De 10 rijkste mensen door corona dubbel zo rijk

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

De 10 rijkste mensen door corona dubbel zo rijk

Bericht door Messenger »

https://www.ad.nl/geld/tien-grootste-ri ... ~ad8e4aa4/

Het is geen schande dat mensen veel geld verdienen, maar als je weet dat miljarden mensen creperen in bittere armoede kun je je afvragen of er niet paal en perk moet worden gesteld aan het vermogen van superrijken. Nu verdienen de rijkste mensen een miljard euro per dag.

https://www.oxfamnovib.nl/nieuws/vermog ... n-de-prijs

Ik ben van mening dat het vermogen van de rijkste personen op Aarde moet worden begrensd tot een bedrag van maximaal 500 miljoen euro.
Alles daarboven komt in een wereldburgerfonds waaruit de armste mensen op Aarde worden betaald, zonder tegenprestatie, om te kunnen voorzien in hun levensonderhoud en goede behuizing (in plaats van sloppenwijken).

Het is wel zaak dat alle burgers worden geregistreerd voor een digitale bankrekening en dat plaatselijke overheden daar niet bij kunnen komen.

Ik ben benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken, en dan in het bijzonder Mart die ik eerder kritiek heb horen geven op buitensporig rijke mensen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: De 10 rijkste mensen door corona dubbel zo rijk

Bericht door MagereHein »

Hier kan ik inderdaad vreselijk verdrietig om worden. De enorme oneerlijkheid!
Zelfde als Rietbergen, vd Lienden, Eurlings, Grauss die altijd weer in topfuncties terecht komen. Gladde handige jongens!

Had ik de ruimte-haantjes al genoemd? Bezos en Musk die raketten laten ontploffen en daar lachend gewoon mee doorgaan.

Is wel een maatschappij die we zelf creëren. Meer is beter. En dat begint al bij schoolkeuze van je kind. Vmbo moet je als ouders toch niet aan denken?!
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: De 10 rijkste mensen door corona dubbel zo rijk

Bericht door hopper »

Aan Elon Musk zien we hoe het spelletje werkt. Hij twittert de bitcoin omhoog en omlaag en de domme massa koopt en verkoopt de gebakken lucht.
Dus wat betekent rijk zijn eigenlijk nog? De tulpenhandel van eeuwen terug is er niks bij.

Suikerberg van FB laat op zijn asociale media allerlei wappies onzin uitkramen en vaart er wel bij. Als de domme massa maar like't en klikt.
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: De 10 rijkste mensen door corona dubbel zo rijk

Bericht door MagereHein »

Maar dat begint al vroeg
Je moet er toch niet aan denken dat je kroost handwerker/arbeider wordt.
t Idee alleen al. Je MOET succes creëeren in t leven. Liefst met een grote bek
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: De 10 rijkste mensen door corona dubbel zo rijk

Bericht door Messenger »

MagereHein schreef: 17 jan 2022, 09:55 Is wel een maatschappij die we zelf creëren. Meer is beter. En dat begint al bij schoolkeuze van je kind. Vmbo moet je als ouders toch niet aan denken?!
Het draait allemaal in onze rijke economie om welvaart. "De economie moet groeien, anders gaat het mis. Zonder economische groei gaat het bergafwaarts met ons." Zo wordt gedacht.

Als we besluiten dat het niet om welvaart moet gaan maar om welzijn, hoeft de nadruk niet te liggen op economische groei en toenemend consumentisme.

En privévermogens van meer dan 500 miljoen, het is de vraag of je kunt leven met zo'n rijkdom zonder je schuldig te voelen over de ellende waarin veel mensen leven.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: De 10 rijkste mensen door corona dubbel zo rijk

Bericht door MagereHein »

Messenger schreef: 17 jan 2022, 11:03
En privévermogens van meer dan 500 miljoen, het is de vraag of je kunt leven met zo'n rijkdom zonder je schuldig te voelen over de ellende waarin veel mensen leven.
500 miljoen. Ik zou me er werkelijk geen raad mee weten. 1 miljoen vind ik meer dan voldoende
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
J-W
Berichten: 2254
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: De 10 rijkste mensen door corona dubbel zo rijk

Bericht door J-W »

Wanneer iedereen tevreden zou zijn met een modaal inkomen zou niemand zijn nek uitsteken een zaken imperium op te zetten wat wel voor de benodigde werkgelegenheid zorgt. Dat de oprichters daarvan het meest profiteren moeten we daarbij maar accepteren. Ik ben wel van mening dat geld wat verdient met "niets" doen, zoals handel in onroerend goed, ontvangen dividend en meer van die leuke inkomstenbronnen wat zwaarder belast mag worden. Ook op plezieruitstapjes zoals even de ruimte in geschoten worden zouden heffingen van meer dan 100% moeten komen voor de armen. In principe zou alle luxe zoals miljoenen kostende jachten zwaar belast moeten worden.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De 10 rijkste mensen door corona dubbel zo rijk

Bericht door HJW »

Messenger schreef: 17 jan 2022, 11:03 Het draait allemaal in onze rijke economie om welvaart. "De economie moet groeien, anders gaat het mis. Zonder economische groei gaat het bergafwaarts met ons." Zo wordt gedacht.
Nou nee, dat is de kern van het kapitalistische systeem, zeker in de neo-liberale variant die "we" aanhangen.
Als we besluiten dat het niet om welvaart moet gaan maar om welzijn, hoeft de nadruk niet te liggen op economische groei en toenemend consumentisme.
Tja, kijk eens wat er gebeurt als de economie met 2% krimpt. Het systeem is fundamenteel rot.
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: De 10 rijkste mensen door corona dubbel zo rijk

Bericht door peda »

Welzijn is de mate van persoonlijk geluk-beleving.
De geluk-beleving kent materiële en immateriële componenten. Zolang de materiële component niet verzadigd is, blijft de vraag naar het steeds maar materiële meer onverkort bestaan. Er wordt geleefd in een samenlevingsvorm waar het aan elk individueel persoon gegeven is om zelf de geluk-beleving ( vastgelegd in de mensenrechten ) , dus ook de materiële component te maximeren.
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: De 10 rijkste mensen door corona dubbel zo rijk

Bericht door MagereHein »

J-W schreef: 17 jan 2022, 12:52 Wanneer iedereen tevreden zou zijn met een modaal inkomen zou niemand zijn nek uitsteken een zaken imperium op te zetten wat wel voor de benodigde werkgelegenheid zorgt. Dat de oprichters daarvan het meest profiteren moeten we daarbij maar accepteren. Ik ben wel van mening dat geld wat verdient met "niets" doen, zoals handel in onroerend goed, ontvangen dividend en meer van die leuke inkomstenbronnen wat zwaarder belast mag worden. Ook op plezieruitstapjes zoals even de ruimte in geschoten worden zouden heffingen van meer dan 100% moeten komen voor de armen. In principe zou alle luxe zoals miljoenen kostende jachten zwaar belast moeten worden.
Naam:Jeff Bezos.
Geschat vermogen: 206 miljard USD. De rijkste man ter wereld, verdient ELKE 60 minuten meer dan 3 miljoen euro.

Jeff Bezos dankt werknemers van Amazon voor zijn ruimtetrip. Sommige werknemers van Amazon reageerden daarop door te stellen dat ze meer geholpen zijn met een hoger loon en betere arbeidsomstandigheden.


Mag het misschien ietsje minder zijn??
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: De 10 rijkste mensen door corona dubbel zo rijk

Bericht door Messenger »

MagereHein schreef: 17 jan 2022, 12:40
Messenger schreef: 17 jan 2022, 11:03
En privévermogens van meer dan 500 miljoen, het is de vraag of je kunt leven met zo'n rijkdom zonder je schuldig te voelen over de ellende waarin veel mensen leven.
500 miljoen. Ik zou me er werkelijk geen raad mee weten. 1 miljoen vind ik meer dan voldoende
Daarom noem ik 500 miljoen. Als je zoveel kunt vergaren is het toch niet erg dat je de rest afstaat aan de armste mensen in deze wereld?
Dat is een half miljard, me dunkt. Hoeveel miljoenenvilla's, privéjets en dure horloges heb je nodig?

Ik denk dat als het moet worden afgedwongen, er een kans is dat er letterlijk koppen gaan rollen onder die puissant rijken.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: De 10 rijkste mensen door corona dubbel zo rijk

Bericht door Messenger »

MagereHein schreef: 17 jan 2022, 20:36
J-W schreef: 17 jan 2022, 12:52 Wanneer iedereen tevreden zou zijn met een modaal inkomen zou niemand zijn nek uitsteken een zaken imperium op te zetten wat wel voor de benodigde werkgelegenheid zorgt. Dat de oprichters daarvan het meest profiteren moeten we daarbij maar accepteren. Ik ben wel van mening dat geld wat verdient met "niets" doen, zoals handel in onroerend goed, ontvangen dividend en meer van die leuke inkomstenbronnen wat zwaarder belast mag worden. Ook op plezieruitstapjes zoals even de ruimte in geschoten worden zouden heffingen van meer dan 100% moeten komen voor de armen. In principe zou alle luxe zoals miljoenen kostende jachten zwaar belast moeten worden.
Naam:Jeff Bezos.
Geschat vermogen: 206 miljard USD. De rijkste man ter wereld, verdient ELKE 60 minuten meer dan 3 miljoen euro.

Jeff Bezos dankt werknemers van Amazon voor zijn ruimtetrip. Sommige werknemers van Amazon reageerden daarop door te stellen dat ze meer geholpen zijn met een hoger loon en betere arbeidsomstandigheden.


Mag het misschien ietsje minder zijn??
Amazon levert geen enkele bijdrage aan de lokale economie en welzijn. Werknemers zijn meestal uitgeknepen ZZP-ers. Belasting en sociale premies worden niet afgedragen.
Lokale ondernemers worden door lage prijzen weggeconcurreerd. UBER werkt op dezelfde wijze. Taxibedrijven worden weggeconcurreerd.

Uiteindelijk blijft er 1 aanbieder over voor alles wat je via Amazon kunt bestellen, en UBER als enige taxibedrijf.
Dan is Amazon en UBER ineens niet meer zo voordelig, maar ze zijn de enige aanbieder in de markt voor zover daar iets van over is.

1 aanbieder...dat klinkt als het communistische aanbod van de vroegere USSR...
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: De 10 rijkste mensen door corona dubbel zo rijk

Bericht door MagereHein »

Brrrrrr
Ben blij dat ik nog nooit iets bij Amazon gekocht heb, ook niet als t goedkoper was.
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: De 10 rijkste mensen door corona dubbel zo rijk

Bericht door Messenger »

MagereHein schreef: 17 jan 2022, 22:12 Brrrrrr
Ben blij dat ik nog nooit iets bij Amazon gekocht heb, ook niet als t goedkoper was.
Om die reden heb ik geen Prime Video, ook al hebben ze aardig aanbod en is het heel erg goedkoop, het is Amazon en net als Chinese internetshops staat het op de zwarte lijst. En UBER gebruik ik ook niet.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: De 10 rijkste mensen door corona dubbel zo rijk

Bericht door Mart »

Vrijwel iedereen heeft wel een mening, maar hoe pak je die rijke empathieloze zooi aan? Ik heb lijden en sterven van hongerige en arme onschuldigen gezien en dat moet koste wat het kost stoppen. Hoe voorkom je de doorlopende volkerenmoord op tienduizenden hongerdoden per dag? Helaas niet zonder een diep globaal gevoel voor genoegdoening op de schuldigen, want na decennia praten over oplossingen is de kloof tussen arm en rijk slechts enorm toegenomen. We hadden de armoede eenvoudig op kunnen lossen en reeds leven op andere planeten hebben kunnen ontdekken, maar in plaats daarvan hebben we een stel rijke stinkerds die graag hun space-vluchtjes willen maken en geld willen verzamelen. Ik zou graag hetzelfde lijden in hun ogen zien als ze de miljoenen aandoen die van de honger sterven -- en daar kan best voor gezorgd worden, want met genoegen zie ik zienderogen op globaal niveau de haat tegen die 0,01% toenemen; waar ik ook kom en zelfs in rijke landen zoals in Nederland, waar vrijwel alle Nederlanders erop achteruit gaan, boodschappen duurder worden en ook de energierekening weer hoger uitvalt. Het Nibud maakt zich nu ook grote zorgen over kwetsbare mensen met een bijstandsuitkering, alleen AOW of een hoge huur. Met een groeiende groep doe ik erg m'n best dit gevoel voor genoegdoening te verspreiden en dat gaat opvallend aanvoudig.
Laatst gewijzigd door Mart op 18 jan 2022, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: De 10 rijkste mensen door corona dubbel zo rijk

Bericht door Messenger »

Mart schreef: 18 jan 2022, 13:41 Vrijwel iedereen heeft wel een mening, maar hoe pak je die rijke empathieloze zooi aan? Ik heb lijden en sterven van hongerige en arme onschuldigen gezien en dat moet koste wat het kost stoppen. Hoe voorkom je de doorlopende volkerenmoord op tienduizenden hongerdoden per dag? Helaas niet zonder een diep globaal gevoel voor genoegdoening op de schuldigen, want na decennia praten over oplossingen is de kloof tussen arm en rijk slechts enorm toegenomen. We hadden de armoede eenvoudig op kunnen lossen en reeds leven op andere planeten hebben kunnen ontdekken, maar in plaats daarvan hebben we een stel rijke stinkerds die graag hun space-vluchtjes willen maken en geld willen verzamelen. Ik zou graag hetzelfde lijden in hun ogen zien als ze de miljoenen aandoen die van de honger sterven -- en daar kan best voor gezorgd worden, want met genoegen zie ik zienderogen op globaal niveau de haat tegen die 0,01% toenemen; waar ik ook kom en zelfs in rijke landen. Met een groeiende groep doe ik erg m'n best dit gevoel voor genoegdoening te verspreiden.
Ik voel met je mee. Wel denk ik dat er een spiritueel ontwaken uit de boze droom nodig is.
Dat men zich ziet als één met de ander, ook als dat een vreemde is buiten het eigen gezin. Dat is stap 1 die we moeten zetten.
Zolang men zich ziet als afgescheiden van elkaar (en God), zoals religies ook vaak onderwijzen, zal er niets veranderen.

Stap 2 is de universele Gulden Regel.

Zolang 1 en 2 niet verwezenlijkt wordt zal er niets veranderen in deze wereld.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: De 10 rijkste mensen door corona dubbel zo rijk

Bericht door MagereHein »

En John de Mol? Die blijft met z'n hele vermogen lekker in Portugal zitten (tweede huis) en wordt er geen cent armer van (schandaal voice).
Arrogante nietsontziende doordouwers
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: De 10 rijkste mensen door corona dubbel zo rijk

Bericht door Messenger »

MagereHein schreef: 18 jan 2022, 13:56 En John de Mol? Die blijft met z'n hele vermogen lekker in Portugal zitten (tweede huis) en wordt er geen cent armer van (schandaal voice).
Arrogante nietsontziende doordouwers
Die gaat zich nog wel roeren denk ik, want is Big Brother wel veilig of al die mooie jongens en meiden die elkaar moeten versieren in die programma's als Temptation Island?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: De 10 rijkste mensen door corona dubbel zo rijk

Bericht door MagereHein »

Messenger schreef: 18 jan 2022, 13:59
MagereHein schreef: 18 jan 2022, 13:56 En John de Mol? Die blijft met z'n hele vermogen lekker in Portugal zitten (tweede huis) en wordt er geen cent armer van (schandaal voice).
Arrogante nietsontziende doordouwers
Die gaat zich nog wel roeren denk ik, want is Big Brother wel veilig of al die mooie jongens en meiden die elkaar moeten versieren in die programma's als Temptation Island?
Ja, maar zoals Bezos lacht als er weer een raketje neerstort zo blijft de Mol met al z'n liquide middelen wel in de running. Smeerpijpen zijn t
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: De 10 rijkste mensen door corona dubbel zo rijk

Bericht door Messenger »

MagereHein schreef: 18 jan 2022, 14:14
Messenger schreef: 18 jan 2022, 13:59
Die gaat zich nog wel roeren denk ik, want is Big Brother wel veilig of al die mooie jongens en meiden die elkaar moeten versieren in die programma's als Temptation Island?
Ja, maar zoals Bezos lacht als er weer een raketje neerstort zo blijft de Mol met al z'n liquide middelen wel in de running. Smeerpijpen zijn t
Alle mensen met invloed misbruiken kunnen soms hun macht misbruiken bij zoiets als The Voice of Big Brother, niet voor niets wordt al decennia lang gesproken over de 'Gooische Matras", en in andere groepen zoals geloofsgemeenschappen is dat niet anders.

De familie De Mol heeft wel een crisis, Johnny de Mol jr. had het zwaar met zijn talkshow Half Acht. Linda is van haar man af en John de Mol sr. zou van de problemen op de hoogte zijn geweest. Sponsors en zakenrelaties breken nu met De Mol.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: De 10 rijkste mensen door corona dubbel zo rijk

Bericht door Mart »

Terwijl de rijkste mensen zienderogen hun rijkdom verveelvuldigen en de kloof met de rest alleen maar groeit, komen zelfs veel middenstanders steeds slechter rond. Ook het Nibud maakt zich nu grote zorgen; vooral voor de mensen die het al moeilijk hadden: fulltime en op meerdere plekken werken, maar niet eens genoeg verdienen om rond te komen (klik).
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: De 10 rijkste mensen door corona dubbel zo rijk

Bericht door hopper »

Messenger schreef: 18 jan 2022, 13:54
Mart schreef: 18 jan 2022, 13:41 Vrijwel iedereen heeft wel een mening, maar hoe pak je die rijke empathieloze zooi aan? Ik heb lijden en sterven van hongerige en arme onschuldigen gezien en dat moet koste wat het kost stoppen. Hoe voorkom je de doorlopende volkerenmoord op tienduizenden hongerdoden per dag? Helaas niet zonder een diep globaal gevoel voor genoegdoening op de schuldigen, want na decennia praten over oplossingen is de kloof tussen arm en rijk slechts enorm toegenomen. We hadden de armoede eenvoudig op kunnen lossen en reeds leven op andere planeten hebben kunnen ontdekken, maar in plaats daarvan hebben we een stel rijke stinkerds die graag hun space-vluchtjes willen maken en geld willen verzamelen. Ik zou graag hetzelfde lijden in hun ogen zien als ze de miljoenen aandoen die van de honger sterven -- en daar kan best voor gezorgd worden, want met genoegen zie ik zienderogen op globaal niveau de haat tegen die 0,01% toenemen; waar ik ook kom en zelfs in rijke landen. Met een groeiende groep doe ik erg m'n best dit gevoel voor genoegdoening te verspreiden.
Ik voel met je mee. Wel denk ik dat er een spiritueel ontwaken uit de boze droom nodig is.
Dat men zich ziet als één met de ander, ook als dat een vreemde is buiten het eigen gezin. Dat is stap 1 die we moeten zetten.
Zolang men zich ziet als afgescheiden van elkaar (en God), zoals religies ook vaak onderwijzen, zal er niets veranderen.

Stap 2 is de universele Gulden Regel.

Zolang 1 en 2 niet verwezenlijkt wordt zal er niets veranderen in deze wereld.

Die gulden regel is onderdeel van het probleem. In de sociale groep helpt men elkaar (eigen volk eerst), daarbuiten zoekt men het maar uit.
Gebruikersavatar
Balthasar
Berichten: 1277
Lid geworden op: 24 dec 2020, 15:44
Man/Vrouw: M

Re: De 10 rijkste mensen door corona dubbel zo rijk

Bericht door Balthasar »

Het probleem is tweevoudig:

1. Tot genoegen van de rijken stemt middelmatig Nederland in meerderheid op rechtse partijen.
2. Tot genoegen van de rijken hebben zeer veel Nederlanders de ambitie rijk te worden en zich dan net zo te gedragen als de bestaande aso-rijken. Er is een sterk tanend besef van algemeen belang.
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: De 10 rijkste mensen door corona dubbel zo rijk

Bericht door peda »

Super-rijken hun rijkdom afnemen, gaat alleen via het onteigenen. Wordt de belastingschroef aangedraaid, dan verkassen de super-rijken naar landen met een milder belastingklimaat. Maar het onteigenen lukt ook niet, omdat ook dan de rijkaard de mogelijkheid heeft om daar te gaan wonen waar het onteigenen niet tot de "" folklore "' behoort. Een onderneming van de rijke lokaal onteigenen kan wel, maar dan blijven wel de ondernemingen van de rijke buiten beschouwing die in andere landen gevestigd zijn. Buiten de lokale landsgrenzen lukt onteigening niet. Bovendien isoleert een land dat overgaat tot onteigening zich van de internationale kapitaal markten, wat voor de lokale economie zeker niet aan te bevelen is. Kortom onteigening van rijken is een droombeeld van een aantal wereldverbeteraars. Zelfs in het "' communistische "' China bestaat een florerende aandelenbeurs en huizen er miljardairs.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: De 10 rijkste mensen door corona dubbel zo rijk

Bericht door hopper »

Kijk maar naar Rusland hoe de rijken hun vermogen beschermen. Poetin en de orthodoxe kerk zijn de beschermheren van de oligarchen.
De oligarchen zetten hun geld weg in het westen op allerlei manieren. En onderwijl drukt Poetin het westen de mes op de keel met een dreiging van oorlog. Daarnaast heeft hij zijn hand op de gaskraan. Dat laatste is weer belangrijk voor de arme mensen, die krijgen van doen met een hoge energierekening. Niet wegens gebrek aan gas, maar omdat de machtige hand van het geld op de gaskraan rust.....

Van de rijken kun je wel verliezen, maar van ze winnen zal nooit lukken.