedreigen met een tribunaal behoort daar niet bij.
Gebruikersavatar
Robert Frans
Berichten: 1467
Lid geworden op: 11 apr 2013, 14:58
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Robert Frans »

hopper schreef: 06 jan 2022, 12:561 Het was geen insinuatie, ik herinner de lezer er aan dat de leer van Baudet diametraal staat op de leer van Jezus.
Je kunt geen twee heren dienen: én Baudet én Jezus.
Ik gaf echter naar mijn weten nergens aanleiding om te veronderstellen dat ik deze aanvulling nodig zou hebben. Maar we kunnen het hier wel laten rusten wat mij betreft.
2 Ik veroordeel Baudet niet als persoon (geen enkel persoon trouwens). Ik keur zijn abject gedachtengoed af.
Dat vind ik verstandig. Om gedachtengoed los van de persoon te zien. Ik ken de man niet.

3 Het is de opzet van politieke partijen om wanbeleid aan de orde te stellen , daar is niks mis mee.
Maar dit dient wel met behoud te blijven van tegenovergestelde meningen.
Politieke tegenstanders bedreigen met een tribunaal behoort daar niet bij.
Daar kan ik alleen maar mee instemmen. Mijn schrijven was ook in het algemeen bedoeld, gericht op hen die wél politici op hun intenties veroordelen. Die bijvoorbeeld zeggen dat politici (allen) machtsbelust zouden zijn of dat hun intentie om voor het welzijn van het volk op te komen altijd betwijfeld zou moeten worden. Dat kun je mijns inziens en ik denk dan dus ook jouws inziens niet zo stellen.
Na Pasen weer actief

Vrede en alle goeds
Willempie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 okt 2021, 07:17
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Willempie »

Robert Frans schreef: 06 jan 2022, 12:20 Ik denk dat het niet correct is om te oordelen over de intenties van een politicus, want we kunnen immers niet in zijn of haar hart kijken. Dat macht nogal haar valkuilen kent, betekent niet dat elke politicus daar (bewust) in valt.
Het is heel mogelijk dat een politicus daadwerkelijk naar eer en geweten, met de beste intenties, toch de verkeerde beslissingen neemt, of bepaalde belangrijke kwesties over het hoofd ziet. Terwijl een politicus ook puur uit eigenbelang de goede dingen kan doen, om er uiteindelijk zelf beter van te worden.
Maar ook als een politicus duidelijk zondigt, is het goed om dan enkel over de zonde zelf te oordelen en voor diegene te bidden. Wie weet zou jij in precies die omstandigheden misschien wel hetzelfde hebben gedaan en je daarvoor vervolgens willen verexcuseren...

Daarbij willen we in Nederland graag dat iedere stem gehoord wordt en dat met elke bevolkingsgroep rekening wordt gehouden. Dat is zeker een fraai streven, maar levert onvermijdelijk wel zeer complexe besluitvorming op.
Voor echt eenduidige besluitvorming moet je een partij of gezagdrager hebben die het helemaal voor het zeggen krijgt. Maar zo'n grote, daartoe noodzakelijke meerderheid wordt in ons parlement nooit gehaald en wordt door de meesten ook weer als onwenselijk beschouwd.

Bedenk tenslotte wel dat machteloosheid óók haar valkuilen kent. Het kan je verbitterd, wanhopig, onredelijk cynisch en vatbaar voor harde persoonlijke oordelen jegens hen die meer macht hebben maken. Allemaal dingen die je niet naar God leiden. Geen enkel mens, in welke positie dan ook, is geheel immuun tegen de zonde.
De weg naar een meer rechtvaardige, liefdevolle samenleving begint dan toch weer bij het eigen gewetensonderzoek. Heel cliché, maar clichés zijn er vaak nu eenmaal om een reden.
En juist daarom roept de Bijbel ons op om voor gezagsdragers te bidden. Ik bid voor bescherming voor hen en dat ze Gods wil mogen zoeken en de moed hebben het goede te doen. Ze zijn momenteel in gevaar en ik heb het vermoeden dat ze dat zelf ook steeds meer gaan beseffen. Zo werkt het zondebokmechanisme (René Girard). Mensen willen een leider of leiders om hen tegen gevaar te beschermen maar als die leiders daarin niet slagen worden ze het doelwit van volkswoede. Ik heb lange tijd niet zulke volksopstanden tegen regeringen gezien als nu, misschien voor het laatst tijden de "Arabische lente". Ik ben geen profeet maar ik durf wel te voorspellen dat onze huidige leiders binnen niet al te lange tijd hun geloofwaardigheid totaal maar dan ook totaal verliezen. Ik zou dan niet graag in hun schoenen staan. En wat er daarna komt? Chaos en daarna de leider die ineens de oplossing voor alle problemen lijkt te hebben. Het is wel spannend, dat is zeker.
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Vertrokken user_7 »

Ja, de antichrist is onderweg.

Ik bid trouwens nooit voor de overheid. Behalve voor de CU sporadisch. Ik heb totaal geen enkele vertrouwen in de rest van Rutte4.
Geboren om lief te hebben.
Leeuwenhard
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 aug 2021, 23:26
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Leeuwenhard »

Ik weet weinig van de actualiteit en wat er allemaal voor verschrikkelijks in Den Haag gebeurt, maar ik weet wel dat er in dit gesprek mensen zijn die voor censuur zijn en dat vind ik heel gevaarlijk.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Bonjour »

Leeuwenhard schreef: 07 jan 2022, 23:35 Ik weet weinig van de actualiteit en wat er allemaal voor verschrikkelijks in Den Haag gebeurt, maar ik weet wel dat er in dit gesprek mensen zijn die voor censuur zijn en dat vind ik heel gevaarlijk.
Gevaarlijker dan mensen die oproepen tot haat, onverdraagzaamheid?
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door HJW »

Leeuwenhard schreef: 07 jan 2022, 23:35 Ik weet weinig van de actualiteit en wat er allemaal voor verschrikkelijks in Den Haag gebeurt, maar ik weet wel dat er in dit gesprek mensen zijn die voor censuur zijn en dat vind ik heel gevaarlijk.
Als je weinig weet, hoe weet je dan dat er “allemaal verschrikkelijke “ dingen in Den Haag gebeuren ?

Je weet amper wat er gebeurt, maar hebt je oordeel wel klaar.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door hopper »

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/jesse-kl ... -in-geweld
Een jaar na de bestorming van het Amerikaanse Capitool door hordes Trump-aanhangers, trekt GroenLinks-leider Jesse Klaver een parallel tussen de situatie aldaar en de ontwikkelingen in Nederland. Zijn conclusie: wat daar gebeurde, kan hier ook. De uitlatingen van met name de politici van Forum voor Democratie zijn volgens Klaver een rechtstreeks gevaar voor de democratie: ‘Dit eindigt in geweld, vrees ik. En we zijn daar dichterbij dan velen denken.’
Er zijn zeker paralellen te trekken tussen Trump en FVD. Maar ik denk nog niet dat een bestorming dichtbij is. In de VS zijn miljoenen aanhangers van Trump en is het extreemrechtse gedachtengoed vermengd met het christendom. Nederland is een voornamelijk seculiere staat en is FVD een seculiere partij. Oprechte christenen verafschuwen het gedachtengoed van FvD i.t.t. de VS.

Wat mij wel opviel was dat ik vandaag in de krant las dat er een vreedzame demonstratie van anti-corona demonstranten was.
We moeten voor ogen houden dat niet iedereen die tegen de corona maatregelen is direct een aanhanger van FVD is.
Of andere staatsgevaarlijke organisaties.
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Snelheid »

Leeuwenhard schreef: 07 jan 2022, 23:35 Ik weet weinig van de actualiteit en wat er allemaal voor verschrikkelijks in Den Haag gebeurt, maar ik weet wel dat er in dit gesprek mensen zijn die voor censuur zijn en dat vind ik heel gevaarlijk.
Ook in dit land waarde uit gerekend het land van het vrije woord waar dit land uit ontstaan is moet het bevochten worden en maak men zich zelf monddood door na te volgen de politieke correctheid..................... ach vrijheid zit in je zelf en voor de rest :w :w

En Den Haag tja daar wordt geregeerd de ene keer tot genoegen van hen die weten hun partij is aan de macht en de andere keer de tegenstander die dan weer blij is;partijen kunnen beter niet bestaan ze zijn een ramp voor een land.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Vertrokken user_7 »

HJW schreef: 08 jan 2022, 08:13
Leeuwenhard schreef: 07 jan 2022, 23:35 Ik weet weinig van de actualiteit en wat er allemaal voor verschrikkelijks in Den Haag gebeurt, maar ik weet wel dat er in dit gesprek mensen zijn die voor censuur zijn en dat vind ik heel gevaarlijk.
Als je weinig weet, hoe weet je dan dat er “allemaal verschrikkelijke “ dingen in Den Haag gebeuren ?

Je weet amper wat er gebeurt, maar hebt je oordeel wel klaar.
Erg kort door de bocht. Er zijn nu landen waar je een boete krijgt als je niet gevaccineerd bent. Gewoon in de EU, of dat mensen hun baan verliezen. In Nederland zijn nu al veel middenstanders gevallen, zoals kapperszaken. Nederlanders gaan nu shoppen en ook naar de kapper in Antwerpen. Vele kleine zelfstandigen zagen door de Lockdowns hun hele vermogen opgaan en zijn nu diep in de schulden dus failliet gegaan.
Zat redenen om radicaal Den Haag te wantrouwen.
Maar dat mag niet meer gezegd worden.
Geboren om lief te hebben.
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Vertrokken user_7 »

hopper schreef: 08 jan 2022, 09:36 https://joop.bnnvara.nl/nieuws/jesse-kl ... -in-geweld
Een jaar na de bestorming van het Amerikaanse Capitool door hordes Trump-aanhangers, trekt GroenLinks-leider Jesse Klaver een parallel tussen de situatie aldaar en de ontwikkelingen in Nederland. Zijn conclusie: wat daar gebeurde, kan hier ook. De uitlatingen van met name de politici van Forum voor Democratie zijn volgens Klaver een rechtstreeks gevaar voor de democratie: ‘Dit eindigt in geweld, vrees ik. En we zijn daar dichterbij dan velen denken.’
Er zijn zeker paralellen te trekken tussen Trump en FVD. Maar ik denk nog niet dat een bestorming dichtbij is. In de VS zijn miljoenen aanhangers van Trump en is het extreemrechtse gedachtengoed vermengd met het christendom. Nederland is een voornamelijk seculiere staat en is FVD een seculiere partij. Oprechte christenen verafschuwen het gedachtengoed van FvD i.t.t. de VS.

Wat mij wel opviel was dat ik vandaag in de krant las dat er een vreedzame demonstratie van anti-corona demonstranten was.
We moeten voor ogen houden dat niet iedereen die tegen de corona maatregelen is direct een aanhanger van FVD is.
Of andere staatsgevaarlijke organisaties.
In christelijke evangelische kringen in Nederland en ook in reformatorische kringen zitten ook veel FvD aanhangers. Zij doen ook mee aan de vreedzame protesten. FvD aanhangers zijn niet perse wreed of agressief. Meestal zelfs niet.
Geboren om lief te hebben.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door hopper »

Gait schreef: 08 jan 2022, 17:37
hopper schreef: 08 jan 2022, 09:36 https://joop.bnnvara.nl/nieuws/jesse-kl ... -in-geweld



Er zijn zeker paralellen te trekken tussen Trump en FVD. Maar ik denk nog niet dat een bestorming dichtbij is. In de VS zijn miljoenen aanhangers van Trump en is het extreemrechtse gedachtengoed vermengd met het christendom. Nederland is een voornamelijk seculiere staat en is FVD een seculiere partij. Oprechte christenen verafschuwen het gedachtengoed van FvD i.t.t. de VS.

Wat mij wel opviel was dat ik vandaag in de krant las dat er een vreedzame demonstratie van anti-corona demonstranten was.
We moeten voor ogen houden dat niet iedereen die tegen de corona maatregelen is direct een aanhanger van FVD is.
Of andere staatsgevaarlijke organisaties.
In christelijke evangelische kringen in Nederland en ook in reformatorische kringen zitten ook veel FvD aanhangers. Zij doen ook mee aan de vreedzame protesten. FvD aanhangers zijn niet perse wreed of agressief. Meestal zelfs niet.

Mijn punt was meer dat Nederland menselijker is dan de VS, juist omdat er nog zo weinig christenen over zijn.
Christenen zijn geen oplossing bij rechtsextremisme, maar onderdeel van het probleem.


Toen het CDA met de PVV en in Brabant met FVD ging samenwerken wist ik wel hoe de vlag er bij hing in christelijk Nederland.
En dat christenen het gedachtengoed van FVD aanhangen, dat zie ik zelfs op dit forum terug.....
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door HJW »

Gait schreef: 08 jan 2022, 17:33
HJW schreef: 08 jan 2022, 08:13
Als je weinig weet, hoe weet je dan dat er “allemaal verschrikkelijke “ dingen in Den Haag gebeuren ?

Je weet amper wat er gebeurt, maar hebt je oordeel wel klaar.
Erg kort door de bocht. Er zijn nu landen waar je een boete krijgt als je niet gevaccineerd bent. Gewoon in de EU, of dat mensen hun baan verliezen. In Nederland zijn nu al veel middenstanders gevallen, zoals kapperszaken. Nederlanders gaan nu shoppen en ook naar de kapper in Antwerpen. Vele kleine zelfstandigen zagen door de Lockdowns hun hele vermogen opgaan en zijn nu diep in de schulden dus failliet gegaan.
Zat redenen om radicaal Den Haag te wantrouwen.
Maar dat mag niet meer gezegd worden.
Je mist volledig mijn punt.
Hij stelt: ik ben amper op de hoogte maar het is allemaal verschrikkelijk.
Of je weet dat het allemaal verschrikkelijk, maar dan weet je dus blijkbaar veel. Of je weet amper iets, maar dan kun je niks zeggen over “alles”.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door HJW »

Gait schreef: 08 jan 2022, 17:33
HJW schreef: 08 jan 2022, 08:13
Als je weinig weet, hoe weet je dan dat er “allemaal verschrikkelijke “ dingen in Den Haag gebeuren ?

Je weet amper wat er gebeurt, maar hebt je oordeel wel klaar.
Erg kort door de bocht. Er zijn nu landen waar je een boete krijgt als je niet gevaccineerd bent. Gewoon in de EU, of dat mensen hun baan verliezen. In Nederland zijn nu al veel middenstanders gevallen, zoals kapperszaken. Nederlanders gaan nu shoppen en ook naar de kapper in Antwerpen. Vele kleine zelfstandigen zagen door de Lockdowns hun hele vermogen opgaan en zijn nu diep in de schulden dus failliet gegaan.
Zat redenen om radicaal Den Haag te wantrouwen.
Maar dat mag niet meer gezegd worden.
En dat allemaal met de CU in de regering. Die dat dus allemaal mede bepaald hebben.
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Vertrokken user_7 »

HJW schreef: 08 jan 2022, 17:51
Gait schreef: 08 jan 2022, 17:33

Erg kort door de bocht. Er zijn nu landen waar je een boete krijgt als je niet gevaccineerd bent. Gewoon in de EU, of dat mensen hun baan verliezen. In Nederland zijn nu al veel middenstanders gevallen, zoals kapperszaken. Nederlanders gaan nu shoppen en ook naar de kapper in Antwerpen. Vele kleine zelfstandigen zagen door de Lockdowns hun hele vermogen opgaan en zijn nu diep in de schulden dus failliet gegaan.
Zat redenen om radicaal Den Haag te wantrouwen.
Maar dat mag niet meer gezegd worden.
Je mist volledig mijn punt.
Hij stelt: ik ben amper op de hoogte maar het is allemaal verschrikkelijk.
Of je weet dat het allemaal verschrikkelijk, maar dan weet je dus blijkbaar veel. Of je weet amper iets, maar dan kun je niks zeggen over “alles”.
Oké, zit wat in.
Geboren om lief te hebben.
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Vertrokken user_7 »

HJW schreef: 08 jan 2022, 17:52
Gait schreef: 08 jan 2022, 17:33

Erg kort door de bocht. Er zijn nu landen waar je een boete krijgt als je niet gevaccineerd bent. Gewoon in de EU, of dat mensen hun baan verliezen. In Nederland zijn nu al veel middenstanders gevallen, zoals kapperszaken. Nederlanders gaan nu shoppen en ook naar de kapper in Antwerpen. Vele kleine zelfstandigen zagen door de Lockdowns hun hele vermogen opgaan en zijn nu diep in de schulden dus failliet gegaan.
Zat redenen om radicaal Den Haag te wantrouwen.
Maar dat mag niet meer gezegd worden.
En dat allemaal met de CU in de regering. Die dat dus allemaal mede bepaald hebben.
Ja, dat klopt. Ik vraag me af hoe lang ze er een weg in weten te vinden.

Ik vind het wel interessant om te zien hoe invloedrijk de CU is. In de formatie is hard gezocht om buiten de CU om een nieuwe regering te krijgen. Het bleek onmogelijk. D66 moest weer buigen voor de CU.
Nu kan men bijvoorbeeld 2G willen invoeren, en om de CU heen bijvoorbeeld Groen Links en PVDA mee krijgen in het stemmen voor 2G. Maar de CU kan dan weer uit de Regering stappen.
Interessant 8-)

Een compromis moet er dan komen. 2G op grote Festivals, maar 3G bij winkels. Op werk alleen een bepaalde G maatregel, waar echt noodzakelijk. Zal de CU nog mee akkoord gaan, denk ik.
Laatst gewijzigd door Vertrokken user_7 op 08 jan 2022, 19:03, 3 keer totaal gewijzigd.
Geboren om lief te hebben.
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Vertrokken user_7 »

hopper schreef: 08 jan 2022, 17:40
Gait schreef: 08 jan 2022, 17:37
In christelijke evangelische kringen in Nederland en ook in reformatorische kringen zitten ook veel FvD aanhangers. Zij doen ook mee aan de vreedzame protesten. FvD aanhangers zijn niet perse wreed of agressief. Meestal zelfs niet.

Mijn punt was meer dat Nederland menselijker is dan de VS, juist omdat er nog zo weinig christenen over zijn.
Christenen zijn geen oplossing bij rechtsextremisme, maar onderdeel van het probleem.


Toen het CDA met de PVV en in Brabant met FVD ging samenwerken wist ik wel hoe de vlag er bij hing in christelijk Nederland.
En dat christenen het gedachtengoed van FVD aanhangen, dat zie ik zelfs op dit forum terug.....
Volgens mij ben je zelf volledig geradicaliseerd, als je dit beweerd. Je weet toch wel dat het CDA geen overtuigd christelijke partij is? Ze laten zich enkel inspireren door een (cultureel) christelijke gedachtengoed.

De echte christenen zie je vooral bij Jezus Leeft en de CU. In wat mindere mate ook bij de SGP.
Geboren om lief te hebben.