Israël en de gemeente

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Wil je een nieuw topic starten, dan kun je hier een topicstart als voorstel indienen.

Moderatie: het moderatieteam
HJW
Berichten: 5963
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 14 sep 2018, 13:07 Neem kennis van de koran. Zoals vaker aangegeven hier op het forum heb ik deze toen ik in Azie begon te werken bestudeerd, zelfs les erin gehad. Ik zocht toen nog de overeenkomsten tussen christendom en islam om bruggen te kunnen slaan, maar ontdekte alleen maar meer en meer hoe anti-christelijk de koran en dus islam was.
Net zo anti-christelijk als dat het christendom anti-islam is ?
Opvallend is wel dat de koran dichter bij de tenach staat dan het NT.
peda
Berichten: 20570
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door peda »

HJW schreef: 14 sep 2018, 12:49
peda schreef: 14 sep 2018, 12:44 Een recente wet in Israel bevestigt nog eens dat Israel de natiestaat is van het Joodse volk en niet de Arabische mede-bewoners

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/07/19 ... gitimeren/

Dat Israel toebehoort aan het Joodse volk en niet aan de oorspronkelijke Arabische bewoners, dat standpunt is inmiddels wel bekend en dat bij dit uitgangspunt Israel de Joodse Identiteit in de Staat absolute voorrang geeft, is ook helder. Voor mij blijft onduidelijk hoever Israel de territoriale "'aanspraken"' ziet aangaande wat zij beschouwen als het aan hen door JHWH in oude tijden toegekende Beloofde land. Blijft het bij de huidige grenzen of zal worden geprobeerd in de toekomst de grenzen uit te breiden om aldaar na landgewin ook de Joodse Identiteit te vestigen ?
Als we dan erbij betrekken dat het merendeel van het joodse volk seculier schijnt te zijn, valt daar grotendeels de basis voor de historische claim van het beloofde land weg.
Mocht Israël verder land willen claimen, dan is dat volgens Ericjan geen probleem, lijkt mij. Ook Libanezen, Jordaniërs en Syriërs zijn immers verzonnen volken, dus is het geen probleem om over dat grondgebied te stellen dat daar geen geschiedenis is, en dus ingepikt kan worden.
Dat vele Joden in Israel seculier zijn, is een feit. Of dat ook betekent dat de altijd onder Joden bestaande onderlinge hechte eigen Identiteit ook aan erosie leidt, dat waag ik op grond van onderzoeken toch te betwijfelen. Ook de door mij eerder genoemde pas aangenomen wet, lijkt daar inhoudelijk namelijk in het geheel niet op.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door ericjan »

HJW schreef: 14 sep 2018, 12:49
peda schreef: 14 sep 2018, 12:44 Een recente wet in Israel bevestigt nog eens dat Israel de natiestaat is van het Joodse volk en niet de Arabische mede-bewoners

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/07/19 ... gitimeren/

Dat Israel toebehoort aan het Joodse volk en niet aan de oorspronkelijke Arabische bewoners, dat standpunt is inmiddels wel bekend en dat bij dit uitgangspunt Israel de Joodse Identiteit in de Staat absolute voorrang geeft, is ook helder. Voor mij blijft onduidelijk hoever Israel de territoriale "'aanspraken"' ziet aangaande wat zij beschouwen als het aan hen door JHWH in oude tijden toegekende Beloofde land. Blijft het bij de huidige grenzen of zal worden geprobeerd in de toekomst de grenzen uit te breiden om aldaar na landgewin ook de Joodse Identiteit te vestigen ?
Als we dan erbij betrekken dat het merendeel van het joodse volk seculier schijnt te zijn, valt daar grotendeels de basis voor de historische claim van het beloofde land weg.
Mocht Israël verder land willen claimen, dan is dat volgens Ericjan geen probleem, lijkt mij. Ook Libanezen, Jordaniërs en Syriërs zijn immers verzonnen volken, dus is het geen probleem om over dat grondgebied te stellen dat daar geen geschiedenis is, en dus ingepikt kan worden.
Israel is het enige land waar de Joden vrij hun Jodendom kunnen uitoefenen zoals G'd wil dat zij het doen, maar zoals de islam wereld ten kwade geholpen door de linkse westerse wereld, niet accepteert, kijkend naar het groeiend antisemitisme.

Kritiek op het Beloofde Land Israel is daarbij een excuus om antisemitisme te kunnen verbergen.
Israel als land is de enige plek waar Joden zichzelf kunenn verdedigen daartegen en niet machteloos wederom bijna vernietigd te worden.

De belofte van G'd t.a.v. het Beloofde Land Israel heeft betrekking op nageslacht van Isaac en Jacob.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door ericjan »

HJW schreef: 14 sep 2018, 13:10
ericjan schreef: 14 sep 2018, 13:07 Neem kennis van de koran. Zoals vaker aangegeven hier op het forum heb ik deze toen ik in Azie begon te werken bestudeerd, zelfs les erin gehad. Ik zocht toen nog de overeenkomsten tussen christendom en islam om bruggen te kunnen slaan, maar ontdekte alleen maar meer en meer hoe anti-christelijk de koran en dus islam was.
Net zo anti-christelijk als dat het christendom anti-islam is ?
Opvallend is wel dat de koran dichter bij de tenach staat dan het NT.
Is dat zo"?
Er zijn talloze soea's in de koran waar christenen en Joden over 1 kam worden geschoren en Apen (christenen) en zwijnen (Joden) worden genoemd,

Soera 5:59-60
59. Zeg: "O, mensen van het Boek, gij haat ons slechts, omdat wij in Allah geloven en in hetgeen ons is nedergezonden en in hetgeen voordien was nedergezonden of doordat de meesten van u ongehoorzaam zijn."
60. 0. Zeg: "Zal ik u vertellen over degenen wier straf bij Allah erger is dan dit? Dezen zijn het, die Allah heeft vervloekt en over wie Hij Zijn toorn heeft uitgestort en van wie Hij apen, zwijnen en duivelsdienaren heeft gemaakt. Dezen zijn inderdaad in een slechte toestand en ver van het rechte pad afgedwaald."

64. En de Joden zeggen: "De hand van Allah is gebonden." Hun handen zijn gebonden en zij zijn vervloekt voor hetgeen zij zeggen. Neen, Zijn handen zijn wijd open, Hij geeft, zoals Hij wil. En hetgeen u van uw Heer is nedergezonden zal velen hunner in opstandigheid en ongeloof doen toenemen. En Wij hebben vijandschap en haat onder hen gezaaid tot aan de Dag der Opstanding. Telkens wanneer zij het oorlogsvuur ontsteken, dooft Allah het en zij pogen wanorde te scheppen op aarde en Allah heeft de onruststokers niet lief.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door ericjan »

Wie de Schrift aandachtig leest kan de islam herkennen als antichrist en de RKK als hoer van babylon.
Wie kijkt naar hun daden anno nu ziet die ontwikkelingen.

Immers de islam die fanatiek het bestaan bestrijdt van Yeshua
81. Indien de Barmhartige een zoon had, dan zou ik de eerste der aanbidders zijn.
Soera 43

Hier stelt islam dat David de Joden en Yeshua christenen vervloekt.
78. Degenen onder de kinderen Israëls, die niet geloofden, werden door de mond van David en door Jezus de zoon van Maria, vervloekt. Dit geschiedde, omdat zij niet gehoorzaamden en plachten te overtreden.
Soera 5

30. En de Joden zeggen: "Ezra is de zoon van Allah" en de Christenen zeggen: "De Messias is de zoon van Allah." Dit is, hetgeen zij met hun mond zeggen. Zij spreken de woorden na van degenen die vóór hen ongelovig waren; Allah's vloek zij over hen, hoe zijn zij afgekeerd!
Soera 9
Laatst gewijzigd door ericjan op 14 sep 2018, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
HJW
Berichten: 5963
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 14 sep 2018, 13:17 Israel is het enige land waar de Joden vrij hun Jodendom kunnen uitoefenen zoals G'd wil dat zij het doen, maar zoals de islam wereld ten kwade geholpen door de linkse westerse wereld, niet accepteert, kijkend naar het groeiend antisemitisme.
En nog maar weer eens een complottheorietje. Alles om de liefdeloosheid te rechtvaardigen.
Kritiek op het Beloofde Land Israel is daarbij een excuus om antisemitisme te kunnen verbergen.
Je draait het om. Alles wat maar enigszins naar kritiek ruikt, daar duiken de extrmeisten direct op met : antisemitisme !!
Men wil gewoon geen enkele vorm van kritiek.
De belofte van G'd t.a.v. het Beloofde Land Israel heeft betrekking op nageslacht van Isaac en Jacob.
Handig in een grotendeels seculier Israël.
HJW
Berichten: 5963
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 14 sep 2018, 13:21
HJW schreef: 14 sep 2018, 13:10 Opvallend is wel dat de koran dichter bij de tenach staat dan het NT.
Is dat zo"?
Moslims en joden geloven allebei dat Jezus een profeet is. Geloven allebei niet in de drie-eenheid.
HJW
Berichten: 5963
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 14 sep 2018, 13:26 Wie de Schrift aandachtig leest kan de islam herkennen als antichrist en de RKK als hoer van babylon.
Sektarisch gewauwel.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door ericjan »

HJW schreef: 14 sep 2018, 13:29
ericjan schreef: 14 sep 2018, 13:26 Wie de Schrift aandachtig leest kan de islam herkennen als antichrist en de RKK als hoer van babylon.
Sektarisch gewauwel.
Gelukkig weten steeds meer bijbelgetrouwe christenen beter :D
De niet bijbelgetrouwe christenen zullen de hoer van babylon volgen in un poging "liefdevol" de verschillen te overbruggen en steeds meer water bij de wijn doen aangaande het evangelie. Gezien hun laxe wijze van omgang met g'd Zijn Woord in de Schrift dat niet als zodanig wordt gezien, kan dat makkelijk worden gedaan. Het is de afval waar G'd in de Schrift zo ernstig voor waarschuwt.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
HJW
Berichten: 5963
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 14 sep 2018, 13:35
Gelukkig weten steeds meer bijbelgetrouwe christenen beter :D
De niet bijbelgetrouwe christenen zullen de hoer van babylon volgen in un poging "liefdevol" de verschillen te overbruggen en steeds meer water bij de wijn doen aangaande het evangelie. Gezien hun laxe wijze van omgang met g'd Zijn Woord in de Schrift dat niet als zodanig wordt gezien, kan dat makkelijk worden gedaan. Het is de afval waar G'd in de Schrift zo ernstig voor waarschuwt.
Onderbouwing van het groeiende aantal bijbelgetrouwe christenen die dat vinden ?
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door Zolderworm »

ericjan schreef: 14 sep 2018, 13:07
Zolderworm schreef: 14 sep 2018, 12:20
ericjan schreef: 14 sep 2018, 11:52
Martha schreef: 13 sep 2018, 16:33
De heer Eric Jan moet kennelijk nog ontdekken wat het is om Christus te volgen. Kwaad met kwaad vergelden is onmogelijk. De gedachte is begrijpelijk, maar het is onmogelijk. Oog om oog is een oudtestamentische gedachte, die niet werkt om het kwaad uit de wereld te doen vertrekken. Men verplaatst het kwaad daarmee slechts naar het ongeziene, maar niet uit deze wereld.
Duidelijk dat Martha nog moet leren het verschil tussen wraak en verdediging.
Zolang de "palestijnen" meet haat jegens Joden hebben dan liefde voor hun eigen kinderen, zullen ze die als menselijke schild inzetten.
Ze sturen heimelijk kinderen naar wapen depots en lanceerplaatsen om te sneuvelen wanneer Israel die uitschakelt tbv hun pallywood producties.

Twee vliegen in een klap:
De westerse linkse media op hun hand en kinderen als ouders ereplek bij hun allah, als dank voor het offer.
Het blijft maar bij dat oerdomme gepraat dat alle Palestijnen terroristen zijn, en dat ze allemaal hun kinderen als menselijk schild inzetten, en dat alle Israéli's goede mensen zijn en alle Palestijn kwaadaardige ratten. Wat moeten we met deze domheid?
Neem kennis van de koran. Zoals vaker aangegeven hier op het forum heb ik deze toen ik in Azie begon te werken bestudeerd, zelfs les erin gehad. Ik zocht toen nog de overeenkomsten tussen christendom en islam om bruggen te kunnen slaan, maar ontdekte alleen maar meer en meer hoe anti-christelijk de koran en dus islam was.
Als de christenen zouden hebben gehandeld in de geest van de bijbel, dan zouden ze inmiddels alle steden waar mensen met een ander geloof wonen hebben platgebrand en uitgemoord en de maagden als oorlogsbuit hebben meegenomen.
Only dead fish go with the flow
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door ericjan »

HJW schreef: 14 sep 2018, 13:42
ericjan schreef: 14 sep 2018, 13:35
Gelukkig weten steeds meer bijbelgetrouwe christenen beter :D
De niet bijbelgetrouwe christenen zullen de hoer van babylon volgen in un poging "liefdevol" de verschillen te overbruggen en steeds meer water bij de wijn doen aangaande het evangelie. Gezien hun laxe wijze van omgang met g'd Zijn Woord in de Schrift dat niet als zodanig wordt gezien, kan dat makkelijk worden gedaan. Het is de afval waar G'd in de Schrift zo ernstig voor waarschuwt.
Onderbouwing van het groeiende aantal bijbelgetrouwe christenen die dat vinden ?
Hier in Scandinavie en in US/Canada eigenlijk wereldwijd.
https://www.christianpost.com/news/chri ... ys-108560/

Vanuit het nietige en weinig voorstelelnd Nederland komen ook dergelijke geruchten binnen, het aantal leden van Christenen voor Israel blijft gelukkig groeien en dat betekent minder die naast het evangelie zullen grijpen. :D
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door ericjan »

Zolderworm schreef: 14 sep 2018, 13:47 Als de christenen zouden hebben gehandeld in de geest van de bijbel, dan zouden ze inmiddels alle steden waar mensen met een ander geloof wonen hebben platgebrand en uitgemoord en de maagden als oorlogsbuit hebben meegenomen.
aaajjj wat laat jij je domme kant hier weer zien Zolderworm, ppffff
Maar voor een dwalende mens als jij kan ik mij voorstellen dat het zo kan lijken.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door ericjan »

HJW schreef: 14 sep 2018, 13:29
ericjan schreef: 14 sep 2018, 13:21
HJW schreef: 14 sep 2018, 13:10 Opvallend is wel dat de koran dichter bij de tenach staat dan het NT.
Is dat zo"?
Moslims en joden geloven allebei dat Jezus een profeet is. Geloven allebei niet in de drie-eenheid.
wow wat een onthulling :lol:
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door Zolderworm »

ericjan schreef: 14 sep 2018, 14:08
Zolderworm schreef: 14 sep 2018, 13:47 Als de christenen zouden hebben gehandeld in de geest van de bijbel, dan zouden ze inmiddels alle steden waar mensen met een ander geloof wonen hebben platgebrand en uitgemoord en de maagden als oorlogsbuit hebben meegenomen.
aaajjj wat laat jij je domme kant hier weer zien Zolderworm, ppffff
Maar voor een dwalende mens als jij kan ik mij voorstellen dat het zo kan lijken.
http://www.debijbelzegt.nl/geweld.htm

Ga er maar eens lekker voor zitten.
Laatst gewijzigd door Zolderworm op 14 sep 2018, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Only dead fish go with the flow
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Israël en de gemeente

Bericht door coby »

HJW
Berichten: 5963
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door HJW »

peda schreef: 14 sep 2018, 13:10 Dat vele Joden in Israel seculier zijn, is een feit. Of dat ook betekent dat de altijd onder Joden bestaande onderlinge hechte eigen Identiteit ook aan erosie leidt, dat waag ik op grond van onderzoeken toch te betwijfelen. Ook de door mij eerder genoemde pas aangenomen wet, lijkt daar inhoudelijk namelijk in het geheel niet op.
De band lijkt mij zeer hecht.
Het punt dat ik maak is dat je in een overwegend seculiere omgeving niet kan claimen dat het land waarin je woont het door God Beloofde land is.
HJW
Berichten: 5963
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 14 sep 2018, 14:07
Hier in Scandinavie en in US/Canada eigenlijk wereldwijd.
https://www.christianpost.com/news/chri ... ys-108560/

Vanuit het nietige en weinig voorstelelnd Nederland komen ook dergelijke geruchten binnen, het aantal leden van Christenen voor Israel blijft gelukkig groeien en dat betekent minder die naast het evangelie zullen grijpen. :D
Ik vroeg naar een onderbouwing dat steeds meer "bijbelgetrouwe" christenen de RKK als hoer van Babylon zien.
HJW
Berichten: 5963
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 14 sep 2018, 14:08 aaajjj wat laat jij je domme kant hier weer zien Zolderworm, ppffff
Maar voor een dwalende mens als jij kan ik mij voorstellen dat het zo kan lijken.
Een bijbelgetrouwe christen blijft niet lang op 1 plek evangeliseren en het geloof uitdragen (Marcus 6).
Maar ja.......die lastige bijbel.
peda
Berichten: 20570
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door peda »

HJW schreef: 14 sep 2018, 14:22
peda schreef: 14 sep 2018, 13:10 Dat vele Joden in Israel seculier zijn, is een feit. Of dat ook betekent dat de altijd onder Joden bestaande onderlinge hechte eigen Identiteit ook aan erosie leidt, dat waag ik op grond van onderzoeken toch te betwijfelen. Ook de door mij eerder genoemde pas aangenomen wet, lijkt daar inhoudelijk namelijk in het geheel niet op.
De band lijkt mij zeer hecht.
Het punt dat ik maak is dat je in een overwegend seculiere omgeving niet kan claimen dat het land waarin je woont het door God Beloofde land is.
Dat klopt, de wet waar ik naar verwees refereert ook niet naar het Beloofde land, maar geeft wel volgens het bericht als statement dat Israel de natiestaat is van het Joodse volk. Zo'n stevige uitdrukking kom ik in onze wetgeving niet tegen.
Laatst gewijzigd door peda op 14 sep 2018, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door ericjan »

Zolderworm schreef: 14 sep 2018, 14:14
ericjan schreef: 14 sep 2018, 14:08
Zolderworm schreef: 14 sep 2018, 13:47 Als de christenen zouden hebben gehandeld in de geest van de bijbel, dan zouden ze inmiddels alle steden waar mensen met een ander geloof wonen hebben platgebrand en uitgemoord en de maagden als oorlogsbuit hebben meegenomen.
aaajjj wat laat jij je domme kant hier weer zien Zolderworm, ppffff
Maar voor een dwalende mens als jij kan ik mij voorstellen dat het zo kan lijken.
http://www.debijbelzegt.nl/geweld.htm

Ga er maar eens lekker voor zitten.
Je weet dondersgoed na bijna 10 jaar op dit forum rond te hangen hoe het zit met deze versen Zolderworm.
Nergens een oproep om dat geweld NU (ook) te doen, dit in tegenstelling van de koran.
Natuurlijk laat G'd in Zijn Woord zien dat Hij geweld niet schuwde en in de toekomst wederom niet zal schuwen.
Maar dat is iets anders dan oproepen dat de lezer dat geweld nu gaan doen moet.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
HJW
Berichten: 5963
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door HJW »

peda schreef: 14 sep 2018, 14:27 Dat klopt, de wet waar ik naar verwees refereert ook niet naar het Beloofde land, maar geeft wel als statement dat Israel de natiestaat is van het Joodse volk. Zo'n stevige uitdrukking kom ik in onze wetgeving niet tegen.
Dat kan, maar het heeft niets te maken met het punt wat ik maakte.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door ericjan »

HJW schreef: 14 sep 2018, 14:26
ericjan schreef: 14 sep 2018, 14:08 aaajjj wat laat jij je domme kant hier weer zien Zolderworm, ppffff
Maar voor een dwalende mens als jij kan ik mij voorstellen dat het zo kan lijken.
Een bijbelgetrouwe christen blijft niet lang op 1 plek evangeliseren en het geloof uitdragen (Marcus 6).
Maar ja.......die lastige bijbel.
10 En Hij zei tegen hen: Waar u een huis zult binnengaan, blijf daar totdat u uit die plaats vertrekt.
11 En als er zullen zijn die u niet ontvangen en niet naar u luisteren, schud dan, als u vandaar weggaat, het stof af dat onder uw voeten zit, tot een getuigenis tegen hen. Voorwaar zeg Ik u: Het zal voor Sodom of Gomorra verdraaglijker zijn in de dag van het oordeel dan voor die stad.
12 En toen zij weggegaan waren, predikten zij dat men zich moest bekeren.


De reden is ook omdat omdat een mens slechts het Woord in de Schrift kan prediken en dat G'd Zelf bepaalt welke bij welke toehoorders de boodschap landt en bij welke niet. Dus zij die niet willen zijn niet door G'd voor Zijn Genade te ontvangen. Dara moet je dan als christen ook niet veel tijd meer aan besteden en verdergaan.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
HJW
Berichten: 5963
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 14 sep 2018, 14:37 De reden is ook omdat omdat een mens slechts het Woord in de Schrift kan prediken en dat G'd Zelf bepaalt welke bij welke toehoorders de boodschap landt en bij welke niet. Dus zij die niet willen zijn niet door G'd voor Zijn Genade te ontvangen. Dara moet je dan als christen ook niet veel tijd meer aan besteden en verdergaan.
Daar moet je als christen dus niet veel tijd meer aan besteden en verdergaan..........en vervolgens zit jij hier al 4 jaar en spendeer je al 4.925 berichten.
Bijbelgetrouwe christen ?
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Israël en de gemeente

Bericht door Zolderworm »

ericjan schreef: 14 sep 2018, 14:29
Zolderworm schreef: 14 sep 2018, 14:14
ericjan schreef: 14 sep 2018, 14:08
Zolderworm schreef: 14 sep 2018, 13:47 Als de christenen zouden hebben gehandeld in de geest van de bijbel, dan zouden ze inmiddels alle steden waar mensen met een ander geloof wonen hebben platgebrand en uitgemoord en de maagden als oorlogsbuit hebben meegenomen.
aaajjj wat laat jij je domme kant hier weer zien Zolderworm, ppffff
Maar voor een dwalende mens als jij kan ik mij voorstellen dat het zo kan lijken.
http://www.debijbelzegt.nl/geweld.htm

Ga er maar eens lekker voor zitten.
Je weet dondersgoed na bijna 10 jaar op dit forum rond te hangen hoe het zit met deze versen Zolderworm.
Nergens een oproep om dat geweld NU (ook) te doen, dit in tegenstelling van de koran.
Natuurlijk laat G'd in Zijn Woord zien dat Hij geweld niet schuwde en in de toekomst wederom niet zal schuwen.
Maar dat is iets anders dan oproepen dat de lezer dat geweld nu gaan doen moet.
Je bedoelt dat jij een God volgt die genocide niet schuwde en niet zal schuwen. Ik blijf, denk ik, maar uit je buurt. De boodschap van Christus is aan jou blijkbaar niet besteed. Dus, een christen ben je niet.
Only dead fish go with the flow