Abortus

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Anja

Re: Abortus

Bericht door Anja »

vrolijke schreef:
Anja schreef:
Een poos geleden heb ik een documentaire gezien, waarbij er o.a. operatie-assistenten aan het woord kwamen die hun getuigenis aflegden van wat er in werkelijkheid gebeurt bij veel abortussen. Tot 24 weken mag er geaborteerd worden. In werkelijkheid komen veel laat geaborteerde kinderen LEVEND((!!) ter wereld. Die baby's worden nadat ze geaborteerd zijn, door de " arts" vermoord door de nek te breken of het de adem af te snijden met een kussen.
Als je dat niet kunt nawijzen, zou je best wel eens wegens smaad aangeklaagd kunnen worden.
Feit is dat het allebei moord is. Ofwel leefde het kind in de baarmoeder en is het daar wreed uitgerukt. Ofwel vond de dood na die uitrukking plaats.

Het gaat mij niet zozeer om welke keuze iemand maakt, maar wel dat het een zo bewust mogelijke keuze moet zijn, zodat er ook beter met de gevolgen kan worden omgegaan.

En ja, het kan pijnlijk zijn om alle facetten van allerlei kwesties eerlijk en open en zo volledig mogelijk aan te kaarten. Maar het is nog veel pijnlijker als je je ogen blijft sluiten, totdat je ze niet meer sluiten kan.
Anja

Re: Abortus

Bericht door Anja »

Er zijn overigens kindjes van zelfs maar 23 en 22 weken, die levend geboren worden, dus het zou wel een heel mirakel zijn als alle abortussen met 24 weken allemaal 'dood' zijn als ze eruit worden getrokken. En ik heb ook nog niet gehoord van abortussen waarna de arts toch maar vertelde dat het kindje 'helaas' :( levensvatbaar was en in de couveuse is gelegd.

23 weken:
http://www.hln.be/hln/nl/38/Familie/art ... 17cm.dhtml

21 weken:
http://www.nu.nl/buitenland/2499409/dui ... weken.html

De overlevingskans van kindjes van 23 weken ligt inmiddels zelfs op 65 procent:http://www.vroeggeboorte.nl/1659958.htm

Dus aan de ene kant worden er kindjes van 24 weken geaborteerd, en aan de andere kant wordt er gevochten voor kindjes van 23 weken. Hoe ziek kan een maatschappij zijn? Ik hoop maar dat abortusartsen ook uitsluitend abortussen doen en niet ook geboortes met bijvoorbeeld een keizersnede, want stel dat ie in zijn hoofd de verkeerde schakelaar aan heeft staan :( , bijvoorbeeld omdat ie er net toevallig een om zeep heeft geholpen en daarna bij jou aan je bed stond om een keizersnede te doen.
Friso
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 jan 2014, 13:59
Man/Vrouw: M

Re: Abortus

Bericht door Friso »

Anja schreef: Als ik een dochter had van 12/13 die verkracht was, en dit me binnen 72 uur na die verkrachting ter ore zou komen, dan zou ik haar de morning after pil geven. Ik ken de verhalen uit katholieke hoek van mensen die daar ook tegen zijn, maar ik sta daar anders in.

Maar als die verkrachting te lang is verzwegen en de morning after pil niet meer tot de mogelijkheden behoort, dan zou ik haar het gehele verhaal vertellen , liefst met een christelijk georiënteerde maar niet te dogmatische psycholoog erbij, en het kind zelf een keuze laten maken, maar dan wel op basis van alle informatie. En als het kind dan voor abortus zou kiezen, dan zou ik voor een goede christelijke nazorg zorgen, want de bewustzijnsproblemen van het geweten, daar komt een mens m.i. uiteindelijk niet uit zonder het bij het kruis te kunnen brengen. En de mensen die denken daar wel zelf uit te kunnen komen, die moeten naar mijn mening er nog achter komen dat dit niet zo is. Ten laatste komen deze dingen op het sterfbed terug.
Dat vind ik een heel mooi en eerlijk antwoord.

Ik heb altijd het gevoel dat wij Christenen het allemaal heel goed weten wat goed en fout is met de Bijbel in de hand, en dat wij vanaf een afstand mensen makkelijk kunnen veroordelen als zij in onze ogen en in de ogen van God (waarschijnlijk) iets 'verkeerd' doen. Maar hoe wij dan zelf handelen, als bepaalde extreme gebeurtenissen (daarom ook dat voorbeeld) jezelf overkomen. Waar kies je voor op zo'n moment? Kies je voor God of voor je familie? Dat is toch wel een hele moeilijke keuze? Al neig ik kiezen voor de familie.... Maar dat is volgens mij heel menselijk.
Anja

Re: Abortus

Bericht door Anja »

Friso schreef:
Anja schreef: Als ik een dochter had van 12/13 die verkracht was, en dit me binnen 72 uur na die verkrachting ter ore zou komen, dan zou ik haar de morning after pil geven. Ik ken de verhalen uit katholieke hoek van mensen die daar ook tegen zijn, maar ik sta daar anders in.

Maar als die verkrachting te lang is verzwegen en de morning after pil niet meer tot de mogelijkheden behoort, dan zou ik haar het gehele verhaal vertellen , liefst met een christelijk georiënteerde maar niet te dogmatische psycholoog erbij, en het kind zelf een keuze laten maken, maar dan wel op basis van alle informatie. En als het kind dan voor abortus zou kiezen, dan zou ik voor een goede christelijke nazorg zorgen, want de bewustzijnsproblemen van het geweten, daar komt een mens m.i. uiteindelijk niet uit zonder het bij het kruis te kunnen brengen. En de mensen die denken daar wel zelf uit te kunnen komen, die moeten naar mijn mening er nog achter komen dat dit niet zo is. Ten laatste komen deze dingen op het sterfbed terug.
Dat vind ik een heel mooi en eerlijk antwoord.

Ik heb altijd het gevoel dat wij Christenen het allemaal heel goed weten wat goed en fout is met de Bijbel in de hand, en dat wij vanaf een afstand mensen makkelijk kunnen veroordelen als zij in onze ogen en in de ogen van God (waarschijnlijk) iets 'verkeerd' doen. Maar hoe wij dan zelf handelen, als bepaalde extreme gebeurtenissen (daarom ook dat voorbeeld) jezelf overkomen. Waar kies je voor op zo'n moment? Kies je voor God of voor je familie? Dat is toch wel een hele moeilijke keuze? Al neig ik kiezen voor de familie.... Maar dat is volgens mij heel menselijk.
Ik vind jouw stukjes ook eerlijk en open. Je vragen en meningen kunnen sommige mensen misschien confronterend zijn, maar de waarheid (eerlijkheid) is nou eenmaal confronterend soms.

Wat betreft de kwestie abortus bij een kind van 13 na verkrachting denk ik dat het niet zo zwart wit ligt. Mensen kunnen zich in deze wereld niet volledig aan 'de wet' houden. Dat is voor mensen onmogelijk en dat is ook wel gebleken. Wij leven nou eenmaal in een gebroken wereld. In het Koninkrijk van God zou zij niet verkracht zijn geworden.

Ik geloof ook niet in "schuld". Ik zal proberen dat uit te leggen. In landen waarin familie- en stammenverbanden de hoofdrol spelen, leeft men in een schaamtecultuur. Als een lid van de stam of de familie daar iets 'verkeerds' heeft gedaan, dan moet dat onder het tapijt worden geveegd en worden 'bedekt', want in die cultuur brengt iemand dan 'schande' over de hele familie of de hele stam. Maar in landen waarin het individualisme verder is ontwikkeld, leven we in een schuldcultuur. Het individualisme is hier doorgeslagen. Dat zie je bijvoorbeeld aan die bankiers die zichzelf iets hebben aangedaan nu hun misstappen bekend zijn geworden. Heel triest.
Vertrokken user_03
Berichten: 3424
Lid geworden op: 05 dec 2013, 00:37
Man/Vrouw: M

Re: Abortus

Bericht door Vertrokken user_03 »

Friso schreef:Stel dat jij een dochter hebt van 12/13 jaar, en zij wordt verkracht. En van die verkrachting wordt zij zwanger. Laat jij als ouder haar het kind krijgen, met alle gevolgen van dien?

Je weet in je achterhoofd dat je dochter hierdoor (alleen door het feit dat ze verkracht is), nooit meer een normale jeugd krijgt. Blijven jullie dan nog steeds bij het standpunt dat je tegen abortus bent?
www.siriz.nl
Friso
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 jan 2014, 13:59
Man/Vrouw: M

Re: Abortus

Bericht door Friso »

Riemer schreef:
Friso schreef:Stel dat jij een dochter hebt van 12/13 jaar, en zij wordt verkracht. En van die verkrachting wordt zij zwanger. Laat jij als ouder haar het kind krijgen, met alle gevolgen van dien?

Je weet in je achterhoofd dat je dochter hierdoor (alleen door het feit dat ze verkracht is), nooit meer een normale jeugd krijgt. Blijven jullie dan nog steeds bij het standpunt dat je tegen abortus bent?
http://www.siriz.nl
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind zwanger worden door een verkrachting geen 'onbedoelde zwangerschap'. Onbedoeld, is meer een woord voor 'per ongeluk' ... en dat is zwanger worden door verkrachting. Dat is geen 'ongelukje'. En als de drie ervaringen leest op de website, dan zijn er twee die spreken van een 'ongelukje'.
Friso
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 jan 2014, 13:59
Man/Vrouw: M

Re: Abortus

Bericht door Friso »

Anja schreef: Ik vind jouw stukjes ook eerlijk en open. Je vragen en meningen kunnen sommige mensen misschien confronterend zijn, maar de waarheid (eerlijkheid) is nou eenmaal confronterend soms.
Dank je wel.

De meeste van ons zijn geboren in een gelovig gezin, tenminste ik wel. Je word gedoopt, later ga je naar club, catechisatie, later naar belijdenis catechisatie, je hebt gelovige vrienden (ik heb ook veel ongelovige vrienden), dus we blijven vaak in onze 'comfort zone', zodoende kan je 'makkelijk' in het geloof groeien. En dan is het ook een stuk gemakkelijker om blijven te geloven. Confronterende vragen/voorbeelden zijn (soms) nodig, om te bepalen welke keuzes iemand gaat maken als je niet meer in je comfort zone zit.

Kijk maar naar Petrus, hij was altijd dé discipel van Jezus, maar toen hij min of meer werd bedreigd (toen Jezus was opgepakt) kende hij Jezus niet meer.

Daarom ook het voorbeeld van een verkrachting.
Vertrokken user_03
Berichten: 3424
Lid geworden op: 05 dec 2013, 00:37
Man/Vrouw: M

Re: Abortus

Bericht door Vertrokken user_03 »

Friso schreef:
Riemer schreef:
Friso schreef:Stel dat jij een dochter hebt van 12/13 jaar, en zij wordt verkracht. En van die verkrachting wordt zij zwanger. Laat jij als ouder haar het kind krijgen, met alle gevolgen van dien?

Je weet in je achterhoofd dat je dochter hierdoor (alleen door het feit dat ze verkracht is), nooit meer een normale jeugd krijgt. Blijven jullie dan nog steeds bij het standpunt dat je tegen abortus bent?
http://www.siriz.nl
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind zwanger worden door een verkrachting geen 'onbedoelde zwangerschap'. Onbedoeld, is meer een woord voor 'per ongeluk' ... en dat is zwanger worden door verkrachting. Dat is geen 'ongelukje'. En als de drie ervaringen leest op de website, dan zijn er twee die spreken van een 'ongelukje'.
Dat mag je vinden, ik geloof niet dat mensen "onbedoeld" iets meemaken.
Los daarvan is de voorlichting in dit kikkerlandje nogal gericht op abortus en niet op andere mogelijkheden.
Siriz biedt ondersteuning aan (óók als de persoon kiest voor abortus overigens!) en geeft meer optie's dan er regulier gegeven worden.

Daarnaast kom je op de vraag wat levensvatbaar is en wat "leven" is en wanneer dat "leven" begint.
Kennelijk ligt jouw grens daarin anders dan die van anderen.
Waar leg jij de grens?
Vertrokken user_03
Berichten: 3424
Lid geworden op: 05 dec 2013, 00:37
Man/Vrouw: M

Re: Abortus

Bericht door Vertrokken user_03 »

Los van alles.
Kijk even op http://keuzebijabortus.nl/keuzehulp
en ontdek dat er naast beëindiging van de zwangerschap er geen andere optie geboden wordt.
Terwijl die er wél is:uitdragen van de zwangerschap.
Gebruikersavatar
meribel
Berichten: 2448
Lid geworden op: 13 jan 2014, 11:37
Man/Vrouw: V
Locatie: Omgeving Den Haag

Re: Abortus

Bericht door meribel »

Bij de website ' keuze bij abortus ', zit dat al in de naam.

Dan zou de website keuze bij ongeplande zwangerschap heten,
Friso
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 jan 2014, 13:59
Man/Vrouw: M

Re: Abortus

Bericht door Friso »

Riemer schreef: Dat mag je vinden, ik geloof niet dat mensen "onbedoeld" iets meemaken.
Dus jij zegt dat als iemand verkracht wordt, dat onderdeel is van een groter plan? Gods plan? Dat vind ik moeilijk te geloven,
dat zoiets uitmaakt van het grote plan van God.
Riemer schreef:Daarnaast kom je op de vraag wat levensvatbaar is en wat "leven" is en wanneer dat "leven" begint.
Kennelijk ligt jouw grens daarin anders dan die van anderen.
Waar leg jij de grens?
Dat is een goede vraag. Zodra het ademt, leeft het. Daar zitten ook weer valkuilen in, want dan zou ik ook tegen reanimeren zijn. Maar ik vind wel dat een leven met liefde gemaakt worden, en niet geforceerd en met geweld.
Gebruikersavatar
Uranopolitis
Berichten: 794
Lid geworden op: 08 jul 2020, 19:56
Man/Vrouw: M
Locatie: Noord-Brabant

Re: Abortus

Bericht door Uranopolitis »

Special angel schreef: 04 nov 2013, 02:52 ben je voor of tegen abortus
en waarom ?
uitzonderingen?
Nooit zal ik, om iemand te gerieven, een dodelijk middel voorschrijven of een raad geven, die, als hij wordt gevolgd, de dood tot gevolg heeft. Nooit zal ik een vrouw een instrument voorschrijven om een miskraam op te wekken. (Eed van Hippocrates (tegenwoordig is deze clausule in landen waar abortus is toegestaan, verwijderd uit de eed)).

Abortus is niet het recht van een vrouw om over haar lichaam te beschikken, maar het "recht" van een vrouw om over een ander lichaam te beschikken, want vanaf het moment van conceptie is de foetus niet haar eigen lichaam, maar het andermans lichaam dat in haar groeit. Het bevat genetisch niet alleen deeltjes van de moeder, maar ook van de vader.
Zelfs in het Oude Testament zijn er duidelijke uitspraken dat de zwangerschapsafbreking de moord op een persoon is. Allereerst in het zesde gebod van de decaloog: "Gij zult niet doden."
Profeet Jeremia, 1: 5 zegt: "Voordat Ik u in de moederschoot vormde, heb Ik u gekend; voordat u uit de baarmoeder naar buiten kwam, heb Ik u geheiligd." - wat aangeeft dat de ongeboren baby al een onsterfelijke ziel heeft in de baarmoeder van zijn moeder.
Zowel de groei zelf als de ontwikkeling van het embryo vindt plaats met de medewerking van de Heer, zoals beschreven in Psalm 140, vers 13: "Want Ú hebt mijn nieren geschapen, mij in de schoot van mijn moeder geweven."
Profeet Jesaja, 44: 2: "Zo zegt de HEERE, uw Maker en uw Formeerder van de moederschoot af, Die u helpt."

De oorspronkelijke Christelijke Kerk ziet abortus als een mensenmoord. Kerkwetten (canons) hebben de mens altijd al vanaf de moederschoot beschermd. Sint Basilius de Grote (330-379) schrijft: "Degenen die opzettelijk een foetus vernietigen die in de baarmoeder is verwekt, moeten worden veroordeeld als voor moord." (2de regel van hem).

https://t1.daumcdn.net/cfile/tistory/1979983C4EE8431F10 https://azbyka.ru/test/wp-content/uploa ... oto263.jpg

- Stukje geschoedenis,

Voor de eerste keer in de geschiedenis van de christelijke wereld werd abortus in het revolutionaire Frankrijk (1792) gelegaliseerd op basis van ontkenning van de traditionele christelijke Europese waarden, die het menselijk leven beschouwen als een geschenk van God en een menselijke persoon als een beeld van God.
Om soortgelijke redenen werd abortus in 1920 in het bolsjewistische Rusland gelegaliseerd. Dit was des te meer 'actueel' omdat de waarde van het menselijk leven in een land dat overspoeld werd door terreur drastisch was gedaald, en in het algemeen was de politieke koers van de jonge Sovjetregering in de eerste jaren van haar bestaan gericht op de afname van de bevolking.
Later, in de tweede helft van de 20e eeuw, werd abortus-moord gelegaliseerd ook in de westerse wereld, in het bijzonder in de Verenigde Staten op basis van de beslissing van het Hooggerechtshof in 1973.

- Wanneer begint, vanuit het oogpunt van de moderne wetenschap, het menselijk leven?
Een onbetwistbaar vaststaand wetenschappelijk feit: het menselijk leven begint precies op het moment dat twee geslachtscellen elkaar ontmoeten en verenigen: mannelijke en vrouwelijke, en als resultaat van deze combinatie wordt er één cel gevormd met een uniek genetisch materiaal.
Deze microscopisch kleine cel bevat het geslacht van de persoon, zijn bloedgroep, zelfs de kleur van zijn ogen en haar - dit alles is er al en zal zich pas in de toekomst ontwikkelen en ontplooien. Het enige dat nodig is voor de vorming van een volwassene uit deze kleine cel is voedsel, zuurstof en tijd.

- Een kind in de baarmoeder is een ontwikkelende levende mens. Als we de verschillende stadia van intra-uteriene ontwikkeling bestuderen, zijn we ervan overtuigd dat het ongeboren kind niet anders is dan wij. Zijn eerste hartslag wordt geregistreerd op de 18e dag vanaf de conceptie (ongeveer de vierde dag van de vertraging in de maandelijkse cyclus). Op de 21ste dag komt zijn eigen bloedsomloop in beeld: het bloed van het kind vermengt zich niet met het bloed van de moeder en kan van daarvan verschillen qua bloedgroep. Na 4 weken worden de wervelkolom, armen, benen, ogen en oren gevormd, na 6 weken kun je een encefalogram van de hersenen maken. Na 8 weken kan hij zijn duim zuigen, op het aaien van de buik reageren, hoewel de moeder zijn bewegingen pas na 18-20 weken voelt. Op 10de week zou de baby op de pink van zijn vader kunnen staan, maar je kunt al afdrukken van zijn vingers nemen. Hij slikt vruchtwater in als het zoet is en stopt met slikken als het bitter is.
Na 10-11 weken zijn alle orgaansystemen van het menselijk lichaam bij een kind volledig gevormd.
https://rosadonna.ru/wp-content/uploads ... osti_4.jpg

- Het menselijk lichaam ontwikkelt zich vanaf het moment van conceptie tot de leeftijd van 18 jaar, daarna vanaf de leeftijd van 25 jaar begint het verouderingsproces. Een volwaardige persoon die het recht op leven heeft, is dus een persoon gedurende zijn hele bestaan, vanaf het moment van conceptie.
De wetten van veel landen staan het doden van een intra-uterien kind toe. Waarom? Omdat het, hoewel het gevormd is, nog geen tijd heeft gehad om zich volledig te ontwikkelen? Maar het zal zich blijven ontwikkelen, zelfs na zijn geboorte, van niet meer of minder dan 14-18 jaar. Als het toegestaan is om te doden vanwege onvoldoende ontwikkeling - zullen we dan samen met de ongeboren kinderen ook alle kinderen doden die het einde van de adolescentie niet bereikt hebben? Is het niet een wreedheid?

- Voelt een intra-uteriene baby ondragelijke pijn tijdens een abortus? Ja, hij voelt vreselijke pijn, dit is wetenschappelijk bewezen.
Een ongeboren kind voelt pijn op dezelfde manier als een pasgeboren baby. Dit is nu ook algemeen erkend en wetenschappelijk vastgesteld. Reeds een 7 weken oude baby trekt of draait zijn hoofd weg van de bron van pijn, net als in alle andere levensfasen. Na 11 weken worden niet alleen het gezicht, maar alle delen van de armen en benen van de baby gevoelig voor aanraking. Tegen 13 weken treden pijnreacties op op alle niveaus van het zenuwstelsel.

- Als tijdens een late abortus het kind uitgehaald wordt en het blijkt volledig in staat te zijn buiten het lichaam van de moeder te leven, de aborteurs doden hem toch op een mechanische wijze.
In het documentaire boek van J. en B. Wilke, “Waarom kunnen we ze niet allebei liefhebben? Vragen en antwoorden over abortus” wordt beschreven hoe een arts een kind eruit haalde dat ademde, probeerde te huilen, zijn armen en benen bewoog - waarna de dokter het hoofd van het kindje bedekte (blijkbaar drukte met zijn hand op diens gezicht) en hij stikte. Een andere manier om een baby te doden, is hem in een emmer water te laten verdrinken. Meestal wordt het kind in de kou (tussen raamkozijnen of in de koelkast) geplaatst totdat hij sterft. Dit wordt overal toegepast.

- Als de moeder en de aborteur besluiten dat de foetus moet sterven, is het een kwaadaardige samenzwering om te doden. Veel vrouwen die deze moord plegen, "weten niet wat ze doen". Ze geloven dat zolang het kind niet geboren is, het nog steeds geen volwaardige mens, maar slechts een deel van hun lichaam is, en dat iedereen kan over haar lichaam beschikken zoals hij/zij wil. Zulke mensen gaan gemakkelijk voor een abortus, alsof ze een tand gaan verwijderen.
Maar dit is een tragische waanvoorstelling, die vroeg of laat zeker zal verdwijnen, en dan wordt hun hele toekomstige leven een drama. Deze vrouwen moeten worden verteld: Nee, abortus is niet uw eigen zaak. Het zou je persoonlijke zaak zijn geweest als het alleen je persoonlijkheid betrof. Maar het gaat om de persoon van je kind.

Voor meer info lees het boek “Why Can't We Love Them Both : Questions and Answers About Abortion.”

Waarschuwing: een link naar verschrikkelijke ideo van abortus / kindermoord. Kijk er niet naar als er niet tegen kunt.
https://www.youtube.com/watch?v=eFtiuZO ... tryBaranov
🕊️ Moge de Heer u zegenen vanuit Sion, moogt gij het welzijn van Jeruzalem zien al uw levensdagen🕊️
Bonjour
Moderator
Berichten: 7707
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Abortus

Bericht door Bonjour »

Uranopolitis schreef: 14 sep 2020, 18:54 Abortus is niet het recht van een vrouw om over haar lichaam te beschikken, maar het "recht" van een vrouw om over een ander lichaam te beschikken,
Zij besluit de foetus niet te voeden. Dat is het recht.
Uranopolitis schreef: 14 sep 2020, 18:54 wat aangeeft dat de ongeboren baby al een onsterfelijke ziel heeft in de baarmoeder van zijn moeder.
Leg eens aan een ongelovige uit wat een ziel is.
Uranopolitis schreef: 14 sep 2020, 18:54 Kerkwetten (canons) hebben de mens altijd al vanaf de moederschoot beschermd.
Behalve toen de Spanjaarden in Amerika kwamen. Daar werden de kinderen van de Indianen eerst gedoopt en daarna gedood. In Engeland was heel lang een wet die op atheïsme de doodstraf legde. Zo mooi zijn die kerkwetten ook weer niet.
Uranopolitis schreef: 14 sep 2020, 18:54 Ja, hij voelt vreselijke pijn, dit is wetenschappelijk bewezen.
Er is ook bewezen dat de foetus geen pijn voelt.
https://www.scientias.nl/kindje-voelt-n ... n-abortus/
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7707
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Abortus

Bericht door Bonjour »

[modbreak Bonjour] Ik heb dit bericht ook even voorgelegd aan Trajecto. Het stuit mee tegen de borst dat abortus stelselmatig moord wordt genoemd. Volgens mij is abortus en euthanasie juridisch geen moord.
Ook uit respect naar de vrouwen die een abortus hebben moeten ondergaan door omstandigheden, wil ik dit bij voorkeur niet zien.
Ik wacht ook even de reactie van Trajecto af.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Uranopolitis
Berichten: 794
Lid geworden op: 08 jul 2020, 19:56
Man/Vrouw: M
Locatie: Noord-Brabant

Re: Abortus

Bericht door Uranopolitis »

Bonjour schreef: 14 sep 2020, 19:16 [modbreak Bonjour] Ik heb dit bericht ook even voorgelegd aan Trajecto. Het stuit mee tegen de borst dat abortus stelselmatig moord wordt genoemd. Volgens mij is abortus en euthanasie juridisch geen moord.
Ook uit respect naar de vrouwen die een abortus hebben moeten ondergaan door omstandigheden, wil ik dit bij voorkeur niet zien.
Ik wacht ook even de reactie van Trajecto af.
Ik bedoelde niet dat abortus juridisch gezien een moord is in een seculiere staat, maar dat het volgens mij als christen een moord is in de morele zin; en in feite is het een doodmaking die ik als moord beschouw.
Bonjour schreef: 14 sep 2020, 19:11 Behalve toen de Spanjaarden in Amerika kwamen. Daar werden de kinderen van de Indianen eerst gedoopt en daarna gedood. In Engeland was heel lang een wet die op atheïsme de doodstraf legde. Zo mooi zijn die kerkwetten ook weer niet.
Niet alle Spanjaarden zijn goede christenen.
🕊️ Moge de Heer u zegenen vanuit Sion, moogt gij het welzijn van Jeruzalem zien al uw levensdagen🕊️
Bonjour
Moderator
Berichten: 7707
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Abortus

Bericht door Bonjour »

En ik vind het moreel gezien laster als jij een vrouw die een abortus heeft gehad moordenaar noemt. En omdat ik aanneem dat niemand vrolijk de kliniek uitkomt, til ik daar heel zwaar aan.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Uranopolitis
Berichten: 794
Lid geworden op: 08 jul 2020, 19:56
Man/Vrouw: M
Locatie: Noord-Brabant

Re: Abortus

Bericht door Uranopolitis »

Ik ben ook een zondaar; en elke zondaar (moordenaars inbegrepen) kan Gods vergeving verkrijgen door middel van de passende berouw.
🕊️ Moge de Heer u zegenen vanuit Sion, moogt gij het welzijn van Jeruzalem zien al uw levensdagen🕊️
Bonjour
Moderator
Berichten: 7707
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Abortus

Bericht door Bonjour »

Een willekeurige lezer van jouw berichten hoeft helemaal geen vergeving van jouw God te willen hebben. Er lopen hier ook ongelovigen rond. Voor christelijke vrouwen denk ik dat ze helemaal geen behoefte hebben dat iemand ze even lekker inwrijft dat het moord was.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Abortus

Bericht door hopper »

Ik vind vooral dat abortus een zaak is van de vrouw in kwestie en daarnaast een eventuele partner.
Wat anderen er over oordelen moeten zij maar weten, het gaat ze namelijk niet aan.
Enfin, hier zien we weer de gelovige in actie die wel even zal vertellen wat een ander wel of niet moet doen.
Verbeter de wereld en begin bij je zelf.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Abortus

Bericht door callista »

Uranopolitis schreef: 14 sep 2020, 19:39 Ik ben ook een zondaar; en elke zondaar (moordenaars inbegrepen) kan Gods vergeving verkrijgen door middel van de passende berouw.
Ik zie dat je dit artikel ook op het andere forum hebt gezet compleet met schokkende plaatjes [groot formaat]...van wat je ook kindermoord noemt etc.... :shock:
Gebruikersavatar
Uranopolitis
Berichten: 794
Lid geworden op: 08 jul 2020, 19:56
Man/Vrouw: M
Locatie: Noord-Brabant

Re: Abortus

Bericht door Uranopolitis »

Nog enkele punten rond the thema abortus.

- Is de abortieve anticonceptie de vernietiging van het leven in wording?
Ja. Hormonale, chemische en intra-uteriene anticonceptiva kunnen helpen bij het beëindigen van een reeds begonnen zwangerschap, dat wil zeggen, ze zijn abortief. In de afbeelding ziet u een van de meest voorkomende soorten abortieve anticonceptie: het spiraaltje. https://media.istockphoto.com/vectors/i ... d864998548

Alle anticonceptiemiddelen zijn abortief, behalve de "barrière-anticonceptiva".
Veel vrouwen gebruiken nu verschillende voorbehoedsmiddelen. Deze omvatten barrière-, hormonale, chemische en intra-uteriene middelen. Alleen barrière-anticonceptiva (condoom, pessarium, cervicale kap en anticonceptie-spons) hebben een uitsluitend anticonceptieve werking, d.w.z. ze zijn niet abortief.
Sommige fabrikanten van hormonale anticonceptiva beweren dat er verschillende soorten zijn, sommige hebben echt een abortuseffect, terwijl andere de ovulatie eenvoudigweg onderdrukken.
Dit is sluw gezegd, aangezien hormonale anticonceptiva verschillende werkingsmechanismen tegelijkertijd hebben, waaronder abortieve en niet-abortieve.
Niet-abortieve mechanismen (obstructie van de bevruchting van de eicel):
1. Blokkade van de ovulatie - het vrijkomen van een eicel uit de eierstok.
2. Een toename van de viscositeit van het slijm van het cervicale kanaal (verhindering bij het opvoeren van sperma).
Abortieve mechanismen (obstructie voor de ontwikkeling van het embryo):
3. Verhoogde peristaltiek van de eileiders, waardoor het embryo (indien ovulatie en bevruchting toch hebben plaatsgevonden) de baarmoederholte binnendringt op een ongunstig tijdstip voor implantatie, waardoor het sterft.
4. Atrofie van het endometrium - vroege en onvolledige secretoire transformatie wordt waargenomen, het endometrium bereikt niet de dikte die nodig is voor implantatie. Zo wordt de introductie, fixatie en verdere ontwikkeling van het embryo onmogelijk en sterft het.

- Is een operatie voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap abortus (zonde)? Niet altijd. Een uitzondering is een operatie om het leven van de moeder te redden in geval van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, aangezien het kind in dit geval geen overlevingskans heeft. In de meeste gevallen sterft het tegen de tijd van de operatie en wordt het vaak vernietigd door het bloeden.

- Aan abortussen wordt er soms veel geld verdient. "Foetale producten" voor 'foetale therapie" zijn medicijnen en cosmetica gemaakt van de lichamen van kinderen die door abortus zijn omgekomen. Een vrouw in haar zwangerschap stemt in om haar ongeboren kind aan de wetenschap te schenken. Een kunstmatige bevalling vindt dan plaats. Dan wordt het levende, vaak levensvatbare kind gedood. Van zijn uiteengereten lichaampje worden ‘medicijnen’ gemaakt - transplantaties die bedoeld zijn om voor de rijke cliënten hun verloren jeugd terug te geven.
https://lh3.googleusercontent.com/proxy ... DP-vnOOp0A

- Wat is in de meeste gevallen de reden voor abortussen? Het beeld van een jong meisje, dat in een ondraaglijke situatie verkeert, wanneer het behouden van het leven van haar kind letterlijk een levensramp voor haar betekent, is in feite een favoriet beeld van abortusaanhangers, maar het gebeurt vrij zeldzaam. Dit betekent niet dat kindermoord in een dergelijke situatie aanvaardbaar is; elk van deze gevallen moet afzonderlijk worden bekeken. De samenleving, en vooral christenen, zijn in ieder geval geroepen om zo'n vreselijke zonde te voorkomen, om een persoon te hulp te komen die zich in een moeilijke, fatale situatie bevindt. Echter, in de overgrote meerderheid van de gevallen worden abortussen uitgevoerd bij sociaal adequate mensen die zich in een normale levenssituatie bevinden. Moderne mensen willen zelfs niet het minste ongemak, veranderingen in een goed geordend leven; zij kunnen geloven zelfs dat abortus deel uitmaakt van de noodzakelijke levenservaring en gezinsleven.
https://forum.makkawi.com/imgcache/60226.imgcache.jpg

Uit de toespraak van Cardinaal Stefan Wyszyński tot de studenten van Warschau, 1985:
"Wij zijn doodgravers, want we hebben toegestaan dat crematoria weer gingen werken in ons land. Tegenwoordig is er in een van de Poolse ziekenhuizen een oven waar de lichamen van de nog niet geboren kinderen worden verbrand... We hebben niet het recht om de bezetters te vervloeken die in het verleden crematoria-ovens in Polen in brand staken, want vandaag doen we hetzelfde. Laten we stoppen met praten over de duizenden die stierven door de vijanden, want het aantal van degenen die de laatste tijd door ons zijn gedood is vele malen groter dan het aantal dat in concentratiekampen werden doodgemarteld."

Nu is de abortus verboden in Polen. Dit is wat de mensen wilden, en de regering voerde hun wil uit. Ondanks de bangmakerij van de abortusaanhangers is er sinds 1993, dat wil zeggen sinds de aanneming van de wet (statuut), slechts één (!) sterfgeval van een vrouw geregistreerd als gevolg van een illegale abortus.
https://files.constantcontact.com/fd1cd ... 9369962862
Laatst gewijzigd door Uranopolitis op 14 sep 2020, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
🕊️ Moge de Heer u zegenen vanuit Sion, moogt gij het welzijn van Jeruzalem zien al uw levensdagen🕊️
Gebruikersavatar
Uranopolitis
Berichten: 794
Lid geworden op: 08 jul 2020, 19:56
Man/Vrouw: M
Locatie: Noord-Brabant

Re: Abortus

Bericht door Uranopolitis »

Bonjour schreef: 14 sep 2020, 19:44 Een willekeurige lezer van jouw berichten hoeft helemaal geen vergeving van jouw God te willen hebben. Er lopen hier ook ongelovigen rond.
Dan zullen ze ook niet van mij ter harte nemen dat het een moord en immoraliteit is.
🕊️ Moge de Heer u zegenen vanuit Sion, moogt gij het welzijn van Jeruzalem zien al uw levensdagen🕊️
Bonjour
Moderator
Berichten: 7707
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Abortus

Bericht door Bonjour »

[modbreak bonjour] Ik sluit dit topic in afwachting van overleg
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Trajecto
Site Admin
Berichten: 15540
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:07
Man/Vrouw: M
Locatie: midden van het land

Re: Abortus

Bericht door Trajecto »

moderatie:
Na ampel overwegen heb ik besloten om dit topic gesloten te houden.
Het onderwerp acht ik voor wie er wat over wil lezen op het forum er wel flink ingebracht is door verschillend-denkende forummers en dat we het voor dit moment daarbij maar moeten laten.
Het is een onderwerp waarbij de gemoederen flink kunnen oplopen en ik denk dat het moeilijk is er overeenstemming over te bereiken.
Nulla aetas ad discendum sera