Eindelijk thuis

Als je een tip wil geven over een bepaald boek, dan kan dat hier in het topic "Boekentips".
Wil je uitgebreid een boek gaan bespreken open er dan een apart topic voor. Dan kun je het uitgebreid bespreken en erover in discussie gaan.
Forumregels
Als je een tip wil geven over een bepaald boek, dan kan dat hier in het topic "Boekentips".
Wil je uitgebreid een boek gaan bespreken open er dan een apart topic voor. Dan kun je het uitgebreid bespreken en erover in discussie gaan.
Gebruikersavatar
Martine
Berichten: 5433
Lid geworden op: 24 jan 2014, 14:32
Man/Vrouw: V

Eindelijk thuis

Bericht door Martine »

Reeds vele jaren in mijn boekenkast, met het prachtige schilderij van Rembrandt werd ik door "Kruispunt" deze week weer eraan herinnerd en ik ben weer begonnen met lezen.
Het gaat om: "Eindelijk thuis" van Henri Nouwen over wat (Lucas 15) bij hem heeft losgemaakt.
https://www.mupload.nl/img/qmtiej3.jpg
Henri Nouwen was een priester, die in de VS terechtkwam en daar tien jaren hoogleraar is geweest en daarna in een instelling voor gehandicapten is gaan werken, wat voor hem zeer verrijkend was en een 'thuiskomen'.
"Eindelijk thuis" is een boek dat heel goed een leidraad zou kunnen zijn in deze Adventstijd.
In ieder geval voor mij.
Je kunt niet dieper vallen dan in Gods handen,
in Hem zijn wij geborgen.
Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 4358
Lid geworden op: 10 mar 2013, 14:57
Man/Vrouw: V

Re: Eindelijk thuis

Bericht door Storm »

Een prachtig boek Martine. :)
The answer my friend is blowing in the wind, the answer is blowing in the wind.
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Eindelijk thuis

Bericht door Snelheid »

Wij hebben hier een grote bibliotheek en in deze tijd van opgesloten zitten kwamen wij dit boek werk ook tegen al weer 14 dagen geleden ,gisteren uit gelezen,en inderdaad lezenswaardig mooi.
VERITAS VOS LIBERABIT.