De Sabbat voor christenen

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door coby »

callista schreef: 02 okt 2018, 22:33 :roll:
Nou, een leuk verhaaltje voor het slapen gaan... :)
:lol: Graag gedaan. Ja de kinderen zijn er nu niet en het is weer eens wat anders dan Bolke de Beer.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door coby »

HJW schreef: 02 okt 2018, 22:39
coby schreef: 02 okt 2018, 22:30 Toen was ie zelf dus straal bezeten en kon Zijlstra het ff opknappen. Hij zei: Kom maar in de dienst. Daar moeten we met de hele kerk voor bidden. Ik ga niet langskomen. Nou die kon het zootje er weer uitgooien.
Wat schrijf ik toch allemaal weer op? Ja hoe verklaar je dat nou wetenschappelijk peda? :lol:
Ik denk dat de wetenschap heel snel klaar is met de term "bezeten". Gelukkig weten we tegenwoordig beter. Net zoals de bliksem niet de straf van God is.
En Jan Zijlstra......brrrrrrr.
Daar heb ik een tijd in de kerk gezeten. Best een aardige man, maar je moest 'm niet tegenspreken of het lef hebben om met kauwgom in je mond op z'n podium te komen.
HJW
Berichten: 5806
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door HJW »

coby schreef: 02 okt 2018, 22:56 Daar heb ik een tijd in de kerk gezeten. Best een aardige man, maar je moest 'm niet tegenspreken of het lef hebben om met kauwgom in je mond op z'n podium te komen.
Ik heb helemaal niets met die man.
Heb ook dat blad gezien. Heet dat niet “de levensstroom” ?
Stonden 27 foto’s in. Op 25 daarvan stond.....Jan Zijlstra.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door Zolderworm »

coby schreef: 02 okt 2018, 22:30
peda schreef: 02 okt 2018, 19:29
Zolderworm schreef: 02 okt 2018, 19:17
peda schreef: 02 okt 2018, 19:01
Zolderworm schreef: 02 okt 2018, 18:53
Ja, maar mogelijk zijn er toch zaken waar je iets over te weten kunt komen, waar de wetenschap niets over zegt. Misschien niet zeker weten, maar toch met een zekere mate van waarschijnlijkheid, bijvoorbeeld als mensen die uittredingen hebben onafhankelijk van elkaar dezelfde dingen beschrijven.
Als dezelfde menselijke hersenen, de bron zijn, dan verbaast het niet dat ervaringen min of meer gelijkluidend zijn. Liefde, woede, jaloezie, egoisme, ( on ) tevredenheid kortom vele menselijke belevingen worden door mensen op dezelfde wijze ervaren. De bron zit in de hersenen. Daarmede zeg ik niet dat uittreding daarmede vergelijkbaar is, maar 99% uitschakelen dat de bron niet veroorzaakt wordt door hersenwerking, is er helaas niet, althans tot dusverre.
Als dezelfde menselijke hersenen, de bron zijn van het ervaren van de stad Londen, dan verbaast het niet dat ze daar allemaal door dezelfde straten lopen. Dus die redenering gaat niet op.
En wat hebben liefde, woede, jaloezie, egoïsme, (on) tevredenheid met uittredingen te maken?
Het zijn hersen "'produkten"' en de opgave is nu juist zulks uit te sluiten bij uittredingen. Maar hoe krijg je dat op een objektieve wijze voor elkaar?
Het was voor mij overtuigend genoeg toen ik er wat over las achter op de Club. Een vrouw kon een hand materialiseren en ze trad uit en toen wilde iemand een foto van haar maken, verderop van waar haar lichaam was en ze zei later dat dat ontzettend irritant was dat flitslicht en of ze dat niet meer wilden doen. Er waren nog wel meer van die verhalen, maar die maakte het meeste indruk. Toen was ik overtuigd dat er geesten bestonden en ben ik op zoek gegaan naar een oppergeest. Het was wel eng om te lezen overigens. Ik las ook een keer van een satanist die een kerk in werd genomen om 'm te laten zien dat daar niks gebeurde en bij ons wel. Come to the dark side. We got cookies. Oh bah. Ooit evangeliseerden we op straat en een man zei heel blij, echt een hele aardige kerel: oh wij vervloeken mensen als jullie. Hij was een satanist. Hij zei dat ie het gevoel had dat ie verzoop in z'n huiskamer, maar er was geen water. En een keer was een jongen die net bekeerd was bij Jan Zijlstra in die kerk, naar een satanskerk gegaan en had ie z'n handen opgelegd op een vent daar, die domoor. Mag ik voor u bidden? Ja hoor prima. Bleek het hoofd van de satanskerk van Europa te zijn. Er kwam iets van bloed uit z'n ogen en hij legt 'm zo handen op. Toen was ie zelf dus straal bezeten en kon Zijlstra het ff opknappen. Hij zei: Kom maar in de dienst. Daar moeten we met de hele kerk voor bidden. Ik ga niet langskomen. Nou die kon het zootje er weer uitgooien.
Wat schrijf ik toch allemaal weer op? Ja hoe verklaar je dat nou wetenschappelijk peda? :lol:
Help, je zit weer die hele uittredingsdiscussie te verzieken. Over dit soort dingen ging het niet. Geeft niet. :flower1:
Only dead fish go with the flow
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door coby »

HJW schreef: 02 okt 2018, 23:04
coby schreef: 02 okt 2018, 22:56 Daar heb ik een tijd in de kerk gezeten. Best een aardige man, maar je moest 'm niet tegenspreken of het lef hebben om met kauwgom in je mond op z'n podium te komen.
Ik heb helemaal niets met die man.
Heb ook dat blad gezien. Heet dat niet “de levensstroom” ?
Stonden 27 foto’s in. Op 25 daarvan stond.....Jan Zijlstra.
Ja klopt. Ik ben er al in geen jaren meer geweest. Hij gaat maar door die man.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door coby »

Zolderworm schreef: 02 okt 2018, 23:27
coby schreef: 02 okt 2018, 22:30
peda schreef: 02 okt 2018, 19:29
Zolderworm schreef: 02 okt 2018, 19:17
peda schreef: 02 okt 2018, 19:01
Als dezelfde menselijke hersenen, de bron zijn, dan verbaast het niet dat ervaringen min of meer gelijkluidend zijn. Liefde, woede, jaloezie, egoisme, ( on ) tevredenheid kortom vele menselijke belevingen worden door mensen op dezelfde wijze ervaren. De bron zit in de hersenen. Daarmede zeg ik niet dat uittreding daarmede vergelijkbaar is, maar 99% uitschakelen dat de bron niet veroorzaakt wordt door hersenwerking, is er helaas niet, althans tot dusverre.
Als dezelfde menselijke hersenen, de bron zijn van het ervaren van de stad Londen, dan verbaast het niet dat ze daar allemaal door dezelfde straten lopen. Dus die redenering gaat niet op.
En wat hebben liefde, woede, jaloezie, egoïsme, (on) tevredenheid met uittredingen te maken?
Het zijn hersen "'produkten"' en de opgave is nu juist zulks uit te sluiten bij uittredingen. Maar hoe krijg je dat op een objektieve wijze voor elkaar?
Het was voor mij overtuigend genoeg toen ik er wat over las achter op de Club. Een vrouw kon een hand materialiseren en ze trad uit en toen wilde iemand een foto van haar maken, verderop van waar haar lichaam was en ze zei later dat dat ontzettend irritant was dat flitslicht en of ze dat niet meer wilden doen. Er waren nog wel meer van die verhalen, maar die maakte het meeste indruk. Toen was ik overtuigd dat er geesten bestonden en ben ik op zoek gegaan naar een oppergeest. Het was wel eng om te lezen overigens. Ik las ook een keer van een satanist die een kerk in werd genomen om 'm te laten zien dat daar niks gebeurde en bij ons wel. Come to the dark side. We got cookies. Oh bah. Ooit evangeliseerden we op straat en een man zei heel blij, echt een hele aardige kerel: oh wij vervloeken mensen als jullie. Hij was een satanist. Hij zei dat ie het gevoel had dat ie verzoop in z'n huiskamer, maar er was geen water. En een keer was een jongen die net bekeerd was bij Jan Zijlstra in die kerk, naar een satanskerk gegaan en had ie z'n handen opgelegd op een vent daar, die domoor. Mag ik voor u bidden? Ja hoor prima. Bleek het hoofd van de satanskerk van Europa te zijn. Er kwam iets van bloed uit z'n ogen en hij legt 'm zo handen op. Toen was ie zelf dus straal bezeten en kon Zijlstra het ff opknappen. Hij zei: Kom maar in de dienst. Daar moeten we met de hele kerk voor bidden. Ik ga niet langskomen. Nou die kon het zootje er weer uitgooien.
Wat schrijf ik toch allemaal weer op? Ja hoe verklaar je dat nou wetenschappelijk peda? :lol:
Help, je zit weer die hele uittredingsdiscussie te verzieken. Over dit soort dingen ging het niet. Geeft niet. :flower1:
Oh sorry. Het was even een gezellig verhaaltje voor het slapen gaan, maar die lichtflits vond ik wel een bewijs.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door Zolderworm »

peda schreef: 02 okt 2018, 19:29
Zolderworm schreef: 02 okt 2018, 19:17
peda schreef: 02 okt 2018, 19:01
Zolderworm schreef: 02 okt 2018, 18:53
peda schreef: 02 okt 2018, 18:48

Zelf ben ik vriend der wetenschap en wel in brede zin. Maar bij mij bestaat er verschil tussen enerzijds grote verwondering en nieuwsgierigheid daarover meer te weten te komen en anderzijds de behoefte om hypothesen persoonlijk "'heilig"' te verklaren. Ik kan het uitstekend combineren om te leven met enerzijds een voor mij niet in te vullen Mysterie en anderzijds de praktijk van ontrafeling van miniscuul kleine stukjes van mogelijke sporen van het Mysterie ( wetenschap ) . Ik weet gewoon dat ik mijn eigen schaduw niet voorbij kan lopen.
Ja, maar mogelijk zijn er toch zaken waar je iets over te weten kunt komen, waar de wetenschap niets over zegt. Misschien niet zeker weten, maar toch met een zekere mate van waarschijnlijkheid, bijvoorbeeld als mensen die uittredingen hebben onafhankelijk van elkaar dezelfde dingen beschrijven.
Als dezelfde menselijke hersenen, de bron zijn, dan verbaast het niet dat ervaringen min of meer gelijkluidend zijn. Liefde, woede, jaloezie, egoisme, ( on ) tevredenheid kortom vele menselijke belevingen worden door mensen op dezelfde wijze ervaren. De bron zit in de hersenen. Daarmede zeg ik niet dat uittreding daarmede vergelijkbaar is, maar 99% uitschakelen dat de bron niet veroorzaakt wordt door hersenwerking, is er helaas niet, althans tot dusverre.
Als dezelfde menselijke hersenen, de bron zijn van het ervaren van de stad Londen, dan verbaast het niet dat ze daar allemaal door dezelfde straten lopen. Dus die redenering gaat niet op.
En wat hebben liefde, woede, jaloezie, egoïsme, (on) tevredenheid met uittredingen te maken?
Het zijn hersen "'produkten"' en de opgave is nu juist zulks uit te sluiten bij uittredingen. Maar hoe krijg je dat op een objektieve wijze voor elkaar?
Door te bewijzen dat mensen echt uit het lichaam zijn getreden. Dat heeft Charles Tart geprobeerd. Zelf heb ik twee maal m'm eigen lichaam zien liggen in m'n slaapkamer vanaf een afstandje. Eenmaal zweefde ik boven m'n lichaam en keek naar beneden. Het is een heel rare ervaring jezelf zo te zien. Heel anders dan in de spiegel. Ik kan me niet voorstellen dat dit niet echt was en slechts het product van m'n hersenen. Ik heb gezien dat een dakpan beschadigd was, toen ik boven het dak zweefde. En ik heb wasgoed op het bed zien liggen een verdieping hoger dan waar ik lag, op een moment dat ik nog niet wist dat het daar lag. Maar goed, dat is allemaal op subjectieve wijze.
Maar bij een uittreding voel je je net zo wakker als tijdens het wakker zijn. Het is heel anders dan een droom.
Only dead fish go with the flow
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door coby »

Interessante materie.
https://forum.fok.nl/topic/99381/1/999
Mijn buren hebben een paranormale kennis.
Ze waren een keer bij hem op bezoek en zaten in de huiskamer. Toen wilde hij hun laten zien dat hij uit zijn lichaam kon treden. Dus ze zaten met ze 3-en in de huiskamer en hij trad uit zijn lichaam, zweefde naar de keuken en riep daar hallo. Klonk wel grappig.
Ook wou die man een keer op bezoek bij mijn buren en even in het huis rondsnuffelen. Dus weer trad hij uit zijn lichaam maar hij kwam in een groene warrige boel terecht... Dus ging hij weer terug, want hij dacht dat hij verkeerd zat... Wat bleek, hij was beluind in de kas van mijn broer die asperagus teelde (groene takjes voor in een boeket) wat er dus uit ziet als een groene warrige boel...


Niet zo moeilijk doen met die wetenschappelijke bewijzen, roep gewoon ff hallo.

Levensgevaarlijk man.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door ericjan »

Een bijbelgetrouwe christen zal hier rekenschap mee moeten houden:

1 Maar de Geest zegt uitdrukkelijk dat in latere tijden sommigen afvallig zullen worden van het geloof en zich zullen wenden tot misleidende geesten en leringen van demonen,
1 Timoteüs 4

10 Onder u mag niemand gevonden worden die zijn zoon of zijn dochter door het vuur laat gaan, die waarzeggerij pleegt, die wolken duidt of aan wichelarij doet, die een tovenaar is,
11 die bezweringen doet, die een dodenbezweerder of een waarzegger raadpleegt, of die bij de doden onderzoek doet.

Deuteronomium 18
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Raymond B
Berichten: 275
Lid geworden op: 12 sep 2018, 15:26
Man/Vrouw: M
Locatie: Tussen Haarlem en Amsterdam

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door Raymond B »

Amen, en zo is het Ericjan,

Laat die persoon die zegt Yeshua te volgen ook doen wat Hij zegt, en volg gewoon de Bijbel, of niet natuurlijk.
HJW
Berichten: 5806
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door HJW »

Raymond B schreef: 03 okt 2018, 08:43 Amen, en zo is het Ericjan,

Laat die persoon die zegt Yeshua te volgen ook doen wat Hij zegt, en volg gewoon de Bijbel, of niet natuurlijk.
Als jullie daar nou eens zelf mee zouden beginnen en niet alleen dat eruit piukken wat jullie uitkomt en wat jullie oren streelt.
Dat zou meer indruk maken dan het constant neersabelen van anderen (Ericjan), het negeren van vragen en alleen knippen en plakken van een aantal zaken die je hebt opgepikt (Raymond).
Volg dan ook de bijbel Raymond.
En beantwoord eens wat vragen.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door ericjan »

HJW schreef: 03 okt 2018, 09:26
Raymond B schreef: 03 okt 2018, 08:43 Amen, en zo is het Ericjan,

Laat die persoon die zegt Yeshua te volgen ook doen wat Hij zegt, en volg gewoon de Bijbel, of niet natuurlijk.
Als jullie daar nou eens zelf mee zouden beginnen en niet alleen dat eruit piukken wat jullie uitkomt en wat jullie oren streelt.
Dat zou meer indruk maken dan het constant neersabelen van anderen (Ericjan), het negeren van vragen en alleen knippen en plakken van een aantal zaken die je hebt opgepikt (Raymond).
Volg dan ook de bijbel Raymond.
En beantwoord eens wat vragen.
Ik citeer de Schrift als onfeilbaar Woord van G'd zonder aanziens des persoons. De lezers zelf echter herkennen zich indien van toepassingg in de citaten en voelen zich terecht neergesabelt. Dat zet vervolgens kwaad bloed onder hen en is de boodschapper de ellendeling.
Waarom zou er tijd worden verknoeid aan vragen met een dubbele bedoeling of om overtredingen uit te lokken?
Nergens staat in de Schrift dat dit moet.
Sterker nog, eerder om dergelijk uitlokkingen niet te beantwoorden,

29 Maar Jezus antwoordde en zei tegen hen: Ik zal u ook één vraag stellen; antwoord Mij ook, en dan zal Ik u zeggen met welke bevoegdheid Ik deze dingen doe
33 En zij antwoordden en zeiden tegen Jezus: Wij weten het niet. En Jezus antwoordde hun: Dan zeg Ik u ook niet met welke bevoegdheid Ik deze dingen doe

Markus 11
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
HJW
Berichten: 5806
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 03 okt 2018, 09:49 Ik citeer de Schrift als onfeilbaar Woord van G'd zonder aanziens des persoons. De lezers zelf echter herkennen zich indien van toepassingg in de citaten en voelen zich terecht neergesabelt.
Zolang je zelf ook maar een beetje shopt en de helft van de bijbel laat liggen, heb je gen geloofwaardigheid meer.
Dat zet vervolgens kwaad bloed onder hen en is de boodschapper de ellendeling.
Mensen prikken door je dubbele moraal heen.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door ericjan »

HJW schreef: 03 okt 2018, 10:03
ericjan schreef: 03 okt 2018, 09:49 Ik citeer de Schrift als onfeilbaar Woord van G'd zonder aanziens des persoons. De lezers zelf echter herkennen zich indien van toepassingg in de citaten en voelen zich terecht neergesabelt.
Zolang je zelf ook maar een beetje shopt en de helft van de bijbel laat liggen, heb je gen geloofwaardigheid meer.
Het gaat niet om mijn geloofwaardigehid of eer, het gaat om de geloofwaardigheid van de Schrift.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
HJW
Berichten: 5806
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 03 okt 2018, 10:27 Het gaat niet om mijn geloofwaardigehid of eer, het gaat om de geloofwaardigheid van de Schrift.
Die ga jij niet boven tafel halen als je maar de helft meeneemt.
Waarom zouden mensen op basis van jouw bijdragen de bijbel gaan lezen, terwijl jijzelf een dubbele moraal tentoonspreidt.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door ericjan »

HJW schreef: 03 okt 2018, 10:32
ericjan schreef: 03 okt 2018, 10:27 Het gaat niet om mijn geloofwaardigehid of eer, het gaat om de geloofwaardigheid van de Schrift.
Die ga jij niet boven tafel halen als je maar de helft meeneemt.
Waarom zouden mensen op basis van jouw bijdragen de bijbel gaan lezen, terwijl jijzelf een dubbele moraal tentoonspreidt.
Huilen en klagen de lezers hier prikken er echt wel doorheen hoor.
Mocht ik de infruk hebben gewekt bij jou dat ik tracht de forumdeelnemers hier Schrift getrouw te maken dat is dat incorrect.
De lezer die er wel iets mee gaat doen wens ik veel zegen van G'd toe.
De christen lezer die het ontkent en naast zich neerlegt moet zelf de straffen ondergaan in dit leven, maar zal Genade ontvangen in het eindoordeel.
De niet christen die dit negeert was toch al verloren wanneer het oordeel komt. Ik slaap er geen seconde minder door, wie niet horen wil zal voelen.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door callista »

Ja...wie zoet is krijgt lekkers en wie stout is de roe........ 8-)
HJW
Berichten: 5806
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 03 okt 2018, 10:48 Huilen en klagen de lezers hier prikken er echt wel doorheen hoor.
Mocht ik de infruk hebben gewekt bij jou dat ik tracht de forumdeelnemers hier Schrift getrouw te maken dat is dat incorrect.
De lezer die er wel iets mee gaat doen wens ik veel zegen van G'd toe.
Jaja......die geheimzinnige meelezers........
Ik slaap er geen seconde minder door
En daar komt dan jouw naastenliefde naar voren. Het doet je niets als anderen eeuwig lijden.
Stel je toch eens voor: een hemel met allemaal van dit soort ongevoelige, harteloze types. Dat is toch de hel ?
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door ericjan »

HJW schreef: 03 okt 2018, 11:24
ericjan schreef: 03 okt 2018, 10:48 Ik slaap er geen seconde minder door
En daar komt dan jouw naastenliefde naar voren. Het doet je niets als anderen eeuwig lijden.
Stel je toch eens voor: een hemel met allemaal van dit soort ongevoelige, harteloze types. Dat is toch de hel ?
Hier zat ik op te wachten. Maar zoals G'd ons opdraagt te doen.
Mattheus 18
17 Als hij niet naar hen luistert, zeg het dan tegen de gemeente. En als hij ook niet naar de gemeente luistert, laat hij dan voor u als de heiden en de tollenaar zijn.

Maar juist mijn naastenliefde maakt dat ik wel mijn kostbate tijd op dit forum doorbreng en mij elders op andere wijzen inzet voor het evangelie te brengen. Zodat iemand die nog niet werkelijk weet het kan weten en kennen. Maar mensen die niet willen is niet mijn probleem, voor mij een bewijs dat G'd dezen dus niet wil, anders legde Hij wel het geloof en vertrouwen in hun harten.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
HJW
Berichten: 5806
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 03 okt 2018, 11:33 Maar juist mijn naastenliefde maakt dat ik wel mijn kostbate tijd op dit forum doorbreng en mij elders op andere wijzen inzet voor het evangelie te brengen.
Geleuter. Je doet het zodat straks niemand jou kan verwijten dat jij je mond hebt gehouden. Gewoon eigenbelang dus....
Maar mensen die niet willen is niet mijn probleem, voor mij een bewijs dat G'd dezen dus niet wil, anders legde Hij wel het geloof en vertrouwen in hun harten.
En gelukkig zijn er die mysterieuze meelezers.......
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door ericjan »

HJW schreef: 03 okt 2018, 11:35
ericjan schreef: 03 okt 2018, 11:33 Maar juist mijn naastenliefde maakt dat ik wel mijn kostbate tijd op dit forum doorbreng en mij elders op andere wijzen inzet voor het evangelie te brengen.
Geleuter. Je doet het zodat straks niemand jou kan verwijten dat jij je mond hebt gehouden. Gewoon eigenbelang dus....
Ik begrijp dat het voor iemand als jij erg moeilijk is om zich in werkelijke naastenliefde te verplaatsen.
Niemand kan mij straks iets verwijten onder G'd Zijn Genade in Christus, of ik nu WEL of NIET gewaarschuwt heb, dus eigenbelang is niet aan de orde. Het is pure naastenliefde die mij drijft.
Een kind begrijpt ook niet dat de tandarts het moet pijnigen in de mond om later erger te voorkomen.

Is het dan gebrek aan liefde voor je kind als je het door de tandarts laat behandelen?
Is het eigenbelang wanneer je je kind als je het door de tandarts laat behandelen?
Is het juist liefde voor je kind als je het door de tandarts laat behandelen?
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door callista »

ericjan schreef: 03 okt 2018, 11:45
HJW schreef: 03 okt 2018, 11:35
ericjan schreef: 03 okt 2018, 11:33 Maar juist mijn naastenliefde maakt dat ik wel mijn kostbate tijd op dit forum doorbreng en mij elders op andere wijzen inzet voor het evangelie te brengen.
Geleuter. Je doet het zodat straks niemand jou kan verwijten dat jij je mond hebt gehouden. Gewoon eigenbelang dus....
Ik begrijp dat het voor iemand als jij erg moeilijk is om zich in werkelijke naastenliefde te verplaatsen.
Natuurlijk, andersdenkenden en atheïsten weten niet wat naastenliefde is....die rotzooien maar een eind aan
Niemand kan mij straks iets verwijten onder G'd Zijn Genade in Christus, of ik nu WEL of NIET gewaarschuwt heb, dus eigenbelang is niet aan de orde. Het is pure naastenliefde die mij drijft.
Een kind begrijpt ook niet dat de tandarts het moet pijnigen in de mond om later erger te voorkomen.
Ik denk eerder dat het Angst is die jou drijft---angst om zelf onder "Het Oordeel"te vallen.
Bedenk wel dat God ---zo Hij mocht bestaan--andere maatstaven hanteert dan de mens en dat daar wellicht andere regels gelden......
Is het dan gebrek aan liefde voor je kind als je het door de tandarts laat behandelen?
Is het eigenbelang wanneer je je kind als je het door de tandarts laat behandelen?
Is het juist liefde voor je kind als je het door de tandarts laat behandelen?
Vergelijking gaat volledig mank.....je zoekt voorbeelden om je eigen retoriek kracht bij te zetten, maar die zijn er niet...
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door ericjan »

callista schreef: 03 okt 2018, 12:41
ericjan schreef: 03 okt 2018, 11:45 Ik begrijp dat het voor iemand als jij erg moeilijk is om zich in werkelijke naastenliefde te verplaatsen.
Natuurlijk, andersdenkenden en atheïsten weten niet wat naastenliefde is....die rotzooien maar een eind aan
Nee maar naastenliefde is niet alles maar goedpraten en alles bedekken met de mantel der gevijnsde liefde.
callista schreef: 03 okt 2018, 12:41
ericjan schreef: 03 okt 2018, 11:45 Niemand kan mij straks iets verwijten onder G'd Zijn Genade in Christus, of ik nu WEL of NIET gewaarschuwt heb, dus eigenbelang is niet aan de orde. Het is pure naastenliefde die mij drijft.
Een kind begrijpt ook niet dat de tandarts het moet pijnigen in de mond om later erger te voorkomen.
Ik denk eerder dat het Angst is die jou drijft---angst om zelf onder "Het Oordeel"te vallen..
Denk wat je wilt dat is vrij gelukkig.
In het evangelie is voor angst geen plaats omdat er geen veroordeling zal zijn in Christus.
Wel is het heerlijk om beloond te worden met Zijn Zegen door G'd en Hem in je dagelijkse leven ervaren.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door callista »

ericjan schreef: 03 okt 2018, 13:11
callista schreef: 03 okt 2018, 12:41
ericjan schreef: 03 okt 2018, 11:45 Ik begrijp dat het voor iemand als jij erg moeilijk is om zich in werkelijke naastenliefde te verplaatsen.
Natuurlijk, andersdenkenden en atheïsten weten niet wat naastenliefde is....die rotzooien maar een eind aan
Nee maar naastenliefde is niet alles maar goedpraten en alles bedekken met de mantel der gevijnsde liefde.
Waar baseer je die uitspraak op?
Beschuldig je mij of iemand anders soms van geveinsde liefde en alles maar goedpraten?
Of zeg je zo maar wat?
callista schreef: 03 okt 2018, 12:41
ericjan schreef: 03 okt 2018, 11:45 Niemand kan mij straks iets verwijten onder G'd Zijn Genade in Christus, of ik nu WEL of NIET gewaarschuwt heb, dus eigenbelang is niet aan de orde. Het is pure naastenliefde die mij drijft.
Een kind begrijpt ook niet dat de tandarts het moet pijnigen in de mond om later erger te voorkomen.
Ik denk eerder dat het Angst is die jou drijft---angst om zelf onder "Het Oordeel"te vallen..
Denk wat je wilt dat is vrij gelukkig.
In het evangelie is voor angst geen plaats omdat er geen veroordeling zal zijn in Christus.
Wel is het heerlijk om beloond te worden met Zijn Zegen door G'd en Hem in je dagelijkse leven ervaren.
Dat geldt dan voor jou dat je elke dag beloond wordt of je beloond voelt omdat alles op rolletjes loopt.......tot misschien dat je op een gegeven moment te kampen krijgt met allerlei tegenslagen..
Wat ik je vanzelfsprekend niet toewens.......want niemand wordt daarvan gevrijwaard; ook diegenen niet die onophoudelijk bidden zoals jij beweert te doen.
Daar zijn voorbeelden genoeg van...
Die krijgen naast zegeningen vaak, soms of ooit ook de nodige ellende op hun dak....ongelukken, ziektes, verlies, verdriet e.d.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De Sabbat voor christenen

Bericht door ericjan »

callista schreef: 04 okt 2018, 10:13
ericjan schreef: 03 okt 2018, 13:11 Denk wat je wilt dat is vrij gelukkig.
In het evangelie is voor angst geen plaats omdat er geen veroordeling zal zijn in Christus.
Wel is het heerlijk om beloond te worden met Zijn Zegen door G'd en Hem in je dagelijkse leven ervaren.
Dat geldt dan voor jou dat je elke dag beloond wordt of je beloond voelt omdat alles op rolletjes loopt.......tot misschien dat je op een gegeven moment te kampen krijgt met allerlei tegenslagen..
Maak je geen zorgen, ook ik ken tegenslagen maar na grondig zelfonderzoek in gebed is het altijd nog mijn eigen schuld geweest.
Sterker nog, G'd had hele goede redenen om mij nog veel vaker niet te zegenen in mijn leven dan dat Hij uiteindelijk gedaan heeft.
Dus tel ik mijn zegeningen van G'd en klaag ik niet tegen Hem. omdat de oorzaak bij mijzelf lag.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Plaats reactie