Aanbidden onze regeringsleiders de zonnegod Marduk?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
doemdenker
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 jul 2018, 18:33
Man/Vrouw: M

Aanbidden onze regeringsleiders de zonnegod Marduk?

Bericht door doemdenker »

Donald Trump maar ook andere regeringsleiders leggen overal waar ze komen hun handen op een bol. Zoals in Saoedi-Arabië maar ook in Rusland tijdens de WK18. Eerst dacht ik dat die bol de aarde voorstelde maar het gaat steeds om een gloeiende bol. Ik ken maar 1 gloeiende bol en dat is de zon. De zon legt elke dag de drie-eenheid van het het traject van Tzafon af: zonsopgang: Babylon, middag Caïro en zonsondergang, de horizon, Atlantis. Atlas van Atlantis droeg deze bol op zijn schouders. Kan het zijn dat Donald Trump, Marduk aka Atlas van Babylon aanbidt? Het vrijheidsbeeld in de haven van New York is Isis, de maangodin. Maar haar kroon heeft zeven stralen die zonnestralen uitbeelden. Isis eet dus van twee walletjes: ze is een maangodin en beunt bij als een zonnegodin. De zeven stekels op haar kroon verwijzen naar de zeven omcirkelingen van Jericho door de Joodse priesters maar ook op de zeven rondjes die de islamitische priesters om de Ka'aba maken. Op de 66ste verdieping van de Trump Tower staat inderdaad een beeld van de zonnegod Baäl Apollo. Hij leefde in een grot in Delphi waar ook de pythongeest werkzaam was. Paulus en Silas werden in Handelingen 16:16 door een bezeten meisje achtervolgd dat deze pythongeest had. Deze python is ook op het voorhoofd van de sfinx (middag) gegrift en behoort tot de boze werken die volgens koning Salomo onder de zon werden verricht. Hebben onze regeringsleiders ook de pythongeest in zich?

https://www.nytimes.com/2017/05/22/worl ... saudi.html
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Aanbidden onze regeringsleiders de zonnegod Marduk?

Bericht door callista »

Ik begin me onderhand toch echt zorgen om je te maken... :shock:
Het wordt steeds gekker...

Als dat is wat religie met je doet ben ik blij dat ik bijtijds de dans ontsprongen ben.
Het lijkt de aanzet te zijn [bij sommigen] tot verwrongen, complotdenken en paranoïde denken....
doemdenker
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 jul 2018, 18:33
Man/Vrouw: M

Re: Aanbidden onze regeringsleiders de zonnegod Marduk?

Bericht door doemdenker »

Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6611
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: Aanbidden onze regeringsleiders de zonnegod Marduk?

Bericht door Peter79 »

callista schreef:Ik begin me onderhand toch echt zorgen om je te maken... :shock:
Het wordt steeds gekker...

Als dat is wat religie met je doet ben ik blij dat ik bijtijds de dans ontsprongen ben.
Het lijkt de aanzet te zijn [bij sommigen] tot verwrongen, complotdenken en paranoïde denken....
Het is als het aaneenrijgen van dominosteentjes of het spelletje waarbij je het volgende woord moet beginnen met de laatste letter van het vorige woord.

Ik heb niets tegen vrij associeren. Het spreekt me ook wel aan, want universele principes komen steeds weer terug, ook al worden ze door de tijd heen anders genoemd.

Maar er ontbreekt toch ergens een realiteitscheck. Vroeger schoot ik zelf door in het herkennen van zonden. Alle kleine foutjes werden zonden en zo werd mijn geloof een vehikel voor mijn perfectionisme. Gelukkig was er in mijn omgeving iemand die kritische vragen stelde. Iets soortgelijks meen ik ook te herkennen bij Derek Prince, die in de meest simpele dingen de werking van geesten meent te herkennen, die vervolgens door bevelend te spreken moeten worden uitgedreven.
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
doemdenker
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 jul 2018, 18:33
Man/Vrouw: M

Re: Aanbidden onze regeringsleiders de zonnegod Marduk?

Bericht door doemdenker »

hoho, religie - niet geloof - wordt doorgegeven door middel van symbolen. Ik doe niet aan cherry picking maar aan symbool picking.
peda
Berichten: 20456
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Aanbidden onze regeringsleiders de zonnegod Marduk?

Bericht door peda »

Er zijn inmiddels zo ontzettend veel ""symbolen"' beschikbaar, verkregen over een enorm lang tijdvak, ontleend aan een enorme veelheid totaal verschillende culturen, dat elke gewilde combinatie/patroon in mijn optiek heel simpel te maken is. In mijn ogen patch-work, een lappendeken, geen creativiteit. Helaas. :!:
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Aanbidden onze regeringsleiders de zonnegod Marduk?

Bericht door coby »

Ik las Markduk. Dacht dat het over Mark Rutte ging.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Aanbidden onze regeringsleiders de zonnegod Marduk?

Bericht door Piebe Paulusma »

Misschien heeft doemdenker een klinker teveel gekozen om zijn gebruikersnaam kloppend te krijgen. :lol:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
doemdenker
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 jul 2018, 18:33
Man/Vrouw: M

Re: Aanbidden onze regeringsleiders de zonnegod Marduk?

Bericht door doemdenker »

peda, dan zie je dat quetzalcoatl dezelfde personage is als Atlas, dus symboliek vergelijken heeft wel nut.
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: Aanbidden onze regeringsleiders de zonnegod Marduk?

Bericht door pyro »

Peter79 schreef:
callista schreef:Ik begin me onderhand toch echt zorgen om je te maken... :shock:
Het wordt steeds gekker...

Als dat is wat religie met je doet ben ik blij dat ik bijtijds de dans ontsprongen ben.
Het lijkt de aanzet te zijn [bij sommigen] tot verwrongen, complotdenken en paranoïde denken....
Het is als het aaneenrijgen van dominosteentjes of het spelletje waarbij je het volgende woord moet beginnen met de laatste letter van het vorige woord.

Ik heb niets tegen vrij associeren. Het spreekt me ook wel aan, want universele principes komen steeds weer terug, ook al worden ze door de tijd heen anders genoemd.

Maar er ontbreekt toch ergens een realiteitscheck. Vroeger schoot ik zelf door in het herkennen van zonden. Alle kleine foutjes werden zonden en zo werd mijn geloof een vehikel voor mijn perfectionisme. Gelukkig was er in mijn omgeving iemand die kritische vragen stelde. Iets soortgelijks meen ik ook te herkennen bij Derek Prince, die in de meest simpele dingen de werking van geesten meent te herkennen, die vervolgens door bevelend te spreken moeten worden uitgedreven.
Dat werkt als je die geestelijke achtergrond ook echt bewust bent en je hebt bovendien een mandaat om in de geestelijke wereld met gezag op te treden. Derek Prince was zo iemand bij mijn weten (ik was enige tijd betrokken bij zijn organisatie, vroeger).
Wat je wel vaak ziet in dit soort gevallen is dat mensen het gaan na doen zonder het diepe geestelijke inzicht en gezag dat daarbij hoort. Zulken komen dan alras voor gek te staan. En dat versterkt dan weer de vooroordelen van de goegemeente, koren op de molen van de lachers en de sceptici zeg maar. :|
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: Aanbidden onze regeringsleiders de zonnegod Marduk?

Bericht door pyro »

coby schreef:Ik las Markduk. Dacht dat het over Mark Rutte ging.
Markduk is een verre voorouder van Donald :geek:
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
doemdenker
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 jul 2018, 18:33
Man/Vrouw: M

Re: Aanbidden onze regeringsleiders de zonnegod Marduk?

Bericht door doemdenker »

zou zomaar kunnen; Marduk komt van mare, zee en eenden zwemmen in het water.
doemdenker
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 jul 2018, 18:33
Man/Vrouw: M

Re: Aanbidden onze regeringsleiders de zonnegod Marduk?

Bericht door doemdenker »

die bol schijnt in Vrijmetselaars termen de centrale zon in het heelal te zijn. Pythagoras noemde hem de Monade of de Toren van Jupiter.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Aanbidden onze regeringsleiders de zonnegod Marduk?

Bericht door Zolderworm »

Dit is weer typisch een gesprek tussen C3PO en R2D2.
Only dead fish go with the flow
doemdenker
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 jul 2018, 18:33
Man/Vrouw: M

Re: Aanbidden onze regeringsleiders de zonnegod Marduk?

Bericht door doemdenker »

Death Star is inderdaad een imitatie van de maan Iapetus.