Vergevensgezind

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Vergevensgezind

Bericht door MagereHein »

Hoe vergevensgezind zijn we? Zelf weet ik niet wat ik er van moet denken.
Ik doel op Soumaya Sahla, een voormalig lid van de terroristische beweging Hofstadgroep. Sahla is hiervoor veroordeeld, heeft haar straf uitgezeten en is tijdens haar verblijf in de cel politicologie gaan studeren. Gevolg: ze is vrijgekomen en nu onder de hoede van Frits Bolkestein.
Dit tot grote woede van Geert natuurlijk. De Hofstadgroep was o.a verantwoordelijk voor de dood op Theo van Gogh.

Mijn vraag: Verdient een voormalig terroriste, na uitzitten van een straf, een tweede kans? Voorstanders pleiten ervoor dat ze uitgebreide kennis heeft van extremistisch gedachtegoed en deze kennis kan benutten. Geert denk daar uiteraard anders over.

En ik? Ik heb geen idee. Voor beide kampen is iets te zeggen.
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Vergevensgezind

Bericht door Piebe Paulusma »

Wat mij betreft nee, geen tweede kans in de politiek in elk geval.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Vergevensgezind

Bericht door Snelheid »

Je hebt 2e kansen en 2e kansen.in dit geval NIET dus.
VERITAS VOS LIBERABIT.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Vergevensgezind

Bericht door hopper »

Vergeven heeft hier niks mee te maken. Soumaya Sahla heeft een fout begaan, is veroordeeld en gestraft en dan ben je weer 'geschoond' volgens het strafrecht. Afgezien van je strafblad dan.

Hier heeft de heer Wilders de boel opgestookt. Als de VVD daarin mee gaat dan zijn ze geen knip voor de neus waard.
Want dan blijkt een (veroordeelde) racist de mores te bepalen bij de VVD. Maar je kunt alles verwachten van de VVD, dus we gaan het zien.
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: Vergevensgezind

Bericht door MagereHein »

Dat laatste is nou exact mijn dilemma. Je bent (terecht) veroordeeld en hebt straf gekregen en dit ook uitgediend. Dan zou je zeggen: met een schone lei weer beginnen.
Enige dat ik me afvraag. Kun je het geïndoctrineerde radicale gedachtegoed wel opschonen? Ik zou denken dat het mogelijk zou moeten kunnen zijn, maar als ik alleen al hier op het forum sommigen zie posten heb ik er een hard hoofd in.
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
Maria K
Berichten: 2887
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Vergevensgezind

Bericht door Maria K »

MagereHein schreef: 25 jan 2022, 08:55 Hoe vergevensgezind zijn we? Zelf weet ik niet wat ik er van moet denken.
Ik doel op Soumaya Sahla, een voormalig lid van de terroristische beweging Hofstadgroep. Sahla is hiervoor veroordeeld, heeft haar straf uitgezeten en is tijdens haar verblijf in de cel politicologie gaan studeren. *

Mijn vraag: Verdient een voormalig terroriste, na uitzitten van een straf, een tweede kans?

En ik? Ik heb geen idee. Voor beide kampen is iets te zeggen.
Een link is wel zo handig
https://nos.nl/artikel/2414174-vvd-gaat ... emakkelijk
https://nl.wikipedia.org/wiki/Soumaya_Sahla, kan zijn dat deze pagina veranderd gaat woorden, daarom een paar antecedenten.
"Soumaya Sahla, geboren 5 juli 1983 In 2005 werd zij samen met Nouriddin El Fahtni en een vriendin gearresteerd in Amsterdam op verdenking van terroristische activiteiten.
Ze was als jongere actief in de islamitische geloofsgemeenschap. Toen ze 18 jaar was bracht ze met haar vader een bezoek aan Mekka waarna ze zich ondanks bezorgdheid van haar ouders aansloot bij een conservatievere moskee.[5] Zij studeerde islamitische theologie aan de Islamitische Universiteit van Europa (IUE) en werkte als geestelijk verzorger in de islamitische gemeenschap."
Het gaat om een persoon, die vanaf haar jeugd ingekapseld is geweest en zich ontwikkeld heeft in de Islamitisch leer.
En is gearresteerd, toen ze 22 jaar was.
Ze is nu 38 jaar.

Mijn mening nu:
Een nieuwe kans als mens?
Ja.
Na uitzitten van straf en aangetoond andere inzichten hebbend.
Welkom binnen een team vwb. adviserende functies en overleg.

Een kans als (toekomstig} machthebber?
Nee.
Net als ieder andere persoon, die misschien een machtspositie zal gaan bekleden, wordt men doorgelicht op referenties en verleden.
Dus mi. niet in werkzaamheden, waarbinnen de functie en taak er een eenzijdige machtsverhouding is vwb. islamitische zaken/betrekkingen tov. medewerkers en anderen.
Dus ook niet in een officiële functie, waarbinnen stemrecht geldt over een beleid.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Maria K
Berichten: 2887
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Vergevensgezind

Bericht door Maria K »

MagereHein schreef: 25 jan 2022, 10:42 Enige dat ik me afvraag. Kun je het geïndoctrineerde radicale gedachtegoed wel opschonen? Ik zou denken dat het mogelijk zou moeten kunnen zijn, maar als ik alleen al hier op het forum sommigen zie posten heb ik er een hard hoofd in.
Dat is ook wat ik meeneem in mijn mening.
Veel mensen blijken na een ontwikkelen van kennis, rationele en gezonde zienswijzen in de loop van hun leven, met het ouder worden toch terug te vallen op wat men van huis uit heeft geleerd.
Vooral ook een crisis in het leven en in de maatschappelijke omstandigheden, kan mensen rigoreus doen veranderen.
Zowel ten goede, als het gaat om daarna wijzer te worden.
Als ook weer terugvallend op oude waarden, zeker als die door de persoon zelf tijdens het volwassen worden verder ontwikkeld zijn.
Zie ook de vele stokken en aantijgingen tegen mensen, waar je sowieso niets van weet.
Heksenjachten tegen schimmen zijn zo gemakkelijk.

Maar op voorhand daarom iemand blijvend veroordelen, wat dus vooroordelen in zou houden, terwijl daar op dit moment geen enkele schijn toe is, is mi. onethisch.
Vandaar ook alleen mijn voorbehoud voor officiële functies met machtsposities, zoals dat voor iedere Nederlander zou gelden.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Vergevensgezind

Bericht door Messenger »

Maria K schreef: 25 jan 2022, 10:55 Het gaat om een persoon, die vanaf haar jeugd ingekapseld is geweest en zich ontwikkeld heeft in de Islamitisch leer.
En is gearresteerd, toen ze 22 jaar was.
Ze is nu 38 jaar.

Mijn mening nu:
Een nieuwe kans als mens?
Ja.
Na uitzitten van straf en aangetoond andere inzichten hebbend.
Welkom binnen een team vwb. adviserende functies en overleg.

Een kans als (toekomstig} machthebber?
Nee.
Net als ieder andere persoon, die misschien een machtspositie zal gaan bekleden, wordt men doorgelicht op referenties en verleden.
Dus mi. niet in werkzaamheden, waarbinnen de functie en taak er een eenzijdige machtsverhouding is vwb. islamitische zaken/betrekkingen tov. medewerkers en anderen.
Dus ook niet in een officiële functie, waarbinnen stemrecht geldt over een beleid.
Een 2e kans in een politieke partij lijkt mij onverstandig.
De kans dat ze gevoelige informatie kan vergaren is groot denk ik.
Wellicht een functie als adviseur of informant bij een politiedienst zoals het NCTV.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Nationaal ... Veiligheid

Maar ik begrijp Wilders heel goed, dat hij ontstemd is over de positie in de VVD. Zelfs partijleden van de VVD vinden het maar niks.

Een veroordeelde pedoseksueel die zijn straf heeft uitgezeten geef je ook geen 2e kans op een kinderopvang of zo.

Een 2e kans in een andere bedrijfstak moet mogelijk blijven, maar wel goed uitzoeken waar het wel en waar het niet kan.
En mevrouw moet ook echt in het vizier blijven van de inlichtingendiensten. Met wie gaat ze om, waar reist ze heen, etc.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Vergevensgezind

Bericht door hopper »

Messenger schreef: 25 jan 2022, 11:53
Maar ik begrijp Wilders heel goed, dat hij ontstemd is over de positie in de VVD.
Ik had niet gedacht dat je zo naïef zou zijn. Het is van Wilders kant politieke munt slaan uit een situatie.
Wat de VVD doet (en daar ben ik ook verbaasd over) is een menselijk gelaat tonen door Soumaya Sahla een kans te geven.
Ze zullen bij de VVD ook wel beseffen dat je daar ter rechterzijde geen punten mee scoort.
Medemenselijkheid is ver te zoeken bij de rechterkant en zeker bij extreemrechts zoals de PVV.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Vergevensgezind

Bericht door Messenger »

hopper schreef: 25 jan 2022, 12:40
Messenger schreef: 25 jan 2022, 11:53
Maar ik begrijp Wilders heel goed, dat hij ontstemd is over de positie in de VVD.
Ik had niet gedacht dat je zo naïef zou zijn. Het is van Wilders kant politieke munt slaan uit een situatie.
Wat de VVD doet (en daar ben ik ook verbaasd over) is een menselijk gelaat tonen door Soumaya Sahla een kans te geven.
Ze zullen bij de VVD ook wel beseffen dat je daar ter rechterzijde geen punten mee scoort.
Medemenselijkheid is ver te zoeken bij de rechterkant en zeker bij extreemrechts zoals de PVV.
Wilders is ontstemd over het feit dat ze deel uitmaakte van een terreurcel die hem onder de zoden wilde hebben.

Hij wordt al vele jaren beveiligd en heeft geen thuis, omdat hij doelwit is van terroristen.

Dat die dame nu beweegt rond het Binnenhof en hem buiten kan tegenkomen, dankzij de VVD die - naïef - wordt opgezadeld met de ex-terroriste door een mogelijk seniel geworden Bolkestein is niet helemaal fris te noemen.

En inderdaad kan Wilders er politieke munt uitslaan, maar die is door Bolkestein en de VVD zelf opgegooid.

Ik heb zelf geen sympathie voor Wilders, laat dat duidelijk zijn.
Laatst gewijzigd door Messenger op 25 jan 2022, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Vergevensgezind

Bericht door hopper »

Messenger schreef: 25 jan 2022, 12:50
hopper schreef: 25 jan 2022, 12:40

Ik had niet gedacht dat je zo naïef zou zijn. Het is van Wilders kant politieke munt slaan uit een situatie.
Wat de VVD doet (en daar ben ik ook verbaasd over) is een menselijk gelaat tonen door Soumaya Sahla een kans te geven.
Ze zullen bij de VVD ook wel beseffen dat je daar ter rechterzijde geen punten mee scoort.
Medemenselijkheid is ver te zoeken bij de rechterkant en zeker bij extreemrechts zoals de PVV.
Wilders is ontstemd over het feit dat ze deel uitmaakte van een terreurcel die hem onder de zoden wilde hebben.
Dat die dame nu beweegt rond het Binnenhof en hem buiten kan tegenkomen, dankzij de VVD die - naïef - wordt opgezadeld met de ex-terroriste door een mogelijk seniel geworden Bolkestein is niet helemaal fris te noemen.

En inderdaad kan Wilders er politieke munt uitslaan, maar die is door Bolkestein en de VVD zelf opgegooid.

De VVD en Bolkenstein zijn juist in mijn achting weer een streepje gestegen.
Het populisme van Wilders, Baudet enz is het verderf in de samenleving.
Dus het zal me benieuwen of de VVD vol houdt of dat de VVD zwicht voor tirannen.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Vergevensgezind

Bericht door hopper »

https://www.trouw.nl/politiek/wat-te-do ... gle.com%2F
De PVV-leider opende frontaal de aanval op haar en de VVD. Hij voelde zich niet meer veilig, omdat de partij Sahla vrij zou laten rondlopen in de wandelgangen van de Tweede Kamer. Hermans ontkende de aantijgingen met klem. Sahla komt niet in de Kamer en heeft ook geen toegangspasje.
Hier zien we hoe de heer Wilders aan misleiding doet. Hij suggereert steeds maar weer zaken die onwaar zijn. In normaal taalgebruik heet dat 'liegen'.

En dan dat gekwaak over Fonda Sahla, de 'zus van'. Hij is bang van haar vanwege het 'zus zijn'.

De broer van Wilders is toch ook niet schuldig aan het racisme en de leugens van Wilders?
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Vergevensgezind

Bericht door hopper »

Maar het is een interessante kwestie. We kunnen straks zien of de VVD daadwerkelijk is wat ze zegt te zijn, namelijk een liberale partij, of dat ze toegeeft aan extremisme. Mevrouw Sahla is gederadicaliseerd en de kwestie is nu of dat 'goed genoeg' is. Wordt mevrouw Sahla weggebonjourd op aandrang van een geradicaliseerde haatprofeet dan is dat een signaal naar de islamitische gemeenschap in ons land dat je het bij die Nederlanders nooit goed kan doen.

Wint de haat? Of wint de seculiere, liberale samenleving? We wachten af....
Maria K
Berichten: 2887
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Vergevensgezind

Bericht door Maria K »

Wat is menselijk en wat eisen we met z'n allen, of ieder voor zich, van politici?
Van onze vertegenwoordigers, maar ook van hen, die voor allemaal een best mogelijk beleid moeten uitstippelen.
Wat zijn de beste voorwaarden voor talenten en bekwaamheden voor de functie van het laatste?

We zien hier duidelijk het verschil in het
- beoordelingesvermogen van een mens met gevoelens en gevoelsbelevingen en het
- beoordelingsvermogen zoals objectieve politicus zou moeten hebben, die zichzelf wil toevoegen aan een team gekozen leiders binnen een democratie en die zich laat leiden door de beginselen van de rechten van de mens.

Blijkbaar zijn veel politici in de eerste plaatst mensen, die zich laten leiden door eigen persoonlijke gevoelens en ook door de waan van de dag.
Mensen, die dat niet kunnen scheiden en daar boven kunnen staan in hun functie, zouden beter anderen die plaats aan het roer moeten laten innemen, dan een land te willen regeren naar eigen belevenissen en angsten.
Dat zou er igv. een regeringsleider er niet toe moeten doen, want hoge bomen vangen altijd veel wind en daar moet je op berekend zijn.
Kun je dat niet, dan moet je niet de politiek in willen gaan.
Laatst gewijzigd door Maria K op 25 jan 2022, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Vergevensgezind

Bericht door Bonjour »

hopper schreef: 25 jan 2022, 14:44weggebonjourd
Ik doe het niet.

Als ik lang geleden voorzien had dat ik moderator zou worden en zoveel bans zo moeten geven, had ik een andere naam gekozen.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: Vergevensgezind

Bericht door MagereHein »

Een dame als Sahla zou goed kunnen laten zien dat deradicaliseren mogelijk is. Het risico dat VVD niet zou willen nemen is dat mevrouw toch die verborgen agenda heeft.
Ik moest denken aan die WTC-malloten die een vliegbrevet haalden. Waren nette mensen maar wel wolven in schaapskleren. Je kunt mensen niet blijven afrekenen op hun verleden, maar je moet dit altijd in je achterhoofd houden.
Blijft zo een lastige kwestie. Het geroeptoeter van Wilders is enigszins begrijpelijk maar we kennen zijn methoden inmiddels.
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Vergevensgezind

Bericht door Bonjour »

Het hele idee van het strafblad en de veel gebruikte VOG is dat je mensen ook na straf blijft straffen. Niet dat ik daar voor ben, maar het probleem is veel groter dan alleen voor deze mevrouw.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Maria K
Berichten: 2887
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Vergevensgezind

Bericht door Maria K »

Bonjour schreef: 25 jan 2022, 15:54
hopper schreef: 25 jan 2022, 14:44weggebonjourd
Ik doe het niet.

Als ik lang geleden voorzien had dat ik moderator zou worden en zoveel bans zo moeten geven, had ik een andere naam gekozen.
Troost je.
Bonjour is altijd nog een vriendelijke begroeting in de betekenis van: "Hallo, alles goed hier vandaag?"
En niet, zoals het door veel Nederlanders, die niet de allereerste beginselen van het frans kennen, als afscheid wordt gebruikt, zoals bij ons.
"Dag allemaal en nog een "goedendag" verder." of ook wel: "Doei, en nu wegwezen."

Ik weet wel, dat ik dat jou niet hoef uit te leggen en dat het ook om zelfspot kan gaan. (de enige manier van spot, die mi. nog betamelijk is)
En ook dat het meestal van anderen ook humoristisch bedoeld is.
Maar voor nederlanders, als die weten wat het woord betekent, vaak toch (een beetje) misplaatst.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Vergevensgezind

Bericht door Bonjour »

Maria K schreef: 25 jan 2022, 16:15 Bonjour is altijd nog een vriendelijke begroeting in de betekenis van: "Hallo, alles goed hier vandaag?"
Weet ik. Ik baal alleen van de massa ban's die ik hier moet uitdelen, waardoor de associatie van mijn gebruikersnaam eerder met "Ga maar weer" dan met "Leuk je te zien" zal worden gemaakt.

Maar goed. Moest ik even kwijt. Back On Topic.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Trajecto
Site Admin
Berichten: 15540
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:07
Man/Vrouw: M
Locatie: midden van het land

Re: Vergevensgezind

Bericht door Trajecto »

Bonjour schreef: 25 jan 2022, 15:54
hopper schreef: 25 jan 2022, 14:44weggebonjourd
Ik doe het niet.

Als ik lang geleden voorzien had dat ik moderator zou worden en zoveel bans zo moeten geven, had ik een andere naam gekozen.
Tsja ach, met een naam en ook met een forumnaam is vaak wel weer iets te bedenken dat dan niet zo leuk aandoet.
Maar ik moet zeggen dat ik Bonjour als forumnaam steeds wel een mooi-gekozen naam vind; hij klinkt gezellig.

Oké ja.., back on topic.
Nulla aetas ad discendum sera
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Vergevensgezind

Bericht door hopper »

MagereHein schreef: 25 jan 2022, 16:03 Een dame als Sahla zou goed kunnen laten zien dat deradicaliseren mogelijk is. Het risico dat VVD niet zou willen nemen is dat mevrouw toch die verborgen agenda heeft.
De VVD heeft zich tot dusver niet uitgesproken over de kwestie. Geven ze toe aan de druk van Wilders en andere moslim haters , dan is de tolerante , open samenleving weer een stukje verder weg.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Vergevensgezind

Bericht door hopper »

Maria K schreef: 25 jan 2022, 16:15
Bonjour schreef: 25 jan 2022, 15:54
Ik doe het niet.

Als ik lang geleden voorzien had dat ik moderator zou worden en zoveel bans zo moeten geven, had ik een andere naam gekozen.
Troost je.
Bonjour is altijd nog een vriendelijke begroeting in de betekenis van: "Hallo, alles goed hier vandaag?"
En niet, zoals het door veel Nederlanders, die niet de allereerste beginselen van het frans kennen, als afscheid wordt gebruikt, zoals bij ons.
"Dag allemaal en nog een "goedendag" verder." of ook wel: "Doei, en nu wegwezen."
Ik leer dat 'besjoer' Mestreechs is voor tot ziens. Dialect dus vlakbij de taalgrens.
Wegbonjouren is dan ook goed Nederlands.

https://www.woorden.org/woord/wegbonjouren

Taal leeft.....
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Vergevensgezind

Bericht door Messenger »

hopper schreef: 25 jan 2022, 17:02
MagereHein schreef: 25 jan 2022, 16:03 Een dame als Sahla zou goed kunnen laten zien dat deradicaliseren mogelijk is. Het risico dat VVD niet zou willen nemen is dat mevrouw toch die verborgen agenda heeft.
De VVD heeft zich tot dusver niet uitgesproken over de kwestie. Geven ze toe aan de druk van Wilders en andere moslim haters , dan is de tolerante , open samenleving weer een stukje verder weg.
Afgelopen zondag in WNL op Zondag:
https://www.youtube.com/watch?v=PU3aI07KE58
Mevrouw Hermans, fractievoorzitter VVD. Zij voelt zich er ongemakkelijk bij.
Laatst gewijzigd door Messenger op 25 jan 2022, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: Vergevensgezind

Bericht door MagereHein »

Het is ook op z'n zachtst gezegd een ongemakkelijke situatie. Emoties speuren (begrijpelijke) hoofdrol. Terrorisme is helaas onderdeel in ons leven geworden. Hoe clean ben je werkelijk in je hoofd als "ex"-terrorist? Is het brein 2x te manipuleren/indoctrineren naar uitersten toe?
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Vergevensgezind

Bericht door hopper »

Messenger schreef: 25 jan 2022, 17:09
hopper schreef: 25 jan 2022, 17:02

De VVD heeft zich tot dusver niet uitgesproken over de kwestie. Geven ze toe aan de druk van Wilders en andere moslim haters , dan is de tolerante , open samenleving weer een stukje verder weg.
Afgelopen zondag in WNL op Zondag:
https://www.youtube.com/watch?v=PU3aI07KE58
Mevrouw Waller, fractievoorzitter VVD. Zij voelt zich er ongemakkelijk bij.
Ongemakkelijk is een ander woord voor: "we doen er even niks mee".