De messias van de T'NaCH

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door coby »

HJW schreef: 02 okt 2018, 14:27
coby schreef: 02 okt 2018, 12:54 Dat is goed. Dat moet ik doen ook als ik er geen trek in heb. De Waarheid in liefde spreken, maar Gods Woord is soms niet zo lief. Als ik ga liegen dat iemand gelijk heeft, dat is niet je vijand liefhebben. Beter zijn de wonden geslagen door een vriend, dan de kussen van een vijand.
Zie je wat je doet ? Ik noem wat positieve teksten en na 1 zin pak je het negatieve al weer op.........wat zegt dat ?
Dezelfde werken doen, ja dan denk je vaak aan zieken genezen, dat heb ik wel gedaan, maar vasten en bidden urenlang was ook een werk wat Hij deed.
Stormen bedaren, met vijf broden en 2 vissen (of een andere combinatie) een hele schare voeden, water in wijn veranderen. Het gaat veel verder dan genezen.
En ook hier.......binnen dezelfde zin ga je al over op iets anders. Dat wat je wel ligt.
Dat doet Heidi Baker alleen, wonderbare spijzigingen, in Mozambique. Hier hebben de mensen genoeg te bikken.
Negatief? Helemaal niet negatief. Ik heb dat gisteren gedaan met m'n ex. Ik kon 'm voorliegen en kruipen, maar dat vond ik niet liefdevol naar hem toe.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door HJW »

Yolanda_dB schreef: 02 okt 2018, 13:57 Toch zit jij er ook naast HJW.
De teksten in de Bijbel zijn duidelijk.
Of men die teksten volgt of niet, daar kom je op het gebied van interpretatie.
Maar ik ben er van overtuigd dat het bij de meeste interpretaties aantoonbaar is of die de Bijbel in z'n geheel respecteren of niet.
En dus zijn jij en Ericjan en Piebe het niet eens, terwijl jullie alle drie claimen slechts weer te geven wat de bijbel letterlijk weergeeft.
Daar zit dus al een stuk interpretatie in.
Interpretatie zit er ook in dat jou sommige teksten wel en andere weer niet aanspreken. Ericjan is niet gecharmeerd van positieve teksten bijvoorbeeld.
Dan betekent dat dus NIET dat de Bijbel multi-interpretabel is, maar dat mensen gewoon niet willen luisteren naar de Bijbel en - om het even bot te zeggen - de Bijbelse regels aan hun spreekwoordelijke laars lappen.
En de keren dat Jezus zegt: er staat geschreven, maar ik zeg u.......
Waarom genas Jezus op sabbat mensen als dat verboden was ? Hij lapte de regels aan zijn laars.
Waarom ? Om mensen te tonen dat ze niet zo gefixeerd moeten zijn op het volgen van regeltjes, maar de menselijkheid niet uit het ook moeten verliezen.
En wat zie je de orthodoxen doen ? Inderdaad......volgen van de regeltjes.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door HJW »

coby schreef: 02 okt 2018, 14:32 Dat doet Heidi Baker alleen, wonderbare spijzigingen, in Mozambique. Hier hebben de mensen genoeg te bikken.
Negatief? Helemaal niet negatief. Ik heb dat gisteren gedaan met m'n ex. Ik kon 'm voorliegen en kruipen, maar dat vond ik niet liefdevol naar hem toe.
Dus jij vindt het hier niet nodig ? Hier valt niemand te genezen, hier hoeft niemand naar de voedselbank ?
is dat jouw excuus om de werken van Jezus te negeren ?
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door HJW »

Yolanda_dB schreef: 02 okt 2018, 13:45 Kijk maar eens hoe Jezus geregeld reageerde naar de Farizeeën en Schriftgeleerden, die weer eens een loopje namen met Gods Woord.
Boosheid, toorn, hen aanspreken als "addergebroed".
Jezus heeft op een gegeven moment zelfs louche 'gelovigen' met een zweep de tempel uit gejaagd.

Vrij naar prediker: er is een tijd om vriendelijk te zijn, en er is een tijd om onvriendelijk te zijn.
Ook jij kiest vrij consequent voor het negatieve.
Wat is dat toch met orthodoxe christenen ?
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door coby »

HJW schreef: 02 okt 2018, 14:34
coby schreef: 02 okt 2018, 14:32 Dat doet Heidi Baker alleen, wonderbare spijzigingen, in Mozambique. Hier hebben de mensen genoeg te bikken.
Negatief? Helemaal niet negatief. Ik heb dat gisteren gedaan met m'n ex. Ik kon 'm voorliegen en kruipen, maar dat vond ik niet liefdevol naar hem toe.
Dus jij vindt het hier niet nodig ? Hier valt niemand te genezen, hier hoeft niemand naar de voedselbank ?
is dat jouw excuus om de werken van Jezus te negeren ?
Genezen wel, wonderbare spijzigingen niet. Er is hier zat te bikken. Dat moeten ze maar eens wat beter verdelen. Dan moet de kerk eerst opwekking krijgen voordat je armen kunt gaan voeden, dus moet ik bidden. Trouwens, een storm bedaren, dat heeft een voorouder van me gedaan die schipper was.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door coby »

HJW schreef: 02 okt 2018, 14:36
Yolanda_dB schreef: 02 okt 2018, 13:45 Kijk maar eens hoe Jezus geregeld reageerde naar de Farizeeën en Schriftgeleerden, die weer eens een loopje namen met Gods Woord.
Boosheid, toorn, hen aanspreken als "addergebroed".
Jezus heeft op een gegeven moment zelfs louche 'gelovigen' met een zweep de tempel uit gejaagd.

Vrij naar prediker: er is een tijd om vriendelijk te zijn, en er is een tijd om onvriendelijk te zijn.
Ook jij kiest vrij consequent voor het negatieve.
Wat is dat toch met orthodoxe christenen ?
Hahahahaha ik dacht serieus dat iemand dat tegen jou zei.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door HJW »

coby schreef: 02 okt 2018, 14:36 Genezen wel, wonderbare spijzigingen niet. Er is hier zat te bikken. Dat moeten ze maar eens wat beter verdelen. Dan moet de kerk eerst opwekking krijgen voordat je armen kunt gaan voeden, dus moet ik bidden. Trouwens, een storm bedaren, dat heeft een voorouder van me gedaan die schipper was.
En jij ? Waarom bedaar jij ze niet ? Jij denkt niet dat er werken zoals Jezus deed, en grotere, nu nodig zijn ?
Er is zoveel kanker, aids, Alzheimer........waarom genees jij dat niet ?
Vind je het niet nodig ?
Je gedachten doen me denken aan het verhaal in de bijbel waar mensen worden uitgenodiggd voor een feest en ze hebben allemaal een excuus om niet te gaan.
Zo word jij uitgenodigd om de werken te doen en grotere en ik zie je de uitnodiging afwinpelen......a joh, allemaal niet nodig.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door HJW »

coby schreef: 02 okt 2018, 14:37
Hahahahaha ik dacht serieus dat iemand dat tegen jou zei.
Ik vat deze even niet. Dat wie wat tegen zij zei ??
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door coby »

HJW schreef: 02 okt 2018, 14:40
coby schreef: 02 okt 2018, 14:37
Hahahahaha ik dacht serieus dat iemand dat tegen jou zei.
Ik vat deze even niet. Dat wie wat tegen zij zei ??
Ik dacht even dat iemand tegen jou zei dat je zo negatief was.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door HJW »

coby schreef: 02 okt 2018, 14:41 Ik dacht even dat iemand tegen jou zei dat je zo negatief was.
Ahhh.......hoe zou iemand daar nou bij komen ? Ik negatief ? :clown:
Ik ben heel positief als het gaat om het goddelijke en de onvoorwaardelijke liefde. Geeft energie.
Het geklooi op deze aarde boeit mij een stuk minder. Heb er geen binding mee.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door coby »

HJW schreef: 02 okt 2018, 14:39
coby schreef: 02 okt 2018, 14:36 Genezen wel, wonderbare spijzigingen niet. Er is hier zat te bikken. Dat moeten ze maar eens wat beter verdelen. Dan moet de kerk eerst opwekking krijgen voordat je armen kunt gaan voeden, dus moet ik bidden. Trouwens, een storm bedaren, dat heeft een voorouder van me gedaan die schipper was.
En jij ? Waarom bedaar jij ze niet ? Jij denkt niet dat er werken zoals Jezus deed, en grotere, nu nodig zijn ?
Er is zoveel kanker, aids, Alzheimer........waarom genees jij dat niet ?
Vind je het niet nodig ?
Je gedachten doen me denken aan het verhaal in de bijbel waar mensen worden uitgenodiggd voor een feest en ze hebben allemaal een excuus om niet te gaan.
Zo word jij uitgenodigd om de werken te doen en grotere en ik zie je de uitnodiging afwinpelen......a joh, allemaal niet nodig.
Ik heb voor mensen gebeden voor genezing, ook kanker. Ik ga niet alleen een ziekenhuis in. Ze werden 2 aan 2 uitgestuurd. Ik moet eerst maar eens een kerk gaan zoeken in het andere eind van het land. Ze hebben me gevraagd mee te gaan de straat op op zaterdag om te bidden voor mensen voor genezing. Dan kan ik de kinderen bij m'n moeder van 83 dumpen. M'n ex doet al zulks moois. Er zal ook iemand op de kinderen moeten passen. Maar als ie ze injat ga ik het doen. Er zijn hier niet eens stormen. We hebben in Taizé gebeden voor zon met een dienst.
Martha
Berichten: 499
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:29
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Martha »

HJW schreef: 02 okt 2018, 14:39 En jij ? Waarom bedaar jij ze niet ? Jij denkt niet dat er werken zoals Jezus deed, en grotere, nu nodig zijn ?
Er is zoveel kanker, aids, Alzheimer........waarom genees jij dat niet ?
Vind je het niet nodig ?
Je gedachten doen me denken aan het verhaal in de bijbel waar mensen worden uitgenodiggd voor een feest en ze hebben allemaal een excuus om niet te gaan.
Zo word jij uitgenodigd om de werken te doen en grotere en ik zie je de uitnodiging afwinpelen......a joh, allemaal niet nodig.
De Ecclesia heeft reeds werken gedaan die groter zijn dan die van Jezus, namelijk door het Evangelie in de hele wereld bekend te maken. Jezus heeft bij leven slechts een handjevol mensen kunnen bereiken. Het brengen van het Evangelie is het Enige Grote Werk dat tot het enige Behoud leidt van dat wat voor Behoud in aanmerking komt. Vlees en bloed kunnen het Koninkrijk hoe dan ook niet beërven. Jezus zei 'Gij zijt goden, nochtans zult gij sterven als mensen.' Daarmee haalde hij het O.T. aan.

Psalm 82 In de godenschare, onwrikbaar, staat God, houdt temidden der goden het recht hoog. Hoe lang nog richt gij in onrecht, verleent gij de bozen uw gunst? Geef de schamele recht en de wees, bescherm wie gering en berooid is, geef wie arm is en honger lijdt uitkomst, ontruk hem aan de greep van wie kwaad wil. Geen besef is er meer en geen oordeel: in duisternis wandelen zij om. Alom wankelt de grondslag der aarde. Ik was het die sprak: 'gij zijt goden, zonen des Allerhoogsten gij allen.' Toch - de dood van elk mens zult gij sterven: zogoed als een vorst valt valt gij. Verrijs, o God, richt de aarde: Gij die rechtmatig bezit alle volken.


Voorts hebben de discipelen van Jezus, toen zij na Zijn dood nog enkele mensen genazen, daarmee grotere wonderen verricht aan de Joden dan Jezus Zelf bij leven. Jezus was immers behalve mens ook God de Zoon. Zijn discipelen waren slechts zondaars, geboren met een zondelichaam zoals u en ik. Als een rijkaard 100 Euro geeft aan een hongerige dan is dat een veel minder groot werk dan wanneer de weduwe haar penninkske geeft.
Laatst gewijzigd door Martha op 02 okt 2018, 14:58, 2 keer totaal gewijzigd.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door HJW »

coby schreef: 02 okt 2018, 14:45 Ik heb voor mensen gebeden voor genezing, ook kanker. Ik ga niet alleen een ziekenhuis in. Ze werden 2 aan 2 uitgestuurd. Ik moet eerst maar eens een kerk gaan zoeken in het andere eind van het land. Ze hebben me gevraagd mee te gaan de straat op op zaterdag om te bidden voor mensen voor genezing. Dan kan ik de kinderen bij m'n moeder van 83 dumpen. M'n ex doet al zulks moois. Er zal ook iemand op de kinderen moeten passen. Maar als ie ze injat ga ik het doen. Er zijn hier niet eens stormen. We hebben in Taizé gebeden voor zon met een dienst.
Het gaat niet om het bidden en dan maar hopen dat God het regelt. Maar gewoon jij zelf. Als instrument. Het waait niet ? Waarom zou jij niet op afstand (grotere werken, want Jezus deed het alleen dichtbij) een orkaan bedaren en die wind bestraffen ?
Het gaat veel verder dan bidden en dan maar hopen.
Als instrument in Gods handen daadwerkelijk iemand van Alzheimer genezen en dat dat dan ook 100% gebeurt.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door HJW »

Martha schreef: 02 okt 2018, 14:51 De Ecclesia heeft reeds werken gedaan die groter zijn dan die van Jezus, namelijk door het Evangelie in de hele wereld bekend te maken. Jezus heeft bij leven slechts een handjevol mensen kunnen bereiken. Het brengen van het Evangelie is het Enige Grote Werk dat tot het enige Behoud leidt van dat wat voor Behoud in aanmerking komt. Vlees en bloed kunnen het Koninkrijk hoe dan ook niet beërven.

Voorts hebben de discipelen van Jezus, toen zij na Zijn dood nog enkele mensen genazen, daarmee grotere wonderen verricht aan de Joden dan Jezus Zelf bij leven. Jezus was immers behalve mens ook God de Zoon. Zijn discipelen waren slechts zondaars, geboren met een zondelichaam zoals u en ik. Als een rijkaard 100 Euro geeft aan een hongerige dan is dat een veel minder groot werk dan wanneer de weduwe haar penninkske geeft.
En waar was de Ecclesia bij hongersnoden ? Waarom was de Ecclesia er toen niet om met wonderbare spijzigingen de hongerigen te voeden ?
Jezus heeft het bij zijn werken niet over het grote behoud, maar over directe hulp voor gewone mensen.
U maskeert uw ongeloof.....
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door coby »

HJW schreef: 02 okt 2018, 14:55
coby schreef: 02 okt 2018, 14:45 Ik heb voor mensen gebeden voor genezing, ook kanker. Ik ga niet alleen een ziekenhuis in. Ze werden 2 aan 2 uitgestuurd. Ik moet eerst maar eens een kerk gaan zoeken in het andere eind van het land. Ze hebben me gevraagd mee te gaan de straat op op zaterdag om te bidden voor mensen voor genezing. Dan kan ik de kinderen bij m'n moeder van 83 dumpen. M'n ex doet al zulks moois. Er zal ook iemand op de kinderen moeten passen. Maar als ie ze injat ga ik het doen. Er zijn hier niet eens stormen. We hebben in Taizé gebeden voor zon met een dienst.
Het gaat niet om het bidden en dan maar hopen dat God het regelt. Maar gewoon jij zelf. Als instrument. Het waait niet ? Waarom zou jij niet op afstand (grotere werken, want Jezus deed het alleen dichtbij) een orkaan bedaren en die wind bestraffen ?
Het gaat veel verder dan bidden en dan maar hopen.
Als instrument in Gods handen daadwerkelijk iemand van Alzheimer genezen en dat dat dan ook 100% gebeurt.
Ik heb ziekten bestraft op afstand. Als er in Amerika een orkaan is, moeten ze die zelf bestraffen. Heb ik wel gehoord dat iemand zo'n demon erop zag zitten en zei: Wijk in Jezus' Naam en dan ging ie opzij. Ik bid wel mee als iemand vraagt of we mee willen bidden. Je kunt niet alle rampen wegbestraffen, want het is al voorzegd dat het zou komen, barensweeën.
Martha
Berichten: 499
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:29
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Martha »

Yolanda_dB schreef: 02 okt 2018, 13:57
HJW schreef:
ericjan schreef:
peda schreef: Inderdaad spreekt Jezus in Matt 10 verzen 34-36 en Lucas 12 verzen 51-53 niet op zachtzinnige wijze over zijn boodschap. Zwaard, geen vrede, verdeeldheid zijn de aldaar gekozen woorden. Ook het niet geloven in zijn boodschap wordt eeuwig bestraft en wel op een wijze waarbij de woorden van ericjan als balsem klinken. De bijbel is nu eenmaal multi interpretabel te begrijpen. En een ieder zoekt de bij hem/haar karakter en ervaring beste passende uitleg ( William James ) .
Onderstreepte is slechts een mening en geen feit.
Niet correct. Er zijn al veel verschillende interpretaties, dus is het multi-interpretabel. Zo moeilijk is deze niet.
Toch zit jij er ook naast HJW.
De teksten in de Bijbel zijn duidelijk.
Of men die teksten volgt of niet, daar kom je op het gebied van interpretatie.
Maar ik ben er van overtuigd dat het bij de meeste interpretaties aantoonbaar is of die de Bijbel in z'n geheel respecteren of niet.

Even een flauw voorbeeld.
In de Bijbel staat "gij zult niet stelen".
Diverse malen geschreven, diverse malen uitgelegd.
Nu was er een tijd geleden een bisschop die zei: ach, als je arm bent en honger hebt, mag je wel een brood stelen.
Kortom: onder voorwaarden geldt het "gij zult niet stelen" niet.
Dan heb je een interpretatie die tegen de Bijbel ingaat, en daarmee dus niet Bijbels is.
Dan betekent dat dus NIET dat de Bijbel multi-interpretabel is, maar dat mensen gewoon niet willen luisteren naar de Bijbel en - om het even bot te zeggen - de Bijbelse regels aan hun spreekwoordelijke laars lappen.

U schijnt te zijn vergeten dat het een Genadegave is wanneer u in de omstandigheid verkeert dat u niet hoeft te stelen om uw kinderen te voeden. Huiveringwekkend vind ik zulk een kortzichtigheid, bijna alsof men om beproeving vraagt. De omstandigheden van ieder mens kunnen binnen enkele uren, ja zelfs enkele seconden, totaal veranderen. Ontslag, tsunami, vulkaanuitbarsting, een bom op het dak. De Wet dient ter bewustwording van de zonde, en de bewustwording van de zonde dient ter aanname van het Evangelie, de Blijde Boodschap.

En in die context sprak Monseignieur Muskens, toen hij uitlegde dat het Leven sterker is dan de Wet.
Laatst gewijzigd door Martha op 02 okt 2018, 15:07, 4 keer totaal gewijzigd.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door ericjan »

HJW schreef: 02 okt 2018, 14:29
ericjan schreef: 02 okt 2018, 13:18 De mens heeft er niet uit te halen wat hem past en prettig is om te horen, HEEL de Schrift is Zijn Woord.
Dus zowel de positieve lieve beloften als de wrange en harde waarschuwingen.
3 Want er zal een tijd komen dat zij de gezonde leer niet zullen verdragen, maar dat zij zullen zoeken wat het gehoor streelt, en voor zichzelf leraars zullen verzamelen overeenkomstig hun eigen begeerten.
4 Ze zullen hun gehoor van de waarheid afkeren en zich keren tot verzinsels.

2 Timoteus 4
Klopt. En jij vindt het negatieve erg prettig om te horen, het streelt je oren. Jij leest dus niet de hele schrift, want zoda er iets positiefs staat......dan sla je op de vlucht.
Je verdraagt het niet.
Je verdraagt de gezonde leer niet, je hebt geen vertrouwen in Jezus' woorden als ze positief zijn.
Kortom: je leest de bijbel selectief en hebt je gekeerd tot verzinsels.
Evangelie is Genade en is dus Blijdschap (positief)
Maar wel onder duidelijke voorwaarden door G'd gegeven in de Schrift, door jou gezien als negatief en selectief.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door HJW »

coby schreef: 02 okt 2018, 14:59 Ik heb ziekten bestraft op afstand. Als er in Amerika een orkaan is, moeten ze die zelf bestraffen. Heb ik wel gehoord dat iemand zo'n demon erop zag zitten en zei: Wijk in Jezus' Naam en dan ging ie opzij.
Opvallend dat het geen nieuws is geworden. En waarom dan niet alle andere orkanen ? God helpt bij somige orkanen wel en andere weer niet, omdat het voorspeld is ? Ben jij ook iemand die denkt dat we in de eindtijd leven ?
Waarom moeten ze die zelf bestraffen ? Kan jij toch ook doen ?
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door coby »

HJW schreef: 02 okt 2018, 15:03
coby schreef: 02 okt 2018, 14:59 Ik heb ziekten bestraft op afstand. Als er in Amerika een orkaan is, moeten ze die zelf bestraffen. Heb ik wel gehoord dat iemand zo'n demon erop zag zitten en zei: Wijk in Jezus' Naam en dan ging ie opzij.
Opvallend dat het geen nieuws is geworden. En waarom dan niet alle andere orkanen ? God helpt bij somige orkanen wel en andere weer niet, omdat het voorspeld is ? Ben jij ook iemand die denkt dat we in de eindtijd leven ?
Waarom moeten ze die zelf bestraffen ? Kan jij toch ook doen ?
Waarom moet ik dat doen als daar ook een christen woont? Doe het lekker zelf. Een Amerikaan vroeg of ik voor z'n kat wilde bidden, want die had een enorme wond en hij had geen geld voor de dierenarts. Heb wel meegebeden, maar ik zei: Doe het zelf. Hij dacht dat ie het niet kon. Beest is gewoon genezen.
Ik denk wel dat we in de eindtijd leven ja. Als iemand niet bidt gebeurt er niks, maar als er niks gebeurt en mensen hebben het toch bestraft, dan staat er nog in Matteus dat dat moet geschieden.
Laatst gewijzigd door coby op 02 okt 2018, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door ericjan »

coby schreef: 02 okt 2018, 14:59 Ik heb ziekten bestraft op afstand. Als er in Amerika een orkaan is, moeten ze die zelf bestraffen. Heb ik wel gehoord dat iemand zo'n demon erop zag zitten en zei: Wijk in Jezus' Naam en dan ging ie opzij. Ik bid wel mee als iemand vraagt of we mee willen bidden. Je kunt niet alle rampen wegbestraffen, want het is al voorzegd dat het zou komen, barensweeën.
WOW alweer Amen !
G'd heeft het in de Schrift voorzegt wat Hij zal doen in de eindtijd en geeft aan dat het MOET gebeuren.
Als christenen zouden we moeten vertrouwen op G'd en wat Hij doet.
Als christenen zouden we inderdaad middels voorbede Hem moeten smeken om slachtoffers te voorkomen.
Maar veel minder bijbelvaste christenen geven G'd overal de Schuld van en laken de voorbede te doen.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door HJW »

Martha schreef: 02 okt 2018, 15:01 U schijnt te zijn vergeten dat het een Genadegave is wanneer u in de omstandigheid verkeert dat u niet hoeft te stelen om uw kinderen te voeden. Huiveringwekkend vind ik zulk een kortzichtigheid, bijna alsof men om beproeving vraagt. De omstandigheden van ieder mens kunnen binnen enkele uren, ja zelfs enkele seconden, totaal veranderen. Ontslag, tsunami, vulkaanuitbarsting, een bom op het dak. De Wet dient ter bewustwording van de zonde, en de bewustwording van de zonde dient ter aanname van het Evangelie, de Blijde Boodschap.
En de mensen die wel moeten stelen om te eten mogen dan ook God daarop aanspreken ? Want dan bent u consequent.
Ik heb niets met dat zonde gedoe. Voor mij was dat een gevangenis die ik Godzijdank achter mij heb gelaten.
Martha
Berichten: 499
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:29
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Martha »

HJW schreef: 02 okt 2018, 15:08
Martha schreef: 02 okt 2018, 15:01 U schijnt te zijn vergeten dat het een Genadegave is wanneer u in de omstandigheid verkeert dat u niet hoeft te stelen om uw kinderen te voeden. Huiveringwekkend vind ik zulk een kortzichtigheid, bijna alsof men om beproeving vraagt. De omstandigheden van ieder mens kunnen binnen enkele uren, ja zelfs enkele seconden, totaal veranderen. Ontslag, tsunami, vulkaanuitbarsting, een bom op het dak. De Wet dient ter bewustwording van de zonde, en de bewustwording van de zonde dient ter aanname van het Evangelie, de Blijde Boodschap.
En de mensen die wel moeten stelen om te eten mogen dan ook God daarop aanspreken ? Want dan bent u consequent.
Ik heb niets met dat zonde gedoe. Voor mij was dat een gevangenis die ik Godzijdank achter mij heb gelaten.
Neen. Zij zullen God gewoon om vergeving moeten vragen en moeten danken voor leven en voedsel. En door zoveel mogelijk het ware goede te zoeken te doen, ongeacht omstandigheden en eigenlijk juist in moeilijke omstandigheden.
Laatst gewijzigd door Martha op 02 okt 2018, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 02 okt 2018, 15:02 Evangelie is Genade en is dus Blijdschap (positief)
Maar wel onder duidelijke voorwaarden door G'd gegeven in de Schrift, door jou gezien als negatief en selectief.
Liefde onder voorwaarden........daar kun je niks mee.
Liefde onder voorwaarden is voor mij totaal inhoudsloos.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door HJW »

Martha schreef: 02 okt 2018, 15:08
Neen. Zij zullen God gewoon om vergeving moeten vragen en moeten danken voor leven en voedsel.
Niet consequent dus, dat dacht ik al.
Als je honger hebt, dan is dat een straf van God........klinkt als welvaartsevangelie, maar dan andersom.
Danken voor voedsel wat je niet hebt.........het is allemaal wat.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 02 okt 2018, 15:07 G'd heeft het in de Schrift voorzegt wat Hij zal doen in de eindtijd en geeft aan dat het MOET gebeuren.
Als christenen zouden we moeten vertrouwen op G'd en wat Hij doet.
Als christenen zouden we inderdaad middels voorbede Hem moeten smeken om slachtoffers te voorkomen.
Maar veel minder bijbelvaste christenen geven G'd overal de Schuld van en laken de voorbede te doen.
Onzinnig om te smeken om slachtoffers te voorkomen terwijl het MOET gebeuren.