Vergevensgezind

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Vergevensgezind

Bericht door Bonjour »

Messenger schreef: 25 jan 2022, 17:09
Mevrouw Waller, fractievoorzitter VVD. Zij voelt zich er ongemakkelijk bij.
Bedoel je niet Hermans? Waller ken ik niet.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Vergevensgezind

Bericht door hopper »

MagereHein schreef: 25 jan 2022, 17:12 Het is ook op z'n zachtst gezegd een ongemakkelijke situatie. Emoties speuren (begrijpelijke) hoofdrol. Terrorisme is helaas onderdeel in ons leven geworden. Hoe clean ben je werkelijk in je hoofd als "ex"-terrorist? Is het brein 2x te manipuleren/indoctrineren naar uitersten toe?
Even de zaken zuiver bekijken. De VVD wordt de maat genomen door een veroordeelde extremist (Wilders) in een kwestie waarin een extremist (Soumaya Sahla) juist is gederadicaliseerd.

Tenzij jij voorkeur hebt voor een bepaalde vorm van extremisme, weet ik wel wiens zijde ik kies.
En dat is niet de zijde van de man die dagelijks nog bewijst een extremist te zijn.....
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Vergevensgezind

Bericht door Messenger »

Bonjour schreef: 25 jan 2022, 17:18
Messenger schreef: 25 jan 2022, 17:09
Mevrouw Waller, fractievoorzitter VVD. Zij voelt zich er ongemakkelijk bij.
Bedoel je niet Hermans? Waller ken ik niet.
Ja klopt. Verkeerd gelezen. Zal het bericht even aanpassen indien mogelijk.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Vergevensgezind

Bericht door hopper »

https://onzetaal.nl/taaladvies/vergevin ... vensgezind
Vergevingsgezind en vergevensgezind zijn allebei goed. Alle woordenboeken en spellinglijsten vermelden beide vormen.

Ik vond de topictitel wat merkwaardig. Maar het is goed Nederlands, hoewel ik het woord niet ken.
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3574
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Vergevensgezind

Bericht door dingo »

Ik heb even niet alle feiten gecontroleerd maar ik begrijp dat deze dame opgepakt is toen ze 22 was en inmiddels 38. Het zal de meeste deelnemers van het forum niet ontgaan zij dat mensen naar mate ze ouder worden ze ook milder worden. Dus ja dat iemand die zijn straf uitgezeten en gederadicaliseerd is heeft recht heeft op een tweede kans is imo volkomen terecht. Persoonlijk verwacht ik ook niet dat de dame in kwestie nog snel weer van politieke overtuiging zal veranderen, ze is wel wat wijzer geworden denk ik.
Laatst gewijzigd door dingo op 25 jan 2022, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Spreuken 26:4
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Vergevensgezind

Bericht door Messenger »

Ik vraag me af wat voor kans ze zou krijgen in de VS.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Vergevensgezind

Bericht door Snelheid »

dingo schreef: 25 jan 2022, 18:07 Ik heb even niet alle feiten gecontroleerd maar ik begrijp dat deze dame opgepakt is toen ze 22 was en inmiddels 38. Het zal de meeste deelnemers van het forum niet ontgaan zij dat mensen naar mate ze ouder worden ze ook milder worden. Dus ja dat iemand die zijn straf uitgezeten en geradicaliseerd is heeft recht heeft op een tweede kans is imo volkomen terecht. Persoonlijk verwacht ik ook niet dat de dame in kwestie nog snel weer van politieke overtuiging zal veranderen, ze is wel wat wijzer geworden denk ik.
Heb je wel is van facade politiek gehoord en spreken met twee tongen,daar staan ze bekend om; Wilders gaat niet voor niets zo te keer,zou iedereen doen,Maar goed blijkt wel weer de VVD is goed de weg kwijt.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Vergevensgezind

Bericht door Bonjour »

Wel even interessant:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Soumaya_Sahla

Ik geef haar het voordeel van de twijfel.

Het was wel mooi geweest als Hermans het voor haar opgenomen had. Mensen van de VVD hebben al jaren contact met haar. Zo beroerd kan ze niet zijn.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Vergevensgezind

Bericht door hopper »

Hermans maakt tot dusver dan ook een zwakke indruk. Zij is het gezicht van de VVD en behoort achter haar mensen te staan.
Maar het hoeft geen betoog dat ik niet erg gecharmeerd ben van de VVD.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Vergevensgezind

Bericht door Zolderworm »

Bonjour schreef: 25 jan 2022, 18:53 Wel even interessant:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Soumaya_Sahla

Ik geef haar het voordeel van de twijfel.

Het was wel mooi geweest als Hermans het voor haar opgenomen had. Mensen van de VVD hebben al jaren contact met haar. Zo beroerd kan ze niet zijn.
Het kan heel goed zijn dat je op jonge leeftijd extreem bent maar daar later op terugkomt. En totaal van gedachten verandert. Je kunt iemand niet vastpinnen op zijn/haar verleden.
Only dead fish go with the flow
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Vergevensgezind

Bericht door Bonjour »

Frits Bolkestein is sinds 2011 de mentor van Soumaya Sahla.
Dat is dus 6 jaar na haar arrestatie. Ik denk dat iemand als Bolkestein wel door heeft of iemand oprecht is of niet.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Vergevensgezind

Bericht door Zolderworm »

Bonjour schreef: 25 jan 2022, 23:59
Frits Bolkestein is sinds 2011 de mentor van Soumaya Sahla.
Dat is dus 6 jaar na haar arrestatie. Ik denk dat iemand als Bolkestein wel door heeft of iemand oprecht is of niet.
Dat denk ik ook. Toen ik in 1971 de PSP verliet, omdat ik het pacifisme onhoudbaar vond, was ook ik oprecht.
Only dead fish go with the flow
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Vergevensgezind

Bericht door hopper »

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/vvd-gevo ... nctie-neer

Bij de VVD is Wilders de baas......
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Vergevensgezind

Bericht door hopper »

https://joop.bnnvara.nl/opinies/sophie- ... de-leeuwen
Maar Hermans schrok zich kennelijk een hoedje toen PVV-leider Geert Wilders in het debat over de regeringsverklaring brulde dat Sahla zijn leven bedreigd heeft en dus voor eeuwig niet deugt. Rutte probeerde hem nog van het tegendeel te overtuigen, maar al snel na het debat kwam Sophie Hermans tot andere inzichten. Ze was ‘geschrokken’ door de woorden van Wilders en ging ‘nadenken’ over de rol van Sahla in haar partij. Die was ‘tafelvoorzitter terrorisme en radicalisering’, een vrijwilligersfunctie waarvan tot voor kort nog zo goed als niemand had gehoord. Enkele dagen nadat Hermans had aangekondigd te gaan nadenken, legde Sahla haar functie neer.
Ik ben niet de enige die het zwakke optreden van Hermans en Rutte is opgevallen. De VVD top die zich laat ringeloren door voormalig VVD lid Wilders is een lachwekkende vertoning. Dit kunnen politieke tegenstanders dan weer gebruiken t.z.t.. De VVD gooit haar eigen mensen voor de bus....
Misschien dat ze nog weet terug te vechten (iedereen verdient tenslotte een tweede kans, nietwaar Sophie?), maar ik heb er een hard hoofd in.
Ik ook. Een politiek leider is gelijk goed.