Bevangen door de Heilige Geest?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Bevangen door de Heilige Geest?

Bericht door hopper »

Gaitema schreef: 22 jul 2013, 17:04 Vandaag wat meegemaakt jongens. Ik heb extreem charismatische Braziliaanse buren. Afgelopen nacht wisten ze 3 huizenblokken uit hun slaap te houden door een gebedssamenkomst te houden. Er werd gebeukt op de grond en geschreeuwd bij het leven en dat meer dan een uur lang. Het leek letterlijk (en dat zei ik een Braziliaanse man die ik er over aansprak) dat ze het fundament onder hun huis aan het weg slaan waren.
Wat een indianenbende leek dat! Ik wees hem erop dat in de bijbel staat dat je met iedereen in vrede moet leven, maar dat we nu heel veel onrust in de buurt hebben. Hun vier buuradressen links van hen en een hoekhuis van een blok tegen over hen schrijven nu allemaal een brief naar de woningstichting met een klacht (5 adressen in totaal). De man zei dat ze nogal vol waren van Jezus en zoals met pinksteren van de christenen gezegd werd bij de uitstorting van de Heilige Geest dat ze dronken waren, zo lijkt dat ook als de Heilige Geest onder hen manifesteert.
Maar toch kwam bij hem wel het bewustzijn dat er wel ergens een grens zit in de uitingen. De hele buurt moest nou ook weer niet hele nachten wakker te liggen.

Even vragen naar de bekende weg, maar wat dunkt jullie hiervan?

Groeten,

Gait

Wat ik er van dunkt is dat ik blij ben dat ik ongelovige buren heb. Althans, geen spóór van religieuze overtuiging is er bij hen te bekennen.
Dat komt mijn nachtrust ten goede! (Op wat dronken jongeren in het weekend na.)
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Bevangen door de Heilige Geest?

Bericht door Piebe Paulusma »

Waarom zit je oude topics te bumpen Hopper, verveel je je?

Zulke buren zal je maar hebben, niet best!
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Bevangen door de Heilige Geest?

Bericht door hopper »

Piebe Paulusma schreef: 18 okt 2020, 17:47 Waarom zit je oude topics te bumpen Hopper, verveel je je?

Zulke buren zal je maar hebben, niet best!
Ik ben hier mede om te leren wat voor christenen er allemaal zijn. In oude topics valt wel het e.e.a. te leren.
Zodoende grasduin ik wel eens in de oude topics. Meer is er niet hoor.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Bevangen door de Heilige Geest?

Bericht door Piebe Paulusma »

hopper schreef: 18 okt 2020, 17:53
Piebe Paulusma schreef: 18 okt 2020, 17:47 Waarom zit je oude topics te bumpen Hopper, verveel je je?

Zulke buren zal je maar hebben, niet best!
Ik ben hier mede om te leren wat voor christenen er allemaal zijn. In oude topics valt wel het e.e.a. te leren.
Zodoende grasduin ik wel eens in de oude topics. Meer is er niet hoor.
Leer dan van mij dit: het een sluit het ander niet uit. De fysieke opstanding sluit de geestelijke niet uit. Zo sluit ook de letterlijke vervulling de geestelijke betekenis geenszins uit.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10105
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Bevangen door de Heilige Geest?

Bericht door Messenger »

Ik kijk nooit naar de Rijdende Rechter op sbs6 met mr. Frank Visser, maar laatst was het interessant en ging het niet om een ruzie over een Conifeer.

Het betrof een jong stel in de wijk Charlois dat op de 2e verdieping woont van een appartementencomplex.
Op de begane grond is de Pinkstergemeente gevestigd met een kerkzaal.

Het stel werd tijdens diensten van de Pinkstergemeente uit bed getrild, het hele huis trilde en dat kwam door de rockband van de kerk die met versterkers een gigantische overlast veroorzaakte. Het jonge stel woonde een paar jaar in de hel door de herrie.
Buiten het lawaai van de muziek was er ook overlast van krankzinnig krijsende kerkgangers.

De Pinkstergemeente vond het meevallen. Drie bestuurders vroegen waarom het stel er was komen wonen, de kerk bestond al 22 jaar. En ze zeiden ook : "Neem maar oordopjes."

Schandalig niet? Enfin mr. Frank Visser had een geluidsexpert meegenomen die op een zondag ging meten.

Het jonge stel zei dat de kerk nu heel zachtjes deed vanwege de meting. Deze viel inderdaad lager uit. Evengoed veel te hoog.
De bestuursleden zeiden dat het altijd zo luid was als deze zondag.

"Maar u heeft al een maand lang gemeten nietwaar?" vroeg meester Visser de expert.
Nou inderdaad! De hele maand bleken de metingen op zondag en een aantal andere dagen van de week veel te hoog, 55 decibel.
De schijnheiligheid op de gezichten van het bestuur veranderde in geschrokken.

Uitspraak was: geen versterkte muziek op straffe van 100 euro per keer tot maximum 10.000 euro.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Bevangen door de Heilige Geest?

Bericht door Piebe Paulusma »

Verschrikkelijk zulke krijsende figuren die religie zien als een drug. Ik ben daar enorm allergisch voor.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Bevangen door de Heilige Geest?

Bericht door Mart »

Messenger schreef: 18 okt 2020, 18:01 Ik kijk nooit naar de Rijdende Rechter op sbs6 met mr. Frank Visser, maar laatst was het interessant en ging het niet om een ruzie over een Conifeer.

Het betrof een jong stel in de wijk Charlois dat op de 2e verdieping woont van een appartementencomplex.
Op de begane grond is de Pinkstergemeente gevestigd met een kerkzaal.

Het stel werd tijdens diensten van de Pinkstergemeente uit bed getrild, het hele huis trilde en dat kwam door de rockband van de kerk die met versterkers een gigantische overlast veroorzaakte. Het jonge stel woonde een paar jaar in de hel door de herrie.
Buiten het lawaai van de muziek was er ook overlast van krankzinnig krijsende kerkgangers.

De Pinkstergemeente vond het meevallen. Drie bestuurders vroegen waarom het stel er was komen wonen, de kerk bestond al 22 jaar. En ze zeiden ook : "Neem maar oordopjes."

Schandalig niet? Enfin mr. Frank Visser had een geluidsexpert meegenomen die op een zondag ging meten.

Het jonge stel zei dat de kerk nu heel zachtjes deed vanwege de meting. Deze viel inderdaad lager uit. Evengoed veel te hoog.
De bestuursleden zeiden dat het altijd zo luid was als deze zondag.

"Maar u heeft al een maand lang gemeten nietwaar?" vroeg meester Visser de expert.
Nou inderdaad! De hele maand bleken de metingen op zondag en een aantal andere dagen van de week veel te hoog, 55 decibel.
De schijnheiligheid op de gezichten van het bestuur veranderde in geschrokken.

Uitspraak was: geen versterkte muziek op straffe van 100 euro per keer tot maximum 10.000 euro.
Heb je een linkje naar de aflevering? Kan hem niet vinden op Rijdende Rechter Gemist (de laatste uitzending op deze site is van 9-10-2020).
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10105
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Bevangen door de Heilige Geest?

Bericht door Messenger »

Mart schreef: 18 okt 2020, 20:12 Heb je een linkje naar de aflevering? Kan hem niet vinden op Rijdende Rechter Gemist (de laatste uitzending op deze site is van 9-10-2020).
https://kijk.nl/programmas/mr-frank-vis ... fDEFjkZ0hz
Het programma heet tegenwoordig Mr Frank Visser doet uitspraak.
Laatst gewijzigd door Messenger op 18 okt 2020, 22:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bevangen door de Heilige Geest?

Bericht door Gaitema »

Messenger schreef: 18 okt 2020, 18:01 Ik kijk nooit naar de Rijdende Rechter op sbs6 met mr. Frank Visser, maar laatst was het interessant en ging het niet om een ruzie over een Conifeer.

Het betrof een jong stel in de wijk Charlois dat op de 2e verdieping woont van een appartementencomplex.
Op de begane grond is de Pinkstergemeente gevestigd met een kerkzaal.

Het stel werd tijdens diensten van de Pinkstergemeente uit bed getrild, het hele huis trilde en dat kwam door de rockband van de kerk die met versterkers een gigantische overlast veroorzaakte. Het jonge stel woonde een paar jaar in de hel door de herrie.
Buiten het lawaai van de muziek was er ook overlast van krankzinnig krijsende kerkgangers.

De Pinkstergemeente vond het meevallen. Drie bestuurders vroegen waarom het stel er was komen wonen, de kerk bestond al 22 jaar. En ze zeiden ook : "Neem maar oordopjes."

Schandalig niet? Enfin mr. Frank Visser had een geluidsexpert meegenomen die op een zondag ging meten.

Het jonge stel zei dat de kerk nu heel zachtjes deed vanwege de meting. Deze viel inderdaad lager uit. Evengoed veel te hoog.
De bestuursleden zeiden dat het altijd zo luid was als deze zondag.

"Maar u heeft al een maand lang gemeten nietwaar?" vroeg meester Visser de expert.
Nou inderdaad! De hele maand bleken de metingen op zondag en een aantal andere dagen van de week veel te hoog, 55 decibel.
De schijnheiligheid op de gezichten van het bestuur veranderde in geschrokken.

Uitspraak was: geen versterkte muziek op straffe van 100 euro per keer tot maximum 10.000 euro.
Ik heb het ook gezien ja. Viel me ook op. Ik denk in de eerste plaats: "ga met je kerk niet onder een flat zitten. Kom aan zeg!"
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bevangen door de Heilige Geest?

Bericht door Gaitema »

hopper schreef: 18 okt 2020, 17:43
Gaitema schreef: 22 jul 2013, 17:04 Vandaag wat meegemaakt jongens. Ik heb extreem charismatische Braziliaanse buren. Afgelopen nacht wisten ze 3 huizenblokken uit hun slaap te houden door een gebedssamenkomst te houden. Er werd gebeukt op de grond en geschreeuwd bij het leven en dat meer dan een uur lang. Het leek letterlijk (en dat zei ik een Braziliaanse man die ik er over aansprak) dat ze het fundament onder hun huis aan het weg slaan waren.
Wat een indianenbende leek dat! Ik wees hem erop dat in de bijbel staat dat je met iedereen in vrede moet leven, maar dat we nu heel veel onrust in de buurt hebben. Hun vier buuradressen links van hen en een hoekhuis van een blok tegen over hen schrijven nu allemaal een brief naar de woningstichting met een klacht (5 adressen in totaal). De man zei dat ze nogal vol waren van Jezus en zoals met pinksteren van de christenen gezegd werd bij de uitstorting van de Heilige Geest dat ze dronken waren, zo lijkt dat ook als de Heilige Geest onder hen manifesteert.
Maar toch kwam bij hem wel het bewustzijn dat er wel ergens een grens zit in de uitingen. De hele buurt moest nou ook weer niet hele nachten wakker te liggen.

Even vragen naar de bekende weg, maar wat dunkt jullie hiervan?

Groeten,

Gait

Wat ik er van dunkt is dat ik blij ben dat ik ongelovige buren heb. Althans, geen spóór van religieuze overtuiging is er bij hen te bekennen.
Dat komt mijn nachtrust ten goede! (Op wat dronken jongeren in het weekend na.)
Dus alle gelovige buren maken volgens jou herrie?
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10105
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Bevangen door de Heilige Geest?

Bericht door Messenger »

Mart schreef: 18 okt 2020, 20:12Heb je een linkje naar de aflevering? Kan hem niet vinden op Rijdende Rechter Gemist (de laatste uitzending op deze site is van 9-10-2020).
Hier de link naar de uitzending, de eerdere link deugde niet.
https://kijk.nl/programmas/mr-frank-vis ... fDEFjkZ0hz
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Bevangen door de Heilige Geest?

Bericht door Mart »

Messenger schreef: 18 okt 2020, 22:10
Mart schreef: 18 okt 2020, 20:12Heb je een linkje naar de aflevering? Kan hem niet vinden op Rijdende Rechter Gemist (de laatste uitzending op deze site is van 9-10-2020).
Hier de link naar de uitzending, de eerdere link deugde niet.
https://kijk.nl/programmas/mr-frank-vis ... fDEFjkZ0hz
Kan de video helaas niet bekijken vanaf mijn locatie (Spanje). De eerste link werkt wel, maar stopt vervolgens vrij snel. Heb de uitzending (Mr. Frank Visser doet uitspraak, Seizoen 5, aflevering 34, 15 OKTOBER 2020) evenmin op youtube kunnen vinden. Jammer, maar geen probleem. Dank voor het zoeken.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Bevangen door de Heilige Geest?

Bericht door hopper »

Gaitema schreef: 18 okt 2020, 21:09

Dus alle gelovige buren maken volgens jou herrie?
Nee, natuurlijk niet!
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bevangen door de Heilige Geest?

Bericht door Gaitema »

hopper schreef: 18 okt 2020, 23:50
Gaitema schreef: 18 okt 2020, 21:09

Dus alle gelovige buren maken volgens jou herrie?
Nee, natuurlijk niet!
Zeg dan ook niet: "gelukkig heb ik geen gelovige buren". Als je in Griekenland woont, is 97 procent trouwens gelovig.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Bevangen door de Heilige Geest?

Bericht door hopper »

Gaitema schreef: 19 okt 2020, 07:10
hopper schreef: 18 okt 2020, 23:50
Gaitema schreef: 18 okt 2020, 21:09

Dus alle gelovige buren maken volgens jou herrie?
Nee, natuurlijk niet!
Zeg dan ook niet: "gelukkig heb ik geen gelovige buren". Als je in Griekenland woont, is 97 procent trouwens gelovig.
Gelukkig woon ik ook niet in Griekenland!

Maar met uw permissie, Gaitema. Mag ik nog wel zelf bepalen wat ik schrijf? Want straks loggen er natuurlijk een paar boze Grieken in.
En mijn Grieks is niet zo geweldig.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Bevangen door de Heilige Geest?

Bericht door callista »

hopper schreef: 19 okt 2020, 10:16
Gaitema schreef: 19 okt 2020, 07:10
hopper schreef: 18 okt 2020, 23:50
Gaitema schreef: 18 okt 2020, 21:09

Dus alle gelovige buren maken volgens jou herrie?
Nee, natuurlijk niet!
Zeg dan ook niet: "gelukkig heb ik geen gelovige buren". Als je in Griekenland woont, is 97 procent trouwens gelovig.
Gelukkig woon ik ook niet in Griekenland!

Maar met uw permissie, Gaitema. Mag ik nog wel zelf bepalen wat ik schrijf? Want straks loggen er natuurlijk een paar boze Grieken in.
En mijn Grieks is niet zo geweldig.
:mrgreen:
Ja...dat moet je niet hebben...σκάσε :cry:
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bevangen door de Heilige Geest?

Bericht door Gaitema »

hopper schreef: 19 okt 2020, 10:16
Gaitema schreef: 19 okt 2020, 07:10
hopper schreef: 18 okt 2020, 23:50
Gaitema schreef: 18 okt 2020, 21:09

Dus alle gelovige buren maken volgens jou herrie?
Nee, natuurlijk niet!
Zeg dan ook niet: "gelukkig heb ik geen gelovige buren". Als je in Griekenland woont, is 97 procent trouwens gelovig.
Gelukkig woon ik ook niet in Griekenland!

Maar met uw permissie, Gaitema. Mag ik nog wel zelf bepalen wat ik schrijf? Want straks loggen er natuurlijk een paar boze Grieken in.
En mijn Grieks is niet zo geweldig.
Tuurlijk. Maar er spreekt veel haat uit naar gelovigen. En dat lijk je zelf door te hebben. Dat is mooi. Kan je daarmee aan het werk.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Bevangen door de Heilige Geest?

Bericht door hopper »

Gaitema schreef: 19 okt 2020, 11:20
hopper schreef: 19 okt 2020, 10:16
Gaitema schreef: 19 okt 2020, 07:10
hopper schreef: 18 okt 2020, 23:50
Gaitema schreef: 18 okt 2020, 21:09

Dus alle gelovige buren maken volgens jou herrie?
Nee, natuurlijk niet!
Zeg dan ook niet: "gelukkig heb ik geen gelovige buren". Als je in Griekenland woont, is 97 procent trouwens gelovig.
Gelukkig woon ik ook niet in Griekenland!

Maar met uw permissie, Gaitema. Mag ik nog wel zelf bepalen wat ik schrijf? Want straks loggen er natuurlijk een paar boze Grieken in.
En mijn Grieks is niet zo geweldig.
Tuurlijk. Maar er spreekt veel haat uit naar gelovigen. En dat lijk je zelf door te hebben. Dat is mooi. Kan je daarmee aan het werk.
Haat ziet haat, Gaitema. Het spijt me , maar ik doe niet mee aan haat. Ik ga dus nergens mee aan het werk.

Ik raad Lucas 6 37-42 aan.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bevangen door de Heilige Geest?

Bericht door Gaitema »

hopper schreef: 19 okt 2020, 12:48
Gaitema schreef: 19 okt 2020, 11:20
hopper schreef: 19 okt 2020, 10:16
Gaitema schreef: 19 okt 2020, 07:10
hopper schreef: 18 okt 2020, 23:50

Nee, natuurlijk niet!
Zeg dan ook niet: "gelukkig heb ik geen gelovige buren". Als je in Griekenland woont, is 97 procent trouwens gelovig.
Gelukkig woon ik ook niet in Griekenland!

Maar met uw permissie, Gaitema. Mag ik nog wel zelf bepalen wat ik schrijf? Want straks loggen er natuurlijk een paar boze Grieken in.
En mijn Grieks is niet zo geweldig.
Tuurlijk. Maar er spreekt veel haat uit naar gelovigen. En dat lijk je zelf door te hebben. Dat is mooi. Kan je daarmee aan het werk.
Haat ziet haat, Gaitema. Het spijt me , maar ik doe niet mee aan haat. Ik ga dus nergens mee aan het werk.

Ik raad Lucas 6 37-42 aan.
Haat ziet haat is onzin. Ga dat maar tegen oorlogsslachtoffers zeggen. Daarbij, haat ik volgens jou?
maar je bent blij dat je geen christelijke buren hebt? Waarom dan? Wat hebben ze jou aangedaan?
En wat met een islamitische Marokkaanse of joodse buur?

Lucas 6: waarom oordeel jij dan?
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Bevangen door de Heilige Geest?

Bericht door hopper »

Gaitema schreef: 19 okt 2020, 13:29
Haat ziet haat is onzin. Ga dat maar tegen oorlogsslachtoffers zeggen. Daarbij, haat ik volgens jou?
maar je bent blij dat je geen christelijke buren hebt? Waarom dan? Wat hebben ze jou aangedaan?
En wat met een islamitische Marokkaanse of joodse buur?

Lucas 6: waarom oordeel jij dan?
Lees nog maar eens terug wat ik schreef. Ik heb ongelovige buren waar ik blij mee ben. Ongelovige buren hebben als eigenschap dat ze niet midden in de nacht hun geloof gaan beleven. Want dat hebben ze niet!

Je vroeg wat men er van dunkt, dat heb ik je geschreven. Later in de discussie heb jij het element 'haat' ingebracht. Geen flauw idee waarom, ik ben nooit bezig met haat.

En voor wat het waard is, ik ben ook blij met het seculiere Nederland waar ik in woon. Ik zie de seculiere samenleving als vooruitgang.


Wat islamitische of joodse buren in het verhaal doen weet ik al helemaal niet. Ik ken geen enkele Jood (of ik weet niet dat hij/zij Joods is.)
En islamitische en/of Marokkaanse 'buren' (even ruim genomen.) leveren ook geen problemen op afgezien van een enkele probleemjongere.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bevangen door de Heilige Geest?

Bericht door Gaitema »

hopper schreef: 19 okt 2020, 14:39
Gaitema schreef: 19 okt 2020, 13:29
Haat ziet haat is onzin. Ga dat maar tegen oorlogsslachtoffers zeggen. Daarbij, haat ik volgens jou?
maar je bent blij dat je geen christelijke buren hebt? Waarom dan? Wat hebben ze jou aangedaan?
En wat met een islamitische Marokkaanse of joodse buur?

Lucas 6: waarom oordeel jij dan?
Lees nog maar eens terug wat ik schreef. Ik heb ongelovige buren waar ik blij mee ben. Ongelovige buren hebben als eigenschap dat ze niet midden in de nacht hun geloof gaan beleven. Want dat hebben ze niet!

Je vroeg wat men er van dunkt, dat heb ik je geschreven. Later in de discussie heb jij het element 'haat' ingebracht. Geen flauw idee waarom, ik ben nooit bezig met haat.

En voor wat het waard is, ik ben ook blij met het seculiere Nederland waar ik in woon. Ik zie de seculiere samenleving als vooruitgang.


Wat islamitische of joodse buren in het verhaal doen weet ik al helemaal niet. Ik ken geen enkele Jood (of ik weet niet dat hij/zij Joods is.)
En islamitische en/of Marokkaanse 'buren' (even ruim genomen.) leveren ook geen problemen op afgezien van een enkele probleemjongere.
Dus als ik jou goed begrijp heb je een afkeer van gelovige buren, behalve als het Marrokanen zijn en joden weet je (nog) niet. Je hebt dus een voorkeur voor atheïstisch of islamitische buren, zeg ik het zo goed?
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Bevangen door de Heilige Geest?

Bericht door callista »

Ik heb in het begin van mijn huwelijk--- en al heel vroeg een kind gekregen-- dat ik een Arabische buurvrouw had..
Toen heb ik ontdekt wat gastvrijheid was .....zij heeft mij fantastisch geholpen....mijn man was altijd op reis---en ik heb veel van haar geleerd...
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Bevangen door de Heilige Geest?

Bericht door hopper »

Gaitema schreef: 19 okt 2020, 14:57
Dus als ik jou goed begrijp heb je een afkeer van gelovige buren, behalve als het Marrokanen zijn en joden weet je (nog) niet. Je hebt dus een voorkeur voor atheïstisch of islamitische buren, zeg ik het zo goed?
Nee, dat zeg je verkeerd. Ik heb geen afkeer van gelovige buren en ook niet van gelovigen in het algemeen.
Mijn voorkeur gaat uit naar een samen leven / samenleving waarin geloof geen enkele rol speelt.
En in die samenleving woon ik al, ik tel dus mijn zegeningen.

Maar hoe het is om in de bible belt te leven, dat weet ik niet.
Ik ben er wel eens doorheen gewandeld en de mensen waren er heel vriendelijk, ze groeten mij en zo.
Maar als er ergens geen gelovigen zijn, dan zijn er i.i.g. geen conflicten over geloof.
Sommige gelovigen zijn nogal geïndentificeerd.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Bevangen door de Heilige Geest?

Bericht door hopper »

callista schreef: 19 okt 2020, 15:01 Ik heb in het begin van mijn huwelijk--- en al heel vroeg een kind gekregen-- dat ik een Arabische buurvrouw had..
Toen heb ik ontdekt wat gastvrijheid was .....zij heeft mij fantastisch geholpen....mijn man was altijd op reis---en ik heb veel van haar geleerd...
In Oost Europa heb ik ook ontdekt wat gastvrijheid is. Daar kunnen wij Nederlanders nog een voorbeeld aan nemen. Maar wat voor religie die mensen hadden, daar had ik geen flauw idee van. Dat vind ik het leukste 'ontmoeten', elkaar ontmoeten zonder allerlei (voor)oordelen.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Bevangen door de Heilige Geest?

Bericht door callista »

Ja..precies....ik had er ook geen idee van in zoverre dat we het eigenlijk nooit over het geloof hadden....
.
Wat wel grappig was [of eigenlijk niet grappig maar menselijk] was dat ze met een Noor was getrouwd en enigszins ontevreden was over haar seksleven.. :?
Daar sprak ze wel eens over....spannend was het kennelijk niet en ook niet bevredigend..
"He puts it in en then bijna immediately weer out".... :|
Laatst gewijzigd door callista op 19 okt 2020, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.