De messias van de T'NaCH

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Martha
Berichten: 499
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:29
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Martha »

HJW schreef: 02 okt 2018, 15:10
Martha schreef: 02 okt 2018, 15:08
Neen. Zij zullen God gewoon om vergeving moeten vragen en moeten danken voor leven en voedsel.
Niet consequent dus, dat dacht ik al.
Als je honger hebt, dan is dat een straf van God........klinkt als welvaartsevangelie, maar dan andersom.
Danken voor voedsel wat je niet hebt.........het is allemaal wat.
De Heilige Drievuldigheid laat zich niet grijpen in de zogenaamde consequentheid van de heer HJW. U weet ook hier weer verdraaid goed waar u mee bezig bent.
Laatst gewijzigd door Martha op 02 okt 2018, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
HJW
Berichten: 5810
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door HJW »

coby schreef: 02 okt 2018, 15:07 Waarom moet ik dat doen als daar ook een christen woont? Doe het lekker zelf.
En zo geef jij naastenliefde vorm.......
HJW
Berichten: 5810
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door HJW »

Martha schreef: 02 okt 2018, 15:11
De Heilige Drievuldigheid laat zich niet grijpen in de zogenaamde consequentheid van de heer HJW. U weet ook hier weer verdraaid goed waar u mee bezig bent.
Het goddelijke laat zich niet grijpen door mijn overtuigingen.....helemaal mee eens.
Het laat zich echter ook niet grijpen door uw overtuigingen of door een vermeend goddelijk boek.
Het goddelijke overstijgt alle religies.
Gelukkig maar.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door coby »

HJW schreef: 02 okt 2018, 15:09
ericjan schreef: 02 okt 2018, 15:02 Evangelie is Genade en is dus Blijdschap (positief)
Maar wel onder duidelijke voorwaarden door G'd gegeven in de Schrift, door jou gezien als negatief en selectief.
Liefde onder voorwaarden........daar kun je niks mee.
Liefde onder voorwaarden is voor mij totaal inhoudsloos.
God houdt van iedereen, zonder voorwaarden, maar als je een relatie met Hem wilt, zul je Hem moeten gehoorzamen. Als je de duivel gehoorzaamt, kan Hij je niet helpen.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door callista »

HJW schreef: 02 okt 2018, 15:09
ericjan schreef: 02 okt 2018, 15:02 Evangelie is Genade en is dus Blijdschap (positief)
Maar wel onder duidelijke voorwaarden door G'd gegeven in de Schrift, door jou gezien als negatief en selectief.
Liefde onder voorwaarden........daar kun je niks mee.
Liefde onder voorwaarden is voor mij totaal inhoudsloos.
Juist....dat is geen liefde...dat is onderdrukking....ik hou van je en accepteer je......als je dit doet en dat laat......als...als en nog eens als...etc...
Zodat er van jezelf en van je eigenheid en oorspronkelijkheid niets meer overblijft en je een willoos slachtoffer wordt....een soort robot..
Laatst gewijzigd door callista op 02 okt 2018, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door ericjan »

HJW schreef: 02 okt 2018, 15:09
ericjan schreef: 02 okt 2018, 15:02 Evangelie is Genade en is dus Blijdschap (positief)
Maar wel onder duidelijke voorwaarden door G'd gegeven in de Schrift, door jou gezien als negatief en selectief.
Liefde onder voorwaarden........daar kun je niks mee.
Liefde onder voorwaarden is voor mij totaal inhoudsloos.
Wat jij en ik vinden is totaal onbelangrijk HJW, wat G'd ervan vind is het enige dat telt. En dat geeft Hij ons in de Schrift.

Voor degenen die de erfenis mogen ontvangen omdat ze in het testament staan is het liefde en vreugde.
Voor degenen die de erfenis niet ontvangen mogen omdat ze niet in het testament staan is het oneerlijk en waardeloos.

Zelfs wanneer men weet de voorwaarden van het testament niet zijn opgevolgd wil men toch de erfenis ontvangen, zo niet dan is de liefdevolle erfenis verlener plots niet meer liefdevol.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door coby »

HJW schreef: 02 okt 2018, 15:12
coby schreef: 02 okt 2018, 15:07 Waarom moet ik dat doen als daar ook een christen woont? Doe het lekker zelf.
En zo geef jij naastenliefde vorm.......
Ja je laat lekker de rest weg. Ik bid graag mee, maar christenen moeten zelf leren op te staan. Ik ben niet T.B. Joshua die voor de hele wereld bidt als ze het zelf niet kunnen.
peda
Berichten: 20472
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door peda »

HJW schreef: 02 okt 2018, 15:08
Martha schreef: 02 okt 2018, 15:01 U schijnt te zijn vergeten dat het een Genadegave is wanneer u in de omstandigheid verkeert dat u niet hoeft te stelen om uw kinderen te voeden. Huiveringwekkend vind ik zulk een kortzichtigheid, bijna alsof men om beproeving vraagt. De omstandigheden van ieder mens kunnen binnen enkele uren, ja zelfs enkele seconden, totaal veranderen. Ontslag, tsunami, vulkaanuitbarsting, een bom op het dak. De Wet dient ter bewustwording van de zonde, en de bewustwording van de zonde dient ter aanname van het Evangelie, de Blijde Boodschap.
En de mensen die wel moeten stelen om te eten mogen dan ook God daarop aanspreken ? Want dan bent u consequent.
Ik heb niets met dat zonde gedoe. Voor mij was dat een gevangenis die ik Godzijdank achter mij heb gelaten.
Maar de zonde neemt wel een centrale plaat in, in de christelijke betekenis van het Bijbelverhaal. Wanneer je het begrip zonde verlaat, sla je in beginsel ook een stevig stuk van de bijbel dicht. Daar heb ik persoonlijk niets op tegen, want als agnost is het voor mij niet te weten. Maar dan ga je spreken uit eigen gezag, want een basis waarop je spiritueel/geestelijk terug kunt vallen en als fundament kunt gebruiken, ontbreekt.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door coby »

callista schreef: 02 okt 2018, 15:14
HJW schreef: 02 okt 2018, 15:09
ericjan schreef: 02 okt 2018, 15:02 Evangelie is Genade en is dus Blijdschap (positief)
Maar wel onder duidelijke voorwaarden door G'd gegeven in de Schrift, door jou gezien als negatief en selectief.
Liefde onder voorwaarden........daar kun je niks mee.
Liefde onder voorwaarden is voor mij totaal inhoudsloos.
Juist....dat is geen liefde...dat is onderdrukking....ik hou van je en accepteer je......als..als...als en nog eens als...etc...
Zodat er van jezelf en van je eigenheid en oorspronkelijkheid niets meer overblijft en je een willoos slachtoffer wordt....een soort robot..
Als God robotten wilde had Hij die wel geschapen. Hij wil dat je uit eigen wil tot Hem komt omdat je eerst Zijn liefde voor je ziet.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door callista »

Bidden haalt niets uit....d.w.z. het is een uiting van passie, medeleven en zich bekommeren om de ander
In dat opzicht is het positief te noemen...en kan er dus positieve energie vanuit gaan.....
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door coby »

Als je gaat zondigen, stel je je onder de zondemacht, de duivel en dan ben je daar een slaaf van. Jezus wil ons juist vrijmaken van die gebondenheid. Daar deed Hij al die moeite voor. Als je wilt zondigen, ken je helemaal Zijn liefde niet.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door callista »

coby schreef: 02 okt 2018, 15:22 Als je gaat zondigen, stel je je onder de zondemacht, de duivel en dan ben je daar een slaaf van. Jezus wil ons juist vrijmaken van die gebondenheid. Daar deed Hij al die moeite voor. Als je wilt zondigen, ken je helemaal Zijn liefde niet.
Wat versta jij onder zonde?
Martha
Berichten: 499
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:29
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Martha »

HJW schreef: 02 okt 2018, 14:58
Martha schreef: 02 okt 2018, 14:51 De Ecclesia heeft reeds werken gedaan die groter zijn dan die van Jezus, namelijk door het Evangelie in de hele wereld bekend te maken. Jezus heeft bij leven slechts een handjevol mensen kunnen bereiken. Het brengen van het Evangelie is het Enige Grote Werk dat tot het enige Behoud leidt van dat wat voor Behoud in aanmerking komt. Vlees en bloed kunnen het Koninkrijk hoe dan ook niet beërven.

Voorts hebben de discipelen van Jezus, toen zij na Zijn dood nog enkele mensen genazen, daarmee grotere wonderen verricht aan de Joden dan Jezus Zelf bij leven. Jezus was immers behalve mens ook God de Zoon. Zijn discipelen waren slechts zondaars, geboren met een zondelichaam zoals u en ik. Als een rijkaard 100 Euro geeft aan een hongerige dan is dat een veel minder groot werk dan wanneer de weduwe haar penninkske geeft.
En waar was de Ecclesia bij hongersnoden ?
Daar heeft de Ecclesia geholpen de nood te lenigen. U heeft uw goed geschoolde, georganiseerde en doorvoede leven, en de zorg voor de armen, de zieken en de verdrukten, te danken aan de Ecclesia.
Waarom was de Ecclesia er toen niet om met wonderbare spijzigingen de hongerigen te voeden ?
Omdat u in het Genadetijdperk leeft en zelf uit vrije wil tot bekering mag komen en een mens niet kan leven van brood alleen. Wie het Brood afwijst kan het Leven niet ontvangen. Voor brood moet u net als iedereen zwoegen, zoals God in de Heilige Schrift heeft gezegd. En bij nood mag u die lenigen door te zwoegen, zolang de Genade voortduurt.
Jezus heeft het bij zijn werken niet over het grote behoud, maar over directe hulp voor gewone mensen.
U maskeert uw ongeloof.....
U verzint tegenstellingen die er niet zijn, klaagt de Gemeente voortdurend aan, verdraait andermans woorden, verleidt haar tot zonde, zoals de diabolos deed met Jezus in de woestijn.

Mt 4,1-11 Daarna werd Jezus door de Geest naar de woestijn gevoerd om door de duivel op de proef gesteld te worden. Nadat Hij veertig dagen en veertig nachten had gevast, kreeg Hij honger. Nu trad de verleider op Hem toe en sprak: “Als Gij de Zoon van God zijt, beveel dan dat deze stenen hier in brood veranderen.” Hij gaf ten antwoord: “Er staat geschreven:
Niet van brood alleen leeft de mens, maar van alles wat uit de mond van God voortkomt” Vervolgens nam de duivel Hem mee naar de heilige stad, plaatste Hem op de bovenbouw van een tempelpoort en sprak tot Hem: “Als Gij de Zoon van God zijt, werp U dan naar beneden, want er staat geschreven: Aan zijn engelen zal Hij omtrent U een bevel geven, dat zij U op de handen nemen,opdat Ge uw voet niet zult stoten aan een steen.” Jezus zei tot hem: “Er staat ook geschreven: Gij zult de Heer uw God niet op de proef stellen.”
Tenslotte nam de duivel Hem mee naar een heel hoge berg, vanwaar hij Hem alle koninkrijken der wereld toonde in hun heerlijkheid. En hij zeide: “Dat alles zal ik U geven, als Gij in aanbidding voor mij neervalt.” Toen zei Jezus hem: “Weg, satan: er staat geschreven: De Heer uw God zult gij aanbidden en Hem alleen dienen.” Nu liet de duivel Hem met rust en er kwamen engelen om Hem hun diensten te bewijzen.

[modbreak Trajecto] Oppassen met een andere forummer als de satan te gaan duiden.
Laatst gewijzigd door Martha op 02 okt 2018, 15:40, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Piebe Paulusma »

Yolanda_dB schreef: 02 okt 2018, 14:12
Piebe Paulusma schreef: 02 okt 2018, 14:03
Yolanda_dB schreef: 02 okt 2018, 13:59
callista schreef: 02 okt 2018, 12:31 Een typisch voorbeeld van hoe snel sommigen geïndoctrineerd en gemanipuleerd kunnen worden
Dezulken staan onder het dictatoriale regime

Bovendien is 2 Petrus een latere toevoeging...
Kijk. callista weer met haar vaste riedeltje ...
Het hele NT is een latere toevoeging, dus ik zie het probleem niet. Ze erkent immers dat het bij de canon hoort.
Aandoenlijk om te zien hoe je het voor haar opneemt, ook al weet je drommels goed dat dit niet is wat zij bedoelt.
Ik ga uit van het positieve en geen wet die daar iets tegen heeft.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door coby »

callista schreef: 02 okt 2018, 15:23
coby schreef: 02 okt 2018, 15:22 Als je gaat zondigen, stel je je onder de zondemacht, de duivel en dan ben je daar een slaaf van. Jezus wil ons juist vrijmaken van die gebondenheid. Daar deed Hij al die moeite voor. Als je wilt zondigen, ken je helemaal Zijn liefde niet.
Wat versta jij onder zonde?
Van alles. Haat. Dat was het eerste dat wegging toen ik me bekeerde en ik deed er geen moeite voor. Ik had echt een gruwelijke pesthekel aan die vriendinnen van me en we deden niets dan roddelen en ineens na dat gebed kon ik ze wel omhelzen. Echt heel apart. 10 geboden.
Martha
Berichten: 499
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:29
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Martha »

HJW schreef: 02 okt 2018, 14:39
coby schreef: 02 okt 2018, 14:36 Genezen wel, wonderbare spijzigingen niet. Er is hier zat te bikken. Dat moeten ze maar eens wat beter verdelen. Dan moet de kerk eerst opwekking krijgen voordat je armen kunt gaan voeden, dus moet ik bidden. Trouwens, een storm bedaren, dat heeft een voorouder van me gedaan die schipper was.
En jij ? Waarom bedaar jij ze niet ? Jij denkt niet dat er werken zoals Jezus deed, en grotere, nu nodig zijn ?
Er is zoveel kanker, aids, Alzheimer........waarom genees jij dat niet ?
Vind je het niet nodig ?
Je gedachten doen me denken aan het verhaal in de bijbel waar mensen worden uitgenodiggd voor een feest en ze hebben allemaal een excuus om niet te gaan.
Zo word jij uitgenodigd om de werken te doen en grotere en ik zie je de uitnodiging afwinpelen......a joh, allemaal niet nodig.
Mt 4,1-11 Daarna werd Jezus door de Geest naar de woestijn gevoerd om door de duivel op de proef gesteld te worden. Nadat Hij veertig dagen en veertig nachten had gevast, kreeg Hij honger. Nu trad de verleider op Hem toe en sprak: “Als Gij de Zoon van God zijt, beveel dan dat deze stenen hier in brood veranderen.” Hij gaf ten antwoord:Er staat geschreven:
Niet van brood alleen leeft de mens, maar van alles wat uit de mond van God voortkomt” Vervolgens nam de duivel Hem mee naar de heilige stad, plaatste Hem op de bovenbouw van een tempelpoort en sprak tot Hem: “Als Gij de Zoon van God zijt, werp U dan naar beneden, want er staat geschreven: Aan zijn engelen zal Hij omtrent U een bevel geven, dat zij U op de handen nemen,opdat Ge uw voet niet zult stoten aan een steen.” Jezus zei tot hem: “Er staat ook geschreven: Gij zult de Heer uw God niet op de proef stellen.”
Tenslotte nam de duivel Hem mee naar een heel hoge berg, vanwaar hij Hem alle koninkrijken der wereld toonde in hun heerlijkheid. En hij zeide: “Dat alles zal ik U geven, als Gij in aanbidding voor mij neervalt.” 1Toen zei Jezus hem: “Weg, satan: er staat geschreven: De Heer uw God zult gij aanbidden en Hem alleen dienen.” Nu liet de duivel Hem met rust en er kwamen engelen om Hem hun diensten te bewijzen.
Laatst gewijzigd door Martha op 02 okt 2018, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Piebe Paulusma »

HJW schreef: 02 okt 2018, 14:30
Piebe Paulusma schreef: 02 okt 2018, 13:57
HJW schreef: 02 okt 2018, 11:39
Piebe Paulusma schreef: 02 okt 2018, 10:42
Nee, de onfeilbaarheid van Christus.
Ben ik toch even benieuwd. Je geeft aan dat met Johannes 1:1 de onfeilbaarheid van de bijbel wordt aangetoond ?
Want dat was mijn vraag.
Neen.
Dan ben ik wel benieuwd waar wordt gesteld dat de bijbel onfeilbaar is.
Christus is onfeilbaar en beter zoek je hem i.p.v. spijkers op laag water.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
HJW
Berichten: 5810
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door HJW »

coby schreef: 02 okt 2018, 15:17 Ja je laat lekker de rest weg. Ik bid graag mee, maar christenen moeten zelf leren op te staan. Ik ben niet T.B. Joshua die voor de hele wereld bidt als ze het zelf niet kunnen.
We kunnen zoveel doen en we laten het allemaal liggen. Ja....ook ik.
HJW
Berichten: 5810
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door HJW »

peda schreef: 02 okt 2018, 15:17
Maar de zonde neemt wel een centrale plaat in, in de christelijke betekenis van het Bijbelverhaal. Wanneer je het begrip zonde verlaat, sla je in beginsel ook een stevig stuk van de bijbel dicht. Daar heb ik persoonlijk niets op tegen, want als agnost is het voor mij niet te weten. Maar dan ga je spreken uit eigen gezag, want een basis waarop je spiritueel/geestelijk terug kunt vallen en als fundament kunt gebruiken, ontbreekt.
In de christelijke betekenis wel. Ik ben dan ook geen christen meer.
In het jodendom heeft het geen centrale plaats. Je zou dus ook kunnen zeggen dat het christendom iets opendoet wat er niet is.

Ik spreek niet op gezag, want het zijn mijn overtuigingen. Niet meer en niet minder. Dat heeft geen gezag nodig.

Het is niet correct dat een basis ontbreekt als je de bijbel niet als fundament hanteert.
HJW
Berichten: 5810
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door HJW »

coby schreef: 02 okt 2018, 15:19 Als God robotten wilde had Hij die wel geschapen. Hij wil dat je uit eigen wil tot Hem komt omdat je eerst Zijn liefde voor je ziet.
Klopt. Maar als Hij een vrije wil geeft, moet Hij daar de mensen niet op afrekenen, want dan is er geen sprake meer van een vrije wil.
HJW
Berichten: 5810
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door HJW »

coby schreef: 02 okt 2018, 15:22 Als je gaat zondigen, stel je je onder de zondemacht, de duivel en dan ben je daar een slaaf van. Jezus wil ons juist vrijmaken van die gebondenheid. Daar deed Hij al die moeite voor. Als je wilt zondigen, ken je helemaal Zijn liefde niet.
Ik heb niets met dat zonde gedoe. Ik doe mijn best vanuit een gekregen vrije wil.
Zoals atheisten wel eens zeggen: het christendom bidet een medicijn voor een aangepraatte ziekte.
Zodra je door hebt dat je geen zondig mens bent, dan is de hele illusie van redding en oordeel doorgeprikt.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door coby »

HJW schreef: 02 okt 2018, 15:46
coby schreef: 02 okt 2018, 15:22 Als je gaat zondigen, stel je je onder de zondemacht, de duivel en dan ben je daar een slaaf van. Jezus wil ons juist vrijmaken van die gebondenheid. Daar deed Hij al die moeite voor. Als je wilt zondigen, ken je helemaal Zijn liefde niet.
Ik heb niets met dat zonde gedoe. Ik doe mijn best vanuit een gekregen vrije wil.
Zoals atheisten wel eens zeggen: het christendom bidet een medicijn voor een aangepraatte ziekte.
Zodra je door hebt dat je geen zondig mens bent, dan is de hele illusie van redding en oordeel doorgeprikt.
Ja da's leuk als je een fijn leven hebt, maar wat als je verslaafd bent aan de heroine en in een hel leeft of als je psychisch gestoord bent. Dan is een Redder heel welkom.
Martha
Berichten: 499
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:29
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Martha »

HJW schreef: 02 okt 2018, 15:44
coby schreef: 02 okt 2018, 15:19 Als God robotten wilde had Hij die wel geschapen. Hij wil dat je uit eigen wil tot Hem komt omdat je eerst Zijn liefde voor je ziet.
Klopt. Maar als Hij een vrije wil geeft, moet Hij daar de mensen niet op afrekenen, want dan is er geen sprake meer van een vrije wil.
Ook deze tegenstelling klopt niet. Het is slechts een voorwaarde die u meent te kunnen stellen. Maar die voorwaarde heeft niets te maken met het gegeven van de vrije wil. U bent vrij om van de Eiffeltoren af te springen. De werkelijkheid betekent wel dat u dan te pletter valt op de grond door de zwaartekracht. Dat u dan te pletter valt doets niets af aan het gegeven dat u uit vrije wil kunt springen of dit achterwege kunt laten. Ergo, u kunt ingaan tegen de morele Wil van God. Want gij zult niet doden is ook van toepassing op het eigen lichaam. Maar u kunt niet ingaan tegen de Souvereine Wil van God. U kunt springen maar zult niet opstijgen en gezien de ingeschapen Wet van de zwaartekracht wel diep vallen.
Laatst gewijzigd door Martha op 02 okt 2018, 15:51, 2 keer totaal gewijzigd.
HJW
Berichten: 5810
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door HJW »

Martha schreef: 02 okt 2018, 15:27 Daar heeft de Ecclesia geholpen de nood te lenigen. U heeft uw goed geschoolde, georganiseerde en doorvoede leven, en de zorg voor de armen, de zieken en de verdrukten, te danken aan de Ecclesia.
Onzin. Het is nooit te bewijzen dat het dankzij of ondanks is.
Daarnaast hebben ze geholpen om iets te doen, maar de problemen niet opgelost. Waar was de Ecclesia om de orkanen te bestraffen ?
Omdat u in het Genadetijdperk leeft en zelf uit vrije wil tot bekering mag komen en een mens niet kan leven van brood alleen. Wie het Brood afwijst kan het Leven niet ontvangen. Voor brood moet u net als iedereen zwoegen, zoals God in de Heilige Schrift heeft gezegd. En bij nood mag u die lenigen door te zwoegen, zolang de Genade voortduurt.
Uw excuus om de oproep van Jezus te negeren.
U verzint tegenstellingen die er niet zijn, klaagt de Gemeente voortdurend aan, verdraait andermans woorden, verleidt haar tot zonde, zoals de diabolos deed met Jezus in de woestijn.
En als de inhoudelijke argumenten op zijn, dan gaan we maar weer over op de ad hominens argumenten.
Ik klaag niet aan. Wat zou het mooi zijn als ok u de oproep van Jezus zou oppakken. We zouden gezamenlijk kunnen optrekken.
We laten met zijn allen een hoop liggen.
U vergelijkt mij met satan ? Het wordt steeds gekker.
Laatst gewijzigd door HJW op 02 okt 2018, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door callista »

coby schreef: 02 okt 2018, 15:34
callista schreef: 02 okt 2018, 15:23
coby schreef: 02 okt 2018, 15:22 Als je gaat zondigen, stel je je onder de zondemacht, de duivel en dan ben je daar een slaaf van. Jezus wil ons juist vrijmaken van die gebondenheid. Daar deed Hij al die moeite voor. Als je wilt zondigen, ken je helemaal Zijn liefde niet.
Wat versta jij onder zonde?
Van alles. Haat. Dat was het eerste dat wegging toen ik me bekeerde en ik deed er geen moeite voor.
Ik had echt een gruwelijke pesthekel aan die vriendinnen van me en we deden niets dan roddelen en ineens na dat gebed kon ik ze wel omhelzen. Echt heel apart. 10 geboden.
Ja..haat, boosheid, verdriet, jaloezie, hebzucht, wraak, agressie, etc...zijn allemaal menselijke emoties
Ik noem ze geen zonde...maar uitingen die veelal begrijpelijk zijn al naar gelang wat je meemaakt.

En ze mogen er ook zijn...als sommige maar niet blijven hangen zodat ze je kunnen verteren...