De Sabbat voor christenen

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
HJW
Berichten: 5964
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 18 sep 2018, 09:13
En ja ALLES ind e Schrift geloof ik woordelijk, omdat G'd ze heeft ingegeven bij de totstandkoming ervan.
Dus jij gelooft dat liefde belangrijker is dan geloof
Dat jij de werken die Jezus deed ook kan
Met het geloof van een mosterdzaadje kun je bergen verzetten

Want dan sla je op de vlucht. Ga je in vaagheden vervallen, begin je te draaien.
En dat omdat je dat deel van de bijbel dus blijkbaar domweg niet gelooft.
Ik zie het je nergens verkondigen.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door ericjan »

HJW schreef: 18 sep 2018, 10:09
ericjan schreef: 18 sep 2018, 09:13
En ja ALLES ind e Schrift geloof ik woordelijk, omdat G'd ze heeft ingegeven bij de totstandkoming ervan.
Dus jij gelooft dat liefde belangrijker is dan geloof
Dat jij de werken die Jezus deed ook kan
Met het geloof van een mosterdzaadje kun je bergen verzetten
Je maakt hier een hele grote denkfout.
Ik kan niets.
G'd kan ALLES.
Op verzoek van Zijn kinderen zal G'd wonderen verrichten, groot en klein.
Yeshua kon evenmin, Zijn Vader G'd deed dat en Yeshua vetrouwde er blind op.
Wanneer de noodzaak er is kan G'd bergen verzetten als iemand daar in faith om vraagt. Geen mens kan dat.

Maar de beloften in de Schrift over gebedsverhoring zijn klip en klaar als we ze geloven, er zijn ook daar voorwaarden te lezen tav gebedsverhoring.
Mattheüs 21:22 En alles wat u in het gebed vraagt, in geloof, zult u ontvangen.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
HJW
Berichten: 5964
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 18 sep 2018, 10:32
HJW schreef: 18 sep 2018, 10:09
ericjan schreef: 18 sep 2018, 09:13
En ja ALLES ind e Schrift geloof ik woordelijk, omdat G'd ze heeft ingegeven bij de totstandkoming ervan.
Dus jij gelooft dat liefde belangrijker is dan geloof
Dat jij de werken die Jezus deed ook kan
Met het geloof van een mosterdzaadje kun je bergen verzetten
Je maakt hier een hele grote denkfout.
Ik kan niets.
G'd kan ALLES.
Op verzoek van Zijn kinderen zal G'd wonderen verrichten, groot en klein.
Yeshua kon evenmin, Zijn Vader G'd deed dat en Yeshua vetrouwde er blind op.
Wanneer de noodzaak er is kan G'd bergen verzetten als iemand daar in faith om vraagt. Geen mens kan dat.

Maar de beloften in de Schrift over gebedsverhoring zijn klip en klaar als we ze geloven, er zijn ook daar voorwaarden te lezen tav gebedsverhoring.
Mattheüs 21:22 En alles wat u in het gebed vraagt, in geloof, zult u ontvangen.
Je wijkt af van de bijbel. De bijbel is helder: als GIJ gelooft de werken die ik doe, zult GIJ ze ook doen.
En dan komt jouw ongeloof aan het licht. Want jij gelooft dat dus niet.
Er staat in dit vers niet: op jullie verzoek zal ik wel iets doen.
In dit vers staat niets over bidden, niets over voorwaarden.
Er staat dat JIJ dat zelf kunt, mits je het maar gelooft.
En dat doe je dus niet. Ongelovig dus. En dan begin je te draaien om je eigen ongeloof weg te moffelen.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door ericjan »

HJW schreef: 18 sep 2018, 10:37
ericjan schreef: 18 sep 2018, 10:32
HJW schreef: 18 sep 2018, 10:09
ericjan schreef: 18 sep 2018, 09:13
En ja ALLES ind e Schrift geloof ik woordelijk, omdat G'd ze heeft ingegeven bij de totstandkoming ervan.
Dus jij gelooft dat liefde belangrijker is dan geloof
Dat jij de werken die Jezus deed ook kan
Met het geloof van een mosterdzaadje kun je bergen verzetten
Je maakt hier een hele grote denkfout.
Ik kan niets.
G'd kan ALLES.
Op verzoek van Zijn kinderen zal G'd wonderen verrichten, groot en klein.
Yeshua kon evenmin, Zijn Vader G'd deed dat en Yeshua vetrouwde er blind op.
Wanneer de noodzaak er is kan G'd bergen verzetten als iemand daar in faith om vraagt. Geen mens kan dat.

Maar de beloften in de Schrift over gebedsverhoring zijn klip en klaar als we ze geloven, er zijn ook daar voorwaarden te lezen tav gebedsverhoring.
Mattheüs 21:22 En alles wat u in het gebed vraagt, in geloof, zult u ontvangen.
Je wijkt af van de bijbel. De bijbel is helder: als GIJ gelooft de werken die ik doe, zult GIJ ze ook doen.
En dan komt jouw ongeloof aan het licht. Want jij gelooft dat dus niet.
Er staat in dit vers niet: op jullie verzoek zal ik wel iets doen.
In dit vers staat niets over bidden, niets over voorwaarden.
Er staat dat JIJ dat zelf kunt, mits je het maar gelooft.
En dat doe je dus niet. Ongelovig dus. En dan begin je te draaien om je eigen ongeloof weg te moffelen.
Nee hoor, de Schrift getuigd ervan dat alle dingen die Yeshua deed komen van G'd:
Lukas 10:22
Alle dingen zijn Mij overgegeven door Mijn Vader; en niemand weet Wie de Zoon is dan de Vader, en Wie de Vader is dan de Zoon, en hij aan wie de Zoon het wil openbaren.

Johannes 3:35
De Vader heeft de Zoon lief en heeft alle dingen in Zijn hand gegeven.

Johannes 5:19
Jezus dan antwoordde en zei tegen hen: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: De Zoon kan niets van Zichzelf doen, als Hij dat niet de Vader ziet doen, want al wat Deze doet, dat doet ook de Zoon op dezelfde wijze.

Johannes 5:20
Want de Vader heeft de Zoon lief en laat Hem alles zien wat Hij doet, en Hij zal Hem grotere werken laten zien dan deze, opdat u zich verwondert.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
HJW
Berichten: 5964
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 18 sep 2018, 10:53 Johannes 5:20
Want de Vader heeft de Zoon lief en laat Hem alles zien wat Hij doet, en Hij zal Hem grotere werken laten zien dan deze, opdat u zich verwondert.
Klopt, die teksten staan er ook. Nu kunnen we kiezen een deel van die teksten te negeren, we kunnen ze ook combineren. In dat geval lees je namelijk de gehele bijbel.
En dis combinatie is dan:
uit jezelf kun je niets, maar in verbinding met het goddelijke kun je alles. Je bent dan als het ware een instrument in Gods handen en daarmee kun je hetzelfde als wat Jezus kon. Niet via bidden en met voorwaarden, maar puur vanuit je geloof.
Jij kunt dus, mits je gelooft dat je in verbinding met God alles kan, alles wat Jezus ook kon en meer.
Maar dat vergt wel geloof, en daar ontbreekt het bij jou blijkbaar aan.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door ericjan »

HJW schreef: 18 sep 2018, 12:12
ericjan schreef: 18 sep 2018, 10:53 Johannes 5:20
Want de Vader heeft de Zoon lief en laat Hem alles zien wat Hij doet, en Hij zal Hem grotere werken laten zien dan deze, opdat u zich verwondert.
Klopt, die teksten staan er ook. Nu kunnen we kiezen een deel van die teksten te negeren, we kunnen ze ook combineren. In dat geval lees je namelijk de gehele bijbel.
En dis combinatie is dan:
uit jezelf kun je niets, maar in verbinding met het goddelijke kun je alles. Je bent dan als het ware een instrument in Gods handen en daarmee kun je hetzelfde als wat Jezus kon. Niet via bidden en met voorwaarden, maar puur vanuit je geloof.
Jij kunt dus, mits je gelooft dat je in verbinding met God alles kan, alles wat Jezus ook kon en meer.
Maar dat vergt wel geloof, en daar ontbreekt het bij jou blijkbaar aan.
Nee wij kunnen niks ! De Schrift zegt dat toch duidelijk genoeg?
Dus:
Wij kunnen niets, maar onder de vooerwaarden zoals G'd ze aan ons gegeven heeft in Zijn Woord is G'd bereid om hetzelfde te doen als dat Hij bij Yeshua deed in Zijn tijd op deze aarde. G'd stelt meer voorewaarden in de Schrift dan geloof, het is specifieker dan geloof en er zijn nog een aanal voorwaarden.

Een voorbeeldje:
22 En Jezus antwoordde en zei tegen hen: Heb geloof in God.
23 Want, voorwaar, Ik zeg u: wie tegen deze berg zal zeggen: Word opgeheven en in de zee geworpen, en niet zal twijfelen in zijn hart, maar zal geloven dat wat hij zegt, gebeuren zal, het zal hem gebeuren wat hij zegt.
24 Daarom zeg Ik u: alles wat u biddend begeert, geloof dat u het ontvangen zult, en het zal u ten deel vallen.
25 En wanneer u staat te bidden, vergeef als u tegen iemand iets hebt, opdat ook uw Vader, Die in de hemelen is, u uw overtredingen vergeeft.
26 Maar als u niet vergeeft, zal uw Vader, Die in de hemelen is, ook uw misdaden niet vergeven.

Markus 11
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
HJW
Berichten: 5964
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 18 sep 2018, 13:39
Nee wij kunnen niks ! De Schrift zegt dat toch duidelijk genoeg?
Dus:
Wij kunnen niets, maar onder de vooerwaarden zoals G'd ze aan ons gegeven heeft in Zijn Woord is G'd bereid om hetzelfde te doen als dat Hij bij Yeshua deed in Zijn tijd op deze aarde. G'd stelt meer voorewaarden in de Schrift dan geloof, het is specifieker dan geloof en er zijn nog een aanal voorwaarden.
Helder. Je gelooft Jezus niet. En dus laat je de bijbel deels liggen en pik je er alleen uit wat in jouw visie past.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door ericjan »

HJW schreef: 18 sep 2018, 13:55
ericjan schreef: 18 sep 2018, 13:39
Nee wij kunnen niks ! De Schrift zegt dat toch duidelijk genoeg?
Dus:
Wij kunnen niets, maar onder de vooerwaarden zoals G'd ze aan ons gegeven heeft in Zijn Woord is G'd bereid om hetzelfde te doen als dat Hij bij Yeshua deed in Zijn tijd op deze aarde. G'd stelt meer voorewaarden in de Schrift dan geloof, het is specifieker dan geloof en er zijn nog een aanal voorwaarden.
Helder. Je gelooft Jezus niet. En dus laat je de bijbel deels liggen en pik je er alleen uit wat in jouw visie past.
Wat jij wilt HJW, niet gehinderd door enig christelijk geloof in het evangelie zoals de Schrift het stelt, kan ik van jou mening daarin niet wakker liggen, nog geen seconde :w Als jou dit oplucht dan heb ik daarmee vrede hoor.

kennelijk wil je graag zelf eens een wonder verrichten, maar wij kunnen dat NIET, G'd is het Die de wonderen verricht en Zijn kinderen in Christus als een gereedschap KAN gebruiken als Hij dat wenst.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
HJW
Berichten: 5964
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 18 sep 2018, 14:12 Wat jij wilt HJW, niet gehinderd door enig christelijk geloof in het evangelie zoals de Schrift het stelt, kan ik van jou mening daarin niet wakker liggen, nog geen seconde :w Als jou dit oplucht dan heb ik daarmee vrede hoor.

kennelijk wil je graag zelf eens een wonder verrichten, maar wij kunnen dat NIET, G'd is het Die de wonderen verricht en Zijn kinderen in Christus als een gereedschap KAN gebruiken als Hij dat wenst.
Tientallen jaren christen geweest, ik weet er wel iets van.
Het gaat ook niet om mijn mening....ik leer slechts wat de schrift leert.
Wij kunnen wonderen verrichten, als we het geloven en in verbinding staan met het goddelijke....niet mijn mening, maar ik geef slechts aan wat de schrift leert.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door ericjan »

HJW schreef: 18 sep 2018, 14:22
ericjan schreef: 18 sep 2018, 14:12 Wat jij wilt HJW, niet gehinderd door enig christelijk geloof in het evangelie zoals de Schrift het stelt, kan ik van jou mening daarin niet wakker liggen, nog geen seconde :w Als jou dit oplucht dan heb ik daarmee vrede hoor.

kennelijk wil je graag zelf eens een wonder verrichten, maar wij kunnen dat NIET, G'd is het Die de wonderen verricht en Zijn kinderen in Christus als een gereedschap KAN gebruiken als Hij dat wenst.
Tientallen jaren christen geweest, ik weet er wel iets van.
Het gaat ook niet om mijn mening....ik leer slechts wat de schrift leert.
Wij kunnen wonderen verrichten, als we het geloven en in verbinding staan met het goddelijke....niet mijn mening, maar ik geef slechts aan wat de schrift leert.
Bewijzen uit de Schrift hiervan zie ik hier graag, want voorlopig schrijf je het wel (ik begrijp de reden uiteraard) maar je laat na de versen aan te dragen. :w

Je schrijft christen te zijn geweest en nu niet meer.
Dan heb ik ik werklijk met je te doen. Hopelijk en waarschijnlijk heb je getracht (op eigen kracht) om christen te zijn en probeerde je te geloven, maar kwam er niks terug. Hopelijk omdat wanneer je werkelijk met G'd gewandeld zou hebben en de Heilige Geest ontvangen en dus wedergeboren zou zijn, en nu niet meer geloofd, het een van de 2 onvergevelijke zonden is. :(

4 Want het is onmogelijk om hen die eens verlicht zijn geweest, die de hemelse gave geproefd hebben en deelgenoot zijn geworden van de Heilige Geest,
5 en die het goede Woord van God geproefd hebben en de krachten van de komende wereld,
6 en die daarna afvallig worden, weer opnieuw tot bekering te brengen, omdat zij voor zichzelf de Zoon van God opnieuw kruisigen en openlijk te schande maken..

Hebreeën 6
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
HJW
Berichten: 5964
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 18 sep 2018, 15:18 Bewijzen uit de Schrift hiervan zie ik hier graag, want voorlopig schrijf je het wel (ik begrijp de reden uiteraard) maar je laat na de versen aan te dragen. :w
Meerdere keren gegeven.
Hopelijk omdat wanneer je werkelijk met G'd gewandeld zou hebben en de Heilige Geest ontvangen en dus wedergeboren zou zijn, en nu niet meer geloofd, het een van de 2 onvergevelijke zonden is. :(
Ik ken de tekst en het is onmogelijk om mij dus te bkeren. Maar die hoop had je toch al opgegeven.
Volgens jouw geloof leef ik idd in een onvergeeflijke zonde.
Maar die barbarij heb ik achter mij gelaten.
Mijn weg is er één van Liefde. Het is een veel mooiere en betere en beter passende weg voor mij.
In jouw ogen is het duivels, maar dat is alles wat afwijkt.
Ik heb dat achter mij gelaten en heb het doorgeprikt.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door ericjan »

HJW schreef: 18 sep 2018, 15:31
Ik ken de tekst en het is onmogelijk om mij dus te bkeren. Maar die hoop had je toch al opgegeven.
Volgens jouw geloof leef ik idd in een onvergeeflijke zonde.
(...)
Mijn weg is er één van Liefde. Het is een veel mooiere en betere en beter passende weg voor mij.
In jouw ogen is het duivels, maar dat is alles wat afwijkt.
(...)
Ik toon slechts MET ciatten van de Schift (in tegenstelling tot jou) wat G'd in Zijn Woord ervan vindt.
En al zul je het niet geloven, ik heb vreselijk met je te doen HJW. :cry:

Wat betreft het onderstreepte, wat ik vind is volledig onbelangrijk.
Maar wat G'd ons gegeven heeft in Zijn Woord in de Schrift is wat wel vreselijk veel van belang is.

Zelf hoop, maar denk ik ook dat je niet echt met G'd gewandeld hebt en zonder de Heilige Geest hebt moeten doen, dus niet wedergeboren bent.
gelukkig maar want dat betekent dat de vers voor jou niet opgaat. Want iemand die de aanwezigheid van de Heilige Geest heeft mogen ervaren, die G'd dagelijks in zijn/haar leven herkent en antwoorden voelt, kan niet terugvallen.
Iemand die immers zijn natuurlije vader kent en er mee leeft kan dat toch ook nooit meer ontkennen?
Dan rest alleen nog niet meer willen kennen en dat is een kwalijke zaak, zeker richting de Vader.

[modreak Trajecto] S.v.p. opletten dat citaten kloppen en als zodanig worden weergegeven. Ik heb hersteld wat niet klopte.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door callista »

@ericjan
Waarom zou je te doen hebben met diegenen die het christelijk geloof achter zich hebben gelaten?
Getuigt dat niet van grote arrogante en zich superieur voelen?
Ik ben er ook eentje van en het voelt als een verademing...voor mij.

Soms betreden mensen andere paden, die wel of niet spiritueel zijn, maar dan op een andere manier dan de jouwe.....
Dus dat deugt niet?
Je bent er niet eens nieuwsgierig naar, maar keurt het bij voorbaat al af....
Nou, interessant zo'n man...daar valt echt een verlicht gesprek mee te voeren... :w

Maar dan kun je er altijd nog mee gaan sporten.. als je daar dan zin in hebt:clown:
HJW
Berichten: 5964
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 18 sep 2018, 15:45 Ik toon slechts MET ciatten van de Schift (in tegenstelling tot jou) wat G'd in Zijn Woord ervan vindt.
En al zul je het niet geloven, ik heb vreselijk met je te doen HJW. :cry:
Dat gevoel is dan wederzijds. Ik vind het oprecht treurig als iemand zo opgesloten zit in negativiteit.
Maar maak je om mij geen zorgen.
Maar wat G'd ons gegeven heeft in Zijn Woord in de Schrift is wat wel vreselijk veel van belang is.
Je gaat uit van jouw geloofsovertuiging en dat snap ik. Zo is een moslim ook bezorgd om jou, want volgens diens geloofsovertuiging loopt het met jou en mij allebei slecht af.
Het zeg me beide niets.
Zelf hoop, maar denk ik ook dat je niet echt met G'd gewandeld hebt en zonder de Heilige Geest hebt moeten doen, dus niet wedergeboren bent.
gelukkig maar want dat betekent dat de vers voor jou niet opgaat. Want iemand die de aanwezigheid van de Heilige Geest heeft mogen ervaren, die G'd dagelijks in zijn/haar leven herkent en antwoorden voelt, kan niet terugvallen.
Iemand die immers zijn natuurlije vader kent en er mee leeft kan dat toch ook nooit meer ontkennen?
Dan rest alleen nog niet meer willen kennen en dat is een kwalijke zaak, zeker richting de Vader.
Maak je geen zorgen. Op mijn weg leer ik de Bron beter kennen dan via een boek vol oordelen en barbarij.
Sommige momenten ervaar ik iets. Jij zult het duivels noemen, maar dat is je eigen opgeslotenheid.
Naarmate ik het goddelijke beter leer kennen, verdwijnt het christendom meer naar de achtergrond. Het heeft mij al best veel gebracht in positieve zin.
En zoals jezelf aangeeft: als je dat eenmaal hebt ervaren, is er geen ontkennen meer.
Ik gun het je van harte als ook jij werkelijke, onvoorwaardelijke Liefde leert kennen. Dat moment gaat onvermijdelijk komen, vraag is alleen hoe lang jij het bij je vandaan houdt.
Maar ook bij jou zal het eens doordringen.
En dan ga je de werkelijkheid ervaren.
maritime
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 feb 2016, 05:22
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door maritime »

HJW schreef: 18 sep 2018, 12:12
Klopt, die teksten staan er ook. Nu kunnen we kiezen een deel van die teksten te negeren, we kunnen ze ook combineren. In dat geval lees je namelijk de gehele bijbel.
En dis combinatie is dan:
uit jezelf kun je niets, maar in verbinding met het goddelijke kun je alles. Je bent dan als het ware een instrument in Gods handen en daarmee kun je hetzelfde als wat Jezus kon. Niet via bidden en met voorwaarden, maar puur vanuit je geloof.
Jij kunt dus, mits je gelooft dat je in verbinding met God alles kan, alles wat Jezus ook kon en meer.
Maar dat vergt wel geloof, en daar ontbreekt het bij jou blijkbaar aan.
Dit ruik naar zelfverhoging. Gelijk worden aan God.

De Here Jezus zegt:
6 Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij.
7 Indien gijlieden Mij gekend hadt, zo zoudt gij ook Mijn Vader gekend hebben; en van nu kent gij Hem, en hebt Hem gezien.

14 Zo gij iets begeren zult in Mijn Naam, Ik zal het doen.
15 Indien gij Mij liefhebt, zo bewaart Mijn geboden.

Alleen in het geloof met de Here Jezus kunnen we bidden, wel onder voorwaarde. Dat is inclusief de rustdag houden op zaterdag.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door callista »

maritime schreef: 19 sep 2018, 12:56
HJW schreef: 18 sep 2018, 12:12
Klopt, die teksten staan er ook. Nu kunnen we kiezen een deel van die teksten te negeren, we kunnen ze ook combineren. In dat geval lees je namelijk de gehele bijbel.
En dis combinatie is dan:
uit jezelf kun je niets, maar in verbinding met het goddelijke kun je alles. Je bent dan als het ware een instrument in Gods handen en daarmee kun je hetzelfde als wat Jezus kon. Niet via bidden en met voorwaarden, maar puur vanuit je geloof.
Jij kunt dus, mits je gelooft dat je in verbinding met God alles kan, alles wat Jezus ook kon en meer.
Maar dat vergt wel geloof, en daar ontbreekt het bij jou blijkbaar aan.
Dit ruik naar zelfverhoging. Gelijk worden aan God.

De Here Jezus zegt:
6 Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij.
7 Indien gijlieden Mij gekend hadt, zo zoudt gij ook Mijn Vader gekend hebben; en van nu kent gij Hem, en hebt Hem gezien.

14 Zo gij iets begeren zult in Mijn Naam, Ik zal het doen.
15 Indien gij Mij liefhebt, zo bewaart Mijn geboden.

Alleen in het geloof met de Here Jezus kunnen we bidden, wel onder voorwaarde.
Dat is inclusief de rustdag houden op zaterdag.
Ben jij bij de zevendedagsadventisten ?
HJW
Berichten: 5964
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door HJW »

maritime schreef: 19 sep 2018, 12:56
Dit ruik naar zelfverhoging. Gelijk worden aan God.

De Here Jezus zegt:
6 Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij.
7 Indien gijlieden Mij gekend hadt, zo zoudt gij ook Mijn Vader gekend hebben; en van nu kent gij Hem, en hebt Hem gezien.

14 Zo gij iets begeren zult in Mijn Naam, Ik zal het doen.
15 Indien gij Mij liefhebt, zo bewaart Mijn geboden.

Alleen in het geloof met de Here Jezus kunnen we bidden, wel onder voorwaarde. Dat is inclusief de rustdag houden op zaterdag.
Het is het geloof hebben in het vertrouwen dat Jezus in jou en mij uitspreekt. ALs hij zegt dat jij dat kan, is het dan zelfverhoging om dat te geloven ?
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door Zolderworm »

maritime schreef: 19 sep 2018, 12:56
HJW schreef: 18 sep 2018, 12:12
Klopt, die teksten staan er ook. Nu kunnen we kiezen een deel van die teksten te negeren, we kunnen ze ook combineren. In dat geval lees je namelijk de gehele bijbel.
En dis combinatie is dan:
uit jezelf kun je niets, maar in verbinding met het goddelijke kun je alles. Je bent dan als het ware een instrument in Gods handen en daarmee kun je hetzelfde als wat Jezus kon. Niet via bidden en met voorwaarden, maar puur vanuit je geloof.
Jij kunt dus, mits je gelooft dat je in verbinding met God alles kan, alles wat Jezus ook kon en meer.
Maar dat vergt wel geloof, en daar ontbreekt het bij jou blijkbaar aan.
Dit ruik naar zelfverhoging. Gelijk worden aan God.
Volgens mij zijn wij allemaal voortgekomen uit God, en is God via hoger bewustzijn te bereiken voor ons. Sterker nog, op die manier kunnen wij gelijk worden aan God.
De Here Jezus zegt:
6 Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij.
7 Indien gijlieden Mij gekend hadt, zo zoudt gij ook Mijn Vader gekend hebben; en van nu kent gij Hem, en hebt Hem gezien.

14 Zo gij iets begeren zult in Mijn Naam, Ik zal het doen.
15 Indien gij Mij liefhebt, zo bewaart Mijn geboden.

Alleen in het geloof met de Here Jezus kunnen we bidden, wel onder voorwaarde. Dat is inclusief de rustdag houden op zaterdag.
In het veld van bewustzijnsgradaties, is God het hoogste en is Jezus, of feitelijk Christus, de tussenstap tussen mens en God. Om tot God te komen (gelijk aan God te zijn) moet je altijd via Christus gaan. Daarom is Christus de weg. Zo staat het ook in de Kabbala, bijvoorbeeld.
Daartoe hoeven wij niet te geloven in de Here Jezus en ook niet te bidden, maar de transformatie te ondergaan op basis van de kracht van Christus. Dat kunnen we volstrekt individueel. We hebben daarvoor geen kerk nodig.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door callista »

Jezus en de Christus zijn twee totaal verschillende types...waarbij het nog maar de vraag is of Jezus...zoals beschreven in het NT werkelijk bestaan heeft of een literaire constructie is...
In mijn optiek kan dat zeker ook zonder God....je kunt bv. ook spreken van de Bron of de Kern in jezelf...
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door Zolderworm »

callista schreef: 19 sep 2018, 14:35 Jezus en de Christus zijn twee totaal verschillende types...waarbij het nog maar de vraag is of Jezus...zoals beschreven in het NT werkelijk bestaan heeft of een literaire constructie is...
In mijn optiek kan dat zeker ook zonder God....je kunt bv. ook spreken van de Bron of de Kern in jezelf...
De Christus kan bestaan zonder dat Jezus ooit heeft bestaan. Het is maar welke naam je de kracht geeft. Wat je al of niet God noemt is volkomen arbitrair. Je kunt ook de kern in jezelf God noemen. Echter die is dan niet individueel, maar staat in verbinding met de totale mensheid, alle dieren en alle aliens.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door callista »

Zolderworm schreef: 19 sep 2018, 14:40
callista schreef: 19 sep 2018, 14:35 Jezus en de Christus zijn twee totaal verschillende types...waarbij het nog maar de vraag is of Jezus...zoals beschreven in het NT werkelijk bestaan heeft of een literaire constructie is...
In mijn optiek kan dat zeker ook zonder God....je kunt bv. ook spreken van de Bron of de Kern in jezelf...
De Christus kan bestaan zonder dat Jezus ooit heeft bestaan. Het is maar welke naam je de kracht geeft. Wat je al of niet God noemt is volkomen arbitrair. Je kunt ook de kern in jezelf God noemen. Echter die is dan niet individueel, maar staat in verbinding met de totale mensheid, alle dieren en alle aliens.
Ja..dat zeg ik toch in wezen ook eigenwijze kerel dat je er bent... :naughty: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door Zolderworm »

callista schreef: 19 sep 2018, 14:43
Zolderworm schreef: 19 sep 2018, 14:40
callista schreef: 19 sep 2018, 14:35 Jezus en de Christus zijn twee totaal verschillende types...waarbij het nog maar de vraag is of Jezus...zoals beschreven in het NT werkelijk bestaan heeft of een literaire constructie is...
In mijn optiek kan dat zeker ook zonder God....je kunt bv. ook spreken van de Bron of de Kern in jezelf...
De Christus kan bestaan zonder dat Jezus ooit heeft bestaan. Het is maar welke naam je de kracht geeft. Wat je al of niet God noemt is volkomen arbitrair. Je kunt ook de kern in jezelf God noemen. Echter die is dan niet individueel, maar staat in verbinding met de totale mensheid, alle dieren en alle aliens.
Ja..dat zeg ik toch in wezen ook eigenwijze kerel dat je er bent... :naughty: :mrgreen:
Ja, nou je het zegt... Het klopt. Sorry.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door callista »

:geek: :D
i love you...
HJW
Berichten: 5964
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door HJW »

Zolderworm schreef: 19 sep 2018, 14:29 Volgens mij zijn wij allemaal voortgekomen uit God, en is God via hoger bewustzijn te bereiken voor ons. Sterker nog, op die manier kunnen wij gelijk worden aan God.
We denken bijna hetzelfde. In mijn optiek herinneren we ons dan dat we altijd al gelijk aan God zijn geweest.
In het veld van bewustzijnsgradaties, is God het hoogste en is Jezus, of feitelijk Christus, de tussenstap tussen mens en God. Om tot God te komen (gelijk aan God te zijn) moet je altijd via Christus gaan. Daarom is Christus de weg. Zo staat het ook in de Kabbala, bijvoorbeeld.
Daartoe hoeven wij niet te geloven in de Here Jezus en ook niet te bidden, maar de transformatie te ondergaan op basis van de kracht van Christus. Dat kunnen we volstrekt individueel. We hebben daarvoor geen kerk nodig.
Ik weet niet of die tussenstap er is. Voor mij is transformatie dan weer: herinnnern.
En dat kunnen we idd geheel individueel.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door Zolderworm »

HJW schreef: 19 sep 2018, 14:55
Zolderworm schreef: 19 sep 2018, 14:29 Volgens mij zijn wij allemaal voortgekomen uit God, en is God via hoger bewustzijn te bereiken voor ons. Sterker nog, op die manier kunnen wij gelijk worden aan God.
We denken bijna hetzelfde. In mijn optiek herinneren we ons dan dat we altijd al gelijk aan God zijn geweest.
In het veld van bewustzijnsgradaties, is God het hoogste en is Jezus, of feitelijk Christus, de tussenstap tussen mens en God. Om tot God te komen (gelijk aan God te zijn) moet je altijd via Christus gaan. Daarom is Christus de weg. Zo staat het ook in de Kabbala, bijvoorbeeld.
Daartoe hoeven wij niet te geloven in de Here Jezus en ook niet te bidden, maar de transformatie te ondergaan op basis van de kracht van Christus. Dat kunnen we volstrekt individueel. We hebben daarvoor geen kerk nodig.
Ik weet niet of die tussenstap er is. Voor mij is transformatie dan weer: herinneren.
En dat kunnen we idd geheel individueel.
Die tussenstap is zeer complex, als je Sri Aurobindo mag geloven. Hij heeft er een paar duizend pagina's aan gewijd om die te beschrijven. Dat wil zeggen met alles wat erbij hoort.
Only dead fish go with the flow