Warme en koude persoonlijkheden

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Warme en koude persoonlijkheden

Bericht door Leon »

In een preek van redemption church https://www.youtube.com/watch?v=a5OGC__Pla0 vanaf 54:45 kwam het onderscheid tussen warme en koude persoonlijkheden aan de orde ( vanaf 1:05:26 ).
Ik bedacht me toen dat velen zich hier op het forum manifesteren als koude persoonlijkheden. Daarmee bedoel ik afstandelijk, koel, eigengereid, niet bereid in te schikken of toe te geven, en in het bezit van een koud wereldbeeld waar weinig ruimte is voor warmte.

Hoe zien jullie dat? Bereid tot introspectie?
Laatst gewijzigd door Leon op 08 jan 2022, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
[uit principe ben ik voor principes]
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Warme en koude persoonlijkheden

Bericht door HJW »

Leon schreef: 08 jan 2022, 16:26 In een preek van redemption church https://www.youtube.com/watch?v=a5OGC__Pla0 vanaf 54:45 kwam het onderscheid tussen warme en koude persoonlijkheden aan de orde.
Ik bedacht me toen dat velen zich hier op het forum manifesteren als koude persoonlijkheden. Daarmee bedoel ik afstandelijk, koel, eigengereid, niet bereid in te schikken of toe te geven, en in het bezit van een koud wereldbeeld waar weinig ruimte is voor warmte.

Hoe zien jullie dat? Bereid tot introspectie?
Wat is jouw persoonlijkheid ?
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Warme en koude persoonlijkheden

Bericht door Snelheid »

Leon schreef: 08 jan 2022, 16:26 In een preek van redemption church https://www.youtube.com/watch?v=a5OGC__Pla0 vanaf 54:45 kwam het onderscheid tussen warme en koude persoonlijkheden aan de orde.
Ik bedacht me toen dat velen zich hier op het forum manifesteren als koude persoonlijkheden. Daarmee bedoel ik afstandelijk, koel, eigengereid, niet bereid in te schikken of toe te geven, en in het bezit van een koud wereldbeeld waar weinig ruimte is voor warmte.

Hoe zien jullie dat? Bereid tot introspectie?
Op een forum of in werkelijkheid is een groot verschil waarde @Leon.Als forumleden van dit forum elkaar in werkelijkheid zouden kennen zouden niet zo omgaan met elkaar als het nu gesteld is.De forumwereld en de werkelijke wereld is het verschil van koud en warm.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Warme en koude persoonlijkheden

Bericht door Leon »

HJW schreef: 08 jan 2022, 16:52
Leon schreef: 08 jan 2022, 16:26 In een preek van redemption church https://www.youtube.com/watch?v=a5OGC__Pla0 vanaf 54:45 kwam het onderscheid tussen warme en koude persoonlijkheden aan de orde.
Ik bedacht me toen dat velen zich hier op het forum manifesteren als koude persoonlijkheden. Daarmee bedoel ik afstandelijk, koel, eigengereid, niet bereid in te schikken of toe te geven, en in het bezit van een koud wereldbeeld waar weinig ruimte is voor warmte.

Hoe zien jullie dat? Bereid tot introspectie?
Wat is jouw persoonlijkheid ?
Ik merk dat dit op een forum kouder is dan ik zou willen.
[uit principe ben ik voor principes]
Maria K
Berichten: 2887
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Warme en koude persoonlijkheden

Bericht door Maria K »

Leon schreef: 08 jan 2022, 16:26 In een preek van redemption church https://www.youtube.com/watch?v=a5OGC__Pla0 kwam het onderscheid tussen warme en koude persoonlijkheden aan de orde.
Eerst bijna twee uur gaan zitten kijken en luisteren om te weten waarom je deze video hebt geplaatst en als inleiding van dit topic.
En als basis, waarop jij tot dit oordeel kunt komen.
Ik bedacht me toen dat velen zich hier op het forum manifesteren als koude persoonlijkheden. Daarmee bedoel ik afstandelijk, koel, eigengereid, niet bereid in te schikken of toe te geven, en in het bezit van een koud wereldbeeld waar weinig ruimte is voor warmte.

Hoe zien jullie dat?
En dan bedoel ik dit negatieve waardeoordeel over je medeforummers, een veroordeling dus, zoals ik dat zie.
Bereid tot introspectie?
Zeker als er goed doordachte en redelijke aanwijzingen daarvoor aangewezen zijn, wil ik kritiek in beraad nemen en dat overdenken.

Wil je ook nog leden bespreken, die je als warme persoonlijkheden ziet?
En wat is dan je omschrijving?

Wat ik me echter afvraag is, of het de bedoeling van dit forum is om een speciaal onderwerp te openen om elkaar de maat te nemen, zoals je in deze topicopening lijkt te beogen.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Warme en koude persoonlijkheden

Bericht door Leon »

Snelheid schreef: 08 jan 2022, 16:57
Leon schreef: 08 jan 2022, 16:26 In een preek van redemption church https://www.youtube.com/watch?v=a5OGC__Pla0 vanaf 54:45 kwam het onderscheid tussen warme en koude persoonlijkheden aan de orde.
Ik bedacht me toen dat velen zich hier op het forum manifesteren als koude persoonlijkheden. Daarmee bedoel ik afstandelijk, koel, eigengereid, niet bereid in te schikken of toe te geven, en in het bezit van een koud wereldbeeld waar weinig ruimte is voor warmte.

Hoe zien jullie dat? Bereid tot introspectie?
Op een forum of in werkelijkheid is een groot verschil waarde @Leon.Als forumleden van dit forum elkaar in werkelijkheid zouden kennen zouden niet zo omgaan met elkaar als het nu gesteld is.De forumwereld en de werkelijke wereld is het verschil van koud en warm.
Dan vraag ik me werkelijk af wat ik op een forum te zoeken heb, ik heb veel liever de warmte, maar toch ben ik hier steeds weer. Hou ik nu mijzelf voor de gek?
[uit principe ben ik voor principes]
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Warme en koude persoonlijkheden

Bericht door HJW »

Leon schreef: 08 jan 2022, 16:57
HJW schreef: 08 jan 2022, 16:52
Wat is jouw persoonlijkheid ?
Ik merk dat dit op een forum kouder is dan ik zou willen.
Dat zou voor veel mensen hier kunnen gelden…
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Warme en koude persoonlijkheden

Bericht door Snelheid »

Leon schreef: 08 jan 2022, 16:59
Snelheid schreef: 08 jan 2022, 16:57

Op een forum of in werkelijkheid is een groot verschil waarde @Leon.Als forumleden van dit forum elkaar in werkelijkheid zouden kennen zouden niet zo omgaan met elkaar als het nu gesteld is.De forumwereld en de werkelijke wereld is het verschil van koud en warm.
Dan vraag ik me werkelijk af wat ik op een forum te zoeken heb, ik heb veel liever de warmte, maar toch ben ik hier steeds weer. Hou ik nu mijzelf voor de gek?
Neen je houd je zelf niet voor de gek;je vindt het gewoon leuk om op een forum te zitten en daar lid van te zijn.
Voorts zou het ook graag anders zien maar een forum is net de straat daar lopen ook allerlei mensen rond leuke aardige ,slechte en haatvolle en liefde volle enz enz maar ze houden zich alleen aan de regels die op straat gelden;ach @Leon ook hier zoek je vrienden zorgvuldig uit,en het belangrijkste is dat je in je prive leven warme persoonlijkheden om je heen hebt want daar moet je het mee doen en de rest.......... :o
VERITAS VOS LIBERABIT.
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Warme en koude persoonlijkheden

Bericht door peda »

Bij argumenten uitwisseling gaat het niet primair om warmte maar om logica. Hier gaat het primair om argumentenuitwisseling en secundair om gemmenschappelijk vakantie te beleven of kook gerechten uit te wisselen. Ik zie persoonlijk totaal geen emotionele warmte in E=mc2 of mij niet aansprekende (geloofs) overtuigingen.
Laatst gewijzigd door peda op 08 jan 2022, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Warme en koude persoonlijkheden

Bericht door hopper »

Leon schreef: 08 jan 2022, 16:26 In een preek van redemption church https://www.youtube.com/watch?v=a5OGC__Pla0 vanaf 54:45 kwam het onderscheid tussen warme en koude persoonlijkheden aan de orde ( vanaf 1:05:26 ).
Ik bedacht me toen dat velen zich hier op het forum manifesteren als koude persoonlijkheden. Daarmee bedoel ik afstandelijk, koel, eigengereid, niet bereid in te schikken of toe te geven, en in het bezit van een koud wereldbeeld waar weinig ruimte is voor warmte.

Hoe zien jullie dat? Bereid tot introspectie?
Nee, niet bereid tot introspectie. Dat dit forum afstandelijk, koel, eigengereid etc. is, daar ben ik het volledig mee eens.
Het is hier een kille bedoening met maar weinig menselijke warmte.

Dat het anders kan zijn op een forum heb ik in het verleden mogen ervaren. Ook virtueel kunnen mensen elkaar van dienst zijn.
Ik heb hartelijke, warme persoonlijkheden ontmoet op een forum welke ik in 'het echt' ook ontmoet.

Het leven is geen toeval, warme en hartelijke mensen vallen je toe.
Hier op dit geloofs-forum dan weer niet. Het zij zo. Ik ben tevreden met alle warmte en hartelijkheid welke mij toevalt.
In de persoon van mensen in 'het echt' en ook in virtuele gedaante.
Zonder hen zou mijn leven zinloos zijn.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Warme en koude persoonlijkheden

Bericht door hopper »

Leon schreef: 08 jan 2022, 16:59

Dan vraag ik me werkelijk af wat ik op een forum te zoeken heb, ik heb veel liever de warmte, maar toch ben ik hier steeds weer. Hou ik nu mijzelf voor de gek?
Ik pas me aan op dit forum aan de grote gemeenschappelijke deler, namelijk die van afstandelijk, koel, eigengereid.
Mijn wereldbeeld veranderd niet.
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Warme en koude persoonlijkheden

Bericht door Leon »

Maria K schreef: 08 jan 2022, 16:58
Leon schreef: 08 jan 2022, 16:26 In een preek van redemption church https://www.youtube.com/watch?v=a5OGC__Pla0 kwam het onderscheid tussen warme en koude persoonlijkheden aan de orde.
Eerst bijna twee uur gaan zitten kijken en luisteren om te weten waarom je deze video hebt geplaatst en als inleiding van dit topic.
En als basis, waarop jij tot dit oordeel kunt komen.
Ik bedacht me toen dat velen zich hier op het forum manifesteren als koude persoonlijkheden. Daarmee bedoel ik afstandelijk, koel, eigengereid, niet bereid in te schikken of toe te geven, en in het bezit van een koud wereldbeeld waar weinig ruimte is voor warmte.

Hoe zien jullie dat?
En dan bedoel ik dit negatieve waardeoordeel over je medeforummers, een veroordeling dus, zoals ik dat zie.
Bereid tot introspectie?
Zeker als er goed doordachte en redelijke aanwijzingen daarvoor aangewezen zijn, wil ik kritiek in beraad nemen en dat overdenken.

Wil je ook nog leden bespreken, die je als warme persoonlijkheden ziet?
En wat is dan je omschrijving?

Wat ik me echter afvraag is, of het de bedoeling van dit forum is om een speciaal onderwerp te openen om elkaar de maat te nemen, zoals je in deze topicopening lijkt te beogen.
Ligt het nu aan mij, of is jouw reactie een toonbeeld van koude?

Ik heb de tijden in de topic erbij gezet, maar je hoeft de preek niet te kijken om het onderwerp te begrijpen.

Petra is een warme persoonlijkheid. Zij weigerde als enigste de heksenjachten die soms hier plaatsvinden.

De maat nemen kan, maar ik riep op tot intorspectie.
[uit principe ben ik voor principes]
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Warme en koude persoonlijkheden

Bericht door Leon »

HJW schreef: 08 jan 2022, 17:03
Leon schreef: 08 jan 2022, 16:57

Ik merk dat dit op een forum kouder is dan ik zou willen.
Dat zou voor veel mensen hier kunnen gelden…
Waarom dan toch steeds hier vertoeven, en niet meer van de warmte (als die er is) tonen?
[uit principe ben ik voor principes]
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Warme en koude persoonlijkheden

Bericht door Leon »

hopper schreef: 08 jan 2022, 17:29
Leon schreef: 08 jan 2022, 16:26 In een preek van redemption church https://www.youtube.com/watch?v=a5OGC__Pla0 vanaf 54:45 kwam het onderscheid tussen warme en koude persoonlijkheden aan de orde ( vanaf 1:05:26 ).
Ik bedacht me toen dat velen zich hier op het forum manifesteren als koude persoonlijkheden. Daarmee bedoel ik afstandelijk, koel, eigengereid, niet bereid in te schikken of toe te geven, en in het bezit van een koud wereldbeeld waar weinig ruimte is voor warmte.

Hoe zien jullie dat? Bereid tot introspectie?
Nee, niet bereid tot introspectie. Dat dit forum afstandelijk, koel, eigengereid etc. is, daar ben ik het volledig mee eens.
Het is hier een kille bedoening met maar weinig menselijke warmte.

Dat het anders kan zijn op een forum heb ik in het verleden mogen ervaren. Ook virtueel kunnen mensen elkaar van dienst zijn.
Ik heb hartelijke, warme persoonlijkheden ontmoet op een forum welke ik in 'het echt' ook ontmoet.

Het leven is geen toeval, warme en hartelijke mensen vallen je toe.
Hier op dit geloofs-forum dan weer niet. Het zij zo. Ik ben tevreden met alle warmte en hartelijkheid welke mij toevalt.
In de persoon van mensen in 'het echt' en ook in virtuele gedaante.
Zonder hen zou mijn leven zinloos zijn.
Ja warme en hartelijke mensen vallen je toe. Dat zal zo moeten zijn…ik heb er weinig in mijn omgeving.
[uit principe ben ik voor principes]
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Warme en koude persoonlijkheden

Bericht door Leon »

hopper schreef: 08 jan 2022, 17:31
Leon schreef: 08 jan 2022, 16:59

Dan vraag ik me werkelijk af wat ik op een forum te zoeken heb, ik heb veel liever de warmte, maar toch ben ik hier steeds weer. Hou ik nu mijzelf voor de gek?
Ik pas me aan op dit forum aan de grote gemeenschappelijke deler, namelijk die van afstandelijk, koel, eigengereid.
Mijn wereldbeeld veranderd niet.
Toch wel benieuwd of je iets zou kunnen zeggen over de temperatuur van jouw wereldbeeld…
[uit principe ben ik voor principes]
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Warme en koude persoonlijkheden

Bericht door peda »

Leon schreef: 08 jan 2022, 17:52
Petra is een warme persoonlijkheid. Zij weigerde als enigste de heksenjachten die soms hier plaatsvinden.
Inderdaad en bovendien hield zij niet van de bekende aap-noot-mies betogen.

Daarom behoor ik wegens: inderdaad en bovendien tot de "' fans "" van Petra.

[modbreak Trajecto] In de quote heb ik het afgehakte woord maar even aangevuld. Anders is het wat onduidelijk.
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Warme en koude persoonlijkheden

Bericht door Leon »

peda schreef: 08 jan 2022, 18:06
Leon schreef: 08 jan 2022, 17:52
Petra is een warme persoonlijkheid. Zij weigerde als enigste de heksenjachten die soms hier plaat
Inderdaad en bovendien hield zij niet van de bekende aap-noot-mies betogen.

Daarom behoor ik wegens: inderdaad en bovendien tot de "' fans "" van Petra.
Lees je nog mee Petra? Al twee fans!
[uit principe ben ik voor principes]
Maria K
Berichten: 2887
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Warme en koude persoonlijkheden

Bericht door Maria K »

Leon schreef: 08 jan 2022, 17:52
Maria K schreef: 08 jan 2022, 16:58 Wat ik me echter afvraag is, of het de bedoeling van dit forum is om een speciaal onderwerp te openen om elkaar de maat te nemen, zoals je in deze topicopening lijkt te beogen.
Ligt het nu aan mij, of is jouw reactie een toonbeeld van koude?

Ik heb de tijden in de topic erbij gezet, maar je hoeft de preek niet te kijken om het onderwerp te begrijpen.

Petra is een warme persoonlijkheid. Zij weigerde als enigste de heksenjachten die soms hier plaatsvinden.

De maat nemen kan, maar ik riep op tot intorspectie.
Je kent me niet.
Net zoals je anderen niet kent, als ze niet hier in het openbare forum schrijven.
En deze reactie is erg primair.
Ik schrijf vaak wel lange, maar niet zoveel berichten en ga zeker niet in de herhaling als anderen al iets hebben gezegd.
Maar je kunt ondertussen weten, dat ik niet houd van mensen veroordelen en zeker niet dat uitgebreid gaan bespreken.
En dat ik me daar normaal gesproken verre van houd.
Als ik dat een zeldzame keer doe, dan doe ik dat als ik zie dat anderen onterecht bejegend worden.

Lees eens wat van mij, zou ik zeggen, en ga niet af op één bericht.
Mijn bericht kun je ook zien als een opmerking tot introspectie.

Zie wat Peda schreef.
Dus als je dat koud vindt, dan neem ik dat voor jouw mening mee.
Dat stukje introspectie is prima om er achter te komen, dat andere mensen vaak anders denken dan ik.
peda schreef: 08 jan 2022, 17:23 Bij argumenten uitwisseling gaat het niet primair om warmte maar om logica. Hier gaat het primair om argumentenuitwisseling en secundair om gemmenschappelijk vakantie te beleven of kook gerechten uit te wisselen. Ik zie persoonlijk totaal geen emotionele warmte in E=mc2 of mij niet aansprekende (geloofs) overtuigingen.
Zie ook mijn bericht in de Complimentenbus.
Maria K schreef: 07 jan 2022, 12:51 Maar voor dit topic:
Prachtig hoe creatief men kan zijn om toch positief te kunnen denken.
Mijn complimenten voor ieder met een eerlijke inborst, die dit steeds weer zo positief weet te brengen.

:flower1: :flower1: :flower1:
Ik ben zelf op fora niet zo kusserig en bloemetjes deel ik sporadisch uit, maar heel bewust.
Meestal naar wat mensen schrijven en niet hoe lief ik ze vind.

En het meer serieuse bericht wat ik net heb afgerond in dit topic.
Dat is meer mijn stijl.
viewtopic.php?p=380825#p380825
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Warme en koude persoonlijkheden

Bericht door Leon »

Maria K schreef: 08 jan 2022, 18:52
Leon schreef: 08 jan 2022, 17:52

Ligt het nu aan mij, of is jouw reactie een toonbeeld van koude?

Ik heb de tijden in de topic erbij gezet, maar je hoeft de preek niet te kijken om het onderwerp te begrijpen.

Petra is een warme persoonlijkheid. Zij weigerde als enigste de heksenjachten die soms hier plaatsvinden.

De maat nemen kan, maar ik riep op tot intorspectie.
Je kent me niet.
Net zoals je anderen niet kent, als ze niet hier in het openbare forum schrijven.
En deze reactie is erg primair.
Ik schrijf vaak wel lange, maar niet zoveel berichten en ga zeker niet in de herhaling als anderen al iets hebben gezegd.
Maar je kunt ondertussen weten, dat ik niet houd van mensen veroordelen en zeker niet dat uitgebreid gaan bespreken.
En dat ik me daar normaal gesproken verre van houd.
Als ik dat een zeldzame keer doe, dan doe ik dat als ik zie dat anderen onterecht bejegend worden.

Lees eens wat van mij, zou ik zeggen, en ga niet af op één bericht.
Mijn bericht kun je ook zien als een opmerking tot introspectie.

Zie wat Peda schreef.
Dus als je dat koud vindt, dan neem ik dat voor jouw mening mee.
Dat stukje introspectie is prima om er achter te komen, dat andere mensen vaak anders denken dan ik.
peda schreef: 08 jan 2022, 17:23 Bij argumenten uitwisseling gaat het niet primair om warmte maar om logica. Hier gaat het primair om argumentenuitwisseling en secundair om gemmenschappelijk vakantie te beleven of kook gerechten uit te wisselen. Ik zie persoonlijk totaal geen emotionele warmte in E=mc2 of mij niet aansprekende (geloofs) overtuigingen.
Zie ook mijn bericht in de Complimentenbus.
Maria K schreef: 07 jan 2022, 12:51 Maar voor dit topic:
Prachtig hoe creatief men kan zijn om toch positief te kunnen denken.
Mijn complimenten voor ieder met een eerlijke inborst, die dit steeds weer zo positief weet te brengen.

:flower1: :flower1: :flower1:
Ik ben zelf op fora niet zo kusserig en bloemetjes deel ik sporadisch uit, maar heel bewust.
Meestal naar wat mensen schrijven en niet hoe lief ik ze vind.

En het meer serieuse bericht wat ik net heb afgerond in dit topic.
Dat is meer mijn stijl.
viewtopic.php?p=380825#p380825
Bedankt voor de uitleg.

Het zal zijn dat de een meer behoefte heeft aan een warme uitwisseling dan de ander. Als blijkt dat hier op dit forum helemaal geen behoefte is aan de warme benadering moet ik het maar elders zoeken. Mogelijk kunnen kerkbezoeken straks weer makkelijker.

Zeker als er van die herhalingen zijn van koude stellingen dan verlaagt bij mij de hoop op vriendschappen.
[uit principe ben ik voor principes]
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Warme en koude persoonlijkheden

Bericht door hopper »

Leon schreef: 08 jan 2022, 17:52

Petra is een warme persoonlijkheid. Zij weigerde als enigste de heksenjachten die soms hier plaatsvinden.

Met het de maat nemen van Petra oordeel je alle andere aanwezigen tot een kille persoonlijkheid.
Kennelijk heeft iedereen -uitgezonderd Petra- mee gedaan aan heksenjachten.
Jijzelf ook tot mijn verbazing.

Waarom klinkt de boodschap van Jezus nooit door op -uitgerekend- een christelijk forum?
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Warme en koude persoonlijkheden

Bericht door Piebe Paulusma »

Leon schreef: 08 jan 2022, 16:59
Snelheid schreef: 08 jan 2022, 16:57

Op een forum of in werkelijkheid is een groot verschil waarde @Leon.Als forumleden van dit forum elkaar in werkelijkheid zouden kennen zouden niet zo omgaan met elkaar als het nu gesteld is.De forumwereld en de werkelijke wereld is het verschil van koud en warm.
Dan vraag ik me werkelijk af wat ik op een forum te zoeken heb, ik heb veel liever de warmte, maar toch ben ik hier steeds weer. Hou ik nu mijzelf voor de gek?
De meeste mensen zitten liever in de telefoon dan met mensen want de telefoon kan je wegleggen als je het zat bent.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Warme en koude persoonlijkheden

Bericht door Piebe Paulusma »

hopper schreef: 08 jan 2022, 20:23 Waarom klinkt de boodschap van Jezus nooit door op -uitgerekend- een christelijk forum?
Omdat je het wel moet willen horen natuurlijk!

Fijne avond gewenst! :flower1:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Warme en koude persoonlijkheden

Bericht door Leon »

hopper schreef: 08 jan 2022, 20:23
Leon schreef: 08 jan 2022, 17:52

Petra is een warme persoonlijkheid. Zij weigerde als enigste de heksenjachten die soms hier plaatsvinden.

Met het de maat nemen van Petra oordeel je alle andere aanwezigen tot een kille persoonlijkheid.
Kennelijk heeft iedereen -uitgezonderd Petra- mee gedaan aan heksenjachten.
Jijzelf ook tot mijn verbazing.

Waarom klinkt de boodschap van Jezus nooit door op -uitgerekend- een christelijk forum?
Mij werd gevraagd iemand te noemen met warme persoonlijkheid. Het geldt niet automatisch dat ik dan anderen veroordeel. Niet mijn bedoeling althans. Maar je weet voor jezelf toch wel hoe koud en/of hard je bent?

Ik snap dat niet, moet dat zonodig? Voor wie? met welk doel?

Ik vraag het mij af, logisch toch?
Laatst gewijzigd door Leon op 09 jan 2022, 02:58, 1 keer totaal gewijzigd.
[uit principe ben ik voor principes]
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Warme en koude persoonlijkheden

Bericht door Leon »

Piebe Paulusma schreef: 08 jan 2022, 21:13
Leon schreef: 08 jan 2022, 16:59

Dan vraag ik me werkelijk af wat ik op een forum te zoeken heb, ik heb veel liever de warmte, maar toch ben ik hier steeds weer. Hou ik nu mijzelf voor de gek?
De meeste mensen zitten liever in de telefoon dan met mensen want de telefoon kan je wegleggen als je het zat bent.
Dan ben ik dus ouderwets? Ik ga inderdaad al naar de 58 toe.
?
[uit principe ben ik voor principes]
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Warme en koude persoonlijkheden

Bericht door hopper »

Leon schreef: 09 jan 2022, 02:43
hopper schreef: 08 jan 2022, 20:23

Met het de maat nemen van Petra oordeel je alle andere aanwezigen tot een kille persoonlijkheid.
Kennelijk heeft iedereen -uitgezonderd Petra- mee gedaan aan heksenjachten.
Jijzelf ook tot mijn verbazing.

Waarom klinkt de boodschap van Jezus nooit door op -uitgerekend- een christelijk forum?
Mij werd gevraagd iemand te noemen met warme persoonlijkheid. Het geldt niet automatisch dat ik dan anderen veroordeel. Niet mijn bedoeling althans. Maar je weet voor jezelf toch wel hoe koud en/of hard je bent?

Ik snap dat niet, moet dat zonodig? Voor wie? met welk doel?

Ik vraag het mij af, logisch toch?

Met het uitspreken van het één (Petra die als enige de heksenjachten weigerde) schep je tegelijkertijd het andere.

Het andere zijn alle andere forumdeelnemers die kennelijk wel aan die heksenjachten mee doen.
Dat werp jij zomaar eventjes in de schoot van iedereen behalve Petra.

Voor mijzelf sprekend weet ik niet eens van 'heksenjachten' af, laat staan dat ik er aan mee deed.
Met het de maat nemen van Petra (een warme persoonlijkheid) neem je de rest ook de maat.
Maar kennelijk begrijp of zie je niet waar ik op doel.

Voor mijzelf sprekend deel ik de mensen niet in, in warme en kille persoonlijkheden.
Mijn leven 'gebeurd', warme persoonlijkheden herkennen zich in andere warme persoonlijkheden.
Dat 'gebeurd', wat wil zeggen dat het moeiteloos gaat.
Zowel irl als op internet.
Het 'laten gebeuren' is vrij van oordeel.