Wat is genade?

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Wat is genade?

Bericht door Piebe Paulusma »

Messenger schreef: 03 nov 2018, 14:24
Raymond B schreef: 03 nov 2018, 14:19
Messenger schreef: 03 nov 2018, 14:13
Raymond B schreef: 03 nov 2018, 14:02 Het was in Noachs dagen doordat de mens op Noach na niets met God te doen wilde hebben, dat de aarde geweldadig werd.
Zijn wij niet hard op weg om net als in Noachs dagen als mens niets van JHWH te willen weten?
Het mythische verhaal van Noach heeft voor mij geen waarheidsgehalte. Net zo min als Jonas in de buik van de walvis.
JHWH (ik heb het over God) zoals beschreven in de Bijbel neem ik afstand van.

Dat neemt niet weg dat ik alles wil weten van God en dat ik God als mijn grootste vriend beschouw. God die innig en onvoorwaardelijk houdt van iedere mens.

Maar ja, sommigen zullen dat zien als heiligschennis.
Heb je het over de God van de Bijbel JHWH of..
En besef je dat je eigenlijk zegt dat JHWH een leugenaar is?
Er is maar één God, hoe je die noemt doet er niet toe.
Die God wordt in de Bijbel beschreven op een onjuiste manier.
Niet zozeer door de Bijbel, want de belofte die God deed aan Noach was genade en genade komt voort uit liefde. Geloof niet elke interpretatie, maar toets het zelf.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
HJW
Berichten: 5970
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Wat is genade?

Bericht door HJW »

Messenger schreef: 03 nov 2018, 14:13 Het mythische verhaal van Noach heeft voor mij geen waarheidsgehalte. Net zo min als Jonas in de buik van de walvis.
JHWH (ik heb het over God) zoals beschreven in de Bijbel neem ik afstand van.

Dat neemt niet weg dat ik alles wil weten van God en dat ik God als mijn grootste vriend beschouw. God die innig en onvoorwaardelijk houdt van iedere mens.

Maar ja, sommigen zullen dat zien als heiligschennis.
Onvoorwaardelijke liefde is de kern van het bestaan. Het is het DNA van alles.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10083
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Wat is genade?

Bericht door Messenger »

Raymond B schreef: 03 nov 2018, 14:19
Messenger schreef: 03 nov 2018, 14:13
Raymond B schreef: 03 nov 2018, 14:02 Het was in Noachs dagen doordat de mens op Noach na niets met God te doen wilde hebben, dat de aarde geweldadig werd.
Zijn wij niet hard op weg om net als in Noachs dagen als mens niets van JHWH te willen weten?
Het mythische verhaal van Noach heeft voor mij geen waarheidsgehalte. Net zo min als Jonas in de buik van de walvis.
JHWH (ik heb het over God) zoals beschreven in de Bijbel neem ik afstand van.

Dat neemt niet weg dat ik alles wil weten van God en dat ik God als mijn grootste vriend beschouw. God die innig en onvoorwaardelijk houdt van iedere mens.

Maar ja, sommigen zullen dat zien als heiligschennis.
Heb je het over de God van de Bijbel JHWH of..
En besef je dat je eigenlijk zegt dat JHWH een leugenaar is?
Messenger schreef: 03 nov 2018, 14:24
Raymond B schreef: 03 nov 2018, 14:19 Heb je het over de God van de Bijbel JHWH of..
En besef je dat je eigenlijk zegt dat JHWH een leugenaar is?
Er is maar één God, hoe je die noemt doet er niet toe.
Die God wordt in de Bijbel beschreven op een onjuiste manier.
Peter79 schreef: Hij bidt tot de onbekende god, hij weet nog niet dat hij dezelfde god aanbidt als christenen
Christenen bidden die ene God aan die ik ook aanbid.
Alleen ben ik van mening dat de Bijbelse wijze God onrecht aan doet.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6613
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: Wat is genade?

Bericht door Peter79 »

De Bijbelse wijze bestaat niet. Ieder leest en interpreteert op eigen wijze. Als jij niet met de Bijbel uit de voeten kan, laat hem dan dicht en verbrand hem desnoods. Maar dring jouw manier van lezen niet op aan anderen.
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10083
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Wat is genade?

Bericht door Messenger »

Peter79 schreef: 03 nov 2018, 14:38 De Bijbelse wijze bestaat niet. Ieder leest en interpreteert op eigen wijze. Als jij niet met de Bijbel uit de voeten kan, laat hem dan dicht en verbrand hem desnoods. Maar dring jouw manier van lezen niet op aan anderen.
Je hebt niet eens door dat jij met deze reactie zélf ook jouw manier van lezen opdringt aan anderen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Wat is genade?

Bericht door Piebe Paulusma »

De echte God laat zich ook zien in de Bijbel, het is degene die zegt 'barmhartigheid wil ik en geen offers' en het straffen middels vuur is ook een offer. Denk aan de holocaust. Een holocaust (van het Grieks holos geheel en kaustos verbrand) was in onder andere de Griekse religie een offerritueel waarbij in tegenstelling tot een brandoffer het aan een god geofferde volledig in rook moest opgaan. -bron-

Daarom zeg ik: joden en christenen die nu nog wachten op een toekomstig straf van God, middels vuur of wat dan ook, moeten bekennen dat de zondvloed, de joodse oorlog en de holocaust, die vele miljarden mensen het leven heeft gekost, nog niet genoeg was om de toorn van hun God te stillen. Een kapitale genocide koelde de woede van hun Jahweh of Jezus niet, nee de wereld moet nog opgeblazen worden. Mijn hemel, wat een God is dat. Om voor te sidderen van angst.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6613
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: Wat is genade?

Bericht door Peter79 »

Messenger schreef: 03 nov 2018, 14:40
Peter79 schreef: 03 nov 2018, 14:38 De Bijbelse wijze bestaat niet. Ieder leest en interpreteert op eigen wijze. Als jij niet met de Bijbel uit de voeten kan, laat hem dan dicht en verbrand hem desnoods. Maar dring jouw manier van lezen niet op aan anderen.
Je hebt niet eens door dat jij met deze reactie zélf ook jouw manier van lezen opdringt aan anderen.
Ik claim ruimte voor andere manieren dan jij. Maar gezien jouw naam ben je hier misschien vooral om te zenden. Doe dan wat je niet laten kan.
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wat is genade?

Bericht door callista »

Leuke reactie Peter.... :w
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6613
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: Wat is genade?

Bericht door Peter79 »

callista schreef: 03 nov 2018, 14:51 Leuke reactie Peter.... :w
Dank voor je immer inhoudelijke bijdragen :flower1:
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Wat is genade?

Bericht door coby »

Messenger schreef: 03 nov 2018, 13:55
coby schreef: 03 nov 2018, 13:08 Hij vertrouwt de God van de Bijbel niet. Hij zou eerder het beest vertrouwen, want dan weet je waar je aan toe bent.
Neeeeeeeee!!!!!
Ik had niemand laten schrikken met Halloween. Ik dacht bij mezelf: dat doe ik wel op het forum, dan heb ik de aandacht! Trick or Treat!!! :twisted:
Coby schreef: Een god die zegt dat ie alles goed vindt en altijd lief is, is niet te vertrouwen. Die heeft geen enkele moraal. Onrecht vindt ie prima en dat regelt ie allemaal na de dood zeker. Lekker onbetrouwbaar. Laat op aarde zien dat je onrecht haat als je God bent.
Nou dat laat God niet zien dus op aarde want God greep/grijpt nooit in.
Dat bewaart ie volgens jou met gerechtigheid na de dood. Daar heb je wat aan. Beter zou toch zijn dat alles en iedereen geheeld en genezen wordt?
Ja maar dat moet Zijn Lichaam op aarde doen en als de antichrist die vervolgt als ze massale wonderen doen, ipv dat mensen zich bekeren, dan krijg je oordeel.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Wat is genade?

Bericht door coby »

HJW schreef: 03 nov 2018, 14:05
coby schreef: 03 nov 2018, 13:16 Bewijs dat maar. Ik vertrouw het voor geen meter.
Wie heb je liever? Jezus die veracht was en Zich liet doden of een charismatische knappe leider die alle problemen in de wereld oplost? Doe mij maar Jezus.
Dat noemen wij een valse tegenstelling. Er zijn zoveel andere mogelijkheden.
Nu misschien. Straks niet.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Wat is genade?

Bericht door coby »

Piebe Paulusma schreef: 03 nov 2018, 14:26
coby schreef: 03 nov 2018, 11:59
Piebe Paulusma schreef: 03 nov 2018, 10:22 Ik vind het vreemd dat christenen de belofte aan Noach degraderen tot een vuil politiek spelletje van God. Zij geloven dus dat Jahweh direct na de zondvloed alweer zinspeelde op een nog veel zwaardere straf middels vuur. De woede van hun God is niet te bekoelen, niet door de zondvloed, noch door de holocaust, nee de hele wereld moet vernietigd worden voordat hij zijn maaksels kan vergeven. Hoe kun je dan nog te beweren dat jouw God genadig is? Met zo'n God heb je geen satan nodig.

Eerder was ik nogal boos op Callista dat zij een speer brak voor het jodendom, maar nu ik me realiseer dat er christenen zijn die geloven in een toornige God met een onstilbare woede waarbij Jahweh verbleekt, verkies ik ook het jodendom. Ja beste mensen, ik zweer bij deze het christendom af. Ook mijn account op credible hoeft niet meer heropend te worden.

Ik geloof dat Christus Gods Zoon is, maar zijn boodschap is bij het christendom niet geland. Dat is mijn opvatting en daarom zeg ik adieu!
Wie zegt dat? God gaat niet de hele wereld vernietigen met vuur.
Dat zeg jij, want volgens jou staat de ongelovigen nog een straf te wachten. Jouw God is erger dan Jahweh, want Jahweh beloofde Noach dat hij de aarde niet weer zou vervloeken vanwege de mensheid, ondanks dat ze slecht zijn. Maar jouw God beloofde dat hij de mensheid niet meer zou straffen middels water maar wel met vuur. Zoals ik al eerder schreef: met zo'n God heb je geen duivel nodig.
Niet alle mensen, alleen degenen die zich tegen Hem keren en de antichrist volgen en die lui die na 1000 jaar vrede Hem aan gaan vallen.
Raymond B
Berichten: 275
Lid geworden op: 12 sep 2018, 15:26
Man/Vrouw: M
Locatie: Tussen Haarlem en Amsterdam

Re: Wat is genade?

Bericht door Raymond B »

Piebe Paulusma schreef: 03 nov 2018, 14:40 De echte God laat zich ook zien in de Bijbel, het is degene die zegt 'barmhartigheid wil ik en geen offers' en het straffen middels vuur is ook een offer. Denk aan de holocaust. Een holocaust (van het Grieks holos geheel en kaustos verbrand) was in onder andere de Griekse religie een offerritueel waarbij in tegenstelling tot een brandoffer het aan een god geofferde volledig in rook moest opgaan. -bron-

Daarom zeg ik: joden en christenen die nu nog wachten op een toekomstig straf van God, middels vuur of wat dan ook, moeten bekennen dat de zondvloed, de joodse oorlog en de holocaust, die vele miljarden mensen het leven heeft gekost, nog niet genoeg was om de toorn van hun God te stillen. Een kapitale genocide koelde de woede van hun Jahweh of Jezus niet, nee de wereld moet nog opgeblazen worden. Mijn hemel, wat een God is dat. Om voor te sidderen van angst.
Piebe, of er mensen bestaan die bovenstaand geloven weet ik niet.
Als ik alleen voor mij zelf spreek, ja ik geloof dat de wereld nog 1 keer ten onder gaat.
Geloof ik dan dat JHWH dit doet uit plezier of zelfs dat Hij dit doet, nee
Ik geloof dat JHWH ten alle tijde liefde is, en dat Hij zelfs de vriend is geweest die Zijn eigen leven heeft neergelegd voor een ieder die niet eens in Hem gelooft. Hij is al 6000 jaar bezig om Zijn schepping te brengen naar Zijn veilige thuis. Met Noach liet Hij juist zien dat Hij de mens zo lief heeft dat Hij tot de laatste man(Noach) wachte en hoopte dat de mens zou terugkeren. Zelfs in de loop van de arkbouw moest Noach aan een ieder vertellen wat er aan kwam en of ze terug wilde keren naar Hem, en veilig zouden zijn.

Als JHWH nog 1 dag langer had gewacht was het gezin van Noach waarschijnelijk ook verloren geweest door het kiezen van de wereld, zijn zonen waren nl al getrouwd met de dochters van niet gelovigen, waar alles mee begon.
ZIjn genade kan je zo ook zien in Sodom en Gommorah en in Nineve, JHWH wilt juist dat iedereen wordt gered, het is de mens die zijn eigen keuze tot zelfvernietiging kiest.
JHWH vraag continu aan een ieder om te kiezen voor Hem en het leven,( en de uitnodiging staat nog steeds) maar om dit leven zonder de beloofde pijn, zonde, verdriet en huidige ellende werkelijkheid te laten worden moet de huidige wereld met al zijn verdorvenheid 100% over en gereinigd zijn.

Ik kan mij niet voorstellen dat iemand de hele Bijbel leest en dan tot de conclusie komt die jij schetst.
Dat religies mensen verkeerd hebben voorgelicht daar ben ik het mee eens, daarom ben ik op dit forum om een ander geluid te laten horen van Mijn God.
JHWH de God die redt en voor ons is gestorven en opgestaan.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10083
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Wat is genade?

Bericht door Messenger »

coby schreef: 03 nov 2018, 16:44
Messenger schreef: 03 nov 2018, 13:55
coby schreef: 03 nov 2018, 13:08 Hij vertrouwt de God van de Bijbel niet. Hij zou eerder het beest vertrouwen, want dan weet je waar je aan toe bent.
Neeeeeeeee!!!!!
Ik had niemand laten schrikken met Halloween. Ik dacht bij mezelf: dat doe ik wel op het forum, dan heb ik de aandacht! Trick or Treat!!! :twisted:
Coby schreef: Een god die zegt dat ie alles goed vindt en altijd lief is, is niet te vertrouwen. Die heeft geen enkele moraal. Onrecht vindt ie prima en dat regelt ie allemaal na de dood zeker. Lekker onbetrouwbaar. Laat op aarde zien dat je onrecht haat als je God bent.
Nou dat laat God niet zien dus op aarde want God greep/grijpt nooit in.
Dat bewaart ie volgens jou met gerechtigheid na de dood. Daar heb je wat aan. Beter zou toch zijn dat alles en iedereen geheeld en genezen wordt?
Ja maar dat moet Zijn Lichaam op aarde doen en als de antichrist die vervolgt als ze massale wonderen doen, ipv dat mensen zich bekeren, dan krijg je oordeel.
Jouw zin loopt niet. Ik snap er nu weinig van wat je wil zeggen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
HJW
Berichten: 5970
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Wat is genade?

Bericht door HJW »

Messenger schreef: 03 nov 2018, 14:24 Er is maar één God, hoe je die noemt doet er niet toe.
Die God wordt in de Bijbel beschreven op een onjuiste manier.
En daarbij geloof ik helemaal niet in de genade.
Genade is een niet-verdiende goddelijke gunst.
Ik hoef niets te verdienen.......alleen maar te herinneren.
Raymond B
Berichten: 275
Lid geworden op: 12 sep 2018, 15:26
Man/Vrouw: M
Locatie: Tussen Haarlem en Amsterdam

Re: Wat is genade?

Bericht door Raymond B »

[/quote]
En daarbij geloof ik helemaal niet in de genade.
Genade is een niet-verdiende goddelijke gunst.
Ik hoef niets te verdienen.......alleen maar te herinneren.
[/quote]

Bij elk topic komt dezelfde vraag weer naar boven, zo ook met deze.
Wat bedoeld de Bijbel met... , nu het woord genade
In ieder geval niet wat hierboven wordt geschetst.

Zoals eerder gemeld komt genade van chen waar vervolgens chanah uit komt.
De engel van YHVH kampeert [chanah] rondom hen die hem vrezen en bevrijdt hen.

En Hizkia stelde de lessen aan van de priesters en de Levieten na hun cursussen, een ieder naar zijn dienst, de priesters en Levieten voor brandoffers en voor vredeoffers, om te dienen en te danken en te prijzen in de poorten van de tenten [chanah] van YHVH.

En YHVH zal zijn stem uitspreken voor zijn leger: want zijn kamp [chanah] is zeer groot: want hij is sterk die zijn woord uitvoert: want de dag van YHVH is groot en zeer verschrikkelijk; en wie kan het houden?

Het verlangen van onze Vader van de val van Adam en Chavah is om zijn volk te herstellen naar zijn tent, naar zijn verblijfplaats, naar zijn huis. Zijn genade is om ons uit onze tenten te halen en terug te gaan naar Zijn tent. Ik stel voor dat vanaf het begin op dezelfde manier dat er eigenlijk maar één lichaam, één geest, één God en Vader van alles is, er ook maar één tent is. Toen Zijn volk in de dagen van Salomo werd verdeeld en verstrooid, was het hart van onze Vader ingesteld om Zijn volk te herenigen in Zijn kamp.

Iedereen heeft de keuze; doorgaan met wat je reeds deed (eigen huis) wereldse gedachte of teruggaan naar Hem (Zijn huis) Zijn denken.
twee werelden die niet bij elkaar komen en ook niet verstaan.
HJW
Berichten: 5970
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Wat is genade?

Bericht door HJW »

Raymond B schreef: 03 nov 2018, 18:27 Bij elk topic komt dezelfde vraag weer naar boven, zo ook met deze.
Wat bedoeld de Bijbel met... , nu het woord genade
In ieder geval niet wat hierboven wordt geschetst.
Ik geloof niet in de bijbel. Ik geloof niet in genade. Ik geloof in Onvoorwaardelijke Liefde.
Iedereen heeft de keuze; doorgaan met wat je reeds deed (eigen huis) wereldse gedachte of teruggaan naar Hem (Zijn huis) Zijn denken.
twee werelden die niet bij elkaar komen en ook niet verstaan.
Klopt. Teruggaan naar het goddelijke denken. Terug naar Huis, voorbij gerechtigheid, oordeel, hel en dat soort wereldse, menselijke gedachten.
Terug naar de Onvoorwaardelijke Liefde.
Dan wordt alles duidelijk.
Raymond B
Berichten: 275
Lid geworden op: 12 sep 2018, 15:26
Man/Vrouw: M
Locatie: Tussen Haarlem en Amsterdam

Re: Wat is genade?

Bericht door Raymond B »

HJW schreef: 03 nov 2018, 18:31
Raymond B schreef: 03 nov 2018, 18:27 Bij elk topic komt dezelfde vraag weer naar boven, zo ook met deze.
Wat bedoeld de Bijbel met... , nu het woord genade
In ieder geval niet wat hierboven wordt geschetst.
Ik geloof niet in de bijbel. Ik geloof niet in genade. Ik geloof in Onvoorwaardelijke Liefde.
Iedereen heeft de keuze; doorgaan met wat je reeds deed (eigen huis) wereldse gedachte of teruggaan naar Hem (Zijn huis) Zijn denken.
twee werelden die niet bij elkaar komen en ook niet verstaan.
Klopt. Teruggaan naar het goddelijke denken. Terug naar Huis, voorbij gerechtigheid, oordeel, hel en dat soort wereldse, menselijke gedachten.
Terug naar de Onvoorwaardelijke Liefde.
Dan wordt alles duidelijk.
En hoe kom je aan de term onvoorwaardelijke liefde?
En wat betekend de term onvoorwaardelijke liefde?
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Wat is genade?

Bericht door coby »

Messenger schreef: 03 nov 2018, 17:56
coby schreef: 03 nov 2018, 16:44
Messenger schreef: 03 nov 2018, 13:55
coby schreef: 03 nov 2018, 13:08 Hij vertrouwt de God van de Bijbel niet. Hij zou eerder het beest vertrouwen, want dan weet je waar je aan toe bent.
Neeeeeeeee!!!!!
Ik had niemand laten schrikken met Halloween. Ik dacht bij mezelf: dat doe ik wel op het forum, dan heb ik de aandacht! Trick or Treat!!! :twisted:
Coby schreef: Een god die zegt dat ie alles goed vindt en altijd lief is, is niet te vertrouwen. Die heeft geen enkele moraal. Onrecht vindt ie prima en dat regelt ie allemaal na de dood zeker. Lekker onbetrouwbaar. Laat op aarde zien dat je onrecht haat als je God bent.
Nou dat laat God niet zien dus op aarde want God greep/grijpt nooit in.
Dat bewaart ie volgens jou met gerechtigheid na de dood. Daar heb je wat aan. Beter zou toch zijn dat alles en iedereen geheeld en genezen wordt?
Ja maar dat moet Zijn Lichaam op aarde doen en als de antichrist die vervolgt als ze massale wonderen doen, ipv dat mensen zich bekeren, dan krijg je oordeel.
Jouw zin loopt niet. Ik snap er nu weinig van wat je wil zeggen.
De kerk moet in Zijn Naam zieken genezen. Ik las laatst weer die droom van Ken Peters over de eindtijd. Daar deden ze massale wonderen en sommige plaatsen bekeerden zich en sommige niet.
God kan nu niet zo maar doen wat Hij wil op aarde. De mens heeft de autoriteit over de aarde gekregen. Als God kon doen wat Hij wilde, was iedereen gered en gezond en was alles goed. Meeste mensen willen Zijn heerschappij hier niet en gelovigen krijgen onderwezen dat alleen de discipelen zieken moesten genezen.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10083
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Wat is genade?

Bericht door Messenger »

coby schreef: 03 nov 2018, 18:40
Messenger schreef: 03 nov 2018, 17:56
coby schreef: 03 nov 2018, 16:44
Messenger schreef: 03 nov 2018, 13:55
coby schreef: 03 nov 2018, 13:08 Hij vertrouwt de God van de Bijbel niet. Hij zou eerder het beest vertrouwen, want dan weet je waar je aan toe bent.
Neeeeeeeee!!!!!
Ik had niemand laten schrikken met Halloween. Ik dacht bij mezelf: dat doe ik wel op het forum, dan heb ik de aandacht! Trick or Treat!!! :twisted:
Coby schreef: Een god die zegt dat ie alles goed vindt en altijd lief is, is niet te vertrouwen. Die heeft geen enkele moraal. Onrecht vindt ie prima en dat regelt ie allemaal na de dood zeker. Lekker onbetrouwbaar. Laat op aarde zien dat je onrecht haat als je God bent.
Nou dat laat God niet zien dus op aarde want God greep/grijpt nooit in.
Dat bewaart ie volgens jou met gerechtigheid na de dood. Daar heb je wat aan. Beter zou toch zijn dat alles en iedereen geheeld en genezen wordt?
Ja maar dat moet Zijn Lichaam op aarde doen en als de antichrist die vervolgt als ze massale wonderen doen, ipv dat mensen zich bekeren, dan krijg je oordeel.
Jouw zin loopt niet. Ik snap er nu weinig van wat je wil zeggen.
De kerk moet in Zijn Naam zieken genezen. Ik las laatst weer die droom van Ken Peters over de eindtijd. Daar deden ze massale wonderen en sommige plaatsen bekeerden zich en sommige niet.
God kan nu niet zo maar doen wat Hij wil op aarde. De mens heeft de autoriteit over de aarde gekregen. Als God kon doen wat Hij wilde, was iedereen gered en gezond en was alles goed. Meeste mensen willen Zijn heerschappij hier niet en gelovigen krijgen onderwezen dat alleen de discipelen zieken moesten genezen.
Ik meen dat voor iedere gezondheidskwaal op aarde een genezing is voorzien in de natuur. Dankzij knappe medische wetenschappers zijn al veel ontdekkingen gedaan en behandelingen mogelijk. Helpen we echter de natuur om zeep, dan mogelijk ook de remedie op ziektes.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
HJW
Berichten: 5970
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Wat is genade?

Bericht door HJW »

Raymond B schreef: 03 nov 2018, 18:38 En hoe kom je aan de term onvoorwaardelijke liefde?
En wat betekend de term onvoorwaardelijke liefde?
Onvoorwaardelijke Liefde betekent: liefde zonder voorwaarden. Zonder welke voorwaarde dan ook.
Ongeloof houdt de Liefde niet tegen, niets houdt de Liefde tegen.
En hoe ik er aan kom: onder andere door gewoon logisch nadenken. En de Liefde die veel mensen voelen die een bijna-dood-ervaring hebben gehad. Dat schijnt erg overweldigend te zijn.

De goddelijke Liefde wacht geduldig op onze thuiskomst. Het is aan ons hoe lang we weg blijven. Het doet niets af aan de Liefde, als wij besluiten lang weg te blijven.
De Liefde wordt er niet anders of minder van.

Neem de ervaring van bijvoorbeeld Linda Stewart met daarin onder andere de teksten:
With the eyes of my soul body, I looked to see what held me in such love and I beheld a radiant, Spirit being, so magnificent and full of love that I knew I would never again feel the sense of loss. I have no way of explaining how, but I knew the Spirit was Christ. It was not a belief, perception or understanding, but my recognition of Christ came from my new perspective of spirit.

Others might have called him Buddha, or Yahweh, or Great Spirit in the Sky, but the naming did not matter, only the recognition of absolute love and truth was important.


Even later komt ze bij het Licht:
The light moved over and through me, washing every hidden place of my heart, removing all hurt and fear, transforming my very being into a song of joy. I had thought the love I felt from Christ was complete, yet, the light toward which we were soaring was the fulfillment of my search, the loving Source of all that exists, the God of truth and unconditional love, the origin of creation.

My understanding of love was forever changed....The light was love and love was God. Waves of consummate love which emanated from the light obliterated every burden I carried and every thought that kept me from knowing God. I was made aware of my purity.

There was no place that God did not exist and I was within God. I am an inseparable part of the light.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Wat is genade?

Bericht door coby »

Oh dat lijkt op de ervaring van Ian McCormack. Alleen niet het noem God maar hoe je wilt en hij moest wel eerst bidden voor vergeving, hij bad het Onze Vader en hij moest anderen vergeven.
https://m.youtube.com/watch?v=SOIZLC_VfIw
HJW
Berichten: 5970
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Wat is genade?

Bericht door HJW »

coby schreef: 03 nov 2018, 21:33 Oh dat lijkt op de ervaring van Ian McCormack. Alleen niet het noem God maar hoe je wilt en hij moest wel eerst bidden voor vergeving, hij bad het Onze Vader en hij moest anderen vergeven.
https://m.youtube.com/watch?v=SOIZLC_VfIw
Zo heeft dan iedereen zijn eigen ervaring.
En is er dus geen sprake van 1 waarheid, die alleen in het christendom te vinden kan zijn.
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6613
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: Wat is genade?

Bericht door Peter79 »

HJW schreef: 03 nov 2018, 21:44
coby schreef: 03 nov 2018, 21:33 Oh dat lijkt op de ervaring van Ian McCormack. Alleen niet het noem God maar hoe je wilt en hij moest wel eerst bidden voor vergeving, hij bad het Onze Vader en hij moest anderen vergeven.
https://m.youtube.com/watch?v=SOIZLC_VfIw
Zo heeft dan iedereen zijn eigen ervaring.
En is er dus geen sprake van 1 waarheid, die alleen in het christendom te vinden kan zijn.
Of jij kan niet kiezen :D
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
HJW
Berichten: 5970
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Wat is genade?

Bericht door HJW »

Peter79 schreef: 03 nov 2018, 22:04 Of jij kan niet kiezen :D
Waarom moet ik kiezen uit diverse ervaringen van verschillende mensen ?
Ik hoef toch ook geen kleur uit de regenboog te kiezen ? Die bestaat bij de gratie van meerdere kleuren.