Dodenopwekking door Ronald Plat

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Dodenopwekking door Ronald Plat

Bericht door callista »

pjotter schreef:
callista schreef:toch baseren mensen zoals Dhr. Plat hun visie en actie o.a. op dit soort Bijbelteksten:

“Maak zieken beter, wek doden op,
maak melaatsen rein en drijf demonen uit.
Voor niets hebben jullie dit gekregen,
geef het dan ook weg voor niets.”
(Mattheus 10:8)
Deze woorden zijn expliciet gesproken naar de 12 discipelen!
"Deze twaalf heeft Jezus uitgezonden, en hun bevel gegeven, zeggende:..." (Mattheus 10:5)

Vraag: Zijn wij de 12 discipelen?

Veel van dit soort charismatische dwalingen ontstaan omdat men geen enkel onderscheid maakt tussen het Geestelijke en het vleselijke.
Het is de vleselijke mens die zichzelf 'Geestelijk' waant en daarbij ook meent de 'werken des Geestes' te moeten manifesteren in het vlees.
Het enige wat hieruit voortkomt is imitatie, misleiding en desillusie. Wat wij 'moeten' denken van deze Ronald Plat? Een ernstig misleid individu die lijdt aan godsdienstige hoogmoed en grootheidswaanzin!
Voor de gelovigen volstrekt verwerpelijk en niet interessant.
kan zijn, maar toch zijn er nog steeds gelovigen--- binnen bepaalde denominaties--- die er heilig van overtuigd zijn dat die opdracht ook voor hun [als christenen] geldt
Ronald Plat is er een van.

{niet-toegestaan woord} in Amerika bezoeken mortuaria om daar te bidden voor doden en hen uit de dood op te wekken.
Zelf spreken ze van “oefenen op de doden.”
Een van de mensen die hier mee bezig is, is Patricia King van Extreme Prophetic in Phoenix, Arizona.

Nu weet Mattheüs van der Steen van TRIN op zijn weblog te melden dat Patricia King binnen afzienbare tijd ook Nederland zal aandoen.
Het lijkt ons een prachtige gelegenheid om oude geliefden en familieleden die je nog eens terug wilt zien weer op te graven en mee te brengen naar een Firenight.
Je schoonmoeder mag je natuurlijk gewoon laten liggen, er zijn grenzen, ook aan deze opwekkingsbediening.
Zijn je geliefden gecremeerd?
Dan geen zorg, een potje as moet ook geen probleem zijn voor mevrouw
http://goedgelovig.wordpress.com/2009/0 ... mortuaria/

godsdienstig of godsdienstwaanzinnig? :?:
zo circuleren er ook verhalen uit Verweggistan, waar mensen zelfs na 48 uur en nog langer [ het lijk stonk zelfs al---zoals in Timor 1970] uit de dood opgewekt zouden zijn....
etc.
pure[valse] propaganda voor het christendom i.m.o.
wat eerder het tegenovergestelde oplevert...n.l. een aversie tegen het christendom.
ongeloofwaardigheid....
pjotter
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 okt 2013, 18:39
Man/Vrouw: M

Re: Dodenopwekking door Ronald Plat

Bericht door pjotter »

callista schreef:kan zijn, maar toch zijn er nog steeds gelovigen--- binnen bepaalde denominaties--- die er heilig van overtuigd zijn dat die opdracht ook voor hun [als christenen] geldt
Ronald Plat is er een van.
Het mag dan misschien erg bot klinken, maar de meeste van deze mensen beschouw ook helemaal niet als 'gelovig'. Eerder misleid. Van gelovige mensen mag toch, op basis van de Bijbel, veronderstelt worden dat zij in enige mate 'geleid worden' door de Heilige Geest? Daarmee gaat ook een zekere mate van gezond verstand, onderscheidingsvermogen en zelfbeheersing gepaard dat juist in dit soort kringen nogal eens lijkt te ontbreken. Jezus waarschuwt zijn toehoorders niet te vragen om 'tekenen en wonderen' maar om simpelweg te geloven. Maar deze charismatici draaien de boel om. Zij zoeken en vragen om tekenen en wonderen OPDAT zij (en anderen) zullen geloven. Omdat zij innerlijk bewijs missen, zoeken zij dit in het uiterlijk. Zij zoeken nog steeds bewijzen in de wereld terwijl HET ene ware Bewijs al 2000 jaar geleden al in de wereld kwam! En als men die 'aardse dingen' al niet kan aannemen, hoe zullen zij dan de 'hemelse' begrijpen? Het is ironisch dat de charismatische beweging, die er prat op gaat 'Geesteljik' te zijn, juist in hun streven het tegenovergestelde bewijst. De Bijbel waarschuwt herhaaldelijk voor dergelijke misleiding en deceptie.
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: Dodenopwekking door Ronald Plat

Bericht door pyro »

callista schreef:
“Stel je voor dat de twee vermoorde jongens weer terugkomen uit de dood na gebed.
Dan staat toch het hele land op zijn kop met alle media aandacht?”
Dat is op zich een interessant punt om eens te overwegen, stel dat zoiets echt zou gebeuren.
Ik moet er wel bij zeggen, als iemand denkt dat de wonderen en tekenen die in de Bijbel zijn beschreven draaien om media aandacht, dan heeft diegene de betekenis daarvan totaal verkeerd begrepen.
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Dodenopwekking door Ronald Plat

Bericht door callista »

pyro schreef:
callista schreef:
“Stel je voor dat de twee vermoorde jongens weer terugkomen uit de dood na gebed.
Dan staat toch het hele land op zijn kop met alle media aandacht?”
Dat is op zich een interessant punt om eens te overwegen, stel dat zoiets echt zou gebeuren.

Ik moet er wel bij zeggen, als iemand denkt dat de wonderen en tekenen die in de Bijbel zijn beschreven draaien om media aandacht, dan heeft diegene de betekenis daarvan totaal verkeerd begrepen.
dat schreef ik niet, maar dat zijn de woorden van Ronald Plat.... ;)

tja...zoiets gebeurt natuurlijk ooit - is nog nooit gebeurd en zal ook nooit gebeuren.
gaat tegen alle natuurwetten in.
er zijn wel gevallen van schijndoden, maar dat is wat anders.

en ja...media-aandacht -----Plat lijkt wel {niet-toegestaan woord}.
laat hem dan eerst maar eens oefenen zonder publiek. [wel met een paar betrouwbare getuigen]
als dat lukt kunnen de media er altijd nog over berichten en dat zal dan ook zeker gebeuren...
want dat zou breaking news zijn.

maar het liefst zou ik hem aanraden een psychiater te bezoeken.
Geertjan
Berichten: 310
Lid geworden op: 04 mar 2013, 12:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Dodenopwekking door Ronald Plat

Bericht door Geertjan »

callista schreef: Ronald Plat heet lijken welkom
Gloriestoeler Ronald Plat maakt nu serieus werk van zijn voornemen om het doden opwekken in Nederland vlot te trekken.
Er zijn wel heldere voorwaarden aan verbonden, maar dat is niet meer dan normaal.
Hij heeft deze advertentietekst opgesteld:

Is een van uw vrienden, een kind, collega’s of familieleden overleden en wilt u hem of haar terug?

Dan kunt u met mij contact opnemen.
Wat mag u van mij verwachten?
Ik schakel allereerst een team voorbidders in.
Vervolgens maken wij een afspraak en kom ik met nog een of twee personen die hier geloof voor hebben en gaan wij bidden voor opwekking uit de dood en terugkeer in het (gezonde) lichaam. Uiteraard zijn hier geen kosten aan verbonden.

Wat verwacht ik van u?
Ik verwacht dat u zelf toestemming regelt bij de betrokken familieleden.
Ik verwacht een open mortuarium of een andere plaats waar we tenminste een aantal uren alleen kunnen zijn met het stoffelijk overschot.
Mensen met ongeloof of niet wedergeboren mensen zal ik verzoeken om daar te verdwijnen.

etc...lees verder:
http://goedgelovig.wordpress.com/2013/1 ... more-38126
-------------
wat moeten we hiervan denken?
is zoiets überhaupt mogelijk? :roll:

zijn er ook mensen die dit serieus nemen en erin geloven?

eerder deed hij al een verwoede poging de vermoorde broertjes Julian en Ruben uit Zeist uit de dood op te wekken.
“Stel je voor dat de twee vermoorde jongens weer terugkomen uit de dood na gebed.
Dan staat toch het hele land op zijn kop met alle media aandacht?”

http://goedgelovig.wordpress.com/2013/0 ... -opwekken/

Dat bedoelde ik nou, hoeveel ruimte is er voor God..... Hoe weet deze meneer zeker dat hij degene is door wie God, want Hij doet en niet meneer Plat, mensen uit de doden op wil wekken.
Hwet kan best eens zijn dat door dit soort zaken, het ongeloof alleen maar toeneemt.
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: Dodenopwekking door Ronald Plat

Bericht door pyro »

callista schreef:
pyro schreef:
callista schreef:
“Stel je voor dat de twee vermoorde jongens weer terugkomen uit de dood na gebed.
Dan staat toch het hele land op zijn kop met alle media aandacht?”
Dat is op zich een interessant punt om eens te overwegen, stel dat zoiets echt zou gebeuren.

Ik moet er wel bij zeggen, als iemand denkt dat de wonderen en tekenen die in de Bijbel zijn beschreven draaien om media aandacht, dan heeft diegene de betekenis daarvan totaal verkeerd begrepen.
dat schreef ik niet, maar dat zijn de woorden van Ronald Plat.... ;)
Dat weet ik. Het gaat in deze draad dan ook over die persoon. Ik vorm mijn mening over iemand bij voorkeur aan de hand van diens eigen woorden, liever dan af te gaan op wat anderen zeggen. Wat jij bijvoorbeeld in de titel van de draad zegt: 'dodenopwekking door Ronald Plat', vind ik al op z'n minst twijfelachtig. Dhr. Plat beschouwt zichzelf nl. als dienstknecht van God, en als er doden worden opgewekt dan is dat dus niet door dhr. Plat maar door God en God alleen. Ronald zelf heeft het over voorbede door hemzelf en een toegewijd gebedsteam. 'Dodenopwekking op voorbede van Ronald Plat' zou daarom een correcte titel zijn geweest. Dit alles even los van de vraag of God hem metterdaad oproept dergelijke voorbede uit toe voeren. Dat laatste heb ik dan wel weer ernstige twijfel over.
tja...zoiets gebeurt natuurlijk ooit - is nog nooit gebeurd en zal ook nooit gebeuren.
gaat tegen alle natuurwetten in.
er zijn wel gevallen van schijndoden, maar dat is wat anders.
De bijbel beschrijft een aantal voorbeelden, waarbij met name bij de opwekking van Lazarus (het was al de vierde dag, er was een lijkenlucht volgens de beschrijving) de mogelijkheid van schijndood niet erg plausibel is.
Wat kan ik zeggen? Ik moet toegeven dat ik ook niet begrijp hoe dit mogelijk is. Anderzijds pretendeer ik niet alle (boven)natuurlijke wetten in Gods schepping volledig te doorgronden. In vertrouwen op God, die heilig en almachtig is en alle verstand te boven gaat, durf ik wel te stellen dat opwekking uit de dood zoals in het geval van Lazarus beschreven is (zie bijv. Joh 11) werkelijkheid kan zijn.
Deze opvatting kan verschillende achtergronden hebben, en daar wil ik graag even bij stil staan.
Je kunt heel simpel zeggen: bij God is alles mogelijk, dus we overrulen zonder meer alle menselijke verstand en redelijkheid, hoe ongerijmd het resultaat ook is. Die benadering ben ik geen voorstander van. Het is een heel platte redenatie die elke diepgang mist, waar je ook niets wijzer van wordt. Ik denk zelfs dat het gevaarlijk is. Iemand zou psychische problemen kunnen krijgen door zijn redelijke verstand te negeren.

Toch geloof ik dat er een betere manier bestaat om met wonderen en tekenen om te gaan. Dus dat het erkennen van een macht die ons begrip van (boven)natuurlijke wetten te boven gaat, ons kan brengen tot dieper inzicht en waarachtig geloof - de kracht van het mosterdzaadje - in plaats van tot waanzin.
Een weg van het wezenlijk verstaan wat God wil met je leven, wat we ook kunnen beluisteren in het evangelie.
en ja...media-aandacht -----Plat lijkt wel {niet-toegestaan woord}.
laat hem dan eerst maar eens oefenen zonder publiek. [wel met een paar betrouwbare getuigen]
als dat lukt kunnen de media er altijd nog over berichten en dat zal dan ook zeker gebeuren...
want dat zou breaking news zijn.

maar het liefst zou ik hem aanraden een psychiater te bezoeken.
Tja. Ik denk dat dhr. Plat oprecht het goede zoekt, dat hij zijn medemensen wil dienen door het getuigenis van Gods liefde die alles overwint, zelfs de dood. Ik heb daarbij de indruk dat hij zich vergist in wat God van hem wil. Dat hij zich blindstaart op de media en hun eigenlijke werking. (wat niet hetzelfde is als {niet-toegestaan woord} - dan zoek je je eigen eer)
De wereld biedt geen plaats voor dingen die eigenlijk niet kunnen. Om dit te illustreren lezen we in het evangelie dat de religieuze machthebbers in de opwekking van Lazarus aanleiding zagen te besluiten, Jezus dan toch echt te gaan doden. Dhr. Plat zou vermoord worden als hij daadwerkelijk doden zou opwekken, heb ik sterk de indruk. Dan is het Gods genade als zijn gebeden niet verhoord worden.

Dus: er schuilt een zeer grote diepte in het geloof dat met Gods kracht doden tot leven wekt. Met media heeft dit niets te maken. Mensen die niet geloven, zullen ook niet geloven als gevolg van media aandacht, als een wonder zich voor het oog van de wereld voltrekt.
Die diepte is dat wonderen en tekenen van God vooruit wijzen naar het Koninkrijk van God, de Nieuwe Schepping waarin uiteindelijk geen dood meer zal zijn. En waaraan wij door het geloof, de onbegrijpelijke genade van God aan de mens die tot inzicht komt en zich bekeert, deel mogen hebben.
Ik spreek deze woorden met heilig ontzag. Want van mijzelf uit, als natuurlijke mens, kan ik niet zeggen dat ik het (beter) weet dan ieder ander. Rest mij slechts te getuigen van iets dat groter is dan ik zelf, maar waar ik toch deel van mag uitmaken al is het eigenlijk eerlijk gezegd onverdiend.
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
Snelheid
Berichten: 10800
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Dodenopwekking door Ronald Plat

Bericht door Snelheid »

Deze draad komen wij tegen en dan is de vraag waar er bewijzen zijn en filmopname van mensen met de stigmata,zouden er toch ook opnames moeten zijn van doden opwekking,voorals nog de bewijzen zouden er moeten zijn.

Vinden er dodenopwekkingen plaats of niet.
VERITAS VOS LIBERABIT.
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: Dodenopwekking door Ronald Plat

Bericht door pyro »

Snelheid schreef: 06 mei 2020, 01:56 Deze draad komen wij tegen en dan is de vraag waar er bewijzen zijn en filmopname van mensen met de stigmata,zouden er toch ook opnames moeten zijn van doden opwekking,voorals nog de bewijzen zouden er moeten zijn.

Vinden er dodenopwekkingen plaats of niet.
Zou dit een betrouwbare bron zijn?
https://www.miraclesofthesaints.com/201 ... ought.html
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
Snelheid
Berichten: 10800
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Dodenopwekking door Ronald Plat

Bericht door Snelheid »

pyro schreef: 08 mei 2020, 19:01
Snelheid schreef: 06 mei 2020, 01:56 Deze draad komen wij tegen en dan is de vraag waar er bewijzen zijn en filmopname van mensen met de stigmata,zouden er toch ook opnames moeten zijn van doden opwekking,voorals nog de bewijzen zouden er moeten zijn.

Vinden er dodenopwekkingen plaats of niet.
Zou dit een betrouwbare bron zijn?
https://www.miraclesofthesaints.com/201 ... ought.html
Wij kenen het en is niet slecht maar wij blijven voorzichtig.
VERITAS VOS LIBERABIT.
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: Dodenopwekking door Ronald Plat

Bericht door pyro »

Snelheid schreef: 08 mei 2020, 19:10
pyro schreef: 08 mei 2020, 19:01
Snelheid schreef: 06 mei 2020, 01:56 Deze draad komen wij tegen en dan is de vraag waar er bewijzen zijn en filmopname van mensen met de stigmata,zouden er toch ook opnames moeten zijn van doden opwekking,voorals nog de bewijzen zouden er moeten zijn.

Vinden er dodenopwekkingen plaats of niet.
Zou dit een betrouwbare bron zijn?
https://www.miraclesofthesaints.com/201 ... ought.html
Wij kenen het en is niet slecht maar wij blijven voorzichtig.
Laten we het zien als een teken dat de dood een overwonnen vijand is. Maar toch zijn die opgewekten later alsnog dood gegaan. Want we hebben geen blijvende woonplaats in deze wereld.
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
Atheist2
Berichten: 1151
Lid geworden op: 13 okt 2019, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Dodenopwekking door Ronald Plat

Bericht door Atheist2 »

Snelheid schreef: 08 mei 2020, 19:10
Wij kenen het en is niet slecht maar wij blijven voorzichtig.
Je luistert niet he?
Je bent jij, ik, mij en niet wij of ons..

Durf verantwoordelijk te zijn voor de dingen die jij meent.
Snelheid
Berichten: 10800
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Dodenopwekking door Ronald Plat

Bericht door Snelheid »

pyro schreef: 08 mei 2020, 19:24
Snelheid schreef: 08 mei 2020, 19:10
pyro schreef: 08 mei 2020, 19:01
Snelheid schreef: 06 mei 2020, 01:56 Deze draad komen wij tegen en dan is de vraag waar er bewijzen zijn en filmopname van mensen met de stigmata,zouden er toch ook opnames moeten zijn van doden opwekking,voorals nog de bewijzen zouden er moeten zijn.

Vinden er dodenopwekkingen plaats of niet.
Zou dit een betrouwbare bron zijn?
https://www.miraclesofthesaints.com/201 ... ought.html
Wij kenen het en is niet slecht maar wij blijven voorzichtig.
Laten we het zien als een teken dat de dood een overwonnen vijand is. Maar toch zijn die opgewekten later alsnog dood gegaan. Want we hebben geen blijvende woonplaats in deze wereld.
Daar zijn wij het geheel mee eens.
VERITAS VOS LIBERABIT.