De messias van de T'NaCH

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Piebe Paulusma »

Raymond B schreef: 28 okt 2018, 15:30
Piebe Paulusma schreef: 28 okt 2018, 15:12
coby schreef: 28 okt 2018, 15:06 Vrouw die betrapt was bij het plegen van overspel. Mozes heeft gezegd dat dezulken gestenigd moeten worden. Wat zegt Gij? Wie onder u zonder zonde is werpe de eerste steen.
Die passage schijnt een vervalsing te zijn.
Hoezo, een perfect voobeeld van Yeshua die de Tora houd
Het schijnt toegevoegd te zijn, zie hier.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door coby »

HJW schreef: 28 okt 2018, 15:36
coby schreef: 28 okt 2018, 15:17
Als ze in hun laatste ademzucht sorry zeggen en Jezus aannemen gaan ze naar de hemel.
En wat als ze dat in hun laatste ademtocht dat niet zeggen ?
Waar gaan ze dan heen ?
Als je het Koninkrijk niet beerft betekent: je gaat naar de hel. Waarom denk je dat Jezus al die moeite deed?
Sadhu Sundhar Singh zag een ongelovige die gestorven was en zei: wat doen die lui daar op die wolken? Ik wil er ook in. Toen zei God: laat hem maar binnen komen. Maar in dat Licht worden al je zonden openbaar, dus hij vluchtte zelf naar de duisternis.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door HJW »

coby schreef: 28 okt 2018, 15:42 Als je het Koninkrijk niet beerft betekent: je gaat naar de hel. Waarom denk je dat Jezus al die moeite deed?
Dus alle homo's naar de hel. Want wie "sorry" zegt is geen homo meer.
Kun je beter gestenigd worden. Is minder gruwelijk.
Sadhu Sundhar Singh zag een ongelovige die gestorven was en zei: wat doen die lui daar op die wolken? Ik wil er ook in. Toen zei God: laat hem maar binnen komen. Maar in dat Licht worden al je zonden openbaar, dus hij vluchtte zelf naar de duisternis.
Mensen die een bijna-dood-ervaring hebben gehad verteleen iets compleet anders.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Piebe Paulusma »

HJW schreef: 28 okt 2018, 15:35Persoonlijk vind ik niet dat je voor het jodendom in zijn algemeenheid moet waarschuwen, omdat streng orthodoxen op een bepaalde manier denken.
Hetzelfde doe ik bi het christendom.
Als ik jou een steen tegen je kop gooi namens de Tenach omdat je homo bent, dan ben ik dus net zo erg als een christen die je met rust laat maar gelooft dat je het koninkrijk niet zal zien. Duidelijk! :mrgreen:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door HJW »

Piebe Paulusma schreef: 28 okt 2018, 15:49 Als ik jou een steen tegen je kop gooi namens de Tenach omdat je homo bent, dan ben ik dus net zo erg als een christen die je met rust laat maar gelooft dat je het koninkrijk niet zal zien. Duidelijk! :mrgreen:
Ligt eraan wat je bedoelt met het koninkrijk niet beërven. En dat heb je gezegd. Maar is een eeuwige straf niet erger dan een dood hier op aarde ?
Het gaat erom hoe jouw geloof omgaat met homo's. Dat maakt het erger danwel minder erg.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Piebe Paulusma »

HJW schreef: 28 okt 2018, 15:52
Piebe Paulusma schreef: 28 okt 2018, 15:49 Als ik jou een steen tegen je kop gooi namens de Tenach omdat je homo bent, dan ben ik dus net zo erg als een christen die je met rust laat maar gelooft dat je het koninkrijk niet zal zien. Duidelijk! :mrgreen:
Ligt eraan wat je bedoelt met het koninkrijk niet beërven. En dat heb je gezegd. Maar is een eeuwige straf niet erger dan een dood hier op aarde ?
Het gaat erom hoe jouw geloof omgaat met homo's.
Laten we er voor het gemak van uitgaan dat het koninkrijk niet beërven de vlammenzee is. Dat de duivel met de vork klaarstaat om wat spek te braden.

Als de gestenigde homo het koninkrijk wél beërft, zoals jij impliceert, dan is de aardse straf minder erg, maar dat staat helemaal nergens. Reken maar dat de gestenigde homo nog steeds homo is en dus evenmin het koninkrijk beërft. De eindbestemming van de homo uit het OT is hetzelfde als die onder het NT.

Wat jij doet is dood door steniging vergoelijken door het te vergelijken met een vreselijke eindbestemming waar de zondaar ten eerste niet in gelooft en ten tweede in beide gevallen naartoe gaat! Zeg dan gewoon eerlijk: Piebe, ik heb een lichte voorkeur voor de Tenach en ik zie niet op een steen meer of minder.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door HJW »

Piebe Paulusma schreef: 28 okt 2018, 15:58 Laten we er voor het gemak van uitgaan dat het koninkrijk niet beërven de vlammenzee is.

Als de gestenigde homo het koninkrijk wél beërft is de aardse straf minder erg, maar dat staat ook nergens. Reken maar dat de gestenigde homo nog steeds homo is en dus evenmin het koninkrijk beërft. De eindbestemming van de homo uit het OT is hetzelfde als die onder het NT.
Is er in het jodendom zoals Eliyahu dat aanhangt wel sprake van een koninkrijk dat te beërven is ?
Als dat er niet is, dan is de aardse straf minder walgelijk dan de eeuwige straf.
Is dat er wel, en beërft de homo het niet, dan is het jodendom walgelijker, met een dubbele straf.
Wat jij doet is dood door steniging vergoelijken
Ik zou het toch echt op prijs stellen dat je dit soort flauwekul eens achterwege zou laten.
Je blijft maar dingen roepen die ik niet zeg.
Ik stel nergens dat ik de dood door steniging vergoelijk. Ik vind het walgelijk.
Ik vind echter een eeuwige straf NOG walgelijker. Daarmee vergoelijk ik de steniging geenszins. Ik relativeer het er ook niet mee.
Het is en blijft walgelijk. Dus niet elke keer dit herhalen, het is stigmatiserend onjuist.
door het te vergelijken met een vreselijke eindbestemming waar de zondaar ten eerste niet in gelooft
Dit is ook een rare. Het gaat er niet om wat de homo gelooft, het gaat erom wat de God van het geloof doet.
Als de homo niet in een vreselijke eindbestemming gelooft, maar de God van het christendom gooit hem daar wel in..........dan is het geloof van de homo toch irrelevant.
[en ten tweede in beide gevallen naartoe gaat!
Geloven joden in de eeuwige hel met altijd pijn en zonder kans op herstel ? Als dat zo is, dan heb je gelijk. Maar ik denk het niet.
Zeg dan gewoon eerlijk: Piebe, ik heb een lichte voorkeur voor de Tenach en ik zie niet op een steen meer of minder.
Nu doe je het weer.
Ik heb een grote voorkeur voor het ophouden met discrimineren van homo's.
Ik heb niets met het stenigen van joden en ik heb niets met het eeuwig laten lijden van homo's.

As hetzelfde zou gaan over cannabis, en het lot staat jou te wachten.
Wat vind je dan afschuwelijker in jouw persoonlijke geval:
dat je hier op aarde een steen tegen je hoofd krijgt en je doodgaat en eeuwig dood blijft.
Of dat je hier je gang kunt gaan, maar na je dood eeuwig lijdt.
Laatst gewijzigd door HJW op 28 okt 2018, 16:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door callista »

Het is sowieso walgelijk en het is niet alleen de gedachtegang van de ultra orthodoxe joden, maar nog steeds zijn er christelijke denominaties die er net zo over denken....o.a. de Hersteld Hervormde kerken nog meer vanuit die hoek.
Ja....homo's zijn hier welkom hoor, maar dan moeten ze niet een volwaardige relatie hebben...want dat mag niet van GOD..

Alsof potverdorie je volledig mens zijn afhankelijk is van je seksualiteit en je geaardheid...... :roll:
Treurig.....

.#$@#....denk ik dan....stelletje schijnheiligen....met een vroom gezicht elke zondag in de kerk zitten en maar kijken wie je kunt veroordelen, zodat je jezelf beter voelt...........omdat GOD het zegt....tja...en dan is het zo en dan mogen wij dat ook vinden, want GOD zegt het....... :w
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door coby »

HJW schreef: 28 okt 2018, 15:48
coby schreef: 28 okt 2018, 15:42 Als je het Koninkrijk niet beerft betekent: je gaat naar de hel. Waarom denk je dat Jezus al die moeite deed?
Dus alle homo's naar de hel. Want wie "sorry" zegt is geen homo meer.
Kun je beter gestenigd worden. Is minder gruwelijk.
Sadhu Sundhar Singh zag een ongelovige die gestorven was en zei: wat doen die lui daar op die wolken? Ik wil er ook in. Toen zei God: laat hem maar binnen komen. Maar in dat Licht worden al je zonden openbaar, dus hij vluchtte zelf naar de duisternis.
Mensen die een bijna-dood-ervaring hebben gehad verteleen iets compleet anders.
Ja er zijn ook voormalig atheïsten met een bijna dood ervaring dat ze naar de hel gingen. Een dokter moest een man opwekken. Die was al dood. Hij zat al in de hel. https://www.youtube.com/watch?v=VmZ5Ox7Uzns

Een voorganger was 3 dagen dood. Hij ging naar de hel, want hij maakte ruzie met z'n vrouw. Daarna sloot ie zich op in de wc als er ook maar iets was van ruzie, want hij wilde niet meer zondigen.
Joden geloven ook in de hel. Ik dacht van niet, maar Sid Roth vroeg Michael Brown of ie dacht dat een Jood die Jezus niet aannam tot en met z'n dood, naar de hel ging. Ja zei ie. Toen vroeg ie rabbi Singer of hij geloofde dat een Jood die Jezus nooit afzweert tot en met z'n dood naar de hel ging. Ja zegt ie. Daarom wil hij Messiasbelijdende Joden terug krijgen naar het Judaïsme en Michael Brown wil ze tot Jezus krijgen.
Laatst gewijzigd door coby op 28 okt 2018, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door callista »

Ik droomde laatst dat ik op Mars was beland en een relatie had met een marsmannetje..., maar toen ik wakker werd bleek dat dat maar een hallucinatie was en een hersenkronkel........gelukkig... :clown:

Het wemelt van de sterke verhalen....en niet te vergeten propaganda....
Laatst gewijzigd door callista op 28 okt 2018, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Piebe Paulusma »

HJW schreef: 28 okt 2018, 16:08 As hetzelfde zou gaan over cannabis, en het lot staat jou te wachten.
Wat vind je dan afschuwelijker in jouw persoonlijke geval:
dat je hier op aarde een steen tegen je hoofd krijgt en je doodgaat en eeuwig dood blijft.
Of dat je hier je gang kunt gaan, maar na je dood eeuwig lijdt.
Zou je denken? Ik heb direct mijn voorraad wiet door de plee gespoeld! :D
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Piebe Paulusma »

callista schreef: 28 okt 2018, 16:18 Het is sowieso walgelijk en het is niet alleen de gedachtegang van de ultra orthodoxe joden, maar nog steeds zijn er christelijke denominaties die er net zo over denken....o.a. de Hersteld Hervormde kerken nog meer vanuit die hoek.
Ja....homo's zijn hier welkom hoor, maar dan moeten ze niet een volwaardige relatie hebben...want dat mag niet van GOD..

Alsof potverdorie je volledig mens zijn afhankelijk is van je seksualiteit en je geaardheid...... :roll:
Treurig.....

.#$@#....denk ik dan....stelletje schijnheiligen....met een vroom gezicht elke zondag in de kerk zitten en maar kijken wie je kunt veroordelen, zodat je jezelf beter voelt...........omdat GOD het zegt....tja...en dan is het zo en dan mogen wij dat ook vinden, want GOD zegt het....... :w
Maar dat geldt evengoed voor de orthodoxe jood. Die is zelfs bereid de steniging ook daadwerkelijk uit te voeren.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door callista »

Lees eens goed wat ik zeg...
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door HJW »

coby schreef: 28 okt 2018, 16:40 Ja er zijn ook voormalig atheïsten met een bijna dood ervaring dat ze naar de hel gingen.
Het aantal mensen met een duistere ervaring is zeer gering, rond de 2%. Er is geen enkele aanleiding om te denken dat dat atheisten zijn. Dat is je eigen invulling.
Hij ging naar de hel, want hij maakte ruzie met z'n vrouw. Daarna sloot ie zich op in de wc als er ook maar iets was van ruzie, want hij wilde niet meer zondigen.
Een mens verzint wat.
Joden geloven ook in de hel. Ik dacht van niet, maar Sid Roth vroeg Michael Brown of ie dacht dat een Jood die Jezus niet aannam tot en met z'n dood, naar de hel ging. Ja zei ie.
Michael Brown is niet representatief. Jij schijnt hem erg hoog te hebben zitten.
Toen vroeg ie rabbi Singer of hij geloofde dat een Jood die Jezus nooit afzweert tot en met z'n dood naar de hel ging. Ja zegt ie.
Daarnaast heeft de hel een andere betekenis in het jodendom dan in het christendom. Intolerante mensen vind je overal.
Wat je nu allemaal aanhaalt is niet representatief voor het jodendom. Beetje de absurde hoek.
Daarom wil hij Messiasbelijdende Joden terug krijgen naar het Judaïsme en Michael Brown wil ze tot Jezus krijgen.
En dus maar allerlei rare dingen roepen. Ik blijf er verre van, van dit soort types en gedachten.
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door HJW »

Piebe Paulusma schreef: 28 okt 2018, 16:47 Zou je denken? Ik heb direct mijn voorraad wiet door de plee gespoeld! :D
Leuke kwinkslag om vervolgens de vraag te negeren.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Piebe Paulusma »

callista schreef: 28 okt 2018, 16:50 Lees eens goed wat ik zeg...
Ja, maar juist de meeste rechtse christelijke homohater zal geen steen durven opnemen tegen homo's, simpelweg omdat Jezus heeft gezegd dat alleen iemand zonder zonde iemand mag stenigen. En het zondebesef bij rechtse christenen is goed ontwikkeld. Terwijl de orthodoxe jood God dient door een homo te vermoorden, want zo staat het in de wet.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door callista »

Zucht.....
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door HJW »

Piebe Paulusma schreef: 28 okt 2018, 16:59 Ja, maar juist de meeste rechtse christelijke homohater zal geen steen durven opnemen tegen homo's, simpelweg omdat Jezus heeft gezegd dat alleen iemand zonder zonde iemand mag stenigen. En het zondebesef bij rechtse christenen is goed ontwikkeld. Terwijl de orthodoxe jood God dient door een homo te vermoorden, want zo staat het in de wet.
En die christelijke homohater denkt dan: God neemt die homo na zijn dood wel te grazen en dan definitief. Branden in de hel zal de homo.....aldus de rechtse christelijke homohater.

Kun je aangeven waar recentelijk homo's zijn vermoord door orthodoxe joden ?
Laatst gewijzigd door HJW op 28 okt 2018, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Piebe Paulusma »

HJW schreef: 28 okt 2018, 16:58
Piebe Paulusma schreef: 28 okt 2018, 16:47 Zou je denken? Ik heb direct mijn voorraad wiet door de plee gespoeld! :D
Leuke kwinkslag om vervolgens de vraag te negeren.
Nee hoor, mijn visie is wel bekend, je hebt me zelfs om uitgemaakt voor antisemiet. Nog maar een keer dan: het NT is de vervolmaking van het OT.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
HJW
Berichten: 5807
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door HJW »

Piebe Paulusma schreef: 28 okt 2018, 17:01
Nee hoor, mijn visie is wel bekend, je hebt me zelfs om uitgemaakt voor antisemiet. Nog maar een keer dan: het NT is de vervolmaking van het OT.
Het ging even goed, maar het wordt weer vervelend.
Ik laat het hierbij.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door callista »

HJW schreef: 28 okt 2018, 17:02
Piebe Paulusma schreef: 28 okt 2018, 17:01
Nee hoor, mijn visie is wel bekend, je hebt me zelfs om uitgemaakt voor antisemiet. Nog maar een keer dan: het NT is de vervolmaking van het OT.
Het ging even goed, maar het wordt weer vervelend.
Ik laat het hierbij.
ik ook.... :x
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Piebe Paulusma »

HJW schreef: 28 okt 2018, 17:01
Piebe Paulusma schreef: 28 okt 2018, 16:59 Ja, maar juist de meeste rechtse christelijke homohater zal geen steen durven opnemen tegen homo's, simpelweg omdat Jezus heeft gezegd dat alleen iemand zonder zonde iemand mag stenigen. En het zondebesef bij rechtse christenen is goed ontwikkeld. Terwijl de orthodoxe jood God dient door een homo te vermoorden, want zo staat het in de wet.
En die christelijke homohater denkt dan: God neemt die homo na zijn dood wel te grazen en dan definitief. Branden in de hel zal de homo.....aldus de rechtse christelijke homohater.

Kun je aangeven waar recentelijk homo's zijn vermoord door orthodoxe joden ?
In een vrij land mag men geloven wat men wil, maar een ander vermoorden is strafbaar voor de Nederlandse wet. Ik begrijp niet wat daar zo moeilijk aan te begrijpen is.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Trajecto
Site Admin
Berichten: 15540
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:07
Man/Vrouw: M
Locatie: midden van het land

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Trajecto »

Dit topic gaat over enkele minuten dicht. Niet meer aan een nieuw bericht beginnen dus.
Om iemand die net bezig is een bericht te schrijven niet teleur te stellen laat ik het topic nog eventjes open.
Nulla aetas ad discendum sera
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Piebe Paulusma »

Wil je de inhoudelijke berichten afsplitsen naar een nieuw topic bijvoorbeeld genaamd 'wat leert de Tenach'?
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door coby »

HJW schreef: 28 okt 2018, 16:57
coby schreef: 28 okt 2018, 16:40 Ja er zijn ook voormalig atheïsten met een bijna dood ervaring dat ze naar de hel gingen.
Het aantal mensen met een duistere ervaring is zeer gering, rond de 2%. Er is geen enkele aanleiding om te denken dat dat atheisten zijn. Dat is je eigen invulling.
Nee dat zeggen ze zelf op die YouTube filmpies. Ik heb niet onderzocht hoeveel procent wat ziet. Ik heb alleen die filmpies gezien.
HJW schreef: 28 okt 2018, 16:57 Een mens verzint wat.
Lekker makkelijk om het daarmee af te doen. Je onderzoekt het niet eens. Er zijn doden opgewekt en er zijn mensen in de hel geweest.
HJW schreef: 28 okt 2018, 16:57 Wat je nu allemaal aanhaalt is niet representatief voor het jodendom. Beetje de absurde hoek.
Geen flauw idee. Die rabbi Singer is niet een malloot, dat is wel een representatieve volgens mij, maar ik weet verder ook niet wat ze geloven. Het viel me alleen op, omdat ik dacht dat ze daar niet in geloofden, maar volgens de Talmoed zit Jezus ook in de hel.